Rohkenen epäillä että jäsenmäärä olisi n.90%.
Sitkeästi sitä vaan pidetään esillä.
Suomen taksiliitto
136
2074
Vastaukset
- 100% liiton mies
Rohkenen epäillä omaa epäilystäsi. Jokaisen, joka haluaa taksitoiminnaltaan pal
veluita, olisi kuuluttava liittoon. Outoa, ettei luku olisi 100%.
Onneksi liittoon kuulumattomia on vähän, littohan ajaa meidän kaikkien asiaa. Liitton kuulumattomat ratsastavat muiden siivellä?
Joskus asiat ottaa pattiin, eikä kaikki käy kuten elokuvissa tai strömsöössä. Tämä aiheuttaa eroja jäsenyydestä, täälläkin saitilla siihen on kehotettu. Siltikin liitto ajaa asioitamme parhaan kykynsä mukaan ja mielestäni on siinä onnistunut 100 prosenttisesti.- yrittäjä
Liiton organisaatio on suojatyöpaikka mikä pitäisi hajoittaa.
2013 Taksialan edunvalvonta tehtävät hoituisi pienemmälläkin väkimäärällä ja vähemmillä kuluilla.
Mihin katoaa vuosttain 2,3miljoonaa euroa minkä verran 7210 jäsenmaksun maksanutta liitolle maksaa? :D
Taksiliittossa on aloitettava yt neuvottelut pikaisesti! - dfghjklöäkjhg
yrittäjä kirjoitti:
Liiton organisaatio on suojatyöpaikka mikä pitäisi hajoittaa.
2013 Taksialan edunvalvonta tehtävät hoituisi pienemmälläkin väkimäärällä ja vähemmillä kuluilla.
Mihin katoaa vuosttain 2,3miljoonaa euroa minkä verran 7210 jäsenmaksun maksanutta liitolle maksaa? :D
Taksiliittossa on aloitettava yt neuvottelut pikaisesti!Mistä sait tuon summan? Olethan huomannut että siinä jäsenmaksulapussa maksetaan samalla laskulla myös alueyhdistyksen ja paikallisyhdistyksen jäsenmaksut, eli ei se koko summa liittoon mene.
- 45v.autoilijana,
yrittäjä kirjoitti:
Liiton organisaatio on suojatyöpaikka mikä pitäisi hajoittaa.
2013 Taksialan edunvalvonta tehtävät hoituisi pienemmälläkin väkimäärällä ja vähemmillä kuluilla.
Mihin katoaa vuosttain 2,3miljoonaa euroa minkä verran 7210 jäsenmaksun maksanutta liitolle maksaa? :D
Taksiliittossa on aloitettava yt neuvottelut pikaisesti!Taksiliitto , kuorma-autoliitto ja autoliitto ovat suojatyöpaikkoja niinkuin yrittäjä ilmaisi , ei mitään hyötyä jäsenille ,mutta rahankeräys toimii , lopettaa pitäisi kaikki edellämainitut pikimmiten !
- Selkeästi ei
Todella naiivi (aikuinen??) ihminen.
- näin mie meinaan
Mikä liitossa on vikana kunhan saataisiin alamaiset ruotuun. Harmittaa pikkasen kun joutuu soittamaan liittoon ,maksu on kallis
- renkipoika1
45v.autoilijana, kirjoitti:
Taksiliitto , kuorma-autoliitto ja autoliitto ovat suojatyöpaikkoja niinkuin yrittäjä ilmaisi , ei mitään hyötyä jäsenille ,mutta rahankeräys toimii , lopettaa pitäisi kaikki edellämainitut pikimmiten !
Taidat olla niitä autoilijoita,jotka ei halua maksaa mistään,mutta on aina valittamassa.Sinulle varmaan kaikki edut esim.taksankorotukset yms. kelpaa.Jo luulisi noilla vuosilla alalla olleena ymmärtävän,että manu ei jaa ilmaisia "illallisia".Mutta kun olet jo noin iäkäs,niin varmaan tilallesi saadaan viisaampi autoilija.
- goodbyeforever
renkipoika1 kirjoitti:
Taidat olla niitä autoilijoita,jotka ei halua maksaa mistään,mutta on aina valittamassa.Sinulle varmaan kaikki edut esim.taksankorotukset yms. kelpaa.Jo luulisi noilla vuosilla alalla olleena ymmärtävän,että manu ei jaa ilmaisia "illallisia".Mutta kun olet jo noin iäkäs,niin varmaan tilallesi saadaan viisaampi autoilija.
Isommin ei renkipojan kommentti yllätä... Hienosti on liitto aivopessyt runoillaan myös hänet.
-Se sama liitto joka omalla ahneudellaan tuhoaa koko Suomen maaseudun taksiyrittäjyyden!!!!
Ilmaisia illallisia ei todellakaan ole... Ja Taksiliitto sammuttaa valot tolpilta! - ¢
renkipoika1 kirjoitti:
Taidat olla niitä autoilijoita,jotka ei halua maksaa mistään,mutta on aina valittamassa.Sinulle varmaan kaikki edut esim.taksankorotukset yms. kelpaa.Jo luulisi noilla vuosilla alalla olleena ymmärtävän,että manu ei jaa ilmaisia "illallisia".Mutta kun olet jo noin iäkäs,niin varmaan tilallesi saadaan viisaampi autoilija.
taksien taksat, eli enimmäishinnat, joita saa periä,,,, määrää Liikenne- ja viestintäministeriö ja Suomen hallitus lyö sen nuijalla pöytään.
Ala on siis äärimmäisen säädelty valtion toimesta. Taksiliitto on vain sellainen pelle joka pomppii ja heiluttelee käsiään, eikä kukaan muu naura kuin se pelle. - Anonyymi
Eihän Taksiliitto ole mitenkään ajanut taksien etua. Se Koskinenkaan ei ole käytännössä saanut mitään aikaiseksi. Ehkä Suomen turhimpia liittoja heti avioliiton jälkeen
- tsot tsot
Epäilen luvun olevan alle 80:n prossan.
- TL=FG
ja laskee kelasekoilun edetessä arvelisin olevan jossain 65-70 ja laskee...................................
- Näino
TL=FG kirjoitti:
ja laskee kelasekoilun edetessä arvelisin olevan jossain 65-70 ja laskee...................................
Näin todennäköisesti on eikä sitä haluta julkisesti myöntää.Pian taas joku liiton aktiivi tulee tänne heittämään bull shittiä ettei suko ole kiihdyttänyt liitosta eroamisia.
Faktat tulee esiin aivan varmasti. - jklhjhgfdsafghj
TL=FG kirjoitti:
ja laskee kelasekoilun edetessä arvelisin olevan jossain 65-70 ja laskee...................................
Höpöhöpö. Maalaistaksit saattaa erota kelakeskusten vuoksi mutta kaupunki takseille se yleensä on aika yhdentekevä juttu ja suurin osa suomen takseista on kaupungeissa. Pelkästään PK seudulla ja uudellamaalla on puolet koko suomen takseista.
- irti liitosta
totta tosiaan kenen etua siellä liitossa oikeen ajetaan.
miksi pelättiin kela ajojen menettämistä jonnekkin ja minne, nyt taksit maksaa että saa niitä ajaa ja maksavat laitehankinnat autoon.
taksi liitto saa oman osuutensa maksuista autoilijoilta ja myös keskuksilta, liiton herrat ottaa kyllä rahaa vastaan, vaan miten on kun tarvis jonkun asiaa ajaa niin se on se yhteinen etu mitä haetaan.
paikalliset liiton aluevirkailijat auttavat koulukyyti tarjousten tekemisessä ja miten hyvin kun joka puolella ajoja menetetään joukkoliikenne firmoille.
täytyy varmaan alkaa kirjoittaan liikenneministerille että ois aihetta kuunnella suoraan autoilijoita eikä taksiliittoa.
nyt viisaat liitonmiehet voi kertoa mitä oikeesti sen rahan eteen saadaan....
niiiiin nousee taksat, sehän kaiken ratkaisee kyllä yksityisten ihmisten itse maksamat matkat vähenee kokoajan kun hinnat nousee ja sitä myöten kela vakuutusyhtiöt ja valtio/kunnat/kaupungit miettii kyllä että miten sais kuluja karsittua taksimatkoista.
jos minä omaisin luvan isompaan kaupunkiin en laittaisi välityspäätteitä, en kuuluisi liittoon päivystäisin kotoa ja voisin ajaa jopa 10% halvemmalla kuin nykyinen taksa, ja varmaan löytyisi asiakkaita- jfjeee
Peloteltiin että joukkarit vie kelat mutta todellisuidessa ne vei kaupungin taksit, ehkä saadaan joskus vietyä sairaalaan ja tyhjänä pois kaupunki taksi tuo takas ja tyhjänä takas kun pienellä odotuksella ois saanu asiakkaan takas kilometrit tälläi lisääntyy mutta juoksu menee aika onnettomaks. Eikö vois järkee käyttää?????
- sivusta kuullut
Kelasekoilun takia moni on sanonut liitosta irti, liian monta välistävetäjää
- taksiyrittäjä
Nyt oikeasti taksiyrittäjät!!!! Kannattaako mietiä täksiliittoon kuulumista. Meidän oma järjestö, jonka pitäisi ajaa meidän omia asioita, niin on ruvennut meille niin sanotuksi syöpäläiseksi. Taksiliiton kanta on ollut jo pitkään asioihin, ettei voi ajaa yksittäisen autoilijoiden etuja vaan isojen keskuksien. Ajatelkaapa oikeasti paljonko taksiliiton jäsenyys maksaa ja mitä etuja se teille tuo? Moniko autoilija on tällä hetkellä melkein vasaranalla, kiitos meidän oman etujärjestön ja kelan sooloilut. Ja mitä tekee taksiliitto tämän asian eteen.... Ei mitään. Luo suhteita ylempiin päättäjiin ja antaa pienen autoilijan mennä konkurssiin ajattelemalla että onhan uusia tulijoita ja näistä uusista kokemattomista saa koulutettu omanmieleisen orjan.
- Liiton jäsen
Te, jotka valitatte aina kaikesta mitä liitto tekee/ei tee/ei saa ajamaansa asiaa tarpeeksi esille/ei onnistu ajamassaan asiassa, mitä sitten tapahtuu, jos meiltä katoaa etujärjestö alta? Katoaahan se, jos jokainen noudattaisi sinunkin kehotustasi eroamaan liitosta. Miten sitte mennään?
Kysyy liiton jäsen - hfhfhhaa
Liiton jäsen kirjoitti:
Te, jotka valitatte aina kaikesta mitä liitto tekee/ei tee/ei saa ajamaansa asiaa tarpeeksi esille/ei onnistu ajamassaan asiassa, mitä sitten tapahtuu, jos meiltä katoaa etujärjestö alta? Katoaahan se, jos jokainen noudattaisi sinunkin kehotustasi eroamaan liitosta. Miten sitte mennään?
Kysyy liiton jäsenErittäin hyvä jos häviäisi tommoinen liitto
- Ei enää jäsen
"Miten sitte mennään?"
Ei ainakaan huonompaan suuntaan.- wertyuiopäiuyt
perustele ja mielummin faktoilla eikä mutujutuilla.
- Ei enää jäseneksi
wertyuiopäiuyt kirjoitti:
perustele ja mielummin faktoilla eikä mutujutuilla.
Kyseessä ei ole kaikkien etujärjestö,on järjenvastaista kustantaa toimintaa joka ajaa maaseudun taksiliikenteen heikentämistä tai jopa lopettamista.
Sinunkaltaiselle tätä asiaa ei kannata selittää,et taida olla edes suomalainen nimimerkistä päätellen. - sdrtfyuiglkyjthgr
Ei enää jäseneksi kirjoitti:
Kyseessä ei ole kaikkien etujärjestö,on järjenvastaista kustantaa toimintaa joka ajaa maaseudun taksiliikenteen heikentämistä tai jopa lopettamista.
Sinunkaltaiselle tätä asiaa ei kannata selittää,et taida olla edes suomalainen nimimerkistä päätellen.Jos joku homma ei ole enää kannattavaa niin silloin se pitääkin lopettaa. Jos pirssi ei pysy pystyssä ilman keloja tai tukiaisia niin pillit pussiin vaan.
Mulle itselle kelan ajot on aika yhdentekeviä, eli aivan sama mistä tuutista ne ulos tulee. - htrhrtrhrthewrq
sdrtfyuiglkyjthgr kirjoitti:
Jos joku homma ei ole enää kannattavaa niin silloin se pitääkin lopettaa. Jos pirssi ei pysy pystyssä ilman keloja tai tukiaisia niin pillit pussiin vaan.
Mulle itselle kelan ajot on aika yhdentekeviä, eli aivan sama mistä tuutista ne ulos tulee.Suko merkitsee maaseudun taksille samaa kuin ajovälityksestä poistaminen kaupungin taksille.Sinulle se merkitsisi lopettamista ja se olisi aivan oikein.
- Anonyymi
sdrtfyuiglkyjthgr kirjoitti:
Jos joku homma ei ole enää kannattavaa niin silloin se pitääkin lopettaa. Jos pirssi ei pysy pystyssä ilman keloja tai tukiaisia niin pillit pussiin vaan.
Mulle itselle kelan ajot on aika yhdentekeviä, eli aivan sama mistä tuutista ne ulos tulee.Taksit pitää lopettaa kun mikään ei toimi sen jälkeen kun mamut tuli homman sotkemaan. Joka paikkaan pirut tulee
- lpunalippu kunniaan
ehkä almamedialta saa lehtiä halvemmalla, kuin taksiliitosta.
- kahvikupin äärellä
On muutama viisaskin joukossa joka on eronnut liika iso pyrokratia maksettavaksi
- Liiton jäsen
Onneksi valtaosa kuuluu liittoon ja luopioita, tai sanoisko paremminkin "persaukisia" konkan partaalla olevia autoilijoita on vain murto-osa. Jos ei ole varaa maksaa jäsenmaksua, silloin on jo syytä lopettaa koko autoilu.
Mistähän johtuu, että näille köyhille pitää lähettää huomautuskirje useampaankin kertaan maksamattomasta jäsenmaksusta? Luulisi olevan helpompi päättää jäsenyytensä reilusti eroamalla, ettei joudu erotetuksi maksamattomien jäsenmaksujen vuoksi.
Kuinkahan moni n.s. "liitosta eronnut" on paremminkin liitosta erotettu? Käsi sydämelle arvon kolleegat!
- äläny viitti
Aikamoista valhetta,vaikka ilmoittaa eroavansa niin uutta laskua pukkaa vielä vuoden päästä niin että tuskin liitto "erottaa" ketään.
- Liiton jäsen
Ei pukkaa varmasti laskua, jos eroat liitosta kirjallisesti. Taatusti erotetaan, jos jäsenmaksut on rästissä, älkää nyt ihan mitä tahansa kakkaa jauhako.
Kaveri suuttui johonkin paikallisen jäsenyhdistyksen puh.johtajaan taisi olla nyt jo eläkkeellä oleva "Vuoristoneuvos Lasse", ilmoitti erostaan kirjallisesti, eikä jäsenmaksuja enää tullut. Tuli kyllä useita pyyntöjä liittyä takaisin, eivät silti laskun muodossa. Vuoristoneuvoksen siirtyessä eläkkeelle, k.o. liitos jäsenmäärä kohosi kummasti, kaverinikin liittyi takaisin.
Totuutta juttuihin arvon kolleegat, eikä pelkkää flöittii! - äläny viitti
Liiton jäsen kirjoitti:
Ei pukkaa varmasti laskua, jos eroat liitosta kirjallisesti. Taatusti erotetaan, jos jäsenmaksut on rästissä, älkää nyt ihan mitä tahansa kakkaa jauhako.
Kaveri suuttui johonkin paikallisen jäsenyhdistyksen puh.johtajaan taisi olla nyt jo eläkkeellä oleva "Vuoristoneuvos Lasse", ilmoitti erostaan kirjallisesti, eikä jäsenmaksuja enää tullut. Tuli kyllä useita pyyntöjä liittyä takaisin, eivät silti laskun muodossa. Vuoristoneuvoksen siirtyessä eläkkeelle, k.o. liitos jäsenmäärä kohosi kummasti, kaverinikin liittyi takaisin.
Totuutta juttuihin arvon kolleegat, eikä pelkkää flöittii!Kirjallisesti erosin ja seuraavana vuonna tuli lasku,jauha itse mitä kakkaa haluat.
- Oikea yrittäjä
Ajatelkaapas sellaista montako eri virkaa taksiliiton työntekijöillä on esimerkiksi oulunpäässä. Taksiliiton toiminnan johtaja saa palkaa taksi liitolta ja on myös perustanut firman joka on ottanut kelan taksikyydit hoitaakseen ja on myös osakkaana firmassa joka välittää kelan kyydit. Eikö tämä ole melko ns" ristiin naimista" Oisko oikeasti nyt ottaa ne kukkais lasit päästä ja tunnustaa tosiasiat näiden liiton kannattajienkin. Mutta monestihan nämä liiton kannattajat ovatkin niitä jotka ovat isältä perinnökseen auton saaneet...... Eli tässä meillä on todellisia yrittäjiä. Näin suomi nousuun.
- Jäsen K
Mitä v-itun merkitystä on sillä, kuinka luvat on "saanut"? PK seudulla on paljon rahalla ostaneita yhtiömiehiä, valtaosa heistäkin on jäsenmaksunsa maksavia. Ainakin itse olen joutunut pyytämään jonkinlaista apua tai neuvoa liiton lakimieheltä, aina olen saanut jäsenmaksuun kuuluvan palvelun heiltä. Mitä merkitystä on "ristiin naimisella", onhan teillä siellä Oulun valittakaartissa osaava mies puikoissa, vai kannatatko, että joka hommaan otetaan eri mies? V-ituttaako sua, kun et itse kykene olemaan se "todellinen" yrittäjä, vaikka sanotkin olevasi "oikea" yrittäjä. Mikä sinusta tekee oikean, sekö, ettet maksa jäsenmaksuja köyhyyttäsi?
En jaksa alkaa enempiin väitöksiin kanssanne, maksakaa, tai olkaa maksamatta, ei kuulu oikeastaan mulle. Toisaalta olisi kiva, että kokisimme taksiautoilun yhteiseksi asiaksemme, maksaisimme etujärjestömme jäsenmaksut ajallaa.... - f2rgtb3y5nb5yn6
Jäsen K kirjoitti:
Mitä v-itun merkitystä on sillä, kuinka luvat on "saanut"? PK seudulla on paljon rahalla ostaneita yhtiömiehiä, valtaosa heistäkin on jäsenmaksunsa maksavia. Ainakin itse olen joutunut pyytämään jonkinlaista apua tai neuvoa liiton lakimieheltä, aina olen saanut jäsenmaksuun kuuluvan palvelun heiltä. Mitä merkitystä on "ristiin naimisella", onhan teillä siellä Oulun valittakaartissa osaava mies puikoissa, vai kannatatko, että joka hommaan otetaan eri mies? V-ituttaako sua, kun et itse kykene olemaan se "todellinen" yrittäjä, vaikka sanotkin olevasi "oikea" yrittäjä. Mikä sinusta tekee oikean, sekö, ettet maksa jäsenmaksuja köyhyyttäsi?
En jaksa alkaa enempiin väitöksiin kanssanne, maksakaa, tai olkaa maksamatta, ei kuulu oikeastaan mulle. Toisaalta olisi kiva, että kokisimme taksiautoilun yhteiseksi asiaksemme, maksaisimme etujärjestömme jäsenmaksut ajallaa....tutustu vähän jurpo maaseutu taksien ongelmiin äläkä siinä lässytä paskaa
- Jäsen K
f2rgtb3y5nb5yn6 kirjoitti:
tutustu vähän jurpo maaseutu taksien ongelmiin äläkä siinä lässytä paskaa
Kyllä maaseututaksarin ongelmat tunnetaan, asun maalla. Maaseutaksarit alkavat ihan vapaaehtoisesti ajamaan taksia riskipaikkakunnilla, joissa ei yksinkertaisesti ole ainuttakaan kauppaa, työpaikkaa, koulua tai muutakaan toimintaa, vain jokunen vanhus torpassaan.
Meillä aloitti jokunen vuosi sitten uusi nuori sälli taksihommat vanhemman jäädessä eläkkeelle. Yritin häntä opastaa ja neuvoa, tekemään realistisen laskelman, mitkä ovat menot, mitkä ovat tulot. Kun esitin hänelle kiinteät kulut, väitti hän ykskantaan, ettei usko minua, kyllä hän ne menot tietää. Jos vaikka tiesikin, tiesikö sitten, ettei niitä tuloja ole nimeksikään?
Nyt sitten itkee ja valittaa muiden maaseututaksarien lailla ongelmissaan, kun raha ei riitä, ei selviä mitenkään.
Arvon maaseututaksarit: Ennenkuin tulette haistattelemaan toisille kaupunkilaiskollegoillenne, menkää seisomaan peilin eteen ja kysykää siltä hemmolta, jonka näette, oletko JUURI SINÄ syyllinen heikkoon menestykseen? Etkö tiennyt hommaan alkaessasi, tai edes myöhemmin huomannut, että maaseutu näivettyy, eikä sinulla ole enää kohta maksavia asiakkaita. Et tehnyt ajatustakaan minkäänlaisiin REAALISIIN laskelmiin, luotit vaan sokeasti itseesi.
Tottakai taksiyrittäminen on vaikeaa, selvähän se on. Väki pakkaantuu asutuskeskuksiin ja maaseutu autioituu. Parhaimmillaan ennen vanhaan jossakin vireässä maaseutukylässä saattoi olla pari- kolme taksia ja kaikki pärjäsivät. Nyt sille ainoallekkaan ei leipä meinaa riittää. Jos ette arvon kyläpirssit ole tätä ennen huomanneet, nyt olisi korkea aika katsella hieman ympärilleen.
Liikennelupia on myönnetty varsin liberaalistii eli runsaasti liikaa, niin myös sinne kaupunkeihin. Ei se kaupunkilaistaksinkaan leipä ole likimainkaan niin leveää, kuin vanhaan hyvään aikaan, tiukkaa se on meilläkin ja istuttava siellä pirssissä on entistä enemmän pärjätäkseen. Pitäisi kuitenkin laskea, että kestääkö pylly alkaa hommiin, pärjäänkö myös sitten laihoina vuosina?
Liitolla on ollut vastassaan valtava byrokratia, KELA. Kela on lähtenyt näille "uudistuksien" teille, kuten niin moni muukin asiakkailleen taksikyytejä kustantava laitos kunnat mukaan lukien. Ekonomistit siellä paperilla laskeskelevat säästökeinoja ja tulokset eivät keitä,aina miellytä. Teidän olisi lopultakin myönnettävä, ettei se liiton vika jos byrokratia vetää uudistuksensa läpi, eikä liitto voi mitään tälle byrokratialle. On turha sanoa, ettei liitto tee mitään, aivan varmasti tekee kaikkensa.
Helppohan se on syyttää liittoa kaikesta ja panna pieleen mennyt yritystoimintansa liiton piikkiin, ettei vaan oteta syytä omaan piikkiin.
Maaseutu näivettyy, ettekä te siitäkään voi syyttä Suomen taksiliittoa! - dsfghjklöhgfd
Jäsen K kirjoitti:
Kyllä maaseututaksarin ongelmat tunnetaan, asun maalla. Maaseutaksarit alkavat ihan vapaaehtoisesti ajamaan taksia riskipaikkakunnilla, joissa ei yksinkertaisesti ole ainuttakaan kauppaa, työpaikkaa, koulua tai muutakaan toimintaa, vain jokunen vanhus torpassaan.
Meillä aloitti jokunen vuosi sitten uusi nuori sälli taksihommat vanhemman jäädessä eläkkeelle. Yritin häntä opastaa ja neuvoa, tekemään realistisen laskelman, mitkä ovat menot, mitkä ovat tulot. Kun esitin hänelle kiinteät kulut, väitti hän ykskantaan, ettei usko minua, kyllä hän ne menot tietää. Jos vaikka tiesikin, tiesikö sitten, ettei niitä tuloja ole nimeksikään?
Nyt sitten itkee ja valittaa muiden maaseututaksarien lailla ongelmissaan, kun raha ei riitä, ei selviä mitenkään.
Arvon maaseututaksarit: Ennenkuin tulette haistattelemaan toisille kaupunkilaiskollegoillenne, menkää seisomaan peilin eteen ja kysykää siltä hemmolta, jonka näette, oletko JUURI SINÄ syyllinen heikkoon menestykseen? Etkö tiennyt hommaan alkaessasi, tai edes myöhemmin huomannut, että maaseutu näivettyy, eikä sinulla ole enää kohta maksavia asiakkaita. Et tehnyt ajatustakaan minkäänlaisiin REAALISIIN laskelmiin, luotit vaan sokeasti itseesi.
Tottakai taksiyrittäminen on vaikeaa, selvähän se on. Väki pakkaantuu asutuskeskuksiin ja maaseutu autioituu. Parhaimmillaan ennen vanhaan jossakin vireässä maaseutukylässä saattoi olla pari- kolme taksia ja kaikki pärjäsivät. Nyt sille ainoallekkaan ei leipä meinaa riittää. Jos ette arvon kyläpirssit ole tätä ennen huomanneet, nyt olisi korkea aika katsella hieman ympärilleen.
Liikennelupia on myönnetty varsin liberaalistii eli runsaasti liikaa, niin myös sinne kaupunkeihin. Ei se kaupunkilaistaksinkaan leipä ole likimainkaan niin leveää, kuin vanhaan hyvään aikaan, tiukkaa se on meilläkin ja istuttava siellä pirssissä on entistä enemmän pärjätäkseen. Pitäisi kuitenkin laskea, että kestääkö pylly alkaa hommiin, pärjäänkö myös sitten laihoina vuosina?
Liitolla on ollut vastassaan valtava byrokratia, KELA. Kela on lähtenyt näille "uudistuksien" teille, kuten niin moni muukin asiakkailleen taksikyytejä kustantava laitos kunnat mukaan lukien. Ekonomistit siellä paperilla laskeskelevat säästökeinoja ja tulokset eivät keitä,aina miellytä. Teidän olisi lopultakin myönnettävä, ettei se liiton vika jos byrokratia vetää uudistuksensa läpi, eikä liitto voi mitään tälle byrokratialle. On turha sanoa, ettei liitto tee mitään, aivan varmasti tekee kaikkensa.
Helppohan se on syyttää liittoa kaikesta ja panna pieleen mennyt yritystoimintansa liiton piikkiin, ettei vaan oteta syytä omaan piikkiin.
Maaseutu näivettyy, ettekä te siitäkään voi syyttä Suomen taksiliittoa!Helvetin hyvin kirjoitettu. Muulla alalla yrittäjäksi ryhtyvä tekee aina ensin arvion toiminnan kannattavuudesta ja kartoittaa mahdolliset tulevaisuuden uhkakuvat.
Käydään TE-keskusten yritysneuvonnassa tekemässä kannattavuuslaskelmia ja SWOT-analyyseja ennen kun euroakaan investoidaan mihinkään.
MItä tekee vosikaksi aikova? Hakee luvat kuilun partaalla riutuvaan tuppukylään kun sieltä kikka irtoaa helposti. Sen jälkeen mennään pää kolmantena jalkana vehoon ja tilataan mese kaikilla mausteilla. Ei kuunnella neuvoja, koska tämähän on kultakaivos. Muutaman kuukauden päästä ollankin sitten etsimässä syyllisiä omaan ahdinkoon kun rahoitusyhtiö käy hinaamassa auton pois.
- taksikeskus ok
jäsen K Kuinka moni taksi alalla on enää todellinen yrittäjä? Jos kirjoitat alle tilausvälitys keskuksen sopimuksen , niin ainakin meidän alueella sen jälkeen joudut hyväksyttämään kaikki tarjoukset tilausvälitys keskuksella. Näinkö niin sanottu oikea yrittäjä toimii. Eli eikö sinulle jää silloin vastuu ja velvollisuus. Muuthan taksikeskus on jo sinulta vienytkin.
- :D ;)..
Nim. taksikeskus ok: Kenenkään ei ole pakko kuulua mihinkään tilausvälityskeskukseen, eikä hyväksymään yhtään mitään mitä keskus vaatii. Jos siis SINÄ olet se oikea yrittäjä, sano tilausvälityssopimus irti välittömästi ja ala yrittämään. Yritä saada itsellesi edes jokseenkin samanlainen tulotaso, kuin keskuksessa ollessasi. Jos pärjäät, olet taatusti se oikea yrittäjä ;)
- rtgdfhjkluöjhgfd
Itseasiassa moni yrittäjä toimii juuri niin. Itseasiassa kaikki ne yrittäjät jotka kuuluu johonkin franchising- ketjuun. Heillä on erittäin tiukat sopimukset kymmenien tuhansien eurojen sakkomaksut sopimuskikkomuksista jne. Tämmöinen ketjuyrittäjä ei itse päätä edes myymälän verhojen väristä. Kotipizza yrittäjä tansii just siinä sävelessä mitä lasitornista Rabbe huutaa.
Näihin sopimuksiin verrattuna välityskeskusten sopimukset on linnun maitoa. Katselkaa vähän oman napanne ympärillekin.
taksikeskuksesta voi koska vain erota ilman sakkoa tai irtisanomisaikaa. franchising sopimusta ei edes irtisanota ilman seuraamuksia. - Puhtaana käteen.....
Ja muista sinä taksikeskus ok, että kenenkään ei todellakaan ole pakko kuulua mihinkään keskukseen mutta keskusten on pakko ottaa mukaan kaikki jotka sinne haluavat, vaikka kyseessä olisi millaista kuonaa tahansa. Mikäli keskuksilla ei olisi moista velvollisuutta niistä tulisi laakista kenkää kaikelle kuona ainekselle joiden sekoiluja niiden on nyt asiakkaille yritettävä selitellä. Tukholmassa isoista keskuksita tulee lätöpassit laakista jos et noudata niiden sääntöjä tai sooloilet omiasi. Uusia tulijoita on ovella jonoksi asti, vaikka esim. Taxi Stockholmin kuukausimaksut autoilijalle on noin 1000€/kk.
- invataksimiäs
:D ;).. kirjoitti:
Nim. taksikeskus ok: Kenenkään ei ole pakko kuulua mihinkään tilausvälityskeskukseen, eikä hyväksymään yhtään mitään mitä keskus vaatii. Jos siis SINÄ olet se oikea yrittäjä, sano tilausvälityssopimus irti välittömästi ja ala yrittämään. Yritä saada itsellesi edes jokseenkin samanlainen tulotaso, kuin keskuksessa ollessasi. Jos pärjäät, olet taatusti se oikea yrittäjä ;)
Emme ole kuuluneet koskaan mihinkään keskukseen kuitenkin isoja autoja meillä välitysessä 5 kpl.
- Jäsen K
"ainakin meidän alueella..."
Tarjoukset tilausvälityskeskuksella? Mitä tarkoitat, kerro lisää....- taksikeskus ok
Kaikki sinun tekemät kyytitarjoukset pitää hyväksyttää tilausvälitysyhtiöllä. Näin lukee sopimusehtopykälässä.
- Jäsen K
taksikeskus ok kirjoitti:
Kaikki sinun tekemät kyytitarjoukset pitää hyväksyttää tilausvälitysyhtiöllä. Näin lukee sopimusehtopykälässä.
Eroa kyytikeskuksestasi, ei tarvitse itkeä jälkeenpäin tehtyjä sopimuksia. Missä muuten on se "teilläpäin"?
- isompikin ratti :)
Tuntuu taksiyrittäjillä olevan aikaa kommentoida täällä ajojaan ja sopimuksiaan. Pitäisikö jo mennä ajamaan niitä ajoja kun taksiliitto on niin hyvin niitä järjestänyt. esimerkiksi kelan uudistus. No kyllä me linja-automiehet täältä tullaan takaa vaikkakin hitaasti, mutta varmasti. No kai totuus vielä selviää vaikka ajankanssa.
- Jäsen K
Se tällä saitilla on outoa, ettei täällä osata yleensä muuta, kuin valittaa. Jos sitten olet näitten valittajien kanssa eri mieltä, alkaa valittajien ääni kovenemaan. Ihmetyttää, että viitsivätkin aina vain valittaa, valittaa, valittaa.....
Kelauudistuksesta ollaan valitettu erityisen paljon. Pikkukylän taksit ei tykkää, kun ne paluukyydit meneekin nyt sille paluulähdön paikkakunnan taksille, eikä enää saa vetää välistä. Tottakai kela-ajot ovat varmasti elintärkeitä pikkukylän miehille, nyt ei vaan enää kukaan vedä välistä. Jokunen pikkukylän taksi voi panna hanskat naulaan, tai sitten alkaa katsomaan tarkemmin, mihin sopimuspaperiin nimensä raapaisee... - Oiken menee
Jäsen K kirjoitti:
Se tällä saitilla on outoa, ettei täällä osata yleensä muuta, kuin valittaa. Jos sitten olet näitten valittajien kanssa eri mieltä, alkaa valittajien ääni kovenemaan. Ihmetyttää, että viitsivätkin aina vain valittaa, valittaa, valittaa.....
Kelauudistuksesta ollaan valitettu erityisen paljon. Pikkukylän taksit ei tykkää, kun ne paluukyydit meneekin nyt sille paluulähdön paikkakunnan taksille, eikä enää saa vetää välistä. Tottakai kela-ajot ovat varmasti elintärkeitä pikkukylän miehille, nyt ei vaan enää kukaan vedä välistä. Jokunen pikkukylän taksi voi panna hanskat naulaan, tai sitten alkaa katsomaan tarkemmin, mihin sopimuspaperiin nimensä raapaisee...Lainaus Kalevan verkkolehdestä:
Suorakorvausjärjestelmä epäilyttää kilpailuvirastoa.
"Kilpailuvirasto tutkii taksikyytejä
Antti Ervasti Kaleva Oulu Kiistat ja epäselvyydet Kelan korvaamien taksikyytien ympärillä jatkuvat. Nyt Kilpailu- ja kuluttajavirasto on herännyt selvittämään, jakaako raahelainen Pohjanmaan Taksi -tilausvälitysyhtiö epätasa-arvoisesti tehtäviä.
Kun yksi taksinvälitysyritys valitsee Kela-korvattavien kyytien taksit, on ilmentynyt ongelmia järjestelmän tasapuolisuudessa. Näin luonnehtii tutkimuspäällikkö Henrik Oravainen Kilpailu- ja kuluttajavirastosta.
”Tällaisia väitteitä meille on esitetty. Selvitysten jälkeen vasta on todettavissa, pystyykö kilpailuvirasto kilpailulain nojalla siihen puuttumaan ja miten”, hän sanoo.
Oulun ja Raahen eteläpuolisten kuntien taksiyrittäjät kokevat, että heidän ajonsa menevät raahelaisille ja oululaisille takseille.
Nimettömänä pysyttelevä Oulun eteläpuolisilla alueilla toimiva taksiyrittäjä näyttää paperia, jossa Pohjanmaan Taksi Oy kieltää häneltä käytännössä kyytien saannin kokonaan.
Hän sanoo, että hänellä ei ole Pohjanmaan taksin luoman ruudutusjärjestelmän takia samanlaisia mahdollisuuksia saada Kela-kyytejä kuin esimerkiksi raahelaisilla takseilla.
”Samassa asemassa ovat taksit monilla muilla pienillä paikkakunnilla. Koska nämä ovat valtion kyytejä, eikä niitä ole kilpailutettu, ne pitäisi pystyä jakamaan kaikkien kanssa tasan. Nyt ei niin ole.”
Vuoden 2011 syksyllä Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä siirryttiin Kelan sähköiseen suorakorvausjärjestelmään, jossa taksikyytien välitys keskitettiin Pohjanmaan Taksi Oy:lle.
Ongelma ei koske Oravaisen mukaan vain Pohjois-Pohjanmaata, vaan tutkittavana on epätasa-arvo kyytien jakamisessa kolmessa muussakin sairaanhoitopiirissä.
Kilpailuviraston mukaan toinen ongelma suorakorvausjärjestelmässä on, että sopimukset koskevat pelkästään taksiliikennettä. Sellaiset linja-autoliikennöitsijät, jotka voisivat ajaa kyytejä pienemmällä kalustollaan, sulkeutuvat pois.
Pohjanmaan Taksi Oy:n toimitusjohtaja Markku Ylikulju ei ole kuullut kilpailuviraston tutkinta-aikeista.
”Sopii näitä tutkia. Toimimme Pohjois-Suomen Taksi Oy:n kanssa yhteisesti Kelan antamien valtakunnallisten ohjeiden mukaan. Kela-kyydit jaetaan tasapuolisesti Pohjois-Pohjanmaan alueen takseille Kelan korvausperusteiden mukaisesti”, Ylikulju sanoo.
Hän sanoo, että Pohjois-Pohjanmaan suorakorvausmatkoista ovat sopimussuhteessa Pohjois-Suomen Taksi Oy ja Kela. Edellinen ostaa välityspalvelut Pohjanmaan Taksi Oy:ltä.
Oravainen huomauttaa, että tutkinnat ovat vasta aivan alustavassa vaiheessa. Vielä ei ole esimerkiksi tiedossa, minkä verran resursseja Kuluttajavirastolla on käytettävissä asiaan.
Tarkoitus on kuitenkin saada tutkinta etenemään tämän kevään aikana.
Kaleva uutisoi ensimmäisen kerran viime viikolla Kela-kyydeistä kehkeytyneestä riidasta. Jutussa oululaiset taksiautoilijat valittivat pidempien matkojen määrän romahtaneen uudistuksen jälkeen. - jäsenistössä mukana
Oiken menee kirjoitti:
Lainaus Kalevan verkkolehdestä:
Suorakorvausjärjestelmä epäilyttää kilpailuvirastoa.
"Kilpailuvirasto tutkii taksikyytejä
Antti Ervasti Kaleva Oulu Kiistat ja epäselvyydet Kelan korvaamien taksikyytien ympärillä jatkuvat. Nyt Kilpailu- ja kuluttajavirasto on herännyt selvittämään, jakaako raahelainen Pohjanmaan Taksi -tilausvälitysyhtiö epätasa-arvoisesti tehtäviä.
Kun yksi taksinvälitysyritys valitsee Kela-korvattavien kyytien taksit, on ilmentynyt ongelmia järjestelmän tasapuolisuudessa. Näin luonnehtii tutkimuspäällikkö Henrik Oravainen Kilpailu- ja kuluttajavirastosta.
”Tällaisia väitteitä meille on esitetty. Selvitysten jälkeen vasta on todettavissa, pystyykö kilpailuvirasto kilpailulain nojalla siihen puuttumaan ja miten”, hän sanoo.
Oulun ja Raahen eteläpuolisten kuntien taksiyrittäjät kokevat, että heidän ajonsa menevät raahelaisille ja oululaisille takseille.
Nimettömänä pysyttelevä Oulun eteläpuolisilla alueilla toimiva taksiyrittäjä näyttää paperia, jossa Pohjanmaan Taksi Oy kieltää häneltä käytännössä kyytien saannin kokonaan.
Hän sanoo, että hänellä ei ole Pohjanmaan taksin luoman ruudutusjärjestelmän takia samanlaisia mahdollisuuksia saada Kela-kyytejä kuin esimerkiksi raahelaisilla takseilla.
”Samassa asemassa ovat taksit monilla muilla pienillä paikkakunnilla. Koska nämä ovat valtion kyytejä, eikä niitä ole kilpailutettu, ne pitäisi pystyä jakamaan kaikkien kanssa tasan. Nyt ei niin ole.”
Vuoden 2011 syksyllä Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä siirryttiin Kelan sähköiseen suorakorvausjärjestelmään, jossa taksikyytien välitys keskitettiin Pohjanmaan Taksi Oy:lle.
Ongelma ei koske Oravaisen mukaan vain Pohjois-Pohjanmaata, vaan tutkittavana on epätasa-arvo kyytien jakamisessa kolmessa muussakin sairaanhoitopiirissä.
Kilpailuviraston mukaan toinen ongelma suorakorvausjärjestelmässä on, että sopimukset koskevat pelkästään taksiliikennettä. Sellaiset linja-autoliikennöitsijät, jotka voisivat ajaa kyytejä pienemmällä kalustollaan, sulkeutuvat pois.
Pohjanmaan Taksi Oy:n toimitusjohtaja Markku Ylikulju ei ole kuullut kilpailuviraston tutkinta-aikeista.
”Sopii näitä tutkia. Toimimme Pohjois-Suomen Taksi Oy:n kanssa yhteisesti Kelan antamien valtakunnallisten ohjeiden mukaan. Kela-kyydit jaetaan tasapuolisesti Pohjois-Pohjanmaan alueen takseille Kelan korvausperusteiden mukaisesti”, Ylikulju sanoo.
Hän sanoo, että Pohjois-Pohjanmaan suorakorvausmatkoista ovat sopimussuhteessa Pohjois-Suomen Taksi Oy ja Kela. Edellinen ostaa välityspalvelut Pohjanmaan Taksi Oy:ltä.
Oravainen huomauttaa, että tutkinnat ovat vasta aivan alustavassa vaiheessa. Vielä ei ole esimerkiksi tiedossa, minkä verran resursseja Kuluttajavirastolla on käytettävissä asiaan.
Tarkoitus on kuitenkin saada tutkinta etenemään tämän kevään aikana.
Kaleva uutisoi ensimmäisen kerran viime viikolla Kela-kyydeistä kehkeytyneestä riidasta. Jutussa oululaiset taksiautoilijat valittivat pidempien matkojen määrän romahtaneen uudistuksen jälkeen.No nythän teillä on sitten oikein hyvä syy erota liitosta. Saatte ihan itse selvitellä kelan kanssa riitanne. Eipähän tarvitse pyydellä apua liitolta, kun ei ollut varaa maksaa jäsenmaksuja. Tuosta sotkusesta kopioinnista ymmärsinkin, että liittoon kuulumattomat miehet siellä jo valittaakin ;) Onnea vaan! :D
- kookoool
Jäsen K kirjoitti:
Se tällä saitilla on outoa, ettei täällä osata yleensä muuta, kuin valittaa. Jos sitten olet näitten valittajien kanssa eri mieltä, alkaa valittajien ääni kovenemaan. Ihmetyttää, että viitsivätkin aina vain valittaa, valittaa, valittaa.....
Kelauudistuksesta ollaan valitettu erityisen paljon. Pikkukylän taksit ei tykkää, kun ne paluukyydit meneekin nyt sille paluulähdön paikkakunnan taksille, eikä enää saa vetää välistä. Tottakai kela-ajot ovat varmasti elintärkeitä pikkukylän miehille, nyt ei vaan enää kukaan vedä välistä. Jokunen pikkukylän taksi voi panna hanskat naulaan, tai sitten alkaa katsomaan tarkemmin, mihin sopimuspaperiin nimensä raapaisee..."nyt ei vaan enää kukaan vedä välistä"
Ei niin kun ei kuulu sukoon. - 25Y 3JU5,KIO
Jäsen K kirjoitti:
Se tällä saitilla on outoa, ettei täällä osata yleensä muuta, kuin valittaa. Jos sitten olet näitten valittajien kanssa eri mieltä, alkaa valittajien ääni kovenemaan. Ihmetyttää, että viitsivätkin aina vain valittaa, valittaa, valittaa.....
Kelauudistuksesta ollaan valitettu erityisen paljon. Pikkukylän taksit ei tykkää, kun ne paluukyydit meneekin nyt sille paluulähdön paikkakunnan taksille, eikä enää saa vetää välistä. Tottakai kela-ajot ovat varmasti elintärkeitä pikkukylän miehille, nyt ei vaan enää kukaan vedä välistä. Jokunen pikkukylän taksi voi panna hanskat naulaan, tai sitten alkaa katsomaan tarkemmin, mihin sopimuspaperiin nimensä raapaisee...HAISTA SINIÄ VITTU!!!PERUS KAUPUNKILAINEN PERSEREIKÄ
- hfh
jäsenistössä mukana kirjoitti:
No nythän teillä on sitten oikein hyvä syy erota liitosta. Saatte ihan itse selvitellä kelan kanssa riitanne. Eipähän tarvitse pyydellä apua liitolta, kun ei ollut varaa maksaa jäsenmaksuja. Tuosta sotkusesta kopioinnista ymmärsinkin, että liittoon kuulumattomat miehet siellä jo valittaakin ;) Onnea vaan! :D
Niinpä tehdään kela sähläys ja muut saavat selvittää sen lainmukaisuuden ja toimivuuden, hyvä nuijien liitto kirjaimellisesti
- veto välistä
Jäsen K kirjoitti:
Se tällä saitilla on outoa, ettei täällä osata yleensä muuta, kuin valittaa. Jos sitten olet näitten valittajien kanssa eri mieltä, alkaa valittajien ääni kovenemaan. Ihmetyttää, että viitsivätkin aina vain valittaa, valittaa, valittaa.....
Kelauudistuksesta ollaan valitettu erityisen paljon. Pikkukylän taksit ei tykkää, kun ne paluukyydit meneekin nyt sille paluulähdön paikkakunnan taksille, eikä enää saa vetää välistä. Tottakai kela-ajot ovat varmasti elintärkeitä pikkukylän miehille, nyt ei vaan enää kukaan vedä välistä. Jokunen pikkukylän taksi voi panna hanskat naulaan, tai sitten alkaa katsomaan tarkemmin, mihin sopimuspaperiin nimensä raapaisee...Vai vetää välistä jos ei saa omaa asiakastaan tuoda sairaalasta takaisin jo on aikoihin eletty , taitaa olla niin että järjestelyllä on tehty välistä veto mahdolliseksi kaupungin takseille.
- jartsa8
Kyllä on hyvin potut uunissa kohta kaikki selviää
- keppana4
Eikös riistiinnaimisesta tule kusipäisiä "lapsia" ainakin Oulun suunnalta
- pituushyppääjä
Pohjanmaan taksin johtaja pitäisi ilmoittaa tarinankertojan sm kilpailuihi
- kolmiloikkaaja
Ja nää n.s. liitosta eronneet voisivat myös osallistua ko kilpailuihin, niin uskomattomia syitä eroamiselle on kerrottu.
- irti liitosta
eikö olisi ollut helpompaa kun mentäisiin vanhalla tyylillä ja kela olisi perinyt sen 5% käsittelykuluja taksiyrittäjältä tai yksityisasiakkaalta.
näin oltais säästytty harmeilta, tulevaisuudessa joudutaan vielä ottamaan joukkoliikenne autot välitettävien autojen joukkoon.
ja edelleenkin maksamme liitonherroille palkkaa.
MITÄ??? taksiliitto on saanut aikaan viimeisen 5 vuoden aikana.
taksat nousseet
kalliita laitehankintoja
kelan suorakorvaus
autojen vero etu huonontunut
on toki esi isiemme ja isiemme aikana saatuja etuja mutta on pitkä hinta maksaa niistä vielä tänäpäivänäkin.- Kiinni liittoon
Ah ja voi. MITÄ? olisikaan tapahtunut ilman liittoa? Ei mikään ole enää, kuin ennen.
Olet varmasti huomannut, että taksialalla on tapahtunut valtavaa liberalisointia? Lupia lisätty oikein olan takaa siitä, kun alan suojelua on heikennetty. Seuraava vaihe on alan vapautus. Jotkut vannovat vapautuksen perään, kattos ny sitte.... Taitais nousta isompikin poru..... Ilman liittoa ala olisi ollut vapaa jo vuosia, niin kovat paineet vapautusta kohtaan on ja paineet vaan kasvaa. - jonglööri
Kiinni liittoon kirjoitti:
Ah ja voi. MITÄ? olisikaan tapahtunut ilman liittoa? Ei mikään ole enää, kuin ennen.
Olet varmasti huomannut, että taksialalla on tapahtunut valtavaa liberalisointia? Lupia lisätty oikein olan takaa siitä, kun alan suojelua on heikennetty. Seuraava vaihe on alan vapautus. Jotkut vannovat vapautuksen perään, kattos ny sitte.... Taitais nousta isompikin poru..... Ilman liittoa ala olisi ollut vapaa jo vuosia, niin kovat paineet vapautusta kohtaan on ja paineet vaan kasvaa.Eiköhän taksialalla olisi jo suojatyöpaikkojen aika väistyä.
- Trapetsitaituri
jonglööri kirjoitti:
Eiköhän taksialalla olisi jo suojatyöpaikkojen aika väistyä.
Niin. Vaikka olenkin taksari, on tietysti hienoa, että voin hakea luvan, ostaa auton ja mennä töihin. Markkinointiin en tarvitse rahaa, tolpalle vain ja odottaa, että kyyti tulee joko datalaitteelta, puhelimesta tai joku kävelee autoon. Eikä ole ihan hirveästi alalle tulijoita, koska ala on säännelty., melko pieni joukko jakaa asiakkaita kanssani.
Nyt sitten nämä muutamat "eroaliitosta miehet" rutisevat, vaikka kaikki tulee heille, kuin Manulle se kuuluisa illallinen, ei tarvitse edes myydä itseään. Eivät ymmärrä, minkä valtavan edun valtakunnallinen liitto on meillä säilyttänyt. Valitetaan, ettei mikään ole enää, kuin ennen. Ei varmasti olekkaan, maailma on muuttunut ja meidän on muututtava maailman mukana pärjätäksemme. Ennen ihmisillä ei ollut niin valtavasti omia autoja, joten takseille riitti keikkaa. Nyt autoja on perheissä jo useita ja taksipalveluja ei tarvita enää niin paljon, sillä tavoinkin ala on muuttunut.
Itse olen lähes varma, että ala on vapaa viiden vuoden sisään ja varmasti nopeamminkin, jos liitto katoaa alta. Taitais tulla liittoa ikävä. Kuka pärjää vielä ilman sitä?
- huhhuhuuu
Liitto saa kadota,en jää kaipaamaan.Voit yrittää samaa tolpalla notkumista maaseudulla niin ettet tee mitään sen eteen että ihmiset soittaa juuri sinulle.
Voisi tulla äitiä ikävä.huhha- Trapetsitaituri
Huuhhaa vaan itelles. En ikipäivänä alkaisi maaseututaksariksi, never! Ei silti, ei mulla maaseututaksareita vastaan mitään ole, en vain ite siihen hommaan alkaisi. Kuskit ajaa, ite asun sivummalla...
Koeta pitää huoli puhelimen päivystämisestä..
- huhhuhuuu
Ja mielestäsi liitto ajaa kaikkien asiaa vai?
Vaikka ammatti on sama niin kyllä kaupungissa ja maaseudulla on pikkusen eri realiteetit. - asiasta tietämätön
Jaetaanko maaseudulla kyydit tasan kielen pituuden mukaan
- Raivo55
Auttoiko joku laskutehtävässä että sait viestin lähtemään?
- taksi on elämäntapa
Maaseudulla pieniä paikkakuntia, jossa ei ole jäljellä kun yksi kyläkauppa ja taksi. Taitaa olla kumankin alasajo käynnissä. Jokapaikasta täältä maalta ei löydy turvesuota eikä kultakaivosta. Olisi kiva oikeasti jos taksiliitin pukumiehet tulisi tutustuun maa seudun toimintaan. Jos nyt voisi taksiliitosta vaikka säynäjoki ottaa kelan kyytejä ajavien viimevuoden tulokset ja verrata niitä keskenään samalla paikkakunnalla niin ehkä tajuaisi vihdoin ja viiimein mikä taksisodassa on päällimmäinen kysymys. Mutta taitaa taksiliiton tavotteena olla että rahat pois vaan kaikilta. Kivakai se on pankkia leikkiä siellä kaikkien rahoilla. Ja sittenkun joku asian ilmaisee asian oikealla tavalla niin sanotaan "minä en leiki sinun kanssa samalla hiekkalaatikolla"
- viisaasti ajateltu
Taksi on elämäntapa kommentti on tarkalleen ottaen sitä mistä taksisodassa on kyse!
- ..........
Itse en sellaista elämäntapaa ymmärrä, jossa joutuu olemaan aina töissä. Kai se jollekkin sopii, ei minulle....
No, eipä niitäkään kai kohta enää ole....
- himmeää valoa
Taitaa käydä alan säännösten takia sellainen että kuten laulussa sanotaan että yön ainoa valopilkku. Taitaa olla tämä valo sammumassa pienillä paikkakunnilla. Tai ainakin valo on jo melko himmeä.
- 5 lapsen äiti
Eikös yleensä lapsille kerrota satuja mutta tässä tapauksessa toimitusjohtaja kertoo
satuja lehtien palstoilla.emme me lapsiperheet näin tyhmiä ole- satuja on moneksi
taitaa nämä sadut mennä sille puolelle, että ei näistä enää iltasaduiksi ole. Taitaa paremminkin mennä että itkien uneen.
- Kyytikiito
Tästä maaseudun taksien toiminnasta tässä esimerkki.
Huomenna on tilattu kolmen tunnin sisällä lähdöt kelakuljetuksia neljä, joista 1. ensimmäiseksi itavallinen kävelevä vammaiskuljetus kunoutukseen naapurikuntaan tavallisella taksilla (lähtö klo 8.50 matkaa 45 km /sivu 2.paarikuljetus ( käyttö kessukassa), 3. pyörätuolikuljetus naapurikunnasta kun sieltä ainoa pyörätuoliauto on menossa (naapurikunnan hoitokodista kessukkaan, hoitaja lähtee saattajaksi), ja 4. tavallinen kävelevä rollattorimummo naapurikuntaan kuntoutukseen.
Nämä ajot on pakko sopia autoilijoiden kanssa etukäteen kuka mihinkäkin menee, että saadaan kaikki ajot hoidettua, 1.tavallinen taksi ajaa kävelevän vammaiskuljetuksen(lähtö klo. 8.50 matkaa 45 km /sivu). 2.paaritaksi ajaa paaripotilaan (lähtö klo. 9.30. Matkaa 70 km/sivu), 3.pyörätuolitaksi ajaa pyörätuoliasiakkaan( lähtö klo. 11.00,matkaa 110 km /sivu), 4.Tavalliselle rollaattorimummolle tavallinen taksi (lähtö klo.12.00, matkaa 45 km / sivu)
Sukossa Taksiliiton ja kelan kanssa tekemässä suorakorvaus sopimuksen mukaisesti tilauskeskuksen häärätessä / rahastaessa välissä näitä ajoja ei saataisi järkevästi hoidettua kaluston käytön kannalta.
Vielä ennen sukoa voitiin kaluston mukaan jakaa Em. kuljetuksiin tarvitaan siis yksi tavallinen taksi(joka ehtii ajaa 1. ja 4. kyydit.
Invataksi ehtii ajaa 3. kyydin. ja paaritaksi 2. kyydin.
Kaikille tuli kalustovastaavat kuljetukset., koulukuljetuksia hoitavavien taksien ei kannata tilausvälityskustannus syistä liittyä sukoon, vaikka muuten ehtisivätkin ajaa kouluajojen välissä joitain lyhyempiä kelakeikkoja, täällä pienillä maaseutukunnissa tulee sukon myötä loppumaan kalusto ja ajojen järkevän järjestelymahdollisuuden loppuessa tulee myös takseja lopettamaan toimintansa tuon sukon jäykän ja kalliin tilausvälitysjärjestelmän vuoksi.
Kiitos taksiliitolle...!!!- sivustaseurannut
Taitaa olla nyt vaan sellainen asia että on taksiliitolta ja tilausvälitysyhtiöltä unohtunut se tärkein asia. Eli asiakkaat. Ei millään palvelualan yrittäjällä ole töitä, jos he käyttäytyvät asiakkaita kohtaan joko henkilökohtaisesti tai luomalla jonkin järjestyneen järjestön joka sanelee säännöt, miten asiakasta kohdellaan. Kannattaisi miettiä mikä on palveluyrittämisen lähtökohta.
- baarikirppu
Vai kelakyydit jaetaan tasan totuus tulee jossain vaiheessa esiin mitäs sitten sanotaan
- Sergein Taxi
Jaetaan toki tasan, mutta toisille vähän tasaisemmin kuin toisille. Ja sitten on ne jakojäännökset.
- omilla avoilla ok
Olisi kiva kuulla näitten taksiliiton kannattajien mielipide siitä, miten ihminen voi olla niin tyhmä että kun tätä käytetään taloudellisesti jopa hyväksi hän nauraa tälle ja pokkuroi. En ymmärrä minne ihmiset ovat kadottaneet omat aivot. No voidaankai sanoa että monessa asiassa se on kasvatuksen tulos. Ihminenhän sisäistää niitä asioita joita hänelle pidetään tärkeänä.
- ööö---äää
"... miten ihminen voi olla niin tyhmä että kun tätä käytetään taloudellisesti jopa hyväksi hän nauraa tälle ja pokkuroi......"
Käyttääkö liitto sinua taloudellisesti hyväkseen, kun perii jäsenmaksua? Luulisin, liitto tarjoaa sinulle palvelujaan jäsenmaksua vastaan. Jos vain niitä palveluja osaat hakea??
Jos ei palveluja hae, ei kai niitä silloin koe saaduksikaan ja sillöin ajattelee maksavansa turhasta. Sitten vaan äkkiä suomi24:n taksipalstalle valittamaan, sehän se oikea paikka on liiton sijaan :D Että taksimies osaa olla yksinkertainen, varsinkin se typerä maalaisjuntti! Varsinainen heinähattu..... - utelias taxi
kerroppas mitä palveluita laskun ja lehden sijaan taksilliito sinulle ööö---äää tarjoaa? Niin tieenkin unohdin tässä mainita listassa mainita tämän loistavan kelan suorakorvaus systeemin.
- ööö---äää
Taksiliitto tarjoaa juuri niitä palveluita, joita pyydän. Liiton lakimiehen palveluita olen tarvinnut neljä kertaa. Joka kerralla liitto ajoi asiaani hyvin ja auttoi tarpeessa. Taustalla liitto neuvottelee asioistamme. Sinä et tietenkään tiedä mistä asioista neuvotellaan, kun et eronneena niitä lehtiä lue...
Liittoko se nyt tarjoaakin Kelan suorakorvaussysteemin, tuo palvelu tarjotaan yksinomaan Kelan taholta. Näin ne juntit asioista tietää... - fyt
ööö---äää kirjoitti:
Taksiliitto tarjoaa juuri niitä palveluita, joita pyydän. Liiton lakimiehen palveluita olen tarvinnut neljä kertaa. Joka kerralla liitto ajoi asiaani hyvin ja auttoi tarpeessa. Taustalla liitto neuvottelee asioistamme. Sinä et tietenkään tiedä mistä asioista neuvotellaan, kun et eronneena niitä lehtiä lue...
Liittoko se nyt tarjoaakin Kelan suorakorvaussysteemin, tuo palvelu tarjotaan yksinomaan Kelan taholta. Näin ne juntit asioista tietää...Tarjoaako taksiliitto autoilijalle apua jos vastassa ajovälityskeskus?
Taitaa taksiliitto tarjota siinä vaiheessa apua taksikeskukselle että saavat vittumaisen autoilija lopettamaan..
Taksiliitto= taksikeskusliitto...
- taksisekoilua seuraa
katsokaa viime vuoden tuloksia kelakyytien osalta onko kaikki taksit samanarvoisessa asemassa näin ei joka paikassa ole vaan eiköhän tämä tästä pikkuhiljaa etene hiljaa hyvä tulee.ja aina joku on vastuussa
- liitonkannattaja
ööö---äää kannattaisiko käydä tutustumassa kelansähköiseen suorakorvaus järjestelmään ennenkuin täällä alkaa siitä puhumaan. Kuka on ollut alunperin koko idean takana yms. hyvä se on täällä kerskua taksiliittoa, kun täällä kirjoittaessa jo paljastaa asioiden tietämättömyyden.
