Jos kaulalla paineoireita jo n.3 vuoden ajan, voiko olla kyse syövästä? Tutkittu ultralla tuolloin 3 vuotta sitten. Oireet ovat pahentuneet huomattavasti. Maksassa todettiin tuolloin myös jokin pieni hyvänlaatuiseksi tulkittu muutos ja nyt oikea kylkikaari kipuillut. Olen hakeutumassa toki tutkimuksiin, mutta pelottaa tosissaan, voiko jokin syöpä edetä näin hitaasti?
kuinka kauan syöpä voi muhia?
5
664
Vastaukset
- itse syövän läpikäyn
kyllä voi,mut eihän aina tartte olla syopä jos oireilee.itselläni meni ensimmäisestä diagnoosista (siis väärä diagnoosi)8v.kun loytyi syöpäkasvain rinnassa.rohkenen epäillä,että sinulla maksassa/haimassa jtk.n häikkää.ei välttämättä mitään erikoisen vakavaa,mut tutkituta itses kuitenkin mahd.pian.
- operoitu
Miten päädyttiin siihen, että jo 8 vuotta aiemmin rinnassa olikin ollut syöpäkasvain? Kuulostaa todella ihmeelliseltä...
- joku vaan
operoitu kirjoitti:
Miten päädyttiin siihen, että jo 8 vuotta aiemmin rinnassa olikin ollut syöpäkasvain? Kuulostaa todella ihmeelliseltä...
Hitaimmin etenevät syövät voivat muhia jopa 10 vuotta, ennen kuin ne näkyvät kuvissa. Jotkut lymfooman muodot ovat hitaasti eteneviä.
- Jovain*
Sairastin imusolmukesyövän ja se oli päässy kasvamaan välikarsinassa tosi isoksi monien vuosien ajan ennen kuin alkoi oireileen ja löydettiin niitten kautta 5-10v voi syöpäkasvain muhia ennen ku löydetään.
- nappi
Aiheeseen liittyen; ymmärrän kyllä, että syöpä voi muhia 5-10 v. solutasolla ennen ns. puhkeamistaan, mutta onko tietoa voiko esim. juuri kaulan alueen lymfooma olla selkein oirein 3-4 vuotta tai jopa kauemmin? Eli jos on hitaasti kasvava lymfooma, niin jos se on kasvanut jo niin suureksi, että aiheuttaa selkeitä oireita, niin eikö se pitäisi löytyä ultralla ja knk-lääkärin tutkimuksella? Ja eikös sitä olisi jo aika huonossa jamassa tuolloin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743022
- 712901
- 681842
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171709- 241667
- 261642
- 201620
- 481307
- 381283
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91279