Mä nyt kyllä taidan kirjottaa väärälle palstalle, mutta kaipa täälläkin osataan vastata.
Elikkä minä olen 19 vuotias jannu ja lukion viiminen vuosi menossa. Tai no enhän mä lakkia saa ja ensi vuonna vielä pitäs tulla muutama jakso vääntää.
Nyt sitten olisi ne penkkarit ja mä meinaan, ettei mua huvita siihen osallistua ku en mä tavallaan ole edes abi. Kyrsii jo muutenki iha tarpeeks ja aina on ollu jotenki ulkopuolinen olo näissä tapahtumissa. Myös jotenki ahdistavia tilanteita.
Mulla siis ei mee muutenkaa oikeen hyvin, avautusinki siitä jo toisella palstalla, mutta onko kenelläkään kokemusta siitä, että saako esimerkiksi nyt penkkareista vaputuksen. meinannu kysyy opettajalta sitä, mutta en sitten ole viitsinyt. olen nähkääs vähäsen ujo.
Vapautus koulun tapahtumista
10
189
Vastaukset
Kannattaa mennä koska noi on niitä kerran elämässä koettavii asioita niin ei kaduta sit isona kun et menny
- Kylmät kädet
Lopetit viimeisenä vuonna? Eli et halua kirjoittaa?
Kirjoitukset on lasten leikkiä. Se vaatii vaan luovuutta, ei tietoa.- Naapurin poika
Siis kyllä mä kirjotan ja saatan päästä kaikista jopa läpi, mutta mulla jää uupumaan kursseja sen verran etten saa lakkia nyt.
- Kylmät kädet
Naapurin poika kirjoitti:
Siis kyllä mä kirjotan ja saatan päästä kaikista jopa läpi, mutta mulla jää uupumaan kursseja sen verran etten saa lakkia nyt.
Tunnen kans henkilökohtaisesti yhden tyypin, joka ei koskaan kirjoittanut lakkia, koska pari kurssia jäi uupumaan kolmannelta vuodelta. Ehkä tavallaan ymmärrän, ehkä en.
- Vänhako äiti
En usko, että penkkareihin on mikään pakko osallistua. Minun vanhempi poikani ei osallistunut niihin aikoinaan, koska ei olisi tuntenut oloaan niissä kovin kotoisaksi, on sellainen yksinään viihtyvä tyyppi. . Kannattaa ehkä kuitenkin varmistaa joltakin opettajalta asian laita.
- Entinen nuori
Ei tarvitse mennä tapahtumiin, jotka ei liity opetukseen. Lukio ei voi velvoittaa osallistumista.
Kouluaikaan olin kiusattu puhevikani vuoksi päiväkodista lukioon asti. En osallistunut lukiossa mihinkään vanhojen tansseihin, penkkareihin tms. Keneltäkään en todellakaan kysynyt lupaa saada olla mahdollisimman paljon poissa yhteisöstä, joka kiusasi.
Nyt poikani on lukiossa. Hän ei osallistu vanhojen tansseihin, koska ei huvita. Ei ole tullut mieleenkään, että tähän joku lupa pitäisi kysyä.
Tee omat ratkaisusi ja luota niihin.
Paljon kannustusta sinulle kivikkoisella tielläsi. Elämä on joskus ihan p..aa, mutta ei onneksi välttämättä koko ajan ja loputtomasti.- Naapurin poika
Ei tosiaan kyllä huvittaisi mennä, koska pitäisi sitten joku puku kehitellä ja ties mitä muuta kaikkea. Tuntuu, että mulla on tarpeeksi paineita muutenkin muista asioista.
Kaipa minä kysäisen opettajalta asiasta.
- Keissa
Tietenkin jos nuo penkkarit tapahtuvat normaali koluohjelman puitteissa niin se on sitten poisoloa koulusta. Itse en muista kun aikaa on vierähtänyt kymmeniä vuoisa. En tainnut silloin päivästä nauttia (oli vain jotain hälmöä touhuilua ja vahän haikeuttakin kun olimme viimeisiä hetkiä yhdessä, vaikka ei niin läheisiä ystäviä olutkaan. Päätä itse. Kuitenkin hyvää harjoitusta tuollainen kaikki ujolle on. Ei kannata jäädä sivuun.
- Naapurin poika
No siis se ujous ku laitoin tuohon viestiin taisi olla vähän väärä sanamuoto, tarkotan varmaan enemmänkin, etten kehtaa kysyy opettajalta, jos ei oo mahollista, etten tee ittestäni sitten iha hölmöä. Olenhan mä toki aika hiljanen ja tykkään olla yksikseen, mutta se ei liity mitenkää siihen, että haluun olla poissa tuosta tapahtumasta.
- lukiosta päässyt
En mä ainakaan penkkareihin osallistunut kun oli ajankohtaista enkä siitä kenellekään sen kummemmin ilmoitellut. Multa kysyttiin että olenko osallistumassa kun penkkareiden järjestämisestä puhuttiin ja vastasin vaan että en. Ei siinä mitään sen ihmeellisempää. Penkkaripäivänä opiskelin normaalisti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa752873- 592831
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun172713- 412082
- 532061
Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus2792057Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi211311- 421170
Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo31114Aamun Trump
"DR: Trumpin väki lahjoi kodittomia grönlantilaisia esittämään Trump-faneja" Sillä lailla.961019