SAAKO SIUNATA KAIKKIA IHMISIÄ?

~~tähkäpää~~

Raamattu opettaa meitä:

**
1 Piet. 3
9. Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte.
**
ja jatkaa....

**
10. Sillä: "joka tahtoo rakastaa elämää ja nähdä hyviä päiviä, varjelkoon kielensä pahasta ja huulensa vilppiä puhumasta,
11. kääntyköön pois pahasta ja tehköön hyvää, etsiköön rauhaa ja pyrkiköön siihen.
12. Sillä Herran silmät tarkkaavat vanhurskaita ja hänen korvansa heidän rukouksiansa, mutta Herran kasvot ovat pahantekijöitä vastaan."
**

Tarkoittaako tämä Raamatun kohta sitä, että meidän tulee valikoida omien näkemystemme mukaan, ketä saa siunata?
Tai kehoittaako tuo kohta siunaamaan vain täydellisiä, hyviä ja täysin oikeassa opissa olevia tai vain niitä, jotka meidän mielestämme ovat oikeaoppisia?

Mikä on sinun näkemyksesi asiasta?

46

513

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ~~tähkäpää~~

Kun tätä mielessäni olen pohtinut viime päivinä, tuli mieleeni eräitä ajatuksia, joita olen joskus aikoinaan muistiin laittanut ja joista olen täällä jossain muussakin yhteydessä maininnut.

Joh. 20:11-16
      11. Mutta Maria seisoi haudan edessä ulkopuolella ja itki. Kun hän näin itki, kurkisti hän hautaan
      12. ja näki kaksi enkeliä valkeissa vaatteissa istuvan, toisen pääpuolessa ja toisen jalkapuolessa, siinä, missä Jeesuksen ruumis oli maannut.
      13. Nämä sanoivat hänelle: "Vaimo, mitä itket?" Hän sanoi heille: "Ovat ottaneet pois minun Herrani, enkä tiedä, mihin ovat hänet panneet".
      14. Tämän sanottuaan hän kääntyi taaksepäin ja näki Jeesuksen siinä seisovan, eikä tiennyt, että se oli Jeesus.
      15. Jeesus sanoi hänelle: "Vaimo, mitä itket? Ketä etsit?" Tämä luuli häntä puutarhuriksi ja sanoi hänelle: "Herra, jos sinä olet kantanut hänet pois, sano minulle, mihin olet hänet pannut, niin minä otan hänet".
      16. Jeesus sanoi hänelle: "Maria!" Tämä kääntyi ja sanoi hänelle hebreankielellä: "Rabbuuni!" se on: opettaja.
      **
      Miksi Maria itki?

Oikea oppi ei merkinnyt eikä auttanut häntä siinä tilanteessa, kun hän ei tiennyt, missä hänen Mestarinsa oli.

"Ovat ottaneet pois minun Herrani, enkä tiedä, mihin ovat hänet panneet".
      Häneltä oli hukassa hänen tuntemansa Jeesus, hänen Mestarinsa!

Jokainen fariseus ja kirjanoppinut olisi voinut saatta Marian naurunalaiseksi opillisissa asioissa,
      MUTTA HÄN TUNSI JEESUKSEN HENKILÖKOHTAISESTI!
      HÄN OLI KOHDANNUT MESTARINSA, VAPAHTAJANSA JA PELASTAJANSA!

Eikä kukaan, eivät edes fariseukset ja kirjanoppineet voineet tehdä tyhjäksi sitä tosiasiaa, että Maria oli kohdannut Jeesuksen ja Jeesus oli ajanut hänestä ulos seitsemän riivaajaa!

Ei hänellä ollut vielä suuria tieoja kirjoituksista ja hänelle ei riittänyt vain se ilo, että hän oli päässyt vapaaksi riivajista, vaan hän tahtoi olla lähellä Jeesusta ja kohdata Hänet uudelleen ja uudelleen.

Johannes kertoo, että Maria näki Jeesuksen siinä seisovan, mutta luuli Häntä puutarhuriksi.
      Mutta kun Hän kuuli Jeesuksen sanat: "Maria", hän heti tunsi Hänet ja Hänen äänensä!
      Hän nimenomaan tunsi henkilökohtaisesti Jeesuksen ja hänelle oli tuttu Jeesuksen ääni ja hän sanoi: "Rabbuuni", joka tarkoittaa "opettaja".

Sitten kerrotaan, miten Maria palasi muiden luokse ja kertoi iloiten, että hän oli kohdannut Jeesuksen, hän oli saanut todeta: "Jeesus elää!"

Hänellä ei ollut vain kuulopuhetietoa tai jonkun toisen kertomaa kokemusta, vaan hän oli henk.kohtaisesti kohdannut Hänet ja tunnistanut Hänen äänensä ja vain ja ainoastaan siksi, että hän oli ennen tätä tutustunut Jeesukseen, hänelle oli tullut tutuksi Hänen äänensä, jonka hän saattoi jopa hädän, pelon ja kauhun hetkellä tunnistaa!

Kun tätä tapausta olen Raamatusta vuosien varrella lukenut ja pohtinut, on Jumala puhunut selvästi ja selkeästi siitä, että me emme voi tunnistaa Jumalan lapsia ainoastaan oikean opin perusteella.
      Ja näin ollen, me emme voi itse jaotella ihmisiä sen perusteella yksistään, vuohiin ja lampaisiin.

Ja jos alamme omalla inhimillisellä ymmäryksellämme pidättämään Jumalan siunauksia joltain, on suuri vaara, että me pidätämme Jumalan avun, huolenpidon ja siunaukset itseltämme, sillä tuo 1 Piet. 3 ja 9 sanoo:
      "....siunatkaa.....että siunauksen perisitte!"

• tavallinen

Sinulle Tähkäpää kirjoitan, että Herra antoi raamatusta aamulla sananlaskut 18:1
      Eriseurainen noudattaa omia pyyteitään;
      kaikin neuvoin hän riitaa haastaa.

Minusta tämä oli niin osuva teksti siihen minkälaiseen joukkoon sinä haluaisit niin kovasti tulla hyväksytyksi. Katso sinun tulee tutustua ensin Jumalan Sanaan niin ettei se tyhjänä takaisin palaja. Sinussa enenee nyt ihmisviisaus, eikä se viisaus joka ylhäältä annetaan. Sinä olet ilmiselvästi kutsuttu, mutta kulkeudut osittain harhaan, kun lähdet eriseuraisten riitaiseen porukkaa etsimään heidän hyväksyntäänsä. Sinulla on vielä terve "henki", mutta kauanko "henkesi" pysyy raittiina. Niin monta kuin on ihmistä, on myös mielipidettä. Käänny nyt takaisin seuraamaan Jumalaa ja jätä eriseurat, sillä sieltä et tule siunausta elämääsi saamaan.

Jeesus on meidän auttaja,
      paras ystävämme,
      synneistämme vapahtava,
      käden auttavan ojentaja,
      tieltänsä Hänen eksyvän takaisin palauttaja.

Ei kestä ihminen matkalla maallisella yksin tietä tarpoen,
      ei kestä, jos ei ole Herra kanssansa häntä auttaen.
      Vaivoja kantaa monenmoisia,
      mutta tietää turvan tulevan Kristukselta,
      ei auta katsoa ihmisiä toisia.

Apu ei koskaan tule ihmisiltä,
      vaan aina suoraan Jeesukselta.
      Neuvo ja viisaus kun ylhäältä annetaan,
      se ei ole kaivo, johon vesi itse kannetaan.

Jeesus antaa rikkaudet,
      auta ei teot ihmisten.
      Jos Jeesus ohjaa purttasi,
      ei rikki silloin ole kompassi.

Eksy älä vieraita jumalia seuraamaan,
      luota auttajaan ainoaan Oikeaan.
      Apu jos ei heti tule,
      silloin Herraasi hiljaa odota luottaen,
      apu tulee silloinkin,
      vaikka edessäsi näet sillä hetkellä vain pimeyden.

Joskus on mentävä portista ahtaasta,
      valittava on tie laveasta ja kaidasta.
      Älä ainakaan meni välitse aidan raosta.

Ota aina vastuu teoistasi vääristä,
      älä välitä neuvoista, ihmisten soraäänistä.

Luota vain ja ainoastaan Kristukseen,
      Hän on meidän Herramme ja Vapahtajamme.
      Yksi totinen ja ainoa.

• yksinkert. näin

Saako siunata kaikkia ihmisiä?
        Ei pelkästään saa, vaan täytyy jos haluat noudattaa Jeesuksen neuvoja.

• KTS (Ei kirj.)
        yksinkert. näin kirjoitti:

Israelfanittajien kuten Toktor Teen mukkaan arabien ja varsinkin palestiinalaisten siunaaminen on kuulemma kiellettyä.

En tosin tiedä mistä ovat tämän opinkappaleen itselleen nykäisseet?

Ei ainakaaan mistään vakavasti otettavasta helluntai- tai luterilais-seurakunnasta...

• ~~tähkäpää~~

Tavallinen!

Otathan huomioon, että Jumala ei antanut minulle tuota kyseistä Raamatun kohtaa, vaan Sinulle!

Minulle Jumala puhui tänään:

9. Ja Herra sanoi yöllä näyssä Paavalille: "Älä pelkää, vaan puhu, äläkä vaikene,
        10. sillä minä olen sinun kanssasi, eikä kukaan ole ryhtyvä sinuun tehdäkseen sinulle pahaa........".

Ja tämän laulun:

http://www.youtube.com/watch?v=9DEYgcK73ZI

....ja nimenomaan tuon kertosäkeistön:

"Älä pelkää, Hän vierelläs seisoo ja kannattaa,
        Älä pelkää, ei pimeyden voimat sua valtaansa saa
        Älä pelkää, Hänen armonsa lopu ei milloinkaan
        Älä pelkää, Hän kanssasi kulkee ja johdattaa."

...se on soinut sisälläni koko päivän, virvoittaen, lohduttaen ja rohkaisten sieluani!

Meidän ei pidä uskovina ihmisinä, joilla on yhteys Jumalaan ja mahdollisuus olla Hänen kanssaan suoraan neuvonpidossa, ottaa ihmisiltä vastaan mitään sellaista, josta Jumala ei ole itse meille henkilökohtaisesti puhunut.

Ihmiset voivat olla Jumalan puheen vahvistajina, kuten Raamattu sanoo; "..kahden taikka kolmen todistajan kautta..." mutta ihmisen puhe ei KOSKAAN mene ohi Jumalan puheen!

Mutta kiitos huolenpidostasi ja luotetaan siihen, että Hän johdattaa meitä ihan jokaista kädestä pitäen, kun me kuljemme rukoillen!

Ja Sinullekin Tavallinen, Jumalan siunausta ja kaikkinaista hyvää huolenpitoaan elämääsi!

• totuutta taas
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Tavallinen!

Otathan huomioon, että Jumala ei antanut minulle tuota kyseistä Raamatun kohtaa, vaan Sinulle!

9. Ja Herra sanoi yöllä näyssä Paavalille: "Älä pelkää, vaan puhu, äläkä vaikene,
        10. sillä minä olen sinun kanssasi, eikä kukaan ole ryhtyvä sinuun tehdäkseen sinulle pahaa........".

Ja tämän laulun:

...se on soinut sisälläni koko päivän, virvoittaen, lohduttaen ja rohkaisten sieluani!

Meidän ei pidä uskovina ihmisinä, joilla on yhteys Jumalaan ja mahdollisuus olla Hänen kanssaan suoraan neuvonpidossa, ottaa ihmisiltä vastaan mitään sellaista, josta Jumala ei ole itse meille henkilökohtaisesti puhunut.

Ihmiset voivat olla Jumalan puheen vahvistajina, kuten Raamattu sanoo; "..kahden taikka kolmen todistajan kautta..." mutta ihmisen puhe ei KOSKAAN mene ohi Jumalan puheen!

Mutta kiitos huolenpidostasi ja luotetaan siihen, että Hän johdattaa meitä ihan jokaista kädestä pitäen, kun me kuljemme rukoillen!

Ja Sinullekin Tavallinen, Jumalan siunausta ja kaikkinaista hyvää huolenpitoaan elämääsi!

Herra antoi selvästikin Tavalliselle tarpeellista tietoa.

Sinulta Tähkäpää kysyn että merkitsevätkö valheenpuhujan siunaukset mitään? Kuka niitä haluaa tai tarvitsee?

• ~~tähkäpää~~
        totuutta taas kirjoitti:

Herra antoi selvästikin Tavalliselle tarpeellista tietoa.

Sinulta Tähkäpää kysyn että merkitsevätkö valheenpuhujan siunaukset mitään? Kuka niitä haluaa tai tarvitsee?

Eihän kenenkään ihmisen siunauksella ole mitään merkitystä.

Mutta Jumalan siunauksella on meille jokaiselle suurempi merkitys, kuin monet osaavat kuvitellakkaan!

Efes. 1:3
        Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa.

Tällä on merkitystä, tätä me jokainenm tarvitsemme ja tätä ennenkaikkea itse haluan ja toivon jokaiselle ihmiselle!

• tavallinen
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Tavallinen!

Ja tämän laulun:

En rukoillut mitään raamatunpaikkaa ja minun perustukseni Kristuksessa on täysin kunnossa.
        Ymmärrän mitä kirjoitat, mutta näen myös vielä keskenkasvuisuutta ja sellaista viatonta tuoreutta sinun teksteissäsi.

Raamatun teksti on kuitenkin sellainen varoitus, että sitä kannattaisi kuunnella. Kysyvä ei kuitenkaan tieltä eksy ja aina voi palata takaisin. Sinä olet vielä siten noviisi, ettet ole tainnut joutua vielä maksamaan oppirahoja kantapään kautta. On tosi harmi, jos tuollainen hyvällä alulla oleva uskova kulkeutuu harhaan. Mutta koska ketään ei voi pakottaa, niin tulevina aikoina sinä tulet ymmärtämään mitä minä tuossa aiemmin tarkoitan. Nyt sinulla on vielä mahdollisuus "palata". Ei kannata olla ihmisille mieliksi, koska siitä joutuu maksamaan lopulta kalliin hinnan ja maksajaksi joudut sinä itse.

Sinulle toivotan myös Taivaan Isän siunausta ja sitä, ettet tuomitsisi muita kirjoittajia, sillä tuomiovalta on vain Herralla. Jokaisella meillä on kasvu eri kohdassa ja jos se uudestisyntyminen jää tulematta, niin ihminen ei lopulta kasva tai muutu ollenkaan, vaan hän jää vajaaksi toisten pilkkaajaksi ja syyttäjäksi, joita sinä nyt lähdit seuraamaan.
        Herra avatkoon sinun silmäsi seuraamaan Jeesusta, ei ihmisiä. Sillä kukaan uudestisyntynyt ei tee lähimmäiselleen millään tavoin pahaa, ei edes kirjoituksin.

• ~~tähkäpää~~
        tavallinen kirjoitti:

En rukoillut mitään raamatunpaikkaa ja minun perustukseni Kristuksessa on täysin kunnossa.
        Ymmärrän mitä kirjoitat, mutta näen myös vielä keskenkasvuisuutta ja sellaista viatonta tuoreutta sinun teksteissäsi.

Raamatun teksti on kuitenkin sellainen varoitus, että sitä kannattaisi kuunnella. Kysyvä ei kuitenkaan tieltä eksy ja aina voi palata takaisin. Sinä olet vielä siten noviisi, ettet ole tainnut joutua vielä maksamaan oppirahoja kantapään kautta. On tosi harmi, jos tuollainen hyvällä alulla oleva uskova kulkeutuu harhaan. Mutta koska ketään ei voi pakottaa, niin tulevina aikoina sinä tulet ymmärtämään mitä minä tuossa aiemmin tarkoitan. Nyt sinulla on vielä mahdollisuus "palata". Ei kannata olla ihmisille mieliksi, koska siitä joutuu maksamaan lopulta kalliin hinnan ja maksajaksi joudut sinä itse.

Sinulle toivotan myös Taivaan Isän siunausta ja sitä, ettet tuomitsisi muita kirjoittajia, sillä tuomiovalta on vain Herralla. Jokaisella meillä on kasvu eri kohdassa ja jos se uudestisyntyminen jää tulematta, niin ihminen ei lopulta kasva tai muutu ollenkaan, vaan hän jää vajaaksi toisten pilkkaajaksi ja syyttäjäksi, joita sinä nyt lähdit seuraamaan.
        Herra avatkoon sinun silmäsi seuraamaan Jeesusta, ei ihmisiä. Sillä kukaan uudestisyntynyt ei tee lähimmäiselleen millään tavoin pahaa, ei edes kirjoituksin.

Ihanaa, jos näet minussa vielä "viatonta tuoreutta", sillä en missään nimessä halua olla, kuin ensirakkautensa hyljännyt Efeson seurakunta!

Jatketaan matkaa ja keskitytään ketjujen aiheisiin, jooko?

• siunatkaa aina?

Yksinkertaisesti näin! Näinhän se on, kun näet että kultasepänliikettä ryövätään, niin ehdottomasti uskovan on käytävä rikospaikalla siunaamassa heidät että työ menestyisi!

Se on Jeesuksen neuvo, mutta en nyt muista kirjaa, ,lukua ja jaetta terv B :)

Tai jos uskova makaa toisen miehen vaimoa, on hyvä siunata, että raskaus onnistuisi!

• ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Eihän kenenkään ihmisen siunauksella ole mitään merkitystä.

Mutta Jumalan siunauksella on meille jokaiselle suurempi merkitys, kuin monet osaavat kuvitellakkaan!

Efes. 1:3
        Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa.

Tällä on merkitystä, tätä me jokainenm tarvitsemme ja tätä ennenkaikkea itse haluan ja toivon jokaiselle ihmiselle!

* Ole siunattu, "Tähkäpää", sinun kirjoituksiasi on ilo lukea, niistä huokuu juuri siunauksen Henki, joka on Jumalasta, älä välitä noista omavanhurskaiden vitseistä, he eivät tunne Vapahtajaa ! He vaan LUULEVAT tietävänsä, vaan eivät tiedä, niin kuin tietää tulisi !

• No saahan sitä siunata jotta - - -

1. Korinttolaiskirje 16
      22 "Jos joku ei pidä Herraa rakkaana, hän olkoon kirottu! Maran ata."

• Onko tosi

Kieltääkö helluntailaisuus muihin uskontoihin kuuluvien siunaamisen, kuten muslimien? Jeesushan on muslimeille kunnioitettu Profeetta jota he arvostavat tosi paljon.
        Jos kielletään siunaamasta niin ei todellakaan saada siunausta itselleenkään.
        Jopa vihollisia täytyy siunata, mikä minusta on itsestään selvää.
        Jokaisen takana on ihminen, Jumalan luoma yksilö, ja jos Jumalalle kaikki ovat rakkaita niin täytyyhän se olla meillekin vajavaisille ihmisille.
        Raamatun kirjoittajatkin olivat vain vajavaisia lihallisia ihmisiä tuomitessaan.
        Heihin meidän ei tule samaistua. Se mitä Jeesus sanoi " Jumalan suulla", siihen meidän tulee samaistua.

• KTS (Ei kirj.)
        Onko tosi kirjoitti:

Kieltääkö helluntailaisuus muihin uskontoihin kuuluvien siunaamisen, kuten muslimien? Jeesushan on muslimeille kunnioitettu Profeetta jota he arvostavat tosi paljon.
        Jokaisen takana on ihminen, Jumalan luoma yksilö, ja jos Jumalalle kaikki ovat rakkaita niin täytyyhän se olla meillekin vajavaisille ihmisille.
        Raamatun kirjoittajatkin olivat vain vajavaisia lihallisia ihmisiä tuomitessaan.
        Heihin meidän ei tule samaistua. Se mitä Jeesus sanoi " Jumalan suulla", siihen meidän tulee samaistua.

Tää onkin kiperä kysymys fanittajille, joille kristinoppi on pelkkää pelin politiikkaa!

• ~~tähkäpää~~
        Onko tosi kirjoitti:

Ei minä ainakaan ole kuullut koskaan tuollaista kieltoa.

Ensimmäisen kerran tällaiseen siunaamisen kieltämiseen olen törmännyt tällä foorumilla ja siksi sen halusinkin ottaa puheeksi, sillä se tuntuu itselleni tosi oudolta ajatukselta, ettemmekö sais tai voisi siunata toinen toistamme, olivatpa näkemyksemme sitten opista tms. erilaiset.

• ~~tähkäpää~~

Ekivaari!

Paljon puhuva oli tuo kyseinen luku kokonaisuudessaankin.

Tällainen keskustelu ja ajatusten vaihto ovat todella rakentavia ja ihminen ei aina edes välttämättä itse tiedosta, koska on viestinviejänä ja Jumalan airueena.

On valtavaa saada olla Herran oma jaHänen rakastamansa ja myöskin Hänen avullaan saada kokea ja antaa vastarakkautta, niin Hänelle kuin kaikille läheisillemmekin.
        Sillä ilman Hänen apuaan ja armoaan, meidän on ihmisinä kovin vaikea rakastaa ketään, ei aina edes itseämme, kuinka sitten jotain toista.

• KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

Tää onkin kiperä kysymys fanittajille, joille kristinoppi on pelkkää pelin politiikkaa!

* No, Jeesus kyllä itse sanoi, että, " Maailman edestä minä en rukoile.!" Ja kaikki muut, paitsi Jeesukseen uskovat on se " maailma", eli ovat vielä pelastumattomia, eivät ole uskoneet syntejään anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä, vain tämä voi vapauttaa ihmisen maailmasta ja Jumalan vihollisuudesta, joka vihollisuus syntyi silloin, kun Jumala karkotti ihmisen pois paratiisista. Yhteyden Jumalaan saa takaisin vain Jeesuksen Kristuksen kautta. Siihen lukeutuu myöskin muslimit ja kaikki epäjumalan palvelijat. Raamattu vaan sen sanoo näin !

• "sara"

Rähkäpää, kiitos, saa siunata ja pitää siunata. Kuka ei ota siunausta vastaan, se palajaa takaisin sinulle. Jeesus käski rakastamaan kaikkia. Syntiselle meidän pitää viedä evankeliumia, ja ns, uskoville kuuluu käsky tehdä parannus jos siihen aihetta on. Sillä me emme aina tiedä kuka mikäkin lie.

• "sara"

Ja voi anteeksi mikä moka !!nim.

• ~~tähkäpää~~
        "sara" kirjoitti:

Eihän tuossa kuinkaan käynyt, eli kaikki ok! :)

Näin olen itsekin tuon Raamatun kohdan aina ymmärtänyt ja joskus on joutunut jopa rukouksissa pyytämään Jumalalta siunaavaa mieltä, että on voinut tehdä sen ihan sydämestään, eikä vain huulillaan, sillä kaikissa tilanteissa ihminen ei kykene tuotakaan tekemään itsestään, ellei Jumala anna siihen voimaansa.

• "aras"
        "sara" kirjoitti:

Mitähän kun minusta tuntuu, että "sara", sinun tulisi tehdä täydellinen parannus, ennen kuin ketään opetat, tuntuu ihan kamalalta, että opetat !

• ~~tähkäpää~~
        "aras" kirjoitti:

Mitähän kun minusta tuntuu, että "sara", sinun tulisi tehdä täydellinen parannus, ennen kuin ketään opetat, tuntuu ihan kamalalta, että opetat !

Minun mielestäni Sara ei ole ollut missään muodoin täällä opettamassa ketään, eikä esiintynyt opettajana, vaan erittäin asiallisesti ja hillitysti osallistunut keskusteluihin, kuten me muutkin ja sitä vartenhan tämä foorumi onkin!

• kaukosiunaus

Kyllä kaiken jurena on ihmisen siunaaminen, eli toivottaa hänelle Jumalan siunasta joka taas tarkoittaa mm palaamista suoralle tielle.

mutta se ei ole eikä voi olla este esm seurakunnasta erottamiselle, taikka harhaopin julistajalle varoituksen sanomista a ja jos se ei tuota tulosta niin välimatkan pitämistä hengellisessä kehyksessä.

• ~~tähkäpää~~

Juu, ymmärrän varmaan mitä tarkoitat.

Eli jos ihminen on esim. harhautunu / poispoikennut, silloin on toimittava Raamatun antaman ohjeen mukaan mm. srkunta kuvioissa, mutta ei se tarkoita sitä, etteikö myöskin haluttaisi, voisi ja pitäisikin juuri tätä kyseistä henkilöä siunata.

Ja kaikkihan me toki tarvitsemme Jumalan siunausta ja huolenpitoa.
        Itse en uskaltaisi yhtään päivää aloittaa pyytämättä Hänen siunaustaan, niin heiveröinen ihminen olen.

Mutta jälleen ja taas palataan siihen, että.........
        eipä Herra ketään omaansa jätäkään siunaamatta!
        Hän on uskollinen jokaisena päivänä ja hetkenä, joten:

HL 532

Paljon on aihetta lapsella kiittää.
        Jumalan lahjoja kaikille riittää.
        Jokainen päivä on aamusta varhain
        Jumalan armoa, lahjoista parhain.

Kauniina nauhana vuosien päivät
        helmenä kaikki ne muistoihin jäivät
        Elämän päivien ketju on kallis,
        niistä ei yhdenkään kadota sallis.

Ihminen, kätesi yhteen nyt liitä,
        kaikista päivistä Jeesusta kiitä.
        Aina saat muistaa: on sinulle juuri
        varattu rakkaus, siunaus suuri.

Oke Peltonen 1909-
        Väinö Viitasalo 1925-

• SiunatkaaÄlkääKirotk

Se että siunaat myös vihollisiasi, varjelee ennen kaikkea oman sydämesi. Siunatkaa, sillä siihen olette kutsutut, että siunauksen perisitte. Jos vihaat veljeäsi ja sanot rakastavasi Jumalaa, et ole totuudessa. Puhdistetaan malja sisäpuolelta!

• Shalom chaverim

Tietty vois ajatella, että mitä se siunaus pitää sisällään. Jos minä siunaan jotain ihmistä siinä mielessä, että hän pääsisi lähemmäs Jumalaa/löytäisi Jumalan elämäänsä, niin se varmaankin on Jumalan tahto jokaisen ihmisen kohdalla vai eikö näin ole? Tuolla tavalla siunatessa ei mielestäni ole mitään väliä sillä, kuka tai millainen ihminen on kyseessä elikkä kaikkia voin siunata.

• Kestosiunaus

• ~~tähkäpää~~

Tämähän se tärkein asia on ihmisen elämässä, päästä yhteyteen Jumalan kanssa.

Toisaalta voimme mielestäni myöskin luottaa siihen, että kun Jumalan siunausta jollekin toivomme ja rukoillemme, Jumala siunaa jokaista juuri sillä, minkä parhaaksi ja tarpeelliseksi näkee kunkin kohdalla ja tässä on nähdäkseni juuri se ydin ja joka liittyy tuohonkin, mistä "Kaukosiunaus" tuolla edellä kirjoitti?

• Mun näkemyksestä viis, mutta Raamatun näkemys on se, että saa ja pitääkin siunata kaikkia ihmisiä riippumatta siitä, millaisia he ovat.
      Jumala valitsi omaisuuskansakseen kaikkein mahdottomimman kansan, josta hän usein sanoo, että se on niskurikansa. Sen takia, että kukaan ei voisi ylpeillä, että Herra on valinnut minut erinomaisuuteni tähden.
      Mutta Israel on myös hyvä uskon mittari. Kun Jumala sanoo, että joka Israelia siunaa, sitä hän siunaa. Joillekkin tämä Israelin siunaaminen on jo ylivoimaista, mutta niin Jumala kuitenkin tahtoo, että me teemme.
      Kerran Jumala minutkin pyysi oikein erikseen siunaamaan Israelia. Unessa rukoilin Israelin puolesta. Siinä käytiin läpi koko Israelin kansakunta eri ihmisryhmineen , hallitus ja armeija mukaanlukien. Jossain vaiheessa heräsin, Pyhä Henki edelleen rukoili jonkin aikaa kauttani valveilla ollessani. Kun se päättyi, niin tuli kehoitus, että jatka nyt tästä eteenpäin. Sen jälkeen olen joka päivä rukoillut Israelin puolesta.

• * Kyllä, kaikkia ihmisiä tulee siunata. Mutta kun Jeesus sanoi, että " Maailaman edestä minä en rukoile." Onko jotenkin käsitettävä, että maailma on eri, kuin kaikki ihmiset yhdessä, vaiko ihmiset yksilöinä tulisi siunata? Tämä Jeesusken sausuma on aina mua mietityttänyt, mitä Jeesus sillä " maailmalla" tarkoittaa ?

* Vai on maailma se ihmismassa, joka ei tunne Häntä, vaan on tavallaan myynyt sielunsa paholaiselle, tavalla taikka toisella ? Paaduttaneet sisimpänsä kykenemättömäksi ottamaan vastaan evankeliumin sanomaa ?

• tomis..

Kyllä näin on.. siunata voi ilman kätten päälle panemisia, ihan ajatuksilla kuten antaa anteeksikin omassa mielessään.

Luuk. 6:28

siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat.
        Room. 12:14

Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko.
        1. Piet. 3:9

Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte.

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Kyllä, kaikkia ihmisiä tulee siunata. Mutta kun Jeesus sanoi, että " Maailaman edestä minä en rukoile." Onko jotenkin käsitettävä, että maailma on eri, kuin kaikki ihmiset yhdessä, vaiko ihmiset yksilöinä tulisi siunata? Tämä Jeesusken sausuma on aina mua mietityttänyt, mitä Jeesus sillä " maailmalla" tarkoittaa ?

* Vai on maailma se ihmismassa, joka ei tunne Häntä, vaan on tavallaan myynyt sielunsa paholaiselle, tavalla taikka toisella ? Paaduttaneet sisimpänsä kykenemättömäksi ottamaan vastaan evankeliumin sanomaa ?

