Visa Debit ja tilin saldon ylitys?

häh?

Mulla on ollut aina vain Visa Electron kortti jolla ei voi ylittää tilin saldoa.

Jos Debit ei aina varmenna maksua, niin onko sillä mahdollista saada siis tili miinukselle? Ja jos, niin miten ylitys maksetaan takaisin? Tuleeko siitä lasku, vai veloittaako pankki sen myöhemmin?

5

5773

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fghnbv

      Debitin osalta itse tulisi pitää huolta siitä, että tili ei mene miinukselle. Kehottaisin tilin mennessä negatiiviselle hoitamaan tilin nopeasti takaisin plussalle tai ainakin nollille. Riippuu varmaan pankista, mitä seuraumuksia asiasta on.

      Toisaalta debit-korttiin voidaan liittää ominaisuus, että kate tarkistetaan aina.

    • Maya5

      Debit voi mennä miinukselle juuri kun siinä ei ole tuota Electron korttien varmennusta. Parhaimmillaan tiedän että kaverilla mennyt 200 e miinukselle viikonlopun aikana. Siitä sitten pankki kun huomaa sen se "lukitsee" kortin ettei älyttömiä summia saa velkaa tehtyä. Muistaakseni jos on yli viikon miinuksella niin tulee jo jonkin sortin ilmoitus/varoitus/lasku. Summa pitää maksaa pankille takaisin. en tiedä miten menettelevät jos tili ei plussan puolelle mene enää. Ulosottoon?? Mutta jos tilin hoitaa plussan puolelle mahdollisiman nopeasti ei siitä mitään sanktoita tule.

      • Miejju

        Mulla menny kortti useasti miinukselle mut tili tasottuu kun sinne tulee rahaa. Ei tule laskuja tai juomautuksia. Debit on kuin luottokortti, rahapulan iskiessä voi ostaa ostoksia katteelle, jotka nollaantuu kun rahaa tulee tilille :-) ihan oankin sivuillakin kerrotaan asiasta..


    • debitti

      Debitin idea on se, että sen toiminta ei ole riippuvainen jos tulee pieni piikki yhteyksissä.

      Mutta... on olemassa paikkoja joissa tilin saldo tsekataan AINA, tai enemmän kuin joka toinen kerta.

      Mutta fiksuhan on se, joka pitää toista tiliä ja jos menee nolla rikki, nii hyvittää sitten korttia vastaavaa tiliä.

      Siis tyhmää kysyä saako tiliä ylittää

    • jebudikeburl

      Itsellä on ollut viimeisen 20v aikaan pääasiassa debit. Välissä oli kyllä pari Electronia, mutta palasin debittiin, kun pankki ei nähnyt asiassa riskiä ja luottokunta sen antoi.

      Mitä seuraa jos tili menee yli. Siitä seuraa korvausvaatimus pankilta ja toisena menttää sen kortin.

      Electron varmentaa aina. Debitkin varmentaa nykyään aika usein. Joskus viisi debit ostoa menee ilman tarkistusta, joskus samaan ostomäärään tulee 1-2 tarkistusta ja joskus niitä on neljä/viisi ostoa.... se on ihan miten vaan,

      Ja jotkut yrittäjät on laittanut sen koneen jotenkin niin herkälle että kaikki kortit tsekataan aina. Pankkijärjestelmä kait sen asian päättä mitä se maksupääte tekee

      Mutta yleisesti kait. Ei sitä electronia kannata alkaa sen takia vaihtamaan debitiin että sitä vois loputtomiin vetää kokoajan miinukselle, eikä tarvis vastata. Pidetään pankissa se saldo ok, ja pidetään aputilit, että saadaan apua jos rahat on vähissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 113
      2353
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2197
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1991
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1374
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe