Hinta?

jokumursuponini

Mikä on ex-ravurin hinta, joka on ratsukoulutettu? Onko sukupuolella hintaan joku vaikutus? Ikä varmaankin vaikuttaa ja luonne ja koulutus taso... mut sellane joka osais perusasiat, ei mitään ihmeellistä.... :) Minkä hintasta kandeis lähtee ostamaan?

5

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katherine__

      1000 - 4000e on yleensä nuo hinnat. Hinta vaihtelee hyvin paljon riippuen esim. siitä, laukkaako hevonen kolmitahtisesti.
      Sukupuoli ei hintaan pahemmin vaikuta, koska ex-ravureilla ei yleensä siitosarvoa ole.


      Riippuu paljon omista taidoista, minkä tasoista kannattaa lähteä etsimään.
      Kannattaa myös miettiä, haluatko nimenomaan ex-ravurin. Peruskoulutettu puoliverinen maksaa noin 4000-5000e ja sellainen yleensä laukkaa puhtaasti ja on yleensä pidemmän aikaa ratsastettu, eli myös osaavampi.

      Ex-ravuri on ostaessa halpa, mutta kulut nousee äkkiä suuriksi, jos tarvitsee jatkuvasti esimerkiksi apua hevosen jatkokoulutukseen.

    • mä vaan

      kyl saa ex-ravurin (jos on lämminverinen) koulutettuna helpusti 500-1000 eurolla, ne ei maksa muutenkaa kovin paljon....♥

    • Heppatyttö

      aijaa ? mun vuokrahevonen ostettiin kyl vaan 400€ ? ja kyllä ihan peruskouluttettujakin saa pilkkahintaan, 200-600€.

      • ex ravurin omistaja

        En ikinä maksais ex ravurista montaa tonnia vaikka perusasiat osaiskin.


    • Ex-ravuri

      Itse olen kesällä ostamassa ex-ravurin, ja hintaa sillä on sen tuhat euroa. Hintaan sisältyy loimet (fleece sekä ulkoloimi) suitset, ohjat ja satula. Sillä on ratsastettu jo pitkään, mutta se lämpenee reilusti ratsastettaessa.

      Yleensä ravureita nuorena ajetaan paljon, joten ne kuumuvat helposti. Tuolloin kannattaa miettiä, mihin käyttöön ja millaiselle ratsastajalle hevonen on tulossa, kokemattomilla ei ole mahdollisuuksia hallita kuumenevaa hevosta.

      Sukupuoli ei vaikuta hintaan, vaan ravurin suku ennemmin.

      Jos suvussa on menestyneitä ravureita, oletettavasti hintaakin jälkeläisellä on enemmän.

      Olisi hyvä jos sitä ex-ravuria olisi jonkin verran ratsastettu, nimittäin ne eivät ole helppoja käsiteltäviä, saatikka ratsastettavia. Tuo riippuu tietenkin itse hevosesta.

      Luonne ja ikä vaikuttavat, esim. ruunat jotka astuvat tammoja ovat halvempia ja säikyt ja huono käytöksisetkin yleensä ovat halvempia. Ikä vaikuttaa sen verran että jos hevonen on lähemmäs parikymppinen ei sillä ole paljoa elinaikaa.

      Hevosen terveys vaikuttaa suuresti myyntihintaan.


      Toivottavasti 13 vuotiaan tiedoistakin on hyötyä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1704
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1025
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe