Kyllä se niin on että suomessa kirkko keksii mitä vaan usko-monopolinsa ylläpitämiseksi. Nyt lainataan idästä. JeesusJoogaa kirkkoon, en ymmärrä miksi. Eikä ymmärrä moni muukaan, eturivissä vanha tuttu kirkolliskokousedustaja Pekka Reinikainen.
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/441382/Kirkko vastaa jasenkatoon itamaisilla herkuilla Joogasta tuli Jeesusjoogaa
KirkkoJooga & Pekka Reinikainen
8
181
Vastaukset
Nooh, noinhan se on aina ollut. Kuten tuossa uutisen lopussa todetaan. Kristinusko on kautta aikojen "lainannut" muilta uskonnoilta ja lyönyt lainauksiinsa oman leimansa päälle.
Ei mitään uutta auringon alla..T.S 24.1.13 Jeesus-jooga.
Erään seikan on arvoisa P. Reinikainenkin ymmärtänyt. "Reinikainen ymmärtää hädän: vain 15 % alle 30-vuotiaista suomalaisista uskoo kristinuskon jumalaan.
Se on paniikin paikka."
Kuka siis väittää, että nuoret aikuiset eivät ajattele omilla aivoillaan ?- Ymmärsitkö
eturivissä vanha tuttu kirkolliskokousedustaja Pekka Reinikainen."
Lueppa uudelleen, reinikainen nimenomaan kritisoi moista touhua.- ...
Lueppa uudelleen.
''Eikä ymmärrä moni muukaan, eturivissä vanha tuttu kirkolliskokousedustaja Pekka Reinikainen.'' - Ymmärsitko itse?
Niin?
Kirjotin "Eikä ymmärrä moni muukaan, eturivissä vanha tuttu kirkolliskokousedustaja Pekka Reinikainen."
Lueppa uudelleen...
"– Kirkon ei pitäisi tukea toimintaa, joka ammentaa elementtejä toisista uskonnoista. Siinä sahataan omaa oksaa, varoittaa kirkolliskokousedustaja Pekka Reinikainen."
-- Hyvästi joulu ja pääsiäinen!
"(Pekka Reinikaisen mielestä) esimerkiksi jooga ei ole kirkon opin mukaista toimintaa."
-- Samalla voisi väittää ettei liikunta kuulu kirkon oppiin. Jooga on rauhallista venyttelyä ja venyttely on terveellistä. Se sopii kaikenikäisille. Kyllä, olen kokeillut joogaa ja ihan mukavaa se on.
"Hiltunen puhuu kulttuurilainoista. Kristinusko on kautta aikojen ottanut elementtejä muista uskonnoista ja jopa pakanuudesta. Olennaista on, että lainaan lyödään oma leima päälle – valjastetaan se evankeliumin asialle."
-- Sentään kirkko myöntää tuon.
Minua ei kiinnosta, jos kirkko vetää jotain kursseja omissa tiloissaan. Jos he yrittävät näin saada lisää jäseniä, niin siitä vain. Tavallaan olen tämän kirkkojoogan puolella, koska se häiritsee Pekka Reinikaista ja muita fundamentalisteja. Tulevan keisari Palpatinen sanoin: "Good, good. Let the butthurt flow through you"."Kyllä se niin on että suomessa kirkko keksii mitä vaan usko-monopolinsa ylläpitämiseksi."
Samaa periaatetta on käytetty jo iät ja ajat. Milloin populaarikulttuuria ja kansantaruihin pohjautuvia vampyyri ja ihmisisusi tarinoita on valjastettu käyttöön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu513746- 1382543
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti182521Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett151983- 161446
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731347- 1061334
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1531053- 931027
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon21988