Den internationella valutafonden tänker inte mera 2014 försöka överlappa bristerna i hjälpprogrammet för Grekland. Ur valutafondens synvinkel måste euroländerna välja mellan att skära ner lånen eller att ge långfristiga överföringar.
IMF förbereder utträde från Greklandshjälp
11
<50
Vastaukset
- Tobin Skattmas
Valutafondens tålamod håller på att ta slut? Våra politiker har inte ägnat sig åt europapolitiken så himla flitigt. Eller kanske har de nyheterna blivit överösta av andra ”nyheter”.
- BOSCH H.
Här blir ALLT överöst med gnället om pakkoruotsi.Det finns inga andra problem.
- Vallöften glöms
BOSCH H. kirjoitti:
Här blir ALLT överöst med gnället om pakkoruotsi.Det finns inga andra problem.
Det som jag har undrat är att finns partier som före valet lovade jobba för många saker,koncentrerar sig nu på någonting helt annat. Kanske har man inte mera tid eller lust att göra någonting för pensionärer eller sjuka när man är så sysselsatt med mycket annat.
- Fast grekerna är ok
Det är tyvärr inte lätt att glömma Greklands ekonomiska svårigheter när man nästan dagligen ser grekista euro i omlopp också här i FInland.
- Tobias Skattmas
Nej, inte är det något fel på grekerna. Men så mycket känner jag till Grekland att de är inte alltför ivriga att betala skatter. Man arbetar rätt så ofta grått och kringgår skatter.
Tobias Skattmas kirjoitti:
Nej, inte är det något fel på grekerna. Men så mycket känner jag till Grekland att de är inte alltför ivriga att betala skatter. Man arbetar rätt så ofta grått och kringgår skatter.
När de sydliga länderna har sina skattesystem i skick och vi betalar skatt på samma sätt, då kan vi gå in och hjälpa varandra vid kriser. Men jag fattar inte varför vi skall skärpa skatterna samtidigt som vi ju alla vet att de arbetar mycket svart och inte betalar skatt på samma sätt som vi här i norr. Var är rättvisa?
- pensionär+
twervig kirjoitti:
När de sydliga länderna har sina skattesystem i skick och vi betalar skatt på samma sätt, då kan vi gå in och hjälpa varandra vid kriser. Men jag fattar inte varför vi skall skärpa skatterna samtidigt som vi ju alla vet att de arbetar mycket svart och inte betalar skatt på samma sätt som vi här i norr. Var är rättvisa?
Jag tycker nog att vi har många problem här i FINLAND som borde lösas(,utan att förringa grekernas nöd.)
- herrarna bestämmer
pensionär+ kirjoitti:
Jag tycker nog att vi har många problem här i FINLAND som borde lösas(,utan att förringa grekernas nöd.)
Faktum är att det ändå alltid är den vanliga lilla människan som blir lidande .Både här och i Grekland.
- Anastasias Greko
herrarna bestämmer kirjoitti:
Faktum är att det ändå alltid är den vanliga lilla människan som blir lidande .Både här och i Grekland.
Tyvärr har du rätt. Inte skyller jag vanliga på vanliga greker heller (utom kanske litet för skattefusk).
- orätt är det
Anastasias Greko kirjoitti:
Tyvärr har du rätt. Inte skyller jag vanliga på vanliga greker heller (utom kanske litet för skattefusk).
Det förekommer nog här också.Hur mycket folk har vi inte här i Finland som jobbar svart ? Inte nödvändigtvis finländare.
- up-.,
uppp
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4510392
- 816933
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon445074- 614597
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella724336Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme333913- 472908
- 362695
- 402330
- 2161932