keskenmenon jälkeen heti raskaaksi

andulllah

Minulla oli viisi viikkoa sitten km, nyt olen taas raskaana. Lääkäri oli hyvin skeptinen ja totesi vain että "kyllä, raskaustesi on positiivinen onnea siitä, mutta katsotaan nyt miten tämä menee kun tulit niin nopeasti uudelleen raskaaksi".

huoh...todella masentavaa vain odottaa seuraavaa keskenmenoa. Millaisia kokemuksia teillä on heti raskautumisesta?

4

725

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hggddsdf

      Yleensä suositellaan yksien menkkojen odottamista jo pelkästään rypäleraskausriskin takia. Miksi ette tajua odottaa vähän aikaa??? Kuukausi odottamista ei ole paljon vaadittu! Itse sain km n. 6viikkoa sitten. Nyt pääsen uutta yrittämään. Kyllä tämä aika nopeasti meni. Kysykää itseltänne kuinka nopeasti menee vuosi jos tulee rypäleraskaus vain siksi, kun ette viitsinyt odottaa tarpeeksi. Ja kyllä Oulussa ainakin on vielä käytäntönä, että n. 4-5viikon päästä km tehdään raskaustesti varmuudeksi, jotta tietää ettei ole jämiä jäänyt. MALTTAKAA HIUKAN!

    • äitikin

      Mulla oli km 1.10.2011 ja odotin yhdet kuukautiset. Raskaaksi tulin (tai arviohan toi on) 16.11. Eli nyt on pieni tyttö maailmassa. :) Eihän tossakaan ole monta viikkoa välissä. Toivotaan, että kaikki menee sulla hyvin!
      Toiselta vastaajalta kysyisin linkkiä, mistä tää riski ilmenee. Mulle sanottiin, että yhdet menkat on hyvä odottaa, mutta lähinnä oman pään ja lasketun ajan selvittämistä varten.

    • Äidiksi vielä kerran

      Minä sain keskenmenon tämän viikon alussa ja lääkärin mukaan voi heti alkaa yrittää uudelleen. 2 viikon päästä tekee vaan raskaustestin ettei ole jäänyt mitään raskausmateriaalia kohtuun. Tuo yksien kuukautisten odottaminen on kuulemma vanha käytäntö ja johtui ainoastaan siitä, että on helpompi selvittää raskauden kesto kun tietää edellisten kuukautisten alkamispäivän. Nykyään on niin hyvät ultraäänilaitteet joiden kanssa selvitetään raskauden kesto, että ei tarvitse kuulemma enää odottaa edes niitä yksiä kuukautisia.

      Ja itse kävin Gynekolla Oulussa josta sain nämä ohjeet.

    • Xhuto

      Olipa ikävä lääkäri... mulla vain hyviä kokemuksia, esikoisesta tulin raskaaksi heti keskenmenon jälkeen, ilman että menkkoja tuli välissä. Esikoinen syntyi terveenä ja kaikki meni hyvin. Nyt odotan kolmatta lasta, ja tämäkin raskaus alkoi heti keskenmenon jälkeen. Hedelmöityin vain viikko keskenmenon jälkeen!!!! Lääkäreiden mukaan terveeltä vaikuttava muksu on tulossa. Tsemppiä sulle odotukseen, älä anna ikävien kommentien lannistaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1731
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe