Luottokortilla maksaminen puhelimella tapahtuvassa tilauksessa?

Turvallistako?

Olen hankkimassa oopperalippuja Italiaan eikä tilaukseni onnistu netissä; liput eivät tule ostoskoriin asti. Systeemi ei vaan toimi. Meilasin firmaan ja neuvoivat soittamaan puhelimella tilauksen. Helpoin tie olisi antaa luottokortin numero ja voimassaoloaika puhelimessa MUTTA ONKO SE TURVALLISTA?
Ajattelen ettei ole. Mitä mieltä?

83

7058

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mietis vähän.

      Siis antaisit puhelimessa luottokorttisi tiedot tuiki tuntemattomalle henkilölle?

      Mietis itse, miten "turvallista" tuo on.

      • 16 + 9

        Voit antaa luottokorttisit tiedot samantien minullekin. Lupaan sailyttaa ne huolellisesti.


      • uskoppaoop.ystävä

        Älä missään nimessä anna tietojasi, ainahan tuosta puhutaan.Pyydä laskutus kotiin , jos ei onnistu niin .Älä mene oopperaan.Saattaa olla että ei tule oopperaan lippuja.Joten viellä kerran älä anna tietojasi puhelimitse.


      • Tosi on
        16 + 9 kirjoitti:

        Voit antaa luottokorttisit tiedot samantien minullekin. Lupaan sailyttaa ne huolellisesti.

        Hai haluaisitko katsoa väritelkkaria myös iäisyydessä?


      • miteköhä se on...

        Mina rakasta sinu.Antako luottokorti numero.

        suuri rakkaus,
        Ivanow


      • sieltä saa
        miteköhä se on... kirjoitti:

        Mina rakasta sinu.Antako luottokorti numero.

        suuri rakkaus,
        Ivanow

        www.vippiilmanluottotietoja.com

        Tossa on mun luottokorttini numero


      • Ylläpitoko taas?
        Tosi on kirjoitti:

        Hai haluaisitko katsoa väritelkkaria myös iäisyydessä?

        Viisainta olisi, kun lähettäisit sinne kirjekuoressa kaikki rahasi.
        He kyllä varmasti palauttavat liiat rahat takaisin.

        Sua varmaan naurattaa ja olet tyytyväinen, ku keksimäsi PROVO sai näinkin paljon kommentteja.


      • Huh Huh

        "Siis antaisit puhelimessa luottokorttisi tiedot tuiki tuntemattomalle henkilölle?

        Mietis itse, miten "turvallista" tuo on".
        -----------------------
        Mieti itse ensimmäinen vastaaja, mitä eroa on antaa ne tavaraa tilatessa netissä, tai puhelimella.
        Itsekin kauppiaana saan numerot aina. Jos haluaa numeroiden antamista välttää esim. eBay kaupassa, pitää käyttää välittäjää esim. Paypal.

        EI tavallinen pulliainen tee mitään luottokorttitiedoilla, nehän saa joka kerta kun kortin löytää, paitsi meidän suvun korteista, meillä on vähintään takana olevat numerot raavittu täydellisesti pois.

        Hyvin useat kaupat näkevät luottokorttinumerot, se kuka niillä saa on sitten luottokorttiyhtiön ja vastapuolen sopimus.

        Me olemme antaneet luottokorttinumerot useita kymmeniä kertoja, tänä vuonnakin 3 kertaa.

        Aina ei näytä oma maalaisjärki ja sillä miettiminen tuottavan oikeaa tulosta,
        kuinkas muuten hurisee.


      • Anonyymi
        Huh Huh kirjoitti:

        "Siis antaisit puhelimessa luottokorttisi tiedot tuiki tuntemattomalle henkilölle?

        Mietis itse, miten "turvallista" tuo on".
        -----------------------
        Mieti itse ensimmäinen vastaaja, mitä eroa on antaa ne tavaraa tilatessa netissä, tai puhelimella.
        Itsekin kauppiaana saan numerot aina. Jos haluaa numeroiden antamista välttää esim. eBay kaupassa, pitää käyttää välittäjää esim. Paypal.

        EI tavallinen pulliainen tee mitään luottokorttitiedoilla, nehän saa joka kerta kun kortin löytää, paitsi meidän suvun korteista, meillä on vähintään takana olevat numerot raavittu täydellisesti pois.

        Hyvin useat kaupat näkevät luottokorttinumerot, se kuka niillä saa on sitten luottokorttiyhtiön ja vastapuolen sopimus.

        Me olemme antaneet luottokorttinumerot useita kymmeniä kertoja, tänä vuonnakin 3 kertaa.

        Aina ei näytä oma maalaisjärki ja sillä miettiminen tuottavan oikeaa tulosta,
        kuinkas muuten hurisee.

        älykääpiö hei, se turvanumero on matemaattisella kaavalla laskettavissa etupuolen numeroista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        älykääpiö hei, se turvanumero on matemaattisella kaavalla laskettavissa etupuolen numeroista!

        Jos tarkoitat maksukortin CVV-numeroa, niin sitä ei pysty päättelemään kortin etupuolella olevista numeroista.

        https://luottokorttiheti.fi/luottokortin-numero/


    • lsdkjflökajölf

      teen jonkun verran ostoksia netossä, ostan esim teatteri- ja konserttilippuja ja maksan ne joskus pankkitililta suoraan ja joskus luottokortilla. vaikka käytän nettiä, niin ikinä en tunne sitä, jolle kortin tiedot menevät.

      Ei se mitenkään vaarallista ole. Tilaa puhelimitse, välissä on aina luottokorttiyhtiö turvaamassa sinun rahojasi. Jos lippuja ei kuulu, ota yhtey luottoyhtiöön niin et joudu maksamaan tyhjästä ja loppu on niiden vastuulla.

      Olettaen ottä lippujen myyjä on kelvollinen esim. oopperatalo tai vastaava.

      • 20+16

        Kannattaisi ehkä ensin kysyä luottokorttiyhtiöltään (pankki tai Luottokunta), miten he suhtatuvat puhelimitse annettaviin luottokorttitietoihin.

        Itse olen yleensä epäluuloinen ehkä välillä vähän turhaankin. Kuriirifirma kysyi luottokortin tietoja tullausta varten. Olisi siis pitänyt antaa se 3-numeroinen tunnuskin kortin toiselta puolelta. En suostunut tähän, koska halusin tarkistaa laskunkin etukäteen. Maksoinkin laskun sitten verkkopankissa,


      • mietis uusiksi
        20+16 kirjoitti:

        Kannattaisi ehkä ensin kysyä luottokorttiyhtiöltään (pankki tai Luottokunta), miten he suhtatuvat puhelimitse annettaviin luottokorttitietoihin.

        Itse olen yleensä epäluuloinen ehkä välillä vähän turhaankin. Kuriirifirma kysyi luottokortin tietoja tullausta varten. Olisi siis pitänyt antaa se 3-numeroinen tunnuskin kortin toiselta puolelta. En suostunut tähän, koska halusin tarkistaa laskunkin etukäteen. Maksoinkin laskun sitten verkkopankissa,

        Olen itse maksanut ja tuli mitä maksoin. Luottokortilla maksaminen tuollaisissa on luotettavampaa kuin verkkopankissa, luottokortilta menee maksu vasta kun tuote on tullut, verkkopankista menee suoraan.


      • ehdoton kielto

        jos maksat tilaksia suoraan tililtäsi ja et esim. visalla et saa mitään korvausta luottokunnalta kun et ole sitä käyttänyt. Älä missään nimessä anna puhelimella mitään tietoja kortistasi,koska se son sama että antaisit tietosi sille samalla ja lupauksen käyttää korttiasi väärin.eli ostaa jatkossa mitä vaan netistä kortillasi.


      • Heippa rallaa.

        Olen kelvollinen myyjä. Mitä haluat ostaa ? Älä maksa pankkiyhteyksien kautta.


      • ehdoton kielto kirjoitti:

        jos maksat tilaksia suoraan tililtäsi ja et esim. visalla et saa mitään korvausta luottokunnalta kun et ole sitä käyttänyt. Älä missään nimessä anna puhelimella mitään tietoja kortistasi,koska se son sama että antaisit tietosi sille samalla ja lupauksen käyttää korttiasi väärin.eli ostaa jatkossa mitä vaan netistä kortillasi.

        Miten ihmeessä puhelimella antaminen eroaa netissä antamisesta? Luuletko, ettei nettikauppa saa tietoon niitä korttitietoja?


      • nouhätä
        okaro kirjoitti:

        Miten ihmeessä puhelimella antaminen eroaa netissä antamisesta? Luuletko, ettei nettikauppa saa tietoon niitä korttitietoja?

        Eroaa se sillä lailla, että jää dokumentti kenelle olet tietosi antanut.
        Jos firma on huijariporukkaa, niin luottokunta maksaa. Ostan aika paljon netistä ja siksi kortissani on nimenomaan pelkkä VISA, ettei sillä pääse kukaan suoraan velottamaan ostoksia tililtäni. Yhden kerran olen ollut tyytymätön tuotteeseen ja palautus ei onnistunut millään, luottokunta ei velottanut. En muista mihin luottokunta määräsi kelvottoman tuotteen palautettavaksi, jonne sen lähetin.


      • lahjuksen
        Heippa rallaa. kirjoitti:

        Olen kelvollinen myyjä. Mitä haluat ostaa ? Älä maksa pankkiyhteyksien kautta.

        Hai mitäpä olis tarjolla?


      • vähän järkee !
        nouhätä kirjoitti:

        Eroaa se sillä lailla, että jää dokumentti kenelle olet tietosi antanut.
        Jos firma on huijariporukkaa, niin luottokunta maksaa. Ostan aika paljon netistä ja siksi kortissani on nimenomaan pelkkä VISA, ettei sillä pääse kukaan suoraan velottamaan ostoksia tililtäni. Yhden kerran olen ollut tyytymätön tuotteeseen ja palautus ei onnistunut millään, luottokunta ei velottanut. En muista mihin luottokunta määräsi kelvottoman tuotteen palautettavaksi, jonne sen lähetin.

        "Eroaa se sillä lailla, että jää dokumentti kenelle olet tietosi antanut."

        siis miten ne jää tiedot ja mihin, sinun ja myyjän koneelle, vain siinä tapauksesa jos molemmat säilyttävät tiedot.

        jos joku löytää kortin ja laittaa tiedot koneelleen, ei niillä tosiaan rahaa mistään saa,
        muutakuin rikollisesti. Ja luottokorttinumeroita on myynnissä jatkuvasti, ehkä vain 1 tuhannesta kerrasta homam onnistuu, mutta se on eri juttu.


      • voi jeexxx
        Heippa rallaa. kirjoitti:

        Olen kelvollinen myyjä. Mitä haluat ostaa ? Älä maksa pankkiyhteyksien kautta.

        Heippa rallaa.4.2.2013 10:42"

        "Olen kelvollinen myyjä. Mitä haluat ostaa ? Älä maksa pankkiyhteyksien kautta."

        Joo mitä sinä numeroilla teet jos sinulle ei ole Luottokorttiyhtiön kanssa sopimusta ja se maksaa yleensä ainakin muutaman tonnin ja yleensä sinä joudut antamaan saman summan takuuksi omia rahojasi, kun alat sitten veloittamaan ostajilta.

        Ei mikään tyhjätasku voi veloittaa kuin rikollisin keinoin, aina on takuusumma ja siitä sitten Luottoyhtiö maksaakin,
        ELI KAUPPIAS maksaa etukäteen sen mitä meidän pulliaisten korteilla saavat.

        heipa rallaa vaan ittelles, varmaan hyvin pyyhkii kun on tietoooooo.


    • hämmästyny

      Miten visalla voi maksaa antamatta tietoja?

    • Tietämätön

      Heippa,minulle kävi 03,02,että oli nostettu 90e tililtäni , kun menin antamaan visakortin numerosarjan rahat ovat maltalla,ei ikinäenään,netistä löytyy varmempia rahan siirto firmoja,tämä oli minun tapaus.

      • nouhätä

        luottokunta ei velota tiliäsi jos sinua on huijattu ja itse velkoo saamisiaan maltalaisilta huijareilta.


    • baer1

      Olen usein tilannut ruotsista lippuja puhelimitse ja maksanut kortilla eikä koskaan ole mennyt mitään pieleen vaan liput on tuleet heti sähköpostiini. Ruotsin tapahtumiin ei saa suomesta muuten lippuja kuin soittamalla.

      • ymmyrkäinen

        Höpö höpö, olen ostanut niin ooppera- kuin konserttilippuja Ruotsista ticket.se kautta netistä ja maksanut luottokortilla. Taatusti voi ostaa netistä.


    • Korttihai

      Tällaista tietoa löytyy www.korttiturvallisuus.fi sivustolta.

      1. Saanko antaa korttini numeron ja voimassaolon sähköpostilla tai puhelimitse?

      Korttinumeroa ja voimassaoloaikaa saatetaan joskus pyytää puhelimessa esim. matkan tai hotellivarauksen yhteydessä. Mikäli koet tahon luotettavaksi, voit puhelimessa kertoa korttinumeron ja voimassaoloajan. Mikäli olet epävarma asian suhteen, ole yhteydessä omaan pankkiisi.

      Sähköpostitse ei saa luovuttaa mitään korttitietoja. Älä myöskään anna kortin tunnuslukua missään tapauksessa kenellekään.

    • Pökkelöjärve Kaaperi

      No vaen mitä tuota suotta sinne ulukomaelle viäntäytymmään. Sua sitä oopperraa kuunnella ratiossakkii ihan nokko. Lentokonneella jos lennähät sinne ulukomaelle niin suotta suastuttaa vuan se matkahteleminennii ja tulloo vuan paha mieli sulle siellä. Elä elä kuule anna niitä tietoja sinne kelplottelijoelle vuan pysy kotona ja laitaa pottumaa ja porkkanapenkki vuan kesäksi nii siinä sinä suat ajan kulummaan eikä tarvihe huolehtia ilimanaekusista assioesta. Teehä ny nii nii on hyvempi olla sitte eikä ilimanaekuset assia rassoo ennee.

      • Privaattilaina

        Hai käy kirjastossa siel kyl on tarjolla monentasoista oopperaakin yllinkyllin.


      • Anonyymi

        Opettele Savon kieli. Kansanopistossa varmaan kursseja. Perunoita ja porkkanaa voit istuttaa läheiseen puistoon, pitäisi saada se istutus näkyviin ikkunastasi, että voit vartioida sitä. Nykyää hallitus saattaa nostaa esiin peruna varkaita, joilla on kaikki tuet lopetettu. Varkaita ei saa ampua paitsi jos naamioidut mamuksi.


    • Hermanni1250

      myönnän olevani niin vanhanaikainen etten luottokortin numeroa lähettäisi miltei mistään syystä

      • näin maailmalla

        USA:ssa luottokorttitietoja annetaan ihan normaalisti puhelimessa, mitään varmennussysteemiä ei edes ole olemassa ja lapset käyttää sujuvasti vanhempien kortteja. Edes käteisautomaatti ei kysele pin-koodeja, vaan riittää että työntää kortin koneeseen.


      • werty.

        "myönnän olevani niin vanhanaikainen etten luottokortin numeroa lähettäisi miltei mistään syystä"

        minä taas niin nykyaikaine, tänä vuonnakin olen antanut puhelimessa 3 kertaa, vuosittain ehkä 50-80 kertaa, joskus 5 kertaa saman päivänäkin.

        nääs,, viime vuonna tilasin 380 ostosta, säästin yli 28 000 €, oikeastaan mitään muuta kuin 80 % ruoistani ostan enää suomesta.

        silloin kun rakennettiin jälkeläisilleni taloja, tilasin ja maksoin luottokortilla ja puhelimenna noin 250 000 tavarat, kaksi rekka-autoa toi ne, jopa Saksasta saa kaiki helpolla yli 30 % halvemmalla.

        Jopa Lidl kivennäisvesikin kannattais hakea itte saksasta, nin suuret on hintaerot.

        kiinteän netin käyttäjä v 1998 ja tietsikan 1993. kyl se aika menee.


    • luottokortti turvall

      Et voi maksaa luottokortilla antamatta tietoja. Jos et uskalla, niin sitten et osta. Jos firma tuntuu asialliselta niin pakkohan ne kortin tiedot on antaa jos meinaa jotain netistä ostaa.

      Luottoyhtiöt turvaavat maksuliikennettä ja ottavat huijaukset omaan piikkiin, jos kortin haltia ei ole syyllistynyt huolimattomuuteen tai varomattomuuteen vaan on toiminut hyvässä uskossa.

      Jos maksat pankkisiirtona, niin sitä rahaa sinulle ei kukaan palauta jos joudut huijatuksia.

      • wrrwrwer

        >Et voi maksaa luottokortilla antamatta tietoja.

        Paitsi jos käyttää Paypalia, luottokortin tiedot pysyvät Paypalilla


      • fdsfsdfds
        wrrwrwer kirjoitti:

        >Et voi maksaa luottokortilla antamatta tietoja.

        Paitsi jos käyttää Paypalia, luottokortin tiedot pysyvät Paypalilla

        Omistatko paypalin vai miten turvaat, että siellä ei käytetä tietojasi väärin?


      • joku voi huijata
        wrrwrwer kirjoitti:

        >Et voi maksaa luottokortilla antamatta tietoja.

        Paitsi jos käyttää Paypalia, luottokortin tiedot pysyvät Paypalilla

        No mikä siitä paypalista tekee ehdottoman luotettavan?

        Voihan joku tehdä sivuston joka näyttää paypalilta tai sitten korttisi tidot viedään paypalin rekisteristä tms.

        Voihan joku Luottokunnassakin käyttää sinun korttitietojasi väärin.


      • rwwerwer
        joku voi huijata kirjoitti:

        No mikä siitä paypalista tekee ehdottoman luotettavan?

        Voihan joku tehdä sivuston joka näyttää paypalilta tai sitten korttisi tidot viedään paypalin rekisteristä tms.

        Voihan joku Luottokunnassakin käyttää sinun korttitietojasi väärin.

        >No mikä siitä paypalista tekee ehdottoman luotettavan?

        No kerro. Mikään ei ole ehdottoman luotettavaa, vai onko joku väittänyt, että on?

        >Voihan joku tehdä sivuston joka näyttää paypalilta
        >tai sitten korttisi tidot viedään paypalin rekisteristä tms.

        Voi Nyyh!
        En aio laittaa tunnuksiani paypal-service.biz sivulle, ainoastaan https://www.paypal.com

        >Voihan joku Luottokunnassakin käyttää sinun korttitietojasi väärin.

        Itku ja hammasten kiristys! Pitää lopettaa rahan käyttö sitten.


    • Maksaminen on

      suhteellisen turvallista. Kaikki perustuu siihen että palveluiden myyjä on tehnyt luottokorttiyhtiön kansa sopimuksen ns. kuittausoikeudesta ja ellei kuittausoikeuden saanut ole rehellinen hän menettää kuittausoikeudensa ja sen jälkeen hänelle annetuilla luottokortti tiedoilla tee mitäään, TUNNUSLUKUA EI TULE ANTAA MISSÄÄN MUODOSSA KENELLEKKÄÄN, jo sen kysyminen paljastaa kysyjän epärehelliset tarkoitusperät..

    • artsijussi

      Vaan MEINASIN eilemn tilata netistä vaatteita.12 tunnin päästä tuli viesti ,jossa kysyttiin ,millä mieluiten maksan.Gram, western union tai bank wire....

      Arvatkaa vastasinko,etenkin kun koko firmasta ei löydy mitään tietoja........

    • viisaampi nyt?

      Itselläni on parasta aikaa Luottokunnan selvittelyissä 160 euron edestä Visa-ostoksia, joita en ole tehnyt. Ostokset on veloitettu USA:laisen nettipelifirman kautta, josta olen ostanut muutaman kerran pojalleni nettipelejä. Näköjään joku oli onnistunut hakkeroimaan Visa-korttini tiedot kyseiseltä sivustolta (pojan pelaajaprofiilin kautta ilmeisesti), ja oli sujuvasti ostellut itselleen joululahjaksi pelejä... Kortti piti hävittää kokonaan, ja olin viikon verran ilman pankki- tai luottokorttia. Ikinä ei ole aikaisemmin ollut mitään ongelmia Visa-ostosten kanssa.

      • niin mnta miestä

        Oletko ihan varma, ettei sun oma penskasi ollut asialla?


    • ---------------

      Ulkomailla varsin normaali käytäntö. Paljon matkustelevana työni puolesta joudun varsin usein antamaan luottokortin numeron milloin minnekin, koska mitään ei saa varattua ilman sitä. Ei hotellia, ei hostellia, ei lentoa, ei yhtään mitään. Joten minun luottokorttini numero on satoja kertoja annettu puhelimitse, milloin kenellekin, eikä siitä koskaan ole ongelmia koitunut, vaikka kieltämättä asia pelottaa minuakin yhä edelleen. Toisaalta ihan sama se on, että kirjoitatko sen netissä tai lähtetkö sähköpostilla vai annatko jonkun höylätä korttisi vanhanaikaisella koneella, sillä aina se numero on siitä jonkun otettavissa välistä ja sitten vain toivotaan, ettei se joku keksi käyttää sitä väärin.

      • Pelkällä,

        luottokortin numerolla ei kyllä kukaan tee yhtään, numeron saajalla pitää olla luottokortin antajan luottamus, eli käytännössä kuittausoikeus, joka vastaa tunnuslukua jotta tiliäsi voidaan laskuttaa. Yleisesti voi sanoa että pankkitilä ei pidä kytkeä siihen luottokorttiin jonka numea levittelee maailmalle vaan sitä varten oma luotollinen kortti..


      • wwerrwerwe
        Pelkällä, kirjoitti:

        luottokortin numerolla ei kyllä kukaan tee yhtään, numeron saajalla pitää olla luottokortin antajan luottamus, eli käytännössä kuittausoikeus, joka vastaa tunnuslukua jotta tiliäsi voidaan laskuttaa. Yleisesti voi sanoa että pankkitilä ei pidä kytkeä siihen luottokorttiin jonka numea levittelee maailmalle vaan sitä varten oma luotollinen kortti..

        >luottokortin numerolla ei kyllä kukaan tee yhtään

        ...ja sitten heräsin unestani

        http://www.bloomberg.com/news/2011-12-20/stolen-credit-cards-go-for-3-50-each-at-online-bazaar-that-mimics-amazon.html


      • Mimmuli9

      • ei ole noin
        Pelkällä, kirjoitti:

        luottokortin numerolla ei kyllä kukaan tee yhtään, numeron saajalla pitää olla luottokortin antajan luottamus, eli käytännössä kuittausoikeus, joka vastaa tunnuslukua jotta tiliäsi voidaan laskuttaa. Yleisesti voi sanoa että pankkitilä ei pidä kytkeä siihen luottokorttiin jonka numea levittelee maailmalle vaan sitä varten oma luotollinen kortti..

        Ja höpö höpö. Usassa ei ole edes olemassa mitään tunnuslukuja. Kaikki hoituu luottokortin numerolla.


    • A.M.H.

      ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ ANNA TIETOJAS I!!!

    • TAPPAJATANELILLA ONKIN CENTURION JA TAPPAJATANELI KÄYTTÄÄKI VAAN KONSIEERIA JOS PITÄÄ JOTAIN TILAILLA!

      MATKUSTAN PIAN EKYPTIIN JA SENKIN MATKAN JÄRJESTI AMERICAN EXPRESS CENTURION MULLE!!!

      PUHELIMESSA TILASIN JA NE HOITAA KAIKEN EIKÄ MUN ENÄÄN TARVISTE KUIN ODOTTAA JA TIETENKIN PAKATA LAUKUT!

      KONSIEERI ON TURVALLINEN VALINTA!

      LAALAALAA!

      T:TAPPAJATANELI

      • No sitten varmaan

        Sinulle Centurionin omistajana tuli varmasti muutama päivä sitten se iso paksu kuvasto American Expressin suosittelemista huippuhotelleista ja resorteista ympäri maailman, kun se kerran tuli minullekin ja minulla on vain Platinum.

        Katsopa sieltä vaikka sivu 54 ja kerro mitkä hotellit sillä sivulla mainitaan.


      • No sitten varmaan kirjoitti:

        Sinulle Centurionin omistajana tuli varmasti muutama päivä sitten se iso paksu kuvasto American Expressin suosittelemista huippuhotelleista ja resorteista ympäri maailman, kun se kerran tuli minullekin ja minulla on vain Platinum.

        Katsopa sieltä vaikka sivu 54 ja kerro mitkä hotellit sillä sivulla mainitaan.

        NO EIPÄ TULLU KATO KUN MUN KORTTI EI OO MIKÄÄN SUOMALAINEN KORTTI NIIN EN SAA SITÄ KUVASTOA! TIEDÄN KYLLÄ MITÄ TARKOITAT JA KUN ET JOSTAAIN SYYSTÄ MUKA USKO MUA NIIN MÄPÄ KERRON: KATOS POIKA HUVIKSESI UUSIN DEPARTURESSI LEHTI! SE ON SE VINTER 2012 MIKÄ MULLA ON LEHTI ON ENKLANTIA JA TULEE KYLLÄ SULLEKKIN

        SIELTÄ JOS KATOT SIVUA 54 LÖYDÄT MUSTAVALKOISEN MAINOKSEN JOKA ON FRANSKAA! SIINÄ MAINOSTETTAAN MARSEILLESSIÄ! EN YMMÄRRÄ SANAAKAAN MAINOKSESTA MUTTA KUTKUTTAA LÄHTEÄ! KIVA PAIKKA!

        OLIKO POJULLA VIELÄ EPÄILYYKSIÄ?


        LAALAALAA!

        T: TAPPAJATANELI


    • PerinteinenTurva7

      Kannattaa mennä paikan päälle tai lähimmälle Lippupisteelle. En suosittele luottokorttitietojen kertomista puhelimitse. Se voi olla aikamoinen kiusaus käyttää hyväksi, vaikka olisikin ammattihenkilö. Mutta kurja kun ei toimi nettisysteemi. :(

    • Älä helvetissä

      tee sitä.

      Hoitakoon makaronit nettiisivunsa kuntoon.

    • varmuus

      tuossa on Korttihai pistänyt hyvän linkin. Nämä sivut on täynnä paskatietoo.

    • Tietysti on

      Minä kerron aina kaupassa kovaan ääneen kaikille ihmisille henkilötietoni, pankin seuraavat tunnusluvut ja luottokortin tiedot. Luotan jokaiseen ihmiseen :)

    • Lippuja myyviä firmoja on netissä monenlaisia. Olen itse törmännyt netissä myös firmoihin, jotka myyvät tapahtumiin valelippuja. Ennen kuin ostat netistä/puhelimitse yhtään mitään, pitää selvittää, onko kauppias luotettava. (Kansainvälisiltä keskustelupalstoilta selviää yleensä aika nopeasti, onko kyseessä epäluotettava taho. Tietysti huonolla tuurilla myös luotettavaan kauppaan voidaan tehdä tietomurto.) Miksi et ottaisi yhteyttä suoraan oopperaan ja kysyisi, voitko tilata liput heiltä? Olen tilannut lippuja esim. suoraan Wienin valtionoopperasta.

      • No sitten varmaan

        Pointti on nimenomaan siinä että tuo kuvasto jonka mainitsin ei ole saatavilla netissä. Joten se on hyvä väline paskanpuhumisen testaamiseen.

        Aivan 100 % varmasti se on tullut myös sinulle jos sinulla on Centurion; kuvasto on englanninkielinen ja lähetetään kaikille Platinum- ja Centurion -asiakkaille maasta riippumatta.

        Sinä et ole koko kuvastoa koskaan nähnytkään koska sinulla ei ole eikä ole koskaan ollut Centurion-korttia eikä edes kultakorttia. Vihreän Amexin olet joskus vamaan saanut mutta sekin luultavasti on otettu sinulta pois.

        Sanalla sanoen olet typeriä höpöttävä, mielikuvitusmaailmassa elävä ääliö. Toivottavasti sentään olet korkeintaan 15-vuotias, on todella pelottavaa jos aikuinen on noin sekaisin päästään.


      • No sitten varmaan kirjoitti:

        Pointti on nimenomaan siinä että tuo kuvasto jonka mainitsin ei ole saatavilla netissä. Joten se on hyvä väline paskanpuhumisen testaamiseen.

        Aivan 100 % varmasti se on tullut myös sinulle jos sinulla on Centurion; kuvasto on englanninkielinen ja lähetetään kaikille Platinum- ja Centurion -asiakkaille maasta riippumatta.

        Sinä et ole koko kuvastoa koskaan nähnytkään koska sinulla ei ole eikä ole koskaan ollut Centurion-korttia eikä edes kultakorttia. Vihreän Amexin olet joskus vamaan saanut mutta sekin luultavasti on otettu sinulta pois.

        Sanalla sanoen olet typeriä höpöttävä, mielikuvitusmaailmassa elävä ääliö. Toivottavasti sentään olet korkeintaan 15-vuotias, on todella pelottavaa jos aikuinen on noin sekaisin päästään.

        TRY ME AZZHOULI!

        MITÄS JOS LAITAN UNPOKSINKI VIDEON JUUTTUUPPIIN?! HÄ?!

        HAAHAAHAA!!!111!!!! LAALAALAA!!!

        T:TAPPAJATANELI

        PS: OOT KADE :P


      • No sitten varmaan kirjoitti:

        Pointti on nimenomaan siinä että tuo kuvasto jonka mainitsin ei ole saatavilla netissä. Joten se on hyvä väline paskanpuhumisen testaamiseen.

        Aivan 100 % varmasti se on tullut myös sinulle jos sinulla on Centurion; kuvasto on englanninkielinen ja lähetetään kaikille Platinum- ja Centurion -asiakkaille maasta riippumatta.

        Sinä et ole koko kuvastoa koskaan nähnytkään koska sinulla ei ole eikä ole koskaan ollut Centurion-korttia eikä edes kultakorttia. Vihreän Amexin olet joskus vamaan saanut mutta sekin luultavasti on otettu sinulta pois.

        Sanalla sanoen olet typeriä höpöttävä, mielikuvitusmaailmassa elävä ääliö. Toivottavasti sentään olet korkeintaan 15-vuotias, on todella pelottavaa jos aikuinen on noin sekaisin päästään.

        JA VIELÄ EDELLEEN: TAPPAJATANELIN KORTTI ON ISOSTA RITANNIASTA EIKÄ SUAMESTA! SE ESITE ON SUAMEKSI ENKÄ OO SUAMEN AMEKSIN ASIAKAS! MISTÄKÖ MÄ SEN SITTEN TIÄSIN?! NOKUNNE JOSKUS SOITTI MULLE JA KYSYI HALUANKO SEN ESITTEEN! OTIN KERRAN SIINÄ ON MONTA SATAA SIVUA ERI MAANOSISTA JOIHIN VOI MATKUSTAA! TIEDÄN MITÄ TARKOITAT MUTTA SE ON TURHA MAINOS VAAN JA SUAMEA.

        KATO MUN KONSIEERI ONKIN PAIKALLA 24/7 JA MÄ VOIN SOITTAA SILLE KOSKA VAAN JA KATO SE JÄRKKÄÄ MULLE NIIN EN TARVI MITÄÄN SUAMALAISIA PROSETYYREJÄ!

        LAALAALAA!

        T:TAPPAJATANELI


      • 1+14
        tappajataneli kirjoitti:

        JA VIELÄ EDELLEEN: TAPPAJATANELIN KORTTI ON ISOSTA RITANNIASTA EIKÄ SUAMESTA! SE ESITE ON SUAMEKSI ENKÄ OO SUAMEN AMEKSIN ASIAKAS! MISTÄKÖ MÄ SEN SITTEN TIÄSIN?! NOKUNNE JOSKUS SOITTI MULLE JA KYSYI HALUANKO SEN ESITTEEN! OTIN KERRAN SIINÄ ON MONTA SATAA SIVUA ERI MAANOSISTA JOIHIN VOI MATKUSTAA! TIEDÄN MITÄ TARKOITAT MUTTA SE ON TURHA MAINOS VAAN JA SUAMEA.

        KATO MUN KONSIEERI ONKIN PAIKALLA 24/7 JA MÄ VOIN SOITTAA SILLE KOSKA VAAN JA KATO SE JÄRKKÄÄ MULLE NIIN EN TARVI MITÄÄN SUAMALAISIA PROSETYYREJÄ!

        LAALAALAA!

        T:TAPPAJATANELI

        Menehän nyt takaisin osastolle, myöhästyt muuten iltapalalta.


      • No sitten varmaan
        tappajataneli kirjoitti:

        JA VIELÄ EDELLEEN: TAPPAJATANELIN KORTTI ON ISOSTA RITANNIASTA EIKÄ SUAMESTA! SE ESITE ON SUAMEKSI ENKÄ OO SUAMEN AMEKSIN ASIAKAS! MISTÄKÖ MÄ SEN SITTEN TIÄSIN?! NOKUNNE JOSKUS SOITTI MULLE JA KYSYI HALUANKO SEN ESITTEEN! OTIN KERRAN SIINÄ ON MONTA SATAA SIVUA ERI MAANOSISTA JOIHIN VOI MATKUSTAA! TIEDÄN MITÄ TARKOITAT MUTTA SE ON TURHA MAINOS VAAN JA SUAMEA.

        KATO MUN KONSIEERI ONKIN PAIKALLA 24/7 JA MÄ VOIN SOITTAA SILLE KOSKA VAAN JA KATO SE JÄRKKÄÄ MULLE NIIN EN TARVI MITÄÄN SUAMALAISIA PROSETYYREJÄ!

        LAALAALAA!

        T:TAPPAJATANELI

        Kuvasto on englannin- eikä suomenkielinen.

        Ja sinun unboxin-videollasi ei ole mitään arvoa, paitsi jos teet sen niin että tämä Suomi24 -keskustelu näkyy selvästi taustalla.

        Sinä olet kyllä aikamoisen outo tyyppi.


      • No sitten varmaan kirjoitti:

        Kuvasto on englannin- eikä suomenkielinen.

        Ja sinun unboxin-videollasi ei ole mitään arvoa, paitsi jos teet sen niin että tämä Suomi24 -keskustelu näkyy selvästi taustalla.

        Sinä olet kyllä aikamoisen outo tyyppi.

        Sinä olet kyllä aikamoisen outo tyyppi.


        KATO KUN MEITÄ CENTURIONIN OMISTAJIA EI KOVIN MONTAA SUAMESSA OLE!

        LAALAALAA!

        T:TAPPAJATANELI


    • riisilehmät

      PayPal senkin pissis!

    • KOITA NÄYTTÄÄ LINKKI MITEN MUKA NÄKISIN LEHDEN SIVUN NETISTÄ?! HEITÄ LINKKI?!?!? TULEEKO LINKKIÄ!!!!

      LAALAALAA!

      T:TAPPAJATANELI!

      PS. CENTURION RULES!

    • PÖLJÄT HILIENTYI.

      TAISIPA VIHTOINKIN MENNÄ KAALIIN ETTÄ MULLAPA ONKIN CENTURION!

      KIITOS VAAN KUN TAJUSIT KYSYÄ DEPARTURES LEHTEÄ! EN OLIS ITE TAJUNNUTKAAN

      LAALAALAA!

      T:TAPPAJATANELI

    • 16357669

      Tottakai on!

      Samantien voisit antaa nettipankkitunnukset ja pankkikortin tunnusluvunkin.
      Itseasiassa voisin itsekkin tehdä niin, jätän kaupan ilmoitustaululle korttini, tunnuslukuni, nettipankkitunnukset ja salasanan!
      Turvallista!

      • pistin paremmaksi

        Minä käytän vain oravannahkoja.


    • namm3

      En antaisin kennellekään mitään tietoja edes puhelimeen. Jos olisin sua en luottaisin kenen tahansa. Ole varovainen.

    • ..................

      Paypal jne on sitä varten. Älä nyt hölmö ole ja anna luottokorttisi tietoja!

    • kysynpä

      onko sun kortti aktivoitu nettimaksamiseen verkkopankin kautta?

    • cee

      Älkää antako tietojanne. Ei luotokorttitietoja eikä varsinkaan tarkistusnumeroa. Ei henkilötunnusta. Riski on suuri.

      Olemme elänneet yhteiskunnassa, jossa on ollut sosiaalista pääomaa eli ihmiset ovat voineet luottaa toisiinsa. Nyt sosiaalinen pääoma murenee. Toisaalta jotkut ihmiset haluavat varastaa ja huijata. Heistä lienee hienoa aiheuttaa vahinkoa muille,

      Periaateeksi voi ottaa, että tuntemattomien puhelinmyyjien kanssa ei tehdä kauppoja.

      • cee

        Huijarit pyrkivät harhauttamaan uhrinsa luulemaan, että tämä on tekemisissä jonkun luotettavan yrityksen kanssa. Huijari voi sanoa myyvänsä jonkun tunnetun ja luotettavan firman tuotetta, jolloin uhri luulee olevansa tekemissä tuon luotettavan yrityksen kanssa.

        Älkää ostako mitään puhelinmyyjiltä. Jos se, että joku myy jotain puhelimitse perustuu ajatukseen, että asiakasta huijataan. Useimmiten huijaus on asiakkaan vastustuskyvyttömyyden hyväksikäyttöä. Asiakas ei rohkene sanoa "ei" myyjälle. Tällaisia löytyy aina kun tarpeeksi soittelee.

        Vielä kerran. Laittakaa puhelin kiinni, jos epäilette asialla olevan puhelinmyyjän. Se ei ole epäkohteliasta. Myyjähän on häirikkö joka kutsumatta ja yllättäen keskeyttää teidän kesken toimienne. Teillä ei ole mitään velvollisuutta selittää miksi ette osta.


      • 6+4
        cee kirjoitti:

        Huijarit pyrkivät harhauttamaan uhrinsa luulemaan, että tämä on tekemisissä jonkun luotettavan yrityksen kanssa. Huijari voi sanoa myyvänsä jonkun tunnetun ja luotettavan firman tuotetta, jolloin uhri luulee olevansa tekemissä tuon luotettavan yrityksen kanssa.

        Älkää ostako mitään puhelinmyyjiltä. Jos se, että joku myy jotain puhelimitse perustuu ajatukseen, että asiakasta huijataan. Useimmiten huijaus on asiakkaan vastustuskyvyttömyyden hyväksikäyttöä. Asiakas ei rohkene sanoa "ei" myyjälle. Tällaisia löytyy aina kun tarpeeksi soittelee.

        Vielä kerran. Laittakaa puhelin kiinni, jos epäilette asialla olevan puhelinmyyjän. Se ei ole epäkohteliasta. Myyjähän on häirikkö joka kutsumatta ja yllättäen keskeyttää teidän kesken toimienne. Teillä ei ole mitään velvollisuutta selittää miksi ette osta.

        Aikakauslehdet kannattaa ainakin tilata puhelinmyyjältä. Saa noin puoleen hintaan nettihintoihin verrattuna enemmän tai vähemmän hyödylliset tilaajalahjat.


      • sdfsdölkfödslk
        6+4 kirjoitti:

        Aikakauslehdet kannattaa ainakin tilata puhelinmyyjältä. Saa noin puoleen hintaan nettihintoihin verrattuna enemmän tai vähemmän hyödylliset tilaajalahjat.

        Aikakauslehtiä ei kannata tilata ollenkaan. Saa pitää rahansa eikä kotiin kannettua scheissea.


    • timppa011

      Se on ihan sama annatko ne tiedot nettiin vai puhelimella. Firma todennäiköisesti täyttää saman nettisivun tiedoillasi kuin mitä itsekin täytät. Kunhan et mene pin koodiasi antamaan.

    • Turvallistako?

      Kiitos mielenkiinnosta kysymystäni kohtaan!
      Yritän tilata lippuja Veronan oopperajuhlille nimenomaan heidän virallisten nettisivujen kautta. Tiedän että muualta voin ne saada normaalin on-line-tilauksen kautta, joskin maksaisin enemmän, ainakin 10e/lippu. En ole vielä luovuttanut. Virallinen sivusto johtaa GeTicket- nimiseen lippupalveluun. Rekisteröidyin asiakkaaksi ja valitsin haluamani liput. Ok, systeemi näytti hinnan ja pyysi vahvistamaan minkä teinkin. Seuraaaksi systeemi ilmoitti : ostoskorisi on tyhjä! Olen meilannut firmaan ja kysynyt miksi osto ei onnistu. Sieltä kehotettiin soittamaan tilaus. Eivät ottaneet kantaa systeemin toimimattomuuteen. GeTicketin sivulla ensimmäisenä vaihtoehtona mainitaan tämä minua tyrmistyttänyt ehdotus:tilaa puhelimessa jolloin sinulta kysytään luottokortin tiedot, numero ja voimassaoloaika. Toinen vaihtoehto heillä on maksaa liput ensin pankin tai postin kautta. Jos ensimmäiseen tapaan ei voi luottaa miten voi toiseenkaan. Ja ehdottomasti en jätä lipun hankintaa heinäkuulle, sillä 22000 henkeä vetävä areena voi ollasilloin loppuunmyyty, ainakin kun Placido Domingo on paikalla!
      Korttini on verified by visa, siksi haluankin maksaa sillä netissä jolloin luottokorttitiedot eivät välity eteenpäin pankista. Jostain syystä siellä Veronassa ei saada asioita kuntoon..

      • hmm...

        Et siis päässyt edes maksamisvaiheeseen asti, koska ostoskorista hävisivät tuotteet ennen tätä. Ei siis ole kiinni siitä, että luottokorttisi ei toimisi, vaan siitä että Geticketin koko järjestelmä ei toimi. Vaihtoehtona Verified by Visalle/Mastercard Securecodelle tarjotaan sitten kortin tietojen luovuttamista puhelimitse tai maksamista tilisiirtona.

        Miten tällaiseen toimijaan oikein voi luottaa? Toimiiko tuo varausjärjestelmä yleensäkään? Saatko sieltä lippusi? Toinen asia on luottokorttitietojen joutuminen vaikka mihin puhelimitse annettuina. Verkkopankkimaksuna tosin voisi mennä vain maksetut rahat.

        Ymmärrän sinuakin. Haluat ehdottomasti päästä konserttiin. Silti kannattaa rahojensa suhteen pitää jalat maassa. Kannattaisi varmaan kysyä luottokortin myöntäjän mielipidettä puhelimitse tapahtuvasta korttitietojen luovuttamisesta.


      • lsdkjflökajölf
        hmm... kirjoitti:

        Et siis päässyt edes maksamisvaiheeseen asti, koska ostoskorista hävisivät tuotteet ennen tätä. Ei siis ole kiinni siitä, että luottokorttisi ei toimisi, vaan siitä että Geticketin koko järjestelmä ei toimi. Vaihtoehtona Verified by Visalle/Mastercard Securecodelle tarjotaan sitten kortin tietojen luovuttamista puhelimitse tai maksamista tilisiirtona.

        Miten tällaiseen toimijaan oikein voi luottaa? Toimiiko tuo varausjärjestelmä yleensäkään? Saatko sieltä lippusi? Toinen asia on luottokorttitietojen joutuminen vaikka mihin puhelimitse annettuina. Verkkopankkimaksuna tosin voisi mennä vain maksetut rahat.

        Ymmärrän sinuakin. Haluat ehdottomasti päästä konserttiin. Silti kannattaa rahojensa suhteen pitää jalat maassa. Kannattaisi varmaan kysyä luottokortin myöntäjän mielipidettä puhelimitse tapahtuvasta korttitietojen luovuttamisesta.

        Siis ne kysyy kortin numeroa ja voimassaoloaikaa. ei ne mitään pin-koodeja kysele eikä siä tietenkään tule antaa.

        Aika vähän teillä on kokemusta.


    • Tuohan on jenkeissä laajasti käytetty maksutapa. Ihmiset uskaltavat käyttää koska luottokunta ottaa lakimiesarmeijoineen vastuun jos myyjä yrittää huijata.. Silti tuo kuulostaa vähän epäilyttävältä minun korviini.

    • Turvallistako?

      EN AIO antaa korttitietojani puhelimessa! Ensimmäistä kertaa näin tällaisen ehdotuksen lipputoimiston ohjeissa. Täysin kaikkea vastaan mitä aina opetettu turvallisuudesta. Kyllä epäilyttää GeTicket-firma..
      Etsin jo toisen italialaisen lippufirman joka vaikutti näppituntumalla luotettavammalta. Yritin tilata mutta online-systeemi ei sallinut tilata lippuja samalla kertaa useampiin tapahtumiin, vaan joka ostokerta olisi pitänyt maksaa shipment n 20e ja päälle toimistomaksu 5,50e. Tämä nyt sitten 3 kertaa, ei kiitos! Meilasin heillekin asiasta, saa nähdä mitä vastataan.

      • Uskokaa nyt

        kortin tiedoilla ei kukaan tee mitään, tietojen saajalla pitää olla korttin myöntäjän luottamus että tietoja voi käyttää ja jos luottamus rikotaan niin korttifirma vastaa vahinkoista ja kuittausoikeus perutaan ko yritykseltä. Jokainen varmaan ymmärtää mitä peruminen tarkoittaa, liiketoimien loppumista ja mustalle listalle joutumista..


    • YKSIMIES

      HUOM VAROKAHAN HYVÄT IHMISET ELEKÄÄ LUOVUTAKO TILITIETOJA ELKÄ LAITAKO RAHOJA TOISEN TILELEENENKUNSAATE TILATUT TUOTET KOTIA KUNON HUUTOKAUPANPUOLELLA PALJON HUIJAREITAVAAN JOTKASAA RAHASIETEKÄ SAAMITÄN MIILTÄ HUIJAREILTA NIILTÄPITÄKATKAISTA SIIVET POIKKI VAAN

    • Kr. Pennonen

      Kokemuksia vain Veronasta.

      Suoraan Areenan sivulta M-C kortilla tilaus ja maksaminen onnistui.
      Vahvistukset ovat tulleet netillä ja liput olen noutanut areenan vastapäätä olevasta toimistosta ennen oopperoiden alkua.

      En tiedä ostoskorista enkä ole käyttänyt åuhelinta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      333
      3125
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      110
      2315
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      88
      1696
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      200
      1642
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      70
      1424
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      57
      1313
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      13
      1116
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      22
      1107
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      3
      1073
    10. Vapunviettoon

      Ohjeita palstanaisille: piIIua ei jaella.
      Sinkut
      162
      964
    Aihe