Olen pitkään ollut työttömänä ja nyt kuitenkin ajattelin hakea pankista jonkinlaisen luoton tai edes luotollisen visan, onko se ylipäätään mahdollista? Rahaa tarvitsisin erääseen pieneen projektiin, eli ilmeisesti kulutusluotosta olisi kysymys. Tarvitsisin n 1000-2500e luoton tai luotollisen kortin.
Voiko työtön saada mitään luottoa?
42
2014
Vastaukset
- lasisilmä
On kai se periaatteessa mahdollista laina saada, mutta ainakin omassa pankissani ollaan tosi tarkkoja sen suhteen, että tulosi riittävät lainanlyhennyksiin. Jos ne eivät laskennallisesti riitä, niin en usko, että lainaa myönnetään.
- maltillisesti
Uskoisin, että työtönkin voi saada visakortin, kun tonnin eläkeläinenkin saa sellasen. Olisi varovainen luottorajan hakemisessa, kun hakee ensimmäistä visaa. Kannattaa laittaa alakanttiin ja sitten nostaa muutaman vuoden päästä kun sitä ennen on hoitanut mahdolliset visaluottonsa mallikkaasti. Esim itse hain eläkeläisenä 1000e luotollista visaa aikoinaan, sen sain ja hoidin aina maksut ajallaan mitä olin käyttänyt. Sitten muutama vuosi sitten oikein tarjosivat suurempaa luottorajaa, 2400e ja se myönnettiin. Pitää edetä maltillisesti. Tosin oma eläkkeeni on keskimääräistä suurempi, mutta tiedän tonnin eläkeläisen visakortin haun ja hänelle myönnettiin.
- lyhennys %...
Tuohon lisäyksenä että luotolliseen Visaan valitaan lyhennys%, alkaen 5%. Eli jos nostanut käteistä 800 e (esim 2X400e) niin voi lyhentää pienemmillään 40e/kk jos valinnut 5% lyhennyksen lainasta. Sitten saa valita kaksi maksuvapaata kk/v , jolloin lyhennys on 0e...
Aika helposti moni on saanut k-plussa mastercardin, vaikka kun ostanut jonkin tuotteen ketjuun kuuluvasta liikkeestä luotolla.Niissäkin voi hakea suurempaa luottorajaa mitä ostos on. Vaikka tietsikka 500e hakee 1000-1500e rajaa... Mastereissa on suuremmat kulut/korot kuin luottokunnan visalla on.
- ......
Jokaisen oma asia, en itte hanki ikinä luottokorttia, kun kerran siitä pääsin ennemmin vakuudetonta lainaa.
Pitkän aikaa kului näin ettei pysty maksamaan kuin minimisumman, kaverilla meni kuin kankkulan kaivoon kun vain pieni lyhennys kuukausittain.
Eikä johdu aina tupakasta ja alkoholista ei liioin tuhlailevasta elämäntyylistä, siihen vain ajautuu.- visa paras
Luottokortti velka on edullisempi kuin ns pikavipit. Jos tarvii rahoitusta pienempään hankintaan menoon, niin edullisin on visalaina. Pikavippien korot ovat taivaissa. Noin kuin vertailun vuoksi kannattaa pohtia.
- Toiveajattelua...
Olet ollut pitkään työttömänä. Tänä aikana et ole pystynyt keräämään säästämällä haluamaasi suhteellisen pientä summaa. Sinulla ei siis ole lainkaan ylimääräistä rahaa käytettävissä.
Millä ihmeellä luulet pystyväsi maksamaan kulutusluoton takaisin? - Pankkiin astellen
Ei minulla ole mitään säästöjä kertynyt? Miten niitä voi karttua pienestä työttömyyskorvauksesta? Kyllä minä kuitenkin olen raha-asiani aina tunnollisesti hoitanut ja jos velkaa otan sen myös maksan sovittuna aikana. Ongelma vaan on ettei minulla ole antaa pankille mitään vakuuksia, ei edes henkilötakauksia. Tuloni ovat työmarkkinatuki 580e kk ja asun pienessä yksiössä vuokralla. Olen suunnitellut ostavani pienen pakettiauton jossa olisi tarkoitus yöpyä kiertäessäni Keski-Euroopan maita. Reissu ei olisi mitenkään kallis ja uskoisin että sen pystyn suorittamaan. Tiedän että monet nyt ajattelevat että ei mun saa ja en voi minnekkään lähtiä kun olen kerta työtön. Ajattelen asiaa niin että se piristäisi minua taas jaksamaan ja saisin elämääni uutta voimaa, nyt vaan kaikki näyttää niin harmaalta ja synkältä mielessä.
- KKHS
Jos ei säästöjä ole kertynyt, niin et pysty luottoakaan maksamaan takaisin. Halvemmaksi se säästäminen tulisi. On sitäpaitsi muutkin onnistuneet pienestä työmarkkinatuesta säästämään. Tunnen erään tapauksen jolla jää yli 100€/kk ylimääräistä, ja silti on varaa harrastella (keräilyä vieläpä) ja ryypätäkin.
Pääsääntönä siis on, että jos ei ole varaa säästää, on vielä vähemmän varaa lainaan (varsinkin jos sen myötä vielä alkaa makselemaan auton ylläpitoa ja käyttöä) - Toiveajattelua...
Miltähän sitten näyttää, kun palaat reissultasi? Autoon on tullut matkalla jotain korjattavaa, viimeiset käteiset menivät Travemündessä ja lainastakin pitäisi maksaa ensimmäinen lyhennyserä. Ja tulosi ovat edelleen se sama työmarkkinatuki, jolla hädin tuskin pärjäsit ennen näitä lisäkulujakaan.
- adsfdasfsfds
Luulisin että tulee halvemmaksi maksaa ulkomailla yöpymisistä ja kulkea julkisilla välineillä kuin maksaa auton hankinnasta, vakuutuksesta, veroista, polttoaineesta, tietulleista yms...
Itse en näe suunnitelmassasi mitään "järkeä" ellet sitten suunnittele jättäväsi lainaa tarkoituksella ulosottoon, mutta se voi tietysti johtua siitä etten tunne sinua enkä motiivejasi - ehkäpä suunnitelmillesi on jokin hyvä ja tarkkaan harkittu syy. - Kaikkea sitä kuulee
Työttömänä ollessasi et ole pystynyt mitään säästämään. Nyt tahtoisit että pankki lainaisi paritonnia jotta pääsisit keski-Eurooppaan hummailemaan. Miten ihmeessä aiot velkasi maksaa kun et ole tähänkään saakka pystynyt menoistasi tinkimään?!
Vielä lähdössä ulkomaille tuhlaamaan! Ei mikään pankki tuollaiseen anna lainaa. Parasta että aivan itse alat säästämään, suu säkkiä myöten. Jos et pysty säästämään et pysty lainaakaan takaisin maksamaan.
- Hartiapankista rahaa
Minä ainakin sain (Osuus-) pankista lainaa työttömänä ja rahattomana, kun rakensin omakotitalon. Tontin ostin ensin kavereiden takaamalla vekselillä ja tonttia vastaan sain lainaa pankista. Lainaa nostin sitä mukaa, kun rakentaminen edistyi.
Oma käsitykseni on,että monia pankkeja ei kiinnosta tulot, vaan se, että lainat hoidetaan. Minulla ei ole ollut ongelmia saada pankista lainaa, kun ei ollut mitään kiinteitä vakuuksia, niin kaverit takasivat lainani. Olen aina hoitanut kaikki lainani kunnialla.
Luottokorttia ei minulle ole myönnetty, kun tuloni eivät ole riittäävän vakuuttavat, mutta pankista olen aina saannut lainaa tarpeisiini ja halvalla korolla.- 3+15
Mikäli käytetään henkilötakaajaa niin silloinhan nimenomaan lainan ottaja ei ole kelvannut laina-asiakkaaksi.
Ei siis voi sanoa saaneensa "itse" lainaa jos joutuu turvautumaan takaajaan.
...ja luonnollisesti jos lainaaja jättää myöhemmin maksuja suorittamatta niin pankki siirtyy heti perimään niitä takaajalta puuttumatta sen koommin lainaajan tilanteeseen tai syihin olla maksamatta.
Ei koskaan kannata mennä henkilötakaajaksi takaamaan kenenkään lainaa! - Hartiaankista rahaa
3+15 kirjoitti:
Mikäli käytetään henkilötakaajaa niin silloinhan nimenomaan lainan ottaja ei ole kelvannut laina-asiakkaaksi.
Ei siis voi sanoa saaneensa "itse" lainaa jos joutuu turvautumaan takaajaan.
...ja luonnollisesti jos lainaaja jättää myöhemmin maksuja suorittamatta niin pankki siirtyy heti perimään niitä takaajalta puuttumatta sen koommin lainaajan tilanteeseen tai syihin olla maksamatta.
Ei koskaan kannata mennä henkilötakaajaksi takaamaan kenenkään lainaa!No joo miten tämä nyt väännetään. Minä ainakin ostin vekselillä tontin ja sen jälkeen tontti kelpasi lainan vakuudeksi. Pari lainaa minulla oli nuorempana, jotka kaverit takasivat, kyllä minä ne lainat pankille maksoin, ei niitä kaverit maksaneet.
Nyt ei ole ollut mitään ongelmaa lainojen kanssa, vaikka tuloja ei juuri ole aina on pankista rahaa saannut lainaksi. Nykyään en tarvitse takaajia lainoihin. - todellista tietoa
Hartiaankista rahaa kirjoitti:
No joo miten tämä nyt väännetään. Minä ainakin ostin vekselillä tontin ja sen jälkeen tontti kelpasi lainan vakuudeksi. Pari lainaa minulla oli nuorempana, jotka kaverit takasivat, kyllä minä ne lainat pankille maksoin, ei niitä kaverit maksaneet.
Nyt ei ole ollut mitään ongelmaa lainojen kanssa, vaikka tuloja ei juuri ole aina on pankista rahaa saannut lainaksi. Nykyään en tarvitse takaajia lainoihin.Ei kelpaa henkilötakaukset sen enempää, kuin tonttikaan lainan vakuudeksi, ellei ole laskennalliseti riittäviä tuloja lainanlyhennyksiin. Maksukyvyn laskentaan on pankeilla omansa systeemit.
- Hartiapankista rahaa
todellista tietoa kirjoitti:
Ei kelpaa henkilötakaukset sen enempää, kuin tonttikaan lainan vakuudeksi, ellei ole laskennalliseti riittäviä tuloja lainanlyhennyksiin. Maksukyvyn laskentaan on pankeilla omansa systeemit.
No minulla on sitten käynnyt hyvä tuuri taikka pankissa virhe, mutta näin on, kuten tuolla aiemmin kerroin. Ostin työttömänä ja rahattomana kaverin takaamalla vekselillä kaupungilta halvan tontin. Tonttia vastaan sain pankista lainaa. Tämän jälkeen minulla ei ole ollut henkilötakaajia lainoissa. Tuo ensimmäinen omakotitalotontti oli minulle se ponnahduslauta, millä pääsin rahattomuudesta. Työttömänä oli kortistossa ja rakensin lainan turvin tuolle tontille omakotitalon, ei siinä pankki kysellyt tulojeni perään. Tuosta talolainasta jäi sen verran, että ostin vielä toisen halvan tontin samalta alueelta ja rakensin siihenkin omakotitalon. Myin ensimmäisen rakentamani talon pois ja pystyin sillä maksamaan kaikki lainani pois.
Sellainen kuva minulle on nyt tullut pankissa asioidessani, että tuloilla ei ole mitään merkitystä, jos vain maksaa lainansa heille takaisin ja siihen on riittävät vakuudet. Sen verran olen nyt oppinut näiden tonttien ja rakennusten kanssa touhutessani, että jos olisin jäännyt kortistoon odottelemaan töitä, olisin saannut niitä odotella maailman tappiin ja ilman näitä talojen rakentamisia olisin ollut täysin hukassa. Nyt minulla on oma maksettu talo ja aloitan keväällä uuden talon rakentamisen. Saan pankista lainaa jos tarvitsen talojani ja tonttejani vastaan, näin on luvattu. - Lökäpöksy!
Hartiapankista rahaa kirjoitti:
No minulla on sitten käynnyt hyvä tuuri taikka pankissa virhe, mutta näin on, kuten tuolla aiemmin kerroin. Ostin työttömänä ja rahattomana kaverin takaamalla vekselillä kaupungilta halvan tontin. Tonttia vastaan sain pankista lainaa. Tämän jälkeen minulla ei ole ollut henkilötakaajia lainoissa. Tuo ensimmäinen omakotitalotontti oli minulle se ponnahduslauta, millä pääsin rahattomuudesta. Työttömänä oli kortistossa ja rakensin lainan turvin tuolle tontille omakotitalon, ei siinä pankki kysellyt tulojeni perään. Tuosta talolainasta jäi sen verran, että ostin vielä toisen halvan tontin samalta alueelta ja rakensin siihenkin omakotitalon. Myin ensimmäisen rakentamani talon pois ja pystyin sillä maksamaan kaikki lainani pois.
Sellainen kuva minulle on nyt tullut pankissa asioidessani, että tuloilla ei ole mitään merkitystä, jos vain maksaa lainansa heille takaisin ja siihen on riittävät vakuudet. Sen verran olen nyt oppinut näiden tonttien ja rakennusten kanssa touhutessani, että jos olisin jäännyt kortistoon odottelemaan töitä, olisin saannut niitä odotella maailman tappiin ja ilman näitä talojen rakentamisia olisin ollut täysin hukassa. Nyt minulla on oma maksettu talo ja aloitan keväällä uuden talon rakentamisen. Saan pankista lainaa jos tarvitsen talojani ja tonttejani vastaan, näin on luvattu."Hartiapankista rahaa" Etkös nyt kuitenkin vähän satuile meille? ei voi saada lainaa vaikka kuinka olisi takaajia? Minusta tuntuu että tuo toiminta mitä meille yrität syöttää olisi sinun omia toteutumattomia unelmia pitkinä työttömyyden ankeina päivinä.....sori jos pilaan sinun fiilikset :( mutta moni tekee juuri noin, rakentaa ja myy ja nettoaa voittoa aina 2v välein, mutta työtön ei vastaavaan kyllä pysty ja se on jämpti! Itse olen niin saamaton etten jaksa päivisin muutakuin kahvia juoda ja lehteä lukea .( ja pienessä vuokra yksiössä olen asustellut jo yli 15 vuotta.
- Hartiapankista rahaa
Lökäpöksy! kirjoitti:
"Hartiapankista rahaa" Etkös nyt kuitenkin vähän satuile meille? ei voi saada lainaa vaikka kuinka olisi takaajia? Minusta tuntuu että tuo toiminta mitä meille yrität syöttää olisi sinun omia toteutumattomia unelmia pitkinä työttömyyden ankeina päivinä.....sori jos pilaan sinun fiilikset :( mutta moni tekee juuri noin, rakentaa ja myy ja nettoaa voittoa aina 2v välein, mutta työtön ei vastaavaan kyllä pysty ja se on jämpti! Itse olen niin saamaton etten jaksa päivisin muutakuin kahvia juoda ja lehteä lukea .( ja pienessä vuokra yksiössä olen asustellut jo yli 15 vuotta.
En satuile. Ei mitään unelmia, vaan totisinta totta kaikki mitä olen kirjoittanut. Miten muka työtön ei tähän pysty, jos minäkin pystyin??? En omasta mielestäni ole mikään yli-ihminen, normaali kaupallisen koulutuksen saanut teknikko, jolla ei ollut paljoakaan kokemusta rakentamisesta, ellei opiskeluaikana pientä harjoittelujaksoa rakentamiseen liittyvässä ympäristössä oteta huomioon.
Minun kohdallani tuo talojen rakentaminen ja niiden myyminen verovapaasti toimi ihan hyvin. Koska rakensin omaa taloani työttömänä, ei siinä ollut mitään ihmeellistä. Pari karenssia sain koko työttömyysaikana, muuten sain rauhassa rakentaa, ei tullut työvoimatoimiston puolelta mitään tarjouksia. Päiväraha riitti elämiseen ja ensimmäiseen taloon muutin heti yhden huoneen valmistuttua sen verran asuttavaan kuntoon, että rakennusvalvonta antoi siihen luvan ja rakensin talon loppuun sinä jo asuen. Verottajalle riitti tuo asumaan muuttaminen, mistä laskettiin aika riittävän pitkään asumiseen verovapauden edellytykseen. Toisen talon sain myös varsin nopeasti rakennettua. Talojen myyminen ei ollut mikään ongelma, myin ne itse lehti-ilmoituksella.
Minun kohdallani homma ainakin toimi ja tiedän muitakin rakentajia, jotka ovat toimineet yhtä lailla. Pankki antoi rahaa lainaksi edellä kertomallani tavalla.
Uskon että homma toimisi kohdallani edelleenkin, jos tekisin saman uudelleen "puhtaalta pöydältä". Nyt tosin tekisin hieman toisella lailla ja neuvon sen nyt toisillekin, koska itse en sitä kuitenkaan enään tule käyttämään. Eli rakentaisin sopivalle vuokratontille, joka olisi ostettavissa kohtuullisella hinnalla myöhemmin omaksi. Näin olisi mahdollista aloittaa vieläkin pienemmällä alkurahoituksella. Vuokratontteja on tällä lailla kaupan muutamilla kaupungeilla ja tontin voi ostaa jo rakennusvaiheessakin, tällä yritetään estää keinottelua halvoilla tonteilla. mistään rutelikosta taikka huonosta paikasta ei tonttia kannata hankkia, ellei saa todella halvalla taikka käytännössä ilmaiseksi, on muistettava, että ilmainenkin tontti tulee helposti maksamaan hankalilla perustustöillä ja suurilla täytöillä. Itse valitsin nuo edellä kertomani kaksi tonttia niin, että sain toiselta tontilta täyttöihin materiaalia toiselle tontille. Suosittelen myös rakentamaan mahdollisiman selkeät talot ja samoilla piirustuksilla, jos mahdollista, että tarvikkeet osaa hankkia jo toiseen taloon unissaankin. Samaa perustaloa on helppo sitten tehdä useampi pienin muutoksin virheistä oppien. Minulla oli kunnia saada "oppi-isäksi" ensimmäistä taloani rakentaessa naapuriin vanhempi herrasmies, joka rakensi tällä samaisella systeemillä ja 35. talo oli meneillään, häneltä opin monenlaisia niksejä. - eipäs satuilla
Hartiapankista rahaa kirjoitti:
Sellainen kuva minulle on nyt tullut pankissa asioidessani, että tuloilla ei ole mitään merkitystä, jos vain maksaa lainansa heille takaisin ja siihen on riittävät vakuudet. Sen verran olen nyt oppinut näiden tonttien ja rakennusten kanssa touhutessani, että jos olisin jäännyt kortistoon odottelemaan töitä, olisin saannut niitä odotella maailman tappiin ja ilman näitä talojen rakentamisia olisin ollut täysin hukassa. Nyt minulla on oma maksettu talo ja aloitan keväällä uuden talon rakentamisen. Saan pankista lainaa jos tarvitsen talojani ja tonttejani vastaan, näin on luvattu.Tuloilla on merkitystä. Pankeilla on omat lainalaskurit ja sen mukaan lainat myönnetään. Ei siellä huomioida, vaikka kuinka väittäisit eläväsi kaurapuurolla.
Ostin itse rivitaloasunnon noin puolitoista vuotta sitten. Minulta puuttui rahaa 10 000 euroa ja hain lainaa pankista. Eläkkeeni ei pankin laskurin mukaan riittänyt lainan takainmaksuun (5 vuotta), joten laina jäi saamatta. Onneksi eräs perheenjäsen lainasi tuon puuttuvan summan ja sain kaupat tehtyä. Lainaa on vielä jäljellä 3000 euroa ja aion maksaa sen pois ennen vuoden loppua. Maksukykyni siis poikkeaa huomattavasti pankin arviosta, sillä nyt laina tulee maksettua kahdessa ja puolessa vuodessa. En silti ole kaurapuurolla elänyt, vaikka en kovasti tuhlannutkaan. - Hartiapankista rahaa
eipäs satuilla kirjoitti:
Tuloilla on merkitystä. Pankeilla on omat lainalaskurit ja sen mukaan lainat myönnetään. Ei siellä huomioida, vaikka kuinka väittäisit eläväsi kaurapuurolla.
Ostin itse rivitaloasunnon noin puolitoista vuotta sitten. Minulta puuttui rahaa 10 000 euroa ja hain lainaa pankista. Eläkkeeni ei pankin laskurin mukaan riittänyt lainan takainmaksuun (5 vuotta), joten laina jäi saamatta. Onneksi eräs perheenjäsen lainasi tuon puuttuvan summan ja sain kaupat tehtyä. Lainaa on vielä jäljellä 3000 euroa ja aion maksaa sen pois ennen vuoden loppua. Maksukykyni siis poikkeaa huomattavasti pankin arviosta, sillä nyt laina tulee maksettua kahdessa ja puolessa vuodessa. En silti ole kaurapuurolla elänyt, vaikka en kovasti tuhlannutkaan.Kannattaisi kysyä lainaa useammasta pankista. Lainalaskuri on toki käytössä, mutta lainapäätöksen tekevät ihmiset.
Olen tuolla aiemmin kertonut, kuinka ostin kaksi tonttia rahattomana ja työttömänä ja sain niihin lainaa pankista. Molemmatkin tontit oli kaupunki jo aiemmin myynnyt sellaisille rakentajille, jotka sitten joutuivat luopumaan rakennushaaveistaan tyssätessä. Toisen tontin entisen ostajan kanssa olin tekemisissä sen verran, että hän kertoi pankin evänneen häneltä lainan juuri maksukyvyttömyyteen vedoten. Kuitenkin tämä samainen henkilö sai toisesta pankista myöhemmin lainaa valmiin talon ostamiseen paljon enemmän. Sain häneltä valmiit piirustuksetkin juuri tuolle tontille rakennuslupaa varten, tosin en niitä sitten käyttänyt, kun minulla oli jo omat valmiina.
Juuri hiljan eräs opiskelukaverini kertoi, kuinka hänen omasta pankistaan ei annettu lainaa omakotitalon rakentamiseen, mutta toisesta pankista sai lainan varsin helposti.
- Pankkiin astellen
Hei! Olimme tänään pankissa(en sano nimeä) kahden ystäväni kanssa ja he suostuivat lainan takaajiksi, otin lainaa 3500e :) Nyt pystyn toteuttamaan haaveeni vihdoinkin. Minulla on tiedossa pieni paku josta teen kaupat perjantaina. Reissuun lähden heti kun saan varattua laivaliput, uskoisin että menee ainakin huhtikuulle asti. Keski-Euuroopassa alkaa silloin jo olemaan hienot keväiset tai jopa kesäiset tuulahdukset :) Olen asiasta nyt niin onnellinen että menen tänään jonnekkin oikein syömään jonkun hyvän aterian:) Pakettiauton meinaan kuitenkin myydä heti reissun jälkeen pois ja lyhennän velkaani sillä. Ilman näitä kahta ystävääni en lainaa olisi luultavasti saanut. Reissun tarkoituksena on siis pysähdellä moniin pikkukaupungeihin niiden kesätoreille. Olen kerännyt kirpputoritavaraa nyt n vuoden verran ja aijon ottaa kaiken ilon irti Keski-Euroopan toreilla kaupatessani suomalaisia käytettyjä tuotteita :) Tähän olen siis panostanut ja siksi uskallan lähteä ja ottaa velkaa:)
- asdfdsf
No yrittämisen puutteesta ei voi sinua ainakaan moittia...
- Kaikkea sitä kuulee
Jaahas, sait kaksi ystävääsi huijattua takaamaan lainasi jota sinulla ei ole aikomustakaan maksaa takaisin. Miten muka sen teet kun ei sinulla nytkään ole jäänyt euroakaan säästöön, montako euroa meinaat kuukaudessa lainaa lyhentää?
Vastenmielisiä tyyppejä tuollaiset ihmisten hyväksikäyttäjät. Tulet vielä huomaamaan että pää tulee vetävän käteen. Jos hyvin käy toinen takaajista vetää sinua kunnolla turpaan kun huomaa joutuvansa maksumieheksi. - Pankkiin astellen
Kaikkea sitä kuulee kirjoitti:
Jaahas, sait kaksi ystävääsi huijattua takaamaan lainasi jota sinulla ei ole aikomustakaan maksaa takaisin. Miten muka sen teet kun ei sinulla nytkään ole jäänyt euroakaan säästöön, montako euroa meinaat kuukaudessa lainaa lyhentää?
Vastenmielisiä tyyppejä tuollaiset ihmisten hyväksikäyttäjät. Tulet vielä huomaamaan että pää tulee vetävän käteen. Jos hyvin käy toinen takaajista vetää sinua kunnolla turpaan kun huomaa joutuvansa maksumieheksi.Miksi alat minua syyttämään yms? Minä sain nyt laina ja meinaan tosiaankin sen maksaa pois sovittuna aikana, en koskaan petä ystäviäni. Toteutan aikeeni tästä reissusta ja yritän sieltä saada rahaa vähän itselleni. Tämä pakettiauto maksaa minulle 850e ja olen varmistanut nettiautosta että vastaavat autot maksaa alk n 1200e. Nämä kaksi henkilöä jotka siis suostuivat takaajakseni ovat vanhoja ihmisiä ja en heitä tässä aijo höplästä vetää. Sovin pankkiin tapaamisajan ja hain heidät ystäväni autolla ns vanhainkodilta. Sain lainaan hyvät maksuajat ja pienen kk erän, eli turha sinun on siellä alkaa minua haukkumaan?
