Koulussa näytetyt leffat

Henna Virkkunen-fani

Mitä elokuvia teille on näytetty koulun tunnilla? Ja minkälaisen arvostelun antaisitte niille?

-Flashdance. Rupesi seisomaan, ja illalla sai hyvät runkit.
-Gandhi. Hyvä kulttuuripläjäys, ja osaisin varmaan nyt aikuisempana arvostaa sitä yleissivistävänä.
-Korpin polska. Täydellistä kidutusta. Olisipahan antanut yksityiskohtaiset neuvot pontikan keittoon.

2

208

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hortenz

Paistetut, vihreät tomaatit. Tämä tapahtui joskus 90-luvun alussa. Oli vissiin terveysopin tunti tai vastaava ja aiheena etiikka ja muista välittäminen. Olin nähnyt leffan jo aikaisemmin ja pidin sitä hyvänä. Oppitunnin jälkeen ei enää tehnyt mieli katsoa. Oppimateriaalina käyttäminen vei siitä hehkun.

Samoin kävi the Saw - tappajahai ja Who´s that Girl -elokuville. Ne katsottiin lukiossa äikäntunnilla ja analysoitiin pilalle. Miten leffasta voi nauttia sen jälkeen, kun se on analysoitu viimeistä freimia myöten? En ole kumpaakaan leffaa nähnyt sen koommin.

Brianin elämä (Python -leffa) katsottiin antiikin historiaa käsittelevällä tunnilla. Se sisältää, kumma kyllä, tiettyjä historiallisia paikkaansa pitäviä seikkoja, jotka ovat muissa ns. vakavasti tehdyissä historialeffoissa jätetty huomiotta. Yksi suosikkileffojani edelleen.

• zappp

Saksan tunnilla, kokeen jälkeen, katsoimme Christiane F:n. Kyllähän sitä katseli, vaikka dialogista ei pahemmin selvää saanut, siinä, kun ei ollut tekstejä ja leffa on saksalainen, ja noihin aikoihin olin repinyt saksan kursseista kymppejä.

Saksan tunnilla myös tuli katsottua Go trabi go. Muistikuvia siitä ei ole muuta, kuin, että paikoitellen se onnistui naurattamaan.

Muista elokuvista ei ole nyt muistikuvia, paitsi että kävimme katsomassa teatterissa Gilbert Grapen aikas tuoreeltaan, kun oli koulussa joku ihme päivä, jolloin oli vaihtoehtona lähteä elokuviin, tai laskettelemaan, tai jotain muuta. Sehän on ihan hyvä elokuva, vaikka siihen aikaan annoinkin enemmän arvoa toimintaelokuville, enkä olisikaan sitä mennyt katsomaan, jollei olisi tarvinnut. Pisteet Leonardo DiCapriolle, joka tekee kyseisessä pätkässä mielestäni parhaimman roolisuorituksensa. En ollut aikaisemmin tuollaisesta häiskästä kuullutkaan ja luulinkin silloin, että olivat ottaneet oikeasti kehitysvammaisen näyttelemään kyseiseen pätkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5196
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1848
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      33
      1221
    7. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe