http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2013/01/1690055/osamaksu-puhelinlasku-pikavippi---luottohairiot-yleistyivat-tuntuvasti
Kulutusluottojen ja vippien osuus velkoomustuoimioista on ehdottomasti suurin. Niitä kertyi viime vuonna yli 223 000.
Kasvua oli edellisvuodesta 25 prosenttia.
Miten en ole yhtään yllättynyt tuosta.. Pikavippikeisarit kun ovat kaikki rikollisia kun lainaavat varattomille, kenen talous on niin huono ettei maksukykyä ole, he eivät toimi vastulliisen luotonmyöntämisen velvoittamalla tavalla. Joka ikinen joka pikavipin joutuu ottamaan ei sitä pysty itse maksamaan takaisin, koska heille ei kerran säästöjä kerry. Menot ovat liian isot että säästöjä ei kerry, eli tällaisella ihmisellä ei ole mitään mahdollisuuksia sitä vippiä takaisin maksaa.
Pikavipit pitää välittömästi kieltää lailla!!
43
873
Vastaukset
- lionellimessi
Kuis niistä omistajista sitten keisareita on tullut, jos sun syvä-analyysi pitää paikkansa että "joka ikinen joka pikavipin joutuu ottamaan eí sitä pysty itse maksamaan takaisin"!
Onko keisarit rikastuneet kaatamalla rahansa maailmalle ja pelkästä ilosta sitten rikastuneet? Sori, taitaa ihan suurin osa vippien ottajista olla ihan tavallisia palkansaajia, jotka maksaa sen vipin omalla rahallaan pois.
Varmasti jonkun kotona asuvan täysi-ikäsen velkoja makselevat vanhemmat myös.
Hyvä ohje jota voi noudattaa lähes kaikissa elämäntilanteissa: "i pidä arvioida/tuomita toisen tilannetta omasta henkilökohtaisesta näkökulmasta"...- 20+11
Eipä taida kuitenkaan olla suurin osa palkan saajia..... vai mihin tämä sinun analyysisi perustuu? Ja vaikka olisi, he ovat aivan samassa tilanteessa kuin työtön, hiedän talous on niin kuralla että joutuu hädän hetkellä pikavippiä ottamaan, heillekkään ei pitäisi myöntää lainaa koska eivät ole edes 100€ saanut säästöön vaikka töissä käyvät. Miksei pankit myönnä näitä 100€ lainoja kuukauden maksuajalla, siksi koska he tietävät että jokainen ketä tällaisen lainaa tarvitsee on valmiiksi todella ahtaalla taloutensa kanssa ja lainan myöntäminen olisi vastuutonta ja henkilön talous vain menisi huonompaa kuntoon. Keisareita tämä ei haittaa vaan luototetaan ja toivotaan että joku vipin ottajan läheisistä sitten auttaa vippikierteestä pois, ja näinhän suurimmaksi osaksi tapahtuu ja keisarit rikastuvat. Itse työssä käyvänä ja 18,000€ vippien kera ulosotossa tiedän mistä puhun.
- pois vipit
Olen samaa mieltä asiassa. Pikivipit ehdottomasti kieltoon. Tiedän mistä puhun. Ne on pilannut monen ihmisen elämän.
- 6+18
Myös alkoholi, tupakka, RAY:n pelit sekä tv pitää kieltää lailla välittömästi!!
- 13+6
Pankit eivät siksi lainaa 100 euroa kuukaudeksi koska heillä on liian raskas organisaatio siihen, heidän pitäisi saada 100 euron lainasta 200 euroa takaisin kuukauden päästä jotta toiminta olisi kannattavaa.
- 11+6
Väärin... Jos he haluaisivat tulla tähän hädänalaisten hyväksikäyttämis bisnekseen mukaan, heidän olisi helppo tehdä vippiohjelmisto heidän järjestelmään. Aivan samanlainen järjestelmä riittää mitä vippikeisareilla on käytössä. He eivät tähän lähde koska se on vastoin vastuullista luotonmyöntämis lakia ja he joutuisivat välittömästi siitä vastuuseen ja huonoon valoon. Mikseivät vippikeisarit varmista sitä asiaa edes että tarkistaisivat onko lainan hakija edes töissä..... olisi aika helppo vaatia edes YHDEN kuukauden palkkakuitti näytille.
Noh, pitää toivoa että useamman kansanedustajan oma lapsi joutuu kierteeseen niin eiköhän silloin ala tapahtua.
PS. Jos vippikeisarit haluatte hiljentää minun kannanottoni täällä, olen ostettavissa. Summa on 20,000€, tällä saan ulosottoni tyhjäksi, raha kiertää sitä kautta takaisin teidän tilillenne. Pari tonttua pidän itselläni henkisistä kärsimyksistä mitä te olette aiheuttaneet minulle myöntäessänne lainaa vaikkei minulle olisi lain mukaan saanut myöntää euroakaan. - 4+6
11+6 kirjoitti:
Väärin... Jos he haluaisivat tulla tähän hädänalaisten hyväksikäyttämis bisnekseen mukaan, heidän olisi helppo tehdä vippiohjelmisto heidän järjestelmään. Aivan samanlainen järjestelmä riittää mitä vippikeisareilla on käytössä. He eivät tähän lähde koska se on vastoin vastuullista luotonmyöntämis lakia ja he joutuisivat välittömästi siitä vastuuseen ja huonoon valoon. Mikseivät vippikeisarit varmista sitä asiaa edes että tarkistaisivat onko lainan hakija edes töissä..... olisi aika helppo vaatia edes YHDEN kuukauden palkkakuitti näytille.
Noh, pitää toivoa että useamman kansanedustajan oma lapsi joutuu kierteeseen niin eiköhän silloin ala tapahtua.
PS. Jos vippikeisarit haluatte hiljentää minun kannanottoni täällä, olen ostettavissa. Summa on 20,000€, tällä saan ulosottoni tyhjäksi, raha kiertää sitä kautta takaisin teidän tilillenne. Pari tonttua pidän itselläni henkisistä kärsimyksistä mitä te olette aiheuttaneet minulle myöntäessänne lainaa vaikkei minulle olisi lain mukaan saanut myöntää euroakaan.Vippikeisarit rikkoneet vastuullista luotonmyöntämislakia? Voitko kertoa meille kaikille tarkemmin lain ja lainkohdan? Minusta tuntuu pikemmin siltä, että olet itse rikkonut vastuullista luotonhakuperiaatetta vastaan ja saat nyt kärsiä siitä nahoissasi.
- 17+16
4+6 kirjoitti:
Vippikeisarit rikkoneet vastuullista luotonmyöntämislakia? Voitko kertoa meille kaikille tarkemmin lain ja lainkohdan? Minusta tuntuu pikemmin siltä, että olet itse rikkonut vastuullista luotonhakuperiaatetta vastaan ja saat nyt kärsiä siitä nahoissasi.
En voi koska en ole sen enempää kiinnostunut laki asioista. Vippikeisarien kyllä itse pitäisi se tietää että luottoa ei saisi myöntää jos on selvästi nähtävissä että asiakas ei pysty niistä selviytymään. Ja tämä on kriteeri täyttyy jokaisen vipin hakijan kohdalla. Kyllä luotonmyöntäjälläkin on vastuunsa olemassa.
- 4+6
17+16 kirjoitti:
En voi koska en ole sen enempää kiinnostunut laki asioista. Vippikeisarien kyllä itse pitäisi se tietää että luottoa ei saisi myöntää jos on selvästi nähtävissä että asiakas ei pysty niistä selviytymään. Ja tämä on kriteeri täyttyy jokaisen vipin hakijan kohdalla. Kyllä luotonmyöntäjälläkin on vastuunsa olemassa.
Kumma? Minulla ei ole ollut mitään ongelmia pikavippien kanssa, vaikka olen monta kertaa ottanut.
- aikaa on
4+6 kirjoitti:
Vippikeisarit rikkoneet vastuullista luotonmyöntämislakia? Voitko kertoa meille kaikille tarkemmin lain ja lainkohdan? Minusta tuntuu pikemmin siltä, että olet itse rikkonut vastuullista luotonhakuperiaatetta vastaan ja saat nyt kärsiä siitä nahoissasi.
Jos vippikeisarit haluavat omansa takaisin heidän olisi pitänyt tutkia voiko lainanhakijalle myöntää lainaa. On heidän ongelma jos vipit jää saamatta takaisin. Tosin he eivät ole virallisen valvonnan alla, kuten pankit.
Itselleni myönnettiin lainaa vippifirmasta jonne olin vuosi aikaisemmin lähettänyt lainakiellon. Annan mennä ne uo:oon, koska minulla on s-postissa dokumenttia. Putiikki on vielä pahimmasta päästä perintäkulujen kiskonnassa. - 12+19
4+6 kirjoitti:
Kumma? Minulla ei ole ollut mitään ongelmia pikavippien kanssa, vaikka olen monta kertaa ottanut.
Osaat ilmeisesti taikoa rahaa tyhjästä.
- 4+6
12+19 kirjoitti:
Osaat ilmeisesti taikoa rahaa tyhjästä.
Kysymys ei ole taikomisesta, vaan kylmästä matematiikasta: lainaat vain sen minkä pystyt maksamaan takaisin eräpäivänä.
- 15+16
Tee itsellesi palvelus ja hakeudu holhontaan, silloin sinun ei tarvitse kuin laittaa peukku suuhun ja ihmetellä maailman pahuutta.
- 12+14
En näe tarpeelliseksi hakeutua holhouksen alaiseksi. Eikä se auttaisi tulevia vippikierteeseen joutuvia. Talouteni on nyt menossa pelkästään positiiviseen suuntaan kun kaikki vipit on ulosotossa, kummallista kyllä. Vaikka joissain mainoksissa on sanottu että vippi on hyvä asia talouden tasapainottamiseen, eipä minun talouteni ainakaan tasapainottunut vipin ottamisesti vaan se tuhoutui täysin. Ja tämä asia on tuosta ensimmäisestä linkistä nähtävissä.... Miettikää, 4% suomen kansalaisista menetti luottotietonsa vippien takia YHDEN vuoden aikana. En uskalla edes ajatella millaiset vaikutukset tällä on suomen taloudelle vuosiksi eteenpäin. Toivottavasti vippikeisarien toiminta lopetetaan mahdollisimman nopeasti.
- 19+2
12+14 kirjoitti:
En näe tarpeelliseksi hakeutua holhouksen alaiseksi. Eikä se auttaisi tulevia vippikierteeseen joutuvia. Talouteni on nyt menossa pelkästään positiiviseen suuntaan kun kaikki vipit on ulosotossa, kummallista kyllä. Vaikka joissain mainoksissa on sanottu että vippi on hyvä asia talouden tasapainottamiseen, eipä minun talouteni ainakaan tasapainottunut vipin ottamisesti vaan se tuhoutui täysin. Ja tämä asia on tuosta ensimmäisestä linkistä nähtävissä.... Miettikää, 4% suomen kansalaisista menetti luottotietonsa vippien takia YHDEN vuoden aikana. En uskalla edes ajatella millaiset vaikutukset tällä on suomen taloudelle vuosiksi eteenpäin. Toivottavasti vippikeisarien toiminta lopetetaan mahdollisimman nopeasti.
Jaoit ilmeisesti velkoomustuomioiden määrän (223 000) Suomen väkiluvulla ja päädyit lukuun 4 prosenttia. Yhdellä kansalaisella voi kuitenkin olla ja usein onkin useita velkoomustuomioita, joten tuo 4 prosenttia ei pidä paikkaansa.
- 19+2
19+2 kirjoitti:
Jaoit ilmeisesti velkoomustuomioiden määrän (223 000) Suomen väkiluvulla ja päädyit lukuun 4 prosenttia. Yhdellä kansalaisella voi kuitenkin olla ja usein onkin useita velkoomustuomioita, joten tuo 4 prosenttia ei pidä paikkaansa.
Suomen Asiakastiedon tilastojen mukaan kaikkien maksuhäiriöisten henkilöiden määrä oli toissa vuonna 327 500 ja viime vuonna 346 000. Kasvua oli siis vain 18 500, joka on ihan eri asia kuin väittämäsi 4 prosenttia koko Suomen kansasta.
http://www.asiakastieto.fi/asiakastieto/tilastot/maksuhairiot/maksuhairiot_2012_nettiin.pdf
- aika on ohi
"13 6" tiedoksi ettei pankit voi tehdä bisnestä, jota Finanssivalvonta ei hyväksy. Pankkien velvollisuus on huolella tutkia lainanottajan takaisinmaksukyky.
Emme elä enää aikoja jolloin vekseliin riitti kadulta tempaistun nimi. Valvonta on tiukka pankeille. - kate 50%
hei,
te ette oikein ymmärrä busineksen teosta ja kiskonnasta mitään.
Jos vipin kate on - Jaska2222
Miksi ne vipit pitäisi kieltää mukamas - ei niitä kenenkään ole pakko ottaa. Jos ne on monen elämän pilanneet niin varmasti ovat monen myös pelastaneet hetkellisesti.
Liian suuret korot? Näin on, mutta porukka ei vaan tajua asioista tuon taivaallista. Mietippä, lainaisitko itse 100 euroa 30 päiväksi ja saisit takaisin ( ehkä) 100 euroa ja 40 senttiä, mikä olisi vuosikorkoon katsoen noin 5 prosentin vuotuinen korko lainalle. Kyllä minusta on rehti peli jos lainaa esimerkiksi sen 100 euroa ja sopii maksavansa 120 euroa takaisin 30 päivän kuluttua. Lainanantajalla on kuitenkin aika kova riski ettei saa penninhyrrää takaisin antamastaan satasesta. Eikö? Varmaan se rahanteko on siellä perintäpuolella kuten aiemmin mainittua.....
Ferratumilla 50 euroa 14 päiväksi, takaisinmaksu 57 euroa: vuosikorko 341%, mielestäni silti reilu kauppa. Päiviä vain on niin vähän että vuosikorko näyttää ja tottakai on hurja.
Lähde: http://www.halpahinta.net/luotot/pikavipit/ ja http://www.haelainaa.com/pikalaina/ varmasti löytyy sama tieto myös muista sadoista laina ja vippivertailupaikoista.
Sitäpaitsi,
Onhan pikalainapaikoilla 1. laina ilman kuluja kamppiksiakin kuten, ainakin Vivuksella on. Tuolta lisää aiheesta... http://keskustelu.suomi24.fi/node/11201775/#comment-59493247
No mutta itse en kuitenkaan ottaisi minkäänlaista muuta lainaa kuin asuntolainaa, enkä suosittele muillekaan.- 14+3
Pieni vähemmistö pikavipin ottajista ei kykene maksamaan vippiä takaisin. Ylivoimainen enemmistö maksaa takaisin ajallaan. Pienen vähemmistön takia tämä hyödyllinen ja kätevä ja jopa edullinenkin lainamuoto uhataan poistaa.
- 2+13
14+3 kirjoitti:
Pieni vähemmistö pikavipin ottajista ei kykene maksamaan vippiä takaisin. Ylivoimainen enemmistö maksaa takaisin ajallaan. Pienen vähemmistön takia tämä hyödyllinen ja kätevä ja jopa edullinenkin lainamuoto uhataan poistaa.
Se ylivoimainen enemmistö joutuu ottamaan uuden vipin että sen ensimmäisen saa maksettua pois, ja tästä alkaa tuhoisa kierre. Loppujen lopuksi ne vipit maksaa joku muu kuin vipin ottaja itse, yleensä sukulainen auttaa hänet pois kierteestä. Vai voisitko sinä pystyä kertomaan miten henkilö jolla ei säästöjä ole pystyy sen vipin korot maksamaan takaisin, jos kerran talous on niin huonossa jamassa että säästöjä ei kerry?
- jape1
moi
tämä ei ole mitään liiketoimintaa
- 14+3
Tilastojen mukaan vipeistä ylivoimaisesti suurin osa tulee maksetuksi ajallaan eli ei mene perintään. Pikavippikierteeseen joutuu vain harva, mutta heillä meneekin sitten perintään useita vippejä eikä vain se viimeinen. Vai väitätkö, että joku on päässyt 10 000 euron velkoihin jättämällä maksamatta vain yhden, sen viimeisen vipin? Suurin osa maksaa kuitenkin ajallaan eikä heidän vipeistään yksikään mene perintään – ei edes se viimeinen.
- 1+6
Joopajoo... kerroppa sitten miten tuo asia on tutkittu. Tuleeko siinä ilmi onko henkilö mistä saanut sen rahan vipin maksamiseen? Mistä te tiedätte ettei hän ole maksanut sitä ottamalla toisesta paikkaa vippiä paikatakseen vanhemmat vippinsä? Enkä jälleen saanut vastausta siihen kysymykseen mistä se persaukinen saa sen rahan siihen vippiin ja korkoihin... Ja jos tohon ei saa vastausta niin noi tutkimus tuloksen on jo sillä vesitetty. Että sillälailla.....
- 14+3
1+6 kirjoitti:
Joopajoo... kerroppa sitten miten tuo asia on tutkittu. Tuleeko siinä ilmi onko henkilö mistä saanut sen rahan vipin maksamiseen? Mistä te tiedätte ettei hän ole maksanut sitä ottamalla toisesta paikkaa vippiä paikatakseen vanhemmat vippinsä? Enkä jälleen saanut vastausta siihen kysymykseen mistä se persaukinen saa sen rahan siihen vippiin ja korkoihin... Ja jos tohon ei saa vastausta niin noi tutkimus tuloksen on jo sillä vesitetty. Että sillälailla.....
Kun tiedetään pikavippien määrä ja velkoomustuomioiden määrä, niin eikö siitä voida laskea prosenttilukua? Mistä sinä itse tiedät, että "Loppujen lopuksi ne vipit maksaa joku muu kuin vipin ottaja itse, yleensä sukulainen auttaa hänet pois kierteestä"? Onko sinulla tästä tutkimustietoa? Miksi vaadit minulta tutkimustietoa, mutta itse voit vetää hatusta mitä tahansa haluat?
Minun on mahdotonta vastata, mistä revitään vipin takaisinmaksurahat. Suomessa otetaan sentään puolitoista miljoonaa vippiä vuodessa. Pienlainojen ja kulutusluottojen velkoomustuomioita on runsaat 223 000, joten älä yritä väkisin keksiä mitään kauhutarinoita tyyliin "kaikki pikavipit johtavat kierteeseen". - 14+3
14+3 kirjoitti:
Kun tiedetään pikavippien määrä ja velkoomustuomioiden määrä, niin eikö siitä voida laskea prosenttilukua? Mistä sinä itse tiedät, että "Loppujen lopuksi ne vipit maksaa joku muu kuin vipin ottaja itse, yleensä sukulainen auttaa hänet pois kierteestä"? Onko sinulla tästä tutkimustietoa? Miksi vaadit minulta tutkimustietoa, mutta itse voit vetää hatusta mitä tahansa haluat?
Minun on mahdotonta vastata, mistä revitään vipin takaisinmaksurahat. Suomessa otetaan sentään puolitoista miljoonaa vippiä vuodessa. Pienlainojen ja kulutusluottojen velkoomustuomioita on runsaat 223 000, joten älä yritä väkisin keksiä mitään kauhutarinoita tyyliin "kaikki pikavipit johtavat kierteeseen".¨Tässä pari mielenkiintoista lukua viime vuodelta:
– pikavippien määrä noin 1,5 miljoonaa
– vain 18 500 uutta henkilöä maksuhäiriöisten rekisteriin, luvussa mukana muutkin kuin pikavipeistä aiheutuneet maksuhäiriöt
(Vain luottotietoiset voivat saada pikavippiä.)
Ylivoimainen enemmistö maksaa siis joka ainoan vippinsä takaisin ajallaan. Peliongelmaiset ovat asia erikseen. Heidän pitäisi hankkia itselleen edunvalvoja. - 11+18
14+3 kirjoitti:
Minun on mahdotonta vastata, mistä revitään vipin takaisinmaksurahat. Suomessa otetaan sentään puolitoista miljoonaa vippiä vuodessa. Pienlainojen ja kulutusluottojen velkoomustuomioita on runsaat 223 000, joten älä yritä väkisin keksiä mitään kauhutarinoita tyyliin "kaikki pikavipit johtavat kierteeseen".Elikä edelleen pysyy mysteerinä mistä se henkilö taikoo ne rahat vipin takaisin maksamiseen. Etkö nyt oikeasti vain tajua sitä että ei sellainen henkilö voi sitä vippiä pystyä maksamaan takaisin joka joutuu 100€ ottamaan johonkin "yllättävään" menoon, niinkuin Liisu kun se lähtee Berliiniin. Jos kerran on talous siinä jamassa että rahaa ei jää seuraavaan tilipäivään asti, niin silloin ei myöskään siitä vipistä pysty selviämään. Minun ei tarvitse tutkia näitä asioita, minä pystyn ihan tavallisella maalaisjärjellä ne asiat päättelemään ja laskemaan päässäni. Sinä et näköjään tällaisia yksinkertaisia yhtälöitä pysty ratkomaan, ilman tutkimuksia. Tee sinä se tutkimus mistä ne rahat tulevat vippien takaisin maksuihin ja kuinka moni joutuu ottamaan uuden vipin sen ensimmäisen vipin takaisin maksamiseen. Tule sitten kertomaan mikä olikaan tulos...... voipi olla ettei sen tutkimuksen tulokset kestäkkään päivänvaloa.
- 1+1
14+3 kirjoitti:
¨Tässä pari mielenkiintoista lukua viime vuodelta:
– pikavippien määrä noin 1,5 miljoonaa
– vain 18 500 uutta henkilöä maksuhäiriöisten rekisteriin, luvussa mukana muutkin kuin pikavipeistä aiheutuneet maksuhäiriöt
(Vain luottotietoiset voivat saada pikavippiä.)
Ylivoimainen enemmistö maksaa siis joka ainoan vippinsä takaisin ajallaan. Peliongelmaiset ovat asia erikseen. Heidän pitäisi hankkia itselleen edunvalvoja.Ja se miksi noi maksuhäiriömerkintä tuloksetkin on todennäköisesti harhaanjohtavia, johtuu siitä että ne maksuhäiriömerkinnät tulee n.90% pelkästään sen perintäfirman nimellä sinne. Ei siitä pysty päättelemään mistä se velka on syntynyt. Ulosottoon ne pikavipit menee perintäfirman nimellä, eli onko ne oikeasti mukamas sitten vielä erikseen eritelty siellä ulosotossa että mikä on pikavippi ja mikä on joku muu velka, jos sen velan hakijan nimi on perintätoimisto?
- 14+3
11+18 kirjoitti:
Elikä edelleen pysyy mysteerinä mistä se henkilö taikoo ne rahat vipin takaisin maksamiseen. Etkö nyt oikeasti vain tajua sitä että ei sellainen henkilö voi sitä vippiä pystyä maksamaan takaisin joka joutuu 100€ ottamaan johonkin "yllättävään" menoon, niinkuin Liisu kun se lähtee Berliiniin. Jos kerran on talous siinä jamassa että rahaa ei jää seuraavaan tilipäivään asti, niin silloin ei myöskään siitä vipistä pysty selviämään. Minun ei tarvitse tutkia näitä asioita, minä pystyn ihan tavallisella maalaisjärjellä ne asiat päättelemään ja laskemaan päässäni. Sinä et näköjään tällaisia yksinkertaisia yhtälöitä pysty ratkomaan, ilman tutkimuksia. Tee sinä se tutkimus mistä ne rahat tulevat vippien takaisin maksuihin ja kuinka moni joutuu ottamaan uuden vipin sen ensimmäisen vipin takaisin maksamiseen. Tule sitten kertomaan mikä olikaan tulos...... voipi olla ettei sen tutkimuksen tulokset kestäkkään päivänvaloa.
Usko jo! Suurimmalle osalle pikavipit eivät ole ongelma. Ylivoimaisesti suurin osa lainaa vain sen verran minkä pystyy maksamaan takaisin. Ylivoimaisesti suurin osa ei joudu perintätoimiston asiakkaaksi.
- 14+3
1+1 kirjoitti:
Ja se miksi noi maksuhäiriömerkintä tuloksetkin on todennäköisesti harhaanjohtavia, johtuu siitä että ne maksuhäiriömerkinnät tulee n.90% pelkästään sen perintäfirman nimellä sinne. Ei siitä pysty päättelemään mistä se velka on syntynyt. Ulosottoon ne pikavipit menee perintäfirman nimellä, eli onko ne oikeasti mukamas sitten vielä erikseen eritelty siellä ulosotossa että mikä on pikavippi ja mikä on joku muu velka, jos sen velan hakijan nimi on perintätoimisto?
Kuten jo sanoin, 18 500 oli kokonaisluku, eli siinä oli mukana kaikki uudet maksuhäiriöiset henkilöt olivatpa nämä ottaneet pikavippiä tai ei.
- 14+3
1+6 kirjoitti:
Rahat taiotaan laittamalla suu säkkiä myöten. Helppoa kuin heinänteko!
- 18+2
14+3 kirjoitti:
Usko jo! Suurimmalle osalle pikavipit eivät ole ongelma. Ylivoimaisesti suurin osa lainaa vain sen verran minkä pystyy maksamaan takaisin. Ylivoimaisesti suurin osa ei joudu perintätoimiston asiakkaaksi.
Mutta mistä ne sen rahan taikovat..... eivät he itse niitä pysty maksamaan, vaan se rahaa tulee jostain muualta. Vai eikö se ole olennaista, ei tietenkään jos vippikeisarien näkökulmasta katsotaan. Heille on ihan sama mistä ne rahat saadaan siihen vipin maksuun. Mistä muuten voin lukea noita tutkimustuloksia joista on puhuttu, eli kun joku kertoo että suurin osa on työssä käyviä 30vuotiaita, misä nämä tutkimustulokset on? Olisin kiinnostunut tietämään miten nämä tutkimukset on suoritettu.
- 14+3
18+2 kirjoitti:
Mutta mistä ne sen rahan taikovat..... eivät he itse niitä pysty maksamaan, vaan se rahaa tulee jostain muualta. Vai eikö se ole olennaista, ei tietenkään jos vippikeisarien näkökulmasta katsotaan. Heille on ihan sama mistä ne rahat saadaan siihen vipin maksuun. Mistä muuten voin lukea noita tutkimustuloksia joista on puhuttu, eli kun joku kertoo että suurin osa on työssä käyviä 30vuotiaita, misä nämä tutkimustulokset on? Olisin kiinnostunut tietämään miten nämä tutkimukset on suoritettu.
Todista itse, että "eivät he itse niitä pysty maksamaan, vaan se rahaa tulee jostain muualta". Tutkimustulos, linkki?
- 16+14
14+3 kirjoitti:
Todista itse, että "eivät he itse niitä pysty maksamaan, vaan se rahaa tulee jostain muualta". Tutkimustulos, linkki?
Eipä taida olla olemassakaan noita vippikeisarien julistamia tutkimuksia missään. Ei tarvita tutkimuksia vaan ihan maalaisjärkeä, henkilö jolla ei rahaa kerry säästöön ei sitä vippiä itse pysty maksamaan. Tämä on jo tullut esille monesti.
- 14+3
16+14 kirjoitti:
Eipä taida olla olemassakaan noita vippikeisarien julistamia tutkimuksia missään. Ei tarvita tutkimuksia vaan ihan maalaisjärkeä, henkilö jolla ei rahaa kerry säästöön ei sitä vippiä itse pysty maksamaan. Tämä on jo tullut esille monesti.
No minä olen ainakin pystynyt maksamaan takaisin. Ensimmäisen pikavippini otin muistaakseni maaliskuussa 2009. Aina olen maksanut ajallaan takaisin enkä ole ajautunut koskaan mihinkään ihme vippikierteeseen niin kuin kaikki muut Suomen puolitoista miljoonaa vipin ottajaa tuntuvat ajautuvan, ainakin sinun maalaisjärkesi mukaan. Tosin tilastot eivät tue tätä.
- 15+13
14+3 kirjoitti:
No minä olen ainakin pystynyt maksamaan takaisin. Ensimmäisen pikavippini otin muistaakseni maaliskuussa 2009. Aina olen maksanut ajallaan takaisin enkä ole ajautunut koskaan mihinkään ihme vippikierteeseen niin kuin kaikki muut Suomen puolitoista miljoonaa vipin ottajaa tuntuvat ajautuvan, ainakin sinun maalaisjärkesi mukaan. Tosin tilastot eivät tue tätä.
No kertoisitko meille kaikille mistä sinä ne rahat teit vippien takaisin maksuun, kun kerran taloutesi oli niin tiukilla ettei säästöjä kertynyt.
- 14+3
15+13 kirjoitti:
No kertoisitko meille kaikille mistä sinä ne rahat teit vippien takaisin maksuun, kun kerran taloutesi oli niin tiukilla ettei säästöjä kertynyt.
En ala esitellä "teille kaikille" talouttani sen tarkemmin. Marttaliiton sivuilta löydät varmasti ihan hyviä säästövinkkejä, jos olet kiinnostunut.
- Kepes1
Kukas niistä ihmisistä on varattomia ensialkujaankaan tehnyt? Niin, pankitpa hyvinkin luotottamalla yli asiakkaan maksukyvyn. Siellä missä seuraus, on myös syy.
- 6+11
Pikavipin saajille pitäisi laittaa joku korkeampi alaikäraja. Monen 18-vuotiaan aivojen kehitystaso ei vielä kertakaikkiaan riitä pitkäjännitteiseen vastuunkantoon.
Tästä asiasta kirjoittaa Helsingin Sanomissa nuorisolääkäri Elina Hermanson:
http://www.hs.fi/kotimaa/Nuorisolääkäri Holhousikäraja nostettava 20 vuoteen/a1305640889304 - Kari The Man
Mutta, jos vipinottajien kehitystaso otetaan huomioon, vippaaminen loppuu kokonaan. Kuka näitä pankonperimmäisiä sitten lainoittaa?
- hyvä pikivippi
Ennen pikavippejä lainasin tuttavilta. Jos satasen lainaa niin kaksi maksoin takas. Hirveellä kerjäämisellä ja nöyristelyllä sai sukulaisilta muutaman kympin. Pikavippi paljon helpompi. Ei tarvi naamaansa kenellekään näyttää.
- voiluojaah
Minä olen ainakin kolme joustoluottoa pystynyt maksamaan tähänkin päivään asti tunnollisesti ja kunnolla! Jos jonkun vipin taikka lainan otttaaa,pitäisi olla valmis maksamaankin ne. Ennemmin maksan 300€/kk yhteensä niille firmoille, entä paskon luottotietoni. Älä mene sanomaan, ettemmekö voisi niitä takaisin maksaa, kaikki eivät ole samanlaisia vastuuttomia vippaajia! Herätys..... Enkä muuten käy töissä, joten on tiukkaa, mutta ennemmin näin entä toisin!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4573908Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501276
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047