No heipähei vaan rakkaat tuulipukukansalaiset..
Haluan purkautua hieman näin autokauppiaana:
1. Mitä ihmeen väliä sillä on kuinka kauan auto on minulla liikkeessä ollut? Miksi täytyy kysyä "Kauanko auto on sinulla ollut?"
Aivan kuin sillä olisi väliä onko auto ollut minulla päivän vaiko 10 vuotta.
TÄMÄ ON LIIKE HALOO!!
2. Mitä väliä sillä on onko auto tuontipeli vai suomiauto? Usein tuontipeleissä parempi varustelu, koska suomessa autot uutena muutenkin jo kalliita joten harva rastittaa itselleen kalliita varusteita... Lisäksi tuontiautot harvoin ruosteessa!
Ja jos auto on luksustason bmw, eikö pääasia ole että auton saa halvalla ja pääsee luksus bmw.n omistajaksi?
3. Miksi ette osaa hoitaa asioita rauhallisesti? Jokin aika sitten asiakas laittoi minulle erittäin agressiivisen viestin kun olimme jättäneet erehdyksessä auton verot (50e!!!) maksamatta. Suunnilleen tappouhkauksia. Naurettavaa!?? (Noh, me maksoimme sen!)
Paljon mukavampaa sopia asioista RAUHALLISESTI JA YSTÄVÄLLISESTI!!
Tässä nyt jotakin..
Saatan tulla jatkamaan listaa joskus..
Mutta opetelkaa ihmiset käyttäytymään!!
Tässäpä teille autoliikkeen raivon purkaus...
201
12446
Vastaukset
- Lldkrkrkoe
Luulin,että sillä on väliä onko auto suomiauto vai tuontiauto koska autokauppias kysyi sitä minulta kun vaihdoin mersuni uudempaan.
- rerte
Totta kyllä liike kysyy aina onko suomi vai tuonti kun tyrkyttää vaihdossa mutta sitten kun liike myy sitä sillä ei ole enää mitään väliä! : )
- ei tullu kauppoja
rerte kirjoitti:
Totta kyllä liike kysyy aina onko suomi vai tuonti kun tyrkyttää vaihdossa mutta sitten kun liike myy sitä sillä ei ole enää mitään väliä! : )
Muutenkin nämä autoliikkeen myyjien kysymykset ovat naurettavia. Niilähän aina haetaan syytä siihen miksi juuri tästä sinun tarjoamasta vaihturista ei voi oikein maksaa mitään.
Kia-kauppias voivotteli kolmevuotiasta autoani, kun siitä oli juuri takuukin loppunut, vaikea myytävä. Sen sijaan neljävuotias Sprotage oli kovassa iskussa kun siinä on vielä takuutakin jäljellä. Autot olivat olleet uusina saman hintaisia, nyt minun olisi pitänyt maksaa 10.000€ väliä. Itse ajattelin että voisin maksaa 3000€ "välityspalkkiota", mutta aliarvioin näköjään summan aika pahasti. - tuonti mersu
minulla on saksasta tuotu(uutena)mercedes bents,en ole kuullut että suomessa olisi tehty oikeita isoja mersuja.kaikki ne tuodaan saksasta
- Voisiko joku auttaa?
Oliko tässä keskustelussa linkki siihen Nettiautossa myytävänä olevaan Roveriin jonka saisi ostaa eurolla? Vilkaisin tänne pikaisesti päivällä ja ajettelin nyt illalla katsoa sitä autoa tarkemmin.
- Pikalinkit oikealla
Voisiko joku auttaa? kirjoitti:
Oliko tässä keskustelussa linkki siihen Nettiautossa myytävänä olevaan Roveriin jonka saisi ostaa eurolla? Vilkaisin tänne pikaisesti päivällä ja ajettelin nyt illalla katsoa sitä autoa tarkemmin.
Se euron Rover on helppo löytää koska se on Nettiauton kaikkein eniten katsottu auto.
- On tehty Suomessa
tuonti mersu kirjoitti:
minulla on saksasta tuotu(uutena)mercedes bents,en ole kuullut että suomessa olisi tehty oikeita isoja mersuja.kaikki ne tuodaan saksasta
Minulla on ollut Suomessa tehty Mercedes-Benz 200 D henkilöauto 33v. sitten. Eikä ollut ainoa!
Kaverillani oli myös Mercedes-Benz 300D, joka oli Suomessa valmistettu. Autot oli koottu Suomessa osista, kuten Saab-Valmet teki Uudessakaupungissa Saab ja Talbot henkilöautoja. Muutos autoverotuksessa teki tämän myöhemmin kannattamattomaksi.
Minulla on jopa tallella tuosta Mersusta alkuperäinen rekisteriote. Valmistenumero on aivan erilainen, mitä alkuperäisissä saksalaisissa Mersuissa. - pisnes mies
Pikalinkit oikealla kirjoitti:
Se euron Rover on helppo löytää koska se on Nettiauton kaikkein eniten katsottu auto.
paljonko mahtaa irrota voittoa autoliikkeelle kun yhdellä eurolla myyvät?
- autoja euron kappale
Voisiko joku auttaa? kirjoitti:
miksi myy niin halvalla?
- Autoliike
autoja euron kappale kirjoitti:
miksi myy niin halvalla?
Se on hyväntekeväisyys-liike.
- Niin.
rerte kirjoitti:
Valitettavan usein esim. Saksan Mersut ovat loppuun raiskattuja takseja, joissa on kilometrimittaria rukattu - digitaalimittariakin pystyy oikeilla työkaluilla rukkaamaan alaspäin. Kori voi olla hyvä, mutta kun kilometrejä on taksiajossa kertynyt puoli miljoonaa, niin kone on laukeamispisteessä, samoin voimansiirto ja jarrumekanismi jne.
- yhtä valetta km:t
Niin. kirjoitti:
Valitettavan usein esim. Saksan Mersut ovat loppuun raiskattuja takseja, joissa on kilometrimittaria rukattu - digitaalimittariakin pystyy oikeilla työkaluilla rukkaamaan alaspäin. Kori voi olla hyvä, mutta kun kilometrejä on taksiajossa kertynyt puoli miljoonaa, niin kone on laukeamispisteessä, samoin voimansiirto ja jarrumekanismi jne.
Kilometrimittarin lukeman alas rukkaaminen on järkyttävän helppoa - sitä tehdään laajalti myös Suomessa - ei pelksätään muualla maailmassa. Jos ristipää pysyy kädesä ja on tietokone ja USB tikku niin auton kuin auton saa hilattua vapaasti alas.
Olin äimän käkenä kun tuttu korjaamomies näytti minulle miten helppoa ja nopeasti oli km-määrä muuttaa. En usko enää koskaan "näin vähän on ajettu" kertomuksia.
"Vähän käytetty" - ja kattia kanssa! - potkukelkka5
Pikalinkit oikealla kirjoitti:
Aivan mahtavasti pärjää Suomessa ilman omaa autoa,
jos asuu jossain Lappia etelämmässä. - jäämeri kutsuu
potkukelkka5 kirjoitti:
Aivan mahtavasti pärjää Suomessa ilman omaa autoa,
jos asuu jossain Lappia etelämmässä.Hyvin pärjää myös jos elää Lappia pohjoisemmassa
- säästöpossu119
jäämeri kutsuu kirjoitti:
Hyvin pärjää myös jos elää Lappia pohjoisemmassa
Mersut, Bemarit, Volvot, Audit ja kaikki muutkin ooppelit on siis aivan turhia.
Onhan meillä bussit, junat, ratikat, taksit ja fillarit kulkemista varten. - ijg fnuvsdv
tuonti mersu kirjoitti:
Seisooko rekisteröintitodistuksessa (vaikkapa sillä toisella sivulla joka on aina "kadoksissa" jossian kohtaa "ulkomaalainen rekisteritunnus XXXX"
Ei ei seiso, auto on suomi auto, muuten tuontiauto
- zeezus mikä reissu
Ketjun aloittajalle.Mikä ongelma on vastata noihin kysymuksiin?
Tulee heti mieleen että on jotain salattavaa.
Asia on vain niin että joku ei halua ostaa tuontiautoa ja toinen taas haluaa.Kyllä minäkin haluan tietää onko tuontiauto vai suomiauto koska en osta suomiautoja kun ne ovat täällä suolassa lilluneita romuja.
Ehkä ostaja kysyy siksi että kinka kauan auto ollut myynnissä että voisi arvioida onko hinnassa paljon vai vähän tinkivaraa,jos roikkunut myynnissä pitkää sen saanee hieman halvemmalla.- jsb 238
Täälläkin näkee vähän väliä näitä raskaita yleistyksiä, joiden mukaan suomiauto on suolassa lillunut ja tuontiauto ei ole suolaa nähnytkään. Pitää varmaan paikkansa Välimeren rantojen osalta mutta Keski-Euroopan maanteiden suolan käyttö on talvella valtavaa, sen olen omin silmin nähnyt ja kokenut. Suomen teitä suolataan vähän, toki kausi voi olla pitempi.
- Suolaton..
jsb 238 kirjoitti:
Täälläkin näkee vähän väliä näitä raskaita yleistyksiä, joiden mukaan suomiauto on suolassa lillunut ja tuontiauto ei ole suolaa nähnytkään. Pitää varmaan paikkansa Välimeren rantojen osalta mutta Keski-Euroopan maanteiden suolan käyttö on talvella valtavaa, sen olen omin silmin nähnyt ja kokenut. Suomen teitä suolataan vähän, toki kausi voi olla pitempi.
Joo niin on keskellä Eurooppaa pidetään tiet sulana suolan voimalla. Vuosia sitten kävin Sveitsissä ja kuivalla säällä tien varrella oli oikein valkea vana kuivunutta suolaa. Siellä vaihdetaan autoja tiheämpään, eikä autot ehdi ruostua vielä ja suolakausi on lyhyempi. Eikä nykyautot kovin helposti ruostu, jos jotain suojausta laitettu tehtaalla.
- Realismia elämään
Se taitaa olla autokaupan tekemisessä yleisin ongelma, että asiakas luulee saavansa sitä vanhasta saman tai vähän enemmän kuin liikkeessa tarjolla oleva samanikäinen.
Onhan se selvä että se vaihdossa tuleva tosi likainen ja huoltamaton viallinen auto josta ennen vaihtoon tuotua on pöllitty talvirenkaat vanteinnen tai kesäpyörät ei voi olla saman arvoinen. - No minä asun
Suolaton.. kirjoitti:
Joo niin on keskellä Eurooppaa pidetään tiet sulana suolan voimalla. Vuosia sitten kävin Sveitsissä ja kuivalla säällä tien varrella oli oikein valkea vana kuivunutta suolaa. Siellä vaihdetaan autoja tiheämpään, eikä autot ehdi ruostua vielä ja suolakausi on lyhyempi. Eikä nykyautot kovin helposti ruostu, jos jotain suojausta laitettu tehtaalla.
täällä kaiken keskellä, ei edes kovin kaukana Sveitsiä. Suolaa käytetään silloin kun sitä tarvitaan joulu-helmikuussa eli varsin lyhyt aika. Joinakin talvina ei Saksan länsilaidalla tule välttämättä lainkaan lunta. Niinkuin huomasitkin, tiet kuivuvat suolasta huolimatta melko nopeasti sen jälkeen kun lumen tulo on loppunut.
Sitten autojen hoitoon. Täälläpäin ihmiset pesevät ja pesettävät autojen alustoja aivan eri lailla kuin Suomessa. Samoin auton normaaliin pesuun ei käsinpesussa tarvita mitään liuotteita. Käyn silloin tällöin konepesussa jossa myös alusta suihkutetaan läpi korkeapaineella ja puhdasta tulee. Alusta ja akselistot säilyvät hyvin koska routavaurioita ei länsipuolella juuri ole eikä myöskään pahoja pakkasia.
Monasti olen ihmetellyt Suomessa käydessäni tuontiautoliikkeiden valikoimaa. Se on juuri sitä tasoa kuin täällä turkkilaisten ja lähi-idän miesten häkeissä joista löytyvät ne halvimmat ja samalla pskimmat lintat. Onko nykyisin niin ettei Suomeen kannata kunnollisia autoja enää tuoda ja miksi asia on päästetty tuohon pisteeseen. Toinen totuus on tietysti se että noista häkkimyymälöistäkin saattaa löytyä vastaavaan suomalaiseen autoon verrattuna todella hyviä autoja jos auton hakija vain ymmärtää asian päälle. Joka tapauksessa on selvää että häkkiin ostettu auto on ollut se halvoista halvin koska sieltä ei kukaan normaali ihminen autoaan osta. Ulos myytäessä hinta onkin sitten jo auton kuntoa vastaava ja sitten varmaan priiman hintainen kun se loppukäyttäjälle Suomessa myydään.
Lomalla Suomessa käydessä usein todellakin herää siihen karmeaan todellisuuteen jossa näytätte olevan kaulaanne myöten. Työnteko eikä etenkään yrittäminen näytä enää kannattavan, ihmisiä makuutetaan kortistossa, alkoholiongelma kaikkine lieveilmiöineen paistaa joka puolella ja ihmisten usko tulevaisuuteen on koetuksella. En minä enää sellaisessa maassa halua asua kun paljon parempiakin vaihtoehtoja on olemassa. Loma heinäkuussa mökillä on sitten eri asia.
Tämä kaikki vain sen takia että alkaisitte ajatella itsekin asioista realistisesti ja ilman suurta tunteen paloa. Se että tämä purkaus sattui autopalstalle oli vain pelkkää lievän ärtymyksen aiheuttamaa sattumaa. - nahkahousu yodel
No minä asun kirjoitti:
täällä kaiken keskellä, ei edes kovin kaukana Sveitsiä. Suolaa käytetään silloin kun sitä tarvitaan joulu-helmikuussa eli varsin lyhyt aika. Joinakin talvina ei Saksan länsilaidalla tule välttämättä lainkaan lunta. Niinkuin huomasitkin, tiet kuivuvat suolasta huolimatta melko nopeasti sen jälkeen kun lumen tulo on loppunut.
Sitten autojen hoitoon. Täälläpäin ihmiset pesevät ja pesettävät autojen alustoja aivan eri lailla kuin Suomessa. Samoin auton normaaliin pesuun ei käsinpesussa tarvita mitään liuotteita. Käyn silloin tällöin konepesussa jossa myös alusta suihkutetaan läpi korkeapaineella ja puhdasta tulee. Alusta ja akselistot säilyvät hyvin koska routavaurioita ei länsipuolella juuri ole eikä myöskään pahoja pakkasia.
Monasti olen ihmetellyt Suomessa käydessäni tuontiautoliikkeiden valikoimaa. Se on juuri sitä tasoa kuin täällä turkkilaisten ja lähi-idän miesten häkeissä joista löytyvät ne halvimmat ja samalla pskimmat lintat. Onko nykyisin niin ettei Suomeen kannata kunnollisia autoja enää tuoda ja miksi asia on päästetty tuohon pisteeseen. Toinen totuus on tietysti se että noista häkkimyymälöistäkin saattaa löytyä vastaavaan suomalaiseen autoon verrattuna todella hyviä autoja jos auton hakija vain ymmärtää asian päälle. Joka tapauksessa on selvää että häkkiin ostettu auto on ollut se halvoista halvin koska sieltä ei kukaan normaali ihminen autoaan osta. Ulos myytäessä hinta onkin sitten jo auton kuntoa vastaava ja sitten varmaan priiman hintainen kun se loppukäyttäjälle Suomessa myydään.
Lomalla Suomessa käydessä usein todellakin herää siihen karmeaan todellisuuteen jossa näytätte olevan kaulaanne myöten. Työnteko eikä etenkään yrittäminen näytä enää kannattavan, ihmisiä makuutetaan kortistossa, alkoholiongelma kaikkine lieveilmiöineen paistaa joka puolella ja ihmisten usko tulevaisuuteen on koetuksella. En minä enää sellaisessa maassa halua asua kun paljon parempiakin vaihtoehtoja on olemassa. Loma heinäkuussa mökillä on sitten eri asia.
Tämä kaikki vain sen takia että alkaisitte ajatella itsekin asioista realistisesti ja ilman suurta tunteen paloa. Se että tämä purkaus sattui autopalstalle oli vain pelkkää lievän ärtymyksen aiheuttamaa sattumaa.Missäpäin Suomessa käyt jos noin alkoholiongelmakin päälle painaa :D?
Tuskin olet koko Suomen asiantuntija sentään.
- h5yenr6njn
1. Ei sillä muuten ole väliä onko se ollut viikon tai kuukauden, mutta sitten kun alkaa vuosia kulumaan (esim. Lohjan Laatuauto) sillä on. Auto pääsääntöisesti tykkää kun sillä ajetaan. Kovin hyvää ei tee se, että renkaat ovat seisseet samassa asennossa vuoden tai käsijarru ollut tappiin vedettynä saman ajan.
Jokainen kesäautoja pitänyt tietää, mitä ylipitkä seisonta-aika tekee autolle, mieluummin ostaa sen "suoraan ajosta tulleen".
2. Jos sillä ei ole mitään väliä, miksei sitä voi sanoa jo myynti-ilmoituksessa? Kerrankin sai pettyä siihen, että auton hanskalokerossa oli ranskankielinen (Luxemburg-tuonti) huoltokirja, joka oli blankkoa 30 tonnin jälkeen (mittarissa 120 tkm, auton nuhjuinen olemus kieli isommasta todellisesta ajomäärästä.
3. Tässä on ehkä ainoa kohta, josta olen samaa mieltä. "Vttustnaprkle"-lähestymistapa on jotain sellaista minkä soisi jo poistuvan.- h5yenr6njn
Vielä jatkoa tuohon 1. kohtaan.
