Job

novajita

Tuli mieleeni tuossa erään kerran se Jobin kirja. Miksi Jumala antoi Jobille tapahtua niitä asioita. Miksi Jumala antaa monesti tänäkin päivänä omiensa kärsiä?

19

208

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • novajita:lle
      osa vastausta: Jumalalla on eri suunitelma kuin ihmisellä,job han kieltäytyi menemästä sinne minne jumala pyysi häntä lähtemään.
      Ei Jobikaan pääsyt pakoon Jumalan suunitelmia,emme mekään,sen vuoksi job saikokea sen mitä sai.

• Etkö ymmärtänyt, vaikka Job itse kertoo syyn kuritukseensa:

Silloin Job sanoi Herralle:
      -- Nyt minä ymmärrän, että kaikki on sinun vallassasi eikä mikään suunnitelmasi ole mahdoton sinun toteuttaa.

Sinä kysyit: "Kuka on tämä, joka näin peittää minun tarkoitukseni mielettömillä puheillaan?" Minä se olen. Olen puhunut mitään ymmärtämättä asioista, joita en käsitä -- ne ovat minulle liian ihmeellisiä.

Sinä sanoit: "Kuuntele nyt, kun minä puhun. Nyt minä kysyn sinulta, ja sinä vastaat."

Vain korvakuulolta sinut tunsin. Nyt ovat silmäni nähneet sinut.
      Sen tähden minä häpeän puheitani ja kadun niitä tomussa ja tuhkassa ."

Näin tapahtuu tänäkin päivänä kaikille niille valituille, jotka ovat eksyneet pois totuuden tieltä Saatanan Paavalille sanelemilla uskonopeilla:

"Älä torju poikani, Herran kuritusta, älä katkeroidu, kun hän ojentaa sinua - jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa niin kuin isä omaa lastaan."

Kyllä Herra kurittaa myöskin tyttöjä, vaikka Paavalin mukaan he pelastuvat ilman kuritusta, kun synnyttävät lapsia.

• Eräs ihminen

Teuvolle, Paavalin vihaajalle tiedoksi, Jumala salli saatanan enkelin rusikoida Paavalia, ettei Paavali ylpistyisi Jumalan hänelle antamien mahtavien ilmestysten johdosta. Jumala on kaikkivaltias ja voi käyttää myös Paholaista hyviin tarkoitusperiinsä. Sinulta on tämä totuus salassa.

• Eräs ihminen kirjoitti:

Teuvolle, Paavalin vihaajalle tiedoksi, Jumala salli saatanan enkelin rusikoida Paavalia, ettei Paavali ylpistyisi Jumalan hänelle antamien mahtavien ilmestysten johdosta. Jumala on kaikkivaltias ja voi käyttää myös Paholaista hyviin tarkoitusperiinsä. Sinulta on tämä totuus salassa.

Sinulta Saatana on totuuden salannut.

Paavali tuossakin valehteli, että sai Saatanan enkelin kurittamaan häntä Jumalan ilmestysten takia.

Jumala ei varmasti noin toiminut silloin, ei ennen Paavalia, eikä Paavalin jälkeenkään.

Jos noin toimisi, en minäkään olisi Jumalan pelossa yhtä ainoaa Jumalan ilmestystä täällä kertonut.

Kun Paavali piti Saatanan erinomaisia ilmestyksiä Jumalan antamina, siksi Jumala antoi Saatanalle käskyn lähettää enkelinsä Paavalia kurittamaan.

Tuo ei varmasti ollut Saatanalle mieluinen tehtävä, kun ensin oli valheillaan Paavalin omakseen saanut.

"Älköön viisas kerskuko viisaudellaan, älköön väkevä voimillaan, älköön rikas rikkaudellaan.

Joka haluaa kerskua, kerskukoon sillä, että tuntee minut ja tietää mitä minä tahdon.

Sillä minä olen Herra, minun tekoni maan päällä ovat uskollisuuden, oikeuden ja vanhurskauden tekoja.

Niitä minä tahdon myös teiltä, sanoo Herra."

Minä en enää yhtään ihmettele miksi kaltaisesi Saatanan tekopyhittämät ja Jumalan paaduttamat Paavalin julistamaa Jeesusta ihannoivat.

Häntä ihannoivat myös nämä Saatanan orjat:

"Myös jotkut kiertelevät juutalaiset henkienmanaajat alkoivat loitsiessaan lausua Herran Jeesuksen nimeä. Karkottaessaan sairaista pahoja henkiä he sanoivat:

"Minä vannotan teitä sen Jeesuksen nimessä, jota Paavali julistaa."

Ja sitäpaitsi, tässä keskustelussa on kyselty Jobista, eikä Paavalista.

• Eräs ihminen
        TeuvoSuni kirjoitti:

Sinulta Saatana on totuuden salannut.

Paavali tuossakin valehteli, että sai Saatanan enkelin kurittamaan häntä Jumalan ilmestysten takia.

Jumala ei varmasti noin toiminut silloin, ei ennen Paavalia, eikä Paavalin jälkeenkään.

Jos noin toimisi, en minäkään olisi Jumalan pelossa yhtä ainoaa Jumalan ilmestystä täällä kertonut.

Kun Paavali piti Saatanan erinomaisia ilmestyksiä Jumalan antamina, siksi Jumala antoi Saatanalle käskyn lähettää enkelinsä Paavalia kurittamaan.

Tuo ei varmasti ollut Saatanalle mieluinen tehtävä, kun ensin oli valheillaan Paavalin omakseen saanut.

"Älköön viisas kerskuko viisaudellaan, älköön väkevä voimillaan, älköön rikas rikkaudellaan.

Joka haluaa kerskua, kerskukoon sillä, että tuntee minut ja tietää mitä minä tahdon.

Sillä minä olen Herra, minun tekoni maan päällä ovat uskollisuuden, oikeuden ja vanhurskauden tekoja.

Niitä minä tahdon myös teiltä, sanoo Herra."

Minä en enää yhtään ihmettele miksi kaltaisesi Saatanan tekopyhittämät ja Jumalan paaduttamat Paavalin julistamaa Jeesusta ihannoivat.

Häntä ihannoivat myös nämä Saatanan orjat:

"Myös jotkut kiertelevät juutalaiset henkienmanaajat alkoivat loitsiessaan lausua Herran Jeesuksen nimeä. Karkottaessaan sairaista pahoja henkiä he sanoivat:

"Minä vannotan teitä sen Jeesuksen nimessä, jota Paavali julistaa."

Ja sitäpaitsi, tässä keskustelussa on kyselty Jobista, eikä Paavalista.

Olet omien harhajärkeilyjesi uhri. Ilman Pyhän Hengen vaikutusta et Kirjoituksia voi ymmärtää. Vihasi Paavalia kohtaan suomentaa aivosi. Pietarikin antoi hyvän tunnustuksen Paavalille, eikä suinkaan sanonut, että Paavali olisi saatanan valheitten kurimuksessa. Pidät siis Pietariakin valehtelijana?

Olet omien harhajärkeilyjesi uhri. Ilman Pyhän Hengen vaikutusta et Kirjoituksia voi ymmärtää. Vihasi Paavalia kohtaan suomentaa aivosi. Pietarikin antoi hyvän tunnustuksen Paavalille, eikä suinkaan sanonut, että Paavali olisi saatanan valheitten kurimuksessa. Pidät siis Pietariakin valehtelijana?

Ei Pietari valehdellut, kun Paavalista kertoi totuuden.

Se totuus kun on käynyt toteen sinunkin kohdalla, kun et uskoa Paavalin omaa todistustakaan valehtelemisestaan:

"Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?"

Minä en Paavalia vihaa, enkä ketään muutakaan, vaikka kaikki Saatanan tekopyhittämät totuutta vihaavat. Niin kuin sinäkin.

Paras todistus Saatanan synnin orjuudesta ja sen pimeydessä vaeltamisessa paljastuu nimimerkistäsi.

Jos totuudessa eläisit, eläisit myös valkeudessa, ja kirjoittaisit täällä omalla nimelläsi.

Mutta Saatanan pelko sen sinulta estää.

• Eräs ihminen
        TeuvoSuni kirjoitti:

Ei Pietari valehdellut, kun Paavalista kertoi totuuden.

Se totuus kun on käynyt toteen sinunkin kohdalla, kun et uskoa Paavalin omaa todistustakaan valehtelemisestaan:

"Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?"

Minä en Paavalia vihaa, enkä ketään muutakaan, vaikka kaikki Saatanan tekopyhittämät totuutta vihaavat. Niin kuin sinäkin.

Paras todistus Saatanan synnin orjuudesta ja sen pimeydessä vaeltamisessa paljastuu nimimerkistäsi.

Jos totuudessa eläisit, eläisit myös valkeudessa, ja kirjoittaisit täällä omalla nimelläsi.

Mutta Saatanan pelko sen sinulta estää.

2. Piet. 3:16

niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.

Kyseinen raamatun kohta on siis totta? Sinähän lukeudut noihin vakaantumattomiin, Pietarin sanojen mukaan. Hyvä että tunnustit, mutta tiedosta myös, että teet tuota kieroon vääntämistä omaksi kadotukseksi.

Nimeni pidän omana tietojani, enkä paljasta sitä sinunlaisellesi ihmiselle, joka törkeästi käyttää henkilötietoja hyväkseen ja vääriin tarkoituksiin.

2. Piet. 3:16

niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.

Kyseinen raamatun kohta on siis totta? Sinähän lukeudut noihin vakaantumattomiin, Pietarin sanojen mukaan. Hyvä että tunnustit, mutta tiedosta myös, että teet tuota kieroon vääntämistä omaksi kadotukseksi.

Nimeni pidän omana tietojani, enkä paljasta sitä sinunlaisellesi ihmiselle, joka törkeästi käyttää henkilötietoja hyväkseen ja vääriin tarkoituksiin.

Oikein todistit:

"Nimeni pidän omana tietojani, enkä paljasta sitä sinunlaisellesi ihmiselle, joka törkeästi käyttää henkilötietoja hyväkseen ja vääriin tarkoituksiin."

Se on yhtäpitävä Jeesuksen ilmoituksen kanssa:

"Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa, hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi."

• Eräs ihminen
        TeuvoSuni kirjoitti:

Oikein todistit:

"Nimeni pidän omana tietojani, enkä paljasta sitä sinunlaisellesi ihmiselle, joka törkeästi käyttää henkilötietoja hyväkseen ja vääriin tarkoituksiin."

Se on yhtäpitävä Jeesuksen ilmoituksen kanssa:

"Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa, hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi."

No tunnustitpa taas yhden paheistasi. Myönnät, että käytät törkeästi ihmisten henkilötietoja hyväksesi. Vain tyhmyri paljastaa sinulle henkilötietonsa.

• Hei !

Siirakin kirjassa on yksi paikka joka kertoo asiasta:

2. Luku

1. Poikani, jos antaudut palvelemaan Herraa Jumalaa, niin valmista sielusi koettelemuksiin.
      2. Pidä sydämesi vilpittömänä, ole kestäväinen, äläkä ole hätäinen kovan onnen päivänä.
      3. Riipu kiinni hänessä äläkä hänestä luovu, että viimein tulisit suureksi.
      4. Ota vastaan kaikki, mikä sinulle sallitaan, ja ole pitkämielinen nöyryyttävissä vaiheissa.
      5. Sillä kulta koetellaan tulessa ja otolliset ihmiset nöyryytyksen pätsissä.
      6. Usko häneen, niin hän ottaa sinut vastaan, pidä tiesi suorina ja pane toivosi häneen.

Siis tuossa sanotaan, että otolliset uskovat koetellaan ja valmistetaan
      nöyryytykjen ja kärsimyksien pätsissä, ja samaa sanotaan seuraavassa:

Mal. 3:3
      Ja hän istuu ja sulattaa ja puhdistaa hopean, hän puhdistaa Leevin pojat, saa ne puhtaiksi kuin kullan ja hopean ja sitten he tuovat Herralle uhrilahjoja vanhurskaudessa.

Siinä sanotaan Leevin pojat, eli suomeksi uskovat, jotka eivät vielä ole
      saavuttaneet Hengellistä täysi-ikäisyyttä, ja kärsimyksien ja koetusten
      ja kiusauksien kautta ja niiden avulla Rakastava Isä valmistaa ja kasvattaa
      meitä uskovia, jotta pyhittyisimme ja kirkastuisimme.

Sama sanotaan uuden liiton puolella jopa Jeesuksesta:

Hepr. 2:10
      Sillä hänen, jonka tähden kaikki on ja jonka kautta kaikki on, sopi, saattaessaan paljon lapsia kirkkauteen, kärsimysten kautta tehdä heidän pelastuksensa päämies täydelliseksi.

Ja miksi siis kärsimykset ovat tarpeen ja kaikkinaisen pahan ja kiususten ja
      uskonkoeteusten kokeminen uskovan elämässä ?

Jeesuksestakin jo sanotaan:

Hepr. 2:18
      Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa.

Siis noiden kaikkien kokemiemme ikävien asioiden ja rankkojen kokemusten
      kautta meissä lisääntyy armo muita kohtaan ja laupeus, eli meille lisääntyy
      empatia, eli kykenemme asettautumaan toisen asemaan, ja siten emme enää
      tuomitse toisia väärin, ja ole kovia ja kylmiä ja rakkaudettomia ja laupeudettomia,
      meissä noiden ikävien asioiden ja kokemusten kautta siis lisääntyy Rakkaus,
      laupeus, armo, pitkämielisyys ja kaikki muu mikä on Jumalan olemusta.

Galatalaiskirje 5
      22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.

Siis kaiken sen kokemamme kautta meissä vihdoin alkaa näkyä nuo Hengen
      hedelmät, ja se siis on yksi tarkoitus, miksi meidän tulee kokea kovia.

Ja se kokemamme kasvattaa meitä ja puhdistaa meitä ja pyhittää meitä
      ja lopulta kirkastaa meitä, ja meissä ja olemuksessamme alkaa vihdoin
      näkyä Kristus, ja kun olemme valmistuneet, voi Isä Jumala siunata
      meitä vielä enemmän, koska silloin vasta me osaamme toimia oikein
      sillä kaikella, millä Jumala meitä siunaa, emmekä enää käytä sitä
      ja niitä erilaisia siunauksia ja lahjoja väärin.

Selventääköhän tämä asiaa ?

• Saa-tana sanelee sinulle yksinkertaiset asiat niin monimutkaisesti, ettet itsekään niistä mitään ymmärrä.

Job kyllä piti pitkät puheet ystäviensä sanomisia vastaan. Mutta kun Jumala lähetti hänen luokseen oman sanansaattajansa Elihun:

"Nyt busilainen Elihu, Barakelin poika, alkoi puhua ja sanoi: -- Vähät ovat minun elämäni päivät, kun vertaan teihin, vanhuksiin. Siksi minä arastelin ja pelkäsin lähteä kertomaan, mitä minä tiedän.
        Ajattelin:

"Puhukoot nuo vanhat, puhukoot viisauden sanoja ne, joilla on takanaan paljon vuosia."
        Mutta henki ihmisen tekee viisaaksi, Kaikkivaltiaan henkäys.

Ei ikä yksin tuo viisautta, eivät vanhatkaan aina tiedä, mikä on oikein.
        Niinpä nyt sanon: kuulkaa minua, nyt on minun vuoroni kertoa, mitä minä tiedän.."

Ja jobin kohdalla tapahtui ihme: hän vaikeni. Ja kun hän vaikeni kuullessaan totuuden, hän itsekin alkoi kuulla Jumalan puhetta.

Tällaisesta tapahtumasta kertoi myös Jeesus:

" Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu.

Pyhitä heidät totuudellasi. Sinun sanasi on totuus. Niin kuin sinä lähetit maailmaan minut, niin minäkin olen lähettänyt heidät.

Minä pyhitän itseni uhriksi heidät tähtensä, että heistäkin tulisi totuuden pyhittämiä.

Minä en rukoile vain heidän puolesta, vaan myös niiden puolesta, jotka heidän todistuksensa tähden uskovat minuun."

"Joka kuulee teitä, kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut. Mutta joka hylkää minut, hylkää sen, joka on minut lähettänyt."

• Hei vielä !

Minä olen eri mieltä toisten kirjoittajien kanssa, siis Job on kuva uskovasta,
      ja Jumala itse antoi todistuksen Jobista:

Job 1:8
      Niin Herra sanoi saatanalle: "Oletko pannut merkille palvelijaani Jobia? Sillä ei ole maan päällä hänen vertaistansa; hän on nuhteeton ja rehellinen mies, pelkää Jumalaa ja karttaa pahaa."
      Job 2:3
      Niin Herra sanoi saatanalle: "Oletko pannut merkille palvelijaani Jobia? Sillä ei ole maan päällä hänen vertaistansa; hän on nuhteeton ja rehellinen mies, pelkää Jumalaa ja karttaa pahaa. Vielä hän pysyy hurskaudessansa, ja sinä olet yllyttänyt minut häntä vastaan, tuhoamaan hänet syyttömästi."

Uskovina emme toki ole virheettömiä, eli jokainen toimii jossain väärinkin
      vääjäämättä, vaikka lopussa Jumala antaa taas tunnustuksen Jobista:

7 Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.
      8 Ottakaa siis seitsemän mullikkaa ja seitsemän oinasta, käykää minun palvelijani Jobin luo ja uhratkaa puolestanne polttouhri, ja minun palvelijani Job rukoilkoon teidän puolestanne. Tehdäkseni hänelle mieliksi en saata teitä häpeälliseen rangaistukseen siitä, ettette puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job."

Eli Job oli kuitenkin puhunut oikein, mutta nuo "ystävät" siis väärin !

Mutta siinä olen yhtä mieltä, että kuten seuraavassa sanotaan:

Job 42:5
      Korvakuulolta vain olin sinusta kuullut, mutta nyt on silmäni sinut nähnyt.

Job oppi tuntemaan todella vasta Jumalan ja sen mitä Jumala todella on vasta
      kaiken kokemansa kautta ja jälkeen, eli se opetti Jobin tuntemaan
      syvemmin Jumalan ja Hänen tahtonsa, ja siten siis Jumala vasta kaiken
      jälkeen pystyi siunaamaan Jobia kaksinkertaisesti.

Muiden kirjoittajein ja heidän kommenttiensa tyyli ja asenne on sama kuin
      noilla Jobin "ystävillä" jotka eivät siis ymmärtäneet asiaa, eivätkä tunteneet
      Jumalaa siinä kohtaa niin hyvin kuin Job, ja siksi he kaatoivat syyn Jobin
      niskaan, sen sijaan, että olisivat ymmärtäneet että Jumala vain koettelee
      ja kasvattaa ja opettaa rakasta lastaan:

Heprealaiskirje 12
      5 ja te olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille niinkuin lapsille: "Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee;
      6 sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".
      7 Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?
      8 Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, silloinhan te olette äpäriä ettekä lapsia.
      9 Ja vielä: meillä oli ruumiilliset isämme kurittajina, ja heitä me kavahdimme; emmekö paljoa ennemmin olisi alamaiset henkien Isälle, että eläisimme?
      10 Sillä nuo kurittivat meitä vain muutamia päiviä varten, oman ymmärryksensä mukaan, mutta tämä kurittaa meitä tosi parhaaksemme, että me pääsisimme osallisiksi hänen pyhyydestään.
      11 Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa näytä olevan iloksi, vaan murheeksi, mutta jälkeenpäin se antaa vanhurskauden rauhanhedelmän niille, jotka sen kautta ovat harjoitetut.

Tuossa siis kerrotaan se asia jota itse olen yrittänyt kertoa, ja ehkä sekin voi
      aueta nyt parammin kun tutkii noita muita Sanan kohtia tämän kanssa yhdessä ?

• novajita

Mietin vain tuota lähtökohtaa : Jumala lyö vetoa paholaisen kanssa ja ihminen on pelinappulana... Onko koko ihmisen olemassa-olon tarkoitus , siis maan päällä, kilvoitella erilaisten haasteiden edessä ja kasvaa uskossa ollakseen kelvollinen ikuiseen elämään kuoleman koittaessa?

Uskovan ihmisen kärsimykset ja kieltäytymiset kiusauksista ovat siis vain eduksi hänelle.

Kun asetelmaa miettii Jumalan oikeudenmukaisuuden kannalta on se lievästi erikoinen. Jos Jumala on oikeudenmukainen hän antaa kaikille ihmisille yhtäläiset mahdollisuudet pelastua. Myös sille amerikan alkuperäisasukkaalle vuodelta 120. Hän ei koko elämänsä aikana kuullut oikeasta Jumalasta mitään kuten ei miljardit hänen kaltaiset ympäri maailmaakaan. Hänen ei tarvinnut kilvoitella ja kasvaa uskossa eikä vastustaa kiusauksia. Riitti että hänen omatuntonsa oli puhdas. Jumala tuomitsi hänet sen mukaan. Ei uskonnon eikä vaikka seksuualisen suuntautumisen mukaan.

Toiset pääsevät tästä näkökulmasta katsoen helpommin taivaaseen kuin toiset. Voitaisiin jopa sanoa että evankeliumin kuuleminen hankaloittaa maanpäällistä elämää valtavasti koska se tuo velvoitteita ja sääntöjä ja niitä koettelemuksia ( Job ) jotka auttavat ihmistä kasvamaan uskossa.

