öljykattilan rinnalle pellettikattila?

hämyjö

tollasen kun tekeen niin,hommat lisäämtyy.Mutta euroja säästyy :)
onko kukaan tällästä laittanut?

15

421

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • strts

Mikset laita siihen öljykattilaan pellettipoltinta?
      Ongelmana on yleensä pieni tuhkatilavuus joten hommat todellakin lisääntyy, mutta euroja säästyy. Pelletti on noin puolet öljyn hinnasta.
      Mikäli öljykattilan luukku on helposti avattavissa polttimen ollessa paikoillaan niin tuhkan poistoon menee imurilla 5-10min. Talvisin tämä tehdään ~viikon välein ehkä useimminkin.
      Kun ei jaksa tuhkia poistaa niin sähkövastus hoitaa homman. Öljy ja sähkö kun ovat saman hintaisia. Joskus kun jaksaa niin voi öljykattilan nostaa ulos ja pistää pellettikattilan jolloin tuhkanpoisto tehdään ehkä kerran tai kaksi vuodessa.

• Pitäiskö hankkia

Mielenkiintoista. Mikä on oikea valinta polttimeksi? Jokainen valmistaja tietysti kehuu tuotteensa maasta taivaaseen. Nyt tarvitaan käyttäjäkokemuksia.

• p a s k a laitoksia

Kyllä kannattaa rinnalle laittaa, jos saa halvalla tai ilmaiseksi.
      Käyttöön moista sätöstä ei kylläkään kannata kytkeä,siihen rinnalle sen voi tunkea jos pannuhuoneessa tuntuu liikaa tilaa olevan.

• Erittäin järkevää

Kyllä todella on ja monikin! Erittäin järkevää ja niin kuin edellä oleva kaveri mainitsi kannattaa tutkia, onko mahdollista laittaa poltinta suoraan vanhaan kattilaan.

Lisää samoista vaihtoehdoista löydät täältä

http://www.bioenergianeuvoja.fi/bioenergia/biopolttoaineet/pelletti/

Ja pelletin käyttäjäkokemuksia täältä

http://www.bioenergianeuvoja.fi/biolampolaitos/kayttajakokemuksia/pelletti/

Keskimääräinen pelletin hinta (51 €/MWh) on yli kaksi kertaa öljyä (111 €/MWh) ja yli kolme kertaa sähköä (150 €/MWh) edullisempaa.

Suora lainaus tuolta http://www.pellettienergia.fi/index.php/ajankohtaista/uutiskirjearkisto/244-pelletti-uutiskirje-42012

• jaakkooA

no minäpä laitoin juuri tälläsen kytköksen.Ja toimii .pikkasen homma lisäänty mutta mitä sitten?
      kelpaa olla vaikka työtön niin silti pystyy elään/lämmittään omassa talossa.

• 4-matic

Minulla on tuommoinen viritys. Meinaan vielä laittaa halkokattilankin, missä polttelen sitten pahvilaatikoita ja kantoja.
      Sitten kun euroja on säästynyt tarmeeksi, laitan vielä maalämmönkin.

• tfgyhgf

jaa jaa,kukin saa laittaa mitä tahtoo.Mutta kyllä pelletti on poikaa :)
      ja (vielä) melko halpaakin..

• pop 111

mikä muu tahansa kuin sähkö, niin sähkö kuin sähkön siirto on noussu ja ja jatkaa nousemistaan tulevaisuudessakin

• kallista669

tai öljy.... nousee varmasti tulevaisuudessa

• öljylämmittäjä

No minusta sähkö on kyllä ihan perusteltu varajärjestelmä.

Öljyä en ainakaan varalle laittaisi, muuta kuin siinä tapauksessa että sähkö vaatisi isomman liittymän.

Ihan ainakaan pelkästään kWh-hintojen perusteella öljynpoltossa ei taida olla mitään järkeä.

Jos nyt on jo valmiiksi todella hyväkuntoinen öljykattila, niin sitten sen paikoilleen jättämistä voisi ehkä hieman harkita.. Mutta vaikea sille on järkevää käyttöä keksiä. Öljy tuskin kuitenkaan oleellisesti halpenee.

• öljylämmittäjä
        öljylämmittäjä kirjoitti:

No minusta sähkö on kyllä ihan perusteltu varajärjestelmä.

Öljyä en ainakaan varalle laittaisi, muuta kuin siinä tapauksessa että sähkö vaatisi isomman liittymän.

Ihan ainakaan pelkästään kWh-hintojen perusteella öljynpoltossa ei taida olla mitään järkeä.

Jos nyt on jo valmiiksi todella hyväkuntoinen öljykattila, niin sitten sen paikoilleen jättämistä voisi ehkä hieman harkita.. Mutta vaikea sille on järkevää käyttöä keksiä. Öljy tuskin kuitenkaan oleellisesti halpenee.

Niin, ja pellettiin olen ollut suhteellisen tyytyväinen.

Työtä on kyllä paljon enemmän kuin öljyssä, mutta näinhän se menee, että kun vertailee vähäistä olemattomaan, niin aika isoja prosenttilukuja saa aikaiseksi, vaikkei itse asia ole kuitenkaan kovin suuri.

Se pellettikattila mitä olen hoitanut, on kyllä jo aika iso. En tiedä miten ne kotikäytössä toimisivat. Mutta kaipa ne toimii kuitenkin. Suoraan sanottuna, en kyllä suosittele kenellekään joka tykkää öljylämmityksen helppoudesta, sillä omien kokemusten perusteella ei kuitenkaan yllä lähimaillekaan. Isommassa se on helpompi perustella, kun työ ei taida ihan skaalautua 1:1 energiamäärän kanssa. Sitä kerran joku sanoi että pääsen jo ihan lakimiehen tuntipalkoille, kun kerroin miten paljon siinä on hoitamista ja minkä verran säästyy pelkästään kaukolämmön kuukausimaksuun verrattuna.

• mualämpö

Elä laita pellettiä omakottiin,ite poistin öljy pelletti virityksen.Ei oo halpaa lämmittämistä,ja perkeleesti työtä ja vahtimista teettää.Jossakii maatilan hallirakennuksessa voi mennä.

• ...........

Laita Kalevi stokeri

• 9ol,0

pelletti on POP

• 90l,0

kesä vielä niin ollaan lämmitetty 1400e/Vuosi !
      noin puolet vähenpi kun öljyllä..enkä vieläkin halvempi....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      210
      9083
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      5648
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      54
      4710
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      92
      4619
    5. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      59
      3639
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3366
    7. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      70
      3360
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2876
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      50
      2742
    10. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2641
    Aihe