Änkyrät muistuttavat toisiaan!

Kun palstalla järkevä sisältö on dieetillä, otetaan lainaus Suomen Kuvalehdestä akatemiaprofessorin kynästä:

"Suomalaisten vapaa-ajattelijoiden viimeaikainen toiminta näyttää aatteen irvikuvalta, joka on tuotettu globaalin pussinperän monokulttuurissa... Änkyrät [uskonnolliset ja uskonnottomat] muistuttavat toisiaan. Omaa totuutta ajetaan vastakkainasettelun ja mustamaalaamisen termein. Joko-tai-asenne ei kuitenkaan ole minkään uskonnon eikä sekulaarin humanismin tunnusomainen piirre. Se on yksilön luonteenpiirre tai kehitysvaihe, jolle on tyypillistä, että on selkeä hyvä ja paha, totuus ja erhe.

"Kansainväliset tutkimukset osoittavat, että miehet ovat yliedustettuina sekä uskonnollisten fundamentalistien että aktiivisten ateistien joukossa. Miesjohtoisuus on yhteistä Suomen vanhoillisimmille uskonnollisille liikkeiulle ja vapaa-ajattelijoille. Vapaa-ajattelijain liiton liittohallituksessa istuu kahdeksan miestä ja yksi (kiintiö?)nainen. Liittovaltuustossa suhdeluku on 10:1... Luvut ovat yhtä karuja kui vaikkapa vanhoillislestadiolaisten Suomen Rauhanyhdistysten Keskusyhdistyksessä tai naispappeutta vastustavassa Luther-säätiössä. Nainen vaietkoon myös Vapaa-ajattelijain liitossa?

"Onko liiton vaalima järkiperäinen ajattelu ominaista erityisesti miehille? Vai vierastavatko naiset teinipoikamaista uhoa, josta järkiperäisyys on kaukana? Tärkeintä on puhdas ideologia, jota toisten poikain kanssa pystypäin ajetaan muista piittaamatta... Mieskeskeisyys näkyy myös vapaa-ajattelijoiden ja Skepsis ry:n nettisivujen keskusteluissa...

"Kiellettyjen tai vältettävien asioiden pelko näkyy niin syntilistoja laativassa uskonnollisuudessa kuin kiihkomielisessä uskonnon vastaisuudessakin...

"Me muut [siis muut kuin änkyrät!?] uskovat ja uskonnottomat, voisimme ajaa kunnianpalautusta... aatteemme humaaneille ideaaleille."

:)

68

214

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jepjep!!!

Mielenkiintoista.

• usko ei joka naisen

Mielenkiintoistahan se on!

Jumalahan se ensimmäisenä tämän idean keksi että: " Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille;-- 1 Moos 3: 15

" kivulla sinun pitää synnyttämän lapsia; mutta mieheesi sinun on halusi oleva"

Raamattuhan antaa vinkin mikä on syntiä! " Koska kuulit vaimoasi ja söit siitä ( tiedon) puusta...

Kun nainen saa synnytettyä lapsen, olkoon kotona hoitamassa sitä.. ja kun mieheen on halu, ..eikä edustuspaikoille, niin se merkitsee että synnyttäköön lisää lapsia...

Eihän suomea ole synnytetty yhden päivän synnytyskivulla.. ja jos mieheen ei ole halua , se tulkitaan raiskaukseksi..ja englanti lyö siitä 7 v linnaa.

Mutta lopun ajaksi on kirjoitettu: " Naiset ja lapset sitä hallitsevat"!!

Elämämme hallinta on luisimassa naisten ja lasten käsiin...siis nouskaa yhtenä miehenä vastustamaan sitä!

Mutta miehellä joka ei usko, on hyvä olla uskovainen vaimo kotona, sillä me adventistit opetamme näin: " Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta" 1 Kor 7: 14

Mutta koska minulla on vaimo joka ei usko, ( vaikka on kirjattu adv. rekisteriin), niin minulla on oltava usko Jumalaan!

Vaimoni näes ei usko että hän on sidottu mieheensä niin kauan kuin elää.. vaan hän uskoi että otanpa seurakunasta toisen vaimon miehen ja kotetan saada hänet uskoni kautta pelastetuksi!

Eli kyseessä on siis änkyrä adventisti. terv B

• pyh!

Etpä sinäkään uskonut Jumalaa, kun teit mitä teit, jonka takia vaimosi otti ja lähti.

• tässä ehdot

Sinäpä uskoit Jumalaan, kun teit mitä teit.. ja Jumala sanoi.. minä heitin sinun syntisi selkäsi taa.

Tottakait minä tein syntiä, koska muutoin ei Jeesus olisi tullut syntisiä pelastamaan, joista Paavali oli suurin.

Eihän Kristus mennyt 1844, jolloin en ollut vielä syntynyt, uhraamaan kaikkeinpyhimpään itseään monta kertaa, mutta nyt hän on yhden ainoan kerran naailmanaikojen lopulla ilmestynyt poistaakseen synnin uhraamalla itsensä Heb 9: 26

Ja samoinkuin adventtiseurakunnalle on määrätty: " Älä himoitse lähimmäisesi aviopuolisoa, äläkä mitään mikä on hänen omaansa"

Ja kun adventti seurakunnan luvalla ja pyhityksellä adventisti mies pitää puolisonaan minun vaimoani, samoin kuin tähti jaakobista, niin adventtiseurakunnan kohdalle on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta sen jälkeen tulee tuomio! Heb 9: 25, 26, 27

Vain ne pelastuvat jotka uskovat Herran sanan: " Lähtekää siitä ulos TE minun kansani, ettette joutuisi hänen synteihinsä osalliseksi"

" Te minun kansani"....Tarkoittaa : " He pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon"

Jeesus siis tuli pyhäkköön syntisiä pelastamaan, mutta vain ne, jotka eivät enää elä synnissä, kuten adventti seurakunta.

Nimittäin se, joka näkee lähimmäisensä vaimon tai tai veljen Herrassa??? elävän synnissä, eikä poista häntä Jumalan huoneesta, niin se merkitsee että koko seurakunta, joka vahvistaa pahaintekijäin käsiä..kuolee synneissään!

Näin on Taivaan lait säädetty!

Kristus ottaa synnit POIS, eikä jätä niitä jäljelle seurakuntaan! jae 28

S a a ta n a h a n se kansoja ( lue adventtikansoja) villitsee Ilm. 20: 3
      Vasta 1000 v päästähän langennut Jumalan vaimo, joka ratsastaa pedolla Ilm 17: 7
      herää uudelleen eloon.. heitä on kuin meren hiekkaa 20: 8

" Hän ( adventistiseurakunta) kaivoi haudan ja koversi sen, mutta itse hän kaatuu tekemäänsä kuoppaan" Ps. 7: 16

" Hänen turmiohankkeensa kääntyy hänen omaan päähänsä,
      ja hänen vääryytensä lankeaa hänen päälaelleen" jae 17

Miksi? Siksi koska sen Pää ei enää ole Kristus!! Ja syy: " Koska sinun kauppiaasi olivat maan mahtavia" Ilm. 18: 23

Adventtiseurakunta, pyhin kanssa osti aviorikokset seurakuntaan, epäjumalankuvat ja paljon muuta.

Ennen teimme näin " Ostakaa minulta, rahatta ja hinnatta"!!

Nyt kansamme maksaa ostoksensa hengellään, sillä seurakunta äänesti itsensä h e l v e t t i i n, koska se erotti ensin vaimoni ja tämän adventisti miehen, .. koska he näkivät että tämä elää synnissä!

Meni vähän aikaan niin roskajoukko huusi : " Tahdomme heidät takaisin seurakuntaan, samanlaisina kuin heidät erotettiinkin.

Osa vastusti, mutta he jäivät häviölle .. Huutajat voittivat ja sanoivat " Ristiinnaulittakoon Jeesus uudelleen tähtemme"!!

Jeesus kuolemallaan kukisti sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on : p e r k e l e e n
      Adventtimies tai nainen luulee uhraavansa Jeesuksen monta kertaa.. mutta itse hän ei taivu uhraamaan syntiään , niin että hylkäisi sen!

Ei vaan Hän hylkää ennen Armonantajansa! Joona 2: 9... Tämä kattaa myös 10.-käskyn, jos se kerran kattaa I ja II käskyn...

Seuraus tästä on varma!!! " Älä turhaan lausu Herran sinun Jumalasi nimeä!!..Hän ei sinua kuule! terv. totuudessa Benedi

• puhunko tuuleen?

" Teidätkin, jotka ENNEN olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut"

Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyh inä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä" Kol 1: 21, 22

Jos pyh on nuhteeton ja moitteeton, niin sen arvioi Jumalan laki, joka osoittaa mikä on syntiä Room 7: 7

Ja jos Jumalan laki on kirjoitettu sydämeen ja mieleen, ja silti jotkut seurakuntalaiset elävät synnissä, niin se mikä heidän suustaan tulee ulos, se saastuttaa heidät.

Ei pyh;n tarjoama sabatti ateria. Jos adventisti sisarella on toisen adventisti vaimon mies ,jonka kanssa asuu, ja hänelle sanotaan: " Anna nyt vaimolle hänen miehensä takaisin"
      Ja kun tämä sanoo: " En anna, sillä tämä on minun mieheni, ja kun koko adventtiseurakunta puhuu samoion, niin se merkitsee, että koko seurakunta on saastunut, sen vuoksi että se puhui näin!!

Tahi, jos jollakulla pekalla on toisen miehen vaimo, ja vaikka tämä olisi pastori, niin sanoiko Jeesus tälle miehelle? : " Kaitse minun lampaitani

Jeesuksen kavalsi yksi mies, mutta nykyään Jeesuksen kavaltajiksi ovat tulleet yksi seurakunta.

Ihmiskunnia sanoo, erotkaa ja muuttakaa yhteen.. ja tähän adventtikirkko sanoo --Amen

" Sillä he rakastivat ihmisten kunniaa enemmän kuin Jumalan kunniaa"

Puhuiko Bielam ,Beorin poika väärin kun profetoi: " Tähti nousee Jaakobista, ja valtikka kohoaa Israelista.
      Se ruhjoo Mooabilta ohimot, päälaen kaikilta Seetin pojilta" 4 Moos 24: 17

Tähti nousi adventtikirkosta ja rikkoi ohimot niiltä, jotka päälaellaan olevan Jumalan ja Kristuksen ohjeen mukaan eivät voineet kajota toisen vaimoon, kuten tämä Tähti seurakunnassamme teki!

Nyt olemme joutuneet vihollisen omaksi, ja meistä on tullut synnin alusmaa.

Kuka nousee vastustamaan p e r k e l e t tä että se meistä pakenee??
      Kenelle Herra puhuu: " Katso minä teen niinkuin sanot: katso, minä annan sinulle viisaan ja ymmärtäväisen sydämen, niin ettei sinun vertaistasi ole ollut ennen sinua eikä tule sinun jälkeesi" 1 Kunink 3: 12

Salomolleko vai adventtiseurakunnalle?? :) terv. benedi

• puheenvuoroni.

Se ero on benedin ja Kristuksen kohdalla, että benedi vaatii omaansa, mustasukkaisuuteen asti, vaikka vaimo ei halua kulkea benedin kanssa.
        Siitä benedi syyttää seurakuntaansa.

Kristus taas ei vaadi omaansa, vaan rakastaa ja rakastaa vajaamittaista, langennutta, omaansa, eli sitä, joka haluaa kävellä rinnalla.
        Rakkaus vetää rinnalle, ei vaatimus.

ts. näen kahdenlaista rakkautta ja benedi ei ole oppinut Kristuksen rakkauden
        aakkosista ensimmäistä säettä ja siksi särkynyt saviastia valittaa niin surullisesti
        kun ajan vaadehenki puhaltaa hänen sieluunsa.

Herra auttakoon sinut anteeksiantojen mielenlaatuun.

Mestari katsoi ristiltä ja sanoi, "anna heille anteeksi""
        ja tätä anteeksiantoa Herrassa oppineet marttyyritkin rukoilevat.

Heillä ei ole vaatimusta, niin rakkaus peittää monien synnit.

Velkojen perintä, se on vakava paikka. Siinä voi käydä perijälle huonosti, koska
        viimekädessä Jumalan tuomarina, kuninkaana on seläntakana.
        Hän on ulosmittaajalle antanut käsittämättömän suuren anteeksiannon, mutta ulosmittaaja on sen unohtanut ja olettaa saatavansa olevan otettavissa, koska
        tämä on ollut joskus käsissään.
        Perinnät, tässä ajassa ei aina ole otettavissa, ei edes oletetun vaademääräyksen muodossa. Sen vaademääräyksen jatkuva esitys, benedi, se voi tulla sinulle vastaan siksi, että pukeudut omaan virkapukuusi ja kolkuttamalla kolkutat vieraan oviin. Tuo kolkutus ei ole rakkauden kolkutus, Kristuksen rakkauden, että se sytyttäisi tahdon sinun rinnallesi.
        Se ei ole rakkauden hengestä.

• viaton on puhdas
        puheenvuoroni. kirjoitti:

Se ero on benedin ja Kristuksen kohdalla, että benedi vaatii omaansa, mustasukkaisuuteen asti, vaikka vaimo ei halua kulkea benedin kanssa.

Kristus taas ei vaadi omaansa, vaan rakastaa ja rakastaa vajaamittaista, langennutta, omaansa, eli sitä, joka haluaa kävellä rinnalla.

aakkosista ensimmäistä säettä ja siksi särkynyt saviastia valittaa niin surullisesti

Velkojen perintä, se on vakava paikka. Siinä voi käydä perijälle huonosti, koska
        Hän on ulosmittaajalle antanut käsittämättömän suuren anteeksiannon, mutta ulosmittaaja on sen unohtanut ja olettaa saatavansa olevan otettavissa, koska
        Perinnät, tässä ajassa ei aina ole otettavissa, ei edes oletetun vaademääräyksen muodossa. Sen vaademääräyksen jatkuva esitys, benedi, se voi tulla sinulle vastaan siksi, että pukeudut omaan virkapukuusi ja kolkuttamalla kolkutat vieraan oviin. Tuo kolkutus ei ole rakkauden kolkutus, Kristuksen rakkauden, että se sytyttäisi tahdon sinun rinnallesi.

Ei pastorilla, ole minun vaimoani, vaan erään toisen seurakunnanjäsenen vaimo, joka elää ja on otettu seurakuntaan.

Lähimmäiseni asiaa minä siis ajan.

Jos nyt olisinkin jonkinlainen profeetta, niin minä puhun ihmisille rakennukseksi ja kehoituksesi " Anna nyt miehelle takaisin hänen vaimonsa"
        1 Moos 20: 7
        " Mutta jollet anna häntä takaisin, niin tiedä, että olet kuolemalla kuoleva, sinä ja kaikki omaisesi" edelleen jae 7

Tämän puhui Jumala joka sanoo: " En minä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt"

Tässä ei ole kyse pelkästään, tämän pastorin toisesta kuolemasta, helvetin tulijärvessä " ..tiedä että olet kuolemalla kuoleva" ,...siis kaksi kertaa, ja " tämä toinen kuolema on tulinen järvi"

Tämä järvi ei siis ole vettä, vaan tulta! Tulta joka on iankaikkinen tuli, sitä samaa tulta joka on takassasi...Vaan tässä on kyse, tämän pastorin perheen toisesta kuolemasta.

" ja kaikki sinun omaisesi" ..ja serkkujen ja ukkien ja mummien kuolemasta.

Tästä tässä on kyse...Jos aiotte leikkiä miehen sukulaisten ja omaisten henkellä, niin minä olen ainakin varoittanut.

Se, että vaimonikin on tässä geississä mukana, niin rukoilkaa kanssani että Jumala ei mittaisi vaimoni synnissä elävää elämää minun ja lasteni päälle, vaan itsensä ja seurakunnan päälle.. sillä eiväthän lapseni ole olleet huutamassa johtokunnan kokouksessa " otetaan takaisin seurakuntaan, ilman että synti, jonka takia seurakunnasta on erotettu, hyljättäisiin"

Eihän synti katoa sillä tavalla että ensin julkisyntiä tehnyt erotetaan seurakunnasta, ja jonkun kuukauden kuluttua otetaan seurakuntaan takaisin!

Syntihän häviää vasta sitten kun Jumala sen lunastaa, ja puhdistaa verensä kautta ihmisen synnistä!

Jos seurakunnan Pää katsoo että synti on edelleen syntisessä kiinni, niin turhahan sitä on ihmisen puhdistaa syntistä.

Eihän Jeesus ole mitään rikkonut seurakuntaa ja näitä synnissä eläviä vastaan, koska seurakunta on saattanut Herran ja hänen Valtakuntansa syypääksi näin suureen rikokseen!

Mehän emme ole itsemme omia, vaan Jumalan omaisuutta! " Sinä olet tehnyt minulle, mitä ei sovi tehdä!

Ja jos me rikomme Jumalaa vastaan, niin kuka voikaan olla meille sovittajana??

Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä,.. ja sen voi puhdistaa vain Jumalan Valtakunnassa oleva Kristus, Kaikkeinpyhimpään oman verensä kautta mennyt Kristus!

Mutta synti täytyy tunnustaa ja hyljätä... Ja saamani profetian mukaan sitä tunnustusta ja hylkäystä ei vielä kaikkeinpyhimpään ole tullut!!

Herra kyllä ilmoittaa palvelijoilleen profeetoille, milloin taivaaseen, Kaikkeinpyhimpään sellainen ilmoitus tulee, ja miten Jeesus sen käsittelee verensä kautta siinä majassa jonka rakentaja on Luoja eikä ihminen!

Jeesushan meni äkisti temppeliinsä v. 1884 , hankkiakseen meille iankaikkisen autuuden ja iankaikkisen armon!

Ajallista armoahan pukataan kaikille jotka ottavat Hänet vastaan Vapahtajanaan, ja jotka kastetaan!

Mutta jos joku on ottanut toisen miehen vaimon vilpittömin sydämin ja viattomin käsin, niin Jumala sen tietää ja ilmoittaa senkin palvelijoilleen profeetoille!

Mutta nämä adventisti miehet, ehtivät jo käyttää jäseniään vääryyden aseina synnille, jotkut pitkää jäsentään jotkut lyhyttä jäsentään... vaikka nämä eivät olekaan synnyttäneet lapsia.

Sanoikohan pastorin "vaimo" miehestään pastorille : " Hän on minun veljeni"?? Ja tästä syystä pappi nai hänet viattomin sydämin ja puhtain käsin??

Anteeksi että olen kuin Tuomas--epäilijä terv. benedi

• onko näin..
        viaton on puhdas kirjoitti:

Ei pastorilla, ole minun vaimoani, vaan erään toisen seurakunnanjäsenen vaimo, joka elää ja on otettu seurakuntaan.

Lähimmäiseni asiaa minä siis ajan.

Jos nyt olisinkin jonkinlainen profeetta, niin minä puhun ihmisille rakennukseksi ja kehoituksesi " Anna nyt miehelle takaisin hänen vaimonsa"
        1 Moos 20: 7
        " Mutta jollet anna häntä takaisin, niin tiedä, että olet kuolemalla kuoleva, sinä ja kaikki omaisesi" edelleen jae 7

Tämän puhui Jumala joka sanoo: " En minä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt"

Tässä ei ole kyse pelkästään, tämän pastorin toisesta kuolemasta, helvetin tulijärvessä " ..tiedä että olet kuolemalla kuoleva" ,...siis kaksi kertaa, ja " tämä toinen kuolema on tulinen järvi"

Tämä järvi ei siis ole vettä, vaan tulta! Tulta joka on iankaikkinen tuli, sitä samaa tulta joka on takassasi...Vaan tässä on kyse, tämän pastorin perheen toisesta kuolemasta.

" ja kaikki sinun omaisesi" ..ja serkkujen ja ukkien ja mummien kuolemasta.

Tästä tässä on kyse...Jos aiotte leikkiä miehen sukulaisten ja omaisten henkellä, niin minä olen ainakin varoittanut.

Se, että vaimonikin on tässä geississä mukana, niin rukoilkaa kanssani että Jumala ei mittaisi vaimoni synnissä elävää elämää minun ja lasteni päälle, vaan itsensä ja seurakunnan päälle.. sillä eiväthän lapseni ole olleet huutamassa johtokunnan kokouksessa " otetaan takaisin seurakuntaan, ilman että synti, jonka takia seurakunnasta on erotettu, hyljättäisiin"

Eihän synti katoa sillä tavalla että ensin julkisyntiä tehnyt erotetaan seurakunnasta, ja jonkun kuukauden kuluttua otetaan seurakuntaan takaisin!

Syntihän häviää vasta sitten kun Jumala sen lunastaa, ja puhdistaa verensä kautta ihmisen synnistä!

Jos seurakunnan Pää katsoo että synti on edelleen syntisessä kiinni, niin turhahan sitä on ihmisen puhdistaa syntistä.

Eihän Jeesus ole mitään rikkonut seurakuntaa ja näitä synnissä eläviä vastaan, koska seurakunta on saattanut Herran ja hänen Valtakuntansa syypääksi näin suureen rikokseen!

Mehän emme ole itsemme omia, vaan Jumalan omaisuutta! " Sinä olet tehnyt minulle, mitä ei sovi tehdä!

Ja jos me rikomme Jumalaa vastaan, niin kuka voikaan olla meille sovittajana??

Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä,.. ja sen voi puhdistaa vain Jumalan Valtakunnassa oleva Kristus, Kaikkeinpyhimpään oman verensä kautta mennyt Kristus!

Mutta synti täytyy tunnustaa ja hyljätä... Ja saamani profetian mukaan sitä tunnustusta ja hylkäystä ei vielä kaikkeinpyhimpään ole tullut!!

Herra kyllä ilmoittaa palvelijoilleen profeetoille, milloin taivaaseen, Kaikkeinpyhimpään sellainen ilmoitus tulee, ja miten Jeesus sen käsittelee verensä kautta siinä majassa jonka rakentaja on Luoja eikä ihminen!

Jeesushan meni äkisti temppeliinsä v. 1884 , hankkiakseen meille iankaikkisen autuuden ja iankaikkisen armon!

Ajallista armoahan pukataan kaikille jotka ottavat Hänet vastaan Vapahtajanaan, ja jotka kastetaan!

Mutta jos joku on ottanut toisen miehen vaimon vilpittömin sydämin ja viattomin käsin, niin Jumala sen tietää ja ilmoittaa senkin palvelijoilleen profeetoille!

Mutta nämä adventisti miehet, ehtivät jo käyttää jäseniään vääryyden aseina synnille, jotkut pitkää jäsentään jotkut lyhyttä jäsentään... vaikka nämä eivät olekaan synnyttäneet lapsia.

Sanoikohan pastorin "vaimo" miehestään pastorille : " Hän on minun veljeni"?? Ja tästä syystä pappi nai hänet viattomin sydämin ja puhtain käsin??

Anteeksi että olen kuin Tuomas--epäilijä terv. benedi

Sanooko benedi olevansa profeetta, niinhän minä luulin käsittäneeni tuosta hänen sotkuisesta kirjoituksestaan.

• ota vaari o-hetkestä

Benedi vaatii omaansa mustasukkaisuuteen asti? Etköhän sinä ole puheenvuorollasi niitä, jotka tuovat vääriä oppeja seurakuntaan ja saastuttavat sen, kuten jo on käynyt.

Mehän olemme Jumalan omaisuutta, Ja jumalahan se spitää huolta lakinsa vaatimuksista, ei benedi!!

" Niiin anna nyt miehelle hänen vaimonsa takaisin, sillä hän on profeetta, ja hän obn rukoileva sinun puolestasi, että saisit elää.
        Mutta jollet anna häntä takaisin, niin tiedä, että olet kuolemalla kuoleva, sinä ja kaikki sinun omaisesi" 1 Moos 20: 7

Abimelek sanoi: " Herra surmaatko syyttömänkin"!! No Abimelek tosin oli syytön,
        mutta puheenvuoron esittäjä ei ole syytön, koska hän kannustaa pahantekijöitä,..hänet Jumala lukee pahaintekijöitten ja synnissä eläjien omaiseksi.

Jos otat omaksesi synnin, eli laittomuuden, tulet kuolemalla kuolemaan Herran sanan mukaan!

Eikö olekin niin, että menet jonkun synnissä elävän papin luo, ja tarkennutat että " Ei kait minulle käy noin, kuin benedi on profetoinut"

Ja hän puhuu sinulle korvaasi kutittavia sanoja , ja sanoo " Rauha, rauha, ei hätää mitään"!! Benedi on väärä profeetta!

Näin sinut tuuditetaan kuoleman uneen, ja kun kerran seisot pienten ja suurten kanssa tuomioistuimen edessä, sinä kysyt tältä papilta: " Mikä oli tarkoituksesi, kun tämän minulle teit??

• tutki ja hutki
        onko näin.. kirjoitti:

Sanooko benedi olevansa profeetta, niinhän minä luulin käsittäneeni tuosta hänen sotkuisesta kirjoituksestaan.

Sotku on sinun päässäsi, koska et tunne kirjoituksia etkä Jumalan voimaa.

Käy ensin läpi vaikka täällä foorumilla, minkälainen on Herran profeetta...niin siitä tarkentuu olenko profeetta vai enkö ole!

Jumalan sanalla määritetään kuka on opettaja, kuka puhuu kielillä, kuka profetoi jne..

• näin se on
        tutki ja hutki kirjoitti:

Sotku on sinun päässäsi, koska et tunne kirjoituksia etkä Jumalan voimaa.

Käy ensin läpi vaikka täällä foorumilla, minkälainen on Herran profeetta...niin siitä tarkentuu olenko profeetta vai enkö ole!

Jumalan sanalla määritetään kuka on opettaja, kuka puhuu kielillä, kuka profetoi jne..

Ei kaikki silti ole profeettoja jos eivät puhukkaan kielillä, en minä usko että benedi on muuta kuin oma tekoinen profeetta.

• profeettain veri?
        näin se on kirjoitti:

Ei kaikki silti ole profeettoja jos eivät puhukkaan kielillä, en minä usko että benedi on muuta kuin oma tekoinen profeetta.

Eihän sinun minua tarvitse profeetaksi uskoa,, vaan uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun, Jeesukseen, joka on sama kuin Jumala, ja hänen profeettoihinsa, niin te menestytte, kun anotte: " Isä meidän joka olet taivaissa, tulkoon sydämiimme sinun valtakuntasi,..niin ettemme valehtele ja varasta, emmekkä ota toisen omaa!

Mooses on profeetta ja hän on Jeesuksesta kirjoittanut, ..tallentanut Jumalan lain 2 Moos 20 luvun... mm. " Älä himoitse... sekä 3 Moos 11 luku..älä syö ja suutele sikaa, jota Herra ei ole puhdistanut.

" Älköön kukaan teistä kärsikö murhaajana ( kuten vaimoni, abortti) tai varkaana kuten Tähti Jaakobista, tai pahantekijänä, kuten se, joka pitää veljensä vaimoa, tahi sekaantuu hänelle kuulumattomiin" 1 Piet 4: 15

Advernttikirkossa toisen miehen vaimon lähde, josta oma mies juo, kuuluu näköjään koko seurakunnalle.

Siksihän tähti on sanonut: " Seurakunnan kaitsijan tulee olla yhden vaimon mies kerrallaan"..Ja sillä hän tarkoitti " Ei väliä vaikka lähimäiseni vaimo, jahka tämä ei suostu asumaan miehensä kanssa"

Nainen ei määrää seurakunnassa, millä tavalla ollaan Jumalan evankeliumille kuuliaiset!

" Jos vanhurskas vaivoin pelastuu, mihinkä joutuukaan jumalaton ja syntinen" 1 Piet 4: 18
        " Niin, mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset" jae 17
        vrt X-käsky

Vastaus: " Pahat poltetaan helvetissä, ja kaikki kansat, jotka unhottavat Jumalan" Psalmit

Mikse me sanomme seurakunnasta.. " Tämä adventtikansa, joka pitää Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon," älköön se enää eläkö tätä lihassa vietettävää aikaa ihmisten himojen mukaan, vaan Jumalan tahdon mukaan."

Jumala ei tahdo että teemme huorin tai että himoitsemme lähimmäistemme aviovaimoja...Riittäähän adventtikansalle se, että se menneen ajan täytti pakanain tahtoa eri tavoin.

Eihän kaste ole lihan saastan poistamista, niinkuin ymmärtämättömät niin luulevat, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta.. ja jos seurakunta pitää veljiensä vaimoja ja sisariensa miehiä Jumalan lain vastaisesti seurakunnassa...niin ei ole adventtikansalla rauha Jumalan kanssa, eikä hyvä omatunto.

"kääntykööt pois pahasta ja tehköön hyvää, etsiköön rauhaa ja pyrkiköön siihen", jos saatkin hyvän omantunnon kasteessa, ja hyvällä omallatunnolla pyydät syntejäsi anteeksi, mutta et hylkää ja puhdistu niistä, niin tiedä, että Herran kasvot ovat pahaintekijöitä vastaan, eikä hän kuule rukouksiasi!

Tämä johtaa siihen, että sinun tekosi seuraavat sinua minne ikinä menetkin.. aina tuomiolle asti.

Kärsiikö adventtiseurakunta mukamas vanhurskauden, eli oikeamielisyyden tähden, kun se pitää vieraita jumalaia ja vieraita vaimoja vääryydeen siteissä seurakunnassa??

Ja onko se kuitenkin autuas? Parjaammekko adventistien hyvää vaellusta Kristuksessa, ja pitääkö meidän hävetä panetteluamme?

Kuka on valheprofeetta, ellei se, joka kuljettaa seurakunnan sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Kristuksen, koska Kristus ei ole tehnyt liittoa harhaopin kanssa.. ja moni on seuraavaa heidän irstauksiaan, ja kehoittaa jatkamaan toisen miehen vaimon panemista seurakunnassa!

Minä olen profetoinut jo kahden kirkon kohtalon, toisen palamaan, ja toisen hyljättäväksi, ja niin tasan tarkkaan kävi.

Bileam, profetoi, ja houkutteli israelin kansan syntiin, tutustumaan muukalaisiin naisiin,.. en minä niin tee, vaan sanon: " Älkää lähtekö kantamaan iestä yhdessä uskottomien kanssa!"

Siitäkös seurakunta välittää! Seurakunta suosittelee sekä näitä, että kantamaan iestä lähimmäisen vaimon kanssa, ja sen uhma vain kasvaa.

Ja minä ennustan entistä suurempaa turmiota tämän pedolla ratsastavan vaimon pään menoksi!

Kristus oli seurakunnan Pää, mutta ei se enää sitä ole! Ilm. 18: 23

• näin olen havainnut
        profeettain veri? kirjoitti:

Eihän sinun minua tarvitse profeetaksi uskoa,, vaan uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun, Jeesukseen, joka on sama kuin Jumala, ja hänen profeettoihinsa, niin te menestytte, kun anotte: " Isä meidän joka olet taivaissa, tulkoon sydämiimme sinun valtakuntasi,..niin ettemme valehtele ja varasta, emmekkä ota toisen omaa!

Mooses on profeetta ja hän on Jeesuksesta kirjoittanut, ..tallentanut Jumalan lain 2 Moos 20 luvun... mm. " Älä himoitse... sekä 3 Moos 11 luku..älä syö ja suutele sikaa, jota Herra ei ole puhdistanut.

" Älköön kukaan teistä kärsikö murhaajana ( kuten vaimoni, abortti) tai varkaana kuten Tähti Jaakobista, tai pahantekijänä, kuten se, joka pitää veljensä vaimoa, tahi sekaantuu hänelle kuulumattomiin" 1 Piet 4: 15

Advernttikirkossa toisen miehen vaimon lähde, josta oma mies juo, kuuluu näköjään koko seurakunnalle.

Siksihän tähti on sanonut: " Seurakunnan kaitsijan tulee olla yhden vaimon mies kerrallaan"..Ja sillä hän tarkoitti " Ei väliä vaikka lähimäiseni vaimo, jahka tämä ei suostu asumaan miehensä kanssa"

Nainen ei määrää seurakunnassa, millä tavalla ollaan Jumalan evankeliumille kuuliaiset!

" Jos vanhurskas vaivoin pelastuu, mihinkä joutuukaan jumalaton ja syntinen" 1 Piet 4: 18
        " Niin, mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset" jae 17
        vrt X-käsky

Vastaus: " Pahat poltetaan helvetissä, ja kaikki kansat, jotka unhottavat Jumalan" Psalmit

Mikse me sanomme seurakunnasta.. " Tämä adventtikansa, joka pitää Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon," älköön se enää eläkö tätä lihassa vietettävää aikaa ihmisten himojen mukaan, vaan Jumalan tahdon mukaan."

Jumala ei tahdo että teemme huorin tai että himoitsemme lähimmäistemme aviovaimoja...Riittäähän adventtikansalle se, että se menneen ajan täytti pakanain tahtoa eri tavoin.

Eihän kaste ole lihan saastan poistamista, niinkuin ymmärtämättömät niin luulevat, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta.. ja jos seurakunta pitää veljiensä vaimoja ja sisariensa miehiä Jumalan lain vastaisesti seurakunnassa...niin ei ole adventtikansalla rauha Jumalan kanssa, eikä hyvä omatunto.

"kääntykööt pois pahasta ja tehköön hyvää, etsiköön rauhaa ja pyrkiköön siihen", jos saatkin hyvän omantunnon kasteessa, ja hyvällä omallatunnolla pyydät syntejäsi anteeksi, mutta et hylkää ja puhdistu niistä, niin tiedä, että Herran kasvot ovat pahaintekijöitä vastaan, eikä hän kuule rukouksiasi!

Tämä johtaa siihen, että sinun tekosi seuraavat sinua minne ikinä menetkin.. aina tuomiolle asti.

Kärsiikö adventtiseurakunta mukamas vanhurskauden, eli oikeamielisyyden tähden, kun se pitää vieraita jumalaia ja vieraita vaimoja vääryydeen siteissä seurakunnassa??

Ja onko se kuitenkin autuas? Parjaammekko adventistien hyvää vaellusta Kristuksessa, ja pitääkö meidän hävetä panetteluamme?

Kuka on valheprofeetta, ellei se, joka kuljettaa seurakunnan sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Kristuksen, koska Kristus ei ole tehnyt liittoa harhaopin kanssa.. ja moni on seuraavaa heidän irstauksiaan, ja kehoittaa jatkamaan toisen miehen vaimon panemista seurakunnassa!

Minä olen profetoinut jo kahden kirkon kohtalon, toisen palamaan, ja toisen hyljättäväksi, ja niin tasan tarkkaan kävi.

Bileam, profetoi, ja houkutteli israelin kansan syntiin, tutustumaan muukalaisiin naisiin,.. en minä niin tee, vaan sanon: " Älkää lähtekö kantamaan iestä yhdessä uskottomien kanssa!"

Siitäkös seurakunta välittää! Seurakunta suosittelee sekä näitä, että kantamaan iestä lähimmäisen vaimon kanssa, ja sen uhma vain kasvaa.

Ja minä ennustan entistä suurempaa turmiota tämän pedolla ratsastavan vaimon pään menoksi!

Kristus oli seurakunnan Pää, mutta ei se enää sitä ole! Ilm. 18: 23

Ennusta mitä ennusta, mutta Jumala ei anna niitten sun ennustusten tapahtua, sillä joka on pyytänyt Jumalalta syntinsä anteeksi niin hän on vapaa kaikista ihmisten syytöksistä. mitä minä olen lukenut sinun kirjoituksia ne ovat hyvin itsekeskeisiä,minä puhdas ja muut syntisiä jotka mukamas sinä voit kirota.
        Sinä et voi mitään Jumala se on joka määrää sinunkin asiasi, minä avioliittoon tulee sinä olet ollut soveltumaton avioliittoon.

• Mennään todellisuute
        ota vaari o-hetkestä kirjoitti:

Benedi vaatii omaansa mustasukkaisuuteen asti? Etköhän sinä ole puheenvuorollasi niitä, jotka tuovat vääriä oppeja seurakuntaan ja saastuttavat sen, kuten jo on käynyt.

Mehän olemme Jumalan omaisuutta, Ja jumalahan se spitää huolta lakinsa vaatimuksista, ei benedi!!

" Niiin anna nyt miehelle hänen vaimonsa takaisin, sillä hän on profeetta, ja hän obn rukoileva sinun puolestasi, että saisit elää.
        Mutta jollet anna häntä takaisin, niin tiedä, että olet kuolemalla kuoleva, sinä ja kaikki sinun omaisesi" 1 Moos 20: 7

Abimelek sanoi: " Herra surmaatko syyttömänkin"!! No Abimelek tosin oli syytön,
        mutta puheenvuoron esittäjä ei ole syytön, koska hän kannustaa pahantekijöitä,..hänet Jumala lukee pahaintekijöitten ja synnissä eläjien omaiseksi.

Jos otat omaksesi synnin, eli laittomuuden, tulet kuolemalla kuolemaan Herran sanan mukaan!

Eikö olekin niin, että menet jonkun synnissä elävän papin luo, ja tarkennutat että " Ei kait minulle käy noin, kuin benedi on profetoinut"

Ja hän puhuu sinulle korvaasi kutittavia sanoja , ja sanoo " Rauha, rauha, ei hätää mitään"!! Benedi on väärä profeetta!

Näin sinut tuuditetaan kuoleman uneen, ja kun kerran seisot pienten ja suurten kanssa tuomioistuimen edessä, sinä kysyt tältä papilta: " Mikä oli tarkoituksesi, kun tämän minulle teit??

Benedi, sinä et ole tuomari, vaikka raamatusta yrität tuomiojulistukseesi löytää perustukset. Silti ne ajatuksesi on inhimillisellä pohjalla.

Uskotko sen?

Olet fariseus ja kirjanoppinut, et Jumala.

Jumala puhuu taas näin, että vaikka syntisi olisi veriruskeat, niin Hänen anteeksiantonsa muuttaa ne villanvalkoisiksi.

ts. tämä uudelleen avioitunut vaimo, katuen niin on Jumalan eli tuomarin edessä
        ei benedin inhimillisen päättelykyvyn edessä, vaikka kuinka oli Sana käytössä.

Kumpi tuomitsee oikein? Kumpi tuntee ihmisen sisimmän?
        Onko sinulla oikeus julistaa tuomiota? Tee sinäkin parannus elämässäsi.

• tee parannus
        Mennään todellisuute kirjoitti:

Benedi, sinä et ole tuomari, vaikka raamatusta yrität tuomiojulistukseesi löytää perustukset. Silti ne ajatuksesi on inhimillisellä pohjalla.

Uskotko sen?

Jumala puhuu taas näin, että vaikka syntisi olisi veriruskeat, niin Hänen anteeksiantonsa muuttaa ne villanvalkoisiksi.

"Ettehän tekään tuomitse MUITA kuin omaan piiriin kuulumattomia, ulkopuoliset tuomitsee Jumala"

Totta on, että jumalattomien kohdalla emme ketään tuomitse, heillehän julistetaan evankeliumia!

Ja vaikka on kirjoitettu: " Naiset ja lapset heitä hallitsevat"..Naisella on valta ottaa elämä, mutta ei ole valtaa antaa sitä jälleen!

On totta että ns. uskovien tuomitseminen on käynnissä nyt, par aikaa kts 1 Piet 4: 17,

sillä meille on kerrotuu Sanan kautta että kun Jeesus tulee, hänellä on palkka mukanaan!

Ajan merkit osoittavat että hän tulee aivan pian.

" Katso, onneksi muuttui minulle katkera murhe;
        sinä rakastit minun sieluani, nostit sen kadotuksen kuopasta,
        sillä sinä heitit kaikki minun syntini selkäsi taa" Jes 38: 17

Jos joku , vaikka seurakunnan jäsen ELÄÄ kaikkien nähden synnissä, tahi esim. koko seurakunta. " Älkää olko osallisena toisten synteihin"

Jos seurakunta ottaa huomaansa, homo tai lesbo pariskunnan, ilman katumista ja parannusta, niin seurakuntakin on syyllinen heidän synteihinsä.

" Ja että parannusta syntien anteeksi saamiseksi, on hänen nimessänsä saarnattava kaikille kansoille", alkaen Jerusalemista Kuuj 24: 47

Jerusalemistahan on lähtöisin pakanoille tarkoitettu evankeliumi! Paavali oli pakanain apostoli, ja muitakin.

" Vaan saarnasin ensin sekä Damaskon että Jerusalemin asukkaille, ja sitten koko Juudean maalle ja PAKANOILLE parannusta ja kääntymystä Jumalan puoleen, ja että tekisivät parannuksen soveliaita tekoja" Apost 26: 20

"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksi saamiseksi" Apost 2: 38

Parannust arkoittaa synnistä tehtävää parannusta , ja synti on Jumalan lain rikkomista.

Nainen saa sanoa ja kertoa mitä hurlumeja tahansa, mutta Jumalan laki kertoo että toisen vaimon tai miehen kanssa eläminen on suuri synti! 1 Joh 3: 4
        ja Room 7: 7

" Mitä minä olen rikkonut sinua vastaan, koska olet saattanut minut ja minun valtakuntani syypääksi näin suureen rikokseen? 1 Moos 20: 9

Mikä tämä rikos oli? " Katso sinun on kuoltava sen vaimon tähden, jonka olet ottanut, sillä hän on toisen miehen aviovaimo" jae 3

Aabraham meni sanomaan että hänen vaimonsa on hänen sisarensa ( sama isä, eri äiti) Abimelek ,Gerarin kuningas, teki tämän vilpittömin sydämin ja viattomin käsin jae 5

Mutta kukaan ei pysty makaamaan toisen miehen vaimoa, vilpittömin sydämin ja viattomin käsin,.. se on yksinkertaisesti mahdotonta!

Jos kerrot että mies ja vaimo ovat tehneet syntiä toisiannsa vastaan, mutta ei sinua vastaan, niin mitä se asia sinulle kuuluu, älä sekaannu sinulle kuulumattomiin.

Jos himoitset lähimmäisesi aviopuolisoa, vaikka heidän keskuudessaan olisikin riitoja, tai syntejä...mitä se sinua koskee.

Mene ja rukoile heidän kanssaan, ja vastustakaa yhdessä p e r k e l e t t ä niin se teistä pakenee.

Mutta synti ei pakene uskovastakaan ellei tämä kadu ja hylkää syntiään.

Jeesushan tuli puhdistamaan ihmisen heidän synneistään, ei synneissään!

Se, minkä Jeesus on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi! Ja kun katselemme Jeesuksen puhdistamaa syntistä, ei hänessä enää ole syntiä. sillä synnit on Kristus heittänyt selkänsä taa, ja synnitön on Jeesuksen edessä ilman syntiä!

Jeesus ei työntänyt lakia kumoon Matt 5: 17.. vaan tuli työntämään synnin, eli laittomuuden kumoon... mutta usko ilman tekoja on kuollut.

Jos uskot esim. ettei sianlihan syönti kuoleta, niin petät itseäsi,... asut jo haudassa, jos syöt kaikkea saastaa Jes 65: 4 terv. benedi

• pelastus on teko
        Mennään todellisuute kirjoitti:

Uskotko sen?

"Mennään todellisuuteen"

Totuus on että Herra teki lain suureksi ja ihanaksi Jes 42: 21

Jos sinä aiot kääntää sen pieneksi ja rumaksi. Jos vahvistat uskovien tekemiä syntejä, niin sinäkin putoat kadotuksen kuoppaan, vaikka kävelisit tasaisella maalla.

Jumala tarkkaa, ja muistokirja kirjoitetaan hänen edessään... siksihän Jeesus sanoi: " Anna kuolleitten haudata kuolleensa"

Eli Jumalan silmissä ihminen on kuollut, niin kauan kuin hänen syntinsä on heitetty Kristuksen selän taakse!
        Jos pidät käsisn tehtyä jumalankuvaa , uskossa vaeltaessasi Jumalan edessä, niin olet syntinen, jota ei ole armahdettu!

Hylkäät armonantajasi Joona 2: 9

Ja vaikka kuinka intät, ei se auta! Laki on täydellinen Ps 19: 7..mutta epäjumalan kantelija ei ole!

Uskoon tulo vahvistaa lain,..eli uskovaista ja lakia verrataan toisiinsa, sillä ne eivät ole toistensa antagonisteja!

Usko jo, että lakia lukemalla saamme tietää mikä on syntiä! 1 Joh 3: 4 ja Room 7: 7

" Mutta Sodoman kansa oli kovin pahaa ja syntistä Herran edessä" 1 Moos 13: 13

Jeesushan tuli Aabrahamin luo ja kertoi tulleensa tarkastamaan, ovatko he tehneet kaiken sen, josta huuto on tullut eteeni Taivaisiin!.

" eli " Autuas se, joka ei vaella jumalattomain neuvossa
        eikä astu syntisten teitä
        eikä istu kussa pilkkaajat istuvat" Ps 1: 1

Huomaatko että jos seurakunnan jäsenillä kaikilla tai osalla on toisten puolisot avionaan, niin se on Jumalan pilkkaa!

Tiedät ymmärtämätön, villiaasin varsa, että " Synti erottaa teidät Jumalasta!

Seurakunnan tulee rakastaa Herran lakia jae 2.. silloin se rakastaa Jumalaakin.

Jumalatonhan neuvoo, että tee abortti, ja eroa, ja mene uusiin naimisiin, ja rakasta samaa sukupuolta, ja älä yhtään enää viivyttele, vaan eroa miehestäsi ja vaimostasi.. mutta parannusta älkää tehkö!

Rukoile psalmistan sanoin: " Älä tempaa pois minun sieluani syntisten kanssa
        äläkä minun henkeäni verenvuodattajain kanssa" Ps 26: 9

Joten lopettakaa jo verenvuodattaminen aborttien yhteydessä!

jatka rukoustasi näin: " Älä heitä minua pois kasvojesi edestä
        äläkä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi Ps 51: 13

Huomaatko, jos jatkat synnin puolustamista, niin sinutkin synteinesi Herra heittää selkänsä taa. Et ole silloin Herran edessä, niinkuin syntinen nainen tahi Publikaani..
        Jumala on syntiselle armollinen, niille, jotka syntinsä tunnustavat ja hylkäävät!

Teillä on älytön himo olla puhtaina Kristuksessa, vaikka elätte synnissä!
        Eihän siinä ole mitään järkeä, että joku kavaltaa esim. rahaa. ja seurakunnan edustaja lukee hänet syyttömäksi..ilman että rahoja palautetaan.. tai toisen vaimo palautetaan!

Onneksi Jumala on,..vaikka hullu sanoo että häntä ei ole!

• Miekkamiehelle B.
        pelastus on teko kirjoitti:

"Mennään todellisuuteen"

Totuus on että Herra teki lain suureksi ja ihanaksi Jes 42: 21

Jos sinä aiot kääntää sen pieneksi ja rumaksi. Jos vahvistat uskovien tekemiä syntejä, niin sinäkin putoat kadotuksen kuoppaan, vaikka kävelisit tasaisella maalla.

Jumala tarkkaa, ja muistokirja kirjoitetaan hänen edessään... siksihän Jeesus sanoi: " Anna kuolleitten haudata kuolleensa"

Eli Jumalan silmissä ihminen on kuollut, niin kauan kuin hänen syntinsä on heitetty Kristuksen selän taakse!
        Jos pidät käsisn tehtyä jumalankuvaa , uskossa vaeltaessasi Jumalan edessä, niin olet syntinen, jota ei ole armahdettu!

Hylkäät armonantajasi Joona 2: 9

Ja vaikka kuinka intät, ei se auta! Laki on täydellinen Ps 19: 7..mutta epäjumalan kantelija ei ole!

Uskoon tulo vahvistaa lain,..eli uskovaista ja lakia verrataan toisiinsa, sillä ne eivät ole toistensa antagonisteja!

Usko jo, että lakia lukemalla saamme tietää mikä on syntiä! 1 Joh 3: 4 ja Room 7: 7

" Mutta Sodoman kansa oli kovin pahaa ja syntistä Herran edessä" 1 Moos 13: 13

Jeesushan tuli Aabrahamin luo ja kertoi tulleensa tarkastamaan, ovatko he tehneet kaiken sen, josta huuto on tullut eteeni Taivaisiin!.

" eli " Autuas se, joka ei vaella jumalattomain neuvossa
        eikä astu syntisten teitä
        eikä istu kussa pilkkaajat istuvat" Ps 1: 1

Huomaatko että jos seurakunnan jäsenillä kaikilla tai osalla on toisten puolisot avionaan, niin se on Jumalan pilkkaa!

Tiedät ymmärtämätön, villiaasin varsa, että " Synti erottaa teidät Jumalasta!

Seurakunnan tulee rakastaa Herran lakia jae 2.. silloin se rakastaa Jumalaakin.

Jumalatonhan neuvoo, että tee abortti, ja eroa, ja mene uusiin naimisiin, ja rakasta samaa sukupuolta, ja älä yhtään enää viivyttele, vaan eroa miehestäsi ja vaimostasi.. mutta parannusta älkää tehkö!

Rukoile psalmistan sanoin: " Älä tempaa pois minun sieluani syntisten kanssa
        äläkä minun henkeäni verenvuodattajain kanssa" Ps 26: 9

Joten lopettakaa jo verenvuodattaminen aborttien yhteydessä!

jatka rukoustasi näin: " Älä heitä minua pois kasvojesi edestä
        äläkä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi Ps 51: 13

Huomaatko, jos jatkat synnin puolustamista, niin sinutkin synteinesi Herra heittää selkänsä taa. Et ole silloin Herran edessä, niinkuin syntinen nainen tahi Publikaani..
        Jumala on syntiselle armollinen, niille, jotka syntinsä tunnustavat ja hylkäävät!

Teillä on älytön himo olla puhtaina Kristuksessa, vaikka elätte synnissä!
        Eihän siinä ole mitään järkeä, että joku kavaltaa esim. rahaa. ja seurakunnan edustaja lukee hänet syyttömäksi..ilman että rahoja palautetaan.. tai toisen vaimo palautetaan!

Onneksi Jumala on,..vaikka hullu sanoo että häntä ei ole!

Paljon on Benedillä sanoja, mutta Henki puuttuu.

Kun hengen avulla puhuu, puhuu Benedi, kunnes Henki murtaa kovan mielen.

Sen jälkeen astuu Jeesus mukaan ja sanoo, missä on tuomitsijasi!
        En tällä kohdistanut sanoja benediin, vaan mistä benedi puhuu, siihen.

Näin ei Benedikään enää kulkenut kivet taskussa päivittäin Kristuksen ruumista/ kohti Kristusta kivittäen.

Benedi vainoaa itse Jeesusta, koska on kirjanoppinut, joka on kylmentynyt armonalttarilla. Tämän takia benedi on lähtenyt miekkalähetysmatkaan kohti Jerusalemia, joka on Pyhä kaupunki, vielä Jumalan valtakunnassa.

• hullua tää touhu

Puuhenvuorosi!

Sekö se sinulla on rakkauden kolkutus lähimmäisesi sydämen ovella: " Mene ja tee lisää syntiä"!!

" Poikani jos synnintekijät sinua viekoittelevat, älä suostu"!! Sananl. 1: 10

Synnintekijä on adventtikirkon opetuksen mukaan, lainrikkomista, eli lain rikkoja.

Hanki viisautta, se on Raamatun mukaan parempi kuin sota-aseet!...mutta yksi syntinen saattaa paljon hukkaan hyvää Saarnaaja 9: 18

" Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: ´Laupeutta minä tahdon enkä uhria` Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita vaan syntisiä" Matt 9: 13

seurakunta, ja yksittäiset uskovat haluavat aina nähdä uhrin, eli syyllisen.." kirottu olkoon se ,joka puuhun on ripustettu"!!

Mutta laupeutta he eivät tunne. Laupeus ei tarkoita sitä, että syntinen saisi tehdä syntiä sata kertaa,...vaan armahtakaa syntistä, joka luopuu synnistä... iloitkaa kun kadonnut on jälleen löytynyt!

Mutta eikö olekin niin, että se joka on synnissä elänyt seurakunnassa, seurakunnan kannustaessa... ja tämä yllättäen syntinsä hylkää ja Jumala heittää ne selkänsä taa, niin eikö ole hassua että seurakunta ja yksittäinen uskova vihastuu!

Kyseessä on sama ilmiö, kuin että juoposta tulee raitis ja raittiuden saarnaaja,...niin kas, eivätkös he , jotka olivat aina puhumassa juomisen lopettamisesta... nyt sairastuvat itse, tai ovat todella vihaisia, tälle entiselle juopolle, joka pääsi viinan kiroista vapauteen.

Niin se on adventtikirkossakin ja muissa. Jos seurakunta siunaa homon,.. ja hänet ylhäätä käsin parannetaan,...niin tämä siunaus muutetaan kiroukseksi!

Mitä arvelette? " Onko seurakunnan ja seurakuntalaisen vihastuminen oikea?

Ensin opetatte että tämä syntinen sai aikaan seurakunnassa paljon hyvää, ja kun hän pääsee eroon synnistä, niin tämä tekee nyt seurakunnalle paljon pahaa...koska tämä osaa nyt erottaa pahan hyvästä ja hyvän pahasta... ja sekös seurakuntalaisia vihastuttaa..." Meidänkin varustuksemme joku särki" terv. Benedi

• profetiaa
        näin olen havainnut kirjoitti:

Ennusta mitä ennusta, mutta Jumala ei anna niitten sun ennustusten tapahtua, sillä joka on pyytänyt Jumalalta syntinsä anteeksi niin hän on vapaa kaikista ihmisten syytöksistä. mitä minä olen lukenut sinun kirjoituksia ne ovat hyvin itsekeskeisiä,minä puhdas ja muut syntisiä jotka mukamas sinä voit kirota.
        Sinä et voi mitään Jumala se on joka määrää sinunkin asiasi, minä avioliittoon tulee sinä olet ollut soveltumaton avioliittoon.

Vai ei anna toteutua! Kenenkäs ennustuksesta ja profetoinnista se Lieksan adventtikirkko paloi?

Kerro , mitä olet havainnut? t. b

• tuli on irti.
        profetiaa kirjoitti:

Vai ei anna toteutua! Kenenkäs ennustuksesta ja profetoinnista se Lieksan adventtikirkko paloi?

Saa se piru kirkonkin palamaan, kunhan ensin käyttää apuvoimaa ilmoittamaan tekonsa. Ei siinä profeettaa tarvita.

• porfetiaa
        profetiaa kirjoitti:

Profetointi on vaikka raamatun sanan lukua. Kertoa Jeesuksen paluusta ja tahi Kristuksen rakkaudesta.

• 2. Moos. 7:11-12
        tuli on irti. kirjoitti:

Saa se piru kirkonkin palamaan, kunhan ensin käyttää apuvoimaa ilmoittamaan tekonsa. Ei siinä profeettaa tarvita.

Viisaat ja noidat, nämä Egyptin tietäjät, ne saavat aikaiseksi käärmeitä, kunhan loitsivat.

Viisaat ja noidat ovat kovia, anteeksiantamattomia, jotka kehottavat silmänsä repimään ja kätensä katkomaan, kun joku apua pyytää.

ts. vastaukset kertovat käärmeestä, jonka nimi on noita.

Mutta Aaronin sauva tulee nielemään nuo käärmeet ja johtamaan Jumalan rakkaudelliseen apuun, ei omin käsin silpomiseen ja repimiseen.
        Se on omaehtoista uskontoa.

• Koko juttu tässä:

http://digi.suomenkuvalehti.fi/issue_page/rayhaajat-pilaavat-aatteensa/?shared=1

>>> Kun palstalla järkevä sisältö on dieetillä, otetaan lainaus Suomen Kuvalehdestä akatemiaprofessorin kynästä: >>>

Mutta ajattelitko siis, että lahko, jonka mielestä jokin jumala on luonut kaiken kirjaimellisesti kuudessa päivässä muutama tuhat vuotta sitten, juuri kuten raamattua kirjaimellisesti lukemalla voi havaita, kuuluu sinne aidan toiselle puolelle, joka ei tee uskonnosta irvikuvaa?

Oletko sitä mieltä, että lahko, joka joutuu kieltämään hyvin mittavan määrän tieteellisiä tosiasioita pitääkseen 1800-luvulla syntyneet dogminsa hengissä, ei ole irvikuva nykyaikaisesta, nykyihmiselle kelpaavasta uskonnolisuudesta?

Jos nyt ajatellaan vaikkapa lahkosi sapattikoulun viikkoläksyjä:

http://ssnet.org/daily-lessons/

Niin olet sitä mieltä, että tuollainen ei edesauta tieteen ja uskonnon vastaikkainasettelua, vaan suorastaan auttaa siinä, että uskontojen edustajat lähentyvät uskonnottomien kanssa puhumaan samalla kielellä ja jumala voisi koettaa valloittaa myös tällä hetkellä häneen uskomattomien sydämiä?

http://ssnet.org/blog/2013/01/further-study-creation-completed/

Onko sinun mielestäsi tuossa ylläolevassa linkissä sellaista sisältöä, joka suorastaan huokuu intoa vähentää vastakkainasettelua lahkosi ja tiedemaailman välillä, vai miten tuon nyt tulkitsisi?

Ja teksti ei ole minkään mystisen "antiadventistin" kynästä lähtöisin, vaan sinun oman lahkosi virallista materiaalia?

Joten taas tosiasioiden valossa, mikä oli viestisi pointti?

Sekö, että sinä olet lahkosi valinnut, mutta väärinkin voi valita?

• ihmisviisaus

Ihminen tulee jumalaksi ja mittaa Jumalan kaikkivoipaisuutta ja mahdollisuuksia.

Ihminen: "pistetään aikaa riittävästi kehitysoppiin, niin järki voi käsittää tämän kaiken"

ts. luomistapahtuma järkeisopilla muodostuu mahdottomaksi.

• Hyvä veli Bushman, vaikka yleensä pystytkin älykkääseen ja järkevään keskusteluun, sinäkin aika usein lankeat yksipuolisuuksiin ja joskus artikkelissa mainittuun mustamaalaamiseenkin. Mutta kaipa me kaikki näin teemme.

Ehkä kuitenkin tässä kreationismi asiassa näkökulmasi on vähän näivettynyt. On totta, että adventtikirkko opettaa luomista ja kannattaa lyhyttä kronologiaa. Kirkko ei ole antanut tälle lyhyelle ajalle mitään selvää määritelmää - puheet 6000 vuodesta ovat yksittäisten adventistien käsityksiä.

Kun adventistien näkemyksiä on haastattelututkimuksissa selvitetty (USAssa) on tuloksena se, että 80% adventisteista ilmoitti 1980 uskovansa siihen, että maa on noin 6000 vuoden ikäinen. Kun samassa tutkimuksessa kysyttiin adventtikirkon korkeakoulujen luonnontietieden opettajilta heidän kantaansa 6000 vuoteen uskoi pieni vähemmistö ja 39% ilmoitti uskovansa maan olevan noin 4,5 miljardia vuotta vanha, mikä oli silloin (ja taitaa olla vieläkin) yleisesti hyväksytty tieteellinen käsitys maan iästä.

Suhteet ovat myöhäisemmissa haastattelututkimuksissa jonkunverran muuttuneet fundamentalistisesti ajattelevat ovat käyneet omia kampanjoitaan. Korkeakoulujen luonnontieteiden opettajissa ei kuitenkaan löydy suurta määrää 6000 vuoden kannattajia ja kirkon Geoscience Research Institutekin Ted Wilson kauhistukseksi totesi, ettei löydy mitään sellaista luonnonhistoriallista mallia, joka mahtuisi 6000 vuoteen.

Se, mitä yritän tällä sanoa, on, että toisin kuin kuvittelet, adventisteilla on erilaisia käsityksiä luomisesta ja että suurin osa adventisteista pystyy keskustelemaan aiheesta aivan asiallisesti. Änkyröinti puoleen jos toiseenkin on suomalaisen nettikulttuurin tuote, eikä sinänsä adventismiin sisään rakennettu ominaisuus (niinkuin mielellään näkisit).

Luomisesta on paljon keskusteltavaa aivan muusta näkökulmasta kuin evoluutio-luominen vastakkainasettelusta. Parhaillaan käynnissä oleva tutkistelu tietenkin joissakin kohdissa viittaa evoluutiodebattiin, mutta onneksi pääosin pidättäytyy siitä ja etsii luomisopin teologista ja eettistä merkitystä sekaantumatta luonnontieteellä leikkimiseen. Oma ensivaikutelmani näistä tutkisteluista on se, että jos tavalliset adventistit ovat johonkin kyllästyneitä, niin he ovat kyllästyneitä omiin änkyröihinsä, jotka paasaavat evoluutiota vastaan tietämättä sen perusteista tai yleensä luonnontieteestä juuri mitään.

Tekstini pointti oli se, tämän palsta on aika huonossa kunnossa, kun se on pelkkää juupas-eipäs jankkausta. Niin ja etten kannata ateistista sen enempää kuin adventististakaan fundamentalismia. Ihan kunnon humanismi tai kristillinen rakkaus edes yhdessä kirjoituksessa kymmenestä voisi piristää.

Kai

Kai

• näin se menee
        Kai_A kirjoitti:

Hyvä veli Bushman, vaikka yleensä pystytkin älykkääseen ja järkevään keskusteluun, sinäkin aika usein lankeat yksipuolisuuksiin ja joskus artikkelissa mainittuun mustamaalaamiseenkin. Mutta kaipa me kaikki näin teemme.

Ehkä kuitenkin tässä kreationismi asiassa näkökulmasi on vähän näivettynyt. On totta, että adventtikirkko opettaa luomista ja kannattaa lyhyttä kronologiaa. Kirkko ei ole antanut tälle lyhyelle ajalle mitään selvää määritelmää - puheet 6000 vuodesta ovat yksittäisten adventistien käsityksiä.

Kun adventistien näkemyksiä on haastattelututkimuksissa selvitetty (USAssa) on tuloksena se, että 80% adventisteista ilmoitti 1980 uskovansa siihen, että maa on noin 6000 vuoden ikäinen. Kun samassa tutkimuksessa kysyttiin adventtikirkon korkeakoulujen luonnontietieden opettajilta heidän kantaansa 6000 vuoteen uskoi pieni vähemmistö ja 39% ilmoitti uskovansa maan olevan noin 4,5 miljardia vuotta vanha, mikä oli silloin (ja taitaa olla vieläkin) yleisesti hyväksytty tieteellinen käsitys maan iästä.

Suhteet ovat myöhäisemmissa haastattelututkimuksissa jonkunverran muuttuneet fundamentalistisesti ajattelevat ovat käyneet omia kampanjoitaan. Korkeakoulujen luonnontieteiden opettajissa ei kuitenkaan löydy suurta määrää 6000 vuoden kannattajia ja kirkon Geoscience Research Institutekin Ted Wilson kauhistukseksi totesi, ettei löydy mitään sellaista luonnonhistoriallista mallia, joka mahtuisi 6000 vuoteen.

Se, mitä yritän tällä sanoa, on, että toisin kuin kuvittelet, adventisteilla on erilaisia käsityksiä luomisesta ja että suurin osa adventisteista pystyy keskustelemaan aiheesta aivan asiallisesti. Änkyröinti puoleen jos toiseenkin on suomalaisen nettikulttuurin tuote, eikä sinänsä adventismiin sisään rakennettu ominaisuus (niinkuin mielellään näkisit).

Luomisesta on paljon keskusteltavaa aivan muusta näkökulmasta kuin evoluutio-luominen vastakkainasettelusta. Parhaillaan käynnissä oleva tutkistelu tietenkin joissakin kohdissa viittaa evoluutiodebattiin, mutta onneksi pääosin pidättäytyy siitä ja etsii luomisopin teologista ja eettistä merkitystä sekaantumatta luonnontieteellä leikkimiseen. Oma ensivaikutelmani näistä tutkisteluista on se, että jos tavalliset adventistit ovat johonkin kyllästyneitä, niin he ovat kyllästyneitä omiin änkyröihinsä, jotka paasaavat evoluutiota vastaan tietämättä sen perusteista tai yleensä luonnontieteestä juuri mitään.

Tekstini pointti oli se, tämän palsta on aika huonossa kunnossa, kun se on pelkkää juupas-eipäs jankkausta. Niin ja etten kannata ateistista sen enempää kuin adventististakaan fundamentalismia. Ihan kunnon humanismi tai kristillinen rakkaus edes yhdessä kirjoituksessa kymmenestä voisi piristää.

Kai

Kai

Jo pelkästään adventistien sapattioppi tuntuu perustuvan uskoon seitsemästä kirjaimellisesta luomispäivästä. Adventistien oppi ei kestä tieteellistä maailmankatsomusta.

• B-mannin kritiikistä

Se mikä Bushmannin kritiikissä on metsässä on, että hän haluaa kaiken aikaa puhua vain negatiivisesti adventisteista ja heidän uskostaan. Se ei ole ainakaan minun mielestäni rehellinen katsantokanta mihinkään asiaan - jo siitäkään syystä että ei maailmassa ole yhtään virheetöntä ihmistä (ei edes Busmanni vaikka joskus se siltä kuullostaakin kun höänen kirjoituksiaan lukee) ja tämänlainen ihmisten parjaaminen joka on jatkunut vuosikausia on kaikessa tapauksessa täysin sairasta touhua.

Adventismissa on paljon viisasta uskontoa verrattuna moniin muihin lahkoihin tai kirkkoihin ja uskon että Busmannikin sen kyllä käsittää, vaikka ei sellaisesta koskaan kirjoitakaan, koska hänen tarkoituksensa on kirjoittaa siten, että mitään positiivista keskustelua adventisteista ja adventismista ja Raamatusta ja Jumalasta ei palstalla synny. Ja hän onkin onnistunut siinä "jotenkuten" - mutta Jumalaan uskovia Bushmannin pilkkaava asenne vain vahvistaa.

• potaskaa potaskaa
        B-mannin kritiikistä kirjoitti:

Se mikä Bushmannin kritiikissä on metsässä on, että hän haluaa kaiken aikaa puhua vain negatiivisesti adventisteista ja heidän uskostaan. Se ei ole ainakaan minun mielestäni rehellinen katsantokanta mihinkään asiaan - jo siitäkään syystä että ei maailmassa ole yhtään virheetöntä ihmistä (ei edes Busmanni vaikka joskus se siltä kuullostaakin kun höänen kirjoituksiaan lukee) ja tämänlainen ihmisten parjaaminen joka on jatkunut vuosikausia on kaikessa tapauksessa täysin sairasta touhua.

Adventismissa on paljon viisasta uskontoa verrattuna moniin muihin lahkoihin tai kirkkoihin ja uskon että Busmannikin sen kyllä käsittää, vaikka ei sellaisesta koskaan kirjoitakaan, koska hänen tarkoituksensa on kirjoittaa siten, että mitään positiivista keskustelua adventisteista ja adventismista ja Raamatusta ja Jumalasta ei palstalla synny. Ja hän onkin onnistunut siinä "jotenkuten" - mutta Jumalaan uskovia Bushmannin pilkkaava asenne vain vahvistaa.

Puhut täyttä potaskaa. Kerro yksikin hyvä asia joka on ominaista adventistien uskonnäkemyksille? Eipä taida sellaista löytyä.

• Aamutuuri
        potaskaa potaskaa kirjoitti:

Puhut täyttä potaskaa. Kerro yksikin hyvä asia joka on ominaista adventistien uskonnäkemyksille? Eipä taida sellaista löytyä.

Vai potaskaa?
        Adventistit eivät usko esimerkiksi että synnissäkin on kuolemattomuus mahdollista tai että ihmisen Luoja kiduttaisi ikuisesti sitä luomaansa ihmistä joka ei pelastu iankaikkiseen elämään. Kaksi erittäin viisasta ja raamatullista asiaa joiden vaikutus adventistien uskoon on laajakantoinen kaikissa sen osissa.

Niiden jotka uskovat Luojan olevan ihmisen piinaaja tulisi katsoa katsoa eteensä sillä se on Jumalan pilkkaa kun ihminen väittää, että ihmisen Luoja olisi epäoikeudenmuikainen. Syntinen ihminen itse on epäoikeudenmukainen ja sokea sellaista väittäessään, mutta Jumala on oikeudenmukainen, rakkaudellinen ja iankaikkinen.

• tee nyt parannus
        Aamutuuri kirjoitti:

Vai potaskaa?
        Adventistit eivät usko esimerkiksi että synnissäkin on kuolemattomuus mahdollista tai että ihmisen Luoja kiduttaisi ikuisesti sitä luomaansa ihmistä joka ei pelastu iankaikkiseen elämään. Kaksi erittäin viisasta ja raamatullista asiaa joiden vaikutus adventistien uskoon on laajakantoinen kaikissa sen osissa.

Niiden jotka uskovat Luojan olevan ihmisen piinaaja tulisi katsoa katsoa eteensä sillä se on Jumalan pilkkaa kun ihminen väittää, että ihmisen Luoja olisi epäoikeudenmuikainen. Syntinen ihminen itse on epäoikeudenmukainen ja sokea sellaista väittäessään, mutta Jumala on oikeudenmukainen, rakkaudellinen ja iankaikkinen.

Aamutuuri, vai aamuhumala.. synnissä ei ole kuolemattomutta, vaan synnin palkka on kuolema.

Mutta jos otat kasteen , saat sitä kautta hyvän omantunnon, että voit pyytää Kristukselta ja lähimmäisiltäsi syntejäsi anteeksi!

Aloita nyt, et iankaiken elä..kertoo B

• pyh!
        näin se menee kirjoitti:

Jo pelkästään adventistien sapattioppi tuntuu perustuvan uskoon seitsemästä kirjaimellisesta luomispäivästä. Adventistien oppi ei kestä tieteellistä maailmankatsomusta.

Sapatti on Jumalan käsky. Ihan sama mitä sinä muuta väität.

• näin on näreet nääs
        pyh! kirjoitti:

Sapatti on Jumalan käsky. Ihan sama mitä sinä muuta väität.

Eikö nuo paimentolaistarut voisi jo jättää vähän vähemmälle?

• b- ja ruoska.
        tee nyt parannus kirjoitti:

Aamutuuri, vai aamuhumala.. synnissä ei ole kuolemattomutta, vaan synnin palkka on kuolema.

Mutta jos otat kasteen , saat sitä kautta hyvän omantunnon, että voit pyytää Kristukselta ja lähimmäisiltäsi syntejäsi anteeksi!

Aloita nyt, et iankaiken elä..kertoo B

Benedi, ruoskankin avulla voi yrittää tehdä evankeliumin työtä, mutta se ei oikein toimi. Sen näkee sinun kirjoituksistasi.
        Ruoska viuhuu, päivästä toiseen, mutta ilman tulosta. Se ei ole rakkautta.,

Taidat olla jäykkäniskainen ja kovakorvainen aivan "ite"!

• pyh!
        näin on näreet nääs kirjoitti:

Eikö nuo paimentolaistarut voisi jo jättää vähän vähemmälle?

Sinä voit vapaasti tehdä mitä lystäät.

Me seuraamma Jumalan ilmaistu tahtoa.

• uusia ajatuksia
        b- ja ruoska. kirjoitti:

Benedi, ruoskankin avulla voi yrittää tehdä evankeliumin työtä, mutta se ei oikein toimi. Sen näkee sinun kirjoituksistasi.
        Ruoska viuhuu, päivästä toiseen, mutta ilman tulosta. Se ei ole rakkautta.,

Taidat olla jäykkäniskainen ja kovakorvainen aivan "ite"!

Muistele Nooan aikaa... eihän se ole tarkoituskaan että varoituksen sanan kukaan ottaisi vastaan... ei suinkaan.. Kysehän on " todistuksen ja varoituksen sanasta"

Senhän takia Jeesuskin meni haudastaan pois , ja saarnasi henkille, eli langenneille enkeleille.

Raamattuhan kertoo että heidät heitetään helvetin tuleen!

"Tämän valtakunnan evankeliumi tulee saarnattavaksi kaikille kansoille, ja sitten tulee loppu"

Ei saarnaaja välitä vähääkään siitä, kääntyykö joku, hän vain saarnaa sanaa sopivalla ja sopimattomalla ajalla!!

Eli kylvää kaikkien vetten varsille... on saastaisia limottenuita vesiä ja puhtaampia..
        Jeesukseltahan kysyttiin , mikä on maailmanlopun ja sinun tulemuksesi merkki"

Jeesus vastasi: " Tämä paha ja avionrikkoja sukukunta tavoittelee merkkiä"

Eli kun Jeesus tulee, niin Jumalan seurakunta on paha , ja avionrikkomuksia täynnä... jo täsät huomaat ettei olekaan tarkoitus ketään puhdistaa saarnoilla.. vaan se on " todistukseksi kaikille kansoille"

Jos heille ei olisi saarnattu, puhuttu ja varoitettu, niin he syyttäisivät Kristuksen puolesta puhujia, siitä, ettei heitä oltu varoitettu, ja että Jumala on väärämielinen,
        kun tuhoaa meidät.

Joko nyt käsität, ettei ole tarkoituskaan kääntää änkyröitten päitä.. Mehän adventistit opetamme: " Joka on saastainen jatkakoon saastaisuuden tiellä.. ja joka on pyhä olkoon edellenkin pyhä"

Varoituksen sana on kyseessä, mutta kun Pyhä Henki on muuttanut maanpäältä taivaaseen, ei ole tarkoituskaan saada mieltä muuttumaan! Tajusitkos?? terv. benedi

• Voittaja on Kristus
        uusia ajatuksia kirjoitti:

Muistele Nooan aikaa... eihän se ole tarkoituskaan että varoituksen sanan kukaan ottaisi vastaan... ei suinkaan.. Kysehän on " todistuksen ja varoituksen sanasta"

Senhän takia Jeesuskin meni haudastaan pois , ja saarnasi henkille, eli langenneille enkeleille.

Raamattuhan kertoo että heidät heitetään helvetin tuleen!

"Tämän valtakunnan evankeliumi tulee saarnattavaksi kaikille kansoille, ja sitten tulee loppu"

Ei saarnaaja välitä vähääkään siitä, kääntyykö joku, hän vain saarnaa sanaa sopivalla ja sopimattomalla ajalla!!

Eli kylvää kaikkien vetten varsille... on saastaisia limottenuita vesiä ja puhtaampia..
        Jeesukseltahan kysyttiin , mikä on maailmanlopun ja sinun tulemuksesi merkki"

Jeesus vastasi: " Tämä paha ja avionrikkoja sukukunta tavoittelee merkkiä"

Eli kun Jeesus tulee, niin Jumalan seurakunta on paha , ja avionrikkomuksia täynnä... jo täsät huomaat ettei olekaan tarkoitus ketään puhdistaa saarnoilla.. vaan se on " todistukseksi kaikille kansoille"

Jos heille ei olisi saarnattu, puhuttu ja varoitettu, niin he syyttäisivät Kristuksen puolesta puhujia, siitä, ettei heitä oltu varoitettu, ja että Jumala on väärämielinen,
        kun tuhoaa meidät.

Joko nyt käsität, ettei ole tarkoituskaan kääntää änkyröitten päitä.. Mehän adventistit opetamme: " Joka on saastainen jatkakoon saastaisuuden tiellä.. ja joka on pyhä olkoon edellenkin pyhä"

Varoituksen sana on kyseessä, mutta kun Pyhä Henki on muuttanut maanpäältä taivaaseen, ei ole tarkoituskaan saada mieltä muuttumaan! Tajusitkos?? terv. benedi

Rukoillaan, että vaimosi saa pitkän elämän ja armonaika pitenesi ja ettei riistäisi henkeään itseltään kuten Juudas teki. Annetaan hänelle elämisen mahdollisuus synneistään huolimatta, kun benedi hänen syntinsä tarkasti tietää.
        Onhan Jumala hänen tiensä jo edeltäkäsin nähnyt, niinkuin bendeinkin.

Pidä rakkaudessasi hänelle ovet auki kuolemaasi saakka, jos häntä niin paljon rakastat tai jos se on sinun tehtäväsi, tai eihän sitä tiedä vaikka tarvitsisit jossain vaiheessa elämääsi vaimosi apua?

Ei kaikki mene siten, kun ihminen haluaa. Oppia elämä kaikki.

Me ihmiset emme saa seurakuntaa synnittömäksi, ei siellä olisi silloin yhtäkään ihmistä. Siellä on viisat ja tyhmät neitsyet ajan loppuun saakka ja vain jäännös pelastuu. Adventisti tietää mitä synti on. Ei kai vaimosi voi tietämätön olla?

• bushmanni kirjoitti Kai_A'lle: «Sekö, että sinä olet lahkosi valinnut, mutta väärinkin voi valita? »

Ihan kaikella rakkaudella, tuskinpa Kai on lahkoaan valinnut. Hän on saanut sen perintönä vanhemmiltaan.

Kaikki eivät ole niin ankaria itselleen (kuten minä), että häipyvät isien ja äitien lahkosta vain sellaisen pikku yksityiskohdan takia, että eivät usko lahkon tunnustuksen mukaan.

• Kai_A kirjoitti:

Hyvä veli Bushman, vaikka yleensä pystytkin älykkääseen ja järkevään keskusteluun, sinäkin aika usein lankeat yksipuolisuuksiin ja joskus artikkelissa mainittuun mustamaalaamiseenkin. Mutta kaipa me kaikki näin teemme.

Kai

Kai

>> Hyvä veli Bushman, vaikka yleensä pystytkin älykkääseen ja järkevään keskusteluun, >>>

Kiitos, samoin sinäkin, yleensä.

Mutta jos tiivistäisimme tämän ongelman, johon myös oma uskontokuntasi on ajautunut, niin ongelman ytimen voisi kenties tiivistää siihen, että eri kristilliset suuntaukset ovatkin alkaneet palvoa Raamattua, eikä suinkaan Jumalaa, vai voisiko tätä näin ajatella?

Mitäpä olet mieltä ajatuksesta?

Koska Kristusta on nyt odotettu takaisin rapiat 2000 vuotta, eikä Raamatun kertomusten aikaan kovin aktiivinen Jumala ole vuoden 0 jälkeen halunnut mitään konkreettista tarjota, niin tämän Jumalan konkreettista toimintaa janoavat ovatkin siirtäneet huomionsa johonkin konkreettiseen, eli Raamattuun ja sen tekstin palvontaan, kun sitä voi hipelöidä ja siitä voi tehdä mieluisensa.

Jumalan palvonnasta on siirrytty Raamatun palvontaan ja se on tämän koko ongelman ja vastakkainasettelun ydin.

Jos eri kirkkokunnat keskittyisivät antamaan Raamatulle sen arvon, joka se kirjallisena tuotoksena tosiasioiden valossa ansaitsee ja pääpaino olisi sen Henki, Jumala, Kaikkivaltias, niin kaikki ongelmat olisivat poissa.

Eihän sinunkaan lahkosi ole olemassa kuin vain sen syyn takia, että te väitette tietävänne paremmin sen mitä Raamattu sanoo, kuin vaikkapa katoliset tai luterilaiset, vaikka kaikilla pitäisi olla sama jumala.

Joten palvotte kaikki kirjaa ja sen oikeellista tulkintaa, ettekä suinkaan yhtään jumalaa ja se on aiheuttanut kaikki ongelmat.

Ja se jumala vain seisoo taivaassaan kädet puuskassa ja ihmettelee sitä yhden kirjan tekstien hämmentämistä ja miettii, että eikö minusta kukaan välitä?

• bushmanni kirjoitti:

>> Hyvä veli Bushman, vaikka yleensä pystytkin älykkääseen ja järkevään keskusteluun, >>>

Kiitos, samoin sinäkin, yleensä.

