...mistä helkkarista se teidän Jumalanne on tähän maailmaan on syntynyt, jos kerran teistä uskovaisista maapallon "tyhjiöstä syntyminen" on mahdotonta. Kvanttifysiikka ja ns. "Higginsin hiukkanen" ovat todistaneet sen mahdolliseksi, että tyhjiössä syntyminen on todistettavaa...edelleenkään siitä Jumalastanne ei ole yhtäkään näyttöä pitävää näyttöä kuin uskovaisen omassa PÄÄSSÄ!!
Mikä tässä on hyvin "ristiriitaista" on se uskovaisen käsitys elämän tai maailman synnystä:
1. Maailma ei ole voinut syntyä tyhjiöstä
2. Vain Jumala on voinut syntyä tyhjiöstä?
Perusteluja, kiitos! Raamatun kohdat ei ole mikään perustelu tähän asiaan!!
Kiellätte tyhjiöstä syntymisen, mutta myönnätte kuitenkin että "tyhjiöstä voi syntyä" siis Jumalanne eli kuitenkin annatte mahdollisuuden tyhjiöstä syntymiselle, mutta kiellätte maailman syntymisen mahdollisuuden!! Ristiriitaistako!?
Uskovaisen mukaan tyhjiöstä syntyminen on mahdotonta...
9
67
Vastaukset
- bbb...
Jumalalla ei ole alkua eikä loppua
- hassua on
Toi on kanssa yksi järjettömyys. Kun joudutte selkä seinää vasten älyllisesti niin sitten sanotte että Jumala on aina ollut olemassa. Tuollaisen hokeman taakse on hyvä piiloutua mitä sinäkin sanoit.
Jos Jumalalla ei ole alkua eikä loppua niin samanhan voisi laittaa koskemaan maapalloa. Se on aina ollut olemassa.
Oletko koskaan miettinyt että jos Jumala on ollut ikuisesti olemassa niin mikä motiivi sillä oli luoda ihminen vasta ihan lähiakoina. Oliko se yksin ensin äärettömän ajan eli ikuisesti taaksepäin kunnes yhtäkkiä alkoi potemaan yksinäisyyttä ja loi ihmisen jonka odottaa sitten palvovan häntä?
- näin On !
RAAMATUN MUKAAN:
Johanneksen ilmestys 21
Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi. 7. Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa,
Johanneksen ilmestys 22
Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä ... Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
Johanneksen ilmestys 1
"Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.- M@k3
Jos lähdetään sille linjalle että jokin on ollut aina olemassa, niin yhtä hyvin voidaan sanoa että universumi on ollut aina olemassa.
- kunhan vastaan
M@k3 kirjoitti:
Jos lähdetään sille linjalle että jokin on ollut aina olemassa, niin yhtä hyvin voidaan sanoa että universumi on ollut aina olemassa.
Jumala on henki, universumi materiaa. Siinä on julmetun suuri ero! Jos kerran tälle linjalle oikeesti lähdetään.
- M@k3
kunhan vastaan kirjoitti:
Jumala on henki, universumi materiaa. Siinä on julmetun suuri ero! Jos kerran tälle linjalle oikeesti lähdetään.
Materia on energiaa ja energia on tiettävästi ikuista, se ei kulu, se vain muuttaa muotoaan. Joten universumi voi ihan hyvin olla olemassa aina.
- EL: ak:IM
ateisti1982
Higginssin hiukkasta ei ole todistettavasti löydetty. Lue muutakin kuin AkuAnkkaa. Löytyykö jostain tietoa (linkkiä aiheeseen), että Higgsin bosoni (joka ehkä on se bosoni, joka Cernissä kesällä löytyi), vaikuttasis kvanttifluktuaatioon?
Hypoteesi tuohon suuntaan on kyllä olemassa (ollut olemassa?). Linkkiä en osaa antaa.
Hypoteesin mukaan alussa olisi ollut vain ääretön tyhjyys (tyhjiö) sekä Higgsin kenttä ja tässä "tilassa" tapahtunut kvanttifluktuaatio olisi maailmankaikkeuden alkusysäys.
Tämä hypoteesi siis esittää alkuräjähdysteorian korvaavaa mallia maailmankaikkeuden synnylle. Luultavasti siihen liittyy myös iäti ollut maailmankaikkeus (tyhjyys).
Hypoteesi on vanha, esitetty jo ennen kuin Higgsin bosoni (todennäköissti) löydettiin ja en tiedä ovatko kokeet LHC:llä vieneet pohjan pois koko hypoteesilta. Ainakaan eivät ole vahvistaneet, olisimme kyllä kuulleet siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj232436- 1301672
- 631476
Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m261271KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.351156- 1171134
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r741119Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p571047Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(571010Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31980