• Jeesuksn ilmoittama pelastuksen tie alkaa tästä:

"Jos te rakastatte minua, te noudatatte minun käskyjäni. Minä käännyn Isän puoleen, ja hän antaa teille toisen puolustajan, joka on kanssanne ikuisesti.

Tämä puolustaja on Totuuden Henki. Maailma ei voi Henkeä saada, sillä maailma ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy luonanne ja on teissä.

"En minä jätä teitä orvoiksi, vaan tulen luoksenne. Vielä vähän aikaa, eikä maailma enää näe minua, mutta te näette, sillä minä elän ja tekin tulette elämään.

Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni ja että te olette minussa ja minä teissä.

Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

• Hei !

Nyt sinulla on hieman outo käsitys Jumalan ja saatanan välisestä
      keskustelusta.

Jumala kehui Jobia, ja saatana siis sanoi, että ei Job pärjäisi, jos ei
      Jumala suojaisi Jobia siis raamatussa kerrottu suojelus ja varjellus .

Joten Jumala siirtyi syrjään ja sitten nähtiin käytännössä, että pitikö
      Jumalan arvio paikkansa.

Näin siis uskovallekin käy, eli Psalmi 23 puhuu että vaikka minä kulkisin
      pimeän laakson läpi, siis se tarkoittaa sitä, että uskova ei näe, eikä koekaan
      sitä samaa Isän huolenpitoa ja voi näyttää siltä jopa, että Jumala on hyljännyt,
      kun ei vastaa rukouksiin kuten ennen sun muuta, eli uskova vaeltaa siis
      ikäänkuin sokkona ja pimeässä vailla selvää suuntaa ja tietoa tulevasta.

Se on sitä uskon koeteusta, eli uskotaanko Jumalan huolenpitoon vaikka sitä
      ei kaiken aikaa nähdä ja koeta, vaan pikemmin päin vastoin.

Jumala ei siis lyönyt mitään vetoa, tuon kautta vain Job ja samoin me muut
      uskovat aikanamme arvioidaan, eli siinä koetellaan usko ja se, halajammeko
      todella Jumalaa ja yksin Hänen tahtoaan, vai poikkeammeko pois ja luovummeko
      Jumalsta, eli uskova ja hänen sisimpänsä koetellaan.

Sana puhuu myös eksytyksen hengestä jonka Jumala lähettää:
      2. Tessalonikalaiskirje 2
      11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
      12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

Eli tuon eksytyksen hengenkin tarkoitus on siis seuloa jyvät akanoista, eli
      paljastaa se, että kuka on mielistynyt vääryyteen, eivätkä siis ole todella
      uskoneet Totuutta.

Näin Jobin kärsimystien kautta selviää, kuka todella on mielistynyt Totuuteen
      ja haluaa sydämestään Jumalan tahdon toteutuvan, ja kuka taas ei.

Ja Sana opettaa tuosta asiasta toisen kuvan kautta:

Ps. 66:10
      Sillä sinä, Jumala, olet koetellut meitä, olet sulattanut meitä, niinkuin hopea sulatetaan.

Siis kun jalometalleja sulatetaan ja kuumennetaan, niin epäpuhtaudet palavat
      ja erottuvat, ja samoin siis kärsimyksien kuumuus saa uskovasta paljastumaan
      totuuden ja uskovan sisimmän saastat paljastuvat, mutta sillä on siis tarkoitus,
      eli vain silloin, kun ne paljastuvat, ne epäpuhtaudet voidaan poistaa ja siitä
      Sana opettaa:

Ef. 5:13
      mutta tämä kaikki tulee ilmi, kun valkeus sen paljastaa, sillä kaikki, mikä tulee ilmi, on valkeutta.

Siis valkeus eli Totuus ja Jumalan Pyhyys paljastaa uskovan epäpuhtaudet, ja se on siis valkeutta, että ne pitää paljastaa, vaikka ei se kivalta tunnu, sillä siten
      vain ne piilossa olleet synnit ja saastat voidaan tunnustaa ja niistä voidaan
      vapautua seuraavan ohjeen mukaan:

1. Joh. 1:9
      Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

• novajita

Ihminen joka käyttää elämänsä maailman hekumaan , juoden , naiden ,varastaen , huijaten yms. antaa elämänsä Jeesukselle 80 vuotiaana päivää ennen kuolemaansa. Katuu syntejään ja huutaa Herraa avuksi. Hän pelastuu , eikö?

