Ne eivät ainakaan ole suomalaisia. Ne väittävät että Suomi olisi ruotsalainen, ja niiden kohdalla se pitää paikkansa. Sen näkee kaikesta etteivät he halua kuulua tänne muiden joukkoon vaan kaihoavat lahden yli, vaikkei heitä siellä tunneta eikö heistä mitään tiedetä. Puoluekin heillä on, nimeään myöten ruotsalainen,
YLE sen kertoi
5
135
Vastaukset
- Rasismi:.!1#%?+
.
YLE syyllistyi suomalaisvastaiseen rasismiin
. - Mitä he ovat?
Surusvekoila on tunnetusti jatkuva identitettikriisi.
He ovat suomalaisia, mutta eivät halua olla. He pitävät itseään ruotsalaisina, mitä he eivät ole.
Joten mestaridea: Väitetään koko Suomen olevan ruotsalainen! Kätevää. ;)
Ei ole helppoa olla suru Suomessa....Miksi emme halua olla suomalaisia siinä mielessä kun te sillä tarkoitatte eli suomenkielinen - ihan yksinkertaisesti koska emme ole. Koska kielemme on yksi version ruotsinkeilestä. Ei kai se ole niin kummallista. Suomen kansalaisina sekä paperilla että tunnetasolla - kyllä. Sitä ei kukaan voi ottaa meiltä pois.
Me emme ole riikinruotsalaisia. Mutta kielen suhteen ruotsalaisia.
Tuo teidän väittämänne identiteettikriisi on enemmän omassa päässäänne kuin meissä. Kukaan suomenruotsalainen kokee tämän mitenkään kummallisena tai kriisinä.
Mitä minä en ymmärää on että se on teille niin iso ongelma!- Siis?
twervig kirjoitti:
Miksi emme halua olla suomalaisia siinä mielessä kun te sillä tarkoitatte eli suomenkielinen - ihan yksinkertaisesti koska emme ole. Koska kielemme on yksi version ruotsinkeilestä. Ei kai se ole niin kummallista. Suomen kansalaisina sekä paperilla että tunnetasolla - kyllä. Sitä ei kukaan voi ottaa meiltä pois.
Me emme ole riikinruotsalaisia. Mutta kielen suhteen ruotsalaisia.
Tuo teidän väittämänne identiteettikriisi on enemmän omassa päässäänne kuin meissä. Kukaan suomenruotsalainen kokee tämän mitenkään kummallisena tai kriisinä.
Mitä minä en ymmärää on että se on teille niin iso ongelma!Sekoitat ihmeellisesti kielen ja kansallisuuden toisiinsa!
Varmastikin tahallisesti, mikä juuri kertoo surujen identiteettiongelmasta.
- ...ei muuta
twervigille voi kertoa hänen oikean identiteettinsä:
olet ruotsinkielinen, vähemmistölkielinen Suomen asukas.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4510182
- 816773
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon424857- 614507
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella684211Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme313789- 472878
- 362645
- 402290
- 2161912