- ex liitonmies
Kiitos taksisekoilua seuraa! Kavereiden kanssa tässä vertailtu nyt ajotuloksia viime vuoden ajoilta. Hyvin on kelan kyydit jakautuneet tasan. Ei meidän pienessä maalais pitäjässä ole kuin reilun 50 prosentin heittoja kyytimäärissä ja hinnoissa.
Ilo huomata miten tilausvälitys keskus on ottanut asiakseen jakaa kyydit tasan kaikkien paikkakunnan autoilijoiden kesken. Tässäkö kiitos siitä että olen maksanut liiton maksujakin yli 30 vuotta. - kia4
Muutama kymppitonni sinne ja tänne on tasan jaettu
- tietämätön
Kummallista porukkaa te taksiautoilijat. joka paikassa tulee esiin taksiliitonlakimiehet. Itse olen ollut kunniallinen 50 henkilön metallialanyrittäjä yli 25 vuotta ja koskaan en ole tarvinnut lakimiehiä. Onko kysymys nyt siitä että taksiautoilijat ovat niin epärehellisiä että aina on lakimehet asialla vai mikä tämä taksiliitonlakimies juttu on?
- ööö---äää
Sinä "tietämätön" et todellakaan joudu asioimaan esim. vakuutusyhtiöiden kanssa esi. vahinkokorvauksia hakemassa. Et myöskään tarvitse oikeusapua toimiessasi siellä metalliverstaassa kuten me toimimme täällä liikenteen parissa. Joudumme voisiko sanoa keskimäärin vuosittain taistelemaan vakuutuskorvausten parissa. En tiedä, onko se sitten epärehellisyyttä jos haen minulle kuuluvia lakisääteisiä korvauksia? Sinä onneton "tietämätön" et varmaan sitten tiedä, että maksamalla vakuutusmaksuja, meille kuuluu tietysti myös lakisääteiset vakuutuskorvaukset.
Aika hyvä ja osuva nimimerkki sulla "tietämätön". Hanki enemmän tietoa, ei tarvitse aukoa niin paljon päätä.... - viimenen sam.. valot
ööö---äää kirjoitti:
Sinä "tietämätön" et todellakaan joudu asioimaan esim. vakuutusyhtiöiden kanssa esi. vahinkokorvauksia hakemassa. Et myöskään tarvitse oikeusapua toimiessasi siellä metalliverstaassa kuten me toimimme täällä liikenteen parissa. Joudumme voisiko sanoa keskimäärin vuosittain taistelemaan vakuutuskorvausten parissa. En tiedä, onko se sitten epärehellisyyttä jos haen minulle kuuluvia lakisääteisiä korvauksia? Sinä onneton "tietämätön" et varmaan sitten tiedä, että maksamalla vakuutusmaksuja, meille kuuluu tietysti myös lakisääteiset vakuutuskorvaukset.
Aika hyvä ja osuva nimimerkki sulla "tietämätön". Hanki enemmän tietoa, ei tarvitse aukoa niin paljon päätä....ÖÖÖ--ääää puhuu kummallisuuksia.
Itse en ole koko 15v. taksiurani aikana tarvinnut liton kautta yhtään mitään joten ei oikein tee edes pahaa faxata eroanomus.
Kiitos kun taistelitte maaseudun taksit työttömyys kortistoon! - ööö---äää
viimenen sam.. valot kirjoitti:
ÖÖÖ--ääää puhuu kummallisuuksia.
Itse en ole koko 15v. taksiurani aikana tarvinnut liton kautta yhtään mitään joten ei oikein tee edes pahaa faxata eroanomus.
Kiitos kun taistelitte maaseudun taksit työttömyys kortistoon!Idiootti! Olet siis 15 vuoden taksiurasi aikana (oma urani kestänyt 40 vuotta) tyytynyt idioottina vastaanottamaan esim. vakuutusyhtiöiden korvaukset sellaisenaan?? Et koskaan taistele etuuksiesi eteen, hölmönä vastaanotat esim. seisontapäiväkorvaukset alamittaisena. Kuule, faxaa ( onko sulla vielä faxi?) äkkiä,eroanomuksesi, idiootteja emme liitossamme kaipaa! Hyvästi!!!
- kaupungin taksi
Ollaan tässä poikien kans ihmetelty kanssa samaa asiaa täällä yliopistollisen sairaalan tolpalla, että on maakunnissa pieniä pitäjiä, koska aina on samat autot maakunnnan taksien paikalla. Ainakin kun katsoo tuota ely keskuksen vahvistamia kiintöitä, niin pitäs täällä pyöriä erillaistakin kalustoa. No eikai sillä ole tietenkään väliä. Taitaa olla totuus tässä sähköisessä suorakorvauksessa vaikka sitä mainostettiin tasapuolisuudesta, niin tässä kävikin että ajot saatiniin pois tietyiltä autoilta ja saatiin siirrettyä ne tietyille autoille. Olisi kiva tietää että jos kyydit jakautuvat noin niinkun tietämätön kirjoittaa, niin moniko näistä jolla on vähempi ajoa niin on liiton jäsen.
- oulun auto
Olen minäkin samaa ihmetellyt aina samat autot liikenteessä tämäkö on johtajan mukaan tasan jakamista
- Liitonmies aina
Taksiliiton yrityspalvelu ryöstää muuten noilla kelan erittelyilläkin aika paljon. Äkkiä laskettuna jos vaikka 8500 autoilijaa "tilaa" tuon koontilapun niin 8500 x 37,20 (sis. alv 24%)€ = 316200 €, sis alv24% aika kallista minun mielestä. No kannattaako tästä nyt olla niin huolissaan, onhan meillä meidän asioita ajava liitto kuitenkin.
- eroalitosta.fi
Hei oikeesti nyt kaikki ilta hommiin ja skannatkaa Taksiliittoon eropaperi.
Eroan liitosta... autoilijaxxxx xxxx jäsen numero xxx xxx
Ja päiväys.
Se skannataan ja lähetetään [email protected] - piiparinen2
Asioilla on tapana mennä oikein niin myös tässä taksiasiassa
- Jäsen K
Ja meneekin kunhan tarpeeksi moni eroaa taksiliitosta.
- udistunut taksi
Kiittää ja kumartaa eroalitosta.fi kommenttia taas yksijäsen liitolla vähempi.
- irti liitosta
kokeilkaapa sitä liiton juristia kun vastakkain ovat 2 taksiautoilijaa.
vastaus on että yhteistä etua ajetellen ei tämmöistä asiaa kannata viedä eteenpäin voi vaikeuttaa sinun asemaa taksiyrittäjänä sillä paikkakunnalla.
(ajamani asia koski kilpailunrajoittamista jossa olin laillisesti oikeassa) että tälläinnen se meidän liitto on.
perustakaa vain se toinen liitto ja neuvotelkaa tilausvälityskeskusten kanssa samat alennukset niin varmasti saatte paljon liittyjiä. - Omaan pesään kus....
Vanha juttu mutta kyseiset herrat saavat sitten kanssa pitää huolen, että osallistuvat Kelan järjestämään kilpailutukseen sisältää se sitten mitä tahansa kriteereitä. Nämä miehet ovat tulleet yhteiskunnalle hippasen kalliiksi valituksillaan.
- Liiitonmies
Olisi kiva tietää onko kelan tarkoitus ja taksiliiton myös ajaa maaseudut autioksi. No kai tänne muutama eläkeläinen jää mersuillaan sohlaamaan ja käyttöautoa elättämään olipa tänään juttu hienosta kalustosta lehdessä. monellako autoilijalla enää liitonuudistusten jälkeen oikeasti järkeä hankkia näitä. Hybin on taksiliitto saanut alan ajettua alas liiton omilla sidonnaisuuksilla. Että kiitosta vaan ja näkemiin.
- häpy
Eikös taksikeskuksen johtaja ole jäävi mennä lehteen taksliiton johtajan kanssa ja kehua kuin hyvin menee, en itse kyllä menisi samaan kuvaan kun tietää että asiat on päin p........ maaseudulla
- fgrhtjklöopoiu
Maaseudulla ja maaseudulla. On sitä elämää maaseudun ulkopuolellakin.....
- ffes
fgrhtjklöopoiu kirjoitti:
Maaseudulla ja maaseudulla. On sitä elämää maaseudun ulkopuolellakin.....
Ai missä muka? Ai niissä betoni lähiöissä missä on laitettu laatikoita päällekkäin ja jokaisessa laatikossa asuu perhe. Onnea vain ja menestystä sinne lähiö laatikoihin
- ddwse
Voi olla alle 70%
- jäsen
Aika köyhää olis elämä meillä joskaikki olisivat kehäkolmosen sisäpuolella. taitas olla samat olot kun kiinassa ;) Mutta taksiliitosa olot kun siperiassa
- ääriliike
Kaikki vaan rohkeesti eroamaan liitosta..
Tarpeeksi kun katoaa niin alkaa muutoksia tulemaan! - karva2
Olet oikeassa minäkin sanoin irti! Taasen yksi liiton jäsen vähenpi.
- kyytikiito
Erosin jo pari vuotta sitten kun tämä suko alkoi, tässä sukossa on taksiliitolta oikein malliesimerkki kuinka autoilijoille lisätään kustannuksia ja vähennetään kyytejä.
Korostettakoon vielä kerran että kelan tahto oli vain saada sähköinen laskutus kela ajoihin, ei muuta vaatimusta.
Taksiliiton tavoite oli saada autoilijat maksamaan omia palkankorotuksiaan ja tilauskeskusten osakkeidensa tuottavuutta maksimoitua.
Tässä asiassa taksiliitto ohitti autoilijoiden etujen ajamisen, mutta väliäkös siitä, onnistuihan kuitenkin varmistaa sukosopimuksella kelan kanssa rahan tulo taksiliiton silkkipöksyjen palkakorotuksiin. - ex-liitonmies
Taksiliittohan on sanonut autoilijoille, että ei niitä kiinnosta hoitaa pienen autoilijan etuja, vaan isojen keskuksien asioita.
- erotkaaliitostaaa
Hymyssä suin **Carsport-Taksiliitto-Kela-Semel**
- ihmettelen69
Tolpan tuntumasta..
Aika vanhaa kalustoa maaseudulla nykyisin.
Mahtaako tämä Kela uudistus pitkittää auton vaihtoväliä vai mitä on tapahtumassa?
