Eero Hiltunen oikeuden eteen

oikeutta uhreille

Tänään alkaa suuri oikeudenkäynti liittyen viime keväiseen Hyvinkäällä tapahtuneeseen ampumistapaukseen. Kaksi henkilöä kuoli ja seitsemän loukkaantui. Lukuisa joukko muitakin henkilöitä oli vaarassa.

Hiltunen itse ei olisi halunnut tulla istuntoihin paikan päälle, mutta hänet on oikeuden toimesta pakotettu siihen. Saapa nähdä, mitä oikeudessa tämän parin viikon aikana selviää.

99

3756

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asiallisesti asiaa

Mediaa ainakin runsaasti paikalla.Lähialueiden parkkipaikat täynnä.

• oikeutta uhreille

Kävin äsken asioilla ja koukkasin piruuttani siitä käräjäpaikan ohitse autolla. Ilmeisesti oli jo loppunut, kun ei juurikaan ollut enää autoja. Iso Ylen paku oli vielä parkissa.

• normaali mies

oikeudellisesti katsoen piirteitä silmälläpitäen kaikki selvintä tässä, kukaan ei lähde sotaan perustein tässä Hyvinkään tapaus - minuakin häviäjänä revanssia, vaikka - tai oikeastaan ei - ei normaalia, ei ole normaalia ..... kyllä olisi selvääkin selvempää olla otteluita käymättä, ei eds vihjaista mahdollisesta arvovalta historiallista

• citytyttö

IHANKO TOSI ETTÄ MEDIAA JA RUNSAASTI PAIKALLA .NIIN KUIN KUKAAN EI TIETÄIS....

• haloooooo

Ihanko tosi, että pitää huutaa kun kirjoittaa?

• Käyttäkää järkeä

Se pitäis Suomessakin olla kuoleman tuomio ihmisten tappajille.Ni miettisvät jos osaavat et kannattaako toisia tappaa.Mut täällä ku vaan silitellään päätä et ei noin saa tehdä.Vankilatki on ku hotelleja nykyään.

• -T.L.-

Mene tutustumaan vankilaan ennen kuin rupeet sanoon niitä hotelleiks.

• mama21

kuoleman tuomiohan olis kaikein helpoin rangastuskeino ainaki mun mielestä..? ei ne siitä mitään opi jos pää on muutenki sekasi niin eiköhä se oo ihan sama sillon :D

• Itse asiassa,
        -T.L.- kirjoitti:

minkä takia vankilan edes pitäisi muistuttaa hotellia? Vankilassa olevista isoin osa on sielä omasta mielestään syyttä tai muiden vuoksi ja ovat ongelmissa siviilielämässä, pallo hukassa enempi vähempi. Vankiloidemme liki hotellitason majoitus onkin monelle rikoksen polulle lähteneelle luksusta. Muona ja vaatteet tulevat talon puolesta, ei tarvitse miettiä lämmityskuluja ja ohjelmakin tarjotaan, kiinnosti eli ei.
        Vankilan tulisi toimia jonkinmoisena peloitteena, ei lomakotina. Kun olot laitettaisiin itänaapurin "hotellien" tasolle niin aika monesta pikkunilkistä tai rikosurasta haaveilevasta sukeutuisi lainkuuliainen kansalainen. Lisää vettä ja leipää.

• Käyttäkää järkeä
        -T.L.- kirjoitti:

On ne hotelleja jos verrataan Venäjän vankila oloihin.Suomessakaan ei tarvittas vankiloita jos vuokrattas vankila oiot Venäjältä.

• syyttömänä syntymään
        -T.L.- kirjoitti:

entäs jos joutuisi syyttömänä vankilaan,on hienoa että siellä voi opiskella vaikka tuomariksi.ja liikuntahallit televisiot ym netti yhteydet jossa voi maksaa vaikka omia laskujaan,asunnon lämmitys roskaauton kuljettamat roskat.kiinteistö verot ym laskut.onhan ihmisellä asunto vaikka onkin vankilassa vaikka syyttömänä.on niitä ollut aiemminkin miksi ei nykyaikana.

• KELLO KALLE
        -T.L.- kirjoitti:

-T.L.- Kyllä ne kuule hotelleja on. Ei monikaan suomalainen saa ilmasta safkaa, kattoa päänsä päälle, harrastuksia, työtä (jos haluaa tehdä) jne.. ja tuosta saakeli vieköön maksetaan palkkaakin näille roistoille. Ilmanen lääkäri, ilmanen hammashoito, ilmaset kuteet kaikki ilmasta -niille s***nan roistoille, jotka me kunnolliset veronmaksajat joudutaan elättämään, ja vielä nämä rättipäät joita tänne haalitaan tai sitten maksellaan niitten kotimatkoja moneen kertaan, kun aina vain tulevat tänne väärennettyjen passien kanssa. Samanlaiset tuomiot kun jenkeissäkin (ei siellä muuta hyvää olekaan)..

• man from street
        Itse asiassa, kirjoitti:

minkä takia vankilan edes pitäisi muistuttaa hotellia? Vankilassa olevista isoin osa on sielä omasta mielestään syyttä tai muiden vuoksi ja ovat ongelmissa siviilielämässä, pallo hukassa enempi vähempi. Vankiloidemme liki hotellitason majoitus onkin monelle rikoksen polulle lähteneelle luksusta. Muona ja vaatteet tulevat talon puolesta, ei tarvitse miettiä lämmityskuluja ja ohjelmakin tarjotaan, kiinnosti eli ei.
        Vankilan tulisi toimia jonkinmoisena peloitteena, ei lomakotina. Kun olot laitettaisiin itänaapurin "hotellien" tasolle niin aika monesta pikkunilkistä tai rikosurasta haaveilevasta sukeutuisi lainkuuliainen kansalainen. Lisää vettä ja leipää.

Tässä varmaan kirjoittelee monet vankilat ja lusinut vanha konna.Oikein asiantuntijan rintaa röyhistävällä kokemuksella..Suomalaiset on kummaa sakkia. Tässä maassa karehditaan,köyhiä,pitkäaikaissairaita,työttömiä,vankeja jne...Kannattaisiko JOSKUS miettiä asioita objektiivisesti? Minä-minä-porukka nostaa aika-ajoin äänensä typeryyksiä ladellen.Ja aioihin mitenkään perehtymättä..

• Kandeeko sua oikeen
        man from street kirjoitti:

Tässä varmaan kirjoittelee monet vankilat ja lusinut vanha konna.Oikein asiantuntijan rintaa röyhistävällä kokemuksella..Suomalaiset on kummaa sakkia. Tässä maassa karehditaan,köyhiä,pitkäaikaissairaita,työttömiä,vankeja jne...Kannattaisiko JOSKUS miettiä asioita objektiivisesti? Minä-minä-porukka nostaa aika-ajoin äänensä typeryyksiä ladellen.Ja aioihin mitenkään perehtymättä..

karehtia kun et pysy aidan leveämmällä puolen, musta ei. Ei ne sun kakkuvuotesi oo kateuden aihe, mutta turha sun on niistä yhteiskuntaa tai muita syytellä, katso peiliin. Aika moni kuiteskin ongelmista huolimatta pystyy elään ilman valtion jeesiä.
        Miks susta ja muista vangeista pitäs tehdä joku numero? Ihan kun oisitte keskivertoo parempaa jengiä ja syyttä posessa.
        Sananvapaushan maas kai vielä on, muusta ei voi mennä valalle, mutta ei noihin teidän asioihin perehtyminen oikeen kiinnosta kun vapaallakin jalalla voi astella.

• Mediapellet vauhdiss

Suomessakin on terrorismi nostanut päätään.
        Ei ole uskonnosta kiinni.
        Kun on harmittanut tappio painiottelussa niin on omaa voimaa pitänyt jatkaa aseella.
        Onkohan narsisti.
        Ehkä haluna on ollut päästä jukisuuteen ja historiaan.
        Kuuluisuus jatkuu niin kauan kun media haluaa asiaa jauhaa.
        Median on helppo tehdä näistä juttuja, eivätkä ne oikein muista asioista osaakaan.
        Suurin osa mediasta on niin taitamatonta, että tärkeät ja elämää kehittävät asiat jäävät hoitamatta.
        Näillä paskajutuilla sitten täytetään ihmisten päät ja aiheutetaan lisää "sankaritekoja"
        Nykyisin toisten tappaminen näyttää olevan arvokkaampaa kuin lukuisten henkien pelastaminen.

• Leipäpuu
        Itse asiassa, kirjoitti:

Ehkäpä siirto vankiloista, valtion autiotuville,valtionmetsää ja luontopolkuja hoitelemaan olisi jo jonkinlainen pyytteelinen ja antaumuksellinen yhteiskunnallinen vastike suoritetuista teoista ja rikkeistä.

• samaamietä
        mama21 kirjoitti:

kuoleman tuomiohan olis kaikein helpoin rangastuskeino ainaki mun mielestä..? ei ne siitä mitään opi jos pää on muutenki sekasi niin eiköhä se oo ihan sama sillon :D

olen samaa mieltä raiskaajat ja tappajat saunantaase ja niskalaukaus niin aina olis pois yksi vtappala vähemmän.

• -liian helppoa
        -T.L.- kirjoitti:

Itse työskentelen kyseisissä laitoksissa aika usein, ja voin sanoa että on aivan liian hyvät oltavat!..

• -17kaskytkaks

Vai pitäisi. Olisitko itse valmis tulemaan sen mahdollisen kuolemantuomion täytäntöönpanijaksi? Jos et, kannattaako tuollaisia kirjoitella.

• ---
        mama21 kirjoitti:

Kellään ei ole oikeus tappaa ketään, vähiten valtiolla.

• Siperia opettaa
        Käyttäkää järkeä kirjoitti:

On ne hotelleja jos verrataan Venäjän vankila oloihin.Suomessakaan ei tarvittas vankiloita jos vuokrattas vankila oiot Venäjältä.

Olin jo 90-luvulla sitä mieltä että vankeinhoito voitaisiin ostaa palveluna Venäjältä.

• näin se vaan on
        -17kaskytkaks kirjoitti:

Vai pitäisi. Olisitko itse valmis tulemaan sen mahdollisen kuolemantuomion täytäntöönpanijaksi? Jos et, kannattaako tuollaisia kirjoitella.

Ihminen on aina valmis tappamaan toisen jos siihen on oikeutus tai jos on pakko.

• model1942
        -T.L.- kirjoitti:

voi helevetti.suomi vois ostaa vankila palvelut venäjältä.varmasti valtio säästäis suuren summan ja nuo pikku nilkit ajattelisivat uudemman kerran,mitä kannattais tehdä.

• Hissan opiskelija
        Itse asiassa, kirjoitti:

Kostea selli, kuivaa leipää ja vettä!

Olisi varaa pitää ELINKAUTINEN elinkautisena! Ajassa palattava 200 vuotta taakse päin!

• Antti
        -17kaskytkaks kirjoitti:

Minä voin tulla laittamaan kuolemantuomiot täytäntöön vaikka ilmaiseksi.

• Oman käden oikeuteen

Ei ole nykyihmisillä mitään rajoja. Puolustajansakin sanoi etteiväthän ne teot niin törkeitä olleet.

• Itsestään selvää

No, mitä tuossa voisi vielä selvitä. Vaikuttaa selvältä tapaukselta. Mielentilatutkimuksessa nyt ei ole paljon järkeä. Totta kai siinä jokin äkillinen mielenhäiriö on, kun tuollaisia tehdään.

• pää on pipi

kyllä on ollut mielen häiriö kun noin teki.ei ole tervettä ajatusta päässä ollut.minusta mielentila tutkimukseen.ei ole ollut terve päinen ainakaan tekohetkellä.syyntakeeton mielen häiriö.

• Seppo Taalasmaa.

Eero on vaarallinen mies, mutta ei sitä kannata tuhota yhden virheen takia.

• Niin, ne pari

uhriaan eivät enää vaaraa aiheuta. Heidät ilmeisesti kannatti tuhota ja pilata monen omaisen elämä?24

• näin vain on.

Eero hiltunen on ihmispeto. nyt on ilm. esitutkinta.lääk.tark. ja syytteet tehty?? ja käräoikeus aloittanut työnsä. hyvä niin.. mutta voi olla että kun eerolle tuomioita luetaan. että reppanan pää on pipi taas.ja heppu äiteensä helmoihin.

• avoinna

avovankila odottaa,sänky jo petattu,ter.tulemasta

• VAIETTAVA ASIASTA

Miksi tällainen ihmisarvonsa menettänyt hylkiö saa näin paljon huomiota ja mainetta? Varmasti hyvä esimerkki muutenkin sairaalle nuorisollemme, että kun tappaa paljon viattomia sivullisia saa enemmän mainetta ja huomiota kuin olympiakultamitalisti!!!

• AvarakatseinenViisas

Mihin tää maailma on oikein menossa! Se oli ihan selvästi hullu, eli syyntakeeton.

Hiltunen vapaaksi ja heti! Poliisivaltiossako me nykyään eletään?

• hupsista keikkaa

minua kummastuttaa se, että hiltunen käytti psyykelääkkeitä ja on ollut psykiatrisessa hoidossakin kouluaikoinaan. silti pidetään tämän lausunnon mukaan syyntakeisena. eli olen samaa mieltä kanssasi.

• AvarakatseinenViisas
        hupsista keikkaa kirjoitti:

minua kummastuttaa se, että hiltunen käytti psyykelääkkeitä ja on ollut psykiatrisessa hoidossakin kouluaikoinaan. silti pidetään tämän lausunnon mukaan syyntakeisena. eli olen samaa mieltä kanssasi.

Aivan eli hän oli syyntakeeton ja hänet tulisi vapauttaa välittömästi!

• Janus-Panus
        AvarakatseinenViisas kirjoitti:

Aivan eli hän oli syyntakeeton ja hänet tulisi vapauttaa välittömästi!

Eli syyntakeeton ja pitäis sulkea loppuiäksi Niuvaan, se on pahempi paikka kun vankila.

• Noella..............
        hupsista keikkaa kirjoitti:

Jos on joskus ollut vähän depistä ja syönyt siihen lääkkeitä, ei se tarkoita, ettei ymmärtäisi tekohetkellä, mitä on tehnyt!!! Hänellä ei ole mitään psykoosisairautta ollut, joka estäisi ymmärtämästä, mitä on tehnyt.

• AvarakatseinenViisas
        Janus-Panus kirjoitti:

Eli syyntakeeton ja pitäis sulkea loppuiäksi Niuvaan, se on pahempi paikka kun vankila.

Eipäs kun hänet tulisi vapauttaa VÄLITTÖMÄSTI, koska hän ai kanna syytä hän on SYYNTAKEETON.

Minun mielestä jos ihminen ei ole täysin järjissään kun tekee rikosta niin häntä ei tulisi rankaista siitä, koska se ei ole hänen vikansa.

• Kuka ne
        AvarakatseinenViisas kirjoitti:

Eipäs kun hänet tulisi vapauttaa VÄLITTÖMÄSTI, koska hän ai kanna syytä hän on SYYNTAKEETON.

Minun mielestä jos ihminen ei ole täysin järjissään kun tekee rikosta niin häntä ei tulisi rankaista siitä, koska se ei ole hänen vikansa.

uhrit sitten ampui? Kyllä kaikki viittaa siihen, että syytetty on ampuja eli hänen vikansa. Syyntakeeton on vain termi määritellä ihmisten tilaa, ei se poista syyllisyyttä. Turhaa neppailua selvän asian tiimoilta, murhaaja mikä murhaaja, oli älyissään tai ei.

• hupsista keikkaa
        Janus-Panus kirjoitti:

sitä mä just tarkoitin, mutta ilmeisesti käsitin väärin tuon avarakatseisen viisaan jutun. eli niuvaniemeen joutais.

• AvarakatseinenViisas
        Kuka ne kirjoitti:

uhrit sitten ampui? Kyllä kaikki viittaa siihen, että syytetty on ampuja eli hänen vikansa. Syyntakeeton on vain termi määritellä ihmisten tilaa, ei se poista syyllisyyttä. Turhaa neppailua selvän asian tiimoilta, murhaaja mikä murhaaja, oli älyissään tai ei.

Mutta Jyrki takaa puolestamme Eerollekin syyttömyyden takaukset, jos ei punakkoja kumartava tuomioistuin niin tee.

Aseistahan, kaljasta ja tupakastahan ne hullut haluavat vaan riisua kanssa. Eero on hullu ja PISTE! Tämä ei ole punafanaattikkojen propaganda voito, PISTE!

• 1+17
        Kuka ne kirjoitti:

Ei ole murhaaja vaan tappaja.

• pykälä §
        1+17 kirjoitti:

Ei ole murhaaja vaan tappaja.

3 tunnissa oli aikaa harkita.Murhan puolelle menee.Oikeus päättää aikanaan.

• Hiltuselta

pitäisi hakata kadet poikki ranteista, ettei ainakaan enään ampuisi ketään, eikä edes r.unkkaisi
      Kahdessa perheessä vaihtui koulun päättäjäisjuhlat hautajaisiksi ja muut uhrit saivat elinikäisiä vammoja.
      Olis vaan ampunut itsensä, eikä muita. Samalla vaikeutuu kaikkien aseharrastajien toiminta tollasen k.usipään takia.

• Jur1sti

No olisitko sitten valmis itse hakkaamaan ne kädet poikki? Ja ihan omalla nimelläsi vielä ja julkisesti? Jos et, ei varmaan oikein kannata tuollaisia kirjoitella

• Psyykenlääkkeitä

käytti psyyykenlääkkeitä......

Mitäs ne ns. kouluammuskelijat ovat käyttäneet?

• 18 vuotta

ja vahvassa ? lääkityksessä, sekä juovuksissa, alaikäisenä ravintolassa.

• Selvähän tuo,
        18 vuotta kirjoitti:

ja vahvassa ? lääkityksessä, sekä juovuksissa, alaikäisenä ravintolassa.

syytetään yhteiskuntaa tuon reppanan päihteiden käytöstä, aletaan maksamaan tälle kunniakansalaisen eläkettä, olisko 12 tonnia kuussa kohtuullinen ja pistetään vaikka joku maata rakentanut vanhus kärsimään Eeropojan tuomio. Kaikki ilahtuisivat?
        Pitääkö kaikkea sontaa suvaita ns. oikeusvaltiossa.

• Silmä silmästä!!!

Raukka mikä raukka, jos ei uskalla tulla vastaamaan tekosistaan! Kaverilla ei tule todellakaan olemaan linnassa helpot oltavat! ainakin muutamaan kertaan hakataan kunnolla, se on varmaa ja ihan oikein tuolaliselle paskiaiselle!!!

• 67890+3#2!!""2""

Miten se siellä linnassa voitais hakata kun jätkää tullaan pitämään kellon ympäri liskolla pedojen ja muitten friikkien kanssa: 23 tuntia vuorokaudesta yhdenhengen sellissä ja se yks tunti ulos käveleen vartioitten valvomana. Näin Suomen rangaistuslaitoksissa toimitaan sellasten suhteen jotka on venkuloittenkin mielestä liian pahoja/sairaita.

• Onneton p.aska

koko hiltunen. Ei kehtaa näytää edes naamaansa oikeudessa vaan peittaa sen.
      Asianajajan mukaan herra h:ta on "ahdistanut" ????
      Kuinkahan paljon on ahdistanut uhrien omaisia?
      Kuolema on tuollaiselle k-päälle liian helppo rangaistus. Toivotan oikein v.ittumaista loppuelämää ja mahdollisimman tuskallista kuolemaa ko heebolle.

• ???

Onneton P. Et taida olla itsekään kaukana hiltusesta. Sokea vihahan se auttaa?

Tekijä loppuelämäksi lukkojen taakse. Toivottavasti osaa tuntea syyllisyyttä..

• QQQ56

Monella mieli muuttuu kun saa viinaa pienenkin määrän ja etenkin jos syö jotain lääkkeitä. Tosi kumma että noin pitkään ja harkiten tehnyt murhan kun hakenut mopolla aseet eikä selvinny pää. Ei ainakaan pikaistuksissaan tehdyt murhat kyseessä.
      Monet tappaa itsensä kun saa esim masennuslääkkeet. Älyää onneksi hävetä selvipäin.

• Pelotevaikutus

Tää on just tätä kun natiaiset on päästetty niskan päälle jo koulukurinkin suhteen. Nyt pitäisi vaan yhteiskunnan herätä ja tehdä tosissaan työtä nuorten hyvinvoinnin suhteen. Vankilan pelotevaikutuskaan kun ei ulotu enään kuin jotenkin korkeintaan ensikertalaisiin. Kuolemanrangaistuksiakin kun oli Texasissa aikanaan tutkittu, niiden niiden oli vain todettu lisäävän väkivaltarikollisuutta. Ilmeisesti tuomitun lähipiiri alkoi sitten voimaan entistä huonommin.
      Miten syytetyn tehokkaan katumuksenkin pystyisi toteamaan ?

• viisikonäiti5

SYYLLINEN,joka tapauksessa.Hallitus voisi kyllä hiukan miettiä uudelleen noita vankilaoloja.Moni haluaa sinne uudestaan ja uudestaan...varsinkin talvella.Ihan oikeasti moni miettisi ensin teenkö tuon rikoksen,jos Suomessa tosiaan olisi "venäjän" malliin vankilat.Miksi siellä on syyttömiä? Ihan varmasti on "hämärä" porukassa ollut...en luulisi ainakaan itse sinne joutuvan.(tunnollinen suurperheen äitinä)

• adressia

Suomessa on saatava laki, että oikeudessa ei saa piilottaa naamaansa jonkun hupun sisään. Jos on pokkaa tehdä rikoksia ja tappaa ym, niin pitäisi olla senverran miestä, että kuulee tuomionsa ilman kasvojen peittämistä, mutta eihän näissä pelleissä ole munaa edes sen vertaa.

• Tankerolove

Hiukan häihinmeno liipaantu, eikä morsmaikkukaan huomannu mitään poikkeavaa.

• Supermax kiitti

Eristysselli 24/7 22h päivässä kopissa ja kuljetus kerran viikossa raudoissa pihalle ulkoilemaan, siinä olisi sitä kovuutta varsinkin jos kiellettäisiin lehdet ja kirjat kokonaan ja "punttisali" koostuisi leuanveto telineistä, muttei raudasta käsipainoineen, koska niitähän voi käyttää aseena "pamppuja" vastaan.

• Eroisä

Oliko tappajalla juuri tuollaiset tatuoinnit kuin kuvassa, vai onko kuvan vain tarkoitus leimata kaikki tatuoidut henkilöt tappajahörhöiksi?
      Sitä tässä ihmettelen, että oikeutta on tarkoitus käydä viisi päivää, minun, veronmaksajan rahoilla. Tapaushan on päivänselvä ja elinkautinen on tulossa. Viidellä päivällä hemmotellaan erästä toista roskasakkia - juristeja.

• Naulan kantaan!

Lakipellet pyörittelevät veronmaksajien rahoilla tuonkin tapauksen korkeimpaan asti tehden "kohtuullisen" tilin. Ainahan voi tehdä muotovirheen käräjäoikeudessa, mitä sitten porukalla korjaillaan hovissa, hintaan 220 euroa/ veroton tunti. Ei lakimiehet Eeroa niin helpolla päästä:)).

• Pakko todeta tässä yhteydessä, että näihin kuvioihin liittyy aina kolmenlaisia vastenmielisiä ihmisiä, joiden ei toivoisi olevan olemassakaan: rikollinen itse, juristit ja lynkkausjoukkio.

• HV sullekkin

Vai lynkkausjoukko!!!
        Kukahan se toimi ensin lynkkaajana? Hiltunen itse tappoi syyttömiä ja viattomia sivullisia.
        Mieti vähän jos omistat aivot

• Näinkö..

Näinkö on että ihmisen hinta on 20000e ? "Hiltusen asianajaja Olli Etelämäki kiisti uhrin tyttöystävän korvausvaatimukset. Etelämäen mukaan kihlatulla ei ole lakitekstin tarkoittamaa "erityisen läheistä" asemaa.

Uhrin vanhempien korvausvaatimukset olivat Etelämäen mukaan myös liian suuret. Puolustus hyväksyisi 8000 euroa kummaltakin vanhemmalta. Sisaren osalta puolustus hyväksyisi 4000 euroa. " Halvalla menee.. Toivottavasti puolustajan läheisten henki on sitte ihan saman hintainen kun näitä viivalle laitetaan..

• kylmästi

henki pois hänelläkään ei ole oikeutta elää!

• Ei sääliä, ei

Ei säälitä tää kavetri yhtään, turpiin vaan linnassa ja lujaa ja ainakin kerran viikossa! Ja ainakin pitäis istua 15 vuotta putkeensa tollanen raukkis, joka ei olis tullut edes oikeuden istuntoon. Koitti vielä luistaa vastuutaan siinäkin. Eli on alamaailmassakin pohjasakkaa!!! Turpiin vaan lujaa j aonnea!

• ase oikeutta

kovia hemmoja netti palstoilla uhoamassa . hyvähän täällä on nimettömänä ja kasvottomana huudella milloin mistäkin asiasta . mutta onkos sitä munaa tehdä asioile jotain eikä vain soitella poskeansa joka käänteessä. nykyajan ihmeset kun osaavat mölytä kovasti , mutta tekojen hetkellä luikitaan milloin minnekin koloon piiloon . muutenkin ihmisten koskemattomuus ja omaisuuden kunnioitus on nolla nyky inmisillä . vanhaa suomalaista ryhti selkää ei tapaa kuin 1 % suomalaisista enää . joo elämä on vaikeeta , mutta silti tulisi elää niin että turhia murheita ei aiheuteta ja eikä oteta itselleen . ko tapauksella on ollut munaa tehdä asioille jotain , mutta samaan hengen vetoon täytyy todeta että tapa ollut väärä. itselläni toki on saman moinen ajattelu tapa siitä että jos suomen valtio ei pysty kansalaisten turvallisuutta ja hyvinvointia turvaamaan on kansalaisten huolehdittava siitä itse kaikilla käytettävissä olevin keinoin . olenkin jo kauan ihmetellyt koska suomessa herätään valtion politiikkaan joka pyrkii kitkemään "huonomman aineksen " pois kokonaan , kuten valtion päättäjät ovat asian ilmaisseet . tällänen touhu johtaa vääjäämättä luokka erotteluihin ja lopulta sotaan jo historiaa katsottaessa . sisällissotaa on suomessakin ollut ja on tulevaisuudessakin sen suuruudesta ja luonteesta ei tiedä vielä kukaan , mutta se on varmaa että tällä menolla sellainen saadaan aikaseksi , kun meidän normaali kansalaisten selkäranka katkeaa. silloin viimeistään erottuu jyvät akanoista ja ne todelliset heikommat ainekset kitketään vaikka vakisin. kunnioitan ihmisiä jotka ovat valmiita puollustamaan itseään ja läheisiään keinoja kaihtamatta , kun suomen laki ei iihen enää kykene . tuo viimeinen lause perustuu omiin kokemuksiini ja on oikeus järjestelmä on pettänyt minut useasti , kun olisin oikeutta tarvinnut korvaus asioissa . en siis ole mitenkään ihmeissäni että suomessa ammuskellaan nyt siellä täällä , ihmisten oikeuksia on loukattu pahasti ja voivat yhteiskunnassakin huonosti ja vain sen vuoksi että mailmaamme hallitsevat minä minä johtajat .

• mämmät pois
      • Noella..............

Ei vika ole lääkkeissä eikä aseissa. Suomessa sadat tuhannet on käyttäneet masennuslääkkeitä eikä promillekaan heistä ole ampunut yhtäkään ihmistä. Vika on tässä kusipäässä itsessään ja turha hakea vikaa muualta.

• Psyykenlääkkeet

Onko psyykenlääkkeiden vaikutuksia näiden tapahtumien yhteydessä edes huomioitu?

• voi poika parka

viina ja ruuti sovi yhteen eikämitkään lääkkeet eikä auto eikä ruuti sovi tässä nähdään mitä se saa aikaiseksi. pitäs tutkija koulussa jo ihmisten mielialoja sykeitä tämä on sitä säätämisen tulosta.

• lääkekielteinen

Olisi kiva tietää, mitä lääkkeitä Hiltunen söi.
        TK:lääkärit kun suorastaan tyrkyttävät noita mömmöjä ahdistukseen ja masennukseen, vaikka keskustelu/terapia auttaisi montaa ihmnistä paremmin.
        Taitaa sadat tuhannet suomessakin syödä näitä masennuslääkkeitä, joku saanee apuakin, mutta joku voi seotakin kun on viinaa viellä kuvioissa.

• JÛristi
        lääkekielteinen kirjoitti:

TK:lääkärit kun suorastaan tyrkyttävät noita mömmöjä ahdistukseen ja masennukseen, vaikka keskustelu/terapia auttaisi montaa ihmnistä paremmin.
        Taitaa sadat tuhannet suomessakin syödä näitä masennuslääkkeitä, joku saanee apuakin, mutta joku voi seotakin kun on viinaa viellä kuvioissa.

Lääke halpaa, keskustelu kallis...

• surullinen sivustaka
        lääkekielteinen kirjoitti:

Olet aivan oikeassa, tunnen itsekin henkilön joka muuttui täysin tunteita vailla olevaksi syötyään masennuslääkkeitä. On todella surullista ja vastuutonta hoitaa mielenterveysongelmia tällä tavalla.

• angry69

Tolle murhaajalle tulee kyllä luuvitosta heti jos sattuu vastaa tulee ja on mahollisuus. hmm

• Maailmanpelastaja

Ai hitsi ku sä oot KOVA!!!

Nyt varmaan pelottaa sitä ampujaa, jos kerran sä vedät turpaan jos tulee sua kadulla vastaan... Äly hoi, varmaan tulee vastaan joo jos linnaan/mielisairaalaan joutuu.

Kunnon sankari.

• Yhtä halevettiä

Päämieheni on ahdistunut sanoi puolustusasianajaja!
      Tässä muutama vuosi sitten ruotsissa mamu sai ehdottoman vankeustuomion
      raiskauksesta,muuan kuukausi!!
      Puolustusasianajaja teki valituksen että hänen päämiehensä ahdistuu vankilassa ja
      lisäksi hänellä on vatsanpuruja!!!!!
      Arvaatte miten kävi ,juuri niin muutettiin tuomio ehdolliseksi!!!
      Kuvitelkaa nyt mamu raasu vihamielisessä rasistilinnassa,eihän se nyt tule
      kuuloonkaan!!

• ameliin1

Tälläistähän tämä elämä on rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy, eikä millaan ole enää väliä. Ihmisten moraali on jokseenkin kateissa. Kun oot työtön rahaton ja toisten nurkissa, Saapahan oman huoneen ja ruoan valtiolta, kun päästää muutamasta kanssaveljestä ilmat pihalle. Eikä ole menettänyt mitään. Näyttää siltä ,että nämä tapaukset liääntyvät. Enkä ihmettele yhtään.

• kaalakulloo

v.tuako se työttömyys ja rahattomuus mihinkään kuuluu..jos on 'paha olla' nii omaan kalloon se kuula hetimiten eikä muihin.

• oko3

mä en vieläkää ymmärrä miks se teki ton ei sillä ollu mitää syytä alkaa vaa amuskelee ku se oli hävinny painin tai taistelun

• Halollapäähän

Sais munkin puolesta kuolemantuomio tulla takas, mutta käyttöön vain jos on vahvat/selvät todisteet että kyseinen henkilö on tehnyt murhan, raiskaajilta sais nipsasta vehkeet ja pistää pilleri kuurille. (Jostain kun tuli jtn sellasta luettua että raiskaajille on koitettu kehitellä lääkettä joka vaikuttaisi noihin vietteihin tai jtn.) Suurvarkailta vois vaikka napsasta aina yhden sormen yhdestä nivelestä poikki. Hieman rajummat otteet suomeen käyttöön niin alkaa ihmiset tarkemmin miettimään että kannattaakohan nyt mennä varastaa pankki ja lusia vankilassa sormi leikattuna..

Mitä tähän k-pää Hiltuseen tulee, entisen poikaystäväni vanha luokkakaveri. Siihen loppu sitten se suhde.. (Oli sitten suuttunut ja sen sokaisema tai ei niin ei nyt herranen aika oo silti mitään oikeutta alkaa ketään ampumaan ja itehän se oli siihen leikkitappeluun lähtenyt vaikka olis voinu kieltäytyä.) Mielenvikasil sais olla vaikka 24/7 joku tukihenkilö joka seurais ettei ne mtn tyhmää alkais tekee tai jtn..

Ja jalkapuukin voisi olla edelleenkin hyvä kapistus, pistetään vankei yleisil paikoille niihin kiinni ja ohikulkiat saa heittää hedelmillä tai jollain niit mölkkypäitä tiettynä ajankohtana ja tietenkin paikalla olis joku poliisi joka vartiois vankia ja ettei tulis mitään mukiloitsioita tai jtn.

• Kansalla taas puheet

Juu,onpas taas ihmisillä puheet tosta ihmisestä/rikoksesta! Kuka antaisi kuolemantuomion,kuka taas venäjälle laittas vankilaan mutta ei kaveri joutuu "nauttimaan tuomionsa Hotellissa",suomessa siis vankilat on hotelleja.ja miksi rikoksesta saanut niin paljon media julkisuutta? Kysykää medialta miks ne kirjottaa eli "myy" rikosjuttuja? Te isät tai äidit,miten suu pantaisiin jos olisikin teidän lapsenne syytettynä? Hirttotuomio vai venäjälle lusimaan? Kyllä jos kansasta eräs osa sais päättää miten lainrikkojia kohdeltais niin oltaisko takasin stalinin ajan tuomioissa/maassa,huh huh! No,ikävä kyllä kun media,netti ym avautuvat enemmän maailmassa niin saamme syystä jos toisestakin seurata uusia rikoksia,kuten esim ruotsissa oli kultaseppä ryöstö,oikein elokuva malliin,joten kiitetään avautuvaa uutta netti maailmaa ja tapahtumia/rikoksia tulee olemaan,koulujutuista lähtien.Herätkää vanhemmat katsomaan lapsenne perään ennen kun on myöhästä!

• Asiantuntija.

Kyseessä on illuminatin robotti. Muumi-impulssi eskaloi.

• Sikaflunssatulee. .

Emme tiedä mitään tämän ihmisen taustasta saatikka lääkityksestä...
      Se ettei media tiedä mitään on tämän yhteiskunnan hommia...
      Enkä yhtään ihmettelisi jos taustalta yks kaks löytyisikin serotoniini lääkitys tai muuta vastaavaa... emmehän tahdo ihmisten tietävän lääketeollisuuden teoista.

• sikari-muna

Haluaisin kavaltaa muutaman miljoonan.

Eero Hiltusen olisi kannattanut ryöstää mieluummin pankki kun ampua ihmisiä.

Oikeassa rikoksessa on kyse taloudellisenhyödyntavoittelusta. Hiltunen on kilikali...

• etovaa

Kalliiksi on tullut yhteiskunnalle ja ihmiskunnalle surkimuksen raivokohtaus.

• n23

Nytkö vasta täällä ihmiset alkaa heräilemään ja epäilemään mielialalääkkeiden vaikutuksia? :D Lääkebisnes on suurta Bisnestä, ei mitään hyväntekeväisyyttä.

• Ex-Hyvinkääläinenkin

No, Eero-poika sieltä luultavasti pokkaa elinkautisen kun kerran syyntakeeton oli ja n. 15 vuoden kuluttua on jälleen ulkona, millaisena sitten onkin... Aika nuorena miehenä edelleen.

Eiköhän tästä aiheesta ole jo media ruotinut irti kaiken mahdollisen, mitä on irrotettavissa asian ulkopuolisille. Kun nyt edellinen mitä oli enää kirjoittaa, niin tappeli linnassa tasapuolisesti toisen kaltaisensa herran kanssa.

Sitä odotellessa kun tulee seuraava tällainen "painissa pimahtanut", ei se kaupunkia tai kylää katso, kristallipallo taitaa olla ainut jolla tällaisen löytää. Ei yleensä tuppaa olemaan se joka nakkikioskilla tappelee anarkistimerkkejä rotsi täynnä, se on se kaveri joka on aina istunut nurkassa ja jonka läpi kaikki ovat katsoneet, joka kiipeää siellä selän takana johonkin torniin arsenaalinsa kanssa, kun kaikki katsovat tätä nakkikioskikähisijää... Niin nuo tuommoiset menevät, asialle ei paljon mahda ja siitä ei tilastoa ole kuinka moni on aikeistaan luopunut kun on saanut ajoissa oikeat lääkkeet.

• Elämä on

Veikkaan ettei ihan 15 vuoden jälkeen pääse elinkautisesta pois. Vaikka mistäpä sitä tietää mikä Haloska2:n on vallassa vuonna 2027. Suomen kansan äärettömän pöljyyden muistaen en omaa suuria odotuksia Presidentin laadusta tulevaisuudessa vaikka nyt sattuikin ilmesesti pressaksi valikoitumaan harvinaisen älykäs ja sivistynyt kaveri.

Istuisko jonkun 20-21 vuotta tyyliin herra Foughantine alias Juha Valjakkala. Nuori mies siitä huolimatta vielä vapaalle päästeessään. Toki elämän parhaat vuodet vietetty kiven sisällä, heh heh. Itsellä just ikävuoden 20-40 suurinpiirtein takana ja rupeaa huomaamaan ensimmäisiä iän tuomia muutoksia kropassa.

Kyllä olis ollut aika vittumaista, jos miehuuteensa parhaat vuodet olis joutunut tuhertmaan vankilassa. Eetu-pojkken ei ehkä lapsellisuuttaan sitä vielä tajua, mutta joku vois asiasta hänelle kuittaillen vittuilla....saattaapi nakertaa poikaa siellä pään sisällä kun miettii seuraavat 20 vuotta että "tässä nää parhaat vuodet meni, voi v____tu...."

• angstantta

Valitettavaa, että sosiaalitantat ym. keskittyvät ajamaan ADHD-pojat omiin karsinoihinsa häiritsemästä keskiverto- ja ylivertoperuskoululaisia eivätkä näe vetäytyvien finninaamojen ahdistusta.

• Ex-Hyvinkääläinenkin

(siis syyntakeinen, ei toki takeeton. Väärinkirjoitus)

• j k

niiinkö

• Pahuus

Paha ihminen - HYI YÄK! Todella paha! Pahuuden riivaama!

t. Uskossa oleva

• Kannattaaks sittenkä

Ei ne vankilat mitään loma hotelleja ole. Olen itse päässyt selliosastoilla vierailemaan ja kyllä niistä on hotelli huoneet kaukana. Osassa vanikloissa on 14 tuuman telkkarit valmiina siksi, ettei vartijoiden tarvitse purkaa jokaisen vangin omaa telkkaria ja kattoo ettei tuu mitään laitonta mukana. Rangaistusta on jo siinä ettet saa itse päättää missä ja milloin liikut. Kun joka joulukuu BB talosta kävelee ulos joku siellä lusinut, on sekin ollut rankka ja kasvattava kokemus.Miettii että istutut entisten päihde ongelmaisten ja muiden väkivaltaisten tyyppien kanssa monta vuotta, niin voisin ajatella, ettei siellä niin kovin luksusta ole. Ja Eero pojalle tulee pitkä kakku joka tapauksessa. Ja onneks se on jo ottanut osaa pahoinpitelyyn vankilassa, joten ei ainakaan helpotusta tule saamaan hyvästä käytöksestä. Ja luulen että kaveri on vankilahierarkiassa aikasen alhaalla, joten saattaa käydä niin, että istuu pelkääjänä suljettujen ovien takana ison osan ajastaan. Ja mitä niihin viimeistä huutoa oleviin vaatteisiin ja kenkiin tulee, niin voi olla totuttautumista 80-luvulta oleviin tarralenkkareihin ja kulahtaneisiin gollege vaatteisiin. Ja ne on vielä muodikkaasti puna harmaat ja kaikilla on päällään VHL:n muoti logot. Gourme ruokalassa saat totutella nauttimaan pihvit ja makarooni laatikkosi mukavasti muovi aterimilla. En itse vaihtaisi tuurijuopon elämääni tahdon vastaiseen täys raittiuteen.

Ja vaikka tuollaiset murhamiehet muurattaisiin linnaan pysyvästi, niin aina niitä tulee uusia. Maailma on vaan nykyään niin hullu paikka.

• Kunnon tuomiot

Laki muutettava. Jenkkityyliin joka murhasta erikseen tuomio, joita ei lasketa yhteen.

Nythän Suomessa voi tappaa Breivikin tyyliin vaikka 100 ihmistä ja selviää yhdellä "elinkautisella", joka käytännössä voi olla vain 15 vuotta! (todennäköisesti noin raa'assa tapauksessa kuitenkin noin 20 vuotta, mikä sekin on lyhyt aika joukkomurhasta)

Jenkkityyliin absoluuttisia tuomioita tyyliin 99 vuotta yhdestä murhasta, 45 vuotta yrityksestä.

Hiltusen pojallekin pamahtas joku palttiarallaa 200 vuotta kakkua istuttavaksi. Siitä vois hyvällä käytöksellä saada 100 vuotta anteeksi. Linnasta pääsis 119 vuotiaana. Olis oikeudenmukainen rangaistus.

• Opiskelijapoju.

Totta!

Hakee aseet kotoaan ja tietoisesti ja kylmäverisesti tappaa pari ihmistä ja haavoittaa monia. ELINIKÄINEN - siis lopun ikänsä vankilassa!

• *huokaus*

tänään eero pääsee ääneen. katsotaanpas, mitä herralla on mielen päällä. :P

• Väitellyt tohtori

Mä oon sitämieltä että Eero oli psykoottisessa mielentilassa... Ja Eero pitää jättää tästä syystä tuomitsematta!!! Eero on ollut kokoajan psykoosissa ja nyt se vaan laukes...

Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      107
      7736
    2. 109
      5971
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      83
      5167
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      139
      4536
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      11
      3220
    6. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      55
      2967
    7. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      58
      2928
    8. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2444
    9. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      61
      2437
    10. Hei........

Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      56
      2056
    Aihe