Vitamiinikeskustelu käy kuumana, asiantuntijat erimielisiä.
Käytätkö sinä vitamiinilisiä ja tunnetko niistä olevan hyötyä?
Vitamiinit
43
513
Vastaukset
- ...
Jep.
Talvisin, joskus muulloinkin. Enenpi "kaiken varalta", kuin puutoksia torjumaan. Kyllä C mun mielestä piristää. Ja D pitää varmistaa. D, siksi, että meitsillä niinkuin auringon ottaminen kiellettyä ja talvella sitten pimeää, siitä voi tulla vajausta. Eikä niistä muistakaan nyt isommin haittaa voi olla. Että enenpi kai mielikuvaa, mutta vähän perusteitakin.
Ja yhden jutun takia sitten magneseumia. Se toimii kyllä mun mielestä ihan selkeästi.
Jotkut poretapletit tai muut napit ei edes ole kalliita, kun harvemmin käyttää, että jos nyt jonkun flunssan tai muun sattuu niitten takia välttämään, ne ei tule edes kalliiksi lääkkeisiin verrattuna. Kun lääkkeissä paljolti vikana, ne auttaa oireisiin, ei välttämättä itse tautiin.
=DW= - *****
No, D-vitamiinia syön kyllä, muuten uskon, että monipuolinen kotiruoka tyydyttää kaikki tarpeet.
Saahan sitä mainosmiesten iloksi syödä vaikka pompannappeja. - L - L
Pelkkää varmistelua.
B1 > 125mg
B6 > 125mg
B12 > 500 mikrogrammaa
C > 500mg
D-vitskua päivittäin maidosta 15 mikrogrammaa
Kalanmaksaöljystä 5 mikrogrammaa
Tabu 25 mikrogrammaa
Muu sekasapuska lisäksi.
Varhaiskevät ja myöhäissyksy auringossa jolloin en juo maitoa enkä ota D-tabuja mutta syön runsaasti kalaa.
Tavallisesti helmikuussa 2:n viikon aurinkojakso.
En pysty osoittamaan mitään hyötyä.
C:tä syön yleiskunnon vuoksi, Moni B:llä varmistelen punttiharrastukseni kulutusta.- ...
Joop kalanmaksaöljy. Perinteinen ja aina yhtä pahan makuinen.Joskus ostin kokeeksi kapseleita, muuten hyvä, mutta jotenkin alkoi henki haisemaan ja suu maistumaan niillekin. Kai vähän sama asia, kuin valkosipuli, joka olisi mauton ja hajuton, hankala kehitellä.
=DW= ... kirjoitti:
Joop kalanmaksaöljy. Perinteinen ja aina yhtä pahan makuinen.Joskus ostin kokeeksi kapseleita, muuten hyvä, mutta jotenkin alkoi henki haisemaan ja suu maistumaan niillekin. Kai vähän sama asia, kuin valkosipuli, joka olisi mauton ja hajuton, hankala kehitellä.
=DW=Möllerin kapselit on helppo nielaista, mutta röyhtäyksen tullessa aika karsea kalanlöyhkä - sydänsairaana käytän toki, kuten myös ubikinolia, magnesiumia ja paria "yhden vitamiinin" valmistetta.
- illueetu
Deetä ja ceetä tulee nappailtua, yli kymmenkertaisia määriä virallisiin suosituksiin verrattuna. Ei ole flunssia ollut, johtuu nyt sitten mistä hyvänsä.
Eikös oluesta saa B-vitamiinia? Jos saa niin sekin puoli hallussa.- sitroen.
Oluesta saa B-vitamiinia. Jo 40 pullollista riittää päivän vitamiinitarpeiksi plus sitten se mitä oluen sisältämä alkoholi vaatii lisää.
Kalanmaksaöljyä hörppään joka aamu suoraan pullon suusta kesät talvet. Tehnyt näin vuodesta -85 lähtien eikä sen jälkeen ole flunssaa ollut. Ei ole pahan makuistakaan toisin kuin se valkoinen kalkkikalanmaksaöljy yli 60 v sitten.
Viime vuosina lisäksi joko B-vitamiini- tai sekalainen muu tabletti päivässä. Satunnaisesti magnesiumtabletti kun jäi maidon juonti vähemmälle ja alkoi tulla joskus suonenvetoja kinttuun. - illueetu
sitroen. kirjoitti:
Oluesta saa B-vitamiinia. Jo 40 pullollista riittää päivän vitamiinitarpeiksi plus sitten se mitä oluen sisältämä alkoholi vaatii lisää.
Kalanmaksaöljyä hörppään joka aamu suoraan pullon suusta kesät talvet. Tehnyt näin vuodesta -85 lähtien eikä sen jälkeen ole flunssaa ollut. Ei ole pahan makuistakaan toisin kuin se valkoinen kalkkikalanmaksaöljy yli 60 v sitten.
Viime vuosina lisäksi joko B-vitamiini- tai sekalainen muu tabletti päivässä. Satunnaisesti magnesiumtabletti kun jäi maidon juonti vähemmälle ja alkoi tulla joskus suonenvetoja kinttuun.No hyvä kun tuli varmistus, siltä se tuntuikin että sitä beetä tulee riittävästi.
- Anonyymi
sitroen. kirjoitti:
Viime vuosina lisäksi joko B-vitamiini- tai sekalainen muu tabletti päivässä. Satunnaisesti magnesiumtabletti kun jäi maidon juonti vähemmälle ja alkoi tulla joskus suonenvetoja kinttuun.Kannattaa välillä hedelmä viiniä 15% pari pulloa ainakin kerralla.
- Tsau
Käytän koska niistä on selvästi itselleni ollut apua. Syön säännöllisti. Kalanmaksaöljy-kapsaleita 2 tab, 1 tabl. magneuseumia, 1 tab. moni-B-vit., 1 tab. kromia sekäkuuriluontoisena sitten Piimax-provita valmistetta missä on Piita- Sinkkia-Seleenia-Kromia, A,B,C E vitam.
Kyllä näistä on ollut hyötyä. Parhaiten ehkä eron huomaa kun on syömättä. Sairastan synnyistä moninivelrikkoisuutta, nämä vitamiinilisät pitävät kivut hallinnassa..nivelet voivat paremmin ja muistikin pelaa paremmin näiden B-monivit. ansioista. Paino ei nouse koska makeannälkä ikään kuin pysyy hallinnassa paremmin lisä kromin ansiosta (nooh..pysyy ja pysyy..;))) magneuseum. taas auttaa lihaskipuihin ja suonenvetoihin..Lisähivenaineita en paljon ravinnosta saa koska en pysty enää syömään enkä koskaan ole leivän suursyömäri...pullan kylläkin jossa ei ole vitamiinejä tai hivenaineita;)))
Tsau:Friidu Omega kolmosen purkista saan lisäksi deetä ja aata. Sydän, verisuonet, lihakset, luusto, iho ja silmät kiittävät. Uskon, että hyöty näkyy ja tuntuu pidemmällä tähtäimellä.
Ahkerana liikkujana lisämagnesiumin tarve on välttämätön. Hyöty tuntuu: tuskaiset suonenvedot ovat loppuneet kokonaan.- Vitamiinit ruuasta
Pyrin ottamaan vitamiinit ruuista, en pistä suuhuni vitamiiniköyhää roskaruokaa. Mulla on taulukot, joista voi tarkistaa, mitä kannattaa syödä, kun haluaa turvata vitamiinien saannin. Terveellinen ruoka maistuu paremmalle kuin vitamiiniköyhä. Vitamiinipillereiden syönti on väliaikaisratkaisu esimerkiksi silloin, kun on tullut syötyä epäterveellisesti, on sairas tai toipilas. Joskus vitamiinien tarve voi nousta niin suureksi, ettei tarvittavaa määrää saa ravinnosta.
Mielestäni oma ruokavalioni on erittäin vitamiinipitoista, koska käytän pelkästääm kokojyväviljaa, en lainkaan valkoista viljaa, sokeria enkä sokerilisäisiä tuotteita. Syön myös paljon vihanneksia ja hedelmiä, mm päivittäin avokadoja, pakastettua aroniaa, ja kuivattua gojimarjaa.
C-vitamiinia eli askorbiinihappoa käytän säilöntäaineena. Lesitiiniä söin yhden purkillisen, kun sitä oli lähikaupan alennetuissa poistotuotteissa. Merilevää syön satunnaisesti ja käytän emäsjauhoa päivittäin, jotta kudosten ph pysyisi terveyttä tukevalla tasolla. Emäsjauho on vähentänyt nivelvaivoja paremmin kuin glukosamiini, jota jo nykyään lääkärit (myös eläinlääkärit) suosittelevat nivelvaivoihin.- L - L
Aktiivisuuden vähetessä vähenee myös energian tarve mutta suojaravinteiden tarve ehkä vain lisääntyy.
Ikävä yhtälö!
Siinä olet oikeassa, että sapuskansa suunnittelulla pärjää hyvin pitkälle.
On tiettyjä poikkeustilanteita joita ei toivo kenenkään kohdalle.
Omalla kohdallani paksusuolen lyhentely muutti radikaalisti ko. putken toimintaa ja ruokavalioon kohdistuvia vaatimuksia mutta sehän onkin vain minun juttuni. - Vitamiinit ruuasta
L - L kirjoitti:
Aktiivisuuden vähetessä vähenee myös energian tarve mutta suojaravinteiden tarve ehkä vain lisääntyy.
Ikävä yhtälö!
Siinä olet oikeassa, että sapuskansa suunnittelulla pärjää hyvin pitkälle.
On tiettyjä poikkeustilanteita joita ei toivo kenenkään kohdalle.
Omalla kohdallani paksusuolen lyhentely muutti radikaalisti ko. putken toimintaa ja ruokavalioon kohdistuvia vaatimuksia mutta sehän onkin vain minun juttuni.Itse pyrin pitämään aineenvaihduntani aktiivisena olemalla melkein koko päivän liikkeessä. Itse asiassa mun on paljon vaikeampi olla paikallaan pitkiä aikoja kuin hommailla ja liikuskella koko ajan. Mm. kävelen(tai juoksen) kymmeniä kertoja päivässä kerrosten väliset raput ylös ja alas, ja hoidan kaikki asiointini jalkaisin kulkien, koska en ole autoilija tyyppi. Jos olen koko päivän sisällä kotona, enkä tee oikeastaan yhtään mitään, niin silloinkin askelmittariini tulee 3 kilometriä. Yliaktiivisuus on meillä suvussa. Tutkimusten mukaan jatkuva aktiivisena oleminen kuluttaa päivässä jopa 600 kcal enemmän energiaa kuin esim istuminen ja vähäinen liikkuminen. Se vastaa about parin tunnin juoksulenkkiä, mutta on henkisesti monipuolisempaa.
Kun energian tarve vähenee, niin ilman muuta vitamiinien saantikin vähenee. Joidenkin vitamiinien ja kivennäisten tarve ovat suhteessa energian kulutukseen. Esim. kivennäisten kulutus on suurempi, jos hikoilee tai virtsaa paljon. Jotkut vitamiinit osallistuvat energian tuottamisprosessiin, ja niiden tarve vähenee, jos energian kulutus vähenee. Joidenkin vitamiinien tarve säilyy, vaikka energian kulutus vähenee. Niiden saantia pitääkin tarkkailla.
Yksilöllisiä imeytymishäiriöitäkin on. Niitä ei aina huomaa, jos ei tunnista lievimpiäkin oireita. Sitten on nämä yhteisvaikutukset: Esim magnesium saippuoi rasvaa, jos ne ovat yhtaikaa ruuansulatuksessa. Tulee hävikkiä magnesiumista ja rasvahapoista. Moni ottaa omegat ja magnesiumin yhtäaikaa. Joskus otan magnesiumia, esim hikoiltuani, mutta en koskaan rasvan tai rasvaisen ruuan kanssa.
Mä en esimerkiksi syö ravintoloissa, koska niissä käytetään valkoisia viljoja ja riisiä. Tai jos syön, jätän roskaosuuden syömättä. Näissä asioissa olen ollut ehdoton jo nuoresta asti. Lopetin pullan, ja yleensä valkoisen viljan sekä makeiden leivonnaisten syömisen 1970-luvun alkupuolella. En esimerkiksi ota kylässä pullaa tai kakkua edes leipojan mieliksi, kun niistä ei ole minulle mitään hyötyä. Ostin 1977 urheilijoiden ravitsemusta silmällä pitäen kirjoitetun perinpohjaisen kirjan vitamiinien ja kivennäisaineiden merkityksestä ja siitä lähtien ole seurannut ravitsemukseen liittyvää informaatiota. - L - L
Vitamiinit ruuasta kirjoitti:
Itse pyrin pitämään aineenvaihduntani aktiivisena olemalla melkein koko päivän liikkeessä. Itse asiassa mun on paljon vaikeampi olla paikallaan pitkiä aikoja kuin hommailla ja liikuskella koko ajan. Mm. kävelen(tai juoksen) kymmeniä kertoja päivässä kerrosten väliset raput ylös ja alas, ja hoidan kaikki asiointini jalkaisin kulkien, koska en ole autoilija tyyppi. Jos olen koko päivän sisällä kotona, enkä tee oikeastaan yhtään mitään, niin silloinkin askelmittariini tulee 3 kilometriä. Yliaktiivisuus on meillä suvussa. Tutkimusten mukaan jatkuva aktiivisena oleminen kuluttaa päivässä jopa 600 kcal enemmän energiaa kuin esim istuminen ja vähäinen liikkuminen. Se vastaa about parin tunnin juoksulenkkiä, mutta on henkisesti monipuolisempaa.
Kun energian tarve vähenee, niin ilman muuta vitamiinien saantikin vähenee. Joidenkin vitamiinien ja kivennäisten tarve ovat suhteessa energian kulutukseen. Esim. kivennäisten kulutus on suurempi, jos hikoilee tai virtsaa paljon. Jotkut vitamiinit osallistuvat energian tuottamisprosessiin, ja niiden tarve vähenee, jos energian kulutus vähenee. Joidenkin vitamiinien tarve säilyy, vaikka energian kulutus vähenee. Niiden saantia pitääkin tarkkailla.
Yksilöllisiä imeytymishäiriöitäkin on. Niitä ei aina huomaa, jos ei tunnista lievimpiäkin oireita. Sitten on nämä yhteisvaikutukset: Esim magnesium saippuoi rasvaa, jos ne ovat yhtaikaa ruuansulatuksessa. Tulee hävikkiä magnesiumista ja rasvahapoista. Moni ottaa omegat ja magnesiumin yhtäaikaa. Joskus otan magnesiumia, esim hikoiltuani, mutta en koskaan rasvan tai rasvaisen ruuan kanssa.
Mä en esimerkiksi syö ravintoloissa, koska niissä käytetään valkoisia viljoja ja riisiä. Tai jos syön, jätän roskaosuuden syömättä. Näissä asioissa olen ollut ehdoton jo nuoresta asti. Lopetin pullan, ja yleensä valkoisen viljan sekä makeiden leivonnaisten syömisen 1970-luvun alkupuolella. En esimerkiksi ota kylässä pullaa tai kakkua edes leipojan mieliksi, kun niistä ei ole minulle mitään hyötyä. Ostin 1977 urheilijoiden ravitsemusta silmällä pitäen kirjoitetun perinpohjaisen kirjan vitamiinien ja kivennäisaineiden merkityksestä ja siitä lähtien ole seurannut ravitsemukseen liittyvää informaatiota.Ikääntymiselle ja siihen liittyvälle elintoimintojen hidastumiselle et mahda mitään.
Voit vain hidastaa rappeutumista.
Oma lepokulutukseni on urheiluopiston mittauksen mukaan 2230kcal/vrk.
Toimintakulutus lisättynä niin siihen saa jo jotain syödäkin järkevästi.
Toisaalta rankempi kuntoilu myös kuluttaa suojaravinteitakin. - Vitamiinit ruuasta
L - L kirjoitti:
Ikääntymiselle ja siihen liittyvälle elintoimintojen hidastumiselle et mahda mitään.
Voit vain hidastaa rappeutumista.
Oma lepokulutukseni on urheiluopiston mittauksen mukaan 2230kcal/vrk.
Toimintakulutus lisättynä niin siihen saa jo jotain syödäkin järkevästi.
Toisaalta rankempi kuntoilu myös kuluttaa suojaravinteitakin.Elintoiminnot hidastuvat joo tottakai, mutta ihmisten aineenvaihduntatyypeissä on yksilöllisiä eroja. Esimerkiksi äitini ja äitini sisaret muuttuivat iän myötä rasittaviksi sohlaajiksi ja alkoivat laihtua ikääntyessään. Saattaa liittyä johonkin jonkinasteiseen kilpirauhasen yliaktiivisuuteen, joka ei lievänä ole vaarallista. Pidin näitä naisia todella rasittavina, mutta nyt on alkanut tulla itsellekin samanlaista sohlausta ja yliaktiivisuutta. Äitini rauhottui, kun hän sai 84 vuotiaana aivohalvauksen. Vielä elää ja on 92 vuotias.
innokkaasti kokeilen milloin mitäkin josko auttaa tietenkin myös sen mukaan miltä kehossa tuntuu. Nyt minulle ehdotettiin monille auttanutta orgaanista rikkiä tuomaan helpotusta nivelille,olen hankkimassa sitä jauheena kunhan pääsen
luontaistuotekauppaan.
Ei kai sitä hyötyä ole luontaistuotteesta tai aspiriinista sen kummemmin jos ei tarvetta ole,pitäisi varmaan päästä tutkimuksiin jossa katsotaan mahdolliset vajeet jostakin kehon tarvitsemasta aineesta.- SAS*
Möllerin tupla aamulla ja Möllerin nivelille illalla, yksi kapseli kerrallaan.
Hyödystä ei voi tietää, mutta uskon olevan hyödyksi. Se riittää. Valkosipuli- ja magnesiumpillerit on olleet ainoita, joita on tullut napattua.
Flunssat on harventuneet selvästi valkosipulin syönnin jälkeen ja magnesiumin syönti lopetti kaljun verille raapimisen nukkuessa.
D-vitamiini on kyllä harkinnassa ja olisko tuosta omega kolmosesta hyötyä, kun tulee noita eväkkäitä vähempi syötyä.
Eipä kai vitamiinit purkista ole sama asia kuin suoraan alkuperäisestä lähteestä syötynä, mutta kai niistä kuitenkin jotain hyötyä on, jos ruokavalio ei ole tarpeeksi monipuolinen.- sitroen.
Sitä omega kolmosta on kalanmaksaöljyssäkin. Reilusti halvempaa ruokakaupan hyllyssä kuin apteekissa.
sitroen. kirjoitti:
Sitä omega kolmosta on kalanmaksaöljyssäkin. Reilusti halvempaa ruokakaupan hyllyssä kuin apteekissa.
Hyvässä muistissa vielä se karsea maku, liki 50 vuodenkin takaa;( Mutta pilleri ei maistu miltään, kun sen nopeati nielaisee.
- sitroen.
mies-vm56 kirjoitti:
Hyvässä muistissa vielä se karsea maku, liki 50 vuodenkin takaa;( Mutta pilleri ei maistu miltään, kun sen nopeati nielaisee.
Maistapa nykyistä öljyä. Melko tarkkaan sama maku siinä on kuin ruokaöljyssä. Ei ollenkaan pahaa niinkuin kauan sitten.
- meitä moneksi
en haluaisi olla koko aikaa aktiivinen, liikun kyllä mutta on ihanaa kun välillä raukea olo ja tekee mieli lötötä..ihmettelen jo liikaa aktivoidun, tulee levoton olo..
Kotoa löytyy kalaöljykapseleita, magnesium, b, ja d -vitamiinia, c:tä, immuno-Zinkkiä..noita nyt ainakin. Yks lämmin ateria päivässä.. oon syöny noita säännöllisesti eikä oo tullu flunssaa. Tänä talvena pieniä köhiä, ja huomasin että oon vähä lipsunu noiden 'nappien' käytössä. Josko niissä jotain taikaa sitte on.
- Nvm55
Aloin käyttämään hunajaa jo -80 luvulla päivittäin aamu- ja iltateeni makeuttajana, eikä ole flunssia sen koommin ollut.
- Mökin akka ja kissa
Aina aloitan jonkun kuurin, mutta sitte se unohtuu. Yritän saada kaiken ruoasta. D-vitamiinia otan joskus purkista. En ole huomannut eroa. Varmuuven vuoksi otan.
Lidlistä niitä saa tosi halvalla.
Nappaan päivässä magnesiumin tai monivitamiinin tai kalaöljyn varmuuden vuoksi.
Antisalt ei ole vitamiini, mutta saattaa alentaa verenpainetta?- Mökin akka ja kissa
Antisalt ja vastaavat alentavat verenpainetta poistamalla nestettä, olen ymmärtänyt. Olen käyttänytkin. Pitää varoa ettei ala huipata. Nestettä poistavat teet ovat myös mun juttu.
Mökin akka ja kissa kirjoitti:
Antisalt ja vastaavat alentavat verenpainetta poistamalla nestettä, olen ymmärtänyt. Olen käyttänytkin. Pitää varoa ettei ala huipata. Nestettä poistavat teet ovat myös mun juttu.
Nestettä poistavat valmisteet poistavat samalla myös esin kaliumia, natriumia ja magnesiumia...ei välttämättä hyvä juttu. Ainakin kannattaisi kontrollikokeilla mittauttaa joskus "suola-arvoja"...
- -------------
Mökin akka ja kissa kirjoitti:
Antisaltia söin muinoin vuosia. Eipä alentanut yhtään minun verenpaineitani.
Totta, mitä Minea sanoo.
Vaikkapa kalium-arvo on aika kinkkinen juttu.
Muutenkin olen sitä mieltä, ettei kaikkia kaupoista saatavia vitamiineja ja hivenaineita kannattaisi ahtaa ilman tietoa, josko niistä edes on mitään puutetta.
Ihan vain varmuuden vuoksi.
- Parempi kuin antibio
Kalkkia on pakko popsia, kun en juo maitoa ja magneesiumia mussuttaa, kun muuten kramppi vetää yöllä ylös. Omegat pitää veren juoksevana ja samalla koko flikan ja D-vitamiini on ainakin talvella pakollista. Oletteko koskaan kuulleet, että kaikilla rintasyöpäpotilailla on liian alhainen määrä D:tä elimistössä.
Popsii vitamiinit sitten purkista tai kuvittelee saavansa ravinnosta, niin on ihan eri asia, imeytyvätkö ne elimistöön. Imeytymättömyys voi johtua siitä, että suolen seinämät ovat niin täynnä moskaa, että ravintoaineet eivät pääse läpi tai sitten jonkun imeytymistä edistävän 'apuaineen' puuttuminen.
Kertoisiko vitamiinin tehosta ja / tai hyödystä se, että kun itse tunnen flunssanoireita tai muuten alentunutta yleistilaa, niin vetäisen C- ja B-poretta naamaan, polla pysyy pinnalla koko hela päivän. Onneksi tapahtuu harvakseltaan. - Cloetta...
Syön yleensä hyvin ja monipuolisesti, joskaan hedelmiä en koskaan. Suklaata joka päivä 50 - 150 grammaa. Liikun jonkun verran ja työni on mielekästä. En ole sairastanut flunssaa koskaan, kuumettakin on ollut joskus lapsena viimeksi. En tiedä mistä sitten vitamiinini ja muut hivenaineet saan. Ravintolisiin en oikein usko vaan enenmmänkin siihen geeniperimään. Joillakin tuntuu olevan flunssaa ja kuumeilua joka vuosi, joillakin ei koskaan. Samoin yskä ja muut tavalliset taudit iskevät aina samoihin ihmisiin ja he usein popsivat vitamiinilisiä.
- Ei uskon asia
Vitamiinilisät yksinään eivät tietenkään auta, jos ei ole mitään tietoa eikä käsitystä terveistä elämäntavoista ylipäätään. Aineenvaihdunta-, imeytymis- yms. jutut, jotka vaikuttavat ravintoaineiden oikeanlaiseen kulkeutumiseen elimistössä oikeisiin paikkoihin, ovat yksilöllisiä juttuja. Toinen saa kaiken irti ravinnosta, toinen ei edes lisäravinteista.
Eräs naisihminen joskus aikoja sitten kertoi juovansa maitoa monta litraa päivässä. Hän sairasti kuitenkin osteoropoosia, joten kalsium ei imeytynyt sinne, minne pitäisi.
Sitten on vielä 'se' juttu, jota kukaan ei noteeraa ollenkaan: terveys alkaa halusta olla terve, siis mielestä. Jos sairastaa kaiken aikaa, antaa syystä tai toisesta itselleen siihen luvan. - Eräs keino?
Taisi olla imeytymishäiriö suolistossa, jos popsimat vitamiinit/hivenaineet eivät imeydy. Pitäis kai ottaa apuaine jotta onnistuisi.
Geeniperimä suvussa on melko vahva. Kannattaisi kysellä sisaruksilta ja lähisukulaisilta, mitä sairauksia he potevat ja mitä lääkkeitä/ vitamiinia he popsivat ja mitä ruokaa he syövät jne. Voitaisiin keksiä jokin juju... Siis yhteinen tekijä suvussa mitä tulee sairauksiin ja miten he ratkaisevat ongelmansa. - hatara muistikuva?
Jos on jotain veressä häikkää, niin ei suositella nauttia liikaa omegaa 3 kuin korkeintaan yksi annos päivässä. Taisi liittyä verenohennuslääkkeeseen, kai esim. Asa-lääke.
- Anonyymi
Vanha ketju, mutta ihan ajankohtainen.
Merimagnesium, D-vitamiini, B12-vitamiini, biotiini ja sinkki -yhdistelmä, sekä uutena ubikinoli.
Huomattavat hyödyt merimagnesiumin käytöstä (tuote sisältää myös B1-, B3- ja B6-vitamiinia): suonenveto jäänyt historiaan.
D-vitamiinia muulloin paitsi kesällä.
B12-vitamiini otan vastustuskyvyn, väsymyksen ja muistin tueksi. Täytyy kyllä sanoa, että aika ajoin väsymys silti iskee.
Biotin Strongia käytän hiusten ja kynsien vahvoina pysymiseen.
Ubikinolin käytön syynä ikääntyminen, jolloin oman kehon ubikinolin tuotanto on hiipunut vähäiseksi.- Anonyymi
Hyvä vinkki ja voisin kokeilla ja vahvalla magnesiumilla diasporal pystyn nousemaan sängystä ilman suonenvetoa. Ei kannata siitä väsymyksestä olla huolissaan jos on aikaa nukkua sillä sehän vain tekee hyvää.
Mutta älä koskaan lähde yksin uimaan ja luota siihen ettei suonenvetoa tule.
Ihmisen elimistö voi olla sellainen ettei ne synteettiset imeydy niin että tulee vain kusen mukana ulos.
Minulla alentunut luuntiheys kun kävin ranteesta mittaamassa ja oli ihan ilmainen terveyskeskuksessa. Ne suosittelivat sitä kun minulla on tullut kaksi murtumaa. En muuten olisi tiennyt siitä mitään. Ensimmäinen murtuma kun minut tönittiin kumoon ja toisen aiheutin ihan itse kun kaduin ranteeni päälle.
Nuoruudessa liikkunut tosi paljon mutta ruokavalio on ollut sitä sun tätä ja paskaa syöden.
- Anonyymi
Käytän koska ruokavalioni on yksipuolinen enkä tykkää kaikista ruuista enkä tykkää salaatteja tehdä kuin harvoin. Minulla on omat mieltymykseni ruokiin kuten puolisollani ja me syödään eri ruokia. Rakastan sipulia niin että laitan sitä ruokiini ja syön raakana leivänpäällä sipulirenkaita. Valkosipuli ruokaa pitää saada ja maustettua mistä ei puolisoni tykkää ollenkaan. Puolisoni ei syö kaalia ollenkaan jotenka teen vain itselleni jauheliha kaalipataa tai makaroonilaatikkoa mausteilla jota pitää saada säännöllisesti.
Miehelleni ei kelpaa muuta kuin mauttomat saarioisten ruuat kun ne ovat samaa mitä hänen äitinsä on tehnyt.
Minä pärjään sipulilla ja kaalilla. Puuroa teen kuitupitoinen ruis tai monivilja ja kauraleseitä sinne niin saa suolisto kuituja eikä tule suolisto sairauksia. Herne-tai kaali keitosta kyllä alkaa aina suolisto toimia eikä tule ummetusta. Välillä saa syödä epäterveellisemmin kunhan huolehtii pääasiassa suoliston kuiduista. - Anonyymi
Ennen elivät 90 ei ollut montaa ruokalajia eikä pillereitä.
- Anonyymi
Joku eli ennenkin yli 90:ksi, mutta yleisesti ennen ei eletty niiin vanhaksi. Ne pillerit, jotka eivät ole lääketehtaitten tekemiä lääkkeitä, ovat lisäravinteita, ts. ruokaa toisenlaisessa muodossa. - Nm. Monipuolisuuden harha
- Anonyymi
Humpuukia, ennen oli vain KAMFERITIPAT, pari ruokalajia.
- Anonyymi
”Tavallinen harhaluulo on, että magnesium auttaa kramppeihin”
https://www.is.fi/terveys/art-2000008259693.html
15.9.2021- Anonyymi
No miten sitten vahva magnesium on ainoa, joka pitää kramppini kurissa? - Nm. Harhaa varmaan
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34286521 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12551Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692328- 1791945
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161522Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91371- 1121337
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181791307RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601300Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421207