- takkiin voi tulla
Pankkiin astellen kirjoitti:
Miksi alat minua syyttämään yms? Minä sain nyt laina ja meinaan tosiaankin sen maksaa pois sovittuna aikana, en koskaan petä ystäviäni. Toteutan aikeeni tästä reissusta ja yritän sieltä saada rahaa vähän itselleni. Tämä pakettiauto maksaa minulle 850e ja olen varmistanut nettiautosta että vastaavat autot maksaa alk n 1200e. Nämä kaksi henkilöä jotka siis suostuivat takaajakseni ovat vanhoja ihmisiä ja en heitä tässä aijo höplästä vetää. Sovin pankkiin tapaamisajan ja hain heidät ystäväni autolla ns vanhainkodilta. Sain lainaan hyvät maksuajat ja pienen kk erän, eli turha sinun on siellä alkaa minua haukkumaan?
Älä nyt kuvittele että sinä sitten varmasti saat jonkun tietyn summan siitä autostasi kun alat myymään. Paljonko on nyt jo matkamittarissa ja mitähän mahtaa olla kun kruisailet sillä ympäri Eurooppaa..niii-in.. Arvo laskee samantien kun ajat sen atuon pihalle myymälästä.
- Pankkiin astellen
takkiin voi tulla kirjoitti:
Älä nyt kuvittele että sinä sitten varmasti saat jonkun tietyn summan siitä autostasi kun alat myymään. Paljonko on nyt jo matkamittarissa ja mitähän mahtaa olla kun kruisailet sillä ympäri Eurooppaa..niii-in.. Arvo laskee samantien kun ajat sen atuon pihalle myymälästä.
Ei tämä auto ole liikkeestä, ostan sen tutulta ja olemme periaatteessa jo sopineet tuon ostohinnan. Kilometrejä kyllä tietysti tulee tuhansia tuolla reissulle, ehkä 6000km? Olen melko varma että kun laitan pakun sitten aikaneen myyntiin niin siitä ainakin 1000e saan. Eli voisi sanoa että reissun yöpymiset ovat täten ilmaisia kun ei tarvitse kallista hotellia tai hostellia. Suihkussa käy tietyillä leirintäalueilla joita reitin varralla on. Ruoka järjestyy tällä ruotsalaisten superkeksinnöllä Trangia keittimellä :) Laivalla menen siis Naantali - Kappellskör. Ajan sittenMalmoon ja siitä juutinrauman siltaa Köbenhaminaan. Köpiksestä sitten Hampuri-Bremen-Amsderdam-Bryssel-Pariisi :) Reissu tulee olemaan jännittävä ja kaikenkaikkiaan upea kokemus. Pariisissa on tarkoitus yöpyä teltalla siinä keskustassa olevalla leirintäelueella jossa se pieni lampikin on paikka taisi olla joku Bolonge puisto yms Olen myös laittanut paljon myös sen varaan että tuon verovapaita ostoksia ja myyn ne sitten muutamalle ystävälleni kohtuuhintaan :)
- Kaikkea sitä kuulee
Miksi alat minua syyttämään yms? Minä sain nyt laina ja meinaan tosiaankin sen maksaa pois sovittuna aikana, en koskaan petä ystäviäni. Toteutan aikeeni tästä reissusta ja yritän sieltä saada rahaa vähän itselleni. Tämä pakettiauto maksaa minulle 850e ja olen varmistanut nettiautosta että vastaavat autot maksaa alk n 1200e. Nämä kaksi henkilöä jotka siis suostuivat takaajakseni ovat vanhoja ihmisiä ja en heitä tässä aijo höplästä vetää. Sovin pankkiin tapaamisajan ja hain heidät ystäväni autolla ns vanhainkodilta. Sain lainaan hyvät maksuajat ja pienen kk erän, eli turha sinun on siellä alkaa minua haukkumaan?
Jos et ennenkään ole saanut mitään säästöön niin miten muka nyt maksat lainanlyhennykset ja korot? Vanhat ihmiset huijasit takaamaan, he joutuvat maksumiehiksi, todella moraalitonta.
- takkiin voi tulla
Ei tämä auto ole liikkeestä, ostan sen tutulta ja olemme periaatteessa jo sopineet tuon ostohinnan. Kilometrejä kyllä tietysti tulee tuhansia tuolla reissulle, ehkä 6000km? Olen melko varma että kun laitan pakun sitten aikaneen myyntiin niin siitä ainakin 1000e saan. Eli voisi sanoa että reissun yöpymiset ovat täten ilmaisia kun ei tarvitse kallista hotellia tai hostellia. Suihkussa käy tietyillä leirintäalueilla joita reitin varralla on. Ruoka järjestyy tällä ruotsalaisten superkeksinnöllä Trangia keittimellä :) Laivalla menen siis Naantali - Kappellskör. Ajan sittenMalmoon ja siitä juutinrauman siltaa Köbenhaminaan. Köpiksestä sitten Hampuri-Bremen-Amsderdam-Bryssel-Pariisi :) Reissu tulee olemaan jännittävä ja kaikenkaikkiaan upea kokemus. Pariisissa on tarkoitus yöpyä teltalla siinä keskustassa olevalla leirintäelueella jossa se pieni lampikin on paikka taisi olla joku Bolonge puisto yms Olen myös laittanut paljon myös sen varaan että tuon verovapaita ostoksia ja myyn ne sitten muutamalle ystävälleni kohtuuhintaan :)
Toivottavasti olet sitten ottanut menoissa huomioon että mitä jos autossa hajoaakin joku muu,hieman kalliimpi osa kuin vaikkapa ikkunanpyyhkijä :)
Minä en nyt vaan edelleenkään ymmärrä että miksi hait lainaa etkä säästänyt.
Jos tulosi ovat summa X ja etkä ole pystynyt säästämään edes 50euroa kuukausi,ja tulosi ovat edelleen summa X matkan jälkeen niin miten lyhennät lainaasi. Kympin kuussa? Pitkä laina-aika.. - ex kauppias
Sinun kuukausituloillasi minä en uskaltaisi lähteä vanhalla pakettiauton rämällä kymmentä kilometriä pidemmälle. Vaikka olisit koneinsinööri ja osaisit korjata ajokkiasi, niin rahaa siihen menee. Auton käyttömaksu, vakuutukset polttoaineet ja korjaukset maksavat pitkän jonon euroja. Jos tulot todellakin 580 euroa kk ja kaikki juoksevat menot asumisestakin on kuitenkin maksettava. Mukavaa varmaankin haaveilla, mutta voi ne verovapaat ostoket jäädä melko vähiin tuolla euroopan turneella. Ei totisesti päätä palele.
- Rohkea oot
No olet sinä sitten suunnitelman oikein kehitellyt :) sori, mut mua vähä alko naurattaa kun luin sun tekstiä :) Ei siinä siis yttään mitään jos kerran olet asiasta varma ja siellä kovassa ulkomaailmassa kykenet selviämään pienillä rahoilla. Toisaalta nostan sinulle kyllä hattua kyseisestä keikasta jonka tulet suorittamaan, ei siihen moni lähtisi ja varsinkaan rahattomana. Tiedän monia jotka haaveilevat reissuista mutta uskallusta sitten vain enää puuttuu, hienot matka-autot löytyy pihasta ja rahaa vaikka muille jakaa. Voisin sanoa että olet eräänlainen sankari :)
- Palaa kertomaan!
Sinulle "Pankkiin astellen" Suunnitelmasi on niin kiinnostava että melkein pyydän ja toivon että palaat reissun jälkeen sen tänne päivittämään .) Haluan kuulla miten reissu meni, mitä tienasit ja mitä kaikki maksoi yms yms yms :) Ja onnea matkaan!
- Onnea vaan!
Jaa, onnittelut siitä! Olehan tarkkana nyt rahojen kanssa ja tee reissulla rahaa ainakin ylläpitokustannuksiin. Miten pärjäät ulkolaisilla toreilla, onko kieliasiat hanskassa?
- pankin täti
Mitään lainaa ei myönnetä työttömälle henkilölle. Lomautetulle henkilölle lainaa voi vielä myöntää erityistä harkintaa käyttäen. Mitä järkeä olisi pankin ottaa järjettömän suurta riskiä siitä, ettei henkilö pysty maksamaan velkaansa takaisin?
Joissain tapauksissa pieni laina voidaan myötää, jos vakuutena on nopeasti likviditoitavaa varantoa. Esimerkiksi henkilöllä on 10 000e arvosta rahastoja kyseisessä pankissa. Pankki "lukitsee" rahastot henkilön saavuttamattomille, eli panttaa ne. Sitä vastaan voidaan myöntää esim. 8 000e laina.
Työttömällä ei ole palkkatuloja, joten periaatteesa mitään lainaa ei myönnetä, äskeistä esimerkkiä lukuunottamatta. Joku sanoi että pankkia kiinnostaa vain lainan hoitaminen, ei henkilön tulot, mutta se on väärin. Pankit ovat sitoutuneet kansainvälisiin sopimuksiin veronkierrosta ja rahanpesusta. Pankki ei voi laittaa silmiään kiinni ja jättää kyselemättä miten työtön henkilö lyhentää tulottomana pankkilainaansa tuhannella eurolla kuukausittain.
Henkilötakauksia ei nykypäivänä käytännössä käytetä lainkaan. Ne ovat menneen talven lumia. Työttömälle lainanhakijalle annan silti yhden vinkin: kysy omasta pankistasi onko sinulla jo myönnettyä, mutta nostamatonta luottoa olemassa. Usein henkilöllä saattaa olla esimerkiksi käyttötilissään luottoraja esim. 1000-3000e. Näitä käytettiin yleisesti vielä joitain vuosia sitten. Sen voi pyytää "siirtämään" luottokortille. Eli pankki poistaa tilin luotollisuuden, mutta antaa saman suuruisen luottokortin vastineeksi. Tällöin pankin virkailijan ei tarvitse hakea uutta luottopäätöstä, koska uutta luottoahan ei hakijalle myönnetä.- säästän itse
Minä olen puhtaat luottotiedot omaava ja vakitöissä ollut puoli vuotta enkä saanut joustoluottoa 2000euroa. Joten minä vahvasti ihmettelen tuon yhden kirjoittajan lainansaantia ilman työtuloja ja kun ei ole edes henkilöllä mitään pantattavaa.
