IMF förbereder utträde från Greklandshjälp

Någonting annat

Den internationella valutafonden tänker inte mera 2014 försöka överlappa bristerna i hjälpprogrammet för Grekland. Ur valutafondens synvinkel måste euroländerna välja mellan att skära ner lånen eller att ge långfristiga överföringar.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tobin Skattmas

      Valutafondens tålamod håller på att ta slut? Våra politiker har inte ägnat sig åt europapolitiken så himla flitigt. Eller kanske har de nyheterna blivit överösta av andra ”nyheter”.

      • BOSCH H.

        Här blir ALLT överöst med gnället om pakkoruotsi.Det finns inga andra problem.


      • Vallöften glöms
        BOSCH H. kirjoitti:

        Här blir ALLT överöst med gnället om pakkoruotsi.Det finns inga andra problem.

        Det som jag har undrat är att finns partier som före valet lovade jobba för många saker,koncentrerar sig nu på någonting helt annat. Kanske har man inte mera tid eller lust att göra någonting för pensionärer eller sjuka när man är så sysselsatt med mycket annat.


    • Fast grekerna är ok

      Det är tyvärr inte lätt att glömma Greklands ekonomiska svårigheter när man nästan dagligen ser grekista euro i omlopp också här i FInland.

      • Tobias Skattmas

        Nej, inte är det något fel på grekerna. Men så mycket känner jag till Grekland att de är inte alltför ivriga att betala skatter. Man arbetar rätt så ofta grått och kringgår skatter.


      • Tobias Skattmas kirjoitti:

        Nej, inte är det något fel på grekerna. Men så mycket känner jag till Grekland att de är inte alltför ivriga att betala skatter. Man arbetar rätt så ofta grått och kringgår skatter.

        När de sydliga länderna har sina skattesystem i skick och vi betalar skatt på samma sätt, då kan vi gå in och hjälpa varandra vid kriser. Men jag fattar inte varför vi skall skärpa skatterna samtidigt som vi ju alla vet att de arbetar mycket svart och inte betalar skatt på samma sätt som vi här i norr. Var är rättvisa?


      • pensionär+
        twervig kirjoitti:

        När de sydliga länderna har sina skattesystem i skick och vi betalar skatt på samma sätt, då kan vi gå in och hjälpa varandra vid kriser. Men jag fattar inte varför vi skall skärpa skatterna samtidigt som vi ju alla vet att de arbetar mycket svart och inte betalar skatt på samma sätt som vi här i norr. Var är rättvisa?

        Jag tycker nog att vi har många problem här i FINLAND som borde lösas(,utan att förringa grekernas nöd.)


      • herrarna bestämmer
        pensionär+ kirjoitti:

        Jag tycker nog att vi har många problem här i FINLAND som borde lösas(,utan att förringa grekernas nöd.)

        Faktum är att det ändå alltid är den vanliga lilla människan som blir lidande .Både här och i Grekland.


      • Anastasias Greko
        herrarna bestämmer kirjoitti:

        Faktum är att det ändå alltid är den vanliga lilla människan som blir lidande .Både här och i Grekland.

        Tyvärr har du rätt. Inte skyller jag vanliga på vanliga greker heller (utom kanske litet för skattefusk).


      • orätt är det
        Anastasias Greko kirjoitti:

        Tyvärr har du rätt. Inte skyller jag vanliga på vanliga greker heller (utom kanske litet för skattefusk).

        Det förekommer nog här också.Hur mycket folk har vi inte här i Finland som jobbar svart ? Inte nödvändigtvis finländare.


    • up-.,

      uppp

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      228
      5745
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      142
      3438
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2539
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2446
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2032
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1596
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1591
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1453
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1260
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1121
    Aihe