Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Parantuneet! Kuinka kävi painollenne

passing-by

..kun lakkasitte oksentamasta ja aloitte syödä normaalisti? (ja kuinka kauan olitte sairastaneet tuolloin, olitteko minkä kokoisia?)

Olen kuullut osan lihoneen, osan laihtuneen. Olisi kiva tietää, miten teillä ? Itselläni parantumisen eteneminen on tyssännyt juurikin lihomisen pelkoon, siihen että turpoaisi järkyttävästi aineenvaihdunnan oltua seis jo vuosia jne...

Kiitän tuhannesti vastauksista!

6

502

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jen1

      Sairastin bulimiaa n. 6 vuotta, välillä oksentelu paremmin kurissa, välill huonompia aikoja. Nyt parantunut itsetunnon vahvistumisen ja aikuistumisen, säännöllisten ruokarytmien ja laihdutuksen lopettamisen myötä. Olen paljon hoikempi kuin sairausvuosina! Minulla on energiaa touhuta ja innostua ihanasta elämästä! Aineenvaihdunta lähtee heti vilkkaasti toimimaan, kunhan alat syödä kunnolla! Älä huoli, tärkeintä on että paranet!

    • s-h2

      Hei. Minäkin olen parhaillaan parantumisentiellä. Pienin askelin tässä on menty eteenpäin, mutta myös minua pelottaa että paino nousee valtaviin lukemiin ja se jarruttaa tätä parantumista toooooosi paljon :(. Voi kun vaa pystyis luottaa siihen että kyllä se aineenvaihdunta käynnistyy ja tuskin sitä lihoo, ehkä just päinvastoin.

    • passing-by

      kiitti vastanneille (:

      Minua asia nyt vaivaa etenkin sen takia, että oksentelu on ollut jo vuosia päivittäistä - välillä rajumpaa ahmimiskohtauksien takia, nykyään syön käytännössä vain kerran päivässä, toki isohkon määrän kerralla, ja oksennan mahan niin tyhjiin kuin saan... Ja alipainon puolella ollaan. Normaalipainoisilla en epäile tuota parantumista seuraavaa laihtumista, mutta entäs kun on tällainen kuiva orava? :l

      Muuten on jo asiat kunnossa, siis psyykkiset ongelmat, ja pystyn suhkot normaalia elämää elämään. Mutta kehonkuva on niin vääristynyt, itsetunnossa ei kehumista ja buliminen syömiskäytös pinttynyt jäädäkseen, sekä tuo sairaalloinen pelko lihomisesta.. huoh

    • bulimikko

      oksentelin sen 4-5 kertaa päivässä n. vuoden ajan. Aloittaessani paino oli n.66kg, pituus 169. Oksentamisen myötä paino tippui ja tippui, välillä taas nousi, mutta sitten tippui taas. Vähimmillään paino oli 53, mistä se ei enää suostunut tippumaan. Nyt 3kk takana normaalia syömistä, välill vähän enemmän roskaruokaa ja välillä vähemmän, ja paino pysyy kiltisti siinä 55-56kg välillä. Näytän paljon hoikemmalta nyt, kuin silloin kun painoin 53, koska oksentelua seurasi älytön turvotus. Parempi näin :)

    • musttarr

      Oksentamisen kun lopetin jatkui kuitenkin satunnainen ahmiminen joten paino vain nousi. Suht korkealla se onkin pysynyt ja nykyään sitä on TODELLA hankala edes saada pois. Ei siinä muuten mutta olen kamppaillut ensin anoreksian sitten bulimian ja ahmimisen kanssa, joten painoni on seikkaillut kahden vuoden aikana 39-65kg välillä. On siinä tuttavilla ihmettelemistä kun edellisestä tapaamiskerrasta olenkin paisunut/kuihtunut huomattavasti :D ihan huvittaa

    • back to bulimia

      No, päin vittuahan siinä näytti käyneen joten aloitin uudestaan. Jo vain on hoikka olo !

      Eli tarina lyhyesti, kolmisen vuotta bulimiaa takana. Olin tuossa sitten vuoden oksentamatta ja ahmimattakin suuremmilta osin. En siis vuoteen oksentanut.

      Söin alkuun monipuolisesti ja terveellisesti. Salaatit, hedelmät, kasvikset jne tulivat kuvioihin. Tämä "parantuminen" alkoi siis 2011 kesällä.
      No sitten siinä tuli syksy ja talvi. Luonnollisesti noihin vuoden aikoihin ei tule paljoa sitten liikuttua.

      En vaan jaksanut töiden jälkeen hakea aina salaatteja ja hedelmiä jne monesti tulin vaan siwan kautta kotiin hirveän nälän kanssa.

      Ostin kaikkea ranskalaisia ja makkaraa yms yms.

      Ruokahalu oli järjetön. Ja sitten kun en niitä oksentanut niin kylläpä lopputalvesta/alkukeväästä 2012 havahduin että jumalauta olen lihonut !

      Keväällä pääsin tääs kävelemään työmatkat ja aloin kiinnittää taas enemmän huomiota syömiseeni. Tuli käytyä kävelymatkoilla hakemassa parempaa ravintoa.

      Kesällä sitten aloitin ankaran itseni näännyttämisen ja lähes päämäärättömät kävelylenkit jotka olivat saattoivat olla 10 kilsankin pituisia.

      Tietysti sitten myös tuo näännytys ja kävely aiheutti sen tutun äkkinälän ja usein kaupasta tarttui salaattien mukana myös jotain paskaa kuten sipsipussi ja suklaata. Nämä sitten ahmin ja oksensin.

      Kuitenkin kesällä/syksyllä oli kiva olla hoikka. Talven tullen taas olen innostunut bulimisissa tavoissani. Lokakuusta 2012 lähtien on ollut ahmintaa ja oksentelua harva se ilta. Välissä saattaa olla pari päivää näännytystä ja sitten ahmimista plus oksentelua.

      minkäs teet.

      Tarina lyhyesti:

      Lopetin oksentamisen -> Paino nousi
      Palasin syömishäiriön pariin -> olen hoikka poika.

      Nyt on tässä pari viikkoa ollut oksenneltua vähemmän kun rahat on ihan loppu ja mulla ei ole yhtään ruokaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2015
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1430
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1337
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      69
      1216
    Aihe