Asiakkaat kyselee saako kotitalousvähennystä työstä?
Olen joutunut sanomaan, etteivät saa..
Miksi yrityksen pitäisi olla ennakkoperintärekisterissä?
Onko se jokin huono leima otsassa jos ei ole?
Yritykseni ei ole ennakkoperintärekisterissä
19
10229
Vastaukset
- hghhfhgfh
Jos myyt palveluita, niin se on huono leima, joo. Jos myyt tavaraa, niin sillä ei ole väliä.
- keino p
ok. niinhän minä ajattelinkin. enkä kuulu alv velvollisuuteen
- lokiju2
Ei kai siitä pitäisi olla mitään haittaa, jatkat vain yrittämistä..
Sitä en tiedä paljonko joudut nyt sitten maksamaan verottajalle? - mdkmdkdkd
Ennakkoperintärekisterissä on yrittäjät, joiden perustaja on luottotiedoton. Varmuuden vuoksi häneltä peritään verot ennakkoon.
- yritys6
Vitut nuija !
- 2+5
Jos ostat palveluja (ei siis tuotteita) yritykseltä joka ei kuulu ennakonperintärekisteriin niin ostajan tulee huolehtia ennakonpidätyksestä, eli osa summasta tilitetään suoraan verottajalle. Jollet tilitä niin verottaja vaatii sinulta omiaan jos yritys ei niitä syystä tai toisesta suorita.
- eprrään
mä teen pelkästään yrityksille töitä ja jos en olisi epr:ssä niin tuskinpa ostaisivat multa palveluita.....siiis ehdottomasti ennakkoperintään.....ei kukaan yritys viitti sulta ostella yhtään mitään jos ne joutuu hoitaa sun verotukset etukäteen....juunou
- keinonen p
Hei mdkm ja jotain...----------------------Ennakkoperintärekisterissä on yrittäjät, joiden perustaja on luottotiedoton. Varmuuden vuoksi häneltä peritään verot ennakkoon.
Toiminimellä kun teen, asiakas maksaa laskun tilille ja ulosotto mies vie tililtä loputkin pennoset, ei jää rahaa edes katsastaa autoani, ja vakuutukset rästissä.
Kaikki raha mikä tulee menee myös, millä jotkin ennakkoverot pystyy edes maksamaan?
Työ on niin pientä, ja satunnaista keikkailua, että huhu huh, hyvä kun saa ruokaa kaappiin, ja pystyy elättämään perheen.
Vuoden 2011, ja vuoden 2012 verot jäänyt maksamatta, ekana vuonna ajattelin pitää itse kirjanpitoa, mutta pa...at, työ uupumus iski ja kaikki jäi tekemättä,
sama 2012.
Nyt 2013 on kirjanpitoon panostettu.
En tiedä miten pystyn verottajalle selittämään, että kirjanpito vuosina 2011 ja 2012 on jäänyt, ja en pysty niitä toimittamaan / ilmoittamaan.
Mitenköhän minun kannattaa tehdä?
Olin ennen vuotta 2010 sosiaalipummina 6 vuotta, pitkä aikastyötön.
Että se elämä ei oikein kiinnosta.
Vetäiskös tään vuoden rahat fikkaan, ja painuis ulkomaille. - Pennitön-uneksija..
Ennakkoveroilla tarkoitetaan palkoista maksettavia veroja ja sos-maksuja. Jos ei kuulu ennakkoperintärekisteriin, niin työn tettäjän pitäisi ne tilittää verottajalle. Kuten joku kertoikin, jos vain myyt tavaraa tms. niin silloin pitää itse suorittaa ko. verot. omista palkoista ja palkollisten palkoista. Arvonlisävero pitää maksaa jos tilikauden liikevaihto ylittää 8500 euroa (koko liikevaihdosta) vähennykset huomioiden.
- 17+4
No ei ihme jos verot painaa ulosotossa ja kaikki menee. Koska et ole toimittanut tietoja verottajalle, verottaja tekee arviolaskelmat ja perii niiden perusteella sinulta saatavia. Nuo arvioverotukset ovat vain aina todella reippaasti yläkanttiin. Voisi tulla halvemmaksi tehdä rästikirjanpito puuttuvilta vuosilta ja niiden perusteella saisi vanhat verorästit minimoitua.
- keinonenen
Ei minulla veroja ole ulos otossa...
Siellä on muita kertyneitä laskuja mitä en ole pystynyt maksamaan.
Ja muita yritys kusettajien perimiä raha summia.
Kun perustin yrityksen, alkoi puhelin soida , ja minulle kaupiteltiin vaikka mitä näkyvyyttä netissä, kieltäydyin kaikista, silti, sieltä tuli laskuja, ja perintään menivät, ja nyt on ulos otossa.
ei siis veroja ole ulos otossa... - kauppamiestampereelta
Jos ei ole veroja maksamatta pääset ennakkoperintä rekisteriin.
Ennakkoperintä rekisterissä ovat ne jotka myyvät palveluita toisille yrityksille.
Jos et ole ennakkoperintä rekisterissä ja myyt palveluita yrityksille olet rinnastettavissa palkansaajaan. Kyse ei silloin ole alihankinnasta.
Jos olet rakennusalalla, alvit maksaa palvelun ostaja(eli yritys asiakkaasi)
Jos kirjanpito on tekemättä, olet syyllistynyt kirjanpitorikokseen, veropetokseen, ja luultavasti velallisen epärehellisyyteen jos et ole ilmoittanut tuloja ja omaisuutta.
Eli äkkiä kirjanpito kuntoon. Selittelyt ei ikinä auta. Vankeutta tulee helposti. Kapitalisti taloudessa kun ollaan.
niin ja vielä jos on veroja maksamatta, se voi estää ennakkoperintä rekisteriin pääsyn.
Vielä, jos myyt palveluita yksityisille, ei sun tarvitse olla ennakkoperintä rekisterissä. Alvit maksat myös itse. Jos liikevaihto on (muistaakseni.. ??) alle 25 000 saat portattain huojennusta alviin. Sitä haetaan aina erikseen. - keinoooo
Juu kun en ollut toimittanut viimevuoden, ja edellisen vuoden verotietoja, verottaja poisti yritykseni ennakkoperintä rekisteristä.
Nyt tuli postissa ennakkoverolaskut 606e kk kahden kk välein tuo pitäisi maksaa.
Kyllä tämä tästä.
Kaikki kuitit ja menot aj tulot on tiedossa edellisiltä vuosilta, pitäis jaksaa vain saada aikaseksi laskea..jees. - stressiä
onko täällä ketään joka on myynyt oman ongelmafirmansa yritykselle,joka näitä ostaa.suomessa näitäkin on,ja pitäisi olla ihan laiilisia.pitäisi päästä jotenkin pois oravanpyörästä.siis ,ettei tulisi mitään ikävää jälkikäteen.kyse ei ole kauheista verorästeistä,jotain 28000.olisi nyt kiva saada asiallisia kommentteja.sitten kun saisi vielä ohjeita ,miten toimia.kiitos etukäteen.
- Apua löytyy
Ei enää ongelmia .Myin velkaisen yrityksen eteenpäin.
Jos teillä on ongelmia, laita meiliä [email protected]
- hessuhopo10
siis ei ole olemassa laillista yritystä joka ei olisi ennakkoperintärekisterissä.
sellainen henkilö on palkansaaja eikä yrittäjä. "asiakas" on tällöin hänen työnantajansa ja pidättää palkasta verot. eikö vain? - hassuhöpö
höpö höpö, eihän asiakas mitään yrittäjän veroja maksa..
Vaan yrittä ja maksaa ihan omat veronsa, siis jos maksaa...- wqe675890+¨¨'+09o
Itseasiassa tähän on tulossa muutos, ainakin rakennusalalla. Verottaja velvoittaa myös yksityiset työnteettäjät huolehtimaan urakoitsijan veroista. Laki on tällä hetkellä työnalla.
- yrittäjä ....
Terve!
Muista että asiakkaasi saa kotitalousvähennyksen saa VAIN työstä!
Suosittelen ilmoittautumista ennakkoperintärekisteriin ja alv velvolliseksi. Jos et ole EPR:ssä sinulla on iso leima otsassa!
EPR:llä ei ole merkitystä onko luottotietoja vai ei. Verottaja voi evätä EPR merkinnän esim. jos on huomattava verovelka (huomattava alkaa olemaan n. 10-15 000€) tai on verottajalle kuuluvia ilmoituksia tekemättä.
Jos myyt palveluita asiakkaallesi ja et ole ennakkoperintärekisterissä, asiakkaasi pitäisi tarkistaa asia ja maksaa verottajalle yhteisöveroa 13 % työnosuudesta, ei tarvikkeista, materiaaleista tms..
Apua saa paikallisesta verotoimistosta yrityspuolelta, soittamalla vaikeimmissa kysymyksissä verottajalle puhelinpalveluun saa joutua välillä huomaamaan, ettei kaikki ole ihan niin simppeliä verottajallekkaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1537870- 614400
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404023Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233942Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko353373Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423330Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383238- 482983
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422761- 492514