Kun mies ei "osaa" rakastaa?

liii4

Onko niin että mies voi valita sinkkuuden mielummin kuin seurustelun, siksi että ei tarvitsisi muuttaa mitään omia tapoja?

Olen tapaillut nuorta miestä joka kohtelee minua kuin kaveria: ei kehu ulkonäköä, ei suutele kun tapaamme. Mies ei ole kiinnostunut lähtemään kunnon treffeille ulos, vaan haluaa istua kanssani iltaa kotona. Minä olen useasti kertonut että haluaisin kunnon treffit, mutta mies ei sellaiseen suostu, koska kuulemma kotona on mukavampaa.

Mies ei ole koskaan seurustellut pitkään ja on tottunut olemaan sinkku. Voiko olla niin että hän vaan ei osaa olla parisuhteessa, ottaa toista huomioon ja rakastaa? Vai enkö minä ole hänelle tarpeeksi mieleen, kun en rakkautta saa?

Luulisi että mies haluaisi panostaa suhteeseen tekemällä myös asioita, joita minä toivon (kuten treffit). Onko kyseessä vaan sisäisesti keskenkasvuinen tapaus? Vai olenko väärä nainen hänelle, kun panostaminen ei näytä kiinnostavan?

35

447

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksei voi

Tässä vastaus ensimmäiseen kysymykseen: kyllä, koska nainenkin voi. Olen hyvä esimerkki siitä.
      Muihin kysymyksiin en osaa vastata, muuta kuin että monet suomalaiset miehet ovat sellaisia, etteivät puhu eikä pussaa.

• Kaverifiiliksiltä kuulostaa. Hengaillaan yhdessä kotona kun se on kivampaa kuin yksin. Kyllä ihastunut tai rakastunut osaa panostaa ja kuuntelee korvat höröllä miten voisi olla mieliksi toiselle. Jopa mies tekee niin. Ei oikein lupaavaa jos sinulla on parisuhteellisia toiveita häneen.

• liii4

Herää kysymys: miksi mies ei sitten ole ihastunut minuun? Olen kiva ja nätti (vaatimattomasti sanottuna). Kuulemma hänenkin mielestään.

Enkö sitten kuitenkaan ole riittävä hänelle? Eli onko vika minussa?

Hän ei kuulemma koskaan ole tehnyt mitään romanttista kenellekään.

• Pekka Psykiatri
        liii4 kirjoitti:

Herää kysymys: miksi mies ei sitten ole ihastunut minuun? Olen kiva ja nätti (vaatimattomasti sanottuna). Kuulemma hänenkin mielestään.

Olen kiva ja nätti (vaatimattomasti sanottuna).

Nojoo...ehkä tässä on se syy...

• liii4
        Pekka Psykiatri kirjoitti:

Olen kiva ja nätti (vaatimattomasti sanottuna).

Nojoo...ehkä tässä on se syy...

Uskomatonta.
        Tarkoitin tuolla tietysti vaan sitä että voisin tässä paremminkin kuvailla itseäni ja hyviä puoliani. "Kiva ja nätti" kun kuulostaa helposti perustylleröltä, keskivertoa vähemmän vetävältä.

Suurin osa ymmärtänee.

• liii4 kirjoitti:

Kiva ja nätti ei takaa mitään. Ei ihmiset aina ihastu vaikka kummassakaan ei ole mitään vikaa tai riittämättömyyttä. Romanttinen/seksuaalinen kipinä vaan puuttuu. Jos mieskin sanoo kiva ja nätti, friend zone kutsuu entistä vahvemmin. Ihastunut sanoo energisempiä adjektiiveja :>

• liii4
        bravo.bravi kirjoitti:

Kiva ja nätti ei takaa mitään. Ei ihmiset aina ihastu vaikka kummassakaan ei ole mitään vikaa tai riittämättömyyttä. Romanttinen/seksuaalinen kipinä vaan puuttuu. Jos mieskin sanoo kiva ja nätti, friend zone kutsuu entistä vahvemmin. Ihastunut sanoo energisempiä adjektiiveja :>

Mies ei ole itseasiassa sanonut noita adjektiiveja. Nyt kun mietin, hän ei ole juurikaan sanonut minkäänlaisia adjektiiveja minuun liittyen. Humalassa kertonut pitävänsä kovasti vartalostani. Humalassa saonut minua myös ihanaksi ja ikävöineensä minua. Selvinpäin enemmän kaverillista meininkiä. Tosin seksi kiinnostaa ja fyysinen läheisyys. Kuulemma minun pitäisi ymmärtää ilman sanojakin että hän pitää minusta, koska haluaa tavata ja niin edespäin.

Taitaa olla niin että en tosiaan ole häneen kolahtanut romanttisessa mielessä. Hän kuitenkaan ei kuulemma halua olla vain kaveri, koska haluaa minua seksuaalisesti.

Alennanko itseäni jos jatkan tapailua miehen kanssa?

• Pekka Psykiatri
        liii4 kirjoitti:

Uskomatonta.
        Tarkoitin tuolla tietysti vaan sitä että voisin tässä paremminkin kuvailla itseäni ja hyviä puoliani. "Kiva ja nätti" kun kuulostaa helposti perustylleröltä, keskivertoa vähemmän vetävältä.

Suurin osa ymmärtänee.

Vaatimattomuus kaunistaa..

• liii4 kirjoitti:

Mies ei ole itseasiassa sanonut noita adjektiiveja. Nyt kun mietin, hän ei ole juurikaan sanonut minkäänlaisia adjektiiveja minuun liittyen. Humalassa kertonut pitävänsä kovasti vartalostani. Humalassa saonut minua myös ihanaksi ja ikävöineensä minua. Selvinpäin enemmän kaverillista meininkiä. Tosin seksi kiinnostaa ja fyysinen läheisyys. Kuulemma minun pitäisi ymmärtää ilman sanojakin että hän pitää minusta, koska haluaa tavata ja niin edespäin.

Taitaa olla niin että en tosiaan ole häneen kolahtanut romanttisessa mielessä. Hän kuitenkaan ei kuulemma halua olla vain kaveri, koska haluaa minua seksuaalisesti.

Noh, haluatko on miehelle ystävä etuisuuksilla? Friends with benefits. Ei mitään vikaa mutta ei siinä hyvin käy jos toinen tunteineen haluaa oikean suhteen ja toinen enempi etsimättä helppoa seksiä. NIIN hölmö ei ole yksikään mies etteikö sen verran kehu edes kännissä että koukussa olevalta naiselta saa :) Sori.

• Pekka Psykiatri
        liii4 kirjoitti:

" Mies ei ole itseasiassa sanonut noita adjektiiveja. Nyt kun mietin, hän ei ole juurikaan sanonut minkäänlaisia adjektiiveja minuun liittyen. "

Nojoo...ehkä tässä "ristiriidassa" on se syy...

• liii4
        bravo.bravi kirjoitti:

Noh, haluatko on miehelle ystävä etuisuuksilla? Friends with benefits. Ei mitään vikaa mutta ei siinä hyvin käy jos toinen tunteineen haluaa oikean suhteen ja toinen enempi etsimättä helppoa seksiä. NIIN hölmö ei ole yksikään mies etteikö sen verran kehu edes kännissä että koukussa olevalta naiselta saa :) Sori.

Kuulostaa pahalta, mutta kiitos suorasta vastauksesta :)

Eikö todella ole mahdollista että kyseessä olisi vaan tosi epäromanttinen tapaus, kuten mies on itse sanonut?

Tosin vaikka niin olisikin, se ei ratkaise sitä että en saisi tässä suhteessa koskaan rakkaudentarpeitani tyydytetyksi.

• 32+3
        Pekka Psykiatri kirjoitti:

" Mies ei ole itseasiassa sanonut noita adjektiiveja. Nyt kun mietin, hän ei ole juurikaan sanonut minkäänlaisia adjektiiveja minuun liittyen. "

Nojoo...ehkä tässä "ristiriidassa" on se syy...

tyhmä mikä tyhmä... psykiatri

sori

• Pekka Psykiatri
        liii4 kirjoitti:

" Alennanko itseäni jos jatkan tapailua miehen kanssa? "

Tarkoitat siis, että ylennät itsesi, jos et jatka tapailua miehen kanssa?

• liii4 kirjoitti:

Kuulostaa pahalta, mutta kiitos suorasta vastauksesta :)

Eikö todella ole mahdollista että kyseessä olisi vaan tosi epäromanttinen tapaus, kuten mies on itse sanonut?

Tosin vaikka niin olisikin, se ei ratkaise sitä että en saisi tässä suhteessa koskaan rakkaudentarpeitani tyydytetyksi.

Viimeisessä lauseessasi on viisaus. Ei lopulta ole väliä onko kyse siitä onko epäromanttinen vai eikö ylipäätään tunne pitämistä enempää. Kaipaat rakkautta joka näkyy ja tuntuu, joten tämä mies ei varmaan täytä tarpeitasi. Epäromanttisuudesta sanoisin, että epäromanttisenkin käytöksestä huomaa asioiden tilan vaikka ihminen ei "osaisikaan" pukea tunteitaan sanoiksi.

Jos jäätte yhteen, ennustan että 1-2 vuodessa alat syyttää miestä siitä, että hän pitää sinua itsestään selvyytenä, tuona parisuhteen pahimpana turmana :D Kun ei koskaan sano tai keksi mtn kivaa.

• liii4
        bravo.bravi kirjoitti:

Viimeisessä lauseessasi on viisaus. Ei lopulta ole väliä onko kyse siitä onko epäromanttinen vai eikö ylipäätään tunne pitämistä enempää. Kaipaat rakkautta joka näkyy ja tuntuu, joten tämä mies ei varmaan täytä tarpeitasi. Epäromanttisuudesta sanoisin, että epäromanttisenkin käytöksestä huomaa asioiden tilan vaikka ihminen ei "osaisikaan" pukea tunteitaan sanoiksi.

Jos jäätte yhteen, ennustan että 1-2 vuodessa alat syyttää miestä siitä, että hän pitää sinua itsestään selvyytenä, tuona parisuhteen pahimpana turmana :D Kun ei koskaan sano tai keksi mtn kivaa.

HAHA ! Totta :) Tiedän että juuri noin siinä kävisi. :D

Harmi, tuo mies kun on niin hauska tyyppi. Onnistuisikohan kaveruus? Kysymyksiä, kysymyksiä... :)

• Pekka Psykiatri
        32+3 kirjoitti:

tyhmä mikä tyhmä... psykiatri

sori

" tyhmä mikä tyhmä.."

Me asiantuntijat emme koskaan sanoa asiakasta tyhmäksi...kyseenalaistamme vain motiivin.

• liii4 kirjoitti:

HAHA ! Totta :) Tiedän että juuri noin siinä kävisi. :D

Harmi, tuo mies kun on niin hauska tyyppi. Onnistuisikohan kaveruus? Kysymyksiä, kysymyksiä... :)

Miehen kannalta varmasti onnistuu, eli jos/kun mikään ei nykyisestä hänen näkökulmastaan muutu =)

• Pekka Psykiatri kirjoitti:

" tyhmä mikä tyhmä.."

Me asiantuntijat emme koskaan sanoa asiakasta tyhmäksi...kyseenalaistamme vain motiivin.

Ettei Pekan motiivina vain ole kaltoin kohdelluksi tulemisen tunne jonkun ikävän naisen taholta.. Psykiatrina Pekka toki tietää, että henkilökohtainen trauma saa helposti yleistämään. Laajentamaan omakahtaiseen kokemukseen liittyvän subjektin koskemaan kaikkia vastaavia. Siis naisissa on yleisesti vikaa :p

• liii4
        bravo.bravi kirjoitti:

Miehen kannalta varmasti onnistuu, eli jos/kun mikään ei nykyisestä hänen näkökulmastaan muutu =)

Hahaa.. muuttuisi eräs aika merkittävä seikka: seksi loppuisi. :D

Mahtaakohan sitten enää kaveruus kiinnostaa?

• liii4 kirjoitti:

Hahaa.. muuttuisi eräs aika merkittävä seikka: seksi loppuisi. :D

Mahtaakohan sitten enää kaveruus kiinnostaa?

Niinpä juuri.

Ellei kaveruus sitten häntä kiinnosta, saat lopullisen vastauksen kysymykseen missä mielessä olet hänelle kiinnostava :)

• Pekka Psykiatr
        bravo.bravi kirjoitti:

Ettei Pekan motiivina vain ole kaltoin kohdelluksi tulemisen tunne jonkun ikävän naisen taholta.. Psykiatrina Pekka toki tietää, että henkilökohtainen trauma saa helposti yleistämään. Laajentamaan omakahtaiseen kokemukseen liittyvän subjektin koskemaan kaikkia vastaavia. Siis naisissa on yleisesti vikaa :p

Me asiantuntijat emme koskaan asetu "kenekään puolelle"...kyseenalaistamme vain motiivin.

• liii4
        bravo.bravi kirjoitti:

Niinpä juuri.

Ellei kaveruus sitten häntä kiinnosta, saat lopullisen vastauksen kysymykseen missä mielessä olet hänelle kiinnostava :)

Näin se on tehtävä. :) Kiitos miehisestä näkökulmasta.

• S Etämies

Me seelorit sukeltamiseissunki jälkeen särpitään .herapuvereita.-

asennevammaisina D-kuntoisuusluokan pojanklopit.......... oireet, joita huomataan armijan "syynissäkin"..

• 35232

Oletko sinä sitten osoittanut mielenkiintoasi paremmin tai kehunut miestä komeaksi tms. ?

• liii4

Olen. Itse tykkään kehua toisia ja teen sitä ehkä liikaakin. Kehaisen varmasti joka tapaamisella miehen ulkonäköä ja huumorintajua. Ja se tulee mulla sydämestä, vaikka en itse rakastunut olekaan. Tässä miehessä on helppo nähdä paljon puoleensavetäviä piirteitä, kuten monessa muussakin.

Kehun paljon, mutta kaipaan myös itse kehuja... :)

• liii4
        liii4 kirjoitti:

Olen. Itse tykkään kehua toisia ja teen sitä ehkä liikaakin. Kehaisen varmasti joka tapaamisella miehen ulkonäköä ja huumorintajua. Ja se tulee mulla sydämestä, vaikka en itse rakastunut olekaan. Tässä miehessä on helppo nähdä paljon puoleensavetäviä piirteitä, kuten monessa muussakin.

Kehun paljon, mutta kaipaan myös itse kehuja... :)

Mies on siis kertonut että ei osaa kehua toisia, eikä ottaa itse kehuja vastaan

• S Etämies

Missä niin lukee, että miehen täytyy osata ja onko merikintää, että sääntö koksee myös ämmiäkin?

Nainen on jo evoluution takoitusessa kaunis ja viehättävä siksi, että voisi povosoida m iehen luovuttavan uuden ihmisen siemenen itämään naisen kompstissa

Rakastaako vai pitää jostain naisest kuin lemmikkieläimestänsä

Kun Suomiteinityttö pelkää keski-ikäistä ukkoa........
      Treffipalstalla tosissansa yhteyttä ottvat ämmät ovat pahasti puumia
      Ehostamattoman mummon kuva kaippa seia leskenä, kun miehen sydän tilttasi kesken lannanaoa pellolle ja työn jatkaja saisi hyvää pullaa kahvin kera

Nukkemaisen ,kaunis ja sakkolihalta näyttävä tyttö -kahden lapsen äiti----------puhe kaukana atikan fetisseistä--------haluaa tulla samaan moskiitotelttaan
      kuumuuden vuoksi alstomana kun pelkää henkiä.......
      Minulla on ollut montkin kissaa, jotka tykkäbät nukkua päälläni.........

Kuulemma f
      r

auhallinen sydämetykykseni ääni antaa turvallisuudentunteen

Ihan pini kissanpentu o suoisen huvitava nukkumalla istuen kasvoillani
      Entä 26v sakkoliahan näköinen puhelva nukke?

Häätäisnkö se henkiä pelkäävän tytön poi mosqiittteltastan

• liii4

juuu.... olisikohan nyt nukkumaanmenoaika

• kerro lisää

Sua kiinnostaa sakkoliha?

• älä kaunistele
        liii4 kirjoitti:

juuu.... olisikohan nyt nukkumaanmenoaika

Sano jämäkästi; Mene pedofiili nukkumaan!

• S Etömies
        kerro lisää kirjoitti:

Sua kiinnostaa sakkoliha?

Juu ja nimityksen saamyhkäisyys monellakin tytöllä..........

Esim. tunsin erään erään 14v tytön, joka oli poikkeuksellisen lyhytkin ja ehkäpä portsaikin luulivatt jokiskin hmm kääpiökasvuisudeksi
        Kävi päivät peruskoulua ja yöt kaupungin tosirikkaiden iskupaikassa, jossa oli ikäajakin 24v
        Siellä vietti iltoja mm. kaupungin rikkai biletysikäinen silloin -vajaa 30v
        Nimeä en uskalla vihjatakaan, kun en tiedä hänen syyllistyneen mihinkään lainvastaiseen-------------miehen ympärillä pyi aina kymmenkunta naista tyrkyllä
        pyytäen syliin istumaan---------onneksi potsari aina takavrikoi kamerat

Olisipa silloin ollut kännykkä kameralla pahaa avistamattomia varten
        Saisin paprazzien Nobelin;-)

Tämä 14v tyttö pokasi kaupungin kermajuppeja, vaikkei ollut kahvibaariasussansa ketään kiinnostavan näköinenkään----liian lyhytkin

minulta hän osasi pummata aeioitakin, kun mielenkiinnolla seuailin hänen puuhiansa-----------itse en ollut vähäkään kiinostunut seksistä hänen kanssa
        Liian lapsi vielä..................joistin sen juppipaikan asiakkaista hän tienasi hyvinkin

• Oijoi1

Joudut jo seurustelun alussa kiristämään mieheltä huomionosoituksia, joihin hän on liian laiska ja mukavuudenhaluinen. Jos sinä raahaat tuon miehen vihille, saat hautaan asti nalkuttaa, miksei hän ei vie sinua mihinkään.

Aloitekykyisempikään mies ei muuten tajuaisi vihjettä "kunnon treffeistä", kun te jo lojutte yhdessä kotisohvalla. Miehelle se on onnistuneiden treffien tavoitetila.

• Aloittaja on puuma?

Olen tapaillut nuorta miestä ....

• liii4

HAHA ! Hyvät naurut saa kyllä osan vastauksista... :D

Ei sinulle tullut mieleen että olisin itsekin NUORI nainen? :)

• liii4

"-- liian laiska ja mukavuudenhaluinen"

Taisit osua asian ytimeen.

Harmi, menee hauska mies ihan hukkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      235
      7965
    2. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      45
      5620
    3. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4852
    4. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      156
      3969
    5. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      80
      3655
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      32
      2061
    7. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      2055
    8. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      31
      1879
    9. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      46
      1779
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      39
      1717
    Aihe