herpes kysely

uteliiias

utelias kun olen kyselen
1. Oletko mies vai nainen?
2. Käytittekö kondomia?
3. tiesitkö parnerisi herpes tartunnasta ennen seksiä?
4. tarttuiko herpes ensimmäisellä kerralla vai harrastitko useamman kerran saman ihmisen kanssa seksiä?
5. oireileeko herpeksesi paljon/ aiheuttaako harmia?
6. Tiesitkö millainen tauti on kyseessä ennenkun tartunnan sait?

13

994

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+6

      1. Mies

      2. Ei koska kyseessä oli tyttöystäväni joka väitti juuri käyneen testeissä ja olevansa terve

      3. Ei tiennyt tai niin ainakin väitti

      4. Noin kolmen viikon päästä tuli oireet

      5. Ensioireet kesti noin 2 kuukautta mistä on nyt jo yli vuosi ja jonka jälkeen ei ole oireillut ja ensioireet olivat todella lievät, ei kipua/ Harmia aiheuttaa uuden parisuhteen luominen koska tästä ei ole helppo kertoa kenellekään

      6. En tiennyt että herpes voi tarttua alapäähän

    • Surusilmä

      1. Nainen
      2. Käytettiin ja ei käytetty
      3. Ei. Enkä tiennyt minäkään.
      4. Ei tarttunut. Mulle oireet tuli 10 yhteisen vuoden jälkeen. Miehellä ei koskaan ole ollut oireita.
      5. Eka kerta oli viisi vuotta sitten ja toka jouluna. Eli fyysisiä oireita ei ole juurikaan. Ei vaivannut ennen muutenkaan mutta miehen otettua syksyllä eron on henkinen puoli ollut kovilla kun en haluaisi yksin elää loppuelämää.
      6. Tiesin. Työn takia olin tietoinen taudista.

    • miulla.

      ei ollu herpes vasta-aineita veressä ja ne otettiin n. vuosi mahd. tartunnasta. En sitte tiedä kannanko kys. viirusta.

      • lilianee

        jos sinulla arvosi on viitearvon alla niin sitten sinulla herpestä ei ole


    • Kamfferi ja paloöljy

      Milläs herbisiideillä se ylä ja alapäästä lähtee. Kutiseeko. Kannattaako unohtaa poskisuutelu ja pysyä perinteisessä ilman suukontakteja ja vielä kumivarrmistus vai.

    • Testieläin

      1. Oletko mies vai nainen? Nainen
      2. Käytittekö kondomia? Kyllä niin kauan kuin halusin. Halusin odottaa siihen asti, että suhde on vakiintunut ja, että tunteet ovat varmempia.
      3. tiesitkö parnerisi herpes tartunnasta ennen seksiä? Kyllä, koska hän kertoi siitä minulle.
      4. tarttuiko herpes ensimmäisellä kerralla vai harrastitko useamman kerran saman ihmisen kanssa seksiä? Oletan, ettei tarttunut, koska en koskaan oirehtinut.
      5. oireileeko herpeksesi paljon/ aiheuttaako harmia? Ei siis oireile.
      6. Tiesitkö millainen tauti on kyseessä ennenkun tartunnan sait? Kyllä tiesin ja otin tietoisen riskin suhteessamme myöhemmin, että herpes tarttuu minuun.

    • b2b2

      1. Oletko mies vai nainen? Mies
      2. Käytittekö kondomia? Ei
      3. tiesitkö parnerisi herpes tartunnasta ennen seksiä? En tiennyt.
      4. tarttuiko herpes ensimmäisellä kerralla vai harrastitko useamman kerran saman ihmisen kanssa seksiä? Heti ensimmäisellä ja ainoalla kerralla.
      5. oireileeko herpeksesi paljon/ aiheuttaako harmia? Alussa oireili, nykyään harvemmin
      6. Tiesitkö millainen tauti on kyseessä ennenkun tartunnan sait? En tiennyt

    • Anonyymi

      1. Oletko mies vai nainen? -Nainen
      2. Käytittekö kondomia? -Käytimme suhteen alkuaikoina kondomia, joka sen jälkeen jäi, koska hommasin ehkäisykapselin. Partnerin herpeksestä kuulin ensimmäisen kerran muutenkin n vuosi tai enemmänkin sen jälkeen kun olimme aloittaneet "heilastelun".
      3. tiesitkö parnerisi herpes tartunnasta ennen seksiä? -Tiesi, mutta ei tajunnut tiedottaa minua. Ainakaan siitä, että miten tarttuva koko tauti on + miten rajuja oireita se voi NIMENOMAAN NAISELLA aiheuttaa. Täysin välinpitämätön koko herpeksestään. Nappaili siihen välillä jotakin herpes-lääkettä suun kautta muistaakseni niin epäsäännöllisesti, ettei se kyllä millään muotoa voinut olla kurissa se tauti. Vielä.sanoi, ettei voi tarttua sen ansiosta mukamas minuun. No, tätä nykyä tuo hänen tekonsa tuntuu melkeinpä tahalliselta. HÄPEÄISI!!
      4. tarttuiko herpes ensimmäisellä kerralla vai harrastitko useamman kerran saman ihmisen kanssa seksiä? -Harrastimme seksiä tässä suhteessamme n. 2,5v . ja eromme jälkeen sairastin vasta ensimmäisen kerran tuon rakkulavaiheen. Lääkäri epäili, että kova stressi aiheutti sen puhkemisen. Kuitenkaan en tunne ketään muuta, kenellä tämä olisi koskaan ollut, kuin tällä exällä aktiivisena, eli rakkulat. Toisinsanoen muualta ei ole voinut tarttua.
      5. oireileeko herpeksesi paljon/ aiheuttaako harmia? -Suurinpiirtein pilannut koko nykyisen seksielämäni.
      6. Tiesitkö millainen tauti on kyseessä ennenkun tartunnan sait? -EN todellakaan. Edelleenkin tuntuu, kuin pahaa unta näkisi. Aivan järkyttävä tauti. AVIOMIEHENI ONNEKSI ON OLLUT ALUSTA ASTI TUKENA JA MUKANA + TIETOINEN, EIKÄ OLE JÄÄNYT ILMAN SEKSIVALISTUSTA. TOISIN KUIN ITSE. Häneltä en ole nyt 5,5 vuoden jälkeenkään näppylän näppylää löytänyt ja sitä yritän muutenkin kaikin keinoin estää. Minulle on tosin sanottu, että se tulee hänelle, jos on tullakseen ja mitään sille asialle ei voi tehdä. Ainoastaan pitää niin hyvää huolta hygieniasta noin muuten, kuin vain mahdollista. Wc-pöntönkin pesen melkein päivittäin tämän asian takia.

      Jos totta puhutaan, niin mieleni tekisi selvittää pystyykö tästä asiasta hakemaan vahingonkorvauksia. Että niin "pienestä" asiasta kyse.

      Ja kyllä, tiedän tai ymmärtänyt kuuluvani tähän vähemmistöön, joka näin rajusti ylipäätään oireilee. Kaikki muut syyt poissuljettu jo aiemmin ja muut sukupuolitauti-testit käyty.

      Huvittavinta on, että aina tivataan onko mies käynyt vieraissa, kun ei ymmärretä tätä vaivaa mikä minulla on ja mikä ei vain parane. No, mies ei ole 110% varmuudella käynyt, kun 24/7 on minun kanssa. Ainut mahdollisuus on siis nuo meille muuttaneet mielikuvitusystävät 😁

      Tuosta immuniteetista puhuttaessa: Erikoista on se, että en ole koskaan ollut elämässäni juuri kipeänä, eli pitänyt immuniteettiani verrattainkin hyvänä. Olen siis se "tyyppi" , joka sairastaa max.kerran 10 vuodessa jonkun flunssan. (Paitsi nyt pari kertaa ollut tämä korona, 2vuoden sisään, mutta sekin kuumeettomana yms.eli vähäoireisena. )

      Herpes kuitenkin uusii joka ikinen kuukausi kuukautisten yhteydessä. En siis tiedä miten saisin tätä immuniteettiani enää paremmaksi.? Kaikki kikat varmasti kokeiltu, paitsi tuo valkosipulilla p...nsa valelu 😁 No, pitää sekin varmaan vielä testata 🤣🤣🤣

      Ja nyt siis vuodesta 2018. Ekan kerran puhkeamisen jälkeen taisi olla noin ~vuoden mittainen tauko, ennen kuin lähti kunnolla "päälle". Vuonna 2020 hain ensimmäisen estolääkityksen, joka osoittautui jälkeenpäin toimimattomaksi. Siitä asti kuukausittainen vaiva.

      Eli kiitos -ihan v-tusti- tälle henkilölle. Traumat jäi jo muutenkin, mutta että tällainen siihen päälle vielä, niin menee ainakin itsellä yli HILSEEN. En vain pysty käsittämään, että miten kukaan voi olla noin huolimaton, kuin hän oli? (Ja varmaan on samanlainen "panopoika" vielä tänäkin päivänä.HYI!)

      En siis millään muotoa koe -itse- tästä syyllisyyttä, koska olen tehnyt aina parhaani sen eteen, ettei esim. Miehenikään tätä koskaan saisi. Mutta olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että tuollaiset tapaukset, kuin tämä exä, niin heillä pitäisi roikkua kaulan ympärillä.joku ISO VAROITUSKOLMIO "TARTUTAN HERPESTÄ" . Kiitos.

      • Anonyymi

        Oli sinulla kuitenkin onneakin, kun löysit miehen, joka hyväksyi sinut tuon oireen kanssa, kaikille ei niin käy.


      • Ensinnäkin jos saat herpeksen, niin se oireilee ensi kerran heti itämisajan jälkeen...Nyt sanoit, että tämä tapahtui vasta eron jälkeen = Tauti tarttui joltain toiselta mitä ilmeisemmin.

        Toisekseen jokainen voi ihan itse kysyä partneriltaan herpeksestä jo suhteen alussa. Et ole kysynyt, joten voit syyttää myös itseäsi.

        Kolmannekseen todennäköisesti tartutat taudin nyxällesi, joten etpä ole yhtään exääsi parempi ihminen.


      • Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

        Ensinnäkin jos saat herpeksen, niin se oireilee ensi kerran heti itämisajan jälkeen...Nyt sanoit, että tämä tapahtui vasta eron jälkeen = Tauti tarttui joltain toiselta mitä ilmeisemmin.

        Toisekseen jokainen voi ihan itse kysyä partneriltaan herpeksestä jo suhteen alussa. Et ole kysynyt, joten voit syyttää myös itseäsi.

        Kolmannekseen todennäköisesti tartutat taudin nyxällesi, joten etpä ole yhtään exääsi parempi ihminen.

        Älä puhu pa..... kaa. Oireet voivat tulla vasta vuosien päästä. Vai kokemuksestako puhut ja tiedät, että kaikilla, myös sinulla ilmeisesti, on oireet tulleet suht nopeasti heti tartunnan jälkeen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä puhu pa..... kaa. Oireet voivat tulla vasta vuosien päästä. Vai kokemuksestako puhut ja tiedät, että kaikilla, myös sinulla ilmeisesti, on oireet tulleet suht nopeasti heti tartunnan jälkeen.

        Väärin..Ensioireet tulevat aina itämisajan jälkeen..Lienee herpeksellä vko tartunnasta.

        Moni ei vaan tiedä saaneensa tartuntaa. Kuvittelevat hiivatulehdukseksi tms.

        Minä olen vapaa kaikista sp- taudeista.
        Niitä on helppo väistää kun tietää asiat ajallaan etukätern, eikä jälkijättöisesti kuten typerykset.

        Vältin myös koronarokotteet kun otin selvää etukäteen, että myrkyllistä geeniterapiaahan ne. Ei se ole sattumaa, että minä vältän aina kaikki ongelmat mihin muut lankeavat.


      • Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

        Väärin..Ensioireet tulevat aina itämisajan jälkeen..Lienee herpeksellä vko tartunnasta.

        Moni ei vaan tiedä saaneensa tartuntaa. Kuvittelevat hiivatulehdukseksi tms.

        Minä olen vapaa kaikista sp- taudeista.
        Niitä on helppo väistää kun tietää asiat ajallaan etukätern, eikä jälkijättöisesti kuten typerykset.

        Vältin myös koronarokotteet kun otin selvää etukäteen, että myrkyllistä geeniterapiaahan ne. Ei se ole sattumaa, että minä vältän aina kaikki ongelmat mihin muut lankeavat.

        Taitaa olla jokin tauti, ku niin aktiivisesti seksitautipalstailet:DDD Ei kai ne muuten kiinnost jos ei omakohtaista kokemusta


    Ketjusta on poistettu 47 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe