Totta vai tarua?

rtsrgts

Olen menettänyt vuoden sisään molemmat mummoni. Molemmat näkivät enneunia ja kertoivat niistä minulle. Ensimmäisen mummoni menehtymisen jälkeen itkin voimakkaasti sängyssä käpertyneenä kuin sikiö, tunsin hyvin vahvasti, että minua lohdutetaan, tunsin kuinka joku silittää päätäni, tunsin hetkellisen kosketuksen niin voimakkaasti, että pomppasin pystyyn! Olin aika itkuinen, joten en tiedä olenko voinut itse kehittää sen aistimuksen jotenkin? Tätä ennen olin pyytänyt Jumalaa apuun. Toinen mummoni kuoli viime viikolla. Karmeaa, mutta näin enneunen n. 1 viikko ennen, että jotain surua on luvasssa (olin todella surullinen kun heräsin). Uni meni näin: oveen koputetaan meidän kotona, avaan oven ja oven takana on pieni nainen/tyttö (voi olla lapsi tai vanhus, koska on niin pieni) ja hän on hyvn pahoillaan (jostakin), tunnen, että hän tulee lohduttamaan minua ja hän ojentaa kukkakimpun ja on hyvin surullinen/pahoillaan ja minä halaan häntä liikutuksesta ja itken unessa. Kysyn häneltä: missä asut? Tyttö/nainen vastaa, että ei missään, ei hänellä ole kotia. Muistin myöhemmin, että mummoni aina sanoi noin (hän suri kun hänellä ei ollut kotia, koska asui vanhainkodissa). Kävin katsomassa mummoa aaton aattona ja menin kirkkoon tämän jälkeen ja ostin enkelikuusenkoristeen. Unessa esiintynyt tyttö oli hyvin samanlainen kuin tuo enkeli, jonka ostin kirkosta. Muutakin ihmeellistä tapahtui: koko joulun ajan joulukuusemme valot syttyivät itsestään palamaan ja sammumaan vähän väliä ja usein hyvin symbolisissa kohdissa (esim. lapset halaavat toisiaan ja valot syttyvät itsestään kuuseen palamaan samalla hetkellä kun lapset halaavat yms.). Tahdon uskoa, että tuo kirkosta ostamani enkeli olikin "oikea enkeli" , koska ilmestyi unessa (tuli lohduttamaan) ja lähetti ihmeellisiä viestejä valon muodossa. Toki kaikki voi olla sattumaa vai mikä on teidän tulkinta tapahtuneesta? Olen hyvin herkkä ihminen ja vaistoan monet asiat etukäteen (mieheni sanoo minulla olevan seitsemäs aisti)

4

198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeiletodellisuutta

Kaikki oli sattumaa. Aivosi tekevät ihmeellisiä asioita. Myöskään kumpikaan mummoistasi ei oikeasti nähnyt enneunia koska kukaan ei oikeasti näe enneunia.

• rtsrgts

En itsekään aiemmin uskonut, mutta mummoni ei edes ollut uskovainen eikä muutenkaan uskonut mihinkään ellei siitä ollut todistetta. Miten sitten selität sen, että hän näki ennalta unessa joka ikinen kerta kaikkien läheistensä poismenot, joista suurin osa tuli kuitenkin yllätyksenä ja erään onnettomuudenkin hän ennusti täysin tarkasti?

• kokeiletodellisuutta

Selitän sen sillä, että jokut ihmiset puhuvat paljon unistaan ja kuvitelmistaan. Herkkäuskoinen kuuntelija muistaa vain ne puheet, jotka jotenkin voidaan sovittaa sitten muka tapahtuneiksi ennustuksiksi.

Usein käy niin, että jätetään tyystiin huomiotta sellaiset "enneunet" jotka eivät toteudu. Tai jos oikein haluaa niin väkisin sovittamalla lähes minkä unen vaan saa sopimaan ainakin vertauskuvainnolliseksi enteeksi.

Sellainen on ihmisen mielikuvitus.

• luota

Sattumaa ei ole olemassakaan, kaikella on tarkoituksensa. Luota näihin viesteihin ja luota omaan sisäiseen ääneesi rohkeasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      146
      1970
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      303
      1177
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      83
      989
    4. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      888
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      829
    6. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      53
      799
    7. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      18
      756
    8. 71
      754
    9. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      56
      709
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      701
    Aihe