aivopaineen mittaus kokemuksia?!

jännitäjä

Onko joku ollut? Olisi kiva kuulla kokemuksia..
Jännittää mitä tulemaan pitää.. Päähän porataan reikä, laitetaan jokin anturi mittaamaan ja seurataa ilmeisesti muutama päivä?!

6

4003

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta on.

Minulle on tehty aivopaineen mittaus.Olin hereillä,mutta annettiin suoneen suoraan
      rauhoittavaa lääkettä ja tietenki kipulääkettä.Hyvin meni,kipua en tuntenut lainkaan.
      jälkikäteen oli pahat päänsäryt,mutta sain suoneen koko ajan kipulääkettä,se auttoi.(päänsäryt kesti n.3pv.)Anturat päässä ja mittauslaite kädessä pystyin
      kulkemaan osastolla.Selvisi,että minulla oli alipaine päässä aina,kun olin pystyssä.Shuntti minulla oli
      leikattu jo aiemmin,nyt sitten shuttia säädettin,että saataisiin oikea paine.Olet varmaan,jo käynyt mittauksessa,mutta olisi kiva kuulla,miten meni?ja minkälaiset
      paineet todettiin?ja minkä oireiden vuoksi tehtiin?Tsemppiä

• Tiina18

Osaatko kertoa miltä tuntuu kun aivopaineet nousee, tekeekö päänsärkyä vai mitä tuntemuksia? Äidiltäni jouduttiin ottamaan suntti pois tulehduksen vuoksi ja nyt meidän pitäisi päättää laitetaanko se takaisin jos paineet alkavat nousta. Äitini ei itse pysty puhumaan, joten on vaikea tietää hänen tuntemuksiaan. Olisin kiitollinen vastauksestasi,

• kokemusta on
        Tiina18 kirjoitti:

Osaatko kertoa miltä tuntuu kun aivopaineet nousee, tekeekö päänsärkyä vai mitä tuntemuksia? Äidiltäni jouduttiin ottamaan suntti pois tulehduksen vuoksi ja nyt meidän pitäisi päättää laitetaanko se takaisin jos paineet alkavat nousta. Äitini ei itse pysty puhumaan, joten on vaikea tietää hänen tuntemuksiaan. Olisin kiitollinen vastauksestasi,

Kova päänsärky,kuvottaa,huippaa, väsyttää,kun on pystyssä.makuuasento helpottaa.Minulla
        on silloin alipaine päässä,elikkä shuntti vetää liikaa nestettä.Taas toisaalta,jos
        aamuyöstä herää kovaan päänsärkyyn,silloin on ehkä kyseessä korkeapaine???
        Päänsärky vielä kovempi on pakko nousta istumaan.Varmaan huomaatte äitinne
        ilmeestä ja tuskaisesta olosta,kun on kova särky,(paine) päässä .Kävelyyn myös paine voi vaikuttaa.

• sellastakysysin

Voiko joku kertoa mistä syystä aivoihin voi tulla painetta.

• Saman kokenut

Multakin mitattiin aivopaineita viime syksynä mutta sen jälkeen en saanut liikkua mihinkään muualle kuin vessaan enkä sinnekkään saanut mennä yksin toisaalta se varmaan johtui siitä että olin aika huonossa kunnossa kun ei jalat pysynyt kunnolla alla. Mutta se ei sattunut yhtään mulle laitettiin joku piikki et en tuntenut mitään. Kun sit oli se putki päässä niin aina kun nauroin tai hymyilin niin tuntui pientä kipua mutta muuten ei oikeestaan tuntunut mitään.

• kokemusta on

hei! saman kokenut
      Minkälaiset paineet,sinulla todettiin?onko sinulla shuntti?jos on niin onko oireita?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4196
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3482
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2893
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2729
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2532
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2134
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1226
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      149
      1167
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1016
    Aihe