oy:n tilinpäätös konkurssin raukeamisen jälkeen..

apu1

Yritykseni haettiin konkurssiin 2008 syksyllä. Konkurssi raukesi varojen puutteeseen eikä tilinpäätöstä saatu suoritettua. Verovelkaa yrityksellä jäi n. 50t ja muilla velkojilla ei tietojeni mukaan ollut vaateita. Viimeviikolla sain tiedon että minua epäillään kirjanpitorikoksesta, ymmärrettävästi koska olen ainoa vastuu henkilö ollut yrityksessä. Mikäli nyt olisi varaa maksaa, niin kannattaako pyytää suorittamaan tilinpäätös loppuun? Onko vaikutusta mahdollisesti tulevaan rikostuomioon(sakkorangaistus).? Verovelka jne?

1

539

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HTM

Mitä tarkoitat, että tilinpäätöstä ei saatu suoritettua?

Jos ei ole varoja, konkurssi raukeaa varojen puutteeseen ja yhtiö poistetaan kaupparekisteristä.
      http://www.konkurssiasiamies.fi/27420.htm

Mitä oikeudenkäynnissä päätettiin? YTJ:stä voit myös katsoa, mikä on yhtiön status nyt. www.ytj.fi

Oletko mahdollisesti ennen konkurssia maksanut joitakin velkoja pois, ja jättänyt muut nuolemaan näppejään? Tai myynyt omaisuutta yhtiöstä alihintaan itsellesi tai kavereille? Silloin kysymys saattaa olla velallisen epärehellisyydestä.

Jos konkurssihakemuksen kanssa oli viivytelty, siinäkin on ehkä rikottu lakia.

Jos ALV:t ja ennakonpidätykset on monta kuukautta rästissä, OY:n hallitus voi olla henkilökohtaisesti vastuussa. Raha kun oli yrityksessä, ja olisi pitänyt pistää sivuun verottajalle tilitettäväksi jne. Tästä on oikeustapauksia.

Sen neuvon annan, että älä ainakaan hävitä tai sotke kirjanpitomateriaalia jos se on sinun hallussa. Jos mennään rikoslain 30. luvun puolelle, niin saattaa häkki heilua jopa useamman vuoden törkeissä tapauksissa.

Konkurssiasiamiehen sivut on hyvä tietolähde näin asioihin,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      64
      3202
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2974
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2862
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2678
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2558
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2540
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2311
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2088
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    Aihe