IMF förbereder utträde från Greklandshjälp

Någonting annat

Den internationella valutafonden tänker inte mera 2014 försöka överlappa bristerna i hjälpprogrammet för Grekland. Ur valutafondens synvinkel måste euroländerna välja mellan att skära ner lånen eller att ge långfristiga överföringar.

11

79

Vastaukset 11

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tobin Skattmas

Valutafondens tålamod håller på att ta slut? Våra politiker har inte ägnat sig åt europapolitiken så himla flitigt. Eller kanske har de nyheterna blivit överösta av andra ”nyheter”.

• BOSCH H.

Här blir ALLT överöst med gnället om pakkoruotsi.Det finns inga andra problem.

• Vallöften glöms
        BOSCH H. kirjoitti:

Här blir ALLT överöst med gnället om pakkoruotsi.Det finns inga andra problem.

Det som jag har undrat är att finns partier som före valet lovade jobba för många saker,koncentrerar sig nu på någonting helt annat. Kanske har man inte mera tid eller lust att göra någonting för pensionärer eller sjuka när man är så sysselsatt med mycket annat.

• Fast grekerna är ok

Det är tyvärr inte lätt att glömma Greklands ekonomiska svårigheter när man nästan dagligen ser grekista euro i omlopp också här i FInland.

• Tobias Skattmas

Nej, inte är det något fel på grekerna. Men så mycket känner jag till Grekland att de är inte alltför ivriga att betala skatter. Man arbetar rätt så ofta grått och kringgår skatter.

• Tobias Skattmas kirjoitti:

Nej, inte är det något fel på grekerna. Men så mycket känner jag till Grekland att de är inte alltför ivriga att betala skatter. Man arbetar rätt så ofta grått och kringgår skatter.

När de sydliga länderna har sina skattesystem i skick och vi betalar skatt på samma sätt, då kan vi gå in och hjälpa varandra vid kriser. Men jag fattar inte varför vi skall skärpa skatterna samtidigt som vi ju alla vet att de arbetar mycket svart och inte betalar skatt på samma sätt som vi här i norr. Var är rättvisa?

• pensionär+
        twervig kirjoitti:

När de sydliga länderna har sina skattesystem i skick och vi betalar skatt på samma sätt, då kan vi gå in och hjälpa varandra vid kriser. Men jag fattar inte varför vi skall skärpa skatterna samtidigt som vi ju alla vet att de arbetar mycket svart och inte betalar skatt på samma sätt som vi här i norr. Var är rättvisa?

Jag tycker nog att vi har många problem här i FINLAND som borde lösas(,utan att förringa grekernas nöd.)

• herrarna bestämmer
        pensionär+ kirjoitti:

Jag tycker nog att vi har många problem här i FINLAND som borde lösas(,utan att förringa grekernas nöd.)

Faktum är att det ändå alltid är den vanliga lilla människan som blir lidande .Både här och i Grekland.

• Anastasias Greko
        herrarna bestämmer kirjoitti:

Faktum är att det ändå alltid är den vanliga lilla människan som blir lidande .Både här och i Grekland.

Tyvärr har du rätt. Inte skyller jag vanliga på vanliga greker heller (utom kanske litet för skattefusk).

• orätt är det
        Anastasias Greko kirjoitti:

Tyvärr har du rätt. Inte skyller jag vanliga på vanliga greker heller (utom kanske litet för skattefusk).

Det förekommer nog här också.Hur mycket folk har vi inte här i Finland som jobbar svart ? Inte nödvändigtvis finländare.

• up-.,

uppp

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      17
      1264
    2. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      133
      1181
    3. 64
      1160
    4. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      88
      1043
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      66
      1007
    6. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      989
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      94
      937
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      181
      889
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      80
      811
    10. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      761
    11. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      41
      751
    12. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      626
    13. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      57
      624
    14. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      618
    15. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      47
      612
    16. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      40
      592
    17. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      86
      573
    18. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      51
      537
    19. Kumpi tästä nyt

Teki niin vaikeaa?
      Ikävä
      60
      534
    20. Mnot, miksi sinulle on tärkeää solvata uskovia?

Onko sinulla joku katkeruus tai peräti viha heitä kohtaan? Kirjoituksesi nimittäin tihkuvat katkeruutta ja vihaa uskovi
      Luterilaisuus
      297
      521
    Aihe