VALIO

maito3

Vali hiinoitteli itsensä pihalle kaupoista,en voi ymmärtää tuollaista touhua.

7

419

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paskavaltio

Takana on kilpailuviranomaisen määräys, Valio on kuulemman myynyt maitoa liian halvalla. Valtion mielestä Suomen kansalaisten on maksettava kaikesta kalleimman mukaan, liian halvalla myyminen on rikos.

• wdthjgfdj

No eipä tuolla alalla paljon kilpailua ole... Onhan Ingman ilmoittanut jo myös nostavansa hintoja. Tässä on sellainen kartelli mitä kukaan ei koskaan tule tutkimaan...

• paskavaltio

Oletetaampa että kilpailuviraston teoria kävisi toteen ja Valio onnistuisi ns. polkumyynnillään "savustamaan" kilpailijat pois markkinoilta ja sitten nostaisi hinnat pilviin.
      Mitä sitten tapahtuisi?

Uusi toimija tulisi markkinoille, esim. Arla Ingman ja möisi maitoa halvemmalla kuin Valio saadakseen markkinoilta jalansijaa jolloin myös Valion olisi jälleen laskettava hintoja pysyäkseen mukana.

Näin toimii aito vapaa kilpailu, ei siten kuin kilpailuvirasto luulee.

Kilpailuvirastossa on ilmeisen epäpätevää porukkaa puuhastelemassa ja sotkemassa asioita, joutaisi erottaa heidät kaikki ja lakkauttaa mokoman kelvottoman viraston!!

• Maitolaiva tulee

Niin se vapaa kilpailu toimisi, jos olisi oikeaa kilpailua. Kaksi maidonjalostajaa ei riitä siihen, varsinkaan kun toinen on raaka-aineen tuottajien omistuksessa ja voi pelata raakamaidon hinnalla. Paikallisilla pikkumeijereillähän ei ole valtakunnallista merkitystä.

Kunnon kilpailuun tarvittaisiin tuontia, ja siihenhän alkaa nyt hinnankorotusten jälkeen olla kannattavia mahdollisuuksia.

• Anonyymi

Valio taktiikkana tuntuu olevan ostaa yrityksiä ja ostaa täten kilpailijat pois markkinoilta. Sitten ostetun yrityksen porukalle annetaan kenkää ja johtajat nostaa suuret bonukset. Vastuullinen, vastuullisempi, Valio.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valio taktiikkana tuntuu olevan ostaa yrityksiä ja ostaa täten kilpailijat pois markkinoilta. Sitten ostetun yrityksen porukalle annetaan kenkää ja johtajat nostaa suuret bonukset. Vastuullinen, vastuullisempi, Valio.

Myös vuoden ruokahuijaus tittelin ovat saavuttaneet:
        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2016012821032590

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      50
      3834
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3415
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2791
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2438
    5. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1869
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1799
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      185
      1756
    8. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      27
      1477
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      386
      1459
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1238
    Aihe