Hevosen kokeilu ?

Vikiop3

Kertokaapa minkälaista on ollut mennä kokeilemaan hevosta jonka aikoo ostaa? Ovatko hevosen myyjät yleensä minkälaisia? Oletteko menneet mastoon, ilman satulaa ym kun kokeilitte hevosta? Onko hevosen myyjä ollut mukanasi koko kokeilun ajan vai antanut sinun mennä yksin ? Kiitos vastauksista !

17

1706

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katherine__

      Yleensä kokeilu on mennyt näin

      Tallissa ekaksi myyjän kanssa laitetaan heppa kuntoon. Samalla voi tarkistaa, että jalat ja muut paikat on kunnossa (ei aristele mitään, kaviot normaalilämpöiset, ei nestettä jaloissa jne...) ja että hevonen antaa koskea joka paikkaan.

      Ratsastuksessa myyjä on yleensä näyttänyt hevosta hieman, ratsastanut siis sen tasoisia asioita mitä hevonen osaa. (jos hevosen sanotaan olevan HeA-tasoinen, oletan että myyjä näyttää sen tasoista menoa).

      Myyjän jälkeen itse ratsastan. Kokeilen perusjutut, eli siirtymiset, käännökset jne... Itse olen ostanut estehevosen, joten myös hyppäsin hieman. Kannattaa tehdä sen tasoisia asioita, mitä itse osaa varmasti, myyntihepan kanssa on turha lähteä kokeilemaan, jos on itse epävarma.

      Itse en ole maastossa käynyt myyntiheppojen kanssa.
      Jos etsii ihan maastopollea, maastossa on toki hyvä käydä pieni kierros, jos vaan mahdollista.

      Ilman satulaa en ole myöskään mennyt, enkä näe siinä mitään tarpeellistakaan. Turha ottaa turhia riskejä vieraan hevosen kanssa.


      Myyjä on ollut koko ajan paikalla ja se on ehdottomasti hyvä. Jos myyjä poistuu paikalta ja sattuu jotain, voi olla äkkiä ongelmia, että kuka korvaa.

    • Vikiop3

      Tuo valaisi asiaa paljon :D kiitos! Itse olisin melkeinpä vaan maasto pollea hankkimassa joten maastoon olisi kiva käydä kokeilemassa niin näkisi onko minkälainen maastossa :)

    • Meillä meni samaan tapaan kuin katherine kuvaili, mutta teimme myös pienen maastolenkin. Ihan yleisratsuksi sitten meille tuli. Riippuu myyjästä mitä käytäntöä kukin noudattaa.

    • Vikiop3

      Kiitos vastauksesta :) ajatten kiutenkin hevosta enimmäkseen ilman satulaa ratsastella joten haluaisin tietää minkälainen hevonen on ilman satulaa. Saa varmaan kokeilla ilman satulaa jos pyytää ...

    • Luulisin... En ole koskaan kuullut kenenkään ratsastaneen ilman satulaa koeratsastuksessa, mutta ei kai sitä mikään estäkään. Jos myyjä siitä kieltäytyisi, niin kyllä alkaisin ihmetellä, että minkähän vuoksi.

      Onnea etsintään!

    • Vikiop3

      Niin oikeassa olet :D

    • Mitä ihmettä höpiset, hevos rakas? Onko elämäsi mielenkiintoisin asia todellakin ventovieraiden ihmisten seksielämä? Oletpa puutteessa...

    • Kasiro

      Joo, Hevos rakas, oletpa typerä. Mistä toi seksi edes tuli mieleesi? Eihän kysymyksessä ollut mitään siihen suuntaan viittaavaa. Hanki itsellesi elämä!

    • nöfnöf

      Katherine kuvaili toimenpiteen tosi hyvin, mutta kyllä, maastoon kannattaisi mennä. Mun mielestä on tärkeää tietää, miten hevonen suhtautuu maastossa menemiseen niin yksin, omistajan / muun tutun henkilön kanssa, hevosen kanssa tai ventovieraan kanssa.

    • Minäminäminäminä

      Olisin kiinnostunut vuokraamaan ponia tai pientä hevosta lähinnä kentälle ja maastoon, mahdollisuuksiren mukaan myös esteille. :)
      Olen 13 vuotta ja mitoiltani noin 160/40. Ratsastuskokemusta minulla on 4 vuodelta erilaisista ja erikokoisista hevosista ja poneista. Olen vuokrannut aikaisemmin oria, joten kokemukseni ei perustu vai ratsastuskouluun. Minulla on ollut monta hoitoponia, ja on nytkin. Ratsastan tällä hetkellä erittäin kuumaa ja haastavaa ponia Nina Winqvistin valmennuksessa. Saan autokyydin, ja toinen vanhemmistani tulisi joka kerta mukaani. :) Olen luotettava, reipas ja motivoitunut nuori heppatyttö. :)
      Hepan/ponin tulisi olla pääkaupunkiseudulla tai sen lähellä, hieman pidempikään matka ei haittaa, kun saan autokyydin. Muuten ratsulle ei ole sen kummempia vaatimuksia. :)
      Toivoisin, että monet vastaisivat! :D Jos luulet, että sinulla tai tuttavallasi olisi minulle sopiva poni, laita ihmeessä viestiä! :D (sähköpostiosoitteesi tai puhelinnumerosi alle, niin otan yhteyttä)

    • saatana1

      siis vittu pää kiinni niinkuin olis jo.

    • hnhölhölhöhölk

      ylkghlkghlihgölkhökhök

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe