Uskovaisen mukaan tyhjiöstä syntyminen on mahdotonta...

...mistä helkkarista se teidän Jumalanne on tähän maailmaan on syntynyt, jos kerran teistä uskovaisista maapallon "tyhjiöstä syntyminen" on mahdotonta. Kvanttifysiikka ja ns. "Higginsin hiukkanen" ovat todistaneet sen mahdolliseksi, että tyhjiössä syntyminen on todistettavaa...edelleenkään siitä Jumalastanne ei ole yhtäkään näyttöä pitävää näyttöä kuin uskovaisen omassa PÄÄSSÄ!!

Mikä tässä on hyvin "ristiriitaista" on se uskovaisen käsitys elämän tai maailman synnystä:
1. Maailma ei ole voinut syntyä tyhjiöstä
2. Vain Jumala on voinut syntyä tyhjiöstä?

Perusteluja, kiitos! Raamatun kohdat ei ole mikään perustelu tähän asiaan!!

Kiellätte tyhjiöstä syntymisen, mutta myönnätte kuitenkin että "tyhjiöstä voi syntyä" siis Jumalanne eli kuitenkin annatte mahdollisuuden tyhjiöstä syntymiselle, mutta kiellätte maailman syntymisen mahdollisuuden!! Ristiriitaistako!?

9

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bbb...

      Jumalalla ei ole alkua eikä loppua

      • hassua on

        Toi on kanssa yksi järjettömyys. Kun joudutte selkä seinää vasten älyllisesti niin sitten sanotte että Jumala on aina ollut olemassa. Tuollaisen hokeman taakse on hyvä piiloutua mitä sinäkin sanoit.

        Jos Jumalalla ei ole alkua eikä loppua niin samanhan voisi laittaa koskemaan maapalloa. Se on aina ollut olemassa.

        Oletko koskaan miettinyt että jos Jumala on ollut ikuisesti olemassa niin mikä motiivi sillä oli luoda ihminen vasta ihan lähiakoina. Oliko se yksin ensin äärettömän ajan eli ikuisesti taaksepäin kunnes yhtäkkiä alkoi potemaan yksinäisyyttä ja loi ihmisen jonka odottaa sitten palvovan häntä?


    • näin On !

      RAAMATUN MUKAAN:

      Johanneksen ilmestys 21

      Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi. 7. Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa,

      Johanneksen ilmestys 22
      Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä ... Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.

      Johanneksen ilmestys 1
      "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.

      • M@k3

        Jos lähdetään sille linjalle että jokin on ollut aina olemassa, niin yhtä hyvin voidaan sanoa että universumi on ollut aina olemassa.


      • kunhan vastaan
        M@k3 kirjoitti:

        Jos lähdetään sille linjalle että jokin on ollut aina olemassa, niin yhtä hyvin voidaan sanoa että universumi on ollut aina olemassa.

        Jumala on henki, universumi materiaa. Siinä on julmetun suuri ero! Jos kerran tälle linjalle oikeesti lähdetään.


      • M@k3
        kunhan vastaan kirjoitti:

        Jumala on henki, universumi materiaa. Siinä on julmetun suuri ero! Jos kerran tälle linjalle oikeesti lähdetään.

        Materia on energiaa ja energia on tiettävästi ikuista, se ei kulu, se vain muuttaa muotoaan. Joten universumi voi ihan hyvin olla olemassa aina.


    • EL: ak:IM

      ateisti1982

      Higginssin hiukkasta ei ole todistettavasti löydetty. Lue muutakin kuin AkuAnkkaa.

    • Löytyykö jostain tietoa (linkkiä aiheeseen), että Higgsin bosoni (joka ehkä on se bosoni, joka Cernissä kesällä löytyi), vaikuttasis kvanttifluktuaatioon?

      • Hypoteesi tuohon suuntaan on kyllä olemassa (ollut olemassa?). Linkkiä en osaa antaa.

        Hypoteesin mukaan alussa olisi ollut vain ääretön tyhjyys (tyhjiö) sekä Higgsin kenttä ja tässä "tilassa" tapahtunut kvanttifluktuaatio olisi maailmankaikkeuden alkusysäys.

        Tämä hypoteesi siis esittää alkuräjähdysteorian korvaavaa mallia maailmankaikkeuden synnylle. Luultavasti siihen liittyy myös iäti ollut maailmankaikkeus (tyhjyys).

        Hypoteesi on vanha, esitetty jo ennen kuin Higgsin bosoni (todennäköissti) löydettiin ja en tiedä ovatko kokeet LHC:llä vieneet pohjan pois koko hypoteesilta. Ainakaan eivät ole vahvistaneet, olisimme kyllä kuulleet siitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      300
      3315
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      235
      1798
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1335
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1293
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1193
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1178
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1113
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      994
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      926
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      874
    Aihe