Det här att Ryssland och ryska språket nu har blivit det viktigaste här i Finland.Åtminstone inte när jag besöker hjältegravarna där mina släktingar vilar.
Jag är inte riktigt säker på att jag gillar................
11
114
Vastaukset
- inte deras fel
Tyvärr finns det ännu många oläkta sår trots att dagens ryska människor är oskyldiga.
- skeptisk
För min del tycker jag de kunde använda en del av våra ryskatalande medborgare inom serviceyrken där det behövs.Många talar ju ändå en rätt så hygglig finska.När inte ungdomen har lärt sig svenska med pakkoruotsi så tvivlar jag på att det blir något bättre med ryskan.
- gubbfan
Jag skall börja studera ryska,kanske man hittar någo babuscka åt sig.
- 3113w
gubbfan kirjoitti:
Jag skall börja studera ryska,kanske man hittar någo babuscka åt sig.
Nu skall ju yle börja sända ryska nyheter.Det är kanske en bra sak,vi har väl över 50 000 ryssar som bor här oficiellt och kanske lika många som bara är "på besök ".
- det ska börjas.....
3113w kirjoitti:
Nu skall ju yle börja sända ryska nyheter.Det är kanske en bra sak,vi har väl över 50 000 ryssar som bor här oficiellt och kanske lika många som bara är "på besök ".
Tarja Halonens katt är ju ryska.
- Skeptisk
det ska börjas..... kirjoitti:
Tarja Halonens katt är ju ryska.
Lite ryska är det bra att kunna. Men jag tror att det knappast skulle bli någon större rusning även om man kunde välja mellan engelska/svenska/ryska.
- Skeptisk 2
Skeptisk kirjoitti:
Lite ryska är det bra att kunna. Men jag tror att det knappast skulle bli någon större rusning även om man kunde välja mellan engelska/svenska/ryska.
Förlåt, det blev samma signatur som någon redan hade använt där ovan. Det var inte meningen.
- men föralldel
Skeptisk 2 kirjoitti:
Förlåt, det blev samma signatur som någon redan hade använt där ovan. Det var inte meningen.
Jag undrar bara om alla som nu flaggar för ryska istället för svenska är medvetna om att ryska inte är det lättaste språket i världen.
- Ett krävande språk
men föralldel kirjoitti:
Jag undrar bara om alla som nu flaggar för ryska istället för svenska är medvetna om att ryska inte är det lättaste språket i världen.
Om man vill lära ryska, kräver det mycket mera arbete än många andra språk. Det är säkert många som inte vet detta. Många kommer att bli besvikna.
- tycker jag
Ett krävande språk kirjoitti:
Om man vill lära ryska, kräver det mycket mera arbete än många andra språk. Det är säkert många som inte vet detta. Många kommer att bli besvikna.
Därför vore det kanske bra om vi skulle få fria språkval.Nu gråter så många över att deras liv har blivit förstörda när de inte har fått studera stora världsspråk som franska,ryska och tyska tex.utan BARA pakkoruotsi.
- får göra hur de vill
tycker jag kirjoitti:
Därför vore det kanske bra om vi skulle få fria språkval.Nu gråter så många över att deras liv har blivit förstörda när de inte har fått studera stora världsspråk som franska,ryska och tyska tex.utan BARA pakkoruotsi.
Det gör detsamma för mig. Men ryska är ett krävande språk, det vet jag. Alla kan lära några fraser, men sen blir det svårt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä652147Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721732Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2441402Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371347- 831202
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 1281165
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3601143Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3301108