16-vuotias ja haluan kuolla

16vtyttö

Eli siis.. Mulla diagnosoitiin masennus jo 12-vuotiaana.
Mä oon mokannu liian monta kertaa. En näe enään valoa, tai toivoa tulevaisuuteen. Mut on raiskattu, on ollut perheväkivaltaa, mun veli kuoli auto-onnettomuudessa puol vuotta sitten ja oon yrittänyt tappaa itteni enemmän kuin kerran. Mulla on tulossa 2 oikeudenkäyntiä, toinen sen takia kun mut hakattiin sairaalaan asti ja toisesta en halua puhua kuin sen verran, että mulle on tulossa maksettavaksi tuhansia euroja sakkoja.. Mä en tiedä, miten mä selviin. Oon tosi vahva, myönnän sen itekkin mut tää on iha liikaa tälläselle tavalliselle tytölle. Haluun kysyy, miks mun pitäis ees jaksaa? Miks mun pitää kestää tälläistä? Edes näin kauan mua on pitäny täällä sairaala ja lääkkeet.. Mut on ajettu nurkkaan, enkä osaa enään kääntyä sieltä pois.. Mulla ei oo enään mitään, mä en yksinkertaisesti jaksa. Haluaisin toki, mutten enään vaa pysty. Oon juttelemassa jo kriisiavussa, terapeutilla, kuraattorilla, psykiatrilla ja sossuilla. Nekin on iha hukassa mun kanssa... En jaksa enään.

5

217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannustetaan yhdessä

      Kieltämättä on rankka ollut lyhyt elämäsi vahvallekin luonteelle. Jokainen tavallansa mokaa ja sinulla on paljon sellaista johon itse et ole mitenkään syypää.Ja muutama tuhat euroa ei maailmaa kaada ja niistä kyllä voi selvitä ja on velkajärjestelyjä ym. Sinulla on nyt vain halu unohtaa tuo kaikki pakenemalla kuolemaan. On kai nuo sossuvirkailijat selvitelleet monenlaista tilanetta - älä heitä ala säälimään jää. Tarvitset nyt apua ja kun selvitä niin sinulla ymmärrystä ja elänkokemusta kohdata niin hyviä kuin huonojakin asioita.Jospa tästä lähtien alkaakin seesteisemmät vuodet. Onko sinulla elämän koettelemukset nuoruudessa kun joku saa kohdata niitä sitten myöhemmin. Älä teen mitään hätiköityä ratkaisua vaan anna vielä itsellesi jatkoaikaa.Hyvä että saat noin avoimesti jakaa sydäntäsi.

    • Henkiset arpesi ovat syvät niitä pitää vaan kuroa umpeen. Jotkut noista asioista joita mainitsit eivät ehkä ikinä unohdu mutta sellaista asiaa et ole tehnyt mitä et saisi anteeksi. Rahaasioissa tulee vanhempanakin tehtyä virheitä esim ostettua sellainek auto joka maksaa yli kymppitonnin ja jota pitää korjailla melkein joka viikko:( jokaisesta nurkasta on tie pois mutta se ei ole itsemurha

    • SOS-kriisikeskus vastaa

      Hei

      Sinulla on erittäin rankkoja kokemuksia takanasi ja toivon, että löydät niihin parasta mahdollista apua. Vaikka koetkin auttavien tahojen olevan "hukassa" kanssasi, niin on kuitenkin hyvä kuulla, että saat apua. Sanot itsekin olevasi vahva ja luulen, että se tulee olemaan vahvuutesi jatkossakin. Anna paranemiselle aikaa ja jatka samalla vahvalla asenteella.

      Mikäli haluat jutella asioista vielä jonkun ulkopuolisen kanssa voit aina soittaa valtakunnalliseen kriisipuhelimeen. Puhelut maksavat vain operaattorin veloittaman puhelumaksun. Valtakunnallisen kriisipuhelimen numero on 010 195 202. Puhelin päivystää arkisin klo 9-06, lauantaisin ja juhlapyhinä 15-06, sunnuntaisin 15-22.

      Jos koet, että haluat mielummin kertoa olostasi kirjoittamalla, voit ottaa meihin yhteyttä Tukinetin kautta (www.tukinet.net). Tukinet päivystää joka arkipäivä 15-19. Tukinetissä on myös foorumeita, joista on mahdollista löytää vertaistukea ihmisiltä, jotka ymmärtävät tilannettasi oman kokemuksensa kautta.

      Ystävällisin terveisin,
      SOS-kriisikeskus / Vapaaehtoistyöntekijä Hansu

    • kyllä se siitä lähte

      Ja mulle 10 vuotiaana.Sitä kutsutaan elämäksi.Valo tunnelinpäässä on sammutettu säästö syistä.
      Vaikea tulevaisuuteen nähdä on pimeä voima peittää kaiken.
      Raiskattu eli olet kokenut. Kukapa ei perheväkivallasta olisi saanut nauttia
      varmaan kaikki 80-luvulla syntyneet.Se oli veljesi kohtalo/ongelma vaali sitä muistoa veljesi tuskin haluaisi tuollaista menoa.Älä koskaan yritä mitään, onnistu, muuten se on vain huomiohuorausta.
      Maksat sakot osissa äläkä tee rikoksia, ole sitten sisällä tai vaihda
      paikkakuntaa jos ei muuten onnistu.Helposti alat vaan elämään,
      epäilen vähän tuota vahvuuttasi.Ei se nyt vielä liikaa ole kun siinä elvistelet.
      Miksi pitäisi jaksaa? Kostoks. Samasta syystä kestät..Kostoks.
      Jää sinne nurkaan kunnes oot kunnossa.On hyvinkin,
      sulla on vapaus ja henki tallella.
      Jaksoit kirjoittaa tämänkin.Hyvin jaksoit huomenna jaksat lisää lepää paljon.

    • cfsdfsd4343343333343

      Kaikki samaan aikaan. Seems legit. Taitaa olla trolli kyseessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      48
      3301
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2451
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1810
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1633
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1107
    6. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      45
      995
    7. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      974
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      886
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      77
      881
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      814
    Aihe