Epäilyttää myös sekin että haetaan vanhainkodista vanhuksia lainan takaajiksi..
Jotenkin vielä ymmärtäisin jos kyseessä olisi laina joltakin läheiseltä jos on sanottu irti ja on joutunut hankalaan tilanteeseen,perhe elätettävänä jne mutta että matkustelun vuoksi. No kukin tyylillään. - Hartiapankista rahaa
Olisin kyllä nyt pankin-tädin kanssa hieman eri mieltä. Tiedän kyllä, että se pankki, joka minullekin on rahaa lainannut, on erittäin tarkka mm. rahanpesun suhteen ja ei ota rahaa vastaan, jos olisin myynnyt taloni käteisellä ulkomaalaiselle. Vaan lainaa sieltä sai työttömänä eri muodoissaan, kun vain vakuudet ovat kunnossa ja laina hoidetaan.
Pankeissa on eroja.
Tuo tilin luotollisuus on hyvä selvittää, koska sillä on mahdollista saada käyttöönsä "valmista" lainaa. Luotolliseen tiliinkin on vakuutensa, joten sitäkin voi suurentaa, tosin onko mieltä maksaa turhaa provisiota, jos lainaa ei sitten käytä. - On takaajia on on!!!
säästän itse kirjoitti:
Minä olen puhtaat luottotiedot omaava ja vakitöissä ollut puoli vuotta enkä saanut joustoluottoa 2000euroa. Joten minä vahvasti ihmettelen tuon yhden kirjoittajan lainansaantia ilman työtuloja ja kun ei ole edes henkilöllä mitään pantattavaa.
Epäilyttää myös sekin että haetaan vanhainkodista vanhuksia lainan takaajiksi..
Jotenkin vielä ymmärtäisin jos kyseessä olisi laina joltakin läheiseltä jos on sanottu irti ja on joutunut hankalaan tilanteeseen,perhe elätettävänä jne mutta että matkustelun vuoksi. No kukin tyylillään.Kyllä niitä takaajia on monenlaisia, serkkuni oli työttömänä rahattomana, ilman omaisuutta ja takasi siskonsa miehen lainoja. Itse takasin kaverille autolainan ja kaveri takasi minulle. Me kyllä hoidettiin ne lainat.
Vaan siitähän tämä tuli, kun jotkut teki pankeille kupruja, ostivat jotain mutakuoppia maakunnista, myivät niitä toisilleen kovalla hinnalla, joku haki niihin rakennuslupia vaikka mitä hotelleja ja kauppakeskuksia piti tulla ja otettiin lainaa niitä kurakuoppia vastaan, tuossa yhdessäkään paikassa ei rakennettu muuta kuin kakkosnelosesta ja kovalevystä mainoskyltti tulevasta kauppakeskuksesta ja rahaa siihen oli saatu 5milj. € lainaksi. Pankillehan ne kuopat sitten jäi ja lainat maksamatta.
- Korvamerkkittyä!
Mitäs se neiti näpsä oikein vikisee?? Minä otin lainan ja siinä on takaajia? Voisitko ihan selventää mitä tarkoitat? Väität täällä ettei nykyään käytetä enää takaajia? USKOMATONTA !!
- Ei ole mahdollista
Työttömyys- ja sosiaalietuuksia kun ei voi ulosmitata, niin jos lainaa ei maksaisi takaisin, niin pankki jäisi tappiolle.
Lainaa saat vain jos on joku takaaja, joka sitoutuisi puolestasi maksamaan lainan pois siinä tapauksessa että et sitä itse maksaisi.- Mitääää?
?? Siis ainahan takaaja sitoutuu maksamaan luoton jostluoton ottajalta ei saada rahaa tai realisoimalla omaisuutta.
- Aivan oikein
Mitääää? kirjoitti:
?? Siis ainahan takaaja sitoutuu maksamaan luoton jostluoton ottajalta ei saada rahaa tai realisoimalla omaisuutta.
Juuri näin.
Menetkös siis takaamaan lainan, työttömälle, jolta ei saa ulosmitattua yhtään mitään?
- Nordax
Just jonku ihme luottottajan lappu tippus laatikkoon
ja oli oikein rastiruutuun että töissä/työtön? =D - Mr Bob Mike
He kiireestilainan maksaa pois laskujaan tai aloittaa oman yrityksen ? Jos näin on , ota yhteyttä sähköpostitse : [email protected] ja lähetä meillelainan määrää , että sinulla lainata meille puhelinnumerosi ja myös niin, että meidän on kiireesti auttaa sinua oklainan .
Kiitos.
Bob Mike .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1013098GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431157- 831142
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521045Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!32997- 67868
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 53847
- 44822
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24791