Mutta jos tiivistäisimme tämän ongelman, johon myös oma uskontokuntasi on ajautunut, niin ongelman ytimen voisi kenties tiivistää siihen, että eri kristilliset suuntaukset ovatkin alkaneet palvoa Raamattua, eikä suinkaan Jumalaa, vai voisiko tätä näin ajatella?

Mitäpä olet mieltä ajatuksesta?

Koska Kristusta on nyt odotettu takaisin rapiat 2000 vuotta, eikä Raamatun kertomusten aikaan kovin aktiivinen Jumala ole vuoden 0 jälkeen halunnut mitään konkreettista tarjota, niin tämän Jumalan konkreettista toimintaa janoavat ovatkin siirtäneet huomionsa johonkin konkreettiseen, eli Raamattuun ja sen tekstin palvontaan, kun sitä voi hipelöidä ja siitä voi tehdä mieluisensa.

Jumalan palvonnasta on siirrytty Raamatun palvontaan ja se on tämän koko ongelman ja vastakkainasettelun ydin.

Jos eri kirkkokunnat keskittyisivät antamaan Raamatulle sen arvon, joka se kirjallisena tuotoksena tosiasioiden valossa ansaitsee ja pääpaino olisi sen Henki, Jumala, Kaikkivaltias, niin kaikki ongelmat olisivat poissa.

Eihän sinunkaan lahkosi ole olemassa kuin vain sen syyn takia, että te väitette tietävänne paremmin sen mitä Raamattu sanoo, kuin vaikkapa katoliset tai luterilaiset, vaikka kaikilla pitäisi olla sama jumala.

Joten palvotte kaikki kirjaa ja sen oikeellista tulkintaa, ettekä suinkaan yhtään jumalaa ja se on aiheuttanut kaikki ongelmat.

Ja se jumala vain seisoo taivaassaan kädet puuskassa ja ihmettelee sitä yhden kirjan tekstien hämmentämistä ja miettii, että eikö minusta kukaan välitä?

Bushmanni :##Jos eri kirkkokunnat keskittyisivät antamaan Raamatulle sen arvon, joka se kirjallisena tuotoksena tosiasioiden valossa ansaitsee ja pääpaino olisi sen Henki, Jumala, Kaikkivaltias, niin kaikki ongelmat olisivat poissa. ##

Niin, kun Raamatun Jumalan kieltäjä ja Jumalan Sanan kieltäjä Bushmanni puhuu "ongelmasta" ja ehdottaa periaatteessa jumalaa ilman Raamattua - niin se ongelma on siinä tapauksessa hänen omansa, ei se uskovaisten ongelma ainakaan ole.

Meille Raamatun Jumala todella On Henki ja Kaikkivaltias - jopa siinä määrin että Hän On taivaan ja maan Luoja ja ihmisenkin Luoja. Raamatun lupaus että kerran me saamme nähdä Hänet , kuningasten Kuninkaan ja herrain Herran, Hänet jolla ainoalla on kuolemattomuus ja joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan syntinen voi mennä; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä - Hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta.

Se on Raamatun perimmäinen lupaus ja sekö meidän tulisi uhnohtaa. ??? ja uskoa Bushmannin selityksiin ??

Minusta se on päinvastoin - että Bushmannin tulisi alkaa keskustella Raamatun sisällöstä, - koska hän on uskovien palstalla - ja kokonaan lopettaa Jumalan halveksiminen ja Raamatun parjaaminen ja jopa ihmisten mollaaminen..
        Bushmanni on nyt vältellyt keskustelua "Raamatun sanomasta" muutaman vuoden ja kirjoitellut kaikkea muuta, vaikka uyskovaisten palstalla kirjoitteleekin - ja kovin usein hän vielä kirjoittelee halveksivin sanoin niistä jotka eivät hänen mielipiteisiinsä yhdy ja kuinka typeriä he ovat kun eivät hänen kantaansa kannata.

No, vaikka Bushmannin kirjoitukset ovatkin sitä samaa anti-adventismia jolla ei paljon kannata mieltään vaivata niin minusta on kuitenkin oikein hyvä että uskovat eivät palstalla kirjoitellessaan myötäile Bushmannin kannanottoja vaan pitävät kiinni Jumalasta ja Jumalan Sanasta ja antavat Bushmannillekin tietoa Raamatun sanomasta - jota on nyt toistettu ja toistettu, joten Bushmanni ei ainakaan voi syyttää sitä, ettei hänelle olisi kerrottu mitä Jumala Raamatussa antaa meille tiedoksi.

alex

• monin sanoin
        Voittaja on Kristus kirjoitti:

Rukoillaan, että vaimosi saa pitkän elämän ja armonaika pitenesi ja ettei riistäisi henkeään itseltään kuten Juudas teki. Annetaan hänelle elämisen mahdollisuus synneistään huolimatta, kun benedi hänen syntinsä tarkasti tietää.
        Onhan Jumala hänen tiensä jo edeltäkäsin nähnyt, niinkuin bendeinkin.

Pidä rakkaudessasi hänelle ovet auki kuolemaasi saakka, jos häntä niin paljon rakastat tai jos se on sinun tehtäväsi, tai eihän sitä tiedä vaikka tarvitsisit jossain vaiheessa elämääsi vaimosi apua?

Ei kaikki mene siten, kun ihminen haluaa. Oppia elämä kaikki.

Me ihmiset emme saa seurakuntaa synnittömäksi, ei siellä olisi silloin yhtäkään ihmistä. Siellä on viisat ja tyhmät neitsyet ajan loppuun saakka ja vain jäännös pelastuu. Adventisti tietää mitä synti on. Ei kai vaimosi voi tietämätön olla?

Samaahan ne miettivät muutkin kirkot, ja seurakunnat.

Miten me enää voitamme, homot, lesbot, avionrikkojat, epäjumalanpalvelijat, jne.jne...kun heitä on enemmän kuin Jumalalle uskollisia.

Ei nykyään luikerrella seurakunnan ovista sisään, vaan tullaan suoraan, ajatuksena että Herra rakastaa kaikkia syntisiä... ja tällä välipuheella kirkot on täyttyneet synnistä.

Ei, enää muutama ns. " vanhan kansan" uskova voi mitään sille että seurakunta on täynnä syntisiä, mutta heitä ei ole kukaan puhdistanut synneistään!

Ainut keino on uskoa Raamattua: " Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette joutuisi osalliseksi heidän synteihinsä"

Jos seurakunnan jäsenet elävät julkisesti synnissä, ja seurakunta ei yritätkään puhdistaa heitä Jeesuksen verellä, katumisen kautta ja synnin hylkäämisen kautta,... niin käy niinkuin on jo käynyt " Kun laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus" Jumalan käskyihin, joka on Jumalan luonne.

Jumalalla ei ole luonne vikaa, mutta seurakunnan jäsenillä on!! Jes 5: 20, 21

" Minun kansani on hullu, se ei tunne minua" Etsi kirja , luku ja jae itse!

" Sillä minä rakastan oikeutta, vihaan vääryyttä ja ryöstöä...

Se, kenen ylle Jumala pukee autuuden vaatteet ja verhoutuu vanhurskauden (oikeuden) viittaan, niinkuin Ylkä, niin kaikki jotka näkevät hänet, tai heidät tuntevat heidät Herran siunaamiksi.

Rukoiletko usein: " Herra olen iskenyt silmäni adventtikirkossa lähimmäiseni vaimoon, anna nyt hänet minulle vaimoksi"

Osa adventisteista on näin rukoillut, ..ja rukoukseen on joku jumala vastannut... Kuka teistä on se mies, joka uskaltaa sanoa: " Tämä Jumala oli Herra Sebaot, joka rakastaa aviorikosta, sinä joka tätä rukoilit, sinua kutsutaan " minun rakkaakseni" ? terv. benedi

" Minun kansani on hullu, väittää tämä Jumala, Herra Sebaot" Ja minä väitän samaa.

Ja muuten miksi viitsit pitää epäjumaliasi siihen saakka kuin Herra saapuu Jes 31: 7

Miten teistä tuli niin kaheleita, ja miksi näkevien silmät soaistiin?

"Nouskaa te suruttomat naiset, kuulkaa minun ääntäni; te huolettomat tyttäret (perästänne) tarkatkaa minun sanojani sanoo Herra"

• a- osa ja osan b koh
        monin sanoin kirjoitti:

Samaahan ne miettivät muutkin kirkot, ja seurakunnat.

Miten me enää voitamme, homot, lesbot, avionrikkojat, epäjumalanpalvelijat, jne.jne...kun heitä on enemmän kuin Jumalalle uskollisia.

Ei nykyään luikerrella seurakunnan ovista sisään, vaan tullaan suoraan, ajatuksena että Herra rakastaa kaikkia syntisiä... ja tällä välipuheella kirkot on täyttyneet synnistä.

Ei, enää muutama ns. " vanhan kansan" uskova voi mitään sille että seurakunta on täynnä syntisiä, mutta heitä ei ole kukaan puhdistanut synneistään!

Ainut keino on uskoa Raamattua: " Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette joutuisi osalliseksi heidän synteihinsä"

Jos seurakunnan jäsenet elävät julkisesti synnissä, ja seurakunta ei yritätkään puhdistaa heitä Jeesuksen verellä, katumisen kautta ja synnin hylkäämisen kautta,... niin käy niinkuin on jo käynyt " Kun laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus" Jumalan käskyihin, joka on Jumalan luonne.

Jumalalla ei ole luonne vikaa, mutta seurakunnan jäsenillä on!! Jes 5: 20, 21

" Minun kansani on hullu, se ei tunne minua" Etsi kirja , luku ja jae itse!

" Sillä minä rakastan oikeutta, vihaan vääryyttä ja ryöstöä...

Se, kenen ylle Jumala pukee autuuden vaatteet ja verhoutuu vanhurskauden (oikeuden) viittaan, niinkuin Ylkä, niin kaikki jotka näkevät hänet, tai heidät tuntevat heidät Herran siunaamiksi.

Rukoiletko usein: " Herra olen iskenyt silmäni adventtikirkossa lähimmäiseni vaimoon, anna nyt hänet minulle vaimoksi"

Osa adventisteista on näin rukoillut, ..ja rukoukseen on joku jumala vastannut... Kuka teistä on se mies, joka uskaltaa sanoa: " Tämä Jumala oli Herra Sebaot, joka rakastaa aviorikosta, sinä joka tätä rukoilit, sinua kutsutaan " minun rakkaakseni" ? terv. benedi

" Minun kansani on hullu, väittää tämä Jumala, Herra Sebaot" Ja minä väitän samaa.

Ja muuten miksi viitsit pitää epäjumaliasi siihen saakka kuin Herra saapuu Jes 31: 7

Miten teistä tuli niin kaheleita, ja miksi näkevien silmät soaistiin?

"Nouskaa te suruttomat naiset, kuulkaa minun ääntäni; te huolettomat tyttäret (perästänne) tarkatkaa minun sanojani sanoo Herra"

Eikös ne raamatunmukaan ilotytöt mene ennemmin taivaaseen kuin lainoppinut.
        Ilotytöt eivät osaa latinaa, mutta katselevat kirkon kuvia seiniltä ja uskovat.
        Lainoppinut ei anna itse sanaa tutkia, vaan selittää täyttä hebreaa ihmisille.

Näinollen sana kertoo näitten tyttöjen perillepääsyn olevan totta.

• näin sen näen

Joo ainahan sitä pitäisi olla mielin, kielin, slurpsis ja yrittää ymmärtää uskoviakin. Minä vain en yksinkertaisesti enään jaksa kovin kauniisti suhtautua adventistien tapaisiin humpuukilahkoihin. Ne ovat yksinkertaisesti liian kaukana reaalitodellisuudesta sairaine oppeineen ja minua suorastaan pistää vihaksi miten ne houkuttelevat riveihinsä heitä jotka ovat kaikkein haavoittuvimpia. Ihminen jolla asiat ovat kunnossa ei yleensä tuon kaltaisiin vedätyksiin lankea.

Kyllähän sitä kai änkyrän maineen saa kun ei aina osaa käyttäytyä lapioituaan tätä uskontosontaa tässä jo muutaman vuosikymmenen. Pitäisi siis ottaa itseään niskasta kiinni.

• Kuu-ukkoa ei ole

Niin se on - kyllä teidän pitäis nimen omaan ymmärtää uskovia, mutta koska se lienee mahdottomuus niin voisitte ainakin keskustella siten että arvostatte niitäkin ihmisiä joilla ei ole sama elämänkatsomus kuin teillä.
        Olen joskus toisissani ihmetellyt, että miksi ateistien jumalkäsitykset ovat niin uskomattoman yksinkertaisia, suunilleen kuin olisi puhe jostain kuu-ukosta, ja sitten he kritisoivat kuu-ukkoaan ja sanovat että ihmiset jotka uskovat kuu-ukkoon ovat typeriä .. Eivätkö he käsitä, että ei kukaan normaali Jumalaan uskova ihminen usko kuu-ukko jumalaan, se on vain ateistinen irvikuva Jumalasta jota he käyttävät kirjoitellessaan uskovista ja heidän uskostaan.

• Ana Lyysi

#Suomalaisten vapaa-ajattelijoiden viimeaikainen toiminta näyttää aatteen irvikuvalta, joka on tuotettu globaalin pussinperän monokulttuurissa... Änkyrät [uskonnolliset ja uskonnottomat] muistuttavat toisiaan. Omaa totuutta ajetaan vastakkainasettelun ja mustamaalaamisen termein.#

Toden totta

• pyh!
        Kuu-ukkoa ei ole kirjoitti:

Niin se on - kyllä teidän pitäis nimen omaan ymmärtää uskovia, mutta koska se lienee mahdottomuus niin voisitte ainakin keskustella siten että arvostatte niitäkin ihmisiä joilla ei ole sama elämänkatsomus kuin teillä.
        Olen joskus toisissani ihmetellyt, että miksi ateistien jumalkäsitykset ovat niin uskomattoman yksinkertaisia, suunilleen kuin olisi puhe jostain kuu-ukosta, ja sitten he kritisoivat kuu-ukkoaan ja sanovat että ihmiset jotka uskovat kuu-ukkoon ovat typeriä .. Eivätkö he käsitä, että ei kukaan normaali Jumalaan uskova ihminen usko kuu-ukko jumalaan, se on vain ateistinen irvikuva Jumalasta jota he käyttävät kirjoitellessaan uskovista ja heidän uskostaan.

No tietenkin on. Ateisti toimii samoin kuin natsi, joka sanoo, että juutalainen on paha. Siis tapa juutalainen. Ihan sama logiikka. Uskova on paha, siis tapa uskova.

• ottakaa tästä kaikki

Kyllä seurakunnalla on tärkeä rooli pelastuksessa.

Vaikka Jeesus on se ,joka ihmisen pelastaa hänen synneistään, niin yleensä seurakunnan jäsen kastaa tämän henkilön joka uskoo.

" Kun hän näin puhui ,uskoivat monet häneen! " Joh 8: 30
      Usko ei tule seurakunnalta, mutta usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta!

Ja seurakunnat, tai seurakunnissa olevat henkilöt ovat iankaikkista evankeliumia julistaneet.

Mutta usko on tärkein, eli totteleminen. Mioni luulee että usko on uskoa, ilman kuuliaisuutta ja tottelemista.

Jos joku sanoo , " Minä uskon Jeesukseen Kristukseen, niin se tarkoittaa, että minä uskon Jeesuksen sanoihin, ja siihen mitä hän on käskenyt, alusta asti.
      ja teen eli elän sen mukaan!

Apost 16: 31, 32

Ennen uskoon tuloa tärkeää on katuminen, ja siihenkin tarvitaan toista ihmistä Luuk 24: 47... sillä pakkohan varastettu vaimo tai pyörä on viedä takaisin sille, jolta oot varastanut.

Ja siis, kuten jo sanottu, kasteen suorittaa yleensä seurakunnan jäsen Mark 16: 16

En usko että julki jumalaton lähtee kastamaan ketään.

