syntikö vihastua

yksin viityvä

On sellainen asia että en haluaisi olla töykeä eräälle miehelle joka on kertomansa mukaan ihastunut ja haluaisi minut vaimokseen. Hän ei usko minun sanomista kun olen ihan asiallisesti ja huomaavaisesti kertonut hänelle etten enää halua naimisiin, enkä seurustelusuhteeseen. Alan hermostua ja ahdistua hänen seuraani tuputtautumisesta. Olemme molemmat uskovaisia ja 60 v jo. Tunnen suurta syyllisyyttä jos sanon hänelle vihaisesti ja kun hyvä puhe ei riitä.

7

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumala tietää

      Rukoile ja pyydä Taivaan Isältä neuvoa asiaan. Hän järjestää asian hyvin päin. Tuo siis asia Hänen eteen rukouksessa ja pyydä Häneltä ratkaisua.

      Saat huomata, että Taivaan Isä Jeesuksen tähden kyllä järjestää asian paremmin kuin osaisi aavistaakaan ilman että sinun pitäisi olla vihainen, sillä se voisi loukata toista osapuolta syvästi.

    • ......

      Hänen loukkaantumisellaan ei voi olla väliä koska on sinun henkilökohtainen asiasi ettet tahdo naimisiin.
      Et tee yhtään väärin ollessasi töykeä.

    • kirkasotsa

      Kirjoita miehelle kirje,jossa kerrot ettet halua seurustella etkä mennä naimisiin. Pyydä että hän myös jättäisi sinut rauhaan,koska haluat elää itse omaa elämääsi.
      Oman tahdon tuominen selkeästi esille on hyvin kunnioittava teko toista kohtaan,joka ei puhumista ymmärrä.
      Jos hän loukkaantuu on se hänen asiansa ja selvitettävä vihastumisensa omantuntonsa kanssa ihan itse.

    • yksin viihtyvä

      En tarvitse kirjoittaa kirjeitä koska olen jo sanonut kasvotusten hänelle ihan selkeästi ja useita kertoja etten halua enää parisuhteeseen mutta hän ei usko ollenkaan, on osoitteenikin jostain onkinut, itse en ole sitä kertonut, käy soittelemassa ovikelloa. Että kyllä olen selkeästi hänelle kertonut, mitään ei ole jäänyt epäselväksi.

      • ....

        Seuraava konsti on sitten hankkia lähestymiskielto.


    • Veljesi

      Minulle on opetettu, että vihastua saa mutta ei vihata, Myöskin näin on raamatussa, että älkää antako auringon laskea vihanne ylle. tarkoittanee sitä, että emme saisi käydä nukkumaan vihassamme. tähän samaan yhteyteen on kirjoitettu, käy siis sopimassa riitapuolesi kanssa. Tunnut olevan hienotunteinen ihminen. Auttaisiko tuo jos sanoisit, että hän aiheuttaa sinulle kärsimystä ja ahdistusta seuraasi tuppautumisellaan. Kyllä normaali miehen luulisi silloin ymmätävän jättää sinut rauhaan.Minä olen leski myöskin ja moni sisko voisi olla sopiva, mutta, kun olen päättänyt jo loppu matkan olla yksin, niin en ole pyydellyt ketään vierelleni olen jo 72 v

    • karta tungeksijaa

      "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö!"
      Mitä sitten on se synti, jota ei saa tehdä?
      Sitä ei ole topakka sana "Ei!"
      Sitä ei ole toisen karttaminen, ellei hän usko puhettamme.
      Sitä ei ole ovensa kiinni pitäminen, jos toinen ei usko kehotusta poistua.

      Sitä on huuto, pahuus, herjaus, kaikkinainen paha meno.
      Toisen haukkuminen, nimittely, mollaaminen, halveksiminen, pahan puhuminen.
      Väkivaltainen käytös. Lyöminen. Vihaaminen. Kostaminen.

      Asiallinen käytös ja jopa virkavallan apuun kutsuminen on ihan ok.
      Toisen puhetta pitää kuulla. Kaikkien pitää toimia niin, ettei aiheuta toiselle tällaisia hankalia tilanteita omalla itsepintaisuudellaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3464
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2012
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1948
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1578
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1415
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1415
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1119
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1058
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      864
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe