Kertokaas Kurikkalaiset ja miksei muutkin lähikuntalaiset että onko Kurikan Kino mistään kotoisin?
Itse olen niin lopen VI*TUUNTUNUT Seinäjoen Bio Marilyn luokattoman paskaan kuvaan (ja palveluunkin itseasiassa). Itse olen jonkinsortin elokuvaharrastaja vaikka en teattereissa hirveän usein käy.
Nyt on kuitenkin niin että ainakin Marilyn 1 kuvanlaatu on ollut viimevuosina ollut niin totaalisen hukassa että harkitsen muita teattereita.
Marilynin kuvasta on siis täysin kontrasti kateissa ja kuva on lähestulkoon mustavalkoinen (kuin halvalla videotykillä). Vaikuttaa siltä että he joko ovat kalibroineet laitteensa väärin tai käyttävät lamppuja puolitehoilla (säästöä?). Tai sitten lamput ajetaan niin loppuun ettei niillä enää loppupäässä tee mitään.
Itseäni ei varsinaisesti kiinnosta elokuvateatterin koko vaan nimenomaan kokonaisvaikutelma ja laatu. Onko siis järkeä lähteä kuvanlaadun ja yleisesti ottaen laadun perässä kurikkaan?
Kurikan Kino vs. Marilyn ääsjoki
32
2947
Vastaukset
- ass king
Riippuu mitä haet? Jos digitaalista iloa niin Kauhajoella on täysin uusittu elokuvateatteri. Sai investointitukea ja nyt kuulemma aivan huipputasoa. Itsehän olen käynyt viimeksi 2005 joten en osaa sanoa kokemuksesta.
- Ääsjoki
En hae mitään teknisesti mullistavaa (3D ei oikein nappaa) mutta siis säädyllistä kuvan ja äänenlaatua oli sitten 4k digi tai kelaprojektori tms..
Marilynin ykkösessä on tosiaan kuva todella heikossa jamassa. Värejä ei juuri ole. itselläni on halpa powerpoint esityksä varten ostettu projektori jossa on käytännössä parempi kuva (värit sentään näkyy ja kontrastia löytyy).
Kontrastin puute kostautuu todella pahasti kun iskee 3D lasit vielä eteen.
Marilynin tilannetta ei muuten auta myöskään parkkipaikkojen puute (mutta se nyt on aivan eri asia taas se). - Teknistä tietoutta:.
Ääsjoki kirjoitti:
En hae mitään teknisesti mullistavaa (3D ei oikein nappaa) mutta siis säädyllistä kuvan ja äänenlaatua oli sitten 4k digi tai kelaprojektori tms..
Marilynin ykkösessä on tosiaan kuva todella heikossa jamassa. Värejä ei juuri ole. itselläni on halpa powerpoint esityksä varten ostettu projektori jossa on käytännössä parempi kuva (värit sentään näkyy ja kontrastia löytyy).
Kontrastin puute kostautuu todella pahasti kun iskee 3D lasit vielä eteen.
Marilynin tilannetta ei muuten auta myöskään parkkipaikkojen puute (mutta se nyt on aivan eri asia taas se)."Teknisesti teatterin laitteisto on kokenut täydellisen muutoksen. Filmin haju ei tuoksu enää konehuoneessa. Kuva tuotetaan kankaalle täysin digitaalisesti tietokoneen tiedostosta Barcon 3D-videotykillä. Ääni on 7-kanavainen Dolbyn järjestelmä."
http://www.kurikankino.com/?page_id=2
. - w4wgesgs
Teknistä tietoutta:. kirjoitti:
"Teknisesti teatterin laitteisto on kokenut täydellisen muutoksen. Filmin haju ei tuoksu enää konehuoneessa. Kuva tuotetaan kankaalle täysin digitaalisesti tietokoneen tiedostosta Barcon 3D-videotykillä. Ääni on 7-kanavainen Dolbyn järjestelmä."
http://www.kurikankino.com/?page_id=2
.Joo kyllähän Marilyninkin osaa mainostaa tekniikkaansa mutta ei se kuvanlaatua paranna jos niitä tykkien lamppuja pidetään puolitehoilla.
- Voisin sanoa
w4wgesgs kirjoitti:
Joo kyllähän Marilyninkin osaa mainostaa tekniikkaansa mutta ei se kuvanlaatua paranna jos niitä tykkien lamppuja pidetään puolitehoilla.
vanhasta muistista että ainakin penkit on aivan omaa luokkaansa
- ei enää...
Ei ole tullut käytyä 10 vuoteen kun äänentoisto oli ainakin aivan pers....vaikka siellä piti olla kaikki mahdolliset hienoudet. Kuulosti kuitenkin suttuiselta mono-ääneltä.
Onko yhtään parantunut?
Penkit on tosiaan legendaariset ja peräisin joltain pulavuosilta. Kivikovan lastulevyn päällä aika kuluu kivasti sekunteja laskien polvet suussa.- fsf3wr2
Siis noinko Kurikassa?
Ainakin uudempien kuvien perusteella tuolit on kunnossa.
http://www.kurikankino.com/?p=1411
Mutta entäs se kuvapuoli. Siitä olen varma että Marilynin 1 saliin en ainakaan astu hetkeen. Pienemmät salit pitää tarkistaa. - Tarkoittiko Marilyni
fsf3wr2 kirjoitti:
Siis noinko Kurikassa?
Mutta entäs se kuvapuoli. Siitä olen varma että Marilynin 1 saliin en ainakaan astu hetkeen. Pienemmät salit pitää tarkistaa..
Marilynissä ainakin oli nuo puulastupenkit ja puoli senttiä pehmustetta
. - 23esfrfsefes
Tarkoittiko Marilyni kirjoitti:
.
Marilynissä ainakin oli nuo puulastupenkit ja puoli senttiä pehmustetta
.Joo kyllä Marilynissä uudet penkit on.. tosian jalkatila on luokkaa japanilainen edelleen.
Eniten siellä kusee itse kuvanlaatu joka pitäisi olla yksi tärkeimpiä osa-alueita elokuvissa. Äänet OK. - ei enää...
fsf3wr2 kirjoitti:
Siis noinko Kurikassa?
Mutta entäs se kuvapuoli. Siitä olen varma että Marilynin 1 saliin en ainakaan astu hetkeen. Pienemmät salit pitää tarkistaa.Tarkoitti Marilyniä.
- schaisse
Eikö kukaan tosiaan ole käynyt Kurikassa tai muissa EP:n teattereissa että löytyisi hieman mielipiteitä teattereiden palvelusta ja ennenkaikkea laadusta.
Itse aion käydä ainakin kurikan tarkistamassa kun tulee sopivan kiinnostava elokuva. Kirjoitan tänne sitten analyysiä.
Marilyn ajat ovat toistaiseksi ohi kunnes saavat kuvansa kuntoon.- mie vaan
Itse olen viihtynyt kinossa. :) välillä on päässyt "yksityisesityksiinkin" kun ei vaan porukka tahdo käydä enää elokuvissa. Kokkolaa myöten on tullu kierrettyä teattereita ja kyllä kurikassa on parhaimpia kuvanlaatuja, äänentoistoja ja penkitkin puuduttavat huomattavan vähän takalistoa. :)
- Nojoooooo
mie vaan kirjoitti:
Itse olen viihtynyt kinossa. :) välillä on päässyt "yksityisesityksiinkin" kun ei vaan porukka tahdo käydä enää elokuvissa. Kokkolaa myöten on tullu kierrettyä teattereita ja kyllä kurikassa on parhaimpia kuvanlaatuja, äänentoistoja ja penkitkin puuduttavat huomattavan vähän takalistoa. :)
Oikeestaan se kino on ainoa asia Kurikassa joka on hyvää
- Paluumuuttaja85
Jep, Sjoen Marilyn on kyllä niin syvältä!
Opiskelujen ajan, ja pari vuotta niiden jälkeenkin, asuin Tampereella, ja paluu tänne Sjoen lakeuksille on ollut elokuvateatterin suhteen järkytys! Seinäjoella olisi todellakin tarvetta kunnolliselle Finnkinon teatterille!
Marilyn 1 -salin kuvanlaatuun en itsekään ole tyytyväinen, ja joskus äänet ovat olleet niin lujalla että taistelukohtauksissa korvia särkee (vaikka yleensä pidän kovasta volyymistä teattereissa, niin liika on liikaa!). 1-sali kuitenkin periaatteessa ihan ok, kun vertaa muihin saleihin...
Marilyn 2 -sali on kertakaikkiaan niin kummallinen kuin voi olla, en ole ikinä missään muualla nähnyt teatteria jossa katseltava kangas on seinällä niin ylhäällä, että joutuu niskat vääränä sinne tuijotella?!? Yleensä katseltava ruutu tapaa olla alaviistossa, eikä yläviistossa!
Marilyn 3 -sali: penkit niin kivikovat, että ei siellä pysty katsoa edes 1,5h elokuvaa, takamus puutuu pökkelöksi jo puolen tunnin jälkeen...
Suurimpana miinuksena koko teatterissa on kuitenkin se, että eletään vuotta 2013, eikä VIELÄKÄÄN, USEIDEN VUOSIEN PYYNNÖISTÄ HUOLIMATTA, Marilyniin ei saa ostettua netistä valitsemiaan istumapaikkoja, vaan edelleen joutuu tulemaan jonottamaan portaille jos haluaa hyvän istumapaikan! Sitten rynnitään kyynerpäätaktiikalla sisään, ja nopeimmat saavat parhaat paikat... HUOH... Kertakaikkiaan järkyttävän aataminaikaista touhua!
Toinen suuri miinus siitä, että useimmista animaatioista tms lasten/nuorten/kokoperheen elokuvista näytetään vain suomeksi dubatut versiot, me ainakin miehen kanssa haluttaisiin ehdottomasti nähdä englanninkieliset alkuperäisversiot!
Finnkino, tule nopeasti Seinäjoelle!!! Marilyn menisi konkurssiin parissa kuukaudessa!- Paluumuuttaja85
Pakko lisätä vielä, että Marilynin wc-tilat ovat aivan järkyttävässä kunnossa, remontin tarvetta olisi varmasti ollut jo useita vuosia aiemmin!
- erkkik4
Ai Marilyn on vielä elossa? Ei ole tullut vuosiin käytyä ja unohtanut koko paikan kun ei ole enää sen mainoksia nähnyt missään. Ennen ne oli aina pe Ilkassa josta sitten valittiin mihin mentiin mutta kaikki on niin netissä nykyään ja moni asia sinne hukkuukin.
- kurikkalaanen
Itse Tampereella usein elokuvissa käyneenä voin kertoa, että ei Kurikan Kino ollenkaan pöllömpi elokuvateatteri ole. Penkit on uusittu jokin aika sitten (2000 luvun puolella, en nyt ala veikkailemaan vuotta) ja ovat ilmeisesti aika harvinaista herkkua lakeuksilla; ne kun saa kallistettua mukavaan asentoon. Tosin miinuksena se, että taka-asentoon näitä ei saa lukittua, mikä on ikävää varsinkin kevyemmällä katsojalla.
Kuvassa ja äänessä ei ole moitittavaa.
http://www.kurikankino.com/ - ropocop
Kyllä äänentoisto kurikas on pirun hyvä, enkä näe kyllä penkiiskää mitää vikaa...
- Slinkie
Itse olen kulkenut tuola kurikan kinossa jo useamman vuoden ja en löydä juuri mitään valitettavaa.
omille oletuksille äänistä ja kuvasta ei ole mitään valitettavaa, eikä se 3D mikään hirveä ole paitsi jos joutuu yli 2 tuntia laseja pitämään päässä voi ehkä hieman nenän päätä särkeä.
Jos elokuviin eväitä etsii sieltä löytyy pringles sipsejä ja jonkin sortin patukkaa ja jotain karkki pusseja ja myös niitä perus 0.5litran limsa pulloja, mutta itse yleensä ostan omat eväät paikallisesta s-marketista niin säästää rahoissa.
Penkit ovat ainakin paremmat kuin marilynissa ja sulla on myös enemmän jalka tilaa jos oikein muistan, mutta jos menet katsomaan kurikan kinoon elokuvaa sielä tuntuu olevan yksi keski rivi penkeistä huonossa kunnossa siten että jos istut niihin ne eivät mene 90% kulmaan vaan menevät hiemän alaviistoon, eli jos törmäät tähän riviin vaihda vaan eturiviin tai takariviin.
Ja suurin syy minkä takia suosin kurikan kinoa on se että sielä on harvoin ruuhkaa jos ei puhuta ekoista näytöksistä tai jostain vähä suositummista leffoista niin eli jos meet toisiksi viimmeisimpään näytökseen vaikkapa keskellä viikkoa sulla voi olla hyvä säkä että olet ainut sielä elokuva teatteris. - Eienääikinämarilyniin
Kurikan Kino
- Penkeissä ei ole valittamista
- Äänenlaatu hyvä
- Kuvanlaatu hyvä
- Paikan saa itse valita ja tungosta on harvoin. Parempi elämyskö?
SJK Marilyn
- Penkit ei ole valittamista, kinon omat ehkä paremmat.
- Äänenlaatu huono ja liian kovalla
- Kuvanlaatu ajoittain huono
- Paika jonotetaan kassalta ja parhaat yleensä mennyt
Mikäli voit käydä Kurikassa asti leffassa niin Kino>Marilyn.- Suurkuluttaja
Kurikan Kino on maakunnan paras elokuvateatteri kaikilla mittareilla arvosteltuna.
- ennenvaikkakurikkaan
Miten Seinäjoen kokoisessa kaupungissa voi olla niin perseestä oleva elokuvateattaeri ja vuosikymmenestä toiseen?
Ykkössalissa on kurjat kovat penkit eikä jaloille tilaa. Äänentoisto on kuin jostain kahden euron kajareista. Teoriassa siellä pitäisi olla hienot äänivehkeet mutta laatu silti ala-arvoinen. Kolmossalissa sama juttu.
Kakkossali on ainoa jossa on edes kunnon penkit. - sddsalklklkl
MYYTY on joo ja joo
http://www.ilkka.fi/uutiset/talous/bio-marilyn-siirtyy-osaksi-bio-rex-cinemasia-1.2011825 - Diiz
Kyllähän Kurikan leffateatteri on ehdottomasti maakunnan paras!
- j-järveläinen
Miksei jalasjärven kino?
- MinnaC
Eiköhän Marilynin kakkos salissa ole ihan samat penkit kun Ykkösessä🤣😂
- Skikuli
Kyllä sjoki vetää Kurikkaa perä reikään ja lujaa
- parastakakkoseeen
"!Eiköhän Marilynin kakkos salissa ole ihan samat penkit kun Ykkösessä"
Koska kakkoseen on samanlasiet penkit vaihdettu kuin ykköseenkin?
Ykkösessä ollut aina kivikovat ja ahtaat penkit ja kakkosessa paljon pehmeämmät ja tilavammat. Onko hiljan uusittu? - Anonyymi
Kurikan kinossa on ensiluokkainen kuvanlaatu ja upea Dolby surroud äänentoisto sekä puhtaat istuimet ja tuoksuu puhtaalta teatterilta.
- Anonyymi
Marilynissä on ainakin viimeiset 35 vuotta ollut sikapaskasurkea kuvanlaatu ja äänet tulee kuin jostain 2 euron kaiuttimista vaikka mainoksen mukaan siellä pitäisi olla kaikki mahdolliset hienot äänijärjestelmät.
Penkit varsinkin ykkösessä kun kivikovilla kirkonpenkeillä istuisi jossain karjanvaunussa jossa kaikki ahtaasti toisissaan kiinni.
Todella sikapaska paikka joten toivottavasti uudessa taso paranee. - Anonyymi
Marilyn on Anu!
- Anonyymi
Kyllä mietaan jusa ny suuttuu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain617520Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232946- 1421776
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651659Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151458Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1671404- 1311163
- 77853
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47812- 52745