Kapina-analogia

Punikkivihamielisten kepulaisten kannattaa nyt seurata tilanteen kehittymistä maailmalla kuten Kreikassa ja Espanjassa. Näissä maissa nimittäin lähentyy koko ajan se päivä, jolloin kansa voi ryhtyä jopa aseelliseen kapinaan maiden laillisia hallituksia vastaan. Eli kannattaa ottaa jo valmiiksi sellainen "kapinoivat punikit sileäksi vaan asenne", sillä eihän nykyinen umpisurkea tilanne voi olla kepulaisen mielestä kenenkään muun syytä kuin tavallisen työstä poispotkitun kansalaisen.

Muistutukseksi vaan, että meillä elettiin tällaisia aikoja runsas 90 vuotta sitten. Siitä tuo otsikon analogia-sana, joka tarkoittaa siis samankaltaisuutta.

25

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juu,U

      Keskustan syy............otaksun.

    • Punikkiruuna se

      jaksaa länkyttää?

      Suomessa jäi tuo punikkipuhdistus todella ikävästi kesken. Sinä olet elävä esimerkki siitä.

      • Hullu sinä olet

        Sinä olet elävä esimerkki pahasta mielensairaudesta, jota ei edes umpikepulaisuus täysin selitä.


    • Väärää tahoa

      yllytät kapinaan. Ei kepu siihen rupea. Siitä on tullut Suomen ainoa sosialistipuolue. Mauri Pekkarinen vaatii valtiota telakkayhtiö STX:n omistajaksi. Sosialismiahan sellainen on, että yhtiöitä siirretään valtion eli kaikkien kansalaisten omistukseen. Koskahan kepusta tulee vaatimuksia myös oankkien sosialisoimiseksi.

      • lukihäiriöinen

        punikkitollo?


    • Tyhjää...
      • Veikkaisin

        mielitollon olleen erityisen etevä näyttelemään työntekoa?

        Nythän se nauttii myöhennettyä palkkaansa :))


    • Uudistunut-ukki.

      Tämmösillä punikki-ruunilla kuin kapi ja mielitollo menee puurot ja vellit pöksyihin, kun jaku sanoo BÖÖ! (Eikä lisää sanoja "ei mitään pelättävää..") Näin on näreet????

    • seliselineuvonantaja

      Sinähän voisit matkustaa Kreikkaan neuvonantajaksi. Lähinnä voisit neuvoa miten laittomuudet seliseliselitetään muiden syyksi, sitähän olet täällä harjoitellut vuosia. Vaikka menestyksesi seliseliselittelyssä on heikko, niin kyllä se kreikkalaisiin uppoaa.

      • Muiden syytähän se etupäässä onkin kuin tavallisten kreikkalaisten. Tämä on seurausta verojen kierrosta, korruptiosta, välinpitämättömyydestä ja siitä, että rikkaat kreikkalaiset ovat vieneet rahansa veroparatiiseihin. Ei tässä paljon neuvonantajia tarvita, kyllä tavallinen kreikkalainenkin tämän ihan hyvin älyää.


      • Uusin-ukki
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Muiden syytähän se etupäässä onkin kuin tavallisten kreikkalaisten. Tämä on seurausta verojen kierrosta, korruptiosta, välinpitämättömyydestä ja siitä, että rikkaat kreikkalaiset ovat vieneet rahansa veroparatiiseihin. Ei tässä paljon neuvonantajia tarvita, kyllä tavallinen kreikkalainenkin tämän ihan hyvin älyää.

        Niin ja punikki-ruunasta ei ole neuvonantajaksi. Näin on näreet???


      • Muiden syy
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Muiden syytähän se etupäässä onkin kuin tavallisten kreikkalaisten. Tämä on seurausta verojen kierrosta, korruptiosta, välinpitämättömyydestä ja siitä, että rikkaat kreikkalaiset ovat vieneet rahansa veroparatiiseihin. Ei tässä paljon neuvonantajia tarvita, kyllä tavallinen kreikkalainenkin tämän ihan hyvin älyää.

        Ennenkaikkea Kreikan ahdinko on Suomen Keskustan syytä, eikö niin.

        Se on kuule tollikka niin, että ne tavalliset kreikkalaiset ne on äänestäneet sellaisia sosialisteja maan johtoon jotka ovat säätäneet eläkkeitä jopa kuolleille ja virkamiehille 50 vuoden eläkeiän ym. Tietysti vika silloin on muissa.


      • Muiden syy kirjoitti:

        Ennenkaikkea Kreikan ahdinko on Suomen Keskustan syytä, eikö niin.

        Se on kuule tollikka niin, että ne tavalliset kreikkalaiset ne on äänestäneet sellaisia sosialisteja maan johtoon jotka ovat säätäneet eläkkeitä jopa kuolleille ja virkamiehille 50 vuoden eläkeiän ym. Tietysti vika silloin on muissa.

        Kreikassa moni on toki osallistunut välillisesti tilanteen syntymiseen esim. äänestämällä vääriä ihmisiä. Mutta on silti vähän haettua syyllistää äänestäjiä siitä, mitä äänestettävät tekevät. Meillähän Kepun vaalirahasotkusta pitäisi tuon logiikan mukaan syyttää myös Kepua äänestäneitä ihmisiä.

        Olennaista tässä on se, että Kreikan vaikeuksien makusmiehiksi ovat joutuneet ne, jotka ovat siihen vähemmän syyllisiä. Enemmän syylliset ovat hoitaneet omaisuutensa ajoissa muille maille vierahille, ettei siihen päästäisi kajoamaan. Tässä on siis se ero tosisyyllisten ja pikkunilkkien välillä.

        Suomen Kepun syytä ahdinko ei tietenkään ole. Kepu on pannut nimittäin kaiken tarmonsa vain Suomen talouden kurjistamiseen.


      • Uudistunut-ukki.
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Kreikassa moni on toki osallistunut välillisesti tilanteen syntymiseen esim. äänestämällä vääriä ihmisiä. Mutta on silti vähän haettua syyllistää äänestäjiä siitä, mitä äänestettävät tekevät. Meillähän Kepun vaalirahasotkusta pitäisi tuon logiikan mukaan syyttää myös Kepua äänestäneitä ihmisiä.

        Olennaista tässä on se, että Kreikan vaikeuksien makusmiehiksi ovat joutuneet ne, jotka ovat siihen vähemmän syyllisiä. Enemmän syylliset ovat hoitaneet omaisuutensa ajoissa muille maille vierahille, ettei siihen päästäisi kajoamaan. Tässä on siis se ero tosisyyllisten ja pikkunilkkien välillä.

        Suomen Kepun syytä ahdinko ei tietenkään ole. Kepu on pannut nimittäin kaiken tarmonsa vain Suomen talouden kurjistamiseen.

        Sinä ja muut punikit olette Suomen syöpä numero 1. Tämä on taivaan tosi???


      • velkarahalla eloa
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Kreikassa moni on toki osallistunut välillisesti tilanteen syntymiseen esim. äänestämällä vääriä ihmisiä. Mutta on silti vähän haettua syyllistää äänestäjiä siitä, mitä äänestettävät tekevät. Meillähän Kepun vaalirahasotkusta pitäisi tuon logiikan mukaan syyttää myös Kepua äänestäneitä ihmisiä.

        Olennaista tässä on se, että Kreikan vaikeuksien makusmiehiksi ovat joutuneet ne, jotka ovat siihen vähemmän syyllisiä. Enemmän syylliset ovat hoitaneet omaisuutensa ajoissa muille maille vierahille, ettei siihen päästäisi kajoamaan. Tässä on siis se ero tosisyyllisten ja pikkunilkkien välillä.

        Suomen Kepun syytä ahdinko ei tietenkään ole. Kepu on pannut nimittäin kaiken tarmonsa vain Suomen talouden kurjistamiseen.

        Olisivat oikeasti nuo kepulaiset hallistuvastuussa ollessaan hoitaneet valtiomme taloutta tarkan miehen tavoin, mutta kun eivät hoitaneet. Humputtivat, humputtivat edelliseltä valtiovarainministeriltä Eero Heinäluomalta jätetyn valtion ylijäämän alta aikayksikön. Humputtamiseen sitten lapettiin velkaa oikein lappamalla mukamas elvytyksen nimiin. Euroopan talousasiantuntijat silloin sanoivat, että tuosta Suomen elvytyksestä 80% meni harakoille, mutta väliäkös sillä.

        Kepulaisten oli vastuuttomina politiikoina mukava viettää hulluja päiviä ja mikä kivointa velkarahalla. Suomen kansa innostui tästä humputtelumeiningistä myös ja jokainen halusi olla rikas ja ostaa velkarahalla itselleen luxusta. Nyt tätä luxusta maksellaan kuka mitenkin ja työt karkaa käsistä. Milläs sitten nuo nokialaisetkin tuota luxusta maksaa? Espoossakin on noita nokialaisia humputtajia työttöminä ja satojen neliöiden "mökkejä" on myynnissä. Kyllähän vielä Espoossa noille "mökeille" on ostajia, mutta onkso enää kauan. Kaikkien on osallistuttava säästötalkoisiin ja siksipä harkinta on monella pärjäävälläkin päällä.


      • Päivänselvää
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Muiden syytähän se etupäässä onkin kuin tavallisten kreikkalaisten. Tämä on seurausta verojen kierrosta, korruptiosta, välinpitämättömyydestä ja siitä, että rikkaat kreikkalaiset ovat vieneet rahansa veroparatiiseihin. Ei tässä paljon neuvonantajia tarvita, kyllä tavallinen kreikkalainenkin tämän ihan hyvin älyää.

        Näin juuri on tapahtunut ja siitä nämä vaikeudet juontavat juurensa.


      • Kerro tarkemmin
        velkarahalla eloa kirjoitti:

        Olisivat oikeasti nuo kepulaiset hallistuvastuussa ollessaan hoitaneet valtiomme taloutta tarkan miehen tavoin, mutta kun eivät hoitaneet. Humputtivat, humputtivat edelliseltä valtiovarainministeriltä Eero Heinäluomalta jätetyn valtion ylijäämän alta aikayksikön. Humputtamiseen sitten lapettiin velkaa oikein lappamalla mukamas elvytyksen nimiin. Euroopan talousasiantuntijat silloin sanoivat, että tuosta Suomen elvytyksestä 80% meni harakoille, mutta väliäkös sillä.

        Kepulaisten oli vastuuttomina politiikoina mukava viettää hulluja päiviä ja mikä kivointa velkarahalla. Suomen kansa innostui tästä humputtelumeiningistä myös ja jokainen halusi olla rikas ja ostaa velkarahalla itselleen luxusta. Nyt tätä luxusta maksellaan kuka mitenkin ja työt karkaa käsistä. Milläs sitten nuo nokialaisetkin tuota luxusta maksaa? Espoossakin on noita nokialaisia humputtajia työttöminä ja satojen neliöiden "mökkejä" on myynnissä. Kyllähän vielä Espoossa noille "mökeille" on ostajia, mutta onkso enää kauan. Kaikkien on osallistuttava säästötalkoisiin ja siksipä harkinta on monella pärjäävälläkin päällä.

        No kerroppa meille minne turhuuteen sitä rahaa humputettiin. Ja miten tämä nykyinen hallitus on kahden vuoden aikana korjannut tilannetta?


    • varuillaan oleva

      SPR on myös varoittanut noista Euroopan vaaroista ja varautuu koko ajan sitä varten. Myös meidän pitäisi olla enemmän skarppina ja kepulaistenkin tunnustaa tosiasiat, että koska tahansa oikea rähäkkä voi alkaa. Silloin ollaan taas mukana tavalla taikka toisella ja taatusti maksajan roolissa.Tuo Tarja Gronbergikin on ollut huolissaan ja jopa puhunut vallankaappakkauksesta joissakin Euroopan kriisimaissa.

      Kreikassa näyttää pahemmalta kuin koskaan ja nyt voi vain toivoa, että tuosta viiimeisimmistä tukipaketista 50 miljardista olisi oikeasti apua ja huijarit olisivat Kreikastakin kaikonneet. Tosin edelleenkään noihin Kreikan politiikkoihin ei ole uskominen, niin syvällä tuo huiputtaminen on ja ei heihin usko kreikkalaisetkaan. Tuo Oli Rehnin toiveikkuus Kreikan tilasta edellisellä viikolla pisti ajatukset taas kerran mylläämään, että taitaakin asiat olla siellä päinvastaisia, kun noita hatusta vedettyjä selityksiä piti mediaan päästää. Olli Rehni ei ole ainakaan tähän asti tiennyt yhtään mitä tuleman pitää Eurooppa-rintamalla.

    • Kapiapina-analogia

      Sinähän alat olla analoginen kapiapinan kanssa. Tyhjäpäisiä turhia avauksia joissa ei ole mtään järjellistä sanottavaa.

      Melkoinen saavutus sentään korkeakoulututkinnon omaavalta tyypiltä. Kaikkea se punikkius teettää, aivotkiin näköjään surkastuu

    • sanon vaan

      Kreikassa pääministerivalassa on ollut sellaisia henklöitä, jotka ovat hallinneet maata perintönä pojalta pojalle ja voisi sanoa, että kaksi sukua on hallinnut Kreikkaa iät ja ajat. Siellä valta peritytyy samalle suvulle, kuin Pohjois-Koreassa, niin tuumikaapa voiko noiden tyyppien sanomisiin luottaa.

    • hopotihoi...

      Ei tarvinnut kuin vajaa 2-vuotta, niin demareit alkavat pääsemään tavoitteeseensa, eli uhoamaan kansaa kaduille "puolustaman" itseään.
      Jokainen tervejärkinenhän on huomannut jotta demarit ovat ajaneet maamme tahallaan tähän ahdinkotilanteeseen jakamalla Urppilaisen ja Liikasen toimesta maamme puskurirahastot euroopan sosialistien aiheuttamien jälkien korjaamisyrityksiiin.
      Toki tuossa asiassa on syynsä myöskin siinä, että sossudemut ovat yrittäneet ostaa itselleen mahdollisessa tulevassa liittovaltiossa johtajan pestejä hinnalla millä hyvänsä.
      Kuten muistamme kävi Lipponen ja Urpilainen kolkuttelemasa salaa takaovea vielä pari vuotta sitten, jotta Lipposelle olisi tullut EU:n johtajapesti.
      Toki ne tuon touhun tekivät ikäänkuin hämärässä, ja siitä ei juurikaan tietoja mediassa näkynyt, kuten demujen kähminnöistä muutenkaan.
      Vaalirahasotkussakin demut pitivät rahat itsellään, kun muut ne palauttivat, ja demut väitti ettei he ole mitään suoraan saanet, kun kierrättivät nuo rahat kierosti joidenkin mutkien kautta.
      Toki myöskin muistamme, kuinka Urpilainen valehteli SAK:n soppatykeistä, eikä nuo ahtaajien mahtailutkaan ole unohtuneet.
      Sekin oli yksi demujen toiminnan kohokohta, kun ajojahtasivat Vanhasta ulos toimestaan, ja takuulla jos Vanhanen olisi saanut olla pääministerinä, niin asiamme olisivat paljon paremmalla tolalla.
      Demareita ei pitäisi ikinä päästää ministereiksi, eikä yleensäkään hallitukseen, vaan ne pitäisi aina pitää oppositiossa räksyttämässä, muuten ne rosvoaa yhteiskunnan varallisuudet itselleen, ja ajavat pienipalkkaiset työntekijät ja köyhät entisäkin pahempaan ahdinkoon.

      Kuten muistamme, niin nyt on samojen puolueiden mestarit jälleen sorvinääressä, jotka ajoivat yhteiskuntamme edelellisenkin kerran kurimukseen, ja rosvosivat köyhien ihmisten omaisuudet omille ökyrosvoilleen.

      Espanjankin rahat sosialistit sosialisoivat omille rosvoilleen suuruudenhuluudessaan ja ahneudessaan.
      Siellä on tyhjänpanttina lentokentistä alkaen, kun sosialistit alkoivat kähmimään yhteiskunnan omaisuutta itselleen kieroilemalla.

      Jos demut ovat mpp:n kanssa samaa mieltä, niin lähtisivät lätkimään hallituksesta, ja äänestettäisin uudestaan, niin nähtäisiin haluaako kansa edelleen sossut hallitusvaltan vai ei.
      Ei taida demurosvot helpolla luopua audin takapenkeistä.
      Nyt on työväenpuolueina itseänsä mainostaneet hallituksessa ja tilanne on tämä mikä on, niin silloin ei voi muuta todeta kuin, että kyvyttömiä ovat hoitamaan niin yhteiskunnan kuin työväestönkään asioita, kun valtaan pääsevät.

      Taisit tunnustaa tuossa lopussa jo itsekkin, että 90-vuotta sitten, oli demut, jotka kähinät aloittivat laillista hallitusvaltaa vastaan.
      Mutta nythän on demukatt ja vasurit hallituksessa, niin pitäisikö se sitten kepun aloittaa, jotta saataisiin nuo hirmuvaltiaat karistettua loisimasta työtätekevien selkänahoista.:)))))))))

      Ehkäpä nyt on liikaa työläisiä, kun niille ei ole töitä, joten pitäisikö nyt kouluttaa lisää demukkaloisherroja.))) Toihan demarit Vartiaisenkin Ruotsista loisimaan ja työläisten etuja polkemaan, kun kotimaasta demuherranketkua ei löytynyt.

      Demareiden johtokeskus ollee itärajamme takana, ja yritävätkö demarit jälleen tosissaan ajaa maatamme Venäläiseksi, nyt vain konkurssin kautta?

    • kiessus sentään

      Kyllä on toivottaman tuntuista käydä noiden kepulaisten kanssa debattia, niin täytyy kovasti ihmetellä sitä, miten he ovat hallitusvastuussa ollessaan pystyneet tekemään yhtään mitään ministerispalkkansa eteen. Nuo kepulaiset kansanedustajatkin ovat yhteistyökyvyttömiä räksyttäjäkoiria.

      • Ministerikö ?

        Tarkoitatko palstan kepulaisia? Onko heissä ministereitä? Tiedän, että demariministeriksi kelpaa vaikka Hemmon hevonen, mutta tuskin kepulaisministerinä tältä palstalta kukaan on ollut.

        Palstan punikkiräksyttäjät saattaisivat jopa ministeriksi demariryhmään päästä, siellä kun tosiaan ei tarvita mitään taitoja.


    • Keskustaporvari

      Ei Espanjassa olisi ihmisillä mitään hätää, jos maa ei olisi tämän valuuttakolhoosin jäsen. Valuuttakolhoosi toi mukanaan lähes ilmaisen velkarahan ja kiinteistömarkkinoiden järjettömän ylikuumenemisen.

      • Äläs nyt höpise. Selitäpä samalla, mikä ajoi Islannin, Latvian ja aiemmin Argentiinan konkurssin partaalle. Jokin valuuttakolhoosiko ne siihen ajoi?

        Suomessa tapahtui samanlaista ylikuumenemista valuuttamarkkinoiden avautuessa 80-luvun lopulla. Se tarkoitti investointeja vaikka mihin. Jos ajat olisivat olleet suotuisammat, nuo investoinnit olisivat voineet poikia vaikka kuinka paljon työtä ja hyvinvointia. Samaan tapaan asiat Espanjassakin voisivat olla täysin toisin ilman USAsta 2008 alkanutta finanssikriisiä. Se sysäsi euro-ongelmaiset maat kurjuuteen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe