Hei!
Olen vanha alfisti. Aloittanut 1300 Ti llä joskus ammoin.
Minulla on ollut seitsemän Alfaa.
Nyt tarvitsen apua. Mistä löytyy tee se itse miehelle kuvat ja ohjeet (ehkä kokemukset) tuon 156 :n jakohihnojen vaihtoon?
Ja tarkoitan todella koeteltuja ohjeita, ei kaveripiireissä kuultuja tarinoita.
Minulla on kaunis saksalainen Alfan kirja 156;sta mutta siinä ei ole yhtään kuvaa jakohihnan merkinnöistä yms.
kirkkotien kulkija
Alfa 156 V6 24 jakohihnan vaihto
5
643
Vastaukset
- sepelaakyllä
Ei siinä kuvia tarvita, rupeet vaan purkamaan konetta, kyllä ne systeemit selviää. Sitte otat sen vanhan hihnan pois ja laitat uuden tilalle. Näin iisiä tää on.
- alfisti1
Voi olla että tulee vähän myöhään, mutta tässä ohjeet: http://forum.alfa156.net/forum/forum_posts.asp?TID=51096
Alfa Romeo forumilta löytyy paljon tietoa, suosittelen!- Sitten vielä
Nokkien ajoituspalat olisi hyvä olla käsillä, ettei satu mitään.
Varmaan tosimies laittaa hihnan paikoilleen ilmankin, mutta itsellä on nuo jokaiseen omistamaani laitteeseen kun sitä ei tiedä miten se on edellisella kertaa laitettu paikoilleen.
Hihnallakin on jo mittaa tuossa V6 koneessa.
- GTA10
Kannattaa melkein viedä jonnekkin laitettavaksi , ja varmistaa että tekevät homman heittokellolla (venakopat pois ym) , muuten voi/jää jako pieleen ja ei käy kunnolla ja tehot häviää...
Tätä konetta en suosittele "matin autotallin" laitettavaksi. Hihnaa ei todellakaan "heitetä" paikalleen "corolla tyyliin"...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12691Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1541290Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491145- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206979Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15939- 42879
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297875- 72865