Monen mielestä varmaan aika typerä kysymys mutta itselle kuitenkin vierasta ollut ennen tätä. Aiemmin ollut verotus niin pienimuotoista ja aina tullut palautusta, nyt kuitenkin muutamien myyntien takia kiitettävät luovutusvoittoverot 2003 vuodelta paukkuvat maksuun.
(Jos on jotain merkitystä niin verot ovat syntyneet niin että olen ns. maatalouspuolen "asiakas". Pitkä juttu selittää mutta lyhyesti sanoen olen aina ollut vain paperilla ja nyt tuli ensimmäisen kerran tilanne että itse tarvi asiat hoitaa, ja olen AIVAN pihalla.)
Jos oikein olen ymmärtänyt niin lokakuun lopussa tulevassa verolipussahan on summa joka tulee maksettavaksi, sen tiedänkin aika tarkalleen mutta entäs takaisinmaksun aika? Näinhän lukee viraston sivuilla:
Jäännösveron eräpäivät ovat 2.12.2004 ja 4.2.2005.
Jos oikein ymmärrän niin eikös itseäni koske juuri tuo. Ei ongelmaa sen puoleen että rahat löytyvät kyllä joilla maksaa mutta milloin tiedonsaannin jälkeen sitten "saa" maksaa. Onko se siis tuo ensimmäinen eräpäivä ja mitä ylipäätään tuo toinen eräpäivä tarkoittaa? Saa valita kumpana maksaa kenties...?
Verojen maksamisesta
Kysyjä
2
249
Vastaukset
- menee
Saat kyllä kirjeen hyvissä ajoin verotoimistolta ja sen sisällä on aivan tavallinen tilisiirtolomake eräpäivineen ja summineen.
Nuo kaksi päivää tarkoittaa sitä, että jos summa on iso, se voidaan maksaa kahdessa erässä, puolet ja puolet. Et siis itse voi valita koska maksat, niissä on kyllä eräpäivät. Odottele rauhassa.- Kysyjä
Kunhan vain kysyin miten homma menee kun ei ole juurikaan tietoinen asioista. Kuten sanoin niin ihan köntissä maksan mutta ihan vaan nuo päivät kiinnostivat kun oli merkitty tuollalailla kaksi eri aikaa.
Kiitoksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."432160Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1801941- 1161362
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711160- 96972
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73919Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78869Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki44855Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347931802- 54701