Joku ehkä muistaa minut. Aika ei ole tällä erää riittänyt keskustelupalstoille. Rekisteröitynyt olen muutamaan paikkaan.
( http://anttivkantola.blogspot.fi/
http://anttivkantola.wordpress.com/
[email protected]
https://twitter.com/AnttiVKantola )
Tuli mieleen pikku kina erään kanssa tällä palstalla. Tämä ylisti tiedettä hirmuliskojen jäljittämisestä, mutta kiisti Raamatun ilmoittamien lohikäärmeiden olleen koskaan olemassa. Nyt TV näytti tiedemiesten etsivän todisteita lohikäärmeistä, raskaimman sarjan hirmuliskoista - näistä Job 41. luvun . . .
18 (41:9) Sen aivastus on kuin valon välähdys, sen silmät ovat kuin aamuruskon silmäripset.
19 (41:10) Sen kidasta lähtee tulisoihtuja, sinkoilee säkeniä.
20 (41:11) Sen sieramista käy savu niinkuin kihisevästä kattilasta ja kaislatulesta.
21 (41:12) Sen puhallus polttaa kuin tuliset hiilet, ja sen suusta lähtee liekki.
Antti
Kyky uudistua
19
127
Vastaukset
Lisäys . . .
Toivonlinnassa juuri toteuttivat / toteuttavat YLISTYSTANSSIKURSSIN. Ei se minulle mikään yllätys ollut, mutta iloitsen Herrassa, että adventistit tässäkin asiassa ovat tekojen linjalla. Valitettavasti en ollut tilaisuudessa osallistua.
Job 21:11
Hänen lapsensa juoksevat vapaina kuin karitsat, nuoret hyppivät ja tanssivat riemuissaan,
Ps. 87:7
Ja kaikki tanssivat ja laulavat: "Sinussa ovat minun lähteeni!" [Jes. 12:3; Jer. 31:12]
Ps. 149:3
ylistäkööt tanssien hänen nimeään, soittakoot hänen kiitostaan rummuin ja harpuin! [2. Moos. 15:20; 2. Sam. 6:14; Ps. 68:26]
Ps. 150:4
Ylistäkää häntä tanssien ja rumpua lyöden, ylistäkää häntä luuttua ja huilua soittaen!- PYH PYH
Tanssikoot helvetiin!
- Oliko oikein?
PYH PYH kirjoitti:
Tanssikoot helvetiin!
Tunsin heti että alkuperäinen "pyh" ei ollut asialla, sillä "pyh" on uskossa Jeesukseen, eikä toivota ketään helvettiin.
Että ei vain olisi Antti itse kirjoittanut välihuomautuksen "PYH PYH" nimissä? Oliko oikein? kirjoitti:
Tunsin heti että alkuperäinen "pyh" ei ollut asialla, sillä "pyh" on uskossa Jeesukseen, eikä toivota ketään helvettiin.
Että ei vain olisi Antti itse kirjoittanut välihuomautuksen "PYH PYH" nimissä?## Että ei vain olisi Antti itse kirjoittanut välihuomautuksen "PYH PYH" nimissä? ##
Enpä soisi kenenkään joutuvan helvettiin, josta mm. Aimo Helminen totesi radio Deissä, että se on kuuma paikka. Joten unohtakaamme helvetti ja tanssikaamme Herralle. Tuskin kukaan oikeesti on sitä vastaan.
http://www.karmel.fi/blogit/petri/tanssien-sis-lle-kirjoituksiin
Kaikki - paitsi ylistystanssi ja profetoiminen - on turhaa! Kun halutaan uudistua.
1. Kor. 14:39
Sentähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta.
1.Kor.12:31
Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien. (tie=rakkaus)
1. Kor. 12:28
Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.
Älkäämme langetko tällaiseen vähättelyyn ja halveksuntaan . . .
1. Aik. 15:29
Kun Herran liitonarkki tuli Daavidin kaupunkiin, katseli Miikal, Saulin tytär, ikkunasta, ja nähdessään kuningas Daavidin hyppivän ja karkeloivan halveksi hän häntä sydämessään.
2.Sam.6:
20 Mutta kun Daavid palasi takaisin tervehtimään perhettänsä, meni Miikal, Saulin tytär, ulos Daavidia vastaan ja sanoi: "Kuinka arvokkaana onkaan Israelin kuningas nyt esiintynyt, kun on tänä päivänä paljastanut itsensä palvelijainsa palvelijattarien silmien edessä, niinkuin kevytmielinen ihminen paljastautuu!"
21 Niin Daavid sanoi Miikalille: "Herran edessä, joka on valinnut minut, sivu sinun isäsi ja koko hänen sukunsa, ja asettanut minut Herran kansan, Israelin, ruhtinaaksi-Herran edessä minä karkeloin;
22 ja tähänkin minä pidän itseni liian vähäisenä ja olen omissa silmissäni halpa; mutta ne palvelijattaret, joista sinä puhuit, tulevat minua kunnioittamaan".
23 Ja Miikal, Saulin tytär, ei saanut lasta kuolinpäiväänsä asti.
Vaimot, iloitkaa yhdessä miehenne kanssa, kun hän tanssii Herralle! Semmoinen mies on Herran lahja.
- tanssien taivaaseen?
1 2 3 humpuukia humpuukia, 1 2 3 humpuukia humpuukia tarjolla adventtiliikkeessä.
Käyhän se tanssimallakin se potaskan esille tuominen. - kuivaa
Ei kai täällä kukaan ole edes huomannut poissaoloasi, niin kuiva on tämä palsta muutoinkin ettei täällä juuri viitsi käydä.
- Muutosvoima
Ei tartte kuolleilta kysyä, miten tulisi eläessään uudistua, kun Wilkerson kirjoitti muistiin jo eläessään tämän / http://www.worldchallenge.org/fi/node/13649
Olikohan se alexi-kasi kun taannoln mainosti Svenskakyrkanista eroamistaan, taisipa kolkol pöerheensä erottaa, ellen väärin muista. Näin kirjoittaa Ruotsin luterilainen Svenskakyrkan, enkä ainaskaan minä näe sitä mitenkään epäuskoisena taikka voimattomana, vaan pikemminkin u u d i s t u s k y k y n ä
http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?id=663995
Muuan Muuttuja
Hei !
Lepo palstalta on joskus aiheellinenkin.
yst. t. http://jarinhotelli.blogspot.com
jari laurilaLisäys:
Antti on tehnyt sivut. Voisimmeko tehdä sopimuksen että liityt minun sivulleni, ja heti
kun näen Sinut siellä väkituvassani joka ammottaa tyhjyyttään niin saamme alkuun
homman.
Minä kirjoitan kaikin puolin siivoa ja asiallista.
Täällä on minun väkitupa. Olkaa hyvä ja täyttykää väellä: http://jarinhotelli.blogspot.com
yst. t. jariKorjus: Siis heti kun näen Antin väkituvassani, niin liityn Antin sivuille jäseneksi vastavuoroisesti. Niin saamme ensimmäiset jäsenet.
jariMikäpä siinä; sinä jari olet paljon nähnyt vaivaa sivustostasi ja jos se silti "ammottaa tyhjyyttään", niin ei hyvä. Liike on tärkeintä, tokaisi jo Bernstein aikoinaan ja Manu lainaili tuota toteamusta.
Jari kirjoitti haasteellisesti:
"kun näen Antin väkituvassani, niin liityn Antin sivuille jäseneksi vastavuoroisesti. Niin saamme ensimmäiset jäsenet."
Olen tosiaan juuri perustanut sivuston, tosin ei ole aikaresursseja toistaiseksi todenteollla ylläpitää sitä, mutta kannattaa siellä käydä silloin tällöin.
Jarilla on sivut ollut kauan ja uudistuneetkin, mutta minua ei ole kiinnostanut.
Jotain artikkelia, jonka jari on kopsannut adv.palstallekin, olen kehaissut hyväksi.
Ok, käväisen jarinhotellissa ja jäsennyn -- http://jarinhotelli.blogspot.com/
http://anttivkantola.blogspot.fi/ -- Vasta 1 (yksi) artikkeli mulla on tuolla blogspotissa, joten käväiskääpä tutustumassa wordpressiinikin, että voitte sitten mielessänne arvioida minua hiukan laajemmin -- http://anttivkantola.wordpress.com/
Koskapa jari ehdotteli tätä sivustoihin tutustumista puolin ja toisin niin - käykääpä ensin jarinhotellissa toteamassa, että todella olen siellä piipahtanut ja jäseneksi liittynyt; hotelliasiakkaaksi vai henkilökuntaa tai miten vain.
Antti :)Jari, en onnistunut julkaisemaan kommenttia hotellisivustoosi (aihe 666), joten tässä se:
Hei, Jari! Siistit ja kiintoisat sivut sulla! Todella antaumuksella tehdyt selvästikin. Minä en osaa enkä hitaana ehtisikään tuonkaltaista taidetta tehdä. Tuoreesta pedon valtakuntaa koskevasta blogista poimin tiivistyksen . . .
## hengellinen keskiaika" kesti 100 luvulta aina 1500-1800 luvuille saakka.
Voimallinen Jeesus missio ja puhtaan evankeliumin vaikuttimet syntyivät uskonpuhdistuksen ja kirjapainotaidon myötä 1400-1800 luvuilla. Raamattu saatiin kansalle. Raamatun tutkimisen Jeesus adventti missio into synnytti hengellisiä liikkeitä ympäri maailman.
-----------------------------------------------------
Pyhittyminen uskossa on elämän ehto. Pyhitys Kristukselle ei merkitse eristäytymistä, vaan pyhityksen merkitys on että ihminen elää kaikissa toimissaan huomioiden että on Jumalan pyhien arvojen kanssa sovussa.
Ilmestyskirjan ”peto” ei ole kukaan yksityinen henkilö! Kukaan ei synny pedoksi valmiiksi tuomittuna." ## (jari)
================
Noin kristillinen aikakäyrä on nähtävä, kyllä.
Mutta siinä on keskustelun paikka, pedossa. Käsittääkseni on peto, jolle suodaan petovaltakunta.
Juudas Iskariot, se ei-galilealainen, tosin oli ainoa, jonka Jeesus mainitsi olevan jo ennalta tuomittu. Kuitenkin kuuskuuskutosen kerrotaan, profeetoissa, joutuvan surman suuhun tietyllä alueella Israelissa, komentotelttansa liepeillä, ei ihmisen toimesta. Dan 11:45 :
"Hän pystyttää hovitelttansa meren ja pyhäkön ihanan vuoren välille. Mutta hänen loppunsa tulee, eikä häntä kukaan auta."
Tuo tyyppi yhdistetään yleisesti Antiokhos IV Epifanesiin ja menneisyyteen, mutta Epifanes IV kuoli kotonaan Syyriassa valmistellessaan seuraavaa sotaansa. Minä näkisin, että Dan 11. luku todellakin kuvaa viimeistä petoa, 666
AnttiAnttiVKantola kirjoitti:
Jari, en onnistunut julkaisemaan kommenttia hotellisivustoosi (aihe 666), joten tässä se:
Hei, Jari! Siistit ja kiintoisat sivut sulla! Todella antaumuksella tehdyt selvästikin. Minä en osaa enkä hitaana ehtisikään tuonkaltaista taidetta tehdä. Tuoreesta pedon valtakuntaa koskevasta blogista poimin tiivistyksen . . .
Voimallinen Jeesus missio ja puhtaan evankeliumin vaikuttimet syntyivät uskonpuhdistuksen ja kirjapainotaidon myötä 1400-1800 luvuilla. Raamattu saatiin kansalle. Raamatun tutkimisen Jeesus adventti missio into synnytti hengellisiä liikkeitä ympäri maailman.
Pyhittyminen uskossa on elämän ehto. Pyhitys Kristukselle ei merkitse eristäytymistä, vaan pyhityksen merkitys on että ihminen elää kaikissa toimissaan huomioiden että on Jumalan pyhien arvojen kanssa sovussa.
Ilmestyskirjan ”peto” ei ole kukaan yksityinen henkilö! Kukaan ei synny pedoksi valmiiksi tuomittuna." ## (jari)
================
Mutta siinä on keskustelun paikka, pedossa. Käsittääkseni on peto, jolle suodaan petovaltakunta.
Juudas Iskariot, se ei-galilealainen, tosin oli ainoa, jonka Jeesus mainitsi olevan jo ennalta tuomittu. Kuitenkin kuuskuuskutosen kerrotaan, profeetoissa, joutuvan surman suuhun tietyllä alueella Israelissa, komentotelttansa liepeillä, ei ihmisen toimesta. Dan 11:45 :
"Hän pystyttää hovitelttansa meren ja pyhäkön ihanan vuoren välille. Mutta hänen loppunsa tulee, eikä häntä kukaan auta."
Tuo tyyppi yhdistetään yleisesti Antiokhos IV Epifanesiin ja menneisyyteen, mutta Epifanes IV kuoli kotonaan Syyriassa valmistellessaan seuraavaa sotaansa. Minä näkisin, että Dan 11. luku todellakin kuvaa viimeistä petoa, 666
AnttiHei !
Paljon kiitoksia mielenkiinnosta sivuilleni. Minulla on tekstieni viimeistelytyö menossa siellä, noin 40% tekemättä vielä, ja sitten vuosien mittaan voin kirjoittaa 300% lisää.
Anthikos Ephifanes ei ole merkityksellinen henkilö Raamatun profetiassa.
Ephifanes on Raamatun historiassa vain siksi että erottui häpäisemällä jumalanpalelusta aivan erityisellä tavalla. Anthiokos keksi ottaa sian uhrieläimeksi ja mitään pahaa ei minkäänlainen mielikuvitus olisi keksinyt. Profetioissa Anthiokoksella ei ole mitään virkaa.
Käyn katsomassa sivullani koska siellä näkyy jäsen, ja itse voi olla jäsen omassa blogissaan, nk olen ensimmäisenä itse malliksi.
Jeesus tiesi mitä Juudas teki, Jumala näkee alun lopusta ja lopun alusta, mutta kyllä ihminen on vapaa tekemään aina itse ratkaisujaan. Pirulle ei ole kenenenkään pakko antaa valtaa.
Paholainen kiusasi Jeesusta ankarasti autiomaassa. Vain Jeesus kesti. Ihmisparka muut tahtovat olla vajavaisia. Kun miettii omia lankeemuksiaan kasvaa ihmisellä nöyryys ja rakkaus kun Jumala armahtaa, mutta oppii tietämään mitä on erehdykset ja mistä ne johtui ja minkälaisen kamppailun joutui käymään prosessissa ennenkuin ihminen voi jatkaa taas pelastusvarmuudessa, ja havaitsee miten suuri asia Kristuksen rakkaus on. Raskaatkin synnit herättävät näin kiitollisuutta eikä niitä tarvitse enää harmitella, kun ne on sivuun lakaistu. Jes 1:18.
yst. t. jariAnttiVKantola kirjoitti:
Jari, en onnistunut julkaisemaan kommenttia hotellisivustoosi (aihe 666), joten tässä se:
================
AnttiJep, olemme nyt blogiemme jäseniä. Hyvä ja toivotaan jäseniä lisää.
Minullakin on Google, facebook, Twitter, ja suomi24 foorumi käytössä ja pitää hiukan miettiä mitä kirjoittelee tästälähtien, Ovat niin esillä monenlainen.
Sivuillani voi tilata automaattisesti julkaisuja. Monenlaista työkalua blogspot pitää sisällään jos menet sinne "ulkoasu" ja klikkaat "tagjet" niin voit kelata sellaisia ominaisuuksia mitä voit lisätä. Niitä ei taritse pelätä, ne ei syö, ne voi poistaa helposti ja siirtää sivulla haluttuun paikkaan.
'
Olen juuri oppinut sivut tekemään, alkuun ne laittoi minulle ammattilainen taskurahalla, mutta pärjään kaikessa itse nyt. Sattui hetki rauhallista aikaa. Kiire estää ajattelua ja opiskelin viime vuoden, en jaksanut muuhun keskittyä.
Sinne pitää mennä sisään blogiin sieltä oikealta ylhäältä "ulkoasu" siellä pääsee päivityksiin, ja siellä oppii lisää ajan kanssa.
yst. t. jari laurilaAnttiVKantola kirjoitti:
================
AnttiLisäys:
Sinulla voi olla sellainen asetus päällä että kaikki rullaa siellä etusivulla, en tiedä mitä muiden koneella näkyy.
Erilaisia asetuksia ulkoasun suhteen on, minulle tuli heti hyvä, en ole siihen perehtynyt, mutta minulla näkyy se etusivulla keskellä mikä on viimeksi päivitetty.
Ne pitää itse blogin pitäjä huolehtia minkälainen etusivu on, onko siellä rullaavaa keskustelua kaikki mitä sinne kirjoitetaan vai jotakin muuta.
yst. t. jariViel ovat alussa nuo sinun sivut. Yks mahollisuus on suomest löytnny http://omaapp.fi/liity/ joka näyttäis ilmaiselta ja siellä löysin ohjeitakin sivujen käyttöön.
Tero :)
En mä toistaiseksi edes yritä sivustoa mitenkään muokkailla ja materiaalia laitoin ihan vaan kokeeksi, että olisi alkusysäys. En vielä tiedä, kumpaako joskus enempi kehittelisi, wordpressia vaiko bloggeria. Satuin vain huomaamaan, että olin joskus taannoin blogspotin perustanut.
Sinun sivustosi on tyylikäs, melko selkeäkin ja mahtavat kuvitukset. Tekstistä käy hillitysti ja asiallisesti ilmi vakaumuksesi ja miksi se on niinkuin on. Kyllä suosittelisin adv.palstalaisia käymään hotellissasi ja paneutumaan sen antimiin. Paljon näyttää kävijöitä laskurin mukaan olleenkin jo. En havainnut, että siellä voisi kommentoida tai tykätä, mutta voihan pakottavan tarpeen osuessa meilata sinulle kaiketi kuka vain vaiko ainoastaan jäsenet. Toivon, että useat asialliset adv.palstalaiset liittyisivät sivustosi jäseniksi, on se sen arvoinen. On monipuolinenkin.
" rullaavaa keskustelua kaikki mitä sinne kirjoitetaan vai jotakin muuta." -
Tuohon mun pitää lähiaikoina paneutua omalla sivustollani.
KIITOs TÄSTÄKIN VINKISTÄ:
" menet sinne "ulkoasu" ja klikkaat "tagjet" niin voit kelata sellaisia ominaisuuksia mitä voit lisätä. Niitä ei taritse pelätä, ne ei syö, ne voi poistaa helposti ja siirtää sivulla haluttuun paikkaan."
AnttiKuinka sinut Antti voisi unhottaa - olet kova poika puolustamaan ikuista piinaa ja sielun kuolemattomuutta vaikka sitten helvetin tulijärvessä. Olet vesittänyt Jumalan oikeudenmukaisuuden väittämällä että Luojamme loi elämää ikuisesti piinattavaksi ja kieltänyt pelastuksen oikeutuksen väittämällä, että ei Jeesus kuollutkaan vaan "astui alas tuonelaan" ... meille jotka pidämme Raamattua Jumalan Sanana on sellainen pakanuudesta saatua harhaa johon ei pidä uskoa..
alex- näinhän menee...
Mietiskelin tuossa jos Jeesus ei kuollutkaan ristillä niinkuin monet uskovat että Jeesus meni tuonelaan saarnaamaan, suoraan ristiltä, niin sitten ei meillä olisikaan osaa iankaikkiseen elämään, sillä ilman Jeesuksen kuolemaa me olemme kuoleman omia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad611149- 42881
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että322644- 51641
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän114614- 51608
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38595- 93590
- 75556
- 56554