Kyllä, Jeesus sanoi noin. Kun ihminen tulee Jeesuksen omaksi, niin siitä lähtien hänellä on varmasti esirukoilija, joka aina elää rukoillakseen meidän puolestamme. Jeesus ei maailman puolesta rukoile, vaan on antanut sen tehtävän meille, kuten kaiken evankeliumin levittämisen. Jeesus Kristus on seurakuntaruumiin pää ja me olemme jäsenet, jotka toimii. Päästä lähtee käsky ihmiselläkin ruumiin eri osille toimia milloin milläkin tavalla. Jeesus antoi meille tehtävän siunata ja rukoilla maailman edestä. Aivan samoin, kun Jeesus on siunattu meitä varten, niin meidänkin tulee olla siunattuja ei vain uskonsisaria ja veljiä varten, vaan myös kaikessa maailmassa. Jumala toimii meidän kauttamme.
        Siksi onkin turhaarukoilla mitään herätystä, koska sitä ei koskaan tule. Juuri tuohonkin vedoten, mitä edellä kirjoitin. Sellaista herätystä ei tule, jossa ihmiset vain yhtäkkiä tulisi synnintuntoon ja sitäkautta uskoon. Ei tule vaikka kuinka sellaista rukoilisimme. Jumala ei tee meidän mielemme mukaan, vaan meidän tulisi tehdä hänen mielensä mukaan. Siksi seurakunnan tehtävä on siunata ja rukoilla kaikkien ihmisten puolesta, vihollistenkin. Ja ei pelkästään rukoilla, vaan myös tehdä jotakin sielujen voittamiseksi Jumalalle. Nähdä vaivaa, niin kuin Jeesuskin näki vaivaa meidän edestämme ja antoi aika rankan esimerkin meille kuolemaan saakka uhrautuvasta rakkaudesta.
        Me uskovat voimme olla se herätys maailmalle, mutta aktiviteettia tarvitaan ja ennen kaikkea Jumalan rakkautta. Ei vain sanoilla, vaan teoilla.

Muutosta pitää tapahtua meissä uskovissa paljon, jotta maailma voisi uskoa. Syy, miksi maailma ei usko, on paljolti kiinni meistä uskovista ja suhteestamme Jumalaan.

• talvihorros
        jari-pek-ka kirjoitti:

Kyllä, Jeesus sanoi noin. Kun ihminen tulee Jeesuksen omaksi, niin siitä lähtien hänellä on varmasti esirukoilija, joka aina elää rukoillakseen meidän puolestamme. Jeesus ei maailman puolesta rukoile, vaan on antanut sen tehtävän meille, kuten kaiken evankeliumin levittämisen. Jeesus Kristus on seurakuntaruumiin pää ja me olemme jäsenet, jotka toimii. Päästä lähtee käsky ihmiselläkin ruumiin eri osille toimia milloin milläkin tavalla. Jeesus antoi meille tehtävän siunata ja rukoilla maailman edestä. Aivan samoin, kun Jeesus on siunattu meitä varten, niin meidänkin tulee olla siunattuja ei vain uskonsisaria ja veljiä varten, vaan myös kaikessa maailmassa. Jumala toimii meidän kauttamme.
        Siksi onkin turhaarukoilla mitään herätystä, koska sitä ei koskaan tule. Juuri tuohonkin vedoten, mitä edellä kirjoitin. Sellaista herätystä ei tule, jossa ihmiset vain yhtäkkiä tulisi synnintuntoon ja sitäkautta uskoon. Ei tule vaikka kuinka sellaista rukoilisimme. Jumala ei tee meidän mielemme mukaan, vaan meidän tulisi tehdä hänen mielensä mukaan. Siksi seurakunnan tehtävä on siunata ja rukoilla kaikkien ihmisten puolesta, vihollistenkin. Ja ei pelkästään rukoilla, vaan myös tehdä jotakin sielujen voittamiseksi Jumalalle. Nähdä vaivaa, niin kuin Jeesuskin näki vaivaa meidän edestämme ja antoi aika rankan esimerkin meille kuolemaan saakka uhrautuvasta rakkaudesta.
        Me uskovat voimme olla se herätys maailmalle, mutta aktiviteettia tarvitaan ja ennen kaikkea Jumalan rakkautta. Ei vain sanoilla, vaan teoilla.

Muutosta pitää tapahtua meissä uskovissa paljon, jotta maailma voisi uskoa. Syy, miksi maailma ei usko, on paljolti kiinni meistä uskovista ja suhteestamme Jumalaan.

Mitähän ne, jotka niin kovasti siitä herätyksestä puhuvat, oikein odottavat siltä?

Sitäkö, että kirkot olisi pullollaan kuulijoita tai että joku yksittäinen saarnaaja sais sellaisen armoituksen, että kaikki haluais kuulolle ja mitä sitten sen jälkeen sitten? Kaikki varmaan muuttuisi paremmaksi kertaheitolla.

Minä en vain ole oikein päässyt jyvälle siitä, että mitä se herätys oikein on. Olisiko se sitä, että olisimme kaikki kellonympäri seitsemänä päivänä viikossa hurmoksessa Jumalan Hengen vaikutuksesta...no siinä jäis työt tekemättä ja elämä elämättä, tulis sossut oven taakse hakeen lapset pois ja työnantaja antais mitä ilmeisimmin loparit, naapurit ja sukulaiset ottas vähän etäisyyttä lisää ja ja...

Ihan tosissaan, jos jotain järkevää koko herätyksen odottamisesta löydän, niin se koskettaa jokaista meitä siellä arkisissa ympyröissä, että edes kykenisi niitä lähimmistä lähimpiäkään kohtaamaan Jumalan rakkaudella aina tai edes silloin tällöin.

HERÄTYS KODISSA...ukko ihmettelis, että mites siitä akasta on niin lempeä tullut ja akka ajattelis, että onpas siitä ukosta tullut niin huomaavainen ja rakastava ja lapset ihmettelis, että kuinka ymmärtäväisiä ja vähemmän kireitä ne aikuiset nykyään onkaan ja mummeli siellä hoivakodissa olis niin pirtsakkana, kun sitä käytäisiin harvase päivä tervehtimässä ja välillä vietäisiin ihan happeakin haukkaamaan.

HERÄTYS LÄHIPIIRISSÄ, naapurikin ihmettelis, että onpas se vierellä asuja jotenkin muuttunut , niin että ihan "Huomentakin" saattaa sanoa ja hymykin jopa irrota ja työkamutkin miettis päänsä puhki, että mikähän siihen on tullut, kun se on niin yhteistyökykyinen nykyisin eikä olekaan kahmimassa kaikkea hyvää ensimmäisenä itselleen ja sukulaiset huomaisivat, että kappas sukulaispoika lähetti ihan peräti kaksi korttia/vuosi tervehdyksenä.

Joo, jotain sellaista se HERÄTYS voisi olla, siinähän voisi muuttua pikkuhiljaa jopa koko yhteiskunta pehmeämpään suuntaan, kun se pienikin hyvä, mitä itse on saanut pistettäisiin pienen lumipallon lailla vierimään alas mäkeä, ties kuinka iso jättipallo siitä syntyisikään loppujenlopuksi, vaan

kenestäpä meistä tähän on, helpompaa on odottaa herätystä sunnutaisin kirkon peräpenkissä istuen, jospa se herätys kolahtaisi kohdalle.

• talvihorros kirjoitti:

Mitähän ne, jotka niin kovasti siitä herätyksestä puhuvat, oikein odottavat siltä?

Sitäkö, että kirkot olisi pullollaan kuulijoita tai että joku yksittäinen saarnaaja sais sellaisen armoituksen, että kaikki haluais kuulolle ja mitä sitten sen jälkeen sitten? Kaikki varmaan muuttuisi paremmaksi kertaheitolla.

Minä en vain ole oikein päässyt jyvälle siitä, että mitä se herätys oikein on. Olisiko se sitä, että olisimme kaikki kellonympäri seitsemänä päivänä viikossa hurmoksessa Jumalan Hengen vaikutuksesta...no siinä jäis työt tekemättä ja elämä elämättä, tulis sossut oven taakse hakeen lapset pois ja työnantaja antais mitä ilmeisimmin loparit, naapurit ja sukulaiset ottas vähän etäisyyttä lisää ja ja...

Ihan tosissaan, jos jotain järkevää koko herätyksen odottamisesta löydän, niin se koskettaa jokaista meitä siellä arkisissa ympyröissä, että edes kykenisi niitä lähimmistä lähimpiäkään kohtaamaan Jumalan rakkaudella aina tai edes silloin tällöin.

HERÄTYS KODISSA...ukko ihmettelis, että mites siitä akasta on niin lempeä tullut ja akka ajattelis, että onpas siitä ukosta tullut niin huomaavainen ja rakastava ja lapset ihmettelis, että kuinka ymmärtäväisiä ja vähemmän kireitä ne aikuiset nykyään onkaan ja mummeli siellä hoivakodissa olis niin pirtsakkana, kun sitä käytäisiin harvase päivä tervehtimässä ja välillä vietäisiin ihan happeakin haukkaamaan.

HERÄTYS LÄHIPIIRISSÄ, naapurikin ihmettelis, että onpas se vierellä asuja jotenkin muuttunut , niin että ihan "Huomentakin" saattaa sanoa ja hymykin jopa irrota ja työkamutkin miettis päänsä puhki, että mikähän siihen on tullut, kun se on niin yhteistyökykyinen nykyisin eikä olekaan kahmimassa kaikkea hyvää ensimmäisenä itselleen ja sukulaiset huomaisivat, että kappas sukulaispoika lähetti ihan peräti kaksi korttia/vuosi tervehdyksenä.

Joo, jotain sellaista se HERÄTYS voisi olla, siinähän voisi muuttua pikkuhiljaa jopa koko yhteiskunta pehmeämpään suuntaan, kun se pienikin hyvä, mitä itse on saanut pistettäisiin pienen lumipallon lailla vierimään alas mäkeä, ties kuinka iso jättipallo siitä syntyisikään loppujenlopuksi, vaan

kenestäpä meistä tähän on, helpompaa on odottaa herätystä sunnutaisin kirkon peräpenkissä istuen, jospa se herätys kolahtaisi kohdalle.

Hyviä ajatuksia. Herätys on todellakin muutos ihmisessä, joka ei voi jäädä huomaamatta, niin kuin sun esimerkeissä. Kun ihminen herää, niin oikeastaan hänessä Pyhä Henki herää, tai oikeammin Pyhä Henki saa ihmisen valtaansa ja käyttöönsä ja se muuttaa ihmisen. Ja seura tekee kaltaisekseen, sanotaan. Kyllä ihminen permmiltään haluaa olla hyvä ja kun hän näkee todella jotakin aitoa ja teeskentelemätöntä ihmisessä, niin se synnyttää kiinnostuksen ja niin se suuri pallo voi syntyä.

• ~~tähkäpää~~

Siunaamisesta vielä jotainvähän toiselta suunnalta katsottuna.

2 Kor. 1
      24. ei niin, että tahdomme vallita teidän uskoanne, vaan me yhdessä autamme teitä teidän iloonne; sillä uskossa te olette lujat.

Tässä on mielestäni valtava ja merkityksellinen opetus meille jokaiselle, joka mielestäni liittyy tähän siunaamiseenkin.

Eli Paavalikaan ei asetu edes perustamassaan Korintin seurakunnassa kristittyjen yläpuolelle, vaan heidän alapuolelleen, "auttamaan heitä iloon", eli nostamaan ja kantamaan!

Toista ihmistä voi nostaa ja kantaa vain asettumalla hänen alapuolelleen!

Seurakuntakuri on Jeesuksen asettama ja apostolien vahvistama ja meille esimerkiksi ja toteutettavaksi annettu, eli sitä vastaan ei kenenkään pidä nousta, mutta se ei saa myöskään olla meidän ihmissuhteissamme alistamisen tai alaspainamisen välineenä.

Kuten "Kaukosiunus" kirjoittikin, että kaiken juurena on kuitenkin ihmisen siunaaminen ja itse lisäisin tuohon vielä, että Paavalilta esimerkkiä ottaen, nostaminen ja kantaminen, niissä muodoin, kun ne ovat johdattamassa oikeaan, eli "yhdessä autamme teitä teidän iloonne".

Paavalin tapa toimia oli siunaavaa, nostavaa ja kantavaa, ei alas painavaa ja mitätöivää ja tähän meidänkin uskovina tulisi rukoilla viisautta ja taitoa!

• Jumala varjelkoon hengelliseltä ylemmyydeltä, aamen!

Enempää en laita, sillä kohta jo ovat "puskanikkihyeenat" kimpussa.

Jeesuksen armoon turvaten tätäkin päivää.

• Siunaamisessa on kyse itse pelastusasian kirkastamista ihmiselle.
      Jeesus itse sanoi, ettei hän maailman edestä rukoile, eli sanoisin itsekin,
      ettei kaiken ylle pidä panna käsiä ja siunata.
      Jos tahtoo siunata, niin siunattavalle on sanottava, että siunaan hänelle tämä pelastuksen kalliin lunastuksen tulemista elämään, sen todellisen omistamisen muodossa, koska juuri se elämä tuo Jumalan siunauksen.
      ts. Kuka kumartuu Luojansa eteen, Kristuksessa omistaen pelastuksen ja tämän seuraamisen, se tuo elämään oikean perustuksen ja lähtökohdan.
      Mutta jos vain siunataan, ymmärtämättä mitä siunataan, jää vastapuoli väärälle perustukselle eikä näinollen pääse ymmärtämään lunastuksen, kääntymyksen sekä parannuksen kautta ojennetun käden merkitystä Kristuksessa.

Eli ei pidä olla 'kerkeä' panemaan käsiä jokaisen päälle, ellei hän mielenlaadullaan sitä halua. Jumala haluaa kaikkien pelastuvan, mutta kysyy, "Aadam, missä olet"!

Sydämissä voimme rukoillen siunata pyytäen ihmiselle Pyhän Hengen kautta sitä mielenlaatua, että ihminen pelastuu.

Tämä aihe liikkui näin yhden kohteen äärellä, puhuessamme siunauksista.

• ~~tähkäpää~~

Niin, siunaushan on perimmiltään sitä, että Jumalan hyvä tahto saisi toteutua ihmisen elämässä, eikö vain ja tärkein Jumalan tahdon tapahtuminen on se, että ihminen löytää Hänen pelastajanaan.

Mutta kun nyt otit esille tuon käsien päälle laittamisen, niin oletko koskaan kokenut tai joutunut tilanteeseen, että ihminen olisi pyytänyt rukoilemaan puolestaan kätten päälle panemisen kautta ja Sinulle on tullut esim. "sisäinen varoitus", että tässä tilanteessa näin ei pidä toimia siten?

Tai osaisitko antaa ihan teoreettisia esimerkkejä siitä, milloin ei pidä siunata ollenkaan, tai siunatta kätten päälle panemisen kautta.

Ja miten toimii esimerkiksi esirukoilija alttarilla, uskaltaako tai voiko kaikkia siunta kätten päälle panemisen kautta, vai miten....?

• ~~tähkäpää~~
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Niin, siunaushan on perimmiltään sitä, että Jumalan hyvä tahto saisi toteutua ihmisen elämässä, eikö vain ja tärkein Jumalan tahdon tapahtuminen on se, että ihminen löytää Hänen pelastajanaan.

Mutta kun nyt otit esille tuon käsien päälle laittamisen, niin oletko koskaan kokenut tai joutunut tilanteeseen, että ihminen olisi pyytänyt rukoilemaan puolestaan kätten päälle panemisen kautta ja Sinulle on tullut esim. "sisäinen varoitus", että tässä tilanteessa näin ei pidä toimia siten?

Tai osaisitko antaa ihan teoreettisia esimerkkejä siitä, milloin ei pidä siunata ollenkaan, tai siunatta kätten päälle panemisen kautta.

Ja miten toimii esimerkiksi esirukoilija alttarilla, uskaltaako tai voiko kaikkia siunta kätten päälle panemisen kautta, vai miten....?

Ja haluan nyt vielä huomauttaa, että tämä kysymykseni ei ole provosoimis mielessä missään nimessä, vaan oletan ja jopa tiedän, että tässä asiassa on paljon epäselvyyttä ja tietämättömyyttä ja ajattelin, josko Sinulla taitoa ja tietämystä valaista tätä asiaa?

Ja haluan nyt vielä huomauttaa, että tämä kysymykseni ei ole provosoimis mielessä missään nimessä, vaan oletan ja jopa tiedän, että tässä asiassa on paljon epäselvyyttä ja tietämättömyyttä ja ajattelin, josko Sinulla taitoa ja tietämystä valaista tätä asiaa?

* Jo Aabrahamin ajoilta oli niin, että siunakusen saa aina paremmaltaan ! Ja jos uskovainen siunaa, joko käsiensä kautta, tai muulla tavalla, se siunaus tulee, tai ainakin tulsi tulla Herralta, koska siunaaja on suurempi, kuin siunattava, me itsessämme emme voi nostaa siinä omaa itseämme suurempaan asemaan. Me siunamme Jeesuksen nimessä, Hän on siis siunaaja, emme me itsessämme !

* Jos ja kun, hoitaa sielunhoidollisesti ihmisiä, esm. alttarilla, tulisi siunaajaalla ola ehdottomasti " hengen tuntemisen armolahja", silloin PH: on todellinen sielunhoitaja, eikä siihen työhön saisikaan ryhtyä kukaan, joka ei ole siihen armoistusta PH:tä saanut ! Siinä liikutellaan ihmisten sisintä ja arinta tuntoa, ja kellään ihmisellä itsessään ei ole pääsyä kenenkään sisimpään, eikä edes lupaa yrittää päästä. Vain Jumalan Pyhä Henki, Hänellä on avaimet kaikkien meidän sisimpään minäämme, ei kellään ihmisellä !

* Tästä syystä kaikki sielullinen, ihmisen sisäisiin voimiin liittyvä on Raamatussa kiellettyä. Jota voimaa käytetään paljon tänäaikana joka eksyttää ja vielä tätä tehdään Jeesuksen nimissä, ja siksi Jeesus varoittaakin, Ei joakinen joka sanoo Herra Herra, ole minun opetuslapseni." Taivat manibuloijat, jotka ovat tavalla joka ei ole luvallista, ovat saaneet tiedon päästä näihin sielunvoimiin käsiksi, ja siksi he voivat harhauttaa ja eksyttää ja naamioitua Jeesuksen nimissä tekemään ihmeitä. Uskon, että kaikki ,esm. " takilla huitojat" ja vastaavat mellastajat ovat näitä luontaisen uskon ja sielunvoimien käyttäjiä, ja saavat ihmeillään suurta suosiota ja siksi he lentelevät omilla suihkareillaan !

1. Timoteuskirjeen 5 luku, 22.
        Vaelluksessamme on tärkeää, että tiemme on puhtaat Jumalan edessä, sekä opetuksen suunnat. Kätten päällepanemisen kautta on armolahjoja annettu Herran työhön ja seurakuntaruumiin rakentamiseksi. 1. Tim 4:14. tehtävään asettaminen, 2 Tim. 1:6 Ap.t. 6:6 Ap.t. 3:3 Sanaa vastaan olevaa asiaaa ei pidä siunata, edes seurakunnassa, mutta tämä aihe on valtavain laaja-alainen tänne kirjoitettavaksi.
        Mutta kun rukoilet rukousalttarilla, niin se sanoma, minkä rukoiltavalle rukoilet, kun olet kuullut häntä, niin juuri Kristuksen armon, sovitustyön sisällä liikkuva rukouksesi, niin tämän voit siunaten tehdä niin, että lasket kätesi hänen päälleen. Siinä ei tule osalliseksi syntiin, kun julistat Sanan parannusta hänelle, jossa on kehoitusta jne.
        Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan! Mutta kun armolahjoja rukoillaan, on erittäin tärkeä se, että henkilö tietää, että armolahjat kuuluvat Kristuksen kalliilla verellä puhdistetun sydämen työkaluksi, millä Henki tekee työtä, rakentaakseen sitä Kristuksen kallista morsionta, joka kerran menee perille.
        Tämä armolahja ei rakenna nimiseurakuntaa, vaan Kristuksen seurakuntaa ja silloin seurakunta saa siunauksen elämäänsä, koska Pyhä Henki silloin läsnä.

Mohikaani viestissään toi esille tärkeän seikan, ettei sielullisesti omassa hengessä liikuta, sekä viittasi tähän Hinnin toimintatapaan, josta itsekin sanoudun irti, koska liha toimii, voisiko sanoa, jonkun perinnäissäännön saattelemana.
        Seurakunta tarvitsee sanan raittiutta, Hengen täyteyttä, sekä Kristuksen rakkautta keskuuteen ja juuri myös sinä olet avainasemassa tähkäpää tässä asiassa.

• ~~tähkäpää~~
        helluntalainen kirjoitti:

1. Timoteuskirjeen 5 luku, 22.
        Vaelluksessamme on tärkeää, että tiemme on puhtaat Jumalan edessä, sekä opetuksen suunnat. Kätten päällepanemisen kautta on armolahjoja annettu Herran työhön ja seurakuntaruumiin rakentamiseksi. 1. Tim 4:14. tehtävään asettaminen, 2 Tim. 1:6 Ap.t. 6:6 Ap.t. 3:3 Sanaa vastaan olevaa asiaaa ei pidä siunata, edes seurakunnassa, mutta tämä aihe on valtavain laaja-alainen tänne kirjoitettavaksi.
        Mutta kun rukoilet rukousalttarilla, niin se sanoma, minkä rukoiltavalle rukoilet, kun olet kuullut häntä, niin juuri Kristuksen armon, sovitustyön sisällä liikkuva rukouksesi, niin tämän voit siunaten tehdä niin, että lasket kätesi hänen päälleen. Siinä ei tule osalliseksi syntiin, kun julistat Sanan parannusta hänelle, jossa on kehoitusta jne.
        Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan! Mutta kun armolahjoja rukoillaan, on erittäin tärkeä se, että henkilö tietää, että armolahjat kuuluvat Kristuksen kalliilla verellä puhdistetun sydämen työkaluksi, millä Henki tekee työtä, rakentaakseen sitä Kristuksen kallista morsionta, joka kerran menee perille.
        Tämä armolahja ei rakenna nimiseurakuntaa, vaan Kristuksen seurakuntaa ja silloin seurakunta saa siunauksen elämäänsä, koska Pyhä Henki silloin läsnä.

Mohikaani viestissään toi esille tärkeän seikan, ettei sielullisesti omassa hengessä liikuta, sekä viittasi tähän Hinnin toimintatapaan, josta itsekin sanoudun irti, koska liha toimii, voisiko sanoa, jonkun perinnäissäännön saattelemana.
        Seurakunta tarvitsee sanan raittiutta, Hengen täyteyttä, sekä Kristuksen rakkautta keskuuteen ja juuri myös sinä olet avainasemassa tähkäpää tässä asiassa.

Kiitos hyvistä "tietopaketeista"!

Tämä on tosiaankin niin laaja-alainen asia ja aihe, että ei ole mahdollista tällaisella foorumilla kaikkinensa käsitellä, eikä varmasti kaikilta osin tarpeellistakaan ja monilta osin kuuluukin ensisijaisesti seurakunnissa annettavan ja vastaanotettavan opetuksen piiriin.

Lähinnä halusin juuri selvennystä tuohon, ettei tule kenellekään nyt sellaista käsitystä, että meidän tulisi ihmisinä inhimillisillä "avuillamme" alkaa arvioida, mittaila ja puntaroida, onko tämä henkilö nyt "ansainnut" siunaamista vai ei!

Olen itsekin sitä mieltä, että meidän ei missään nimessä tule siunata, eikä antaa edes sellaista kuvaa, että siunaisimme mitään Jumalan Sanan vastaista
        tekoa, toimintaa tai oppia tms.

Mutta kun ja jos ymmärämme siunaamisen oikean pohjan ja tarkoituksen, kuin myöskin tehtävän, ja senkin, että siunaamisellekin voidaan tarkoittaa monia eri asioita, silloin voimme noudattaa näitä Tomiksenkin esille tuomia Raam.kohtia:

Luuk. 6:28
        siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat.

Room. 12:14
        Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko.

1. Piet. 3:9
        Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte.

Näistä kyseisistä Raam.kohdista tulee muuten aina mieleeni keskitysleiriltä pelastuneen Corrie ten Boom:in kirjoittamat kirjat (tunnetuin ehkä: Kätköpaikka) ja se taistelu, mitä hän joutui käymään sen asian kanssa, että kykeni ensinnäkin antamaan anteeksi ja vieläpä jopa siunaamaan vainoojiaan.

Muistan muutamia vaiheita omasta elämästäni vuosien ja vuosikymmenten takaa, jolloin olen joutunut sanomaan Jumalan kasvojen edessä rehellisesti, että; "Herra, sinä näet sydämeni ja sen, että minä en kykene siunaamaan nyt sillä tavoin, kuin sen tulisi tapahtua, eli ihan vilpittömästä ja siunaavasta sydämestäni, mutta koska Sinä Sanassasi siihen kehoitat, haluan tässäkin kohdin noudattaa Sinun Sanaasi ja teen sen parhaan kykyni mukaan"; ja ihmeellisintä on ollut noissa tilanteissa se, että ei aikaakaan, kun jo olen huomannut, miten jotain on tapahtunut sisälläni ja olen voinut todeta, että saan ja voin ihan sydämeni pohjasta siunata kyseisiä ihmisiä.

Eli ollaan rehellisiä ja avoimia tässäkin asiassa Herran kasvojen edessä, sillä Häntä emme voi, emmekä kykene joka tapauksessa "huiputtamaan", mutta kun rehellisesti tunnustamme tilamme, Hän voi antaa meidän sisimpäämme uuden virren, kiitoslaulun Jumalalle ja silloin saa kokea, miten kaikki velatkin muutuvat saataviksi, :) eikä tarvitse kulkea enää velkovassa mielenlaadussa edes vainoojiensa kohdalla!

• VieläMinäKysyn

Vielä mietittäväksi, eikö kukaan ole kiinnostunut omasta sydämenasenteestaan?
      Mitä se kertoo uskovasta, joka ajattelee pahaa kenestä tahansa ihmisestä.
      Mitä se kertoo ihmisestä, joka siunaa rukouksissaan vihollistakin.
      Kumpi on uskonnollinen, kumpi uskovainen. Kumpi on kokenut armon omalla kohdallaan?

• ~~tähkäpää~~

>>>
      Vielä mietittäväksi, eikö kukaan ole kiinnostunut omasta sydämenasenteestaan?

• gggrrrrrrr

Kyllä, kyllä ylemmyydentunne näissä uskonasioissa, joka kietoutuu sellaiseen ällöttävään hymistelyyn, jolla ei ole mitään tekemistä sen arjessa elämisen kanssa on kerrassaan raivostuttavaa. Mitä te täällä inisette ja kyselette toisiltanne ja pistätte toisenne pohdiskelemaan, että miten sitä nyt olisi hyvä ihminen, miten se syrän nyt olisi oikealla hollilla. On se kumma, kun asiaa niin hirveästi pohditaan, mutta ei niitä hyviä ihmisiä kyllä näy missään koskaan eikä ikinä. Kaikki ovat täydellisesti omaan napaansa tuijottavia, omaa hyvää etsiviä ja tarvittaessa vaikka äitinsä myyviä, jos tarpeeksi vastustaa.

• ~~tähkäpää~~
        gggrrrrrrr kirjoitti:

Kyllä, kyllä ylemmyydentunne näissä uskonasioissa, joka kietoutuu sellaiseen ällöttävään hymistelyyn, jolla ei ole mitään tekemistä sen arjessa elämisen kanssa on kerrassaan raivostuttavaa. Mitä te täällä inisette ja kyselette toisiltanne ja pistätte toisenne pohdiskelemaan, että miten sitä nyt olisi hyvä ihminen, miten se syrän nyt olisi oikealla hollilla. On se kumma, kun asiaa niin hirveästi pohditaan, mutta ei niitä hyviä ihmisiä kyllä näy missään koskaan eikä ikinä. Kaikki ovat täydellisesti omaan napaansa tuijottavia, omaa hyvää etsiviä ja tarvittaessa vaikka äitinsä myyviä, jos tarpeeksi vastustaa.

:) :)

Oot vähäsen pahalla tuulella ja huonolla huumorilla, vai....? 8D

Kyllä minä elän ihan tässä normaali arjessa ja joskus ihan murehtien mietin, kuinka jaksavat ja kestävät kaikkea tätä ne ihmiset, joilla ei ole turvaa Jumalassa?

Meistä ihmisistä ei tosiaankaan paljoa hyvyyttä löydy, ainakaan itsestäni, mutta juuri siksihän minä tarvitsenkin Jeesusta ja Hänen armoansa, voimaansa ja apuansa.

Kertoisitko tarkemmin tuosta ylemmyyden tunteesta uskon asioissa?

Pohdiin tässä, mitä sillä tarkoitat ja mitä se voisi olla, mutta en oikein pääse ymmärtämään.

Tiesitkö, että jokainen uskova tietää sen, että mitään hengellistä ei voi syntyä, lähteä, ihmisestä itsestään, eli jos ihmisessä jotain hyvää hengellistä onkin, se kaikki on Jumalasta ja tulee Jumalalta ja ihminen itse on vain astia, jota Jumala käyttää, joten miten tällaisena voisi olla mitenkään ylemmyyden tuntoinen??

Uskova on ihminen, joka on tullut tuntemaan ja tietämään oman raadollisuutensa ja huonoutensa ja uskaltaa sen myöskin tunnustaa ja siksi on pyytänyt Jeesusta elämäänsä avukseen, eli tämäkin sotii tuota ylemmyyden tuntoisuutta vastaan.

Minä ainakin kyselen toisilta ja haluan keskustella toisten uskovien kanssa sen vuoksi, että voisin oppia jotain, kuten kaikissa ihmissuhteissa, jokaisella on jollekin jotain annettavaa ja jokainen voi toiseltaan jotain oppia ja tällä asenteella meidän tulisi aina kohdata toiset ihmiset.

Jos ihminen haluaa olla vain itsekseen ja kuvittelee, että ei tarvitse ketään muita, eikä ole mitään syytä kysellä ja keskustella muiden kanssa, on yleensäkin sellainen henkilö, joka olettaa olevansa niin kaikki tietävä ja taitava, ettei tarvitse keneltäkään mitään ja myöskin niin itsekäs, ettei halua jakaa kenelekään mitään, eikä vain?

Jään odottamaan vastaustasi näihin pohdintoihin ja siihen, mikä Sinusta näissä keskusteluissa puhuu ylemmyyden tunteesta??
        Minä haluan oppia Sinulta tässä asiassa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7669
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1915
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1880
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1623
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1545
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      978
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      910
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      819
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      810
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      33
      783
    Aihe