Feikki Juutalaisia?

12

115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Linkissä kysellään:

"Tuloksen myötä syntyi uusi historian arvoitus: jollei suuri joukko juutalaisia lähtenytkään Palestiinasta 600-luvulla, mitä Palestiinan juutalaisille tapahtui?"

Eikös juutalaiset levittäytyneet ympäri Aleksanteri Suuren ja Rooman valtakuntaa jo melko varhain?

Ja sitten oli ne kapinat n. v. 60 ja 130 jKr, eikös nämä ajaneet suuren määrän juutalaisia pois Palestiinasta?

Vasta luin sellaisenkin jutun jossa sanottiin että yhteisiä geenimarkkereita eri puolilla maailmaa asuvilta juutalaisilta kyllä löytyy.

• hupsista vaan

Ja aatu tuhosi tataareja, eikös niin.
      Se siitä holokaustista.

• Eihän se holokaustia poista mihinkään. Aatun murhaamat juutalaiset eivät vain olleet niin juutalaisia kuin Aatu olisi toivonut.

• fdnhg

Onko juutalaisuus siis rotu?

• "Tuore DNA-tutkimus tukee oletusta etteivät euroopan Juutalaiset ole Juutalaisia ollenkaan."

Pohjimmiltaan ihmiset ovat geneettisesti aika samankaltaisia sekasotkuja pohjimmiltaan. Tuskin kukaan millääntavalla puhdas on. Ja jos on, niin silloin on jotain vialla. Esim. sallan tauti.

• Mulle ainakin on epäselvää, milloin juutalaisella tarkoitetaan tietyn uskonnon tunnustajaa ja milloin kansaa.
      Juutalaisuutta sanotaan usein etniseksi uskonnoksi, mutta miten tuo etninen kansa määritetään?

Mutta en minä näistä juutalaisuuteen kääntyneistä kasaareistakaan ollut kuullut ennen kuin nyt aloituksen linkistä pääsin tähän: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kasaarit

• Erkki5

Kielellisesti Suomen sukuiset kansat eivat geneettisesti olekaan meidan sukulaisiamme.

• Kyllä ovat. Ja siksipä esim. venäläiset on yksi lähimpiä geneettisiä suksulaiskansojamme koska venäläiset on sekoitus Keski-Euroopasta itään muuttaneista slaaveista ja aluealla aiemmin asuneista (ja vieläkin asuvista) suomensukuisista.

• Samaa sukua?

Eikö jokunen vuosi sitten ollut tutkimus, että juutalaiset ja alueen muslimit ovat samaa geenipoolia? Uskonto vai erottaa?

• Hmmmm2000

Eiköhän palestiinalaiset ole raamatun ajan juutalaisten islamiin kääntyneitä jälkeläisiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      225
      1968
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1758
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      55
      1237
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1065
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      998
    6. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      940
    7. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      855
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      854
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      802
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      784
    Aihe