Onko uusateisteilla omia ajatuksia?

outo juttu

Olen nyt sattuneesta syystä osunut lukemaan tai kuulemaan monessa yhteydessä 'taistelevien ateistien' ajatuksia kristinuskosta ja kirkosta. Kaikki he puhuvat samoja asioita, kaikkia heitä 'askarruttaa henkilökohtaisesti' samat asiat, väitteet ovat samat, paljolti jopa sanavalinnat.
Matkivatko he toisiaan kuin papukaijat, ja mistä taholta tuo kaikki heille syötetään?
Mitä he ajattelevat _itse_? Ei mitään?

9

123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....................

Mitäpä kukaan ajattelee ihan itse? Kaikki on jossakin määrin omaksuttu muilta ihmisiltä. Ja ihmisillä on usein samanlaisia ajatuksia kuin toisilla, varsinkin jos elävät samassa ympäristössä.

Olen lukenut paljon erilaisia ajatuksia jo näiltä keskustelupalstoilta ja huomannut että on ateisteja jotka ovat eri mieltä asioista ja niin on myös uskovaisia jotka eivät kaikki ajattele samalla tavalla.

• aloitukseen
      Kyllä ne papukaijat löytyy erinlaisista liikkeistä ja järjestöistä. Ateistit harvemmin kuuluu mihinkään organisoituun ateisti-järjestöön ja kaikkein vähiten niihin, missä aatteet ja uskomukset kaadetaan suoraan kuupaan, kuten uskisliikkeissä.
      Omien aivojen käyttö ja oma arvomaailma tekee tuollaisen yhteisen aatemaailman omaksumisen mahdottomaksi.
      Tämän vuoksi ateistien mielipiteet poikkeavat usein enemmän toisistaan, kuin muslimin kristitystä.

• ...

Olen ollut vain yhden järjestön jäsen elämäni aikana, jos ei kirkon pakkojäsenyyttä lasketa. Ei ollut minua varten järjestötouhu. Helposti tulee erimielisyyksiä asiasta kuin asiasta. Pari vuotta olin aktiivisesti mukana, mutta sitten ajattelin, että kyllä tämä on nyt nähty.

• Miten monella eri tavalla voi arvostella kristinuskon ja kirkon epäkohtia? Esimerkiksi sitä että muutaman viikon ikäinen lapsi sidotaan kirkon jäseneksi juridisesti niin pitävästi, ettei hän itse pääse jäsenyydestä eroon kuin ääritapauksessa tultuaan täysiikäiseksi.

Ja voisitko antaa näytteen omista ajatuksistasi ja kertoa miten ateisti, uusateisti ja taisteleva ateisti eroavat toisistaan? Sanon kuitenkin että näitä määritelmiä on saanut lukea paljon jo vuosikausia, eikä ne paljon toisistaan poikkea, joten yllätä minut ja kerro määritelmä mitä ei ole vielä kuultu. Siis mitä itse asiasta ajattelet.

• 234rtfg

Olisit nyt suoraan vain sanonut että kaikki jotka ovat kanssasi eri mieltä mistä tahansa joutuvat helevettiin. Sitä mieltähän sinä olet.

• Telaketju-atte

Ne on niitä uushihhuleiden raamatulla hakaamisteesejä.
      Ei kannata stressata.

• Cooco

Kyllähän sitä tulee toistettua samoja kysymyksiä, kun krisselit ei niihin koskaan suvaitse vastata.

• "Kaikki he puhuvat samoja asioita, kaikkia heitä 'askarruttaa henkilökohtaisesti' samat asiat, väitteet ovat samat, paljolti jopa sanavalinnat.
      Matkivatko he toisiaan kuin papukaijat, ja mistä taholta tuo kaikki heille syötetään?
      Mitä he ajattelevat _itse_? Ei mitään?"

Jos tältä pohjalta ateistit ovat tyhjäpäitä. Niin mistä sitten johtuu fundisten samojen vanhoja - jo kumottujen arkumenttien jauhaminen, jotka on kopioitu jostain muualta paitsi oman mielensä sopukoista?

• murhajumala

M.I.K.Ä V.I.T.U.N U.U.S.A.T.E.I.S.T.I?

on se kumma kuinka te jatkuvasti vääristätte todellisuutta. Eikö teille pässeille mikään riitä koskaan?

Ateisti = henkilö joka ei usko jumaliin
      Ateismi = jumaluskon puute (ei siis mikään helvetin jumalankieltäminen)

Uusateisti = joku teidä hörhöjen keksimä uusi lokero mihin voi työntää vastapelurin mikäli TEIDÄN mielestänne on jotenkin .. vittu mikä lie, en minä tiedä. Uusateisti? Vittu teitä ja teidän tuulesta temmatut lokerot!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      205
      7054
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4652
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      40
      4353
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      73
      3292
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1955
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1716
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1680
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1583
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1469
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1247
    Aihe