keskenmenon jälkeen heti raskaaksi

andulllah

Minulla oli viisi viikkoa sitten km, nyt olen taas raskaana. Lääkäri oli hyvin skeptinen ja totesi vain että "kyllä, raskaustesi on positiivinen onnea siitä, mutta katsotaan nyt miten tämä menee kun tulit niin nopeasti uudelleen raskaaksi".

huoh...todella masentavaa vain odottaa seuraavaa keskenmenoa. Millaisia kokemuksia teillä on heti raskautumisesta?

4

880

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hggddsdf

Yleensä suositellaan yksien menkkojen odottamista jo pelkästään rypäleraskausriskin takia. Miksi ette tajua odottaa vähän aikaa??? Kuukausi odottamista ei ole paljon vaadittu! Itse sain km n. 6viikkoa sitten. Nyt pääsen uutta yrittämään. Kyllä tämä aika nopeasti meni. Kysykää itseltänne kuinka nopeasti menee vuosi jos tulee rypäleraskaus vain siksi, kun ette viitsinyt odottaa tarpeeksi. Ja kyllä Oulussa ainakin on vielä käytäntönä, että n. 4-5viikon päästä km tehdään raskaustesti varmuudeksi, jotta tietää ettei ole jämiä jäänyt. MALTTAKAA HIUKAN!

• äitikin

Mulla oli km 1.10.2011 ja odotin yhdet kuukautiset. Raskaaksi tulin (tai arviohan toi on) 16.11. Eli nyt on pieni tyttö maailmassa. :) Eihän tossakaan ole monta viikkoa välissä. Toivotaan, että kaikki menee sulla hyvin!
      Toiselta vastaajalta kysyisin linkkiä, mistä tää riski ilmenee. Mulle sanottiin, että yhdet menkat on hyvä odottaa, mutta lähinnä oman pään ja lasketun ajan selvittämistä varten.

• Äidiksi vielä kerran

Minä sain keskenmenon tämän viikon alussa ja lääkärin mukaan voi heti alkaa yrittää uudelleen. 2 viikon päästä tekee vaan raskaustestin ettei ole jäänyt mitään raskausmateriaalia kohtuun. Tuo yksien kuukautisten odottaminen on kuulemma vanha käytäntö ja johtui ainoastaan siitä, että on helpompi selvittää raskauden kesto kun tietää edellisten kuukautisten alkamispäivän. Nykyään on niin hyvät ultraäänilaitteet joiden kanssa selvitetään raskauden kesto, että ei tarvitse kuulemma enää odottaa edes niitä yksiä kuukautisia.

Ja itse kävin Gynekolla Oulussa josta sain nämä ohjeet.

• Xhuto

Olipa ikävä lääkäri... mulla vain hyviä kokemuksia, esikoisesta tulin raskaaksi heti keskenmenon jälkeen, ilman että menkkoja tuli välissä. Esikoinen syntyi terveenä ja kaikki meni hyvin. Nyt odotan kolmatta lasta, ja tämäkin raskaus alkoi heti keskenmenon jälkeen. Hedelmöityin vain viikko keskenmenon jälkeen!!!! Lääkäreiden mukaan terveeltä vaikuttava muksu on tulossa. Tsemppiä sulle odotukseen, älä anna ikävien kommentien lannistaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies tykkään edelleen sinusta

Harmittaa vaan tämä tilanne. Tai se kun ei ole mitään tilannetta.
      Ikävä
      52
      950
    2. Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?

Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍
      Ikävä
      106
      903
    3. Martina Aitolehti veti kohtalokkaat hääkännit - Alttarilla ikävä temppu Esko Eerikäiselle

Ex-pariskunta Aitolehti ja Eerikäinen pitävät yhdessä Martina & Esko podcastia. He ovat kertoneet kansalle mm. hääaamust
      Kotimaiset julkkisjuorut
      16
      818
    4. Vappu Pimiä lataa suorat sanat TTK-lähdöstään - Yksi asia elämässä muuttui pysyvästi

Vappu Pimiä astui pois Tanssii Tähtien Kanssa -juontajan pallilta viime syksynä. Pimiällä oli pitkät perinteet TTK:ssa,
      Suomalaiset julkkikset
      4
      761
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle?

Jos joskus kohtaatte?
      Ikävä
      71
      663
    6. Vain elämää: Silmiinpistävä muutos heti ekassa jaksossa - Onko tämä hulppeampi kuin entinen?

Vain elämää on totuttu näkemään Hirvensalmella sijaitseva Satulinna. Uudella kaudella kuvauspaikka muuttuu Calliolaksi.
      Vain elämää
      2
      622
    7. Onko naisten "ahdisteluhysterian" kulttuuria kritisoivat miehet itse ahdistelijoita?

Tällaisen kuvan saa, kun tästä aiheesta tekee aloituksia: aina luullaan, että "ahdisteluhysteriaa" kritisoiva mies on it
      Sinkut
      185
      584
    8. Jos oltais joskus samoissa bileissä

Niin lähdettäiskö yhdessä ”jatkoille?”
      Ikävä
      56
      566
    9. Ehkä taidat

Luovuttaa.
      Ikävä
      70
      546
    10. Sinulle jota kaipaan!

Tunnen sinua kohtaan jotain, mitä en enää osaa selittää pelkällä ihastumisella. Se on kiintymystä, kaipuuta, romanttista
      Ikävä
      24
      520
    Aihe