Koko elämänsä Jumalalle pyhittänyt ihminen käytti koko maanpäällisen aikansa kieltäytyen synnin kiusauksista , auttaen muita. Häntä koeteltiin koko elämänsä ja viimein 83 vuotiaana kuoli Pohjoiskorealaisella vankileirillä. Kidutettuna , tuhottuna ihmisrauniona...

Onko oikein?

• Hei !

Jos tutkit asiaa enemmän, niin niille jotka käyvät läpi ne kovat asiat ja saavuttavat
        sen Hengellisen aikuisuuden eli Kristuksen täyteyden täyden iän, niille kuten
        Jobille on luvattu hyvää jo tämän maailaman ajaksi ja lisäksi he ovat lähimpiä
        taivaassa Herralle.

Mutta se pitää sanoa, että vaikka olen saanut kokea oasltani Jobin kohtalon,
        niin en vaihtaisi mistään hinnasta takaisin, sillä ne Hengelliset siunaukset, joita
        olen tämän Tien kautta saanut ovat paljon suurempia ja arvokkaampia kuin
        ne maalliset mitä olen menettänyt tai kärsinyt.

Siis MISTÄÄN HINNASTA en vaihtaisi tätä osaa pois, sillä se sisäinen Rauha ja lepo, ja riippumattomuus kaikesta on niin vapauttavaa ollut, että sitä ei saa
        millään rahalla tai muulla maallisella, ja lisäksi Pyhän Hengen opettamat
        asiat Sanasta, ne ovat myös niin suurta, että välillä on vain pitänyt ihmetellä
        että miksi minulle on siunattu niin arvokkaita asioita, vaikka en ole yhtään mitään.

Ja et ehkä vielä ymmärrä, mutta Jumala on oikeamileinen tuomari, eli kyllä
        Hän kullekin antaa ansionsa mukaan ja oikein, ei Hän tee vääryyttä kenellekkään,
        vaikka se ihmis silmin siltä välillä näyttäisi.

Siis kun olen saanut oppia asioita, niin sitä mukaa tuo Jumalan oikeamielisyys
        ja siihen luottaminen on vain lisääntynyt, ja se lisääntyy itse kussakin uskovassa
        joka vaeltaa jatkuvassa pyhityksessä ja samalla Pyhän Hengen Sanan opetuksessa.

Mutta älä siis sinäkään luota omiin silmiisi ja omiin arviointeihisi suppeiden
        tietojen perusteella, vaan luota Jumalaan ja siihen että Hän maksaa kullekin
        oikein aikanaan.

1. Pietarin kirje 1
        17 Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika,
        18 tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne,
        19 vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan,

• Älä ole mustasukkainen tai kateellinen kenellekään. Ei Jumala kaikkiin huutoihin vastaa.

Sen sai kokea myöskin Job, ennen kuin Jumala hänelle vastasi:

Minä huudan sinua, mutta sinä et vastaa, minä seison sinun edessäsi, mutta sinä vain tuijotat minua.

Olet muuttunut julmaksi minua kohtaan, rajusti sinun kätesi minua ravistelee.

Sinä nostat minut ratsaille tuulen selkään ja paiskaat alas, lyöt pirstoiksi.

Minä tiedän, että sinä viet minut kuoleman käsiin, paikkaan, mihin päätyy kaikki mikä elää.

Eikö raunioihin hautautunut kurkota kättään, eikö onnettomuuden uhri huuda apua?

Enkö minä itkenyt yhdessä kovaosaisten kanssa? Enkö minä surrut köyhien osaa?

Pidä myös mielessä tämä sokeudesta parannetun miehen todistus:

"Kaikkihan me tiedämme, että Jumala ei kuuntele syntisiä, mutta sellaista hän kuulee, joka kunnioittaa häntä ja elää hänen tahtonsa mukaisesti."

• Anonyymi

Summa summarum: ihminen ei sitenkään pelastu yksin armosta, kuten protestantit opettavat, Kristuksen ansioiden lisäksi tarvitaan myös ihmisen omaa ponnistelua, jotta Jumala kelpuuttaisi ihmisen pelastukseen. Eli katolinen oppi on sittenkin totuudellisempi kuin protestanttisuus, eikö vain? Kommentoikaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      302
      6907
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2079
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1297
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1166
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1076
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      982
    Aihe