Uskossa on siis puuhaa, sillä syntisen osa on uskoa, ja harjoittaa uskoa, katua, ja todistaa seurakunnassaan ja sen ulkopuolella Kristuksesta....se on fakta, että
      pilkkaa saat kokea!..Sekä ottaa kaste ja elää totellen Jumalan sanaa.

Jumalan osaksi jää antaa uskovalle uusi luonne, tätä kutsutaan " uudesti syntymäksi"
      lue Joh 3: 3 - 8 terv. benedi

• Adventstit olivat ainakin koko sen ajan, kun minä kerhossa olin kirjoilla, mitä tyypillisimpiä änkyröitä. Hyvin harvat poikkeusyksilöt vain vahvistavat säännön.

Mintut ja tillit siivilöitiin tavattoman tarkkaan ja sitäpaitsi varsin kummallisilla siivilöillä.

Siinä samalla tuli sitten nielaistua kameli tai pari.

Olen ymmärtänyt, että sitoutumista 666 opinkohdan listaan, vai mikä se lukumäärä nyt olikaan, vahditaan varsin tarkkaan ja vähänkään poikkeavasti ajatteleville jaetaan puhekieltoja ja suosituksia häipyä seurakunnasta.

• pyh!

No siitä on niin kauan, kun sinä olit mukana, että et tiedä mitään nykyajan adventisteista.

• pyh! kirjoitti:

No siitä on niin kauan, kun sinä olit mukana, että et tiedä mitään nykyajan adventisteista.

pyh! kirjoitti: «No siitä on niin kauan, kun sinä olit mukana, että et tiedä mitään nykyajan adventisteista.»

Tuo on sentään hiukan liioittelua. Tietoni puhekielloista ja erottamisista ovat melko tuoreita. On minulla edelleen verkostossani henkilöitä, jotka ovat tekemisissä adventtiseurakunnan kanssa.

Kulttuuriset asiat ovat kyllä muuttuneet. Linja on paljon aiempaa sallivampi. 60-luvulla joutui poika Toivonlinnasta ulos, jos ei suostunut tukkansa leikkaamiseen varsin lyhyeksi. Tytöille oli myös tiukka linja koskien vaatetusta, ehostuksista ja koruista nyt puhumattakaan.

Ja näitä perusteltiin raamatunpaikoilla, jotka ovat aivan ennallaan tänäkin päivänä. Vain tulkintatapa on muuttunut. Hiukan hullunkurista se on, kun muistaa sen, miten meille opetettiin, että Jumalan sana on sama iankaikkisesti.

• pyh!
        v.aari kirjoitti:

pyh! kirjoitti: «No siitä on niin kauan, kun sinä olit mukana, että et tiedä mitään nykyajan adventisteista.»

Tuo on sentään hiukan liioittelua. Tietoni puhekielloista ja erottamisista ovat melko tuoreita. On minulla edelleen verkostossani henkilöitä, jotka ovat tekemisissä adventtiseurakunnan kanssa.

Kulttuuriset asiat ovat kyllä muuttuneet. Linja on paljon aiempaa sallivampi. 60-luvulla joutui poika Toivonlinnasta ulos, jos ei suostunut tukkansa leikkaamiseen varsin lyhyeksi. Tytöille oli myös tiukka linja koskien vaatetusta, ehostuksista ja koruista nyt puhumattakaan.

Ja näitä perusteltiin raamatunpaikoilla, jotka ovat aivan ennallaan tänäkin päivänä. Vain tulkintatapa on muuttunut. Hiukan hullunkurista se on, kun muistaa sen, miten meille opetettiin, että Jumalan sana on sama iankaikkisesti.

Enpä usko. Ei se tulkintakaan ole muuttunut. Se vain on niin, että Suomessa adventistit ovat nykyisin leväperäisiä, eivätkä noudata omia tulkintojaan.

• pyh!
        v.aari kirjoitti:

Puhekieltoon joutuminen on nykyisin niin harvinaista, että jos joku on puhekiellossa, on sen kyllä sitten ansainnutkin.

• rauha maassa
        v.aari kirjoitti:

Meikäläisen emäntä oli vielä muutamia vuosia sitten touhussa mukana ja oli se sairasta menoa. Onneksi pääsi siitä porukasta eroon. Itse en ole koskaan ollut näistä 1800-luvulla syntyneistä humpuukilahkoista kiinnostunut.

• ex-adventisti

Lähetin viime yönä viestin tänne ja luinkin sen, mutta nyt sitä ei löydy mistään. Harrastetaanko tällä keskustelupalstalla sensuuria vai mistä johtuu?

• häh?

Miksi kirjoitat, jos olet ex?

• häh? kirjoitti:

Miksi kirjoitat, jos olet ex?

häh? kirjoitti: «Miksi kirjoitat, jos olet ex?»

Tämän palstan ohjeellinen teksti on: "Keskustele adventismista." Se ei ole: "Suljettu seura yksimielisille adventtiseurakunnan jäsenille."

Onko siihen laitettu vahingossa väärä teksti?

• häh?
        v.aari kirjoitti:

häh? kirjoitti: «Miksi kirjoitat, jos olet ex?»

Tämän palstan ohjeellinen teksti on: "Keskustele adventismista." Se ei ole: "Suljettu seura yksimielisille adventtiseurakunnan jäsenille."

Onko siihen laitettu vahingossa väärä teksti?

Etkö ymmärrä kysymystä?

• häh? kirjoitti:

Etkö ymmärrä kysymystä?

Myös ex-adventistit voivat tuntea tarvetta keskustella adventismista.

Mikä siinä on ongelmallista?

• ex-adventisti
        häh? kirjoitti:

Etkö ymmärrä kysymystä?

Ymmärrän kyllä kysymyksen, mutta en päivystä 24 tuntia vuorokaudessa tällä palstalla, joten en ole ehtinyt vastailemaan ennen kuin nyt.

Olen joskus kauan sitten kuulunut adventtiseurakuntaan, mutta jättänyt sen, koska en kestänyt sitä ristiriitaa, joka minulla oli Raamatun ihanteiden ja seurakunnan todellisuuden välillä. Jätettyäni seurakunnan päätin vakaasti, etten taakseni katsele. Niin teinkin, kunnes viime kesänä Jumala "pysäytti" minut ja löysin (omaksi hämmästyksekseni) uskoni uudelleen. Tai ei voi sanoa, että "löysin" uskoni, koska en sitä edes etsinyt tai halunnut, mutta niin vain kävi!

Uskoni ei kuitenkaan enää ole mitenkään riippuvainen adventti- tai mistään muustakaan seurakunnasta. Mikään seurakunta tai oppi tai yksin Raamattukaan ei meitä pelasta, vaan ainoastaan Jeesus. Jos kuvittelen jotain muuta, niin olen tyhmä neitsyt.

Tälle palstalle hakeuduin sitten sen vuoksi, kun halusin tietää, mitä adventtiseurakunnalle kuuluu tässä maailmanajassa. Itse olen siinä uskossa, että lopunajan "rikkaat" seurakunnat (muutkin kuin adventtiseurakunta) tullaan "oksentamaan ulos" niin kuin sanomassa Laodikean seurakunnalle sanotaan, koska eivät rikkaudessaan edes näe, että itse seurakunnan Herra, Jeesus, seisoo oven ulkopuolella kolkuttamassa.

Seurakunnat eivät sitä ovea tule avaamaan, koska niiden olisi luovuttava omasta "rikkaudestaan" (sekä hengellisestä että maallisesta) ja alettava elämään "kädestä suuhun" - uskon varassa - niin kuin apostolit ja opetuslapset seurakunnan (ekklesia) alkuaikoina. Vanhan liiton aikainen pappisjärjestelmähän lakkasi olemasta voimassa, kun Jeesus kuoli ristillä ja nyt me kaikki uskovat olemme se "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa" (1Piet.2:9) julistaaksemme sen jaloja tekoja, joka on pimeydestä kutsunut meidät ihmeelliseen valkeuteensa.

Tähän ei tarvita yliopistokoulutusta, vaan jokainen, joka on Jeesuksen oman elämänsä Herraksi valinnut, on kykeneväinen (ja velvollinen) tähän lähetystyöhön. Kaikenlaisia "astioita" tarvitaan, vähemmän oppineet eivät ole sen huonompia kuin oppineetkaan. Ja lähetyskenttä ovat kaikki ne ihmiset, joiden kanssa olemme tekemisissä. Ei tarvitse lähteä Afrikkaan saakka lähetysyötä tekemään. Ja seurakunta on siinä missä kaksi tai kolme kokoontuu Jeesuksen nimessä. Todellisen seurakunnan, hengellisen Israelin jäsenluettelo, elämänkirja, on taivaassa ja yksin Jumala tietää, ketkä siihen kuuluvat.

Sodoman synti: "ylpeys, leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo hänellä ja hänen tyttärillään, mutta kurjaa ja köyhää hän ei kädestä ottanut" (Hes.16:49) sopii tähän aikaan täydellisesti .
        Jeesus myös kehoitti opetuslapsiaan "kun laitat pidot, kutsu köyhiä, raajarikkoja, rampoja, sokeita, niin sinä olet oleva autuas, KOSKA HE EIVÄT VOI MAKSAA SINULLE; sillä sinulle maksetaan vanhurskasten ylösnousemuksessa" (Matt.14:13,14).

Tällaiset ihmiset ovat kuitenkin harvoin tervetulleita koteihimme ja seurakuntiin. Eiväthän he tuo sinne mitään eikä seurakunta voi ylpeillä tällaisilla jäsenillään. On paljon hienompaa kertoa maailmalle, että "tohtori se ja se" kuuluu meidän seurakuntaamme, joten emme me ihan tyhmiä ole, kuin kantaa Kristuksen häpeää ja olla halveksittu maailman silmissä. Vaikka tosiasiassa uskon, että maailma meitä enemmän arvostaisi ja vähemän arvostelisi, jos näin toimisimme. Tosin eivät ehkä juuri ne "tämän maailman viisaat", mutta miksi me heistä ja heidän mielipiteistään välitämme. Juuri heillehän ei evankeliumi kelpaa.

Haluan vielä painottaa, että pidän jokaista lähimmäistäni, joka on ottanut Jeesuksen omana Vapahtajanaan ja Herranaan vastaan, sisarenani tai veljenäni, kuuluipa hän sitten mihin seurakuntaan tahansa. On muistettava, että vaikka jotkut tätä "elämän rakennustaan" rakentavat heinistä tai oljista, niin he kuitenkin tulevat pelastumaan, jos heillä on oikea perustus. Eiväthän rakennus tai hienot rakennusaineetkaan ketään pelasta vaan yksin perustus.

"Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus... 1Kor.3:11-15.

"Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi... " Matt.7:26,27.

Lopuksi vielä:
        "Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis, ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia. Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva". Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi" 1Piet.2:4-7.

• pyh!
        ex-adventisti kirjoitti:

Ymmärrän kyllä kysymyksen, mutta en päivystä 24 tuntia vuorokaudessa tällä palstalla, joten en ole ehtinyt vastailemaan ennen kuin nyt.

Olen joskus kauan sitten kuulunut adventtiseurakuntaan, mutta jättänyt sen, koska en kestänyt sitä ristiriitaa, joka minulla oli Raamatun ihanteiden ja seurakunnan todellisuuden välillä. Jätettyäni seurakunnan päätin vakaasti, etten taakseni katsele. Niin teinkin, kunnes viime kesänä Jumala "pysäytti" minut ja löysin (omaksi hämmästyksekseni) uskoni uudelleen. Tai ei voi sanoa, että "löysin" uskoni, koska en sitä edes etsinyt tai halunnut, mutta niin vain kävi!

Uskoni ei kuitenkaan enää ole mitenkään riippuvainen adventti- tai mistään muustakaan seurakunnasta. Mikään seurakunta tai oppi tai yksin Raamattukaan ei meitä pelasta, vaan ainoastaan Jeesus. Jos kuvittelen jotain muuta, niin olen tyhmä neitsyt.

Tälle palstalle hakeuduin sitten sen vuoksi, kun halusin tietää, mitä adventtiseurakunnalle kuuluu tässä maailmanajassa. Itse olen siinä uskossa, että lopunajan "rikkaat" seurakunnat (muutkin kuin adventtiseurakunta) tullaan "oksentamaan ulos" niin kuin sanomassa Laodikean seurakunnalle sanotaan, koska eivät rikkaudessaan edes näe, että itse seurakunnan Herra, Jeesus, seisoo oven ulkopuolella kolkuttamassa.

Seurakunnat eivät sitä ovea tule avaamaan, koska niiden olisi luovuttava omasta "rikkaudestaan" (sekä hengellisestä että maallisesta) ja alettava elämään "kädestä suuhun" - uskon varassa - niin kuin apostolit ja opetuslapset seurakunnan (ekklesia) alkuaikoina. Vanhan liiton aikainen pappisjärjestelmähän lakkasi olemasta voimassa, kun Jeesus kuoli ristillä ja nyt me kaikki uskovat olemme se "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa" (1Piet.2:9) julistaaksemme sen jaloja tekoja, joka on pimeydestä kutsunut meidät ihmeelliseen valkeuteensa.

Tähän ei tarvita yliopistokoulutusta, vaan jokainen, joka on Jeesuksen oman elämänsä Herraksi valinnut, on kykeneväinen (ja velvollinen) tähän lähetystyöhön. Kaikenlaisia "astioita" tarvitaan, vähemmän oppineet eivät ole sen huonompia kuin oppineetkaan. Ja lähetyskenttä ovat kaikki ne ihmiset, joiden kanssa olemme tekemisissä. Ei tarvitse lähteä Afrikkaan saakka lähetysyötä tekemään. Ja seurakunta on siinä missä kaksi tai kolme kokoontuu Jeesuksen nimessä. Todellisen seurakunnan, hengellisen Israelin jäsenluettelo, elämänkirja, on taivaassa ja yksin Jumala tietää, ketkä siihen kuuluvat.

Sodoman synti: "ylpeys, leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo hänellä ja hänen tyttärillään, mutta kurjaa ja köyhää hän ei kädestä ottanut" (Hes.16:49) sopii tähän aikaan täydellisesti .
        Jeesus myös kehoitti opetuslapsiaan "kun laitat pidot, kutsu köyhiä, raajarikkoja, rampoja, sokeita, niin sinä olet oleva autuas, KOSKA HE EIVÄT VOI MAKSAA SINULLE; sillä sinulle maksetaan vanhurskasten ylösnousemuksessa" (Matt.14:13,14).

Tällaiset ihmiset ovat kuitenkin harvoin tervetulleita koteihimme ja seurakuntiin. Eiväthän he tuo sinne mitään eikä seurakunta voi ylpeillä tällaisilla jäsenillään. On paljon hienompaa kertoa maailmalle, että "tohtori se ja se" kuuluu meidän seurakuntaamme, joten emme me ihan tyhmiä ole, kuin kantaa Kristuksen häpeää ja olla halveksittu maailman silmissä. Vaikka tosiasiassa uskon, että maailma meitä enemmän arvostaisi ja vähemän arvostelisi, jos näin toimisimme. Tosin eivät ehkä juuri ne "tämän maailman viisaat", mutta miksi me heistä ja heidän mielipiteistään välitämme. Juuri heillehän ei evankeliumi kelpaa.

Haluan vielä painottaa, että pidän jokaista lähimmäistäni, joka on ottanut Jeesuksen omana Vapahtajanaan ja Herranaan vastaan, sisarenani tai veljenäni, kuuluipa hän sitten mihin seurakuntaan tahansa. On muistettava, että vaikka jotkut tätä "elämän rakennustaan" rakentavat heinistä tai oljista, niin he kuitenkin tulevat pelastumaan, jos heillä on oikea perustus. Eiväthän rakennus tai hienot rakennusaineetkaan ketään pelasta vaan yksin perustus.

"Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus... 1Kor.3:11-15.

"Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi... " Matt.7:26,27.

Lopuksi vielä:
        "Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis, ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia. Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva". Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi" 1Piet.2:4-7.

Pari ongelmaa tuossa vain on.

Jumala sanoo Ilmestyskirjassa, että hänellä on seurakunta, johon jäseneksi kutsutaan. Jos ajattelet, että "olen täällä omissa nurkissani, enkä tunnusta minkään seurakunnan arvovaltaa", niin sitten et seuraa Raamattua.

UUSI testamentti opettaa myös siitä, että seurakunnalla on palkattuja paimenia, joille seurakunta on velvollinen elatuksen järjestämään. Ei ole mikään Vanhan liiton pappisjärjestelmä.

• Amen, ja siihensejäi
        pyh! kirjoitti:

Jumala sanoo Ilmestyskirjassa, että hänellä on seurakunta, johon jäseneksi kutsutaan. Jos ajattelet, että "olen täällä omissa nurkissani, enkä tunnusta minkään seurakunnan arvovaltaa", niin sitten et seuraa Raamattua.

UUSI testamentti opettaa myös siitä, että seurakunnalla on palkattuja paimenia, joille seurakunta on velvollinen elatuksen järjestämään. Ei ole mikään Vanhan liiton pappisjärjestelmä.

Ainakin ennenvanhaan asiat meni niin, että SE pappi joka oli voideltu ja vihitty papinvirkaan, niin hän toimitti sovituksen a) ilmestysmajalle b) ja alttarille
        ja c) sovituksen myös muille papeille ja d) ja sovituksen myös seurakunnan kansalle.

Pyh, ei tule aina ajatelleeksi että koko seurakunnan kansa, voi tehdä syntiä jotakin seurakuntalaista ja näinollen Jumalaa vastaan!

Ongelmana on vain sokeus,jase että seurakunta itse kiistää asian.
        Katsotaanpa Raamatusta näitä seurakunnan mokia!

" Silloin koko seurakunta vaati heitä kivitettäväksi, mutta Herran kirkkaus ilmestyi kaikille israelilaisille ilmestysmajassa" 4 Moos 14: 10

Pyh ei käsitä että kyse on tästä: " Ja Herra sanoi Moosekselle: " Kuinka kauan tämä kansa pitää minua pilkkanaan eikä usko minuun, huolimatta kaikista tunnusteoista, jotka minä olen tehnyt sen keskuudessa" jae 11

Pyh ei tule ajattelleeksi että seurakunnankansa, voi olla valmis hävitettäväksi,....ja juuri tästä on kyse adventti seurakunnan kohdalla, joka on hengellinen israel!

" Minä tuhoan sen rutolla ja hävitän sen perinjuurin...

Jos ja kun esim. adventtiseurakuntaa (siis ihmisiä) vaaditaan muuttamaan joitakin tehtyjä, Jumalan lain vastaisia päätöksiä, niin tämä kansa on jo menettänyt etsikkoaikansa,..eikä muuta sitä mikä sen huulilta on lähtenyt.

Vielä Nehemian aikaan tehtiin näin: ..." mee teemme niinkuin olet sanonut"..ja minä kutsuin papit ja vannotin heidät tekemään näin" Nehemia 5: 12

" Ja koko s e u r a k u n t a sanoi: " Amen", ja ylisti Herraa. Ja kansa teki, niinkuin oli sanottu!" jae 13

Etkö sinä pyh käsitä, ettei nykyinen adventtiseurakunta tee, vaikka jotkut papit vannottaisivat heitä tekemään näin... ettei toisen aviopuolisoa saa antaa toiselle seurakunnan miehelle tai naiselle!!

Eikä pappi, joka vannottaa seurakuntalaisia tekemään niin, kuin käskyissä on sanottu, ..ei hän voi ennen vannottamistaan ottaa toiselta seurakuntalaiselta vaimoa, ja sitten vannottaa: " Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa"!!

Huomaatko pyh, että sinä olet täysin sekaisin ja järjiltäsi.. ja ex- adventisti oli taas paljon oikeammassa kuin sinä!
        Sinä et käsitä, että vaikka itse opetat että Laodikean sanoma tarkoittaa sanomaa adventtiseurakunnalle, niin sinä et pidä sitä todellisena arjessa tapahtuneena asiana.

Ette heitä jeesuskuvia pois, vaikka profetoisin kolmannestakin kirkosta jotain, joka toteutuu... Te olette niin pässinpäitä tässä samassa adventtiseurakunnassa, jossa minäkin olen, että te ette muuta mieltänne vaikka profetoisin että kaikki adv.kirkot palavat tiettynä päivänä poroksi!!

Te, vain jonkin aikaa supisette ja mumisette keskenänne, kuin en Doorin noita..mutta siihen se kaikki jääkin. Sanoinko taas jotain väärin, että tulee valittamista? Hä..benedi

• Siinähän se...
        pyh! kirjoitti:

Ja seurakunnan kaitsija olkoon yhden vaimon mies....
        Perustukset on retuperällä, kun naispastoriskat on johtukunta valtuuttanut pastoriskoiksi seurakuntiin ilman seurakunnan jäsenten lupaa. Osa on vähitellen heidät hyväksynyt ja osa ei tule milloinkaan heitä hyväksymään, osa väistynyt naispastorikojen seurakunnista syrjään. Jumala on heidät kerran pyyhkäisevä pois, kun seurakunta on riittävän rappiolla.

• Kyselijä vain..
        Amen, ja siihensejäi kirjoitti:

Ainakin ennenvanhaan asiat meni niin, että SE pappi joka oli voideltu ja vihitty papinvirkaan, niin hän toimitti sovituksen a) ilmestysmajalle b) ja alttarille
        ja c) sovituksen myös muille papeille ja d) ja sovituksen myös seurakunnan kansalle.

Pyh, ei tule aina ajatelleeksi että koko seurakunnan kansa, voi tehdä syntiä jotakin seurakuntalaista ja näinollen Jumalaa vastaan!

Ongelmana on vain sokeus,jase että seurakunta itse kiistää asian.
        Katsotaanpa Raamatusta näitä seurakunnan mokia!

" Silloin koko seurakunta vaati heitä kivitettäväksi, mutta Herran kirkkaus ilmestyi kaikille israelilaisille ilmestysmajassa" 4 Moos 14: 10

Pyh ei käsitä että kyse on tästä: " Ja Herra sanoi Moosekselle: " Kuinka kauan tämä kansa pitää minua pilkkanaan eikä usko minuun, huolimatta kaikista tunnusteoista, jotka minä olen tehnyt sen keskuudessa" jae 11

Pyh ei tule ajattelleeksi että seurakunnankansa, voi olla valmis hävitettäväksi,....ja juuri tästä on kyse adventti seurakunnan kohdalla, joka on hengellinen israel!

" Minä tuhoan sen rutolla ja hävitän sen perinjuurin...

Jos ja kun esim. adventtiseurakuntaa (siis ihmisiä) vaaditaan muuttamaan joitakin tehtyjä, Jumalan lain vastaisia päätöksiä, niin tämä kansa on jo menettänyt etsikkoaikansa,..eikä muuta sitä mikä sen huulilta on lähtenyt.

Vielä Nehemian aikaan tehtiin näin: ..." mee teemme niinkuin olet sanonut"..ja minä kutsuin papit ja vannotin heidät tekemään näin" Nehemia 5: 12

" Ja koko s e u r a k u n t a sanoi: " Amen", ja ylisti Herraa. Ja kansa teki, niinkuin oli sanottu!" jae 13

Etkö sinä pyh käsitä, ettei nykyinen adventtiseurakunta tee, vaikka jotkut papit vannottaisivat heitä tekemään näin... ettei toisen aviopuolisoa saa antaa toiselle seurakunnan miehelle tai naiselle!!

Eikä pappi, joka vannottaa seurakuntalaisia tekemään niin, kuin käskyissä on sanottu, ..ei hän voi ennen vannottamistaan ottaa toiselta seurakuntalaiselta vaimoa, ja sitten vannottaa: " Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa"!!

Huomaatko pyh, että sinä olet täysin sekaisin ja järjiltäsi.. ja ex- adventisti oli taas paljon oikeammassa kuin sinä!
        Sinä et käsitä, että vaikka itse opetat että Laodikean sanoma tarkoittaa sanomaa adventtiseurakunnalle, niin sinä et pidä sitä todellisena arjessa tapahtuneena asiana.

Ette heitä jeesuskuvia pois, vaikka profetoisin kolmannestakin kirkosta jotain, joka toteutuu... Te olette niin pässinpäitä tässä samassa adventtiseurakunnassa, jossa minäkin olen, että te ette muuta mieltänne vaikka profetoisin että kaikki adv.kirkot palavat tiettynä päivänä poroksi!!

Te, vain jonkin aikaa supisette ja mumisette keskenänne, kuin en Doorin noita..mutta siihen se kaikki jääkin. Sanoinko taas jotain väärin, että tulee valittamista? Hä..benedi

Lueskelin tuota benedin kirjoitusta, ensin hän kiirjoittaa että hän on ex-adventisti ja toisessa kohdassa olette niin pässinpäitä tässä adventtiseurakunnassa, jossa minäkin olen, kuinka on mahdollista olla ex ja kuitenkin olla seurakunnassa.
        Hän kysyy lopuksi Sanoinko taas jotain väärin, että tulee valittamista, kyllä on tässä ainakin valittamista.

• toinen lukija
        Kyselijä vain.. kirjoitti:

Lueskelin tuota benedin kirjoitusta, ensin hän kiirjoittaa että hän on ex-adventisti ja toisessa kohdassa olette niin pässinpäitä tässä adventtiseurakunnassa, jossa minäkin olen, kuinka on mahdollista olla ex ja kuitenkin olla seurakunnassa.
        Hän kysyy lopuksi Sanoinko taas jotain väärin, että tulee valittamista, kyllä on tässä ainakin valittamista.

ei ole huomannut, että benedi olisi sanonut itseään ex-adventiksi. Benedi kirjoittaa näin: ---Huomaatko pyh, että sinä olet täysin sekaisin ja järjiltäsi.. ja ex- adventisti oli taas paljon oikeammassa kuin sinä!---

• v.aari kirjoitti:

Myös ex-adventistit voivat tuntea tarvetta keskustella adventismista.

Mikä siinä on ongelmallista?

## Myös ex-adventistit voivat tuntea tarvetta keskustella adventismista.
        Mikä siinä on ongelmallista? ##

Ei mikään! Ainakaan minä en viitsisi tänne poiketa, jos täällä ei olisi mukana ex-adventistejakin, kuten esim. suuresti arvostamani m.naat silloin tällöin ehtii muilta kiireiltään tuomaan kriittistä näkökulmaa, kokemusasiantuntijana.
        Taivaan lahja on se, että tri Kai_A piipahtaa hänkin toisinaan täällä.
        Näin saadaan luotettavaa tietoa adventistilta painavasta näkökulmasta.
        Keskustelupalsta on keskustelupalsta ja meitä loitommalta nähneitäkin tarvitaan.

• Huomenta !

Viimeisin;

http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/5.21

Raamattuhotellissani minulla on kirjoituksieni viimeistelytyötä 62% olemassa olevista teksteistä on minulta viimeistelemättä ja 34 kpl jäi joskus pöytälaatikkooni kun iski uupumus väliin.

Minulla oli yhteensä 12 luottamustehtävää kirkon maallikko- kunallisia- ja asumisen luottamustehtäviä ja olin silloin aktiivinen opettajan asenteella täällä Raamattua opettamassa. Nykyisin olen vain keskustelija ja freelancerjeesusmies.

Olen tarinan lukuisia kertoja sanonut ja en enää sano, olen jokaiseen kirjoitukseeni merkinnyt jos ne on vielä minulta viimeistä silausta vaille.
      Ajan saatossa silausta aina joku sanaa lisää voi tulla jokaiseen.

Tyylinäyte kuitenkin var god olkaa hyvä: http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/5.21

Katsokaa isienikin tyylinäyte sivuni alusta; http://jarinhotelli.blogspot.com/2011/05/sukuvalokuvia-vanhoista-albumeista.html

Jumalan siunausta
      jari laurila

• Lisäys;

Kirjoituksissani on linkit web- sivuille. Jokainen sellainen on itsenäinen yksikkö jossa omat vastuut ja minulla ei tekemistä, eikä minuun olla yhteydessä.

- Esimiehiä minulla ei ole, siis minulla, en ole työsuhteissa, esimiehiä minulla ei siksi missään ainokaistakaan missään. Olen täällä esimies/demokratia/hyvät vuokratavat/ ja hyvistä johtamistavoistakin antanut neuvoa perusasioissa. Siksi ettei tarvitse olla niin huolissaan. Eläkeläisille ja vuokralaisille ei onnistu esimiehet missään millään konstilla koskaan.

Erilaisilla yksiköillä on esimiehet, kirkolla on esimies joka on työnjohtaja kirkon palkkahenkilöstöille. Esimiesasia liittyy aina palkkahenkilöstöasiaan.
      Vapaaehtoistyöt ovat talkoohommia. Niissä joskus on esimies- nimike vastaavilla, mutta vapaaehtoistyö on muuta kuin esimies/alaistaitoja vaativa suhde. Kyse on siis henkilökihtaisesta suhteesta suhteessa toiseen ihmiseen mitä tarkoitan. Yhdistyksillä on omat sääntönsä.

Minä kirjoitan Raamatun asioita yksin Raamatun kannalta. En eri piirien rajakysymyksistä. Ne sopivat siksi kaikille, ja en kirjoita ketään loukkaavaa, mitään piiriä loukkaavaa, enkä mitään mikä sotisi A-kirkonkaan asiaa vastaan.

Minulla ei ole mitään kirkon yksiköiden esimiehiä vastaan, he ovat esimiehiä yksikössään palkkahenkilöstölle työnjohtajina. Minulla ei tekemistä eikä minuun yhteydessä ja vuorovaikutuksessa. Demokratian kysymykset ovat tasa-arvoisten ihmisten talkoohommia, määräaikapestejä, ja niitä ei minulla ole. Sanon tämän siksi että olen ollut joskus kiusaantunut kun ihmisen puhuvat minun "esimiehistä" jossakin ?! Minulla ei ole 20 vuoteen ollut ainokaistakaan esimiestä missään!

En suinkaan siis sodi A-kirkon asiaa vastaan missään millään muotoa.

Ihmiselle pitää aina vastata ihmiselle, -ei kaikkea mitä taivaan kannen alla tietää itse kukin.

Täällä esimies- yms. asiaa: http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/ulkomaiden_tapahtumia

Kiitos kuulemasta
      jari

• KAI_A LÖYSI MERKITTÄVI ÄTOTEAMUKSIA - NÄIN TIIVISTÄISI SISÄLLÖN

Joko-tai-asenne ei kuitenkaan ole minkään uskonnon eikä sekulaarin humanismin tunnusomainen piirre. Se on yksilön luonteenpiirre tai kehitysvaihe, jolle on tyypillistä, että on selkeä hyvä ja paha, totuus ja erhe.

"Kansainväliset tutkimukset osoittavat, että miehet ovat yliedustettuina sekä uskonnollisten fundamentalistien että aktiivisten ateistien joukossa. Miesjohtoisuus on yhteistä Suomen vanhoillisimmille uskonnollisille liikkeiulle ja vapaa-ajattelijoille.

Tärkeintä on puhdas ideologia, jota toisten poikain kanssa pystypäin ajetaan muista piittaamatta... Mieskeskeisyys näkyy myös vapaa-ajattelijoiden ja Skepsis ry:n nettisivujen keskusteluissa...

• JARI: "Olen täällä esimies/demokratia/hyvät vuokratavat/ ja hyvistä johtamistavoistakin antanut neuvoa perusasioissa. "

TÄÄLLÄ hyviä neuvojaa yllä mainituissa asioissa:

ESIMIESTAITO http://esimies.info/

DEMOKRATIAA OPPIMAAN http://www.kansanvalta.fi/Etusivu/Demokratia/Demokratianongelmatjahaasteet

IHANNEVUOKRALAINEN http://www.asumisenabc.fi/tunne_oikeutesi/oikeudet_velvollisuudet/index.html

HYVÄ VUOKRANANTAJA http://www.taloyhtio.net/ajassa/vuokratapa/

HYVÄ TAPA JOHTAA http://karikinnunen.blogspot.fi/2009/06/hyva-johtaminen.html

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      342
      8652
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2551
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2328
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1945
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1522
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1371
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1337
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      179
      1307
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1300
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1207
    Aihe