Itselläni on tulossa öljynvaihto ajankohtaiseksi. Tein pienen vertailun kahden eri suodatin,erkon välillä kun olin aiemmin lukenut että wix merkkisessä öljynsuodattimessa jollakin oli ongelmia suodattimen tiivistevuodon takia.
Toinen suodatin joka mulla on mann.
Tässä wix suodattimessa suodatinpanos on ihan ok näköinen. Päädyt on hieman erilaiset kun mannissa. Wixissä on muoviset päädyt kun mannissa on päädyt liimattu massalla.
Suurin ero on tiivisterenkaassa mann suodattimen tiivistekumi on paksumpi ja käsin kokeillessa jotenkin pehmeämpää kuin wix suodattimen. Slmämääräisesti sanoen kyllä mann suodattimen tiivistekumi vaikuttaa paremmalta.
Öljynsuodattimet olivat mallia pelkkä suodatinpanos ja tiivosterengas. Ei siis perinteinen metallikuorisuodatin.
Wix suodatin
22
5052
Vastaukset
- 4t4hg5h4j46
Omaan autoon meni viime viikolla wix suodatin eikä ole vuotanut ja hyvin toimii.
- a(2)
Siis ei ole vuotanut ulospäin, itse suodattimen toiminnasta et voi tietää mitään tuon perusteella.
- swer
a(2) kirjoitti:
Siis ei ole vuotanut ulospäin, itse suodattimen toiminnasta et voi tietää mitään tuon perusteella.
aloitusviestissä kuitenkin pohdittiin nimenomaan vuotoja
- bambi3
a(2) kirjoitti:
minun mustangis wix pelannut perustellisen hyvin kun olen vaihtanut n,8 tuhannen välein ja suodatinta käyttänyt jo vuosia.auton tehot 369kw on pysyneet tallella voitelun ansiosta
- miksi leikkiä?
Mann on laatukamaa suodinmarkkinoilla johon voi aina luottaa.
- KahviPahvi
Niin ovat myös WIX suodattimet...
- myynniedistysMenossa
KahviPahvi kirjoitti:
Niin ovat myös WIX suodattimet...
eikö kauppa käy?
- menihermot
ei sopinut ainakaan mondeo mk4 1,8 tdci vm.2009. I
llmeisesti liian korkea - Anonyymi
Mann on kaikkein huonoin merkkituotteista. Pahvit, em. maakarin omistuksessa on myös WIX nykyään.
- wixmann
Ehkä Wix on Suomessa tuntematon autotallikorjaajille mutta taitaa olla isossa maailmassa tunnetumpi kuin Mann.
http://www.autotarvike.fi/wix.html
Tuolla lisää molemmista suodattimista - aitosuoja
Oli se sitten Wix tahi Mann..
Öljy se on joka ratkaisee. Älä laita Suomessa mainostettavaa täyssynteettistä, koska se ei ole sitä satavarmasti. Mobil 1 jaTeboil Diamond öljyt on mineraaliöljyjä.
KÄYTÄ TÄYSSYNTEETTISTÄ !
https://www.moottorioljy24.fi/Moottorioeljy/Liqui-Moly/SYNTHOIL-LONGTIME-0W-30/p-OIL-353- jhgfhter646
Miksi?
- sfdsf
Hyvä suodatin ja öljy on välttämätöntä
- fgdr54
Ei vaan suodattimen ja öljyn on oltava autonvalmistajan kriteerit täyttäviä.
- jussi1111
Wix on vanha tekijä alalla.Perustettu 1939. Varmasti tietotaitoa on.
- MENEEKÖ-KAALIIN
Minimilaatu täyttää autovalmistajan suositukset. Autovalmistaja haluaa myydä autoja.
Parhaat suodattimet ja öljyt vähentää autokauppaa, koska auto säilyy kunnossa PITKÄÄN::!
Käytä parasta öljyä ja suodatinta.- 3456344
Paras suodatin ja öljy kuhunkin autoon on se, joka täyttää autonvalmistajan vaatimukset. Ei tämän niin kovin vaikeaa pitäisi olla.
- Wix-ja-laatuöljy
Wix pesee Fram filtterit.
https://www.youtube.com/watch?v=hNDpzyu0aWE
Aral pesee Mobil 1 ja Teboil diamond öljyt.
https://www.moottorioljy24.fi/Moottorioeljy/Aral/SuperTronic-0W-40/p-OIL-183?- 3rswdef3
Miten?
- Anonyymi
Tuliko niistä pestessä puhtaita?
- Anonyymi
Mann on tunnetusti voittanut monet suodatinntestit. Kannattaa katsoa youtubesta vertailuja WIX:eistä. Enpä koskisi niihin pitkällä tikullakaan. FRAM on vielä surkeampi esitys.
- Anonyymi
Juuri näin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631503Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271365Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701308Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2171181- 1281105
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3201031Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271027- 42959
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että282946IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel307943