kuis paljon isät valvotte sairaiden lasten kanssa?

vttuuntunuiskä

Meillä eukko valittaa sitä että osallistunut 2 eka vuotena lapsen sairastellessa valvomisiin, näinhän se oli mutta kun ei muhun huutavana sairaana tottunut vaan pyrki äidin viereen. kyllä muksu nytpärjää mun kans ja nukutan ja nuoremman sisarruksenin. mutta eikö äiti luonnollisesti ole läheisempi kaikkein pahimmalla hetkellä. olen aina tarjonnut nukumista muualla kuin samassa huonees muttei oo emäntä suostunut. ja tätä asiaa jauhetaan joka hiton kerta kun muksu ääntelee illalla ja emännän ajatukset kesken lempimise tms lentää muualle ja hommat jää joka toinen perjantain tai lauantai siihen. tai sit väsyttää kun pitää yöl herätä 4 kertaa. pitääkö tässä irtisanoutua töistä ja ottaa helkatti tuo lastenhoito pääasiaks että toinen saa olla vapaalla. ja vielä pitäs kommelluksia olla elämässä ettei parisuhde kulkis liian kovaa.

158

3921

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totuusontotuus

akat on niin itsekkäitä ja lapset pilaa elämän!

• aapo yrjänä

Joo musta kuulostaa kans et on aika laiska ämmä kyseessä. Olishan totakin voinu miettiä ennen kun niitä v itun kakaroita alkaa tekee.

• iem

Kyllähän me miehet ollaan huippuja, Osataan siivota ja laittaa ruuan lapsukaisille. Muijat ei osaa tehä muuta, kun puutelistan kauppaan ja antaa sen ukolle.

• Tympiintynyt tuore isä

Avioliitot kaatuu usein juuri lapsen tuloon. Vaimo ei ajattele mitään muuta kuin kakkavaippoja tms. Seksi jää väliin. Itse sanoin vaimolle että antaa sen pennun välillä huutaa. Ei sinne tarvi juosta heti kun lapsi vähän inahtaa.

• kahden äiti

Vauvan itkuun täytyy aina vastata, se on lapsen ainoa keino kommunikoida.
        Meillä ei jäänyt seksi väliin, välillä imetin, kun mieheni nai mua kevyesti takaapäin,
        tuntui muuten hemmetin hyvältä...
        Lisäksi mieheni nukkui välillä nuoremman koliikkivauvan kanssa eri huoneessa, että minä saisin joskus nukkua yön, vaikka olikin päivät töissä.

• oksennus2
        kahden äiti kirjoitti:

Meillä ei jäänyt seksi väliin, välillä imetin, kun mieheni nai mua kevyesti takaapäin,
        Lisäksi mieheni nukkui välillä nuoremman koliikkivauvan kanssa eri huoneessa, että minä saisin joskus nukkua yön, vaikka olikin päivät töissä.

hyi helvetti sanon ihan suoraan!! Oletko tosissasi? Teillä oli siis KIMPPAKIVAA, jossa kolmantena osapuolena on oma vauvanne?! Ei riitä sanat kertomaan miten vastenmielistä!! ja vielä kerrot nauttivasi siitä!

• Oksennus!
        oksennus2 kirjoitti:

hyi helvetti sanon ihan suoraan!! Oletko tosissasi? Teillä oli siis KIMPPAKIVAA, jossa kolmantena osapuolena on oma vauvanne?! Ei riitä sanat kertomaan miten vastenmielistä!! ja vielä kerrot nauttivasi siitä!

Just joo... samaa mieltä. Ton olis kyllä "kahden äiti" voinut jättää kirjoittamatta, ja ennenkaikkea tekemättä!!
        Aika sairasta.... teistä pitäis tehdä lastensuojeluilmoitus.
        Kimppakivalta kuulostaa munkin mielestä, säästyyhän siinä ukoltas vaiva, ei tartte kuin panna kun otat lapsen samalla stimuloimaan tissis!
        S**tanan idiootti!

Meillä ei lapsia samaan sänkyyn (eikä huoneeseen) oteta silloin kun nussitaan, mun mielestä aika normaalia tuo että se kuuluu vain aikuiselle miehelle ja naiselle!

• yök
        kahden äiti kirjoitti:

Sairasta!!!

• kahden äiti
        oksennus2 kirjoitti:

Hei oksennus, onko seksi sinulle jotenkin vaikea asia?

Me myös nukuttiin ns. perhepedissä, siis patja lattialla. Vauva sai lähteä vapaasti ryömimään pois tai tulla luo, jos halusi. En usko, että lapsen mielenterveys tästä vahingoittui, päinvastoin.
        Myöhemmin tietysti seksiä harrastettiin miehen kanssa ihan kahdestaan, hankittiin jopa makuuhuoneen oveen lukko. Lapset katsoivat piirrettyjä ja söivät herkkuja olohuoneessa.

• sairasta
        Oksennus! kirjoitti:

Just joo... samaa mieltä. Ton olis kyllä "kahden äiti" voinut jättää kirjoittamatta, ja ennenkaikkea tekemättä!!
        Aika sairasta.... teistä pitäis tehdä lastensuojeluilmoitus.
        Kimppakivalta kuulostaa munkin mielestä, säästyyhän siinä ukoltas vaiva, ei tartte kuin panna kun otat lapsen samalla stimuloimaan tissis!
        S**tanan idiootti!

Meillä ei lapsia samaan sänkyyn (eikä huoneeseen) oteta silloin kun nussitaan, mun mielestä aika normaalia tuo että se kuuluu vain aikuiselle miehelle ja naiselle!

ei voi olla totta.. Olen sanaton! Ei voi munan tarve olla noin suuri, että sitä tarvisi kesken imetyksen saada!! Toivottavasti olet kertonut tuosta ystävillesi ja he tekevät sinusta ilmoituksen lastensuojeluun. Olet sairas, äärimmäisen typerä ja tarvitset apua!

• lapsivuode
        kahden äiti kirjoitti:

Näinhän se on tapahtunut kautta aikojen kun talossa on ollut korkeintaan tupa ja kammari. Siinä on nukuttu ja naitu ja imetetty. Luonnollista. EHkei tosin niin intiimiä,kuin mitä nykyihmiset ajattelee,mutta eipä kahdenkeskistä rakastelua muutenkaan enää arvosteta.

• KAIKENLAISIAÄÄLIÖITÄ

Näin puhuu nyky isä,"antaa pennun huutaa että saadaan nai-da rauhassa"
        Just joo,kertoo kaiken mitä lapsella on tulevausuudessa odotettavissa..
        Se jää aina toisarvoiseksi "hankinnaksi".

Mitä menet tekeen pentuja JOS ET JAKSE ANTAA NIILLE KAIKKEA RAKKAUTTA JA TURVAA,HUOLENPITOA! LASTA EI HUUDATETA YKSIN ÄÄLIÖ.SE ON IHAN AVUTON JA VANHEMPIEN ARMOILLA! Luonnon eläimetkin kiiruhtaa heti itkevän poikasensa luo hoitaan ja rauhoittaan sitä...

• 15+20
        kahden äiti kirjoitti:

Me myös nukuttiin ns. perhepedissä, siis patja lattialla. Vauva sai lähteä vapaasti ryömimään pois tai tulla luo, jos halusi. En usko, että lapsen mielenterveys tästä vahingoittui, päinvastoin.
        Myöhemmin tietysti seksiä harrastettiin miehen kanssa ihan kahdestaan, hankittiin jopa makuuhuoneen oveen lukko. Lapset katsoivat piirrettyjä ja söivät herkkuja olohuoneessa.

Kahden äiti, kertomasi oli kaunein ja luonnollisin mitä olen kuullut pitkään aikaan tässä moraalikierouden vääristämässä maailmassa. Pidä itsestäsi vain kiinni, kieroa olisi alkaa olemaan joku muu.

• näin meillä
        kahden äiti kirjoitti:

Onko lapsen imetys ja samalla nai-minen luonnollinen asia??
        Minusta se on oksettavaa ja sairasta myös..
        Avioelämä kuuluu suhteeseen,mutta tottakai se jää vähän syrjään kun lapset ovat pieniä ja lapsien pitää olla aina esimmäisiä tärkeysjärjestyksessä..

Seksi elämä palautuu ajan kanssa entiselleen ,myöhemmin vielä paremmaksi kun
        lapsoset lentävät maailmalle ja alkaa uusi kaksistaan oleminen.

SEKSI ON KAHDEN KESKEINEN ASIA

• oksennus 2
        kahden äiti kirjoitti:

Ei, seksi ei ole minulle ongelma. Sinulle se sitä sen sijaan kyllä on, jos haluat sitä oman lapsesi kanssa harrastaa! Hakeudu hoitoon! Olet vastenmielinen!!

• abityttö
        sairasta kirjoitti:

ei voi olla totta.. Olen sanaton! Ei voi munan tarve olla noin suuri, että sitä tarvisi kesken imetyksen saada!! Toivottavasti olet kertonut tuosta ystävillesi ja he tekevät sinusta ilmoituksen lastensuojeluun. Olet sairas, äärimmäisen typerä ja tarvitset apua!

En ymmärrä mitä skitsootte.. Ei vauva asiasta ymmärrä mitään, saa vain perustarpeensa täytettyä eli ravinto äidin läheisyys.
        Ei se nyytti siitä mitään traumoja saa :DD Itsetietoisuus lapselle alkaa kehittyä vasta ~3-vuotiaana.

Ja ennen kuin aletaan kitistä että mun mielestä siis 3-vuotiaaksi asti sais tehdä mitä tahansa lapsen edessä niin ei, en ole sitä mieltä.
        ko. järjestely vain toimi heille, ei se kaikille toimi, aivan niinkuin toiset naiset käyttää minihameita ja toiset ei voisi ajatellakaan ko. vaatekappaletta ja haukkuvat minihameiden käyttäjät alimpaan helvetin kolkkaan. :)

Joten, rakkaat kritisoijat, selventäkää minulle, mitä niin sairasta, typerää on siinä, että VAUVA, joka EI TAJUA (=ei voi saada traumoja, olettaen siis että mitään fyysistä kipua ei lapselle koidu (epäilen) mistä voisi jäädä "muistijälki") ja saa samalla tarvitsemansa ravinnon, että siitä pitäisi ilmoittaa lastensuojeluun? Luulenpa että sieltä teille vain naurettaisiin, lapsen minän kehitys kun edelleen alkaa vasta lähemmäs ikäluokkaa kolme.
        Ja mielestäni nainen viittasi "tuntui hyvältä"-kommentillaan siihen kun häntä otettiin takaapäin, mutta tulkintansa kullakin.

Ja vielä siitä että minua alettaisiin mustamaalaamaan joksikin hulluksi panohuoraksi, niin tiedoksenne, että olen pidättäytynyt seksistä vapaaehtoisesti, joten huoran mainetta minulla ei ainakaan ole. (:

• Äiti11111
        kahden äiti kirjoitti:

Sua ei sit varmaan haittaa, et me tullaan miehen kanssa naiman teidän ruokapöydälle, kun ootte syömässä. Hyi helvetti! Mulla ei oo tullu edes mieleen naida samalla, kun lapsi on tississä kiinni. Aikusen ihmisen luulis nyt odottavan ees sen verran, että lapsi nukkuu.

• Just just
        oksennus 2 kirjoitti:

Ei, seksi ei ole minulle ongelma. Sinulle se sitä sen sijaan kyllä on, jos haluat sitä oman lapsesi kanssa harrastaa! Hakeudu hoitoon! Olet vastenmielinen!!

Eihän nimimerkki kahden äiti lapsen kanssa seksiä harrastanut vaan miehensä kanssa. On minullakin ollut monesti kissoja samassa sängyssä kun olen nainut naista, enkä silti ole koskaan kissan kanssa seksiä harrastanut.

Voi pyhä yksinkertaisuus teitä joitakin.

• gxfxgf
        Äiti11111 kirjoitti:

Sua ei sit varmaan haittaa, et me tullaan miehen kanssa naiman teidän ruokapöydälle, kun ootte syömässä. Hyi helvetti! Mulla ei oo tullu edes mieleen naida samalla, kun lapsi on tississä kiinni. Aikusen ihmisen luulis nyt odottavan ees sen verran, että lapsi nukkuu.

Tule vasta sitten kitisemään tänne kun olet ensin saanut sen lapsen, tai edes sen miehen.

Eikö täällä vittu vieköön saada näitä trolleja bannattua?

• se on tässä!
        kahden äiti kirjoitti:

Wautsi!!!
        Minusta tuntuu että teidän suhde on erinomainen!
        Älä välitä siitä mitä kokemattomant teinipojat täällä kirjoittaa.
        olet erinomainen Äiti ja vaimo ja tuntuu sisltä että miehesikin on erinomaista tasoasi! Teillä menee hyvin!!!

• kahden äiti kirjoitti:

Kuulostaa aika sairaalta...anteeksi nyt vaan...

• Äiti11111
        gxfxgf kirjoitti:

Tule vasta sitten kitisemään tänne kun olet ensin saanut sen lapsen, tai edes sen miehen.

Eikö täällä vittu vieköön saada näitä trolleja bannattua?

Meikäläisen lapsi on aivan eri huoneessa meidän naimisen aikana. Meille aikuisille ihmisille ei ole mitenkään vaikeaa pidättää kiimaa sen vertaa, että lapsi nukkuu, jolloin voi hipsiä omaan sänkyyn peuhaamaan.

• Sairasta
        abityttö kirjoitti:

En ymmärrä mitä skitsootte.. Ei vauva asiasta ymmärrä mitään, saa vain perustarpeensa täytettyä eli ravinto äidin läheisyys.
        Ei se nyytti siitä mitään traumoja saa :DD Itsetietoisuus lapselle alkaa kehittyä vasta ~3-vuotiaana.

Ja ennen kuin aletaan kitistä että mun mielestä siis 3-vuotiaaksi asti sais tehdä mitä tahansa lapsen edessä niin ei, en ole sitä mieltä.
        ko. järjestely vain toimi heille, ei se kaikille toimi, aivan niinkuin toiset naiset käyttää minihameita ja toiset ei voisi ajatellakaan ko. vaatekappaletta ja haukkuvat minihameiden käyttäjät alimpaan helvetin kolkkaan. :)

Joten, rakkaat kritisoijat, selventäkää minulle, mitä niin sairasta, typerää on siinä, että VAUVA, joka EI TAJUA (=ei voi saada traumoja, olettaen siis että mitään fyysistä kipua ei lapselle koidu (epäilen) mistä voisi jäädä "muistijälki") ja saa samalla tarvitsemansa ravinnon, että siitä pitäisi ilmoittaa lastensuojeluun? Luulenpa että sieltä teille vain naurettaisiin, lapsen minän kehitys kun edelleen alkaa vasta lähemmäs ikäluokkaa kolme.
        Ja mielestäni nainen viittasi "tuntui hyvältä"-kommentillaan siihen kun häntä otettiin takaapäin, mutta tulkintansa kullakin.

Ja vielä siitä että minua alettaisiin mustamaalaamaan joksikin hulluksi panohuoraksi, niin tiedoksenne, että olen pidättäytynyt seksistä vapaaehtoisesti, joten huoran mainetta minulla ei ainakaan ole. (:

Ihan sama onko tietoisuutta vai ei, silti ei naida, kun lapsi on samassa huoneessa tai tississä kiinni. Ei ruumiiseenkaan kajoaminen ole sallittua, vaikkei ruumiilla enää ole tietoisuutta.

• järki päähän
        Sairasta kirjoitti:

Ihan sama onko tietoisuutta vai ei, silti ei naida, kun lapsi on samassa huoneessa tai tississä kiinni. Ei ruumiiseenkaan kajoaminen ole sallittua, vaikkei ruumiilla enää ole tietoisuutta.

Eipä taida teidänkään mielenterveytenne ihan reilassa olla.. Huh huh mitä hysteerisiä skitsoja ja luulevat vielä olevansa toisia parempia.

• aina asiallinen
        KAIKENLAISIAÄÄLIÖITÄ kirjoitti:

Näin puhuu nyky isä,"antaa pennun huutaa että saadaan nai-da rauhassa"
        Just joo,kertoo kaiken mitä lapsella on tulevausuudessa odotettavissa..
        Se jää aina toisarvoiseksi "hankinnaksi".

Mitä menet tekeen pentuja JOS ET JAKSE ANTAA NIILLE KAIKKEA RAKKAUTTA JA TURVAA,HUOLENPITOA! LASTA EI HUUDATETA YKSIN ÄÄLIÖ.SE ON IHAN AVUTON JA VANHEMPIEN ARMOILLA! Luonnon eläimetkin kiiruhtaa heti itkevän poikasensa luo hoitaan ja rauhoittaan sitä...

Ilmeisesti sinunkin luoksesi on juostu pää kolmantena jalkana pienimmästäkin ininästä? Ei ole sinusta silti asiallista keskustelijaa tullut vaan pitää HUUTAA OMA MIELIPIDE SUUREEN ÄÄNEEN. Mikähän meni vikaan, kestikö isällä tai äidillä pari sekuntia liian kauan nostella pöksyt jalkaan nainnin keskeytymisen jälkeen ja rynnätä sinun luoksesi?

• Sairasta
        järki päähän kirjoitti:

Eipä taida teidänkään mielenterveytenne ihan reilassa olla.. Huh huh mitä hysteerisiä skitsoja ja luulevat vielä olevansa toisia parempia.

Minä en kyllä pidä terveenä ihmistä, joka ei kiimaansa pysty pidättelemään sen vertaa, että saa vauvan syötettyä ja nukutettua vaan pitää kesken imetyksen ottaa melaa sisäänsä.

• uskomatontaOn
        Just just kirjoitti:

Eihän nimimerkki kahden äiti lapsen kanssa seksiä harrastanut vaan miehensä kanssa. On minullakin ollut monesti kissoja samassa sängyssä kun olen nainut naista, enkä silti ole koskaan kissan kanssa seksiä harrastanut.

Voi pyhä yksinkertaisuus teitä joitakin.

Kyllä tuossa on nimenomaan käytetty omaa pientä lasta oman seksuaalisen mielihyvän tuottamiseen!! Kahden äiti kertoi ihan omin sanoin kuinka hän nautti siitä kun mies nai takaapäin samalla kun imetti omaa lastaan! VASTENMIELISTÄ!!! Pidä nyt perkele ne jalat sen aikaa ristissä että saat oman lapsesi tarpeet hoidettua!

• eikö-
        Sairasta kirjoitti:

Minä en kyllä pidä terveenä ihmistä, joka ei kiimaansa pysty pidättelemään sen vertaa, että saa vauvan syötettyä ja nukutettua vaan pitää kesken imetyksen ottaa melaa sisäänsä.

Ehkä isätkin suhtautuisivat lasten hankintaan myönteisemmin, jos siitä ei seuraisi seksitön kausi.

• Sairasta
        eikö- kirjoitti:

Ehkä isätkin suhtautuisivat lasten hankintaan myönteisemmin, jos siitä ei seuraisi seksitön kausi.

Kyllä meillä seksin harrastaminen onnistuu helvetin hyvin hetin sen jälkeen, kun lapsi on syötetty ja nukutettu. Joutunu välillä menemään hyssyttelemään kesken kaiken. Kolme kertaa viikossa päästään ja jaksetaan parhaimmillaan painaa töiden ja muiden hommien jälkeen.

• toinen asiallinen ;)
        aina asiallinen kirjoitti:

Ilmeisesti sinunkin luoksesi on juostu pää kolmantena jalkana pienimmästäkin ininästä? Ei ole sinusta silti asiallista keskustelijaa tullut vaan pitää HUUTAA OMA MIELIPIDE SUUREEN ÄÄNEEN. Mikähän meni vikaan, kestikö isällä tai äidillä pari sekuntia liian kauan nostella pöksyt jalkaan nainnin keskeytymisen jälkeen ja rynnätä sinun luoksesi?

Kylläpä oletkin asiallinen,olet varmaan saanut pienenä huutaa itsesi punaiseksi ,,kun olet odotellut vanhempiesi naimisen loppua...
        He eivät ole pitäneetkään kiirettä luoksesi,omn ollut aikaa nostella ja viikailla housuja sun muita vermeitä...
        Hei et kai vaan itsekkin huuda mielipidettäsi suureen ääneen...xD
        Pudottiko haikara sinut liiterikatolle??

• Onpa ahdasta
        Äiti11111 kirjoitti:

Mitä tissi-ikäinen lapsi ymmärtää naimisesta?

• eikö-
        Sairasta kirjoitti:

Kyllä meillä seksin harrastaminen onnistuu helvetin hyvin hetin sen jälkeen, kun lapsi on syötetty ja nukutettu. Joutunu välillä menemään hyssyttelemään kesken kaiken. Kolme kertaa viikossa päästään ja jaksetaan parhaimmillaan painaa töiden ja muiden hommien jälkeen.

Minä en ainakaan jaksa öisin nousta sängystä. Lapsi nukkuu vieressä ja siitä on helppo imettää tarpeen vaatiessa. Mies nukkukoon toisella puolella ja toimittakoon tarpeensa (myös vaimon tarpeen).

• Yöäk !

Miksi sinä olet tehnyt itsellesi lapsen?

• Äiti11111
        Onpa ahdasta kirjoitti:

Mitä tissi-ikäinen lapsi ymmärtää naimisesta?

Mitä eläin tai ruumis ymmärtää naimisesta ja silti ne on kielletty??

• mek
        kahden äiti kirjoitti:

ei tarvitse joka inahdukseen reoakoida koska se vauva oppi heti että sillä saa jotain ja vauvan voi anttaa odottaa 5-15 minuuttia niin hyvä tulee. Kun lasemme oli pieni ja olin naiseni kanssa yöllä hereillä ja lapsi oli jotain 6-15 kk ikäinen niin odoteltiin noin 40 minuuttia kun ääntely silloin vasta voimistui että silleen. Itse isänä olen voiton puolella kun lapsi taytti jo 18v ja keväällä juhlitaan kun tulee ylioppilaaksi.

• Mitä?
        Äiti11111 kirjoitti:

Sulla taitaa heittää vintissä.

• etoo
        Yöäk ! kirjoitti:

Miksi sinä olet tehnyt itsellesi lapsen?

Samoin!

• vauvat ei ole tyhmiä
        abityttö kirjoitti:

VAUVAT KYLLÄ YMMÄRTÄÄ IDIOOTTI. Perverssiä tuollainen on, eikä kuule auta selittää...mene hoidattamaan itsesi ja lapsesi kuntoon.

• Mikä isä?
        etoo kirjoitti:

Samoin!

Minä vastasin "Tympiintyneen tuoreen isän" kommenttiin. Kenelle sinä? Mut jooo, kyllä se vähän "etoo", että joku tekee lapsen eikä ymmärrä mistään muusta mitään kuin omista seksitarpeistaan.

• Pikkupoj2t
        eikö- kirjoitti:

Minä en ainakaan jaksa öisin nousta sängystä. Lapsi nukkuu vieressä ja siitä on helppo imettää tarpeen vaatiessa. Mies nukkukoon toisella puolella ja toimittakoon tarpeensa (myös vaimon tarpeen).

Täytyy kyllä puolustaa nimimerkkiä KAHDEN ÄITI. Mitä kiksejä te muut saatte ilmoittaessanne olevanne seksuaalisesti sisäänpäinkääntyneitä? Eläinkunnassa tuo on täysin tavallista. Olen itsekin aikanaan imetysten aikana antanut takaa ja tuntui aivan sika hyvältä! Mitä eroa on siinä imeekö mies vai vauva rintaa? Sama lopputulos. Minä kiihotuin valitettavasti molemmista. En voi kropalleni mitään jos se hyvää tekee sekä lapsen, että miehen tekemänä. Ja vertailu keittiön pöydällä rakasteluun isompien lasten edessä ällötyksenä on aivan naurettava. Eihän "kahden äiti" kirjoittanutkaan tekevänsä sitä keittiön pöydällä, vieraiden nähden saatikka isompien lasten nähden. Vauva ei tiedä siinä iässä vielä mikä on pervoa ja mikä ei. On ihan meidän aikuisten keksimä määritelmä mikä luokitellaan pervoksi. Minusta on jotenkin ylipyhää ja oman itsetunnon heikkouden näyttämistä lähteä tuomitsemaan asiaa, josta itsellä ei ole kokemusta. Koska te tuomitsijat heräätte omien ahdistuneiden asenteiden hallitsevanne sitä osaa elämää, joka sotii vastoin primitiivisiä ominaisuuksiamme? Me vanhemmat mielellämme seuraamme lapsen kehitystä ja innostumme lääkäreiden selittämistä vauvan heijasteista ja luonnon laeista, jotka ovat peräisin alkukantaisen solun jakaantumisesta lähtien. Ilman seksuaalisuutta maailma ei täyttyisi. En todellakaan anna painoarvoa moraalin tyrkyttäjien valtavirtamielipiteistä vaan ajattelen itse ja arvioin onko lapseni siinä iässä riittävän älykäs ja hyvämuistinen, jotta trauma syntyisi. Muistan mummoni joskus sanoneen, että aikoinaan yhdessä pienessä tuvassa hoidettiin ja myös tehtiin lapsia yhtä aikaa. Kyllä tuo pervoksi leimaaminen on ihan tämän sukupolven keksimää viihdettä. Kyllä seksiä on harrastettu lasten nähden vuosisatoja!

• vanha suola pa.ettaa

Oikein, usein liitot kaatuu juuri tuohon sexittömään kauteen, kun se/ne lapsetkin/eikö sulla oo muuta mielessä jne.
        Joo, sitten on aikaa 20vuoden jälkeen alkaa taas etsimään sitä kipinää sänkyyn.
        Itse vaihdoin ajossa nuorempaan ja avoimempaan, lapsi tasapainoinen ja normaali, liitto loistava, kermana kakkuun, ollaan viimeinen vuosi harrastettu loistavaa ex-seksiä exän kanssa. Kumpa olis alunperinkin kestetty ne ekat 7 vuotta. Nykyään upeita viikonloppuja aikuisten kesken, 1 2 , en valita.

• etoo
        Mikä isä? kirjoitti:

Minä vastasin "Tympiintyneen tuoreen isän" kommenttiin. Kenelle sinä? Mut jooo, kyllä se vähän "etoo", että joku tekee lapsen eikä ymmärrä mistään muusta mitään kuin omista seksitarpeistaan.

Sori :(

• Sairasta
        Pikkupoj2t kirjoitti:

Täytyy kyllä puolustaa nimimerkkiä KAHDEN ÄITI. Mitä kiksejä te muut saatte ilmoittaessanne olevanne seksuaalisesti sisäänpäinkääntyneitä? Eläinkunnassa tuo on täysin tavallista. Olen itsekin aikanaan imetysten aikana antanut takaa ja tuntui aivan sika hyvältä! Mitä eroa on siinä imeekö mies vai vauva rintaa? Sama lopputulos. Minä kiihotuin valitettavasti molemmista. En voi kropalleni mitään jos se hyvää tekee sekä lapsen, että miehen tekemänä. Ja vertailu keittiön pöydällä rakasteluun isompien lasten edessä ällötyksenä on aivan naurettava. Eihän "kahden äiti" kirjoittanutkaan tekevänsä sitä keittiön pöydällä, vieraiden nähden saatikka isompien lasten nähden. Vauva ei tiedä siinä iässä vielä mikä on pervoa ja mikä ei. On ihan meidän aikuisten keksimä määritelmä mikä luokitellaan pervoksi. Minusta on jotenkin ylipyhää ja oman itsetunnon heikkouden näyttämistä lähteä tuomitsemaan asiaa, josta itsellä ei ole kokemusta. Koska te tuomitsijat heräätte omien ahdistuneiden asenteiden hallitsevanne sitä osaa elämää, joka sotii vastoin primitiivisiä ominaisuuksiamme? Me vanhemmat mielellämme seuraamme lapsen kehitystä ja innostumme lääkäreiden selittämistä vauvan heijasteista ja luonnon laeista, jotka ovat peräisin alkukantaisen solun jakaantumisesta lähtien. Ilman seksuaalisuutta maailma ei täyttyisi. En todellakaan anna painoarvoa moraalin tyrkyttäjien valtavirtamielipiteistä vaan ajattelen itse ja arvioin onko lapseni siinä iässä riittävän älykäs ja hyvämuistinen, jotta trauma syntyisi. Muistan mummoni joskus sanoneen, että aikoinaan yhdessä pienessä tuvassa hoidettiin ja myös tehtiin lapsia yhtä aikaa. Kyllä tuo pervoksi leimaaminen on ihan tämän sukupolven keksimää viihdettä. Kyllä seksiä on harrastettu lasten nähden vuosisatoja!

Ero on siinä, että eläimet parittelevat aika pitkälti kiima-aikoina, jolloin edellisen vuoden pesue on laitettu matkoihinsa. Ja toisekseen oman lapsen käyttäminen seksuaalisen mielihyvän tuottamisena kutsutaan insestiksi, pedofiliaksi ja lapsen seksuaaliseksi hyväksikäyttämiseksi.

• Pikkupoj2t
        Sairasta kirjoitti:

Ero on siinä, että eläimet parittelevat aika pitkälti kiima-aikoina, jolloin edellisen vuoden pesue on laitettu matkoihinsa. Ja toisekseen oman lapsen käyttäminen seksuaalisen mielihyvän tuottamisena kutsutaan insestiksi, pedofiliaksi ja lapsen seksuaaliseksi hyväksikäyttämiseksi.

Tuolla sinun erottelulogiigalla naisten pitäisi lisääntyä 18- vuoden välein. Eroa on myös sillä, miten kauan pesue siinä jaloissa pyörii. Eläimillä se on useimmiten joitakin kuukausia ehkä max pari vuotta. Elefantillakaan ei mene 18 vuotta, vaikka 2v. kantaakin poikastaan. Meillä ihmisillä lapset ovat 18 vuotta.

Miten sitä asiaa katsoo. Onko kaikki äidit insestin harjoittajia imettäessään? Pitäisikö lopettaa imetys, koska se kiihottaa tahtomattakin? Jos imetyksen lopettaa, niin sitten se katsotaan logiikallasi lapsen heitteillejätöksi, epäempaattiseksi ja itsekkääksi teoksi, laiskuudeksi tai narsismiksi. Ihan sama mitä tekee, se on väärin. Pääasia, että te moraalinvartijat pääsette pätemään asialla, josta itsellä ei ole kokemusta.

Jos äiti imetyksen aikana kiihottuu, se ei tarkoita, että lasta käytettäisiin seksuaalisesti hyväksi. Lapsen kehoon ei kajota, se imee vain rintaa.

Miten selitätte synnytyssairaalan antamia neuvoja? Siellä minulle aikanaan neuvottiin, että pitäisi pitää lasta rinnalla heti synnytyksen jälkeen, vaikkei maitoa vielä tulisikaan. Sen tarkoitus on supistaa kohtulihasta ja palauttaa se ennalleen . Se ei tapahdu ilman kiihottumista! Ne jotka joskus orgasmin ovat saaneet, tietävät miten sen aikana kohtu supistelee.

Voisitteko te hyvät moralistit nousta barrikaadeille ja mennä kylttienne kanssa sairaaloiden pihaan vaatimaan, imetyksen lopettamista, koska se on mielestänne pervoa? Millä tieteellisellä tutkimuksella on todettu vauvojen erottelevan sen mikä on pervoa ja mikä ei? Tahdon sen mielelläni lukea.

• Sairasta
        Pikkupoj2t kirjoitti:

Tuolla sinun erottelulogiigalla naisten pitäisi lisääntyä 18- vuoden välein. Eroa on myös sillä, miten kauan pesue siinä jaloissa pyörii. Eläimillä se on useimmiten joitakin kuukausia ehkä max pari vuotta. Elefantillakaan ei mene 18 vuotta, vaikka 2v. kantaakin poikastaan. Meillä ihmisillä lapset ovat 18 vuotta.

Miten sitä asiaa katsoo. Onko kaikki äidit insestin harjoittajia imettäessään? Pitäisikö lopettaa imetys, koska se kiihottaa tahtomattakin? Jos imetyksen lopettaa, niin sitten se katsotaan logiikallasi lapsen heitteillejätöksi, epäempaattiseksi ja itsekkääksi teoksi, laiskuudeksi tai narsismiksi. Ihan sama mitä tekee, se on väärin. Pääasia, että te moraalinvartijat pääsette pätemään asialla, josta itsellä ei ole kokemusta.

Jos äiti imetyksen aikana kiihottuu, se ei tarkoita, että lasta käytettäisiin seksuaalisesti hyväksi. Lapsen kehoon ei kajota, se imee vain rintaa.

Miten selitätte synnytyssairaalan antamia neuvoja? Siellä minulle aikanaan neuvottiin, että pitäisi pitää lasta rinnalla heti synnytyksen jälkeen, vaikkei maitoa vielä tulisikaan. Sen tarkoitus on supistaa kohtulihasta ja palauttaa se ennalleen . Se ei tapahdu ilman kiihottumista! Ne jotka joskus orgasmin ovat saaneet, tietävät miten sen aikana kohtu supistelee.

Voisitteko te hyvät moralistit nousta barrikaadeille ja mennä kylttienne kanssa sairaaloiden pihaan vaatimaan, imetyksen lopettamista, koska se on mielestänne pervoa? Millä tieteellisellä tutkimuksella on todettu vauvojen erottelevan sen mikä on pervoa ja mikä ei? Tahdon sen mielelläni lukea.

Mä en kyllä tän 8 kuukauden imetyksen aikana vielä kertaan kiihottunut. Silloin on jotain häikkää ihmisen pääkopassa, jos toisen ihmisen ruokkimisen kokee kiihottavana.

• enpäs tiennytkään
        Äiti11111 kirjoitti:

Onko tosiaan kielletty naimasta, kun eläin tai ruumis on samassa huoneessa?

• 5+17
        Äiti11111 kirjoitti:

Huh, vertaatko pikkuvauvaa eläimeen tai ruumiiseen? Kuka tässä on vauvoja raiskannut? Sinä sairaassa mielessäsi, ehkä.

• Äiti11111
        5+17 kirjoitti:

Huh, vertaatko pikkuvauvaa eläimeen tai ruumiiseen? Kuka tässä on vauvoja raiskannut? Sinä sairaassa mielessäsi, ehkä.

Jaa, että naiminen oman lapsen kanssa on normaalia? Just!

• viisaampi .
        Sairasta kirjoitti:

sinähän väännät tikusta pas..kaa. ei kukaan sanonut että syötettiin nainnin välissä. pidättelee tietysti kun toinen käy imettämäs

• gewgw
        uskomatontaOn kirjoitti:

Kyllä tuossa on nimenomaan käytetty omaa pientä lasta oman seksuaalisen mielihyvän tuottamiseen!! Kahden äiti kertoi ihan omin sanoin kuinka hän nautti siitä kun mies nai takaapäin samalla kun imetti omaa lastaan! VASTENMIELISTÄ!!! Pidä nyt perkele ne jalat sen aikaa ristissä että saat oman lapsesi tarpeet hoidettua!

hei. ootteko oikeesti aikuisia miten te väännätte asiat noin kieroon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

• Isä isolla i:llä

Meillä emäntä lähti kun lapsi oli puolivuotias ja kyllä tuo hoito mulla sen jälkeen vuoroviikoin onnistu aina, oli lapsi sitten kipeä tai terve. Eipä tuo äitiään silloin koskaan kaivannut kun minä olin läsnä.

Eli vastaus otsikon kysymykseen on, että aina kun lapsi valvotti minulla ollessaan.

• vaimo33

Oletteko te kaikki vaimoa emännäksi sanovia isäntiä, siis maatalon isäntiä?

• monia tapoja
        vaimo33 kirjoitti:

Me täällä Keski-Suomessa kutsumme vaimoja akoiksi, eikä siinä ole mitään halventavaa, vaikka urpot siitä hermostuvatkin.

• 5 + 12
        vaimo33 kirjoitti:

ja täällä kaakossa sanotaan ukko ja muori, myös nuoret saattavat käyttää kyseisiä termejä omista vanhemmistaan. älä takerru pikkuseikkoihin, tiedät kuitenkin mitä niillä termeillä tarkoitetaan. tartte sitä pilkkua viilailla...

• itsekkyys on sairaus

Voi kunpa naiset tosiaan tajuaisi että se parisuhdekin kaipaa hoitoa vaikka olis kuinka lapsia. Siinäpähän ruikutetaan sitten kun mies käy vieraissa ja elämä potkii päähän.

• mitähelv

hah hah kun kapsia hankitaan niin nainen tarvii hoitoa ups itsekäs typerys

• Näinhän tarkoitit?

Yeap, itsekäs, omaa napaansa ja nappulaansa tuijottava omahyväinen mieäs, joka ei näe lasta, äitiä / naista ja perhettä kokonaisuutena, vain omat tarpeensa.

• Näin se käy

Tehkää vaihto: jää sä kotiin ja päästä vaimo töihin lepäämään.

• helpottunut1

Tämänkään takia en lapsia hanki !

• ja maailma kiittää :)

• tsemppiä vaan

Pieni lapsi kiintyy lujasti siihen vanhempaan, joka on kotona enemmän - oli sitten isä tai äiti. Kulttuurisyistä naiset hoitavat usein lapsia kotona syntymän jälkeen enemmän, ja siksi lapset myös luovat äitiin tiiviimmän kiintymyssuhteen. Äidit eivät ole luonnostaan parempia hoivaajia ja vanhempia, se on oppimisjuttu.

On luonnollista, että pitkän työpäivän jälkeen ei oikein jaksaisi niin lasten kanssa peuhata ja huolehtia heidän tarpeistaan . Tosin on havaittu, että kun molemmat vanhemmat ovat töissä ja työt rasittavuudeltaan vastaavat toisiaan, miehet silloinkin kokevat naisia herkemmin, että heillä olisi oikeus olla hoitamatta kotitöitä ja lapsia, kun ovat jo olleet päivän töissä. Uskon tämän johtuvan kulttuurisyistä - hommaa ei koeta omaksi ja siksi sen tekeminen on epämieluisaa.

Vanha tarina -"ukko akkojen töissä" on hyvä muistaa. Se kuvaa myös hieman sitä, että töitä kodin ulkopuolella tekevä osapuoli usein vähättelee kotitöiden väsyttävyyttä ja yliarvioi oman työnsä rasittavuuden verrattuna kotona olevaan puolisoon (aivan sama taas kumpi siellä työssä).

Mutta ainakin minusta (olen nainen) oli PALJON kivempaa olla töissä kuin kotona koko päivä. Äitiys"lomalla" olin joka ilta ihan poikki "nautittuani" päivän kotitöistä ja kahden leikki-ikäisen sekä vauvan seurasta... jos minun mieheni ei olisi ottanut hieman vetovastuuta illalla, olisin kyllä hajonnut - oli pakko saada lapsista hieman vapaata... Sen sijaan töissä käydessä on illalla vielä tosi kiva pikkuisen touhuta kotihommia ja leikkiä lasten kanssa. Tai sitten en ole vaan mikään kodinhengetär ja äitityyppi? Minusta vaan on paljon kivempaa tehdä älyllisesti haastavia hommia toisten aikuisten kanssa kuin kotiäiteillä.

Teillä ilmeisesti ei ole mahdollista vaihtaa työssäkäyvää vanhempaa? Useinkaan se ei onnistu, koska kotona oleva osapuoli on työtön tai saisi huomattavasti vähemmän palkkaa. Olet siis aika jumissa tilanteessasi. Onko vaimosi mahdollista etsiä työtä (osa-aika?) ja laittaa lapset hoitoon? Ulkoisin sen tekevän ihan hyvää hänen jaksamiselleen ja perheelle kokonaisuutena.Pienikin palkkalisä auttaa ja kuten sanottu, työ on vapaa-aikaa lapsista, se tuo aikuiskontakteja ja tekee gutaa itsetunnolle.

Vanhemmuus tuo velvollisuuksia ja ruuhkavuodet voivat olla raskaita. Mutta lapset kasvaa pian, lohduttaudu sillä. Olisi toki parisuhteelle ja jaksamiselle parempi, jos lapset saisitte nukkumaan omaan huoneeseen. Ihmettelen, ettei vaimosi suostu siihen? Meillä minä olin se, joka vaadin, että lapset laitetaan vauvasta asti muuhun huoneeseen. Heräsin jokaiseen kirahdukseen, jota esikoinen unissaan päästeli. Ja kyllä se kahdenkeskisiä tuokioita rentouttaa, kun ei tarvitse niitä lapsia miettiä (vinkki myöhempiä aikoja varten: salpalukko makuuhuoneen oveen niin ei tarvitse stressata, keskeytyykö vaakamambo ovesta sisään tönttyröivään taaperoon/teini-ikäiseen) Ei ne lapset seksin näkemisestä rikki mene, mutta tärkeää minulle olla joutumatta noloon tilanteeseen.

• Eeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Naiset eivät hoida lapsia kulttuurillisista syistä vaan biologisista. En ole vielä tavannut miestä, joka pystyisi ruokkimaan lapsen imettämällä.

• Eeeeeeeeeeeeeeeeeeee kirjoitti:

Naiset eivät hoida lapsia kulttuurillisista syistä vaan biologisista. En ole vielä tavannut miestä, joka pystyisi ruokkimaan lapsen imettämällä.

jep naisilla nyt on jo syntyessään voimakas hoivavietti ja syystä...lähes jokaisessa eläinlajissakin emo hoivaa pentunsa yksin,,,lähes aina.

• --------------------
        hunajainen79 kirjoitti:

jep naisilla nyt on jo syntyessään voimakas hoivavietti ja syystä...lähes jokaisessa eläinlajissakin emo hoivaa pentunsa yksin,,,lähes aina.

Ihmislapsen hoivaaminen eroaa kuitenkin _hieman_ useimpien muiden lajien hoivaamisesta. Ensinnäkin ihmislapsi on eläinmaailmassa harvinaisen avuton ja lisäksi se kaipaa hoivoo pidempään kuin minkään muun lajin lapsi.
        Ihmisemo tuskin useinkaan pystyisi hoivaamaan aivan yksin lastaan aikuiseksi asti. Ennen oli tukena heimoyhteisö, nykyään yhteiskunta. Ei hoivaava puolisokaan pahitteeksi ole, sillä tärkeintähän on saada jälkikasvulle mahdollisimman hyvät eväät elämää varten, eikä tämä välttämättä onnistu pelkästään puhkirasittuneen emon hoivalla.

Imetys on vain yksi osa, varsin lyhyt sellainen, lapsen hoivaamista.

• Ei korvaa isääkukaan
        hunajainen79 kirjoitti:

Mutta miehen vastuulla on tämä: "auta ensin äitiä, jos haluat että lapsesi hyvin voi"!

• realisti5
        -------------------- kirjoitti:

Ihmislapsen hoivaaminen eroaa kuitenkin _hieman_ useimpien muiden lajien hoivaamisesta. Ensinnäkin ihmislapsi on eläinmaailmassa harvinaisen avuton ja lisäksi se kaipaa hoivoo pidempään kuin minkään muun lajin lapsi.
        Ihmisemo tuskin useinkaan pystyisi hoivaamaan aivan yksin lastaan aikuiseksi asti. Ennen oli tukena heimoyhteisö, nykyään yhteiskunta. Ei hoivaava puolisokaan pahitteeksi ole, sillä tärkeintähän on saada jälkikasvulle mahdollisimman hyvät eväät elämää varten, eikä tämä välttämättä onnistu pelkästään puhkirasittuneen emon hoivalla.

Imetys on vain yksi osa, varsin lyhyt sellainen, lapsen hoivaamista.

Niinpä. Eläimillä ja ihmisillä on toinenkin ratkaiseva ero. Se liittyy haluun ja kykyyn pitää huolta pennuistaan, vaikka eläimillä ei ole mahdollisuutta ehkäistä pentujen tulemista, niinkuin ihmisillä. Eläinsuojelulaki suojaa eläimiä ihmisiltä, eikä esimerkikisi eläinlapsia omilta vanhemmiltaan. Mitä tekee lastensuojelulaki? Se suojaa 90 % tapauksissa lapsia heidän omilta vanhemmiltaan. Kun ihminen nousee huolenpitohaluissaa eläimen tasolle, niin lastensuojelua ei tarvita. Näkemykseni mukaan aika monilla naisilla on käsittämätön vietti saada lapsia, mutta sen hoivan ja huolenpidon kanssa sitten ollaan vaikeuksissa. Siihen tarvitaan koko ajan tueksi mies ja puoli sukua sekä laaja ystäväverkko. Miten ihmeessa Suomen kansa on ennen selvinnyt suurien tenavalaumojensa kanssa, kun nyt tarvitaan erilaiset tukijärjestelmät ja turvaverkot 1-2 lapsen perheille? Monet naiset kuvittelevat tulevansa lapsen kautta (lapsen synnyttyä) toiseksi ihmiseksi ja samoin he kuvittelevat mies muuttuvan lapsen takia huomaavaisiksi paapojiksi. Sellaisia näkyjä harvoin näkee, että ihmisen perusasenne ja suhtautuminen huolempitoon pitkäaikaisesti juurikaan muuttuisi lapsen tultua perheeseen. Näin se vaan on.

• tyuyiyuiouio
        realisti5 kirjoitti:

Niinpä. Eläimillä ja ihmisillä on toinenkin ratkaiseva ero. Se liittyy haluun ja kykyyn pitää huolta pennuistaan, vaikka eläimillä ei ole mahdollisuutta ehkäistä pentujen tulemista, niinkuin ihmisillä. Eläinsuojelulaki suojaa eläimiä ihmisiltä, eikä esimerkikisi eläinlapsia omilta vanhemmiltaan. Mitä tekee lastensuojelulaki? Se suojaa 90 % tapauksissa lapsia heidän omilta vanhemmiltaan. Kun ihminen nousee huolenpitohaluissaa eläimen tasolle, niin lastensuojelua ei tarvita. Näkemykseni mukaan aika monilla naisilla on käsittämätön vietti saada lapsia, mutta sen hoivan ja huolenpidon kanssa sitten ollaan vaikeuksissa. Siihen tarvitaan koko ajan tueksi mies ja puoli sukua sekä laaja ystäväverkko. Miten ihmeessa Suomen kansa on ennen selvinnyt suurien tenavalaumojensa kanssa, kun nyt tarvitaan erilaiset tukijärjestelmät ja turvaverkot 1-2 lapsen perheille? Monet naiset kuvittelevat tulevansa lapsen kautta (lapsen synnyttyä) toiseksi ihmiseksi ja samoin he kuvittelevat mies muuttuvan lapsen takia huomaavaisiksi paapojiksi. Sellaisia näkyjä harvoin näkee, että ihmisen perusasenne ja suhtautuminen huolempitoon pitkäaikaisesti juurikaan muuttuisi lapsen tultua perheeseen. Näin se vaan on.

kyllähän ennen varsinkin jos on ollut isoja perheitä niin perheillä on ollut tukiverkostoja. Lapsen kasvattamiseen tarvitaan koko kylä on kaiketi vanha viisaus. Ihmiset on elänyt mieluiten heimoissa. Ei silloin voinut elää vain sen tyttiksen tai poikakaverin kanssa vaan turvauduttiin vanhempiin. Ihminen taitaa olla ainut laji jossa on mummoja eli näitä vanhempia naaraita jotka eivät enää kykene synnyttämään tietyn iän jälkeen. Mummo voi välillä korvata äidin.
        Nykyään tarvitaan tukiverkkoja koska nuoret muuttavat kaupunkeihin ja jättävät juuret taakseen. Äidin on siis pakko turvautua mieheen koska läheiset voivat olla aika kaukana.

• Kerjäläislapset

tsemppille vaan

"Pieni lapsi kiintyy lujasti siihen vanhempaan, joka on kotona enemmän - oli sitten isä tai äiti. Kulttuurisyistä naiset hoitavat usein lapsia kotona syntymän jälkeen enemmän, ja siksi lapset myös luovat äitiin tiiviimmän kiintymyssuhteen. Äidit eivät ole luonnostaan parempia hoivaajia ja vanhempia, se on oppimisjuttu."

Jo on outoa viestiä kolmen äidiltä. Mutta, kirjoituksesta kuultaakin läpinäkyväsiti se, oppimisjuttu todellakin. Peruskoulun myötä on tytöt eksytetty niin täydellisesti painiskelemaan mies työkentän alueelle, että sokaistuminen äitiyteen on noin ällistyttävää. Jos taas vähänkään lukee maamme huippulastenpsykiatrien lausuntoja on niissä esiintuleva luonnollinen äiti-lapsiside aivan yhtä katoamatonta luonnonvaraa nykyäänkin kuin on aina ollut. Se ei katoa, mutta mikä äidin sielussa on rikottu jo matkan varrella voi sen kuitata noinkin:

"Tai sitten en ole vaan mikään kodinhengetär ja äitityyppi? Minusta vaan on paljon kivempaa tehdä älyllisesti haastavia hommia toisten aikuisten kanssa kuin kotiäiteillä".
        Tuo itsekkyys ei poista sitä, että lapsi haluaa vain äidin, kaipaa jatkuvasti äitiä, rakastaa loputtomasti intuitiivisesti, vaikka toistuvasti aamu toisensa jälkeen äiti hylkää. Oppiihan hän viimein, kuten jokainen hylätty ja toivo lakkaa. Miten nykyvanhempien on noin vaikea tajuta, että heitä EI KUKAAN korvaa lapselleen.

Säälittävät suomalaislapset on tehty RAKKAUDEN KERJÄLÄISIKSI!

• 1+1=3
        Eeeeeeeeeeeeeeeeeeee kirjoitti:

Sivukommenttina; mieskin pystyy imettämään hormonilisällä,muistaakseni oksitosiini, en ole kyllä tälläistä luonnossa tavannut.
        Äidinmaito, vastasynnyttäneen ternimaito ravintorikkainta, sitä saa ainakin synnytyssairaaloista.
        Myöhemmin äiti voi lypsää maitoaan ja pakastaa, niin mieskin voi osallistua vauvan pulloruokintaan. Jos vauvaa pitää lähellään, se ei ymmärrä, onko tärkeimpien tarpeiden täyttäjä isä/ äiti. Mies osaa röyhtäyttää ja vaihtaa vaipat yhtä hyvin kuin nainen.

Oliko tämä miesten vai aseksuaalisten naisten palsta? Ihmettelen, miten lapsia nykyisin tehdään, jos ei edes seksi kiinnosta?

• Noinonkin
        tyuyiyuiouio kirjoitti:

kyllähän ennen varsinkin jos on ollut isoja perheitä niin perheillä on ollut tukiverkostoja. Lapsen kasvattamiseen tarvitaan koko kylä on kaiketi vanha viisaus. Ihmiset on elänyt mieluiten heimoissa. Ei silloin voinut elää vain sen tyttiksen tai poikakaverin kanssa vaan turvauduttiin vanhempiin. Ihminen taitaa olla ainut laji jossa on mummoja eli näitä vanhempia naaraita jotka eivät enää kykene synnyttämään tietyn iän jälkeen. Mummo voi välillä korvata äidin.
        Nykyään tarvitaan tukiverkkoja koska nuoret muuttavat kaupunkeihin ja jättävät juuret taakseen. Äidin on siis pakko turvautua mieheen koska läheiset voivat olla aika kaukana.

Nonkin on että, aina oli tukiverkot. Ja miehet saattoivat omaa työtään vähentää pellolla, metsässä ym. aina tarpeen mukaan. Tämä kellokalle-elämähän taajamissa on tuonut vauvojen äidille pitkät yksinäiset päivät ja naapurit töissä myös muualla. Siis elämä raakasti keikeutettiin iltaelämäksi Suomen kodeissa. Yksinäisyys äidillä on järkkyä silloin, jos esim 4 ja 2 vuotiaat vauvan lisäksi. Mitäs voisi sitte tehdä. Vaikkapa muuttaa maalle ja perustaa pieni maatila kanoineen, lampaineen sitten jokin pieni etätyö vaikkapa valtion hyväksi. Keksikää ja muuttakaa , siellä lapsilla on luonnollinen oikea elämä taas. Ei ole pakko toimia ohjatun mukaisesti. Kotiseudulle lähelle omia vanhempia. Tätejä ja setejä.

• mies_vm86_

Se on totta että naisilta tulee varmasti luonnostaa paremmin suurempi hoivavietti kuin miehiltä ja että naiset ovat luonnostaan parempia hoitamaan lapsia. Mutta ei se ole mikään syy että nainen olisi tippaakaan parempi hoitamaan lasta kuin mies. Mies ehkä joutuu miettimään joitakin asioita pidempään vauvanhoidossa mutta lopputulema on aivan varmasti yhtä hyvä kuin naisellakin. Syy siihen miksi lapsi itkee vain äidinperään on se että äiti on viettänyt lapsen kanssa enemmän aikaa ja harrastanut jne. Toki me miehet voimme syyttää tästä myös itseämme, meidän pitäisi voimakkaammin ilmoittaa että haluamme viettää lapsiemme kanssa enemmän aikaa. Tosin niin kyllä pitäisi naistenkin ymmärtää se että antaa lapselle ja isälle omaa aikaa riittävästi. Äidille se on varmasti kamalaa jos lapsi itkee isän, eikä äidin perään, eihän sellaista voi sallia, eli lapsi pitää pienestä asti tuudittaa siihen että äiti on parempi vanhempi isälle. Eli isät pitäkää yhtä. Naisten tulisi ymmärtää se että mies voi hyvin kun saa seksiä ja miesten taaseen se että naisen on voitava hyvin nauttiakseen seksistä. Mutta epäilemättä syy seksin vähyyteen on kyllä lähes 100% naisessa jos se vähenee lapsentulon jälkeen. Eli siitä lienee miehiä turha syyttää.

• oivoijahöpöhöpö

Tuliko mielees´ miksi tein nuo lapset ... kaksi siihen yleensä tarvitaan

• Moosan Manne

Hai ei siinä auttanut muu kun Emma tahto.Hai,ja poika vastasin pyyntöön.Hmm,stimuloiden.

• äiti minäkin

Miehet ovat säälittäviä. yrittävät ottaa parisuhteessa vain rusinat pullasta. Kaikki pitäisi heille olla valmiina, itse ei viitsittäisi mitään tehdä kotona.Omat harrastukset ja kaverit ovat tärkeämpiä kuin oma perhe. Vaimon pitäisi hoitaa lapset, pestä pyykit, silittää paidat, siivota, laittaa ruuat, huolehtia astiat koneeseen ja koneesta pois, käydä kaupassa ym.ym. ja sitten vielä pitäisi jaksaa kaiken työmäärän jälkeen olla miehen halujen seksiobjekti.
      Kun vaimo sitten saa kaikesta tuosta tarpeekseen ja hakee avioeroa ja vaatii lapsien yksinhuoltajuutta niin johan miehen isän tunteet heräävät, lapset ovat kaikki kaikessa vaikka aikaisemmin ei ole laittanut rikkaa ristiin lastenhoidossa. En ihmettele yhtään että avioerotilanteessa äiti saa lapset koska hänhän on ollut käytännössä yksinhuoltaja vaikka on ollut parisuhteessa. Miesten kannattaisi ajatella asioiden tärkeysjärjestystä jo ennen kuin vaimo hakee eroa.

• pölölöölöö

Osaa ne akatkin tuon saman. Lähti töihin kun pienin oli 4 kk ja ei tikkua ristiin kotona sen jälkeen. Muisti kyllä hoitaa seksiasiat mutta ei oman puolison kanssa..hahhah.! Että kyllä ne osaa nämä kurahaaratkin poimia rusinoita.

• isä isolla i:llä
        pölölöölöö kirjoitti:

Osaa ne akatkin tuon saman. Lähti töihin kun pienin oli 4 kk ja ei tikkua ristiin kotona sen jälkeen. Muisti kyllä hoitaa seksiasiat mutta ei oman puolison kanssa..hahhah.! Että kyllä ne osaa nämä kurahaaratkin poimia rusinoita.

Vähän tohon suuntaan kävi täälläkin. Vielä kehtasikin vaatia yksinhuoltajuutta.

• hilhgtyirf

Olisikohan suurin osa näistä miehistä semmoisia jotka ei ole niitä lapsia alunperinkään halunnut!! Vaan päättää akka itsekseen ja ruikuttaa perästä!!

• iso_kello_kajahtaa

Vanha totuus että naisen parasta ennen päivä on sama kuin ensimmäisen lapsen syntymäpäivä. Joskus muutama kuukausi aiemminkin. Miehen elämä ko. naisen kanssa loppuu siihen.

• niin meillä

Siis mikä ongelma, onhan isyyslomatkin olemassa ja juuri sitä varten, että äitikin pääsisi välillä helpommalla ja isäkin tulisi lapselle tutummaksi.

• mies__.--

Äitiysvapaat kestää vuoden, isyysloma 2kk. Näen pienen ristiriidan.

• * * * * *
        mies__.-- kirjoitti:

Ei mene kyllä ihan noin, ei lähellekään.

Äitiysvapaa on 105 arkipäivää, jonka aikana isyysvapaata voi pitää 18 päivää.
        Tämän jälkeen kumpi tahansa vanhemmista voi pitää 158 päivää vanhempainvapaata.
        Tuota vanhempainvapaata voi pitää myös vuorotellen.

Sitten hoitovapaallekin voi jäädä kumpi tahansa vanhemmista siihen asti kun lapsi täyttää 3v.

• dsfac
        mies__.-- kirjoitti:

Ei kestä kuin 105 päivää josta voi ajatella ainakin puolet sairaslomana. Synnytys ei ole mikään ihan pikku juttu, ainakaan oman kokemuksen mukaan.

• Oppia ikä kaikki
        mies__.-- kirjoitti:

"Äitiysvapaat kestää vuoden, isyysloma 2kk. Näen pienen ristiriidan. "
        Hälyttävän SUURI ristiriita on tapahtunut opetuksessasi. Nähtävissä mammuttisellainen!

Hälyttävintä onkin silti se, että edustat nuoren kansamme keskivertoa.
        Katso metsän eläinten perhe-elämää tai jos et opi, kierrä ulkomailla, jos et silloinkaan ymmärrä, tutustu perusteellisesti suomalaisen perhe-elämään viimeisen 200 vuoden historiassa pl. viimeiset vuosikymmenet. Jos sittenkään et ymmärrä, olet lopullisesti puolueesi pauloissa!

• Molempi parempi

Molempia vanhempia tarvitaan lapsenhoidossa!

• koettuanähtyä

Nimenomaan molempia oikeita vanhempiaan lapsi tarvitsee. Lapsi tietää tänne tullessaan heidän aitoutensa, eikä heitä näin ollen korvaa kukaan eikä mikään.

Entisajan terveydenhoitajat olivat vielä järkeviä. Tämän käydessä sairauteni vuoksi minua tutkimassa , niin auttavainen anoppini touhusi, että hän ottaa vauvan hoitoonsa kotiinsa. Terveydenhoitajan jääkylmä vastaus oli, että varmasti vauva pysyy äidin vierellä. Hoitaa heitä sitten kuka vain, kodinhoitajakin. Olin tosi heikko. Siinä ei auta kuulkaa, vaikka olisit ollut kuinka raudanluja sitä ennen työkentälläsi. Lapsi tekee naisesta äidin, eikä suinkaan siellä ihailukorkeuksissa, missä työssään saattoi loistaa. Myös äidillä on synnytysongelmat kuin lapsellaan uudeksi ihmiseksi! Tähän ei yhteiskuntamme ole millään tavalla vieläkään reagoinut, vaikka on syyllinen siihen, että vieraannutti naiset tärkeimmästä työstään. Toisinsanoen yhteiskunta estää kansaltamme vanhemmuuden oppimisen lapsena kodissaan ja kouluttaa vimmatusti naisia ikäänkuin perheen perustaminen ei koskaan tulisi eteen. Miehet pudotetaan perhekelkasta vieläkin jyrkemmin ihmiseksi kasvussaan.

Suurin perheongelma onkin juuri siinä, että miesressukka kasvatetaan luuloon, että naisen kuuluu olla juuri tuollainen, mitä työelämssään lapsettomana on. Se ainoastaan olisi normaalia!
        Varsinkin ainoa poika tai perheen nuorimpana kasvanut poika on seurannut ikänsä vain äitinsä lujaa työrooliutta ja luulee, että lapsensaanti on muuttanut vain hähen vaimonsa "psyykkisesti sairaaksi"!

Varokaa vapaat naiset erityisesti perheensä jättäneitä, jopa toistuvasti, miesressukoita, jotka sepittävät juttujaan1-2 vuotiaan lapsensa äidin "hulluuksista"! Tiedät silloin aivan varmasti kuka sellainen oikeasti on edessäsi!

Surullista on, että tällaisillekin ressukoille annetaan lapsi yhteishuoltajuuteen. Jos mies edes osittainkaan tajuaisi sen valtavan, valtavan vastuun, mikä hänelle on isäksi tullessan langennut tulevan lapsen tasapainoiseksi kasvamisesta ja koko pesueesta, hän ei hinnalla millä hyvänsä ottaisi avioeroa. Mutta, jos hänelle baariseura on parempaa ajanviettoa, kuin vaimonsa tukeminen, niin miksi vaimon pitäisi vielä häntäkin huomioida?

Perheet eivät juurikaan tarvitsisi ulkopuolista apua, jos maamme äidit olisivat itse kasvattaneet poikansa ja oikein. Mutta kun ei ensinnäkään edes kasvattaneet, vaan päävastuun ottamalla otti yhteiskunta lähes synnytyslaitoksen jälkeen. Ja sitten vielä kiristi perheen verotukset äärimmilleen, jotta ahdistus taloudesta saa rikkoa perherauhan ja lopuksi yhdessäpysymisen. Kestänyt jo viimeiset vuosikymmenet, eikä helpotusta näy.

• iso_kello_kajahtaa

Joten paras neuvo onnistuneelle parisuhteelle on miehen sterilointi ennen kuin se ensimmäinen lapsi tulee!

• Liian hyvin?

Toisinaan, ei pelkästään tämän asian äärellä ollessa, tuntuu, että onko "normiperheessä" asiat liian hyvin... Joskus kuullut sitäkin, että kun arki ei oikein tarjoa mitään, yhtä samaa päivästä, viikosta ja kuukaudesta toiseen. Arvoisat lajitoverit: Huonomminkin asiat voisivat olla. Yksinhuoltaja tekee tuota kaikkea edellämainittua... yksin. Enkä tarkoita pelkästään heitä, jotka esim. viikonlopuksi saavat pari päivää itselleen, kun lapsi/ lapset ovat toisella vanhemmalla.
      Toisilla lapsilla ei ole mahdollisuutta nähdä äitiä tai isää enää ikinä, kun toista vanhemmista ei enää ole. Tällainen äiti tai isä on lopulta yksin vastuussa kaikesta, niin yöllisistä heräilyistä kuin kaikesta muustakin arkeen kuuluvasta, 24/7, päivästä, viikosta ja kuukaudesta toiseen.
      En todellakaan ole heristämässä sormea tai viisastelemassa. Toivon jaksamista kaikille vanhemmille sukupuolesta riippumatta. Haasteita on meillä kaikilla.
      Arvostakaa sitä, mitä teillä ja lapsillanne on. Osalla meistä vanhemmista ja lapsista elämä ei koskaan enää ole "entisellään".

• hai2

aivan totta,itse yksinhuoltajana hoidan kaiken, mutta silti en vaihtaisi päivääkään pois. Naurattaa ihan, että normiperheissä tapellaan siitä kumpi hoitaa ja kumpi on vähemmän läsnä lapsen hoidossa. Arvostakaa lastanne ja jättäkää turha marina pois! Lapsuus kestää vain pienen hetken, ei siinä sen jälkeen mieti montako yötä sitä on tullut valvottua.

• vttuuntunuiskä

Pitäiskö tuo vaimo vaihtaa/pistää ojennukseen/lähettää paketissa ruotsiin homojen keskelle?

ps. Ons kellään mafian puhelinnumeroa, saisivat ilkeän päällikön vaimosta.

• pappabeklagar

Ehkä sun pitäisi itse lähteä Ruotsiin homojen keskelle, jos et osaa arvostaa vaimoasi ja jaksa hoitaa lapsiasi. Ei olisi vaaraa saada uusia lapsiakaan!

• iso_kello_kajahtaa

Koittakaa nyt ymmärtää miehet että valitsette kahden välillä. Joko toimiva parisuhde ja seksi tai ero ja lapset. Älkääkö nyt jumalauta uskoko kun naiset väittää että toimiva parisuhde ja lapset mahtuu samaan yhtälöön! Siinä kohtaa mies kelpaa enää kotiorjaksi ja rahan tuojaksi.

• etäännyttää

iso_kello_kajahtaa. Tai olet päästäsi kajahtanut paremminkin! Koitapa itsa herätä ja nousta neljä kertaa joka yö vaikkapa kaksi kuukautta , siis joka yö. Etkä voisi nukkua päivälläkään. Ja puolisosi syyttäisi sinua seksin puutteesta, kun olet pyörtymäisilläsi väsymyksestä. Etkö hyvä lapsen/ lapsien isä pyytämättä voi ottaa lasta syliisi ja hoivata häntä? Tämä kysymys on oikeastaan kaikille tämän ketjun isille. Keneltä lapsen äiti kysyy luvan, pitääkö ja saako hän hoitaa vauvaansa? Onko hyvät isät käynyt mielessä, että teidän pitää OMA-ALOITTEISESTI vauvan ja äidin kotiuduttua sairaalasta, osallistua vauvan hoitoon. Ellette osoita mielenkiintoa, voi vaimonne hoitaa vauvaa yksin vain siksi, ettei halua pakottaa teitä osallistumaan. Ja miksei pyydä tai pakota, no siksi että rakastaa teitä! Valitettavasti isän osallistumattomuus usein

• Katsokaa peiliin
        etäännyttää kirjoitti:

iso_kello_kajahtaa. Tai olet päästäsi kajahtanut paremminkin! Koitapa itsa herätä ja nousta neljä kertaa joka yö vaikkapa kaksi kuukautta , siis joka yö. Etkä voisi nukkua päivälläkään. Ja puolisosi syyttäisi sinua seksin puutteesta, kun olet pyörtymäisilläsi väsymyksestä. Etkö hyvä lapsen/ lapsien isä pyytämättä voi ottaa lasta syliisi ja hoivata häntä? Tämä kysymys on oikeastaan kaikille tämän ketjun isille. Keneltä lapsen äiti kysyy luvan, pitääkö ja saako hän hoitaa vauvaansa? Onko hyvät isät käynyt mielessä, että teidän pitää OMA-ALOITTEISESTI vauvan ja äidin kotiuduttua sairaalasta, osallistua vauvan hoitoon. Ellette osoita mielenkiintoa, voi vaimonne hoitaa vauvaa yksin vain siksi, ettei halua pakottaa teitä osallistumaan. Ja miksei pyydä tai pakota, no siksi että rakastaa teitä! Valitettavasti isän osallistumattomuus usein

Jatkoa. etäännyttää myös vaimon rakkaudentunteita mieheensä. Kun ei saa tukea aikana, jolloin eniten sitä kaipaisi. Ehkä joku äiti haluaa pitää lapset omassa makuuhuoneessa vaikka siksi, että nämä heräävät yöllä, eikä äiti yksinkertaisesti jaksaisi mennä toiseen huoneeseen esim. laittamaan tuttia lapsen suuhun. Meillä kolme lasta. Isä osallistui alusta alkaen hoitoon. Ei akotellut eikä ämmitellyt minua koskaan. Ja seksielämä kukoisti, mutta minun mieheni ei ollutkaan mikään ääliö, vaan ymmärsi, että isyyteen kuuluu muutakin kuin pelkkä siittäminen.

• Perheisiin apua

ISOKELLO KAJAHTAA ko ; ilmennät surullisella tavalla oppimatonta' tietämätöntä, sydämetöntä, mutta et syyttä sitä paljasta!

Aloittajan ja nuorten perheiden pitäisi saada valtaisa apu vanhemmiltaan; heidän ilonsa "kruununsa" myös ovat lapsenlapset. Ja kautta aikain heille on kuulunut nuorensa todellisen hädän tunnistaminen ja heidän herkän vauvojensa-ajan tukeminen.

Tämäkin ketju on tyypillinen samaa paljastava kuin kaikissakin ketjuissa eli nuorten esille tuoma ymmärryksen puute tai oikeammin kodittomuuden tunne. Perhe-elämästä, johon he luonnostaan haluavat sitoutua ja siinä elää.
        Tämän perhe-elämän sekoittamisen aikaansai kulovalkean tavoin aikoinaan levitetty tasa-arvohömppä. Jonka hömpän varjolla annettiin viimeinenkin silaus äitien poistamiseksi kodeistaan motiivina Suomen rikastuttaminen. Rehellisesti sanottuna pakkotyöorjuus naisille. Menkää nuoret vanhainkotiin joka iikka ja kysykää siellä yli 90 vuotiailta, että mitä on normaali perhe-elämä. Tuon jälkeinen ikäpolvi 70-90 vuotiaat toimivat liian nopeasti ja lyhytnäköisesti maan uudelleenrakentamis----innokkuudessaan.
        Heitäkin ymmärtää köyhyyden, sodan vuoksi ja Ruotsin sotaorpoineen. Materiarikastuminen kyllä onnistui yli odotusten, mutta oleellisin jäi jalkoihin poljettavaksi. Kuka materiarikkautta tarvii, jos jälkipolven ilo ja onni oikeasta perhe-elämästä sotkettiin pilalle?

Kun ison ikäluokan nuoret äidit ajettiin kodeistaan on seuraukset ymmärryksen katoamisesta nähtävissä kaikilla muilla sektorilla –oleellisimmilla -, kuin työelämässä! Se kyllä tuottaa rahaa tuutin täydeltä, mutta lasten vanhempien ymmärrystä perheestänsä ja ymmärrystä ainutlaatuisuudestansa siellä, niin sitä ei rikas Suomi pysty helpolla palauttamaan. Ainoastaan rautalangasta vääntäen. Puoli vuosisataa on perheet revitty ja vähintään sama aika menee niiden palauttamiseen.

Ensimmäisiä tekoja olisi palauttaa yhteisverotus, avioerolaki ja aborttilaki entiselleen. Yhteiskunnan menolistalle keksitty päiväkotisysteemi takaisin yksityiseksi. Ja koko eläkeläisporukka kansaneläkkeelle. Tämän jälkeen jo äidit pystyisivät tekemään täysipainoisesti maamme tärkeintä työtä, niin että perheenisän koko palkka olisi puhdasta käytettäväksi perheensä kuluihin! Mikä valtava varojen siirto pikkulasten perheille. Perheet saisivat taas olla OMA YKSIKKÖNSÄ. Kasvaisivat ymmärrykseen, että perhe pysyy koossa elämän loppuun saakka, jota voi tyytyväisenä nimittää jo omaksi perhekunnaksi lopuksi.

ÄITI lapsen odottaa, synnyttää, imettää ja saa luonnostaan symbioosin lapseensa (itse imetin kolmatta vuotta ja elin symbioosissa). On koko ajan vastuussa ja näin SIIRTÄÄ juuri tämän huolto-/vastuu-/rakkausopin lapselleen luonnollisesti ja jatkumona edelleen.
        Miehellä on täysi työ jo tukemalla vaimoaan tunnetasolla ja huoltaen pesueensa.
        Lapselle jää tunnemuisti varhaislapsuudestaan ja äidistään. Siksi oman äidin esimerkki antaa oikeat osviitat aikanaan omien jälkeläisten hoidossa . Suomessa tämä jatkumo katkaistiin jo muutama vuosikymmen sitten. Todellista helpotusta toi nyt jo paljon käytössä oleva 3 v hoitovapaa, mutta menetetyn äitilapsuuden tilalle olisi välttämätöntä antaa ensimmäistään odottaville n. ½ vuotta kestävä kokopäiväinen lasten- ja perhehoitajakoulu.
        Kuvitelkaa ; vielä 70-luvun alkaessa äitien piti poistua 2-3 kk:n ikäisen lapsen luota 9 tunnin päiviksi. Onneksi pian siirryttiin 5 päiväiseen viikkoon 6 pv:n sijaan. Mikä oppi jäi lapselle tunnemuistiin?

Kun vieraan hoitajan tekemät vauriot hoidokkinsa varhaislapsuudessa ilmenevät tämän kouluaikana vakavina ja pysyvinä ongelmina, niin vanhempien on turha odotella, että hoitaja tulisi kärsimyksistäkin heidän kanssaan ”osingolle”.
        Ei, vaan niiden kanssa elää vanhemmat liian usein koko lopun elämänsä!

KUTEN ALOITTAJAN tapauskin ilmentää, varhaislapsuuden oikean esimerkin puutteesta johtuva sekavuus on nyt koko maamme suurinta hätää. Ja sitten vielä koulussa opetettiin paljon toisarvoista, mutta ei elämän elinehtoa; pienen vauvan tasapainoista hoitoa ja ennen kaikkea siitä äidinvastuuta.
        Nyt päättäjät huutaa ainoastaan terapeuttien koulutusta apuun kiireeseen.

Tähän on seuraukset johtaneet, että uus—uus---uusperheet ovat tätä päivää. Nykylapsilta katoaa vielä enemmän kuin vanhemmiltaan ymmärrys kenelle kuuluvat. Kasvavat irrallisuuteen!
        Koskahan saamme odottaa päättäjien taholta edes yritystä palauttaa Suomeen aito perhe-elämä. Muualta maailmasta sitä vielä löytyy!

• eeva9
        Perheisiin apua kirjoitti:

ISOKELLO KAJAHTAA ko ; ilmennät surullisella tavalla oppimatonta' tietämätöntä, sydämetöntä, mutta et syyttä sitä paljasta!

Aloittajan ja nuorten perheiden pitäisi saada valtaisa apu vanhemmiltaan; heidän ilonsa "kruununsa" myös ovat lapsenlapset. Ja kautta aikain heille on kuulunut nuorensa todellisen hädän tunnistaminen ja heidän herkän vauvojensa-ajan tukeminen.

Tämäkin ketju on tyypillinen samaa paljastava kuin kaikissakin ketjuissa eli nuorten esille tuoma ymmärryksen puute tai oikeammin kodittomuuden tunne. Perhe-elämästä, johon he luonnostaan haluavat sitoutua ja siinä elää.
        Tämän perhe-elämän sekoittamisen aikaansai kulovalkean tavoin aikoinaan levitetty tasa-arvohömppä. Jonka hömpän varjolla annettiin viimeinenkin silaus äitien poistamiseksi kodeistaan motiivina Suomen rikastuttaminen. Rehellisesti sanottuna pakkotyöorjuus naisille. Menkää nuoret vanhainkotiin joka iikka ja kysykää siellä yli 90 vuotiailta, että mitä on normaali perhe-elämä. Tuon jälkeinen ikäpolvi 70-90 vuotiaat toimivat liian nopeasti ja lyhytnäköisesti maan uudelleenrakentamis----innokkuudessaan.
        Heitäkin ymmärtää köyhyyden, sodan vuoksi ja Ruotsin sotaorpoineen. Materiarikastuminen kyllä onnistui yli odotusten, mutta oleellisin jäi jalkoihin poljettavaksi. Kuka materiarikkautta tarvii, jos jälkipolven ilo ja onni oikeasta perhe-elämästä sotkettiin pilalle?

Kun ison ikäluokan nuoret äidit ajettiin kodeistaan on seuraukset ymmärryksen katoamisesta nähtävissä kaikilla muilla sektorilla –oleellisimmilla -, kuin työelämässä! Se kyllä tuottaa rahaa tuutin täydeltä, mutta lasten vanhempien ymmärrystä perheestänsä ja ymmärrystä ainutlaatuisuudestansa siellä, niin sitä ei rikas Suomi pysty helpolla palauttamaan. Ainoastaan rautalangasta vääntäen. Puoli vuosisataa on perheet revitty ja vähintään sama aika menee niiden palauttamiseen.

Ensimmäisiä tekoja olisi palauttaa yhteisverotus, avioerolaki ja aborttilaki entiselleen. Yhteiskunnan menolistalle keksitty päiväkotisysteemi takaisin yksityiseksi. Ja koko eläkeläisporukka kansaneläkkeelle. Tämän jälkeen jo äidit pystyisivät tekemään täysipainoisesti maamme tärkeintä työtä, niin että perheenisän koko palkka olisi puhdasta käytettäväksi perheensä kuluihin! Mikä valtava varojen siirto pikkulasten perheille. Perheet saisivat taas olla OMA YKSIKKÖNSÄ. Kasvaisivat ymmärrykseen, että perhe pysyy koossa elämän loppuun saakka, jota voi tyytyväisenä nimittää jo omaksi perhekunnaksi lopuksi.

ÄITI lapsen odottaa, synnyttää, imettää ja saa luonnostaan symbioosin lapseensa (itse imetin kolmatta vuotta ja elin symbioosissa). On koko ajan vastuussa ja näin SIIRTÄÄ juuri tämän huolto-/vastuu-/rakkausopin lapselleen luonnollisesti ja jatkumona edelleen.
        Miehellä on täysi työ jo tukemalla vaimoaan tunnetasolla ja huoltaen pesueensa.
        Lapselle jää tunnemuisti varhaislapsuudestaan ja äidistään. Siksi oman äidin esimerkki antaa oikeat osviitat aikanaan omien jälkeläisten hoidossa . Suomessa tämä jatkumo katkaistiin jo muutama vuosikymmen sitten. Todellista helpotusta toi nyt jo paljon käytössä oleva 3 v hoitovapaa, mutta menetetyn äitilapsuuden tilalle olisi välttämätöntä antaa ensimmäistään odottaville n. ½ vuotta kestävä kokopäiväinen lasten- ja perhehoitajakoulu.
        Kuvitelkaa ; vielä 70-luvun alkaessa äitien piti poistua 2-3 kk:n ikäisen lapsen luota 9 tunnin päiviksi. Onneksi pian siirryttiin 5 päiväiseen viikkoon 6 pv:n sijaan. Mikä oppi jäi lapselle tunnemuistiin?

Kun vieraan hoitajan tekemät vauriot hoidokkinsa varhaislapsuudessa ilmenevät tämän kouluaikana vakavina ja pysyvinä ongelmina, niin vanhempien on turha odotella, että hoitaja tulisi kärsimyksistäkin heidän kanssaan ”osingolle”.
        Ei, vaan niiden kanssa elää vanhemmat liian usein koko lopun elämänsä!

KUTEN ALOITTAJAN tapauskin ilmentää, varhaislapsuuden oikean esimerkin puutteesta johtuva sekavuus on nyt koko maamme suurinta hätää. Ja sitten vielä koulussa opetettiin paljon toisarvoista, mutta ei elämän elinehtoa; pienen vauvan tasapainoista hoitoa ja ennen kaikkea siitä äidinvastuuta.
        Nyt päättäjät huutaa ainoastaan terapeuttien koulutusta apuun kiireeseen.

Tähän on seuraukset johtaneet, että uus—uus---uusperheet ovat tätä päivää. Nykylapsilta katoaa vielä enemmän kuin vanhemmiltaan ymmärrys kenelle kuuluvat. Kasvavat irrallisuuteen!
        Koskahan saamme odottaa päättäjien taholta edes yritystä palauttaa Suomeen aito perhe-elämä. Muualta maailmasta sitä vielä löytyy!

Aamen!!

• samaa paskaa aina

Voi kunpa meitä ihmisiä ei olisi olemassakaan. Ei olisi noita iänikuisia kitinöitä.

• HePe

Isäkuukauden viettäneenä voin sanoa, että päivääkään en vaihtaisi pois.
      Lapset ovat rikkaus joka häipyy käsistä liian nopeasti.
      Vaimo tekee 3-vuorotyötä eikä ole muutenkaan mikään kodin hengetär. Hän rakastaa kyllä lapsiamme, mutta minulle tuntuu kaatuvan kaikki kodinhoitotyöt...
      Valvon nuorimmaisen kanssa lähes joka yö, olinpa sitten töissä tai kotona...vaimo nukkuu vapaa-aamuinaan pitkään, itse sen hänelle suon...
      Monesti käy niin, että kun olen laittanut lapset nukkumaan ja hoitanut kodin muuten kuntoon (siivonnut), vaimo rupeaa vonkaamaan.., ei tahdo enää huvittaa seksi..,ja sitten saa kuulla siitä hyvästä...

• Dina

HePellä on tässä juuri asetelma, joka on yleensä toisinpäin, niin että nainen on kotona ja hoitaa lapset kodin ym ym...
        Nyt oli hyvä kuulla tämä myös miehen suusta tai kirjoittamana, että kun tekee kotona sen kaiken työn, HUOM kaiken, niin eipä siinä enään illalla seksit ole mielessä! Ja vaimo joka kävi töissä ja ei juuri kotitöihin osallistunut, niin yllättäen hännellä riittää virtaa vonkaamaan seksiä.
        .
        Osa miehistä ei tajua sitä, mutta olisi syytä kokeilla vaikkapa vuosi kotona olemista, niin kolahtais omaan nilkkaan kalikka, kun sen kotityön ja lasten hoidot itse kokee....Ei siinä heppi näytä kovinkaan terhakkaalta.
        Eli turha on miesten itkee siitä, jos ei vaimolta irtoo piparia sen jälkeen kun lapsia tulee, koska syy on aivan nenän edessä.

• Näin on

Tämä on juuri se syy, miksi miehet valittavat, että vaimoa ei huvita seksi. Kotityöt ovat uuvuttavia. Jatkuvasti äitiä tarvitseva lapsi on sitova. Ei ihme, että seksiä ei enää jaksa harrastaa.

Nykypäivänä ei uskoisi, että kenellekään tulisi enää epäselväksi, että lasten hoito on täyttä työtä. Kannattaa miettiä asiaa ennen lasten hankkimista. Ne, joilla on isovanhemmat tai lastenhoitaja ovat onnellisessa asemassa.

• mek

Mies ei ole koskaan niin väsynyt ettei naida jaksaisi tai sitten on asenne ongelma ja selkäkään ei ole koskaan niin kipeä ette isekstailla jaksaisi. Jätä ne kotihommat tekemättä ja hoida se seksi ensin ja sittene kaikki muu koska kohta olet eronnut mies että silleen.

• haha2
        Dina kirjoitti:

HePellä on tässä juuri asetelma, joka on yleensä toisinpäin, niin että nainen on kotona ja hoitaa lapset kodin ym ym...
        Nyt oli hyvä kuulla tämä myös miehen suusta tai kirjoittamana, että kun tekee kotona sen kaiken työn, HUOM kaiken, niin eipä siinä enään illalla seksit ole mielessä! Ja vaimo joka kävi töissä ja ei juuri kotitöihin osallistunut, niin yllättäen hännellä riittää virtaa vonkaamaan seksiä.
        .
        Osa miehistä ei tajua sitä, mutta olisi syytä kokeilla vaikkapa vuosi kotona olemista, niin kolahtais omaan nilkkaan kalikka, kun sen kotityön ja lasten hoidot itse kokee....Ei siinä heppi näytä kovinkaan terhakkaalta.
        Eli turha on miesten itkee siitä, jos ei vaimolta irtoo piparia sen jälkeen kun lapsia tulee, koska syy on aivan nenän edessä.

Ota huomioon, että esimerkin mies käviä töissä JA hoiti kodin. Naisilla ei riitä energiaa edes pelkän kodinhoidon jälkeen.

• Terveyttä kaikille
        haha2 kirjoitti:

Ota huomioon, että esimerkin mies käviä töissä JA hoiti kodin. Naisilla ei riitä energiaa edes pelkän kodinhoidon jälkeen.

Naisella ei riitä energiaa! Jokainen tapaus on erilainen; saattaa olla vaikka minkälaista sairautta kehittynyt mitä ei tiedä. On mm. tapauksia, jossa äidillä paljastuu syöpä vaua-ajan jälkeen. Eli kehittynyt - milloin? Tai lapsi on 2 v, niin äidillä todetaan MS-tauti. Te mieskarhut ette ede tajua millaisia yksittäistapauksia jokainen äiti on äidiksi tulossaan. Itse loistin kuin aurinko 2 kaksi odotusaikaa, mutta kolmas.......!
        Sinänsä mielenkiintoinen ketju paljastamaan nykynuorten ajatuksia, uusi on aina uutta.

• Isänsä poika

Kenen mielestä se, että mies ei osallistu lapsenhoitoon niin kuin nainen, tarkoittaa, että mies ei rakasta lastaan?

Naisethan tosiaan tuntuvat aina ajattelevat olevansa täydellisiä... Plus leikkivät martyyria.

• Simo.

Tässähän on kysymys hoitamisesta. Ei tervettä lasta tarvitse hoitaa.
      No jaa, ruokaa ja puhtaita vaatteita ja leulut pitää kerätä laatikkoon nainen on mestari järjestämään.
      Naiset pärjää paremmin hoitajina mutta kyllä mies on parempi kasvattaja.

• Mes75

Valvon silloin kun vaimo ei jaksa. Hän hoitaa useammin koska on kotona mutta pakkohan sen vaimonkin on antaa joskus nukkua. Ei ihme jos muut miehet ei saa seksiä jos ei kerran osallistu valvomisiin ja muihin lapsiperheen ruljansseihin.

• näinmeillä

Istutte alas ja juttelette asiat halki, PUHUKAA! Kukaan ei osaa lukea toisten ajatuksia ja järjestäkää sitä yhteistä aikaa, parisuhdettea pitää vaalia ja hoitaa.

Itse olen onnellisessa asemassa, lapset 2,5v ja 1v. Avioliitossa ollaan, lakanat viuhuu vähintään 3krt/vko, iltaisin meillä on yhteistä aikaa ja välillä lapset hoidossa, että päästään yhdessä tuulettumaan. Välillä käyd'ään ulkona omien kaverien kanssa tietenkin.

En stressaa sitä, jos kämpää ei ole vimpan päälle, tärkeintä, että lapsilla on puhtaat vaatteet, saavat ruokaa ja yhteistä aikaa.

• helevetti1

Ei muuta kun loparit ja työkkäriin niin lapset seuraa perästä, sehän on nykyajan muoti
      ilimiö ettei mitään työtä kannata tehdä, voi vaikka pikkusormi tulla kipiäksi :D
      Oikeesti kylillä lorvivat vaan ja kaljaa juovat, jos nuorissa on tulevaisuus, niin
      voivoivoivoivoi ja yhden kerran sanon minä, kaikki liiterin taakke ja pum!!!

• Hermanni1250

Mun on pakko kiistää tuo alun miehiä parjaava keskustelu. Itselläni on vain yksi lapsi ja hoidin juuri öisin häntä kun oli koliikkia muutama kuukausi. En yksinkertaisesti voi nukkua jos lapsi itkee lähellä. Myöskin minulla oli ns. taito hanskassa kun mulla on 4 ja 6v itseäni nuoremmat veljet jonka lisäksi myös äitini opetti naapuruston nuoria äitejä hoitamaan lapsia.Tietysti eukkoni käytti herkkyyttäni hyväkseen ja käänsi vain kylkeään ja laski pitkän pierun kun minä meni lepyttelemään lasta. Noh hänestä tulikin sitten peruskoulun opettaja,siellä ilmeisesti jaksaa kun ota mitään tunnolleen.

• sarvet2

Ei todellakaan.Pidä pintas.Kokemusta on.

• äit vaa

ei haittaa ko isä on rikas

• Minä hoidin oman poikani yksin vaikkakin oli vaimo. Elikkäs kun tultiin laitokseta päätettiin sanoa ei kertakäyttö vaipoille joten ostih kangaspakan ja ommeltiin vaippat jotka minä pesin aina käsipyykkinä. Sitten yöllä lapsi heräsi otin kakka pissi vaipat jatein putsauksen,laitoin kuivat takas jonka jälkeen otin mamin tissin pyyhkäisin pikkulapulla nännin putsiin ja imetin poikani. Myös kaikki sisä leikit kasvun tarkailu ja kirjaaminen sekä yleensä kaikki ulkoilut hoidin minä .Vaimo ei edes herännyt yöllä tapahtumiin vaan kyseli aamulla kahvipöydässä jossa oli usei n itse paitsamaani ohrarieskaa tai muuta aamupalaa,se siis otti kysymällä selvää mitä yöllä tapahtui.Sitä kesti noin vähän yli kolme vuotta,tuota ihanaa aikaa. lapseni kärsi yhden keuhkoputken tulehduksen ja oli sairaalassa pari yötä ja tietysti hampaat valvotti jonkun verran.Pääsin siis olemaan lähes kiukuttoman ja terveen lapsen kanssa hoidin samalla päivittäin vähän nuorempaa poikaa 7kk. Olin saanut työkyvyttömyys eläkkeen jo aiemmin joten mulla oli aikaa,ja sen käytin siten mistä työtä tekevät vain näkevät unta,,,, kasvatin lastani ja kehun että tuli hyvä käytöksinen nuori mies,ei juo ei polta ja ei kyllä kiroile kun asiasta.Koeta jaksaa ja hommaa lomaa jos voit siten olla lastesi kanssa,tätä aikaa ei saa takaisin,ota vaikka todisteet videolle.Jatkoja!

• Äiti 1942

Äiti ei TAKUULLA ole parempi. Äiti on tapu,ja auta-armias jos siihen kajoat.
      Tiedän tapauksia että avioeron sattuessa olisi ollut parempi että lapset olisi jäänyt isälle. Älkää enään nykyaikana nostako ns. äitiä jalustalle

• kokemusta1

Olis hyvä ajatus siirtää lapsi toiseen huoneeseen,Ei heräis äitikään jokaiseen tuhinaan.Olen aikoinani tehnyt niin.Oli hyvä asia.

• Alunaa

Tämä kaikki johtuu siitä, että naisen wittu venyy synnytyksessä
      Tähän pitäisisi joka miehen varautua.
      Naisen elimeen on hyvä rippotella alunaa synnytyksen jälkeen. Sillä on kudok-
      sia supistava vaikutus.

Muistan takavuosina eräänkin työkaverin. Hän oli ripotellut alunaa muijansa Wit-
      tuun ja peli oli sitten kutistunut pano kuntoon.
      Pahaksi onnekseen hän oli sitten nuollut muijansa elintä.
      No, arvaahan sen, kaverin huuliin oli tarttunut alunaa, ja seuraavana päivänä
      työmaalla hänen huulensa (suunsa) oli niin supussa, että hänen puheestaan
      ei saanut mitään selvää.

• Eukko-jäkättäjä

Meillä eukko valittaa ihan samaa. Siis minä. Pikkulapsivaihe on suhteelle usein koetinkivi. Sinä koet ulkopuolisuutta ja vaimolla vastuu painaa, ja siinä jää helposti molemmat yksin. Koita kestää - me naiset olemme pikkulapsivaiheessa usein aika kummallisia, mikään ei kelpaa. Miehelle on helppo raivota kun lapselle ei voi. Älä menetä uskoasi suhteeseenne, tuo on tavallinen ongelma ja siitä voi selvitä. Väsymyksen, vihan ja arjen kuorman alta löytyy se ihana nainen, johon rakastuit. Se onni on nyt vaan piilossa jossain pilttipurkkien alla.

• Herätkäääääääääsjdkää!

Muistakaa... Olette kaikki joskus olleet lapsia.

• Miehistykää pojat!

Hyvä suunta avioeroon ap:lla. Juuri noin se menee. Mies ei kanna mitään vastuuta perheen arjesta vaan jättää rättiväsyneen vaimon yksin kotiin lasten kanssa ja pakenee itse toimistoon lepäilemään. olen näitä tapauksia katsellut vierestä muutamassa tuttavaperheessä, kumma kun osa miehistä ei aikuistu millään.

Se on muuten yleensä ne korkeasti koulutuetuimmat, menestyneimmät ja fiksuimmat miehet, jotka hoitavat hommat kotirintamalla kunnialla. He jäävät kotiin jopa pariksi vuodeksi lasta hoitamaan, ja heidän parisuhteensa näyttää erittäin vahvalta ja kukoistavalta.

Itse en olisi katsellut tuollaista ap:n kaltaista raukkamaista vätystä viikkoa kauempaa, kun oma lapsi oli vauva. Ero olisi tullut alle aikayksikön.

• ÄÖblaaa

Kirjoitusvirheistä päätellen aloittaja ei ole korkeasti koulutettu.

• 2 ison lapsen Ä

Meillä jaettiin viikonloppuheräämiset siten, että mies nukkui lauantaisin niin pitkään kuin halusi ja minä vaimona vastaavasti niin pitkään kuin halusin. Tällä tavalla sai nukuttua univelkoja pois silloin, kun pikkulapsivaihe yövalvomisineen oli pahimmillaan.

Jos vaimosi on kotiäiti, niin hänkin tarvitsee omaa aikaa. Minusta kotiäidillä on päävastuu yöheräämisistä, koska sinun täytyy olla työkunnossa. Jos kuitenkin vaimo hoitaa yövalvomiset, niin vastaavasti sinun pitää tarjota vaimolle ikiomaa aikaa toipua valvomisesta.

Jos vaimosi on yövalvomisista ja kotiäitiydestä ihan poikki, niin sitten pitää miettiä, voisiko ostaa lastenhoitopalveluita silloin tällöin, jotta vaimo saa omaa aikaa ja saa nukuttua. Jos käytössä on isovanhempia, kummeja jne, niin toki voi hyödyntää heidän hoitoapuansa myöskin.

Kannattaa muistaa, että lapset eivät ole ikuisesti pieniä, mutta sairastelut on rankkoja. Lapsen itkuun pitää vastata. Jos jatkat inttämistä omien oikeuksiesi kiinnipitämisestä, niin voi olla, että huomaat jo tämän vuoden aikana tulleesi eronneeksi mieheksi, jolla on varsin isot elatusavut maksettavana. Teidän tehtävänä on yhdessä toimia perheen parhaaksi. Jos se tarkoittaa sitä, että joudut vähentämään telkkarin katselua ja omia harrastuksiasi, niin sitten joudut pistämään asioita tärkeysjärjestykseen. Sitä omaa aikaa tulee kyllä, kunhan lapset kasvavat isommaksi.

Muista pitää huoli, ettette hanki enempää lapsia, jos jo nykyistenkin hoitaminen tuntuu ylivoimaisen raskaalta.

• Oikeasti?

Koko sivu täynnä naisia! Ja jos ei niin sovittelevia miehiä! Kun naiset on täälä niin helvetin aikuisia ja viisaita ja kokeneita ja täydellisiä!

Äänestäkää huonommaksi! Olkaa "kypsempiä"! Sorsikaa miehiä niin perkeleesti! Miehiä, jotka käyvät töissä silloin, kun nainen on kotona lapsen kanssa! Niin on aina ollut. Enkä nyt sano, että olisi pakko näin olla, mutta tämä feminismipaska ja tasa-arvosönkkäys on mennyt liian pitkälle! Naiset haluavat kaikkea mahdollista, mutta avaapa suusi miehenä, että "mä olen vähän kattellu tällästä...". Mitä saat? Kylmän katseen ja huudot siitä, että "kun sinä haluat tätä ja tota, enkö minä saa mitään?!?" jne. En ole naimisissa, mutta liian useasti olen joutunut tilanteeseen. Että tämäkö on tasa-arvoa? "Vaikka olen nainen vaadin samat oikeudet, mutta koska olen nainen, haluan myös helpotuksia." "Te miehet olette kaikki pelkkiä sikoja, sen sijaan meissä ei ole mitään vikaa!"Ja jatkuu...

Aamen. Olen puhunut.

• HALLELUJAA

Tämä nykyinen järjetön "tasa-arvo" koohotus on sekoittanut myös vanhat hyvät ja toimivat perhemallit.Muijat eivät osaa tehdä normaaleja heille kuuluvi kotitöitä koska nyt on hienoa ängetä tehtäviin jotka kuuluvat yleensä miehille.Hyvä esimerkki on nykyinen Kataisen hallitus jossa naisministerien lauma on sekoittanut maan asiat ennennäkemättömälle tolalle,josta minkään tasoinen tohtori ei ota selvää.Kyllä äijienkin on syytä katsoa peiliin.Kunnioittakaa vanhemmat toinen toisianne,lopettakaa jatkuva television vahtaaminen ja kaljan kittaminen ja pyrkikää kohottamaan yleistä sivistystasoanne ruokottomesta kielenkäytöstä puhumattakaan.Näiden arvokkaiden neuvojen antamista voisi jatkaa loputtomiin mutta se taitaa olla turhaa.Vallitseva holtiton meno on päässyt jo niin pahaksi että tällä foorumilla ei sitä hetkessä muuteta.Lopuksi ! Miksi teette niitä lapsia kun ne tuntuvat sekoittavan elämänne.Ryhtykää homoiksi ja lesboiksi,niin ei ole sitäkään taakkaa.Ja sehän muutoinkin nykyään trendikästä aina valtkunnan korkeinta johtoa myöten. Hallelujaa !

• Hermanni1250

Tunnen,ikävä kyllä,tuollaisia"tunnollisia perheenisiä" jotka todellakin nukkuisivat yönsäkin toimiston sohvalla jos kehtaisivat.

Meillä se nyt vain sattui olemaan toisin.

• joku.

aika sairasta sanoa että harrastaa lapsen kanssa seksiä. ei se sitä sen kanssa harrastanu vaan miehensä kanssa, vauva imi tissiä, eli joi vain maitoa! kannattas miettiä mitä kirjoittaa kun tehän haukutta toisinsanoen pedofiiliksi mikä ei kovin ole järkevää. ja kun joku kirjoitti että antaa vaan huutaa niin ei varmasti meinannut et antaa tunti tolkulla huutaa.

• Sairasta

Juuri sai eräs äiti tuomion, jossa yksi syyte kohta oli pakottaa lapset katsomaan omaa sekstailua jonkun ukon kanssa. Mielestäni naiminen toisen syödessä voidaan rinnastaa samaksi.

• Jutun juju
        Sairasta kirjoitti:

Juuri sai eräs äiti tuomion, jossa yksi syyte kohta oli pakottaa lapset katsomaan omaa sekstailua jonkun ukon kanssa. Mielestäni naiminen toisen syödessä voidaan rinnastaa samaksi.

Mutta syöjän pitää ymmärtää, mitä syödessään katselee.

• rrrr44

Ootko oikeesti tyhmä,vai hakenu jotain tunteja..??

• Wanha äijä

Lapset ovat pieniä vain vähän aikaa, eikä sitä öistä itkua joudu sen jälkeen kuuntelemaan, kun he vähän varttuvat. On maailman luonnollisin asia, että lapset joskus kitisevät. Itse olet lapsesi hankkinut ja halunnut. Nykyään valitetaan kaikesta, eikä kestetä mitään. Yritä kasvaa mieheksi ja oppia kantaman vastuusi.

• nuori äijä

Wanha äijä on aivan oikeassa.

• akka ja ukko
        nuori äijä kirjoitti:

Wanha äijä on aivan oikeassa.

Se totta, mutta miten nuo wanhat äijät kasvattivat poikansa? Tai paremminkin antoivatkohan äitien edes tehdä oikean työnsä kodissa lapsineen? Heittivätköhän pojan pitkäksi päiväksi naapuriin, jotta sai äidin klo 6.00 kanssaan "tukkimetsään". Poika sai 10 tunnin aikana tuon ns. heikkokestävyyskoulutuksen päivittäin!!!

Hölmöläistarinassa sentään mies jäi kotiin sitä hoitamaan ja lapsia myös, kun vaihtoivat osia ja vaimo lähti pitkäksi päiväksi tukkimetsään. Ei sentään lasten hölmöläisperheessä tarvinnut joka päivä "töissä käydä". Olivat vapaita kotona eivätkä vankeja, ja kasvoivat sisukkaiksi ja vaikka kuinka suuren kiven pyörittäjiksi. Sanalla sanoen oikeiksi AKOIKSI ja UKOIKSI!

• jkkkl

aika paljon

• 2 lapsen yh iskä

vähä samatilanne ...oli annoin muijalle vähän vapaata ni nyt ollaan siinä tilaanteessa että oon etsimässä omaa kämppää ku sai emäntä olla vähä vapaalla ni piti jakaa persettä ympäri itä-suomee .et anna vaan vähä vapaata,,,,,,,,

• hjkjhkkhjj

Isä pn parempi hoitamaan lasta, koska äiti kärsii synnytyksen jälkeisestä psykosomaattisesta mielialaoireyhtymästä eli hullunlehmäntaudista.

• janu

täää piti jakaa oikein naamakirjassa :D

• Nuoren mielipide.

Itse olen yläaste ikäinen, ja voin sanoa suoraan:
      Kyllä se elämä paranee, kun lapsi lähtee kouluun. Silloin ei tarvitse jatkuvasti vahdata, kyllä ne koulussa sen hoitaa. Ja minut koulutettiin pärjäämään yksi kotona jo 5v, mutta silloin kyllä joidenkin huoneiden ovet tietysti lukittiin. Ja vahnempani ovat myöntäneet minulle, että se hoitaminen on aluksi hankalaa, mutta kun lapsi vähän kasvaa, niin kyllä siitä iloakin on. Itse olen käynyt isin kanssa kalastamassa jo monta kertaa, ja aina on jäänyt isi kakkoseksi. Ja ei se pahin aika ole se 1-3v. pahin aika on se teini aika, jota itse juuri elän. Myönnän käyväni vanhempieni hermoille, ja myönnän että jälkeen päin olen pahoillani, mutta teininä, se anteeksi sanominen on vaikeampaa, koska siinähän eletään sitä ''vanhemmista irtautumisen'' aikaa. Ja tuosta seksi puolesta, itse muistan jo varhais lapsuudestani sen että vanhempani menivät makuuhuoneeseen, jättäen minut katselemaan televisiosta teletappeja, ja enhän minä silloin tajunnut siitä mitään, vaikka olin jo 7v. Mutta koita jaksaa, sillä eihän sateenkaarikaan synny ilman sadetta.

Ps: Pahoittelen kirjoitus virheistä, tähän kellon aikaan niitä vaan tuppaa tulemaan.

• 1+17

Sairaan lapsen kanssa valvominen ja toistuvat heräilyt on rankkoja ja toivottavaa olisi, että isä ymmärtäisi myös äidin tarvitsevan unta ja tarjoutuvan itse hoitamaan välillä yöheräilyt vuorostaan. Alle vuoden vanhalle tuo turvallisuuden tunnetta nukkuminen samassa huoneessa ja yöheräilytkin on helpompia jos pinnasänky on ihan käden ulottuvilla vanhempien sängystä niin ei tarvitse juoksennella eri huoneisiin esim tutin antamiseen. Pienen vauvan itkuun ei saa olla vastaamatta, alle puolivuotias ei edes osaa "pompottaa" vanhempiaan eikä "kiukutella" vaan itkuun on aina joku oikea syy. Seksiä ehtii harrastamaan lapsen nukkahdettuakin tai jos ei muuten niin vauvan voi viedä vaikka mummolle tms läheiselle hoitoon hetkeksi että saa laatuaikaa parisuhteenkin ylläpitoon. Jokainen nainen palautuu fyysisesti synnytyksestä yksilöllisesti eikä voi sanoa toisen puolesta voiko aloittaa seksin harrastamisen 2vk vai 6kk synnytyksen jälkeen. Toisen voi toki tyydyttää monilla muillakin tavoin eikä läheisyyttä tosiaankaan kannata unohtaa vaikka vauva/lapsi onkin luonnollisesti etusijalla tarpeineen. Näistä asioista kannattaisi virittää keskustelua jo lapsen teon suunnitteluvaiheessa, että minkälaisia odotuksia kummallakin vanhemmalla on toisiaan kohtaan ja miettiä työnjakoa niin, että vaikka äiti yleensä onkin se lasta enemmän hoitava osapuoli niin myös isän on tärkeää saada mahdollisuus suhteen luomiseen lapsensa kanssa ihan alusta asti. Vanhemmuudessa pohditaan usein liikaa VELVOLLISUUKSIA ja unohdetaan kuinka paljon iloa ja ihania asioita se tuo mukanaan. Tsempit kaikille tuoreille vanhemmille ja erityisesti isille, jotka joutuu tulemaan toimeen hormoniensa vallassa toimivien äitien kanssa! ;)

• tuhottu_elämä

Totuus on että moni isä on moninkertaisesti parempi vanhempi tuosta vain :(

• Kapea katse ahdas aj

Katsele elämää kaikilta puolilta ja etsi esimerkkejä, älä yleistä äläkä kategorioi.

Niin isissä kuin äideissä on sekä hyviä että huonoja. Jos sinä olet jo aikuinen, kummallakaan puolella ei ole mitään väliä ja sinä valitset omasi, siis tahdotko olla hyvä vai paha. Sinun elämääsi ei pysty tuhoamaan kukaan muu kuin sinä.

• näin nimittäin

Onhan lapsellasi isäkin,eli sinä
      olisit keskustellut puolisosi kanssa ,ennenkuin aloititte lapsen tekoon.
      Lapsi on kummankin vanhemman lapsi. Ei mikään nukke.

• Urpoja on...

Uskomatonta tekstiä miehiltä täällä. Ollaan ensin tekemässä lapsi tai lapsia ja sitten kun äiti väsyy lasten hoitoon yksinään niin aletaan kitistä kun nainen ei jaksa enään valvoa seksin takia. Muka lapsi on välttämätön paha jonka takia äiti turhaan juoksee heti kun vauva jotakin tarvitsee. Huh huh. Noinpa voisi kääntää asian että mieskin on siis välttämätön paha joka kokee mustasukkaisuutta kun jää toiseksi vauvalle. Nainen ei ole heti huomioimassa miehen tarpeita vaan huomioi ensin vauvan. Hyvä näin jatketaankin, kyllä te miehet osaatte kiukutella ihan samalla lailla kuin naisetkin!

• haha2

Vaihtaisin rooleja ihan milloin vain. Vaimo tekemään 10 tunnin työpäiviä, hoitamaan kotityöt ja muut asiat. Mulle jäisi vauvan ruokkiminen, pajjailu ja vaatimuslistojen esittäminen.

• Rakkauttako vaimoon
        haha2 kirjoitti:

Vaihtaisin rooleja ihan milloin vain. Vaimo tekemään 10 tunnin työpäiviä, hoitamaan kotityöt ja muut asiat. Mulle jäisi vauvan ruokkiminen, pajjailu ja vaatimuslistojen esittäminen.

Et sitten kuitenkaan voisi antaa tisua, eikä sinulla hormonit samalla tavalla jylläisi.
        No ensinkään et olisi kokenut leikkaukseen verrattava synnytysmullistusta. Niin etkä tietenkään olisi odottanut sellaisessa "oudoksi" muuttuneessa olotilassa 9 kk. Jonka loppumisen jälkeen et koskaan et koskaan enää palaa entisellesi!
        Niin , no, hei, eihän sinulla liene koskaan kuukautisiakaan, kun ethän SÄ olekaan NAINEN! Haluaisitkohan olla?

• jiihoo1986
        haha2 kirjoitti:

Vähän niinku omassa keskustelussa sanoin:

mitäs me miehet tehään ? no ollaan duunissa ja duunipäivän jälkeen lähetään duuniin eli perhettä hoitamaan.. Ymmärtääkö naiset ollenkaan että kun he ovat kotona lapsen kanssa , se duuniaika ei oo meille mitään vapaata... kyllä varmasti ku laitettas asia toisinpäin niin mä oisin mieluusti himassa päivän skidin kanssa ja illalla sit ottasin vähän vapaata kun duunista tullu nainen hoitaa lasta koska MÄ olen ollut koko päivän skidin kanssa kotona....naisetkin vois ajatella sen omalle kohdalleen että jaksaisko ne tehä kaikkea tota meiän tilanteessa jokapäivä....se että istuu lapsen kanssa kotona tai tekee muuta lapsen kanssa ei mielestäni ole työtä itsessään kun siinä voi kumminkin cosmot lukea ja surffailla netissä yms omia juttuja samalla ... tämänkin tietysti joku nainen käsittää väärin ja tästä hirveän haloon nostaa mutta se on meidän käsitys asiasta , ainakin näin luulisin =)

• jiihoo1986 kirjoitti:

Vähän niinku omassa keskustelussa sanoin:

mitäs me miehet tehään ? no ollaan duunissa ja duunipäivän jälkeen lähetään duuniin eli perhettä hoitamaan.. Ymmärtääkö naiset ollenkaan että kun he ovat kotona lapsen kanssa , se duuniaika ei oo meille mitään vapaata... kyllä varmasti ku laitettas asia toisinpäin niin mä oisin mieluusti himassa päivän skidin kanssa ja illalla sit ottasin vähän vapaata kun duunista tullu nainen hoitaa lasta koska MÄ olen ollut koko päivän skidin kanssa kotona....naisetkin vois ajatella sen omalle kohdalleen että jaksaisko ne tehä kaikkea tota meiän tilanteessa jokapäivä....se että istuu lapsen kanssa kotona tai tekee muuta lapsen kanssa ei mielestäni ole työtä itsessään kun siinä voi kumminkin cosmot lukea ja surffailla netissä yms omia juttuja samalla ... tämänkin tietysti joku nainen käsittää väärin ja tästä hirveän haloon nostaa mutta se on meidän käsitys asiasta , ainakin näin luulisin =)

totta tuokin, ei kaikki naiset sitä ymmärrä. Itse kyllä arvostaisin tuollaista miestä. Vaikka käyhän se lapsenkin hoito työstä, mutta saa siinä omaakin aikaa kun lapsi nukkuu päiväunet.

• janu

Kato pornoa ja anna hanskan heilua jos nainen ei jaksa. Helpommalla pääsee kumpikin osapuoli.

• onnellinen ilman

Itse otin eron juurikin siitä syystä kun lasteni äiti ei osallistunut juurikaan kotimme yhteisiin askareihin. .se vittu tietokone ja facebookki kun oli henki ja elämä. .Ainoa mitä osasti hyvin oli luoda tuskaa ja pahoinvointia koko perheelle. .oli kiva tulla töistä kun lapset oli ensimmäisenä pyytämässä ruokaa. .Auta armias kun korotit ääntä niin sit oltiin narsisti ja kaikkea muuta paskaa. .No siitähän sai taas syyn istua facessa ja itkeä omaa kurjaa elämää. .no tähän kyl liitty paljon exän henkiset ongelmat joihin oli usein kehotettu apua hakemaan perheemme tähden. Se on vaan niin kovajuttu se psykiatri kun maine menee. .Oman ekon säilyttäminen meni sit perheemme edelle et näin. .tällähetkellä kaikki on satakertaa helpompaa ja kotihommat menee melkein vihellellen. .Huoli toki on kunka exä pärjää viikon lastenikanssa. .Mutta mutta siihenkin apua olen hakenut viranomaispuolelta. .Kaikella on tapana järjestyä :-)

• vanhaviduparta

"Lastenhoito on akkojen hommaa"- Vanha viidakon sanonta.

• Isä mielellään

Hittoako niitä lapsia ees pitää tehdä jos oot tuota mieltä?!Itte oon mies ja käyn vuorotöissä.Aamulla aikaisia herätyksiä ja yöllä töissä.Silti lapset hoidetaan yhdessä,ja heräilen mielelläni yöllä vaikka aamulla oiskin aikainen herätys.Kyllä lapset sen ansaitsee ja kerran he vaan ovat pieniä.

• 2 lapsen isä

Täytynee kyllä todeta että tässä ketjussa ei sitten kirjoita muut kuin katkeroituneet vanhemmat... eli eronneet tai melkein eron partaalla olevat pariskuntien puolikkaat!!!

Itsellä kaksi lasta joista kummatkin tärkeitä ja rakkaita minulle... sekä vaimolleni... seksiä harrastetaan silloin tällöin... hitto kun tuo seksi on nyky ihmisille henki ja elämä...

Töissä käydään kummatkin ja lapset hoidossa... samalla rempataan kotia ja koitetaan siihen vielä sälyttää romantiikkaa ja kodin hoitamista ja ylläpitoa... noh aina ei kaikkea keritä milloin jää joitaisn asioita tekemättä mutta mitä sitten... ei niitä pyykkejä tarvii silittää jos tuntuu ylivoimaiselta...

Meillä kummatkin hoitaa kodin askareet lähes puoliksi minä teen remonttia aina kun jaksaa ja kerkiää... Kuitenkin lapset menevät (ainakin minun osalta) aina etusijalle...

• superia

Näille kahdelle viimeksi kirjoittaneille tsemppiä! Oikea asenne teillä! Marmatus ei pitkälle vie...jotkut miehet eivät vaan pysty menemään naisen asemaan. Mutta onneksi heitä vielä on, jotka tajuavat etteivät lapset pilaa suhdetta vaan nimenomaan vanhemmat omilla valinnoillaan. Kysymys: Miksi mennään yhteen?

• acko1985

Eihän toi lasten hoitaminen niin vaikeaa voi olla. Ihan yhtä hyvin sen voi hoitaa molemmat osa puolet. Vaipan vaihtoa syöttämistä yms. Itte eronnut ja kaks pientä tyttöä on tullut elämään ja hyvin pärjännyt aina niiden kanssa. Eikä ero tullu lasten takia. Päivääkään en vaihtaisi pois.

• Kuka on mikä

Jos Suomessa ei olisi mahdollista erota, miten olisi ollut perheesi henkisen kehityksen mahdollisuus jaloilleen palauttamiseksi? Joskus lapsi muuttaa äidin niin totaalisesti, että ulkopuolisten, lähiomaisten tai virallisen asiantuntijahenkilön puuttuminen järeästi palauttaa tilanteen oikeaan kasvuun. Koska perheen lisääntyminen on kasvun paikka aina, ja riippuen yksittäisperheestä pitäisi aina olla tukijoukot riittävän nopeasti saatavilla, eikä missään tapauksessa syyttely.

Näyttäisi siltä, että perheenperustajaksi soveliaat pitäisi johdatella yhteen ja saada paljon lapsia.
        He taas, jotka ovat alunpitäenkin väärän kasvatuksensa vuoksi selvästi sopimattomia vanhemmiksi, voisivat elää toisen samaa ymmärrystasoa olevan kanssa nauttien siitä, mikä on yhteistä ja miksi alunpitäenkin halusivat mennä yhteen. Lapsia eivät varmaan oikeasti edes kaipaa, jos pääsevät oikeasti oppimaan, mitä niiden hoito tarkoitaa molemmille ja varsinkin äidille.
        Kuka tämän tiedostaa onkin jo toinen juttu.

Kaiken A ja O olisi kuitenkin se, että kärsimystä kaikkien osapuolten kohdalla voisi järjen käyttöönotollakin vähentää huomattavasti!
        He, jotka edes ajattelevat nuorena, että haluavat avioliittoon ja haluavat lapsia, mutta kaikki on hämärän peitossa, voisivat johdonmukaisesti etsiä oppia! Monta vuotta! Vaikkapa kotiapulaisina, kuin ennen!
        Varsinkin uusperheiden lapsilta hämärtyy kokonaan avioliiton alkuperäinen tarkoitus elää yhdessä ja samassa liitossa ja perheessä elämän loppuun saakka.
        Miten lapsi voi ymmärtää mitään avioerosta, muuta kuin että isällä tai äidillä on monta puolisoa.

Ajatellaanpa, että äiti tai isä on solmimassa neljättä avioliittoa puolison kanssa, jolla on myös kolme aiempaa puolisoa ja heidän aiemmilla puolisoilla oli ollut jokaisella kaksi avioliittoa jne. Kuka suuresta lapsilaumasta on enää edes sukua toisilleen?

Tällaisessa hurjassa menossa ei puhuta enää edes avoliitosta, vaikka miten ahkerasti kirjoiteltaisiin nimiä maistraateissa. Elikkä halu on jo leikkiä vain koko systeemillä.
        Lapsille osoitetaan elämä vain ihmisillä leikkimiseksi. Todellisuudessa muslimien 4 vaimoa pysyvästi on ainakin selkeä osoitus omasta kulttuuristaan.
        Mutta nykySuomessa lapsi sekoitetaan täysin.

• ansaan lankesit

kakkapuhetta sanon minä!

• Chica Latina

Kuules jos sinä kerran olet lapsen hänen kanssaan tehnyt niin kyllä sinäkin olet velvollinen hoitamaan jos se ei sulle sovi niin mikset lähe käveleen.
      Minä olen tähän mennessä huolehtinut koti hommat, lapsemme ja kaikki laskut ja mies ei sit osallistu pätkääkään ja sinä täällä ruikutat ettet halua hoitaa lastasi niin kysyn että miksi sitten semmoisen teitte? Lapsella on mielestäni oikeus viettää aikaa myös isänsä kanssa, ja äiti tarvii sitä vapaa aikaa myös itselleen ihan kuten te miehetkin.

• Mummukka2

Lasta voisi saada uneliaammaksi pitämällä häntä illal ennen nukkumaanmenoa ulkona, lukemalla ja leikkimällä hänen kanssaan ja syöttämällä ja juottamalla hänelle ruokaa ja nestettä myöskin iltapalalla niin, ettei hän nälkään ja janoon ainakaan herää.
      Lastenhoito on mitä parhainta rentoutumista työssäkäyvälle isälle tai äidelle töiden jälkeen, kun vain sen homman oikein oivaltaa.
      naiset olivat ennen juuri siksi vahvemmalla, kun he pääsivät heti kotiintultuaan irti työhuolistaan touhutessaan kotihommissa ja lastenkanssa.
      Kukaan ei kohennu potemalla vaan tekemällä ja osallistumalla.
      Isällä on mahdollisuus ja kyky osoittaa olevansa paljon parempin näissä lastenhoitoasioissa, kuin mitä konsanaan saattuukaan se äiti olemaan.

• Näe ja ota

Kotitöitä tekevä ja lastenhoitoa harrastava mies on seksikäs ja haluttava. Työ ja ulkoilu lasten kanssa pitävät hyvässä kunnossa ja rentouttavat.

• sdffgh

Vasektomia, anyone?

• Semmonen Lyyli

Äiti hoitaa paskat ja isi ottaa hymyt. Niin se vaan menee!

• Roskavaipat

Niin se useimmiten menee, että ellei äiti ota osaansa lapsensa hymystä jatkuvasti kouluikään saakka (hänen kanssaan eläen), viettää hän sitten hymytöntä aikaa lapsensa tullessa murrosikään. Samoin lienee isänkin hymy hyytynyt, josko on edes enää matkassakaan mukana.

Ennen todellakin äidit pesi kakkavaipat itse, mutta nyt ne viedään roskiin. Eikä hymyilevä vaipanvaihtajakaan edes ole aina oma äiti.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7755
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1955
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1920
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1633
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1565
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1009
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      930
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      899
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      812
    Aihe