Verojen maksamisesta

Kysyjä

Monen mielestä varmaan aika typerä kysymys mutta itselle kuitenkin vierasta ollut ennen tätä. Aiemmin ollut verotus niin pienimuotoista ja aina tullut palautusta, nyt kuitenkin muutamien myyntien takia kiitettävät luovutusvoittoverot 2003 vuodelta paukkuvat maksuun.

(Jos on jotain merkitystä niin verot ovat syntyneet niin että olen ns. maatalouspuolen "asiakas". Pitkä juttu selittää mutta lyhyesti sanoen olen aina ollut vain paperilla ja nyt tuli ensimmäisen kerran tilanne että itse tarvi asiat hoitaa, ja olen AIVAN pihalla.)

Jos oikein olen ymmärtänyt niin lokakuun lopussa tulevassa verolipussahan on summa joka tulee maksettavaksi, sen tiedänkin aika tarkalleen mutta entäs takaisinmaksun aika? Näinhän lukee viraston sivuilla:

Jäännösveron eräpäivät ovat 2.12.2004 ja 4.2.2005.

Jos oikein ymmärrän niin eikös itseäni koske juuri tuo. Ei ongelmaa sen puoleen että rahat löytyvät kyllä joilla maksaa mutta milloin tiedonsaannin jälkeen sitten "saa" maksaa. Onko se siis tuo ensimmäinen eräpäivä ja mitä ylipäätään tuo toinen eräpäivä tarkoittaa? Saa valita kumpana maksaa kenties...?

2

249

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menee

Saat kyllä kirjeen hyvissä ajoin verotoimistolta ja sen sisällä on aivan tavallinen tilisiirtolomake eräpäivineen ja summineen.
      Nuo kaksi päivää tarkoittaa sitä, että jos summa on iso, se voidaan maksaa kahdessa erässä, puolet ja puolet. Et siis itse voi valita koska maksat, niissä on kyllä eräpäivät. Odottele rauhassa.

• Kysyjä

Kunhan vain kysyin miten homma menee kun ei ole juurikaan tietoinen asioista. Kuten sanoin niin ihan köntissä maksan mutta ihan vaan nuo päivät kiinnostivat kun oli merkitty tuollalailla kaksi eri aikaa.

Kiitoksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      43
      2160
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      180
      1941
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1362
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1160
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      972
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      919
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      869
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      44
      855
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      31
      802
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      54
      701
    Aihe