Tulin raskaaksi vahingossa poikayatävälleni, jonka kanssa olen ollut vajaa kaksi vuotta yhdessä. Käyn lukion ensimmäistä luokkaa ja lapsi ei sopisi tähän elämätilanteeseen mitenkään. Poikaystävänkin kanssa on mennyt jo pidempään huonosti, ja luulen että ero on tulossa. Kerroin äidilleni raskaudesta ja aikeistani tehdä abortin. Hän kertoi isälleni ja siitä syntyi kaikkien aikojen perheriita. Heidän moraaliinsa ei abortti kuulu, ja he uhkailevat minua nuoren ikäni takia. Olen tosiaan vasta 16-vuotias ja minulla on vielä aikaa täysi-ikäistymiseen. En tiedä mitä teen!
Onko vanhemmillani oikeutta tähän? Miten voisin saada heidät ymmärtämään?
Vanhempani kieltävät abortin
6
335
Vastaukset
- ota valta pois
Tuollaisesta asiasta nekään ei voi päättää, ei kukaan muukaan voi päättää tuosta asiasta kuin sinä. Kannattaa tehdä se abortti hyvin pian, järkikin sanoo että se on oikea ratkaisu. Kannattaa soittaa omatoimisesti lääkäriin/terveyskeskukseen.
- tärkeä ratkaisu
Jospa annat lapsen adoptioon tai jos vaikka vanhempasi voivat kasvattaa lasta sinun tukenasi.
Et taida itsekkään olla loppuun asti t abortin kannalla. - Smirnoff1
Mee tekee abortti ja kerro abortin jälkee vanhemmille tein abortin
Sinä määräät itse omasta raskaudestasi ja sinulla on oikeus tehdä abortti myös ilman vanhempien lupaa. Voit varata ajan terveyskeskuksen lääkäriltä tai käydä keskustelemassa koulusi terveydenhoitajan kanssa tai ota yhteyttä ehkäisyneuvolaan. He neuvovat sinua raskauteen ja aborttiin liittyvissä asioissa.
Raskaus ja abortti ovat molemmat valtavan isoja asioita, joten älä jää yksin näiden asioiden kanssa. Jos et pysty vanhempiesi kanssa keskustelemaan asiallisesti aiheesta, ota yhteyttä yllämainitsemiini paikkoihin- A-portti
Tuohon asiaan äitsi ja isäsi eivät voi vaikuttaa, paitsi jos nin itse päätät!
Sano niille että et halua vielä lasta ja valinta on sinun! He eivät saisi painostaaa tai tehdä mitään älytöntä, enkä usko että he rupevat pyssyn kanssa uhkailemaan joten mene rohkeasti tekemään abortti!!
Voimia sinne - Voie2
Ihan oikeassa vanhempasi ovat. Abortti on murha. Kanna vastuusi. Olisit miettinyt aikaisemmin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu852409Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu4722367Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771492Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211461Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101440- 671333
- 211133
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut2701119Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien.
Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien. Norjassa on käynnissä ve1091112Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun871103