Hei!
Olen vanha alfisti. Aloittanut 1300 Ti llä joskus ammoin.
Minulla on ollut seitsemän Alfaa.
Nyt tarvitsen apua. Mistä löytyy tee se itse miehelle kuvat ja ohjeet (ehkä kokemukset) tuon 156 :n jakohihnojen vaihtoon?
Ja tarkoitan todella koeteltuja ohjeita, ei kaveripiireissä kuultuja tarinoita.
Minulla on kaunis saksalainen Alfan kirja 156;sta mutta siinä ei ole yhtään kuvaa jakohihnan merkinnöistä yms.
kirkkotien kulkija
Alfa 156 V6 24 jakohihnan vaihto
5
728
Vastaukset
- sepelaakyllä
Ei siinä kuvia tarvita, rupeet vaan purkamaan konetta, kyllä ne systeemit selviää. Sitte otat sen vanhan hihnan pois ja laitat uuden tilalle. Näin iisiä tää on.
- alfisti1
Voi olla että tulee vähän myöhään, mutta tässä ohjeet: http://forum.alfa156.net/forum/forum_posts.asp?TID=51096
Alfa Romeo forumilta löytyy paljon tietoa, suosittelen!- Sitten vielä
Nokkien ajoituspalat olisi hyvä olla käsillä, ettei satu mitään.
Varmaan tosimies laittaa hihnan paikoilleen ilmankin, mutta itsellä on nuo jokaiseen omistamaani laitteeseen kun sitä ei tiedä miten se on edellisella kertaa laitettu paikoilleen.
Hihnallakin on jo mittaa tuossa V6 koneessa.
- GTA10
Kannattaa melkein viedä jonnekkin laitettavaksi , ja varmistaa että tekevät homman heittokellolla (venakopat pois ym) , muuten voi/jää jako pieleen ja ei käy kunnolla ja tehot häviää...
Tätä konetta en suosittele "matin autotallin" laitettavaksi. Hihnaa ei todellakaan "heitetä" paikalleen "corolla tyyliin"...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1603267EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje403022- 1121535
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1501264Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621097Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661067- 601037
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373989- 43906
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne23903