Tietokone jumittaa käynnistyksen jälkeen?

kone jumittaa

Mistäköhän pitäisi alkaa vikaa hakea, kun tilanne on seuraavanlainen: Kun tietokoneen käynnistää, Windows XP käynnistyy ihan normaalin tuntuisesti, mutta kun yrittää sitten avata jotain ohjelmaa, mitään ei tapahdu. Hiiri liikkuu, mutta kun klikkaa kuvaketta joko mitään ei tapahdu tai sitten kuvake muuttuu siniseksi (valituksi) vähäksi aikaa ja taaskaan mitään ei tapahdu. Tällä hetkellä kone on tuossa päällä, yksi kuvake valittuna ja hiiren nuolen tilalla tiimalasi. Mutta mitään ei tapahdu :). Ctrl Alt Del ei tee mitään.

Yritin käynnistää koneen vikasietotilassa, ja siellä kaikki toimi ihan hyvin nettiä myöten. Eli ilmeisesti jossain on vika, mutta missä? Kone toimi vielä eilen illalla ihan normaalisti, mutta aamulla, kun piti mennä nettiin, se olikin jumissa (konetta ei sammutettu välillä, vaan se oli "itsestään" jumittanut).

7

746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeile palauttaa XP vikasietotilassa muutama päivä taaksepäin palautuspisteiden avulla. Se auttaa yleensä noihin ongelmiin.

    • kone jumissa

      Kiitos vinkistä, mutta nyt täytyy sanoa, että Power of posting todellakin toimii. Istuin tässä tietokoneen vieressä läppärini kanssa ja yhtäkkiä kuului xp-koneesta rutinaa ja näyttö meni hetkeksi pimeäksi. Parin sekunnin jälkeen kuva palautui ruutuun, ja ruudulla oli palomuurin ilmoitus virustorjunnan päivityksestä sekä toinen ilmoitus, jossa luki jotain, että Palvelin on varattuna, ja jotain ei voitu tehdä. Klikkailin ilmoitukset pois ja nyt kone toimii taas ihan normaalisti. Tämä siis sen jälkeen, kun kone oli ensin useaan kertaan käynnistetty uudestaan, käyty vikasietotilassa ja käynnistetty taas uudestaan. Nyt ei kyllä tajua enää yhtään mitään!

    • Misrä palomuurista tai virustorjunta ohjelmasta on kyse?

      • kone jumissa

        Comodon palomuuri ja AVG:n virusohjelma, ilmaisversiot molemmat.


    • Comodo kannattaa poistaa. Windowsin oma palomuuri on täysin riittävä ja muut vaan hidastaa konetta. Itse vaihtaisin AVG ohjelman esim Avastiin tai MSE, koska ne on kevyempiä.

      • kone jumissa

        Selvä, näin tullaan tekemään :). Kiitos avusta ja vinkeistä!


    • Ole hyvä!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1899
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1854
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1845
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1360
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1296
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1281
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe