Jehovan todistajat aikovat jatkaa henkilötietojen keräämistä

"Nyt valtuutettu pyytää kuitenkin vielä lisäselvitystä siitä, aikooko yhdyskunta muuttaa toimintatapojaan.
Tietosuojavaltuutettu Reijo Aarnio toteaa Turun Sanomille, että mikäli ohjeistus ei edelleenkään tepsi, ratkaistaan asia seuraavaksi tietosuojalautakunnassa. Jos tämäkään ei tuo ratkaisua, asia saattaa edetä korkeimpaan hallinto-oikeuteeen."


http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/10346-ts-jehovan-todistajat-keraeaevaet-laittomasti-henkiloetietoja


Parempi vain pitää ovi kiltisti kiinni Mormonien ja Jehovien pimputellessa ovilla.

20

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8+2

      Minä nyt kovasti ihmettelen mitä henkilötietoja jehovat kaupittelureissullaan asukkaista voivat saada.

      Kotirauhahäirintäähän se ovikellon rämpytys tietenkin on ja sen olen heille usein sanonutkin. Eipä ne ole muutamaan vuoteen enää häirinneet.

      • "Minä nyt kovasti ihmettelen mitä henkilötietoja jehovat kaupittelureissullaan asukkaista voivat saada."


        Se ei ole kovin kummoinen temppu. Mikäli jos henkilö osoittaa kiinnostusta heidän uskontoaan kohtaan. Tekevät he muistiinpanoja ihmisestä. Kyllä vihkonen ja kynä oli mukana viime kerralla ovelle tultaessa. Mutta sen jälkeen alkoikin aikamoinen ramppaaminen ovella. Kunnes pinna meni ja sanoin muutaman valitun sanan.
        Ei jäänyt ikävä.



        http://www.youtube.com/watch?v=LgX2yT-a7SM


      • Zompi6

        Ne voi kerätä mitäänkysymättä, jos oven avaa ikäarvion, sukupuolen, ja yrittää tehdä analyysin työssä/työtön?Ja kysymyksillä voi selvittää vaikka mitä.

        Olennaisinta on se onko heillä olemassa jonkinlainen keskusrekisteri, johon kerätään tietoja ihmisistä?


      • 8+2
        atac kirjoitti:

        "Minä nyt kovasti ihmettelen mitä henkilötietoja jehovat kaupittelureissullaan asukkaista voivat saada."


        Se ei ole kovin kummoinen temppu. Mikäli jos henkilö osoittaa kiinnostusta heidän uskontoaan kohtaan. Tekevät he muistiinpanoja ihmisestä. Kyllä vihkonen ja kynä oli mukana viime kerralla ovelle tultaessa. Mutta sen jälkeen alkoikin aikamoinen ramppaaminen ovella. Kunnes pinna meni ja sanoin muutaman valitun sanan.
        Ei jäänyt ikävä.



        http://www.youtube.com/watch?v=LgX2yT-a7SM

        Henkilötiedoista minä puhuin, en siitä millaisen käsityksen jehovat saavat siitä ihmisestä joka oven avaa.


      • 8+2
        Zompi6 kirjoitti:

        Ne voi kerätä mitäänkysymättä, jos oven avaa ikäarvion, sukupuolen, ja yrittää tehdä analyysin työssä/työtön?Ja kysymyksillä voi selvittää vaikka mitä.

        Olennaisinta on se onko heillä olemassa jonkinlainen keskusrekisteri, johon kerätään tietoja ihmisistä?

        Ei jonkun ihmisen arviointi ole sama asia kuin henkilötietojen rekisteröinti.

        "Valtuutettu on joutunut jo kahdesti puuttumaan Jehovan todistajien toimintaan, koska henkilötietolain mukaan nimien ja osoitteiden keräämiseen tarvitaan hänen tulkintansa mukaan kotikäyntitapauksissa ihmisten suostumus."

        Kai ne nyt osoitteen tietävät, kun ovellekin osaavat tulla. Minun ovessani on kaksi sukunimeä. Sukunimiä löytyy niin kerrostaloasuntojen ovista, kuin postilaatikoistakin.

        Mitään muuta nuo tyypit eivät voi minusta tietää, jos ei maistraatti heille tietoja myy.

        Enkä tajua sitäkään mitä he sillä tiedolla tekisivät olenko työtön, töissä, eläkkeellä tai mikä mahtaa olla tulotasoni. Onko joku niin tyhmä että alkaa tuntemattomille ihmisille ovella kertomaan itsestään kaiken?


      • 8+2 kirjoitti:

        Henkilötiedoista minä puhuin, en siitä millaisen käsityksen jehovat saavat siitä ihmisestä joka oven avaa.

        "Henkilötiedoista minä puhuin, en siitä millaisen käsityksen jehovat saavat siitä ihmisestä joka oven avaa."


        Asuinpaikka, nimi, ikä jne. kuuluvat henkilötietoihin. Esim henkilön iän voi päätellä, mutta senkin ylösottamisen pitää tapahtua haastateltavan suostumuksella.


        "Henkilötietoja ovat kaikenlaiset luonnollista henkilöä taikka hänen ominaisuuksiaan tai elinolosuhteitaan kuvaavat merkinnät, jotka voidaan tunnistaa häntä tai hänen perhettään koskeviksi. Niitä ovat koulussa esimerkiksi nimi, henkilötunnus, osoite, sähköpostiosoite sekä oppilaan arviointia, tukitoimia, poissaoloja, rangaistuksia ja oppilashuoltoa koskevat tiedot sekä tiedot erilaisten kurssien ja niiden osien suorittamisesta ja niistä saaduista arvosanoista."

        http://www.kunnat.net/fi/asiantuntijapalvelut/opeku/opetus_lakiasiat/salassapito/henkilotieto/Sivut/default.aspx


      • 8+2
        atac kirjoitti:

        "Henkilötiedoista minä puhuin, en siitä millaisen käsityksen jehovat saavat siitä ihmisestä joka oven avaa."


        Asuinpaikka, nimi, ikä jne. kuuluvat henkilötietoihin. Esim henkilön iän voi päätellä, mutta senkin ylösottamisen pitää tapahtua haastateltavan suostumuksella.


        "Henkilötietoja ovat kaikenlaiset luonnollista henkilöä taikka hänen ominaisuuksiaan tai elinolosuhteitaan kuvaavat merkinnät, jotka voidaan tunnistaa häntä tai hänen perhettään koskeviksi. Niitä ovat koulussa esimerkiksi nimi, henkilötunnus, osoite, sähköpostiosoite sekä oppilaan arviointia, tukitoimia, poissaoloja, rangaistuksia ja oppilashuoltoa koskevat tiedot sekä tiedot erilaisten kurssien ja niiden osien suorittamisesta ja niistä saaduista arvosanoista."

        http://www.kunnat.net/fi/asiantuntijapalvelut/opeku/opetus_lakiasiat/salassapito/henkilotieto/Sivut/default.aspx

        Joo joo, mutta minä sitä vaan tässä olen ihmetellyt, että mitä ne jehovat niillä tiedoilla tekevät! Tai mitä ne voivat muka tehdä.

        Koulu on ihan eri asia kuin joku pölynimurikauppias ovikelloa rimputtamassa.

        En minä pidä sen enempää jehovistakaan kuin muistakaan uskovaisista, mutta en nyt kuitenkaan tajua mikä tässä oikein on pointtina.


      • 8+2 kirjoitti:

        Joo joo, mutta minä sitä vaan tässä olen ihmetellyt, että mitä ne jehovat niillä tiedoilla tekevät! Tai mitä ne voivat muka tehdä.

        Koulu on ihan eri asia kuin joku pölynimurikauppias ovikelloa rimputtamassa.

        En minä pidä sen enempää jehovistakaan kuin muistakaan uskovaisista, mutta en nyt kuitenkaan tajua mikä tässä oikein on pointtina.

        "Joo joo, mutta minä sitä vaan tässä olen ihmetellyt, että mitä ne jehovat niillä tiedoilla tekevät! Tai mitä ne voivat muka tehdä."


        No sillähän voi mahdollistaa saada vaikkapa henkilön sukulissuhteet esille jos tarpeeksi pitkälle mennään. Sekä sen, kenelle propagandaa kannattaa tuputtaa. Eli kuka on hyvä kohde.

        Tuon videon tehneellä miehellä on ihan mielenkiintoinen pätkä myös siitä ketkä on Jehovan todistajien silmätikkuna.


        "Koulu on ihan eri asia kuin joku pölynimurikauppias ovikelloa rimputtamassa."


        Ja lahkon jäsenet eri kuin pölynimurikauppias.


        "En minä pidä sen enempää jehovistakaan kuin muistakaan uskovaisista, mutta en nyt kuitenkaan tajua mikä tässä oikein on pointtina."

        "Onko joku niin tyhmä että alkaa tuntemattomille ihmisille ovella kertomaan itsestään kaiken?"


        Se, että jehovan todistajat keräävät ihmistä lain vastaisesti tietoja ilman heidän henkilökohtaista lupaansa. Ja kyllä, on ihmisiä jotka ovat tarpeeksi tyhmiä avatakseen heille ovensa. Ja ompa myös ihmisiä jotka voivat olla herkkäuskoisia kääntymään lahkoihin riittävän painostuksen alla.

        Eikä ole muuten sattumaa, miksi jehovan todistajat/Mormoonit käyvät usein kaksin ovelta ovelle kiertelemässä.


      • 8+2
        atac kirjoitti:

        "Joo joo, mutta minä sitä vaan tässä olen ihmetellyt, että mitä ne jehovat niillä tiedoilla tekevät! Tai mitä ne voivat muka tehdä."


        No sillähän voi mahdollistaa saada vaikkapa henkilön sukulissuhteet esille jos tarpeeksi pitkälle mennään. Sekä sen, kenelle propagandaa kannattaa tuputtaa. Eli kuka on hyvä kohde.

        Tuon videon tehneellä miehellä on ihan mielenkiintoinen pätkä myös siitä ketkä on Jehovan todistajien silmätikkuna.


        "Koulu on ihan eri asia kuin joku pölynimurikauppias ovikelloa rimputtamassa."


        Ja lahkon jäsenet eri kuin pölynimurikauppias.


        "En minä pidä sen enempää jehovistakaan kuin muistakaan uskovaisista, mutta en nyt kuitenkaan tajua mikä tässä oikein on pointtina."

        "Onko joku niin tyhmä että alkaa tuntemattomille ihmisille ovella kertomaan itsestään kaiken?"


        Se, että jehovan todistajat keräävät ihmistä lain vastaisesti tietoja ilman heidän henkilökohtaista lupaansa. Ja kyllä, on ihmisiä jotka ovat tarpeeksi tyhmiä avatakseen heille ovensa. Ja ompa myös ihmisiä jotka voivat olla herkkäuskoisia kääntymään lahkoihin riittävän painostuksen alla.

        Eikä ole muuten sattumaa, miksi jehovan todistajat/Mormoonit käyvät usein kaksin ovelta ovelle kiertelemässä.

        Rautalangasta: Kysyvätkö jehovat henkilötietoja tai sukulaisuussuhteita ja sukulaisten osoitteita?

        Ja jos kysyvätkin, niin mitä sitten? Ei niihin ole pakko vastata.

        "Se, että jehovan todistajat keräävät ihmistä lain vastaisesti tietoja ilman heidän henkilökohtaista lupaansa."

        Mitä tietoja? Osoitehan heillä on selvillä kun ovikelloa soittavat. Jos joku kysyy sinulta vaikka bussipysäkillä missä asut, nimesi, ammattisi, palkkatulosi, niin sinäkö auliisti kerrot kaiken?


      • 8+2 kirjoitti:

        Rautalangasta: Kysyvätkö jehovat henkilötietoja tai sukulaisuussuhteita ja sukulaisten osoitteita?

        Ja jos kysyvätkin, niin mitä sitten? Ei niihin ole pakko vastata.

        "Se, että jehovan todistajat keräävät ihmistä lain vastaisesti tietoja ilman heidän henkilökohtaista lupaansa."

        Mitä tietoja? Osoitehan heillä on selvillä kun ovikelloa soittavat. Jos joku kysyy sinulta vaikka bussipysäkillä missä asut, nimesi, ammattisi, palkkatulosi, niin sinäkö auliisti kerrot kaiken?

        "Rautalangasta: Kysyvätkö jehovat henkilötietoja tai sukulaisuussuhteita ja sukulaisten osoitteita?"


        Jos en väärin muista niin jotain tämänsuuntaista on joskus kysytty.


        "Ja jos kysyvätkin, niin mitä sitten? Ei niihin ole pakko vastata."


        Otappa huomioon, mistä on puhe. Ei siitä mitä kysellään, vaan siitä mitä tietoja ihmisistä kerätään. Ja kenen luvalla.


        "Mitä tietoja? Osoitehan heillä on selvillä kun ovikelloa soittavat. Jos joku kysyy sinulta vaikka bussipysäkillä missä asut, nimesi, ammattisi, palkkatulosi, niin sinäkö auliisti kerrot kaiken?"


        Sepä siinä kun en itsekkään tiedä. Viimeksi muistiinpanovälineet olivat mukana. Ja jos jotain on kirjoitettu. Asiasta pitää kysyä lupa ennen ihmisen tietojen keräämisestä.


      • Zompi6
        8+2 kirjoitti:

        Ei jonkun ihmisen arviointi ole sama asia kuin henkilötietojen rekisteröinti.

        "Valtuutettu on joutunut jo kahdesti puuttumaan Jehovan todistajien toimintaan, koska henkilötietolain mukaan nimien ja osoitteiden keräämiseen tarvitaan hänen tulkintansa mukaan kotikäyntitapauksissa ihmisten suostumus."

        Kai ne nyt osoitteen tietävät, kun ovellekin osaavat tulla. Minun ovessani on kaksi sukunimeä. Sukunimiä löytyy niin kerrostaloasuntojen ovista, kuin postilaatikoistakin.

        Mitään muuta nuo tyypit eivät voi minusta tietää, jos ei maistraatti heille tietoja myy.

        Enkä tajua sitäkään mitä he sillä tiedolla tekisivät olenko työtön, töissä, eläkkeellä tai mikä mahtaa olla tulotasoni. Onko joku niin tyhmä että alkaa tuntemattomille ihmisille ovella kertomaan itsestään kaiken?

        Ei jonkun ihmisen arviointi ole sama asia kuin henkilötietojen rekisteröinti.

        Jos ihmisestä kirjoitettu arviointi kirjataan ylös, on se rekisteröity.

        Kai ne nyt osoitteen tietävät, kun ovellekin osaavat tulla. Minun ovessani on kaksi sukunimeä. Sukunimiä löytyy niin kerrostaloasuntojen ovista, kuin postilaatikoistakin.

        On hieman outoa, jos jehovan todistajat tulevat ihmisten oven taakse tietäen sen, ketkä kyseissä osoitteessa asuvat.

        Mitään muuta nuo tyypit eivät voi minusta tietää, jos ei maistraatti heille tietoja myy.

        Monissa eri rekistereissä on tietoja ihmisistä. Ja maksua vastaan niitä saa ostaa vaikkapa markkinointi tarkoituksiin.

        Enkä tajua sitäkään mitä he sillä tiedolla tekisivät olenko työtön, töissä, eläkkeellä tai mikä mahtaa olla tulotasoni. Onko joku niin tyhmä että alkaa tuntemattomille ihmisille ovella kertomaan itsestään kaiken?

        Sen he voivat arvioida. Ja tietoa tarvitaan jälkimarkkinoinnin toteuttamiseksi. On myös monia ihmisiä, jotka eivät osaa syystä tai toisesta arvioida tilannetta ja voivat kertoa tietojaa kyselijöille.


      • 8+2
        Zompi6 kirjoitti:

        Ei jonkun ihmisen arviointi ole sama asia kuin henkilötietojen rekisteröinti.

        Jos ihmisestä kirjoitettu arviointi kirjataan ylös, on se rekisteröity.

        Kai ne nyt osoitteen tietävät, kun ovellekin osaavat tulla. Minun ovessani on kaksi sukunimeä. Sukunimiä löytyy niin kerrostaloasuntojen ovista, kuin postilaatikoistakin.

        On hieman outoa, jos jehovan todistajat tulevat ihmisten oven taakse tietäen sen, ketkä kyseissä osoitteessa asuvat.

        Mitään muuta nuo tyypit eivät voi minusta tietää, jos ei maistraatti heille tietoja myy.

        Monissa eri rekistereissä on tietoja ihmisistä. Ja maksua vastaan niitä saa ostaa vaikkapa markkinointi tarkoituksiin.

        Enkä tajua sitäkään mitä he sillä tiedolla tekisivät olenko työtön, töissä, eläkkeellä tai mikä mahtaa olla tulotasoni. Onko joku niin tyhmä että alkaa tuntemattomille ihmisille ovella kertomaan itsestään kaiken?

        Sen he voivat arvioida. Ja tietoa tarvitaan jälkimarkkinoinnin toteuttamiseksi. On myös monia ihmisiä, jotka eivät osaa syystä tai toisesta arvioida tilannetta ja voivat kertoa tietojaa kyselijöille.

        SO WHAT??? Jos joku on niin helvetin tyhmä, että tuikituntemattomille ihmisille kertoo henkilötietonsa, niin jo on avutonta!

        En pidä jehovien uskontuputtamisesta, mutta eihän tässä koohkaamisessa ole kyse mistään henkilörekisteristä.

        Selvennetään vähän: Olen esimerkiksi vaikkapa kadulla, bussipysäkillä tai missä vaan ja minulla on vihko ja kynä mukana ja sanon, että teen galluppia, voisitteko vastata muutamaan kysymykseen. Sitten alkaisin utelemaan henkilötietoja, perhesuhteita ja muita. Voi hyvin olla, että jotkut vastaavatkin, mutta siinä ei ole kyse henkilörekisteristä.


      • 11+4
        8+2 kirjoitti:

        SO WHAT??? Jos joku on niin helvetin tyhmä, että tuikituntemattomille ihmisille kertoo henkilötietonsa, niin jo on avutonta!

        En pidä jehovien uskontuputtamisesta, mutta eihän tässä koohkaamisessa ole kyse mistään henkilörekisteristä.

        Selvennetään vähän: Olen esimerkiksi vaikkapa kadulla, bussipysäkillä tai missä vaan ja minulla on vihko ja kynä mukana ja sanon, että teen galluppia, voisitteko vastata muutamaan kysymykseen. Sitten alkaisin utelemaan henkilötietoja, perhesuhteita ja muita. Voi hyvin olla, että jotkut vastaavatkin, mutta siinä ei ole kyse henkilörekisteristä.

        ''Voi hyvin olla, että jotkut vastaavatkin, mutta siinä ei ole kyse henkilörekisteristä.''
        No onpas.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Henkilörekisteri


      • 8+2
        11+4 kirjoitti:

        ''Voi hyvin olla, että jotkut vastaavatkin, mutta siinä ei ole kyse henkilörekisteristä.''
        No onpas.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Henkilörekisteri

        Ei tietenkään ole. Voithan sinä kerätä tietoja vaikka keneltä kysymällä vaikka mitä, mutta tuohon laittamaasi linkkiin se ei liity mitenkään!


      • 11+4
        8+2 kirjoitti:

        Ei tietenkään ole. Voithan sinä kerätä tietoja vaikka keneltä kysymällä vaikka mitä, mutta tuohon laittamaasi linkkiin se ei liity mitenkään!

        Jos sinä keräät tietoja henkilöistä ja tallennat ne, sinulla on henkilörekisteri.


    • Joku aika sitten ovikello soi ja muutama Jehovantodistajareppana oli oven takana markkinoimassa uskoaan. Tietävät ilmeisesti meikäläisen vakaumuksen aikaisempien keskustelujen perusteella ja olivat ottaneet tällä kertaa mukaan jonkun nuoremman "raamattuekspertin" :) Mikäs sen mukavampaa. Kaverin käytös oli kyllä sitä tasoa että itselleni heräsi epäilys että olisi jonkunasteisessa psykoosissa.. Murensin ja kyseenalaistin yksi kerrallaan heidän väitteensä ja jäätiin loppujen lopuksi sellaisiin puheisiin että kaveri tuo postilaatikkooni "jäätävät" todisteet heidän väitteistään seuraavana päivänä, viimeistään viikon sisällä. Kävi jotenkin sääliksi sitä heppua.. Kovasti yritti ja oli varmasti tankannut Jehovan todistajien kirjallisuutta aamusta iltaan ja piti sitä totena, mutta kaltaiseni ateisti sai selvästi mielen pahasti järkkymään..

      Nyt on kulunut jo kuukausi tai kaksi eikä vieläkään ole todisteita näkynyt postilaatikossa.. :)

    • >>>Parempi vain pitää ovi kiltisti kiinni Mormonien ja Jehovien pimputellessa ovilla.>>>>

      Entäs seuraava vastaveto.

      Olkaa hyvä ja käykää sisään ja istumaan. Minä otan keskustelumme videolle.
      Saahan sitä kotonaan kuvata.

      • Tiedän tapauksen missä henkilö kutsui perseet olalla tupaan päiväkahville kaksi jumalan sanan lähettilästä. Olivat kuulemma olleet aika vaivaantuneita.


      • atac kirjoitti:

        Tiedän tapauksen missä henkilö kutsui perseet olalla tupaan päiväkahville kaksi jumalan sanan lähettilästä. Olivat kuulemma olleet aika vaivaantuneita.

        En tiedä miten jehovat mahtaisivat sitten suhtautua kun panisi videon youtubeen ja linkki heidän keskustelupalstalle .

        Voin joskus kokeilla jos sattuvat kotiini :)


    • jgfgljg

      Ajatelkaa miten kiitollinen CIA on kun se saa lähes kaikkien ihmisten tiedot. Ne jotka käännyttävät heti ovelta, ovat tietenkin kommunisteja...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3219
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1743
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1275
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1253
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1159
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      46
      1045
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      964
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      906
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      64
      821
    Aihe