Pojallani, joka on nyt noin 1v10kk, todettiin noin kuukausi sitten tyypin 1. diabetes. Kertokaa hyvät ihmiset, kuinka näin pienen kanssa pärjää, kun on jo tässä vaiheessa elinikäinen sairaus.
kunpa se olisi tullut minulle...kohtalotovereita?
1-tyypin diabetes
4
602
Vastaukset
- n-70
diabetes liiton sivuja, mun mielestä siellä toimii aika hyvä keskustelupalsta. Itse en ole kokenut mutta läheisen ystävän alle kouluikäisellä todettiin kolme vuotta sitten.
- eräs
Tuskin lapsesi tulee aikuisena kokemaan diabetestaan "sairautena" vaan paremminkin eräänlaisena "ominaisuutena", joka hänellä on ja tulee aina olemaan. Hän ei tule koskaan muistamaan aikaa ennen diabetesta.
(Väittäkää pikku lapsena sairastuneet diabeetikot vastaan, jos olen väärässä.)
Alku on tietenkin hankalaa, kun pitää totutella elämään diabeteksen kanssa, ja saada myös isovanhemmat ja muut sukulaiset uskomaan, että hoitosuositusten noudattaminen on tärkeää. - saman kokenut
Meillä myös lapsi sairastui D1:seen kuta kuinkin samanikäisenä kuin lapsesi. Nyt yli vuosi sairastumisen jälkeen asian kanssa on jo sinut. Lapsi on sama ihana mukula kuin ennenkin, hänellä on vain yksi erityispiirre lisää. Totta kai diabeteslapsi tarvitsee enemmän tarkkailua ja seurantaa kuin ikäisensä lapset, varmasti koko lapsuutensa ajan. Mutta kun lapsi kasvaa ja kehittyy, hän pystyy ilmaisemaan tuntemuksensa itse ja ottamaan myöhemmin itse osaa hoitoonsa. Alku on sokki koko perheelle, mutta itse ajattelen olevani onnekas ettei ole "pahempaa" kuin tuo diabetes....käy tutustumassa kohtalotovereiden ajatuksiin osoitteessa www.diabetes.fi.
- sama
Meillä D todettiin 11/03 pojan ollessa 1v7kk.
Alkujärkytyksen ja opettelun jälkeen on elämä pikkuisen sottaantunut.
Koskaan tämän sairauden kanssa ei voi olla sinut. Tai siis meillä sairaus on ollut epästabiili. Juuri kun tuntuu inskamäärien olevan kohdallaa, niin toisena päivänä samat isnkat ja hiilarit käyttäytyvät toisin. Raastavaa.
Mutta kun osaa antaa itselleen anteeksi eikä tavoittele liikaa täydellisyyttä, niin helpottaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/1872748- 1642559
Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1182277Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee622099Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."31749Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu2091476"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!591474Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2311222Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää971174Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.3711089