On huolestuttavaa jos uudistuksen myötä tuhotaan toimiva elinkeino.- ei korruptioliitolle
Liityn oitis sellaiseen liittoon joka aidosti ajaa autoilijoiden etua.Moraalikäsitykseeni ei mahdu esim.taksivälityskeskuksen toiminta suosimalla tiettyjä autoja muihin nähden,kavereille junailemalla.Jokainen autoilija maksaa samat maksut taksivälityskeskukselle mutta järjestelmä on kuin luotu junailemista varten.Empä ole kuullut taksiliiton miesten puuttuvan tai kyselevän ilmiön perään kun ovat itse keskuksien pulella.Erotkaa ihmeessä tällaisista liitoista ettette tukisi vielä rahallisestikin arveluttavaa toimintaa.Rehellisyyttä ja reilua meininkiä kaipaavia autoilijoitakin on.
- markkun taksi
pohjanmaan taksin alueella vanhinta kalustoa? Muutamia pitäjiä jossa taksit ovat yli 10v vanhoja. Taitaa olla veijola hyvin näissä pitäjissä kyydit jakanut bingollaan.
- ollin taksi
Ilman Veijolaa ei oltaisi näin huonossa tilanteessa vaan yksi hyväpuoli löytyy suunta ei voi olla kuin ylöspäin
- riksataksi
Kyllä tästä alaspäin vielä päästään. Eihän me vielä riksoissa olla kuitenkaan menossa. Mutta hyvää vauhtia sinne päin.
- Vapaata riistaa oulu
Kattojärjestö on sitä mieltä, että kela-kyydit tulisi jakaa tasan. Mihin se tasan jakaminen perustuu? Missä bisneksessä jaetaan tasan? Missä muualla sanotaan tulkaa tekin tänne täällä on duunia jaetaan tasan?
Maalaispirsseillä on mittava kilpailuetu, kun he saavat tuoda ja kas kummaa, myös viedä saman asiakkaan takaisin. Mitä tekee kaupunkipirssi enään sairaalan tolpalla? Ja samalta suunnalta näitä odotustaksalla olevia maalaistakseja saattaa olla viisikin. Se siitä yhdistämisestä. Kelan pitäisi säästösyistä poistaa planketeista meno-paluu kohta, koska niihin takseihin ei voi tehdä yhdistelyjä. Maalaispirssit tuo ja kaupunkilaispirssit vie se olisi se tasan jako ja taksilain oikea tulkinta. Jos taksilakia oikein tulkittaisiin, niin kyydit pitää jakaa asemapaikkakohtaisesti. Tietääkseni meillä kaupunkitakseilla ja mistä suunnasta tahansa tulevilla maalaistakseilla ei ole yhteisliikennesopimusta. Niin minkä lain nojalla kela-keskus jakaa kaupunkilaisautoille kuuluvia kyytejä vierailijoille?- dsfghjklöäkjhg
>>minkä lain nojalla kela-keskus jakaa kaupunkilaisautoille kuuluvia kyytejä vierailijoille?>>
Yhtäkään kyytiä ei ole korvamerkitty tyyliin "tämä kuuluu kaupunkilaisella ja tämä maalaiselle" On vain taksia tarvitsevia asiakkaita ja heidän kuuluusaada auto mahdollisimman kivuttomasti.
Alan pitäisikin keskinäisen nokittelun sijasta keskittyä tuottamaan asiakkaille kuljetuspalvelua mahdollisimman laadukkaasti. Jos nokiteltavaa on, niin nokitetaan niin ettei riitely kantaudu ulos. - Näin meillä
dsfghjklöäkjhg kirjoitti:
>>minkä lain nojalla kela-keskus jakaa kaupunkilaisautoille kuuluvia kyytejä vierailijoille?>>
Yhtäkään kyytiä ei ole korvamerkitty tyyliin "tämä kuuluu kaupunkilaisella ja tämä maalaiselle" On vain taksia tarvitsevia asiakkaita ja heidän kuuluusaada auto mahdollisimman kivuttomasti.
Alan pitäisikin keskinäisen nokittelun sijasta keskittyä tuottamaan asiakkaille kuljetuspalvelua mahdollisimman laadukkaasti. Jos nokiteltavaa on, niin nokitetaan niin ettei riitely kantaudu ulos.Kyllä kyydit on siinä mielessä korvamerkitty, jos yhteisliikenne sopimusta ei ole niin asemapaikka on se korvamerkitä.. Minkähän takia alalla on lait ja säännökset? Nyt niitä sössitään urakalla ja me vielä maksetaan siitä.
Taksialalle olisi tilausta liitolle joka huolehtisi autoilijoiden aduista se yhtiöistä huolehtimaan on jo. - koo mm ari
On ehkä syytä poistaa kommarit yritysmailmasta niin palvelukin pelaa hiukan paremmin
- ewasrdtyuioäölikuj
Näin meillä kirjoitti:
Kyllä kyydit on siinä mielessä korvamerkitty, jos yhteisliikenne sopimusta ei ole niin asemapaikka on se korvamerkitä.. Minkähän takia alalla on lait ja säännökset? Nyt niitä sössitään urakalla ja me vielä maksetaan siitä.
Taksialalle olisi tilausta liitolle joka huolehtisi autoilijoiden aduista se yhtiöistä huolehtimaan on jo.Lähitaksin alueella kaikkien kuntien autot on saman arvoisia asemapaikasta riippumatta. Jos Järvenpään auto on espoossa ensimmäisenä, se saa siltä alueelta tulevan keikan ensimmäisenä vaikka samalla alueella olisi sata espoon autoa ja sama päinvastoin.
- puuse1
Lukekaa samat maakunnan autot Oulussa, kyllä joillakin autoilla on etu maakunnan kyyteihin
- jfueud
Ei ole kuon 60-70 se on tosi
- entinen jäsen
Erotkaa liitosta.
Siitä se alkaa!- Liitto ....
Ei ala, kun porukka ei eroa :) Te jaskat jotka täällä väänätte samaa talkkunaa ette ymmärrä, että se pöperö kuivuu teidän kurkkuunne, ei liitosta ole mitään eroamis trediä havaittavissa, valitan. Syö pöperösi yksin :)
- jjfee a
Taitaa olla liki 60% ja laskussa on, mutta sitä saa mitä tilaa
- Ääliö älä lyö
Valitan mutta Taksiliiton järjestäytymisaste oli vuoden 2012 lopussa yli 85% ja jäsenmäärä nousi edellisestä vuodesta. Kannattaa kysyä tiedot liitosta jos ei muuten mene perille!
- ööliä läikkyy
Ääliö älä lyö kirjoitti:
Valitan mutta Taksiliiton järjestäytymisaste oli vuoden 2012 lopussa yli 85% ja jäsenmäärä nousi edellisestä vuodesta. Kannattaa kysyä tiedot liitosta jos ei muuten mene perille!
Ei,kyllä se on 72% ja tieto on liitosta.Jäsenmäärä romahti 2012,syytä eivät tienneet.
- dfghjkljh
ööliä läikkyy kirjoitti:
Ei,kyllä se on 72% ja tieto on liitosta.Jäsenmäärä romahti 2012,syytä eivät tienneet.
hohhoijaaa......herää jo ja ota kädet pois housusta
- fjytjtyjt
dfghjkljh kirjoitti:
hohhoijaaa......herää jo ja ota kädet pois housusta
Nämä viestit itsetyydytys-palstalle...
- l a s k e e
ööliä läikkyy kirjoitti:
Ei,kyllä se on 72% ja tieto on liitosta.Jäsenmäärä romahti 2012,syytä eivät tienneet.
Tuskin on enää edes 70 niin lahjakkaasti kyrväytetty jäsenistöä
- asdfkuluioöpäå'öliku
l a s k e e kirjoitti:
Tuskin on enää edes 70 niin lahjakkaasti kyrväytetty jäsenistöä
Jos tarkoitat kela keskuksia niin nehän on suurimmalle osalle jäsenistä pelkästään positiivinen juttu.
- 1.ks vaan
asdfkuluioöpäå'öliku kirjoitti:
Jos tarkoitat kela keskuksia niin nehän on suurimmalle osalle jäsenistä pelkästään positiivinen juttu.
No ei ole tyhjänä ajo lisääntyy kaikilla kun pitäisi kustannuksia säästää typerys, entä miten on laitekustannukset ylläpitomaksut osa hinnasta taksiliitolle oletko miettinyt todella kaikista näkökulmista. Typerys!!!
- Anonyymi
Taksikuskit haisee voimakkaasti partavedelle ja tupakalle. Huomautin kerran niin kuski sanoi että ei se haise kun sikaria polttaa. Voiko olla noin tyhmä kuski. Sikari haisee monta tuntia ja tarttuu vaatteisiin. En hyväksy sellaista hajukyytiä. Mamut varsinkin haisee voimakkaasti partavedelle oikein pinttynyt haju
- Anonyymi
Pääseekö taksiliiton jäsenkortilla Mann’s streetille ilmatteeks vai onko vaan tolppahuhu?
- Anonyymi
Miks mamukuskit kuolaavat naisasiakkaiden perään. Yrittävät tulla asuntoon väkisin. Ei houkuta mamukyyti. Haisevat vanhalle ja likaiselle tupakalle ja kamelin paskalle ja siihen lisätään voimakas partavesi niin pyörtyy. Luulevat että naiset rakastaa mutta suurin osa tuntee voimakasta inhoa. Pinkin värinen kieli näkyy kun lipovat huuliaan
- Anonyymi
Taksiliitto,,iso vitsi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maataloustuet pois
Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.2786313- 526208
Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan
Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?925814Kohtalokas laukaus
IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k425195Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?
Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️524824Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä
Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem2264178Sählyhallitus 2023-2025, mailat heiluvat, mutta pallo karkaa kulmaan
Salibandy on organisoitua. Sähly on taas sitä, kun joku tuo mailat ja palloja on ehkä yksi. Sitä tämä hallituskin on: pe43981- 1513686
Muistattekos kun Sannan aikana suomalaisten varallisuuteen lisättiin viidennes
Köyhät voittivat eniten mutta rikkaimmat kuitenkin köyhtyi!393252Joulukinkku NYT
Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.283163