mikä laulu?

jake79

Kuulin eräänä iltana Radio Deiltä laulun, joka on soinut kovasti mielessä,mutten tiedä laulun tai laulajan nimeä. Laulu on reipas lattari-tempoinen laulu, jossa kertosäkeen sanat alkavat: sinun on voima, kunnia, valta, viisaus, ikuiseti.... Jotenkin näin kertosäe siis alkaa. Laulajana on nainen. Olisi hienoa, jos joku saisi tästä kiinni ja tunnistaisi laulun.

26

5844

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Linducka*

      Luultavasti kyseessä on ylistyslaulu, joka perustuu Ilmestyskirjan 7. luvun sanoihin:

      9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
      10 ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
      11 Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
      12 sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"
      13 Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
      14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
      15 Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.
      16 Ei heidän enää tule nälkä eikä enää jano, eikä aurinko ole sattuva heihin, eikä mikään helle,
      17 sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä."

      Laulun kertosäe kuuluu
      "Aamen, kunnia, kiitos!
      Aamen, ylistys!
      Aamen!
      Valta ja voima ja viisaus olkoon Jumalan ja Karitsan..."

      Yritin etsiä juutuubia, ehkä itse löydät jostakin.

    • ~~tähkäpää~~

      Olisiko se tämä:

      Osani olkoon

      "Oi Isä meidän huolen meistä kannat, leipämme meille joka päivä annat
      Siis lapsen lailla Sinuun luotamme ja hyvyyteesi Isä turvaamme.
      Pois armiaasti käännät tuskan nuolet, huojennat kuormat, poistat liiat huolet.
      Johdattajaksi annat Henkesi, lohduttajaksi oman Poikasi.

      Osani olkoon suuri taikka pieni, haltuusi uskon elämäni tieni
      Kaikkia meitä Isä johdata, Sinun on valta, voima ja kunnia.
      Osani olkoon su
      uri taikka pieni, haltuusi uskon elämäni tieni
      Kaikkia meitä Isä johdata, Sinun on valta, voima ja kunnia.

      Velkamme suuri vaikka painaa meitä, Kristuksen tähden luotasi et heitä
      Anteeksi annat kaikki syntimme, haltuusi murheet Isä kannamme.
      Vain sinä tiedät, mitä tarvitsemme, voit käyttää puuteitakin parhaaksemme
      Tahtoosi Herra auta tyytymään, Sinua vähästäkin kiittämään.

      Osani olkoon suuri taikka pieni, haltuusi uskon elämäni tieni
      Kaikkia meitä Isä johdata, Sinun on valta, voima ja kunnia.
      Osani olkoon suuri taikka pieni, haltuusi uskon elämäni tieni
      Kaikkia meitä Isä johdata, Sinun on valta, voima ja kunnia.

      Kävele mun kanssani, ohjaa askeltani, näytä mulle tie, jonka Sä näät kaikkein parhaimmaksi.
      Tahtosi tapahtukoon elämässäni, sen noudattaminen tulisi olla mun päämääräni.
      Oli tie kivinen tai helppo kävellä, tiedän, että Isä ohjaa mua rakastavalla kädellä.
      Vaikka onkin vaikeeta välillä, en oo hädässä,
      Sun katsettasi en pysty välttää missään.
      Osani olkoon pieni taikka suuri, mut vaan Sun tahtosi mukanen juuri.
      Eläminen suunnitelmassasi ei oo helppo duuni, mut mitä muuta voin tehdä kun jättää sun haltuusi, pienen elämäni, joka on täynnä vikoja, täynnä likaa täynnä kaikkea joka mua inhottaa.
      Silti ylistän Sua ilolla. Herra rakkaudellas virvoita.

      Osani olkoon suuri taikka pieni, haltuusi uskon elämäni tieni
      Kaikkia meitä Isä johdata, Sinun on valta, voima ja kunnia.
      Osani olkoon suuri taikka pieni, haltuusi uskon elämääni tieni
      Kaikkia meitä Isä johdata, Sinun on valta, voima ja kunnia.
      Osani olkoon...

      -Katajainen Kansa-

      http://www.youtube.com/watch?v=WKZn2tqFnBk

      • jake79

        Ei ollut se laulu mitä tarkoitin. Varmaan aika tuore laulu, koska en ole aiemmin kuullut. Siis lattari-rytminen, reipastempoinen ja naisen esittämä.


      • ~~tähkäpää~~
        jake79 kirjoitti:

        Ei ollut se laulu mitä tarkoitin. Varmaan aika tuore laulu, koska en ole aiemmin kuullut. Siis lattari-rytminen, reipastempoinen ja naisen esittämä.

        Ok, ajattelin vain, että josko tuo sama kappale, mutta eri sovituksena ja eri henkilön esittämänä.

        Noi sanat viittaisivat erääseen ylistysmusiikki kappaleeseen, mutta tuo "tempo" ei välttämättä. :)


      • jake79
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        Ok, ajattelin vain, että josko tuo sama kappale, mutta eri sovituksena ja eri henkilön esittämänä.

        Noi sanat viittaisivat erääseen ylistysmusiikki kappaleeseen, mutta tuo "tempo" ei välttämättä. :)

        Eikö kukaan tunnista laulua?


      • tomis..

      • jake79

      • tomis...
        jake79 kirjoitti:

        Olisikohan tuo? Luulen kyllä, että Radiosta kuulemani oli tuoreempi kuin vuodelta -77 milloin oli tuo sinun ehdottama laulu tehty.

        Oliko kertosäe, tai pikemmin laulu alkaakin noilla sanoilla kuten alla? Sanoja ei löydy lauluun netistä kuin eräältä keskustelu sivulta osa laulusta. Kyseisellä laululla on useampi esittäjä. Voin kyllä kirjoittaa tuon laulun sanat tänne jos vain tuntuu että olisi oikea laulu kyseessä? On jossain mainta että laulun nimi on "Karitsan ylistys"

        >>"Aamen, kunnia, kiitos!
        Aamen, ylistys!
        Aamen!
        Valta ja voima ja viisaus olkoon Jumalan ja Karitsan...


      • jake79
        tomis... kirjoitti:

        Oliko kertosäe, tai pikemmin laulu alkaakin noilla sanoilla kuten alla? Sanoja ei löydy lauluun netistä kuin eräältä keskustelu sivulta osa laulusta. Kyseisellä laululla on useampi esittäjä. Voin kyllä kirjoittaa tuon laulun sanat tänne jos vain tuntuu että olisi oikea laulu kyseessä? On jossain mainta että laulun nimi on "Karitsan ylistys"

        >>"Aamen, kunnia, kiitos!
        Aamen, ylistys!
        Aamen!
        Valta ja voima ja viisaus olkoon Jumalan ja Karitsan...

        Ei ollut tuo laulu.
        Kertosäe alkaa näin: Sinun on valta, kunnia, voima.... Ja tosi nopeatempoinen rytmiltään lattari-henkinen laulu, jonka nainen esittää.
        Olen pari kertaa kuullut Radio Deistä lähiaikoina eli varmaan aika uusi laulu kyseessä


      • fsddff
        tomis... kirjoitti:

        Oliko kertosäe, tai pikemmin laulu alkaakin noilla sanoilla kuten alla? Sanoja ei löydy lauluun netistä kuin eräältä keskustelu sivulta osa laulusta. Kyseisellä laululla on useampi esittäjä. Voin kyllä kirjoittaa tuon laulun sanat tänne jos vain tuntuu että olisi oikea laulu kyseessä? On jossain mainta että laulun nimi on "Karitsan ylistys"

        >>"Aamen, kunnia, kiitos!
        Aamen, ylistys!
        Aamen!
        Valta ja voima ja viisaus olkoon Jumalan ja Karitsan...

        Kaunis laulu.


      • jake79 kirjoitti:

        Ei ollut tuo laulu.
        Kertosäe alkaa näin: Sinun on valta, kunnia, voima.... Ja tosi nopeatempoinen rytmiltään lattari-henkinen laulu, jonka nainen esittää.
        Olen pari kertaa kuullut Radio Deistä lähiaikoina eli varmaan aika uusi laulu kyseessä

        On joku Lasse Heikkilän laulu pyörii ihan kielen päällä....


      • patmosystävä
        jake79 kirjoitti:

        Ei ollut tuo laulu.
        Kertosäe alkaa näin: Sinun on valta, kunnia, voima.... Ja tosi nopeatempoinen rytmiltään lattari-henkinen laulu, jonka nainen esittää.
        Olen pari kertaa kuullut Radio Deistä lähiaikoina eli varmaan aika uusi laulu kyseessä

        Minä en enää kuuntele Deitä kun on Radio Parmoskin. Sieltä tulee parempaa ohjelmaa.


    • Sinun on voima...
    • Saan nousta lentoon
    • Kososen Petrikö?

      Hänellä on mahtavaa hengellistä musiikkia?

      • Erigenre

        "Lattaritempolla"-ko ?


    • Aristot

      Näkyy olevan ikivanha keskustelu tämä, mutta kun sanoja ei ole kenenkään vastauksessa, ja kun joku mahdollisesti sattuu etsimään niitä eikä niitä myöskään googlaamalla näy löytyvän, niin panenpa tähän, tosin ulkomuistista vuosien takaa.

      :,:Aamen, kunnia, kiitos!
      Aamen, ylistys!
      Aamen, valta ja voima ja viisaus olkoon Jumalan ja Karitsan:,:

      Nämä saapuvat suuresta ahdistuksesta,
      ovat vaatteensa valkaisseet Karitsan veressä.
      Nyt he saavat olla Jumalan ja Hänen valtaistuimensa luona
      ja palvelevat aina Häntä Hänen temppelissään.

      Kerto

      Heidän ei tule enää nälkä, ei jano.
      Eikä auringon helle polta heitä.
      Sillä Jumala on pyyhkivä kaikki kyyneleet heidän silmistänsä.

      Kerto

      • VapahdetutPäässeePerille

        Kaikki tuo on lähellä tapahtumista! Ilmestyskirja voivottelee maata ja merta, sillä pekele on laskeutunut maan päälle, pitäen suurta vihaa, sillä se tietää että sillä on v ä h ä n aikaa!


      • Aristot

        Ja sävelmän on tehnyt Birger Grahn. Laulu löytyy ainakin Uusi Tien kustantamasta laulukirjasta Yhden asian lauluja, toim. Juha Väliaho. ilmestynyt joskus 1970-luvulla.


      • Exodus2

        Ylivieskalainen Tuomo Nikkola sovitti laulun suomalaisen Raamatun tekstiin. Oli TUNNUSLAULUMME evankeelisten ja körttinuorten yhteisellä retkellä Hetan kodalle1972. Elettiin vielä jakamattoman rakkauden aikaa. Vetäjinä Heimo Karjalainen ja Heikki Puhto.


      • Anonyymi

        YouTube Vetelin tytöt esittää.v


    • Näkiä

      hae net hausta panemalla sanat niin voit löytää

    • kirkonkyläntyttö
    • Leijonakuningas10

      Hei, minäpä tiedän... Hän joka loi kaiken maan, ja ihmisen vain sanallaan, hän saa minut tuntemaan, että mua hän rakastaa. Tunnen suurata Jumalaa vain pienen palan kerrallaan. Tuskin koskaan kokonaan ymmärtää voin rakkauttaan.
      Sinun on voima, kunnia, valta, viisaus ja suuruus ikuisesti. Herra olit eilen sama ja sama oot tänään ja ikuisesti amen. Oisko tämä? Jos on pyydä kokonaan.

    • Googleta

      Kunnia, voima - YouTube.

    • Anonyymi

      laulu on kaunis kuin mikä, suorastaan euroviisumainen. itsekin hain sitä laulua monet vuosikymmenet. kysyin kerran erään yhteiskrist. kirpparin musiikkiosaston hoitajaltakin... ja hän kysyi sitä puolestaan puhelimitse eräältä henkilöltä. Viimein tuo laulu löytyi sattumoisin ilmaiseksi jaetulta nauhalta, joka sisälsi suosituimpia ja rakkaimpia hengellisiä lauluja. Kokoelmia on kaksi, tai ainakin nuo kaksi, joista toiselta se löytyi yllättäen, koska en tiennyt edes laulun oikeaa, virallista nimeä. Kiitos, Kunnia, Amen. Se olisi ehkä löytynyt helpommin ja paljon aikaisemmin tuolla nimellä.
      Järviradion Hengelliset toiveet joka sunnuntai klo 13.00-11.00 Sieltä olen toivonut Henri Hedmanin erityisen kauniin ja koskettavan ja niin ikään wanhan kunnon euroviisuajan henkeen sopivan Vaeltaja. Yhä vaeltaa voittaja...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      191
      4469
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      120
      2811
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2264
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      132
      2245
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1952
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1516
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      113
      1434
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1352
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1190
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe