keskenmenon jälkeen heti raskaaksi

andulllah

Minulla oli viisi viikkoa sitten km, nyt olen taas raskaana. Lääkäri oli hyvin skeptinen ja totesi vain että "kyllä, raskaustesi on positiivinen onnea siitä, mutta katsotaan nyt miten tämä menee kun tulit niin nopeasti uudelleen raskaaksi".

huoh...todella masentavaa vain odottaa seuraavaa keskenmenoa. Millaisia kokemuksia teillä on heti raskautumisesta?

4

801

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hggddsdf

Yleensä suositellaan yksien menkkojen odottamista jo pelkästään rypäleraskausriskin takia. Miksi ette tajua odottaa vähän aikaa??? Kuukausi odottamista ei ole paljon vaadittu! Itse sain km n. 6viikkoa sitten. Nyt pääsen uutta yrittämään. Kyllä tämä aika nopeasti meni. Kysykää itseltänne kuinka nopeasti menee vuosi jos tulee rypäleraskaus vain siksi, kun ette viitsinyt odottaa tarpeeksi. Ja kyllä Oulussa ainakin on vielä käytäntönä, että n. 4-5viikon päästä km tehdään raskaustesti varmuudeksi, jotta tietää ettei ole jämiä jäänyt. MALTTAKAA HIUKAN!

• äitikin

Mulla oli km 1.10.2011 ja odotin yhdet kuukautiset. Raskaaksi tulin (tai arviohan toi on) 16.11. Eli nyt on pieni tyttö maailmassa. :) Eihän tossakaan ole monta viikkoa välissä. Toivotaan, että kaikki menee sulla hyvin!
      Toiselta vastaajalta kysyisin linkkiä, mistä tää riski ilmenee. Mulle sanottiin, että yhdet menkat on hyvä odottaa, mutta lähinnä oman pään ja lasketun ajan selvittämistä varten.

• Äidiksi vielä kerran

Minä sain keskenmenon tämän viikon alussa ja lääkärin mukaan voi heti alkaa yrittää uudelleen. 2 viikon päästä tekee vaan raskaustestin ettei ole jäänyt mitään raskausmateriaalia kohtuun. Tuo yksien kuukautisten odottaminen on kuulemma vanha käytäntö ja johtui ainoastaan siitä, että on helpompi selvittää raskauden kesto kun tietää edellisten kuukautisten alkamispäivän. Nykyään on niin hyvät ultraäänilaitteet joiden kanssa selvitetään raskauden kesto, että ei tarvitse kuulemma enää odottaa edes niitä yksiä kuukautisia.

Ja itse kävin Gynekolla Oulussa josta sain nämä ohjeet.

• Xhuto

Olipa ikävä lääkäri... mulla vain hyviä kokemuksia, esikoisesta tulin raskaaksi heti keskenmenon jälkeen, ilman että menkkoja tuli välissä. Esikoinen syntyi terveenä ja kaikki meni hyvin. Nyt odotan kolmatta lasta, ja tämäkin raskaus alkoi heti keskenmenon jälkeen. Hedelmöityin vain viikko keskenmenon jälkeen!!!! Lääkäreiden mukaan terveeltä vaikuttava muksu on tulossa. Tsemppiä sulle odotukseen, älä anna ikävien kommentien lannistaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      270
      17566
    2. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      188
      12481
    3. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      73
      6212
    4. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      34
      5148
    5. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      77
      5038
    6. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      57
      4184
    7. Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois

Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja
      Maailman menoa
      51
      3773
    8. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      100
      3702
    9. NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu

narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun
      Maailman menoa
      67
      3486
    10. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      146
      3169
    Aihe