Ja mitähän helmivauvalle tarvitaan? :)
Mitä sairaalakassiin pakataan ja milloin olette pakanneet?
9
1826
Vastaukset
- Minn85.
No sairaalasta saa vaatteet sille aikaa, kun siellä on. Toki omatkin voi ottaa, mutta eipähän tuu pyykkiä kun sairaalakamppeita pitää. Ja mun mielestä ne oli ainakin ihan mukavat.:)
Ite olin sairaalassa 13 päivää synnytysreissulla ja aika vähän mitään tuli tarvittua. Siteet saa myös sairaalasta, jälkivuotoa varten.
Itellä oli käytössä tällaset:
- Pesuaineet
- Kasvo- ja käsivoide
- Omat imetysliivit suojat
- Kännykän laturi
- Kynä ja paperia (pistin muistiin asioita synnytyksestä yms.)
- Huulirasva! Ihan ehdoton, mulla ainakin kuivui ja rohtui huulet synnytyksessä pahasti. Tähän hommaan toimii muuten lanoliini (Lansinoh, Purelan), se rasva mitä nänneihin laitetaan. Tymäkkää tavaraa, yöseksi kunnon kerros niin aamulla huulet kunnossa taas.:)
Kassissa oli paljon muutakin mukana, mutta ihan turhaan.:) Ja jos jotain tarvitsin, niin mies toi kotoota tullessaan sairaalalle.
Helmikuussa saattaa aikamoiset pakkaset olla. Kannattaa varata toppapuku ja joku välipuku (villa, fleece tms.) Kunnon pipo, tumput, töppöset. Body, sukkikset, housut ja sukat. Voi sitten kelin mukaan vähän arvioida, tarviiko kaikkea laittaa päälle. - nuoriäiti19v
Moikka itse synnytin 2011 lokakuussa ja olin n. viikolla 36 kun aloin pakkailla sairaalalaukkua, tosin sen sisältöä tuli muokattua sitten aina välillä :D Pakkasin muistaakseni tällaisia tavaroita mukaan:
- Kirjan (ajanvietteeksi kun esim vauva nukkui)
- Kännykänlaturin
- Suklaata (verensokerin nostamista varten ja itseni "hemmotteluun")
- Hammasharja ja tahna
- Huulirasva
- Shamppoo, hoitoaine ja deodorantti (oma pyyhe turha! tahriintuu vain vereen, sairaalassa on niitä)
- Pieni nalle puh- pehmolelu (se oli aikapitkälti meidän pojan ensimmäinen lelu :) )
- Hiusharja ja ponnareita
- Neuvolakortti (mutta vasta kun todella lähtö tuli sairaalaan, sitä ennen pidin sitä yöpöydällä valmiina, ettei sitten kiireessä tarvitse alkaa etsimään)
- Kotiinlähtö vaatteet itselleni:
Löysähköt housut (esim kollarit)(alapään tikkien, kohdun laskeutumisen ym kipujen takia en missään nimessä suosittelisi pakkaamaan esim farkkuja mukaan, kiristää...)
Löysähkö paita (tissit oli niin täynnä maitoa että kireän paidan kanssa olisi ollut epämukavaa)
ym perus vaatteet
- Kotiinlähtöä varten vauvalle:
2 kpl bodyja
Potkuhousut
2 kpl sukat
Puolipotkuhousut
Myssy
Tumput
Kevyttoppapuku (oli kuitenkin vielä ihan plussa kelit muttei kuitenkaan kesä)
Kevyt pieni peitto
Tutti (oli pakko koska sairaalasta kotiin oli n. 100 km, niin ei voinut kokoajan pysähtyä)
Turvakaukalo (oli valmiiksi jo auton takapenkillä kiinni)
Saattaa olla että jotain unohtui, mutta tuossa nyt suunnilleen ne mitä itse otin mukaan. Muita hyviä tarvikkeita mitä kannattaa ottaa mukaan on myös esim:
- Kamera/Videokamera (mieheni kännykässä oli loistava kamera joten emme digikameraa tarvinnut)
- Lehtiö ja kynä
- Imetysliivit
- Meikit (jos haluaa sellaiset laittaa naamaan kotiutumisen yhteydessä)
Toivottavasti näistä oli jotain hyötyä, ja tosiaan näillä pakkasilla kannattaa varata niitä vauvan vaatteita vaikka vähän enemmänkin ja erilaisia, saa sitten paikanpäällä valita mitä pukee päälle. Sairaalassa olo ajan vauvalle on kyllä vaatteita talonkin puolesta.
Onnea loppuraskauteen :) - näillä mennää
Mulla oli kotiinlähtökamppeet vauvalle, omat päivittäistavarat (shampoo, hoitoaine, kosteusvoide jne), imetysliivit ja ne äippäpakkausken liivinsuojukset... Ja sit läppäri ja kirja. Näillä parjäs hyvin. Talvivauvalle kotiinlähtöä varten aluskerros, välikerros ja toppapuku lämmin myssy ja tumput toppatossut
- helmivauva2012
Olin 3 pv sairaalassa ja itselläni oli mukana hammasharja, -tahna ja hiusharja.
Isä toi lapselle valmiiksi pakkaamani kotiinlahtövaatekerran: kietaisualuspaita, alushousut, potkuhousut, villahousut, joissa terät, hupullinen villatakki, alusmyssy, lapaset, toppapuku, makuupussi. - mörGe.
Mulla oli
omat perushygieniakamppeet liivinsuojuksia (ja imetysliivit!),
neuvolakortti,
halpis-sandaalit/läpsykät (ei kiitos jalkasientä sairaalan suihkusta),
puhelimen laturi,
siteitä (sairaalassa oli vain niitä megavaippoja),
luumuja (vatsan pehmittämiseksi varsinkin synnytyksen jälkeen, jos on tikkejä), lukemista,
kamera laturi,
omat lökävaatteet (8 vrk sairaalassaolon jälkeen tuli jo olo, että ei jaksa haahuilla enää sairaalan yöpaita päällä..)
kotiinlähtövaatteet (joissa voi imettää, jos matka on pitkä).
Ja tietenki sitten vauvalle kotiinlähtövaatteet/-tarvikkeet, jotka olikin tuossa ylempänä lueteltu.- mörGe.
Niin, ja omia sukkia ja pikkareita! Oman kokemuksen mukaan sairaalan kyseiset vaatekappaleet on todella lötköjä ja huonosti jalassa pysyviä!
- Susiekuuuu
Minä lisäisin jo hyville listoille omat erikoisuuteni, eli pari pillimehua ja suklaata. Jos venyy synnytys pitkäksi, kätilöt on kiireisiä, keittiö kiinni... on jotain mistä saa vähän energiaa jaksaa eteenpäin, sekä itse että mies :-) Pillimehua oli muutenkin helpompi siinä sivussa vähän imaista kun nousta oikein kunnolla juomaan kun kivuissa ja tippaletkuissa makoilin.
Kyllähän meillekin tuotiin synnytyksen aikana jotain jogurttia yms. päivällä, mutta illan ja yön päälle ei enää niin palvelu pelannut, eikä siinä mitään, hyvin pärjättiin.- Jaffanvoimalla
Kyllä meillä ainakin palvelu pelasi yöllä. Syöminen ei tullut silloin edes mieleen, mutta kätilö toi jaffaa niin paljon kuin sai vain juotua. En tiedä olisiko isä sitten saanut ruokaa, jos olisi pyydetty, mutta onhan siellä sairaalan aulassa välipala-automaatti. Synnytyksen jälkeen saatiin sitten listasta valita, mitä halutaan miehen kanssa syödä vauvakahvien kanssa.
- Susiekuuuuuu
Jaffanvoimalla kirjoitti:
Kyllä meillä ainakin palvelu pelasi yöllä. Syöminen ei tullut silloin edes mieleen, mutta kätilö toi jaffaa niin paljon kuin sai vain juotua. En tiedä olisiko isä sitten saanut ruokaa, jos olisi pyydetty, mutta onhan siellä sairaalan aulassa välipala-automaatti. Synnytyksen jälkeen saatiin sitten listasta valita, mitä halutaan miehen kanssa syödä vauvakahvien kanssa.
Meillä oli tilanne se, että synnytys käynnistyi aamuyöstä ja kun alkuajan synnytyksestä oksentelin ja sit siinä vierähti lähes täysi vuorokausi... Oli edellisestä ruokailusta toista vuorokautta niin muutama tunti ennen loppuhuipennusta jotain ottaa suuhun. Sattui myös kiireinen yö ja päivä kätilöille, jiten eivät niin kovasti olleet läsnä. Synnytyskahvit ja kuohuvat kyllä tuotiin heti keskellä yötä sitten, ei mitään listalta mut oikein hyvät ja mieleenpainuvat :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773174
- 492400
- 322107
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812102- 1371869
- 311735
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291691Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91536Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51240Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61234