Lohjan Laatuauton huutokauppaa paikan päällä katsoneet tietävät, miltä auton sisustus haisee, kun se on pari vuotta maannut taivasalla. - Mistähän tuo
Luxemburgin tuonti on oikein kaivettu esille Suomeen tuotavaksi kun taitaa maassa olla koko Euroopan tuorein autokalusto. Nuhjuinen tarkoittanee tässä tapauksessa sitä että autossa on tupakoitu. Huoltamatonta ja "nuhjuista" ei Luxemburgissa KUKAAN tavallinen ihminen osta ja sosiaaliettejäkin siellä on kovin vähän muihin maihin verrattuna.
- Oho, kirj.virhe
Mistähän tuo kirjoitti:
Luxemburgin tuonti on oikein kaivettu esille Suomeen tuotavaksi kun taitaa maassa olla koko Euroopan tuorein autokalusto. Nuhjuinen tarkoittanee tässä tapauksessa sitä että autossa on tupakoitu. Huoltamatonta ja "nuhjuista" ei Luxemburgissa KUKAAN tavallinen ihminen osta ja sosiaaliettejäkin siellä on kovin vähän muihin maihin verrattuna.
tarkoitin sosiaalielättejä.
- No nimpäs
Oho, kirj.virhe kirjoitti:
tarkoitin sosiaalielättejä.
perskutarallaa onkin. Kannattaiskohan hillitä hiirisormea joka lähtetä-nappia painaa?
Mistähän tuo kirjoitti:
Luxembourgin autoliikeet vaihtoautoja myöten olen tarkastanut monta kertaa alkuvuoden Euroautofestivaalien yhteydessä. Olen aina ihmetellyt kuinka niinkin leudossa ilmastossa autojen maalipinnat saadaan erittäin huonoon kuntoon.
Luxembourg on Ranskan ja Saksan välissä ja myös autonhoito maassa kuvastaa tätä asemaa. Saksalaista tarkuutta sieltä saa hakea, mutta aivan ranskalaisen leveperäisiäkään siellä ei olla.- tell me now
juhani_1967 kirjoitti:
Luxembourgin autoliikeet vaihtoautoja myöten olen tarkastanut monta kertaa alkuvuoden Euroautofestivaalien yhteydessä. Olen aina ihmetellyt kuinka niinkin leudossa ilmastossa autojen maalipinnat saadaan erittäin huonoon kuntoon.
Luxembourg on Ranskan ja Saksan välissä ja myös autonhoito maassa kuvastaa tätä asemaa. Saksalaista tarkuutta sieltä saa hakea, mutta aivan ranskalaisen leveperäisiäkään siellä ei olla.Onko ranskalaisten perissä levää vai onko ne leveitä, kumpi?
- tässäpä vastauksia
1. Jos se on maannut vuoden pihalla, niin ehtii käydä kiertämässä muutkin liikkeet, tuskin se siitä mihinkään juuri tänään katoaa.
2. Etelän miehiä ei välttämättä huvita huoltaa autoa, sehän menee paliin ennen kuin jakohihna pitää vaihtaa, paitsi jos onnistutaan myymään Suomeen. Huoltokirja on tekaistu jälkikäteen ja kilometreistä on poistettu 70%.
3. Joskus suomalainen veri kuohahtaa... joskus jopa myyjän puolelta. Selkeän kusetusyrityksen jälkeen on turha olla ystävällinen, mielummin kunnolla korville että varoo jatkossa.
Osa tästä kyselystä on myös pelkkää jutustelua, ollaan muka olevinaan asiantuntijoita kun esitettään asiantuntevia kysymyksiä. Renkaita on myös tärkeää muistaa potkiskella. - Myyjä
Niin ja sen näkee jo jalkaterän asennosta onko tosissaan liikkeellä vai ajankulukseen kyselemässä !
Joka ensimmäisenä kysyy koeajoa, ostaa sen auton viimeisenä !
Juuri ennen liikkeen sulkemista, varsinkin perjantaina tullaan hieromaan kauppaa ja pitäisi saada koeajoon (viikonlopuksi tietenkin), sitten maanantaina palautetaan kun on käyty näyttämässä koko suvulle (ostaisn tän jos hyvittäisivät älyttömän ylihinnan omasta romustani)- Näin.on.sanoo.nainen
Jos on vaihtamassa automerkkiä, niin kyllä ekana pitää käydä koeajossa.
Faktat auton ominaisuuksista saa netistä. - Kun myin omaa
Näin.on.sanoo.nainen kirjoitti:
Jos on vaihtamassa automerkkiä, niin kyllä ekana pitää käydä koeajossa.
Faktat auton ominaisuuksista saa netistä.autoani, ensin sovittiin hinta. Jos koeajolla olisi löytynyt jotain olennaista vikaa, olisi hintaa voitu tarkistaa. Mutta kun ei löytynyt ja tiesinhän sen toki itsekin. Kaikkien kun ei tarvitse myydä omassa käytössään vuosia ollutta autoa sen takia että siinä olisi tai että siihen olisi tulossakaan lähitulevaisuudessa jotain vikaa. Sanoinkin ostajalle että jos mitä löytyy, ota yhteyttä niin katsotaan. Ei ole ottanut ja arvasinhan minä senkin.
Olen ostanut kolme uutta autoa, ja kysyn aina ensin mahdollista koeajoa.
Ja tietysti lauantaista maanantaihin.
Mitä käytettyihin tulee, niin aina olleet pommeja.
Hinnassa 10 000-15 000e- buahhahhaaaaa
MR.VL kirjoitti:
Olen ostanut kolme uutta autoa, ja kysyn aina ensin mahdollista koeajoa.
Ja tietysti lauantaista maanantaihin.
Mitä käytettyihin tulee, niin aina olleet pommeja.
Hinnassa 10 000-15 000eOsta 2500 E>n autoja. Niin minä olen tehnyt aina. Eikä yksikään ole koskaan tielle jättäneet.
Ja sillä hinnalla voisi sallia muutaman tiellejäämisenkin.
Nytkin yksi tuossa pihassa, jolla olen sen 100000km ajanut ilman ongelmia.Mittarissa 470000. 4WD/Pajero.
NM. Miljoona km takanapäin
- sulovilen
1. Mitä ihmeen väliä sillä on kuinka kauan auto on minulla liikkeessä ollut? Miksi täytyy kysyä "Kauanko auto on sinulla ollut?
Jos se on ollut esimerkiksi vuoden niin olet hinnoitellut sen täysin päin /c:ttä. Siksi, itsekin olen ostanut tälläisiä autoja liikkeestä - ja ei todellakaan siihen pyyntihintaan. - tosiostaja
1 . On hyvä tietää asiakkaankin ollaanko museossa vai autokaupassa.
2. Komppaan 1. vastaajaa.
3. Samaa mieltä. - lähisairaanhoitaja
"Mitä ihmeen väliä sillä on kuinka kauan auto on minulla liikkeessä ollut? Miksi täytyy kysyä "Kauanko auto on sinulla ollut?"
Sitä väliä, että yleensä autossa on jotain vikaa, jos se ei markkinahintaan mene kaupaksi. Pitkään myynnissä ollutta autoa on varmasti moni käynyt katsomassa ja moni on sen hylännyt syystä tai toisesta. Yleensä syystä.
Sama juttu nettiauton tarjokkaissa. Jotkut autot seisova t vuodesta toiseen. - Hyvä asiakas
Kullä sinun sinun kannattaa vaihtaa alaa. Et sovi palvelualalle.
- 4324234
Kukaan ei halua ostaa sikaa säkissä. Sian voi kyllä ostaa mutta pitää tietää mihin on tyhtymässä.
Jos auto ei ole mennyt kaupaksi pitkään aikaan, on siihen joku syy. Onko hinta liian kova vai onko autossa joku vika. Asiakkaan pitää saada tietää tämä mutta ei se mikään este ole hankinnalle, ainakaan itselle.
Tuontiautoon liittyy erilaisia riskejä kuin Suomiautoon. Pitää siis tietää auton tausta jotta voi keskittyä oikeisiin asioihin. Lisäksi fakta on se että tuontiautojen hintataso on matalampi. Varusteluun on turha vedota. Ei autokauppias varusteista mitään hyvitä joten ei niistä asiakkaankaan mitään tarvitse maksaa.
Tuo käytöspuoli jutussasi on ihan täyttä asiaa. Kaikki eivät hyväksy virheitä toisilta vaikka itse tekevät virheitä jatkuvasti. Jos joku on erimieltä niin miksi on ostamassa käytettyä autoa eikä uutta. jokin on mennyt uravalinnassa pieleen.
Kaikki tekee virheitä. Ne vaan pitää hoitaa pois. Hyvä asiakas ottaa asian välittömästi puheeksi myyjän kanssa ilman tunteen purkauksia ja myyjä hoitaa samallalailla asian kuntoon. - bnbnbn
Hyvät yksilöt ovat ajossa, eivätkä seiso liikkeessä montaa päivää. Enkä huoli mitään kiertopalkintoja, sen enempää autoissa kuin naisissakaan. Paras on kun auto on ollut koko ajan samalla seutukunnalla. Tulee mieleen joidenkin tapa kaupata autoa ennen, nippu luovareita mukana.
- 30+
ketjun aloittajalle ,hieman voisi harmittaa jos itsekkin huomaisi että ostetusta autosta on vero maksamatta se kun ei ole kiva ajatella että ajaessa jossain utsjoki-kevo suunnalla olisi saattanut polliisi ottaa kilvet pois ja matka päättyä siihen.
toki erehdyksen ymmärtää mutta ei lämmitä jos matka päättyy tielle.
ja toisekseen jos ei huvita jutella asiakkaille joskus vähän niitä näitä ,ehkä samoista asioistakin aina niin oletkos vähän väärässä ammatissa?
kyllähän kannattaa jutella ja kysellä auton kauppahetkellä kaikki mahdolliset kysymykset ettei sitten harmita jälkeen päin ja jos autokauppias kaiken paskan puhumisen lomassa muutaman oikeankin vastauksen heittää keskusteluun niin luulis ettei ole liikaa vaadittu,mutta näemmä on...- 36+0
"autoliikkeen raivonpurkaus "
voi voi pientä on elämäsi,näemmä. - kakskilpinen romu
36+0 kirjoitti:
"autoliikkeen raivonpurkaus "
voi voi pientä on elämäsi,näemmä.Mikä ihmeen raivonpurkaus??
Ihmisarvo se on autokauppiaallakin, ainakin luulisin...
Autokauppiasta huijattaessa kaikki keinot on sallittuja!
Mutta jos autossa on jokin pienikin "vika" josta kauppias ei ole muistanutanut sanoa, tai edes huomannut sen olemassaoloa ,
niin kyllä alkaa tulikiven katku haista, ja ollaan jo kuluttajansuoja-asiamiehen puheilla. ennenkuin edes kauppias tietää asiasta.
Jos ihan rehellisiä ollaan, niin kyllä todella hyvähermonen pitää olla autokauppiaan, vähän niinkuin tiemestarinkin olla, semmosta ryöpytystä joskus...
Tsemppiä vaan aloittajalle!
- kopikopirouva
"Rakkaat tuulipukukansalaiset"... oisko myyjän asenteessa vikaa? Samalla rahalla ne tuulipukuiset maksaa autonsa kuin pukuherrat. Ihan tarkoituksella laitan autokaupoille siistit vaatteet ja kopikopikengät ja olen taustalla kun tuulipukumieheni tekee kauppoja. Mukava seurata myyjän roolin/asenteen vaihtoa, kun mies kysyy multa, että mitä mieltä olet, sinähän sillä enemmän ajat. Jo alkaa rouvankin mielipiteet kiinnostaa... Ja kovin kiukkuiselta myyjältä en edes osta. Kiusaan ja kyselen vallan vaikka mitä ja ärsytän tahallani. Ihan kivoimpia ovat nuoret ja kohteliaat miehet myyjinä. Pönäkät ärtsyt työhönsä ja tuulipukukansaan tympintyyneet saavat pitää autonsa. Ja se tuulipukuinen herra maksaa auton yleensä käteisellä.
- cash45
Mulle tuottaa mielihyvää, kun rönyän liikkeeseen vanhoissa farkuissa, kuluneessa nahkatakissa, ja muutenkin sen näköisenä että haloo. Jumalauta siinä nähdään millainen ihminen se automyyjä oikein on, pelaa noppasi oikein siinä vaiheessa, ja teen kaupat, mutta älä jumalauta rupea kukkoilemaan. Automyyjänä saat myydä tusinan noita ritsoja ennen kuin painit samalla matolla.
(ps. mun moottoripyörän hinnalla sais kolme tollasta riivatun audia.)
Ainoa mihin autoa tarvin, on talvi, mopoillessa jäätyy sormet, ja victoryssä on jäykät öljyt. - Menestynyt kauppias
cash45 kirjoitti:
Mulle tuottaa mielihyvää, kun rönyän liikkeeseen vanhoissa farkuissa, kuluneessa nahkatakissa, ja muutenkin sen näköisenä että haloo. Jumalauta siinä nähdään millainen ihminen se automyyjä oikein on, pelaa noppasi oikein siinä vaiheessa, ja teen kaupat, mutta älä jumalauta rupea kukkoilemaan. Automyyjänä saat myydä tusinan noita ritsoja ennen kuin painit samalla matolla.
(ps. mun moottoripyörän hinnalla sais kolme tollasta riivatun audia.)
Ainoa mihin autoa tarvin, on talvi, mopoillessa jäätyy sormet, ja victoryssä on jäykät öljyt.Pummi olet aina verrattuna minuun.
- audimies
Milläs muulla se oma nissani maksetaan, ellei käteisellä? Luonnossako kopikopirouva meinasi;) ...
- öykkärimyyjä
Ap tuntuu olevan kiihtyvää mallia oleva myyjä, mielestäni ostaja on aina oikeassa ja hänellä on lupa kysyä ihan kaikkea myytävään kohteeseen liittyvää, kyllä sinä myyjä olet se altavastaaja tilanteessa. Inhoan muutenkin tuota autokauppojen tapaa, että myyjät kulkevat siellä puvut päällä kravatit kaulassa, ajoneuvojen kaupassa, naurettavaa, yrittävät olla ostajiensa yläpuolella eli alistaa.
Ilmeisesti autokauppa on niin kannattavaa. että moinen öykkäröinti onnistuu, oliskin tarkistamisen paikka autojen hinnoissa, sillä niissä on ilmaa hyvin paljon.
Jokaiselle pitäisi olla samoilla ehdoilla saada auto ostettua tehtaalta ilman tuota autokaupan pukuherraa.- Härmäläänen
Jos käy Närpes Bilcentralissa, niin saa vastaansa toisenlaisen myyjän. Tai ainakin, jos Leif edelleen sitä firmaa vetää. Ja puhuu sitten suomeakin.
- Ostaja pirkanmaalta
Miksi pitää erikseen mainita että "tämän on suomi auto". Näitä lukee vähänväliä lehdissä missä on autojen myynti mainoksia. Eikö olisi helpompi sanoa että "tämä on tuonti auto" kun eiköhän suurinosa niitä suomiautoja ole muutenkin. Niin itse en ensinnäkään osta käytettyjä autoja vaan vaihdan kolmenvuoden välein uuteen. Enkä ostaisi mitään kolaroituja ja moneen kertaan rakennettuja tuonti autoja jotka muutenkin on tehty muuhun kuin suomen ilmastoon.
- RuttuReino
Eikos Pirkanmaalla olet lähes puolet käytetyistä autoista ruttutukusta ostettuja?
Sitä ei vain huomaa, koska autoille ei jää kolarista henkiä vammoja, kuten kuskille voi jäädä. Kas kun kolaroidun auton viat ovat korjattavissa, jos se korjattavaksi myyty.
Sitä vartenhan nämä insinöörin plantut niitä katsatelee, että voi ihmiset ajella turvallisesti oikein korjatulla kolariautollakin, tosin edullisempaan hintaan.
oli sitten kaksi, kolme, tai vaikka neljäkilpisiä, yksikilpisiä ei olekkaan.
No kaikki saa kulkea laput silmillä tietenkin, niin kuin ravihevoset jos haluaa...
T. Ennakkoluuloton "Ruttumies" Keski-pohjanmaalta. yli 150 "rusinapullan kokemuksella" Eipä muistu muuten mieleen, että ois tarvinnut asiakkaiden kanssa kina muuta, kuin hinnasta. - No siksi kun sillä
on epävarmaan ja tietämättömään ihmiseen rauhoittava vaikutus. Voisi niidenkin silmät avautua kun viettäisivät muutaman päivän Keski-Euroopassa. Tunnut kuuluvan tuohon epäluuloisten tumpeloiden sakeaan joukkoon. Keski-Euroopasta katsottuna Suomi kuuluu samaan sarjaan autoista puhuttaessa kuin Venäjä paitsi että Venäjällä alkaa kohta olemaan parempi kalusto, ainakin suuremmissa kaupungeissa.
- Elinikäinen ostaja
Tämä pässinpää Pirkanmaalta on autokauppiaan unelma: vaihtaa koslansa uuteen kolmen vuoden välein. Matematiikkaa - ostan uuden kohtuuhintaisen auton 30 tonnilla, vaihdan sen uuteen kolmen vuoden kuluttua, jolloin saan vanhasta 20 tuhatta (max), ja uuden vastaavan hinta on noussut 32 tuhanteen (min), eli maksan väliä 12 tuhatta. JNE JNE. eli elinikäinen autonostaja joka maksaa autoaan maailman tappiin, ja ajaa koko ajan niillä kaikkein kalleimmilla kilometreillä.
- itkijöille
käytetyn auton osto pitkälti tuuri peliä, joka täytyy jo ostaessa ymmärtää.
Ja jos isompia ongelmia ilmaantuu, niin kauppias yleensä vastaa asiasta.
Turha siellä liikkeessä on päivä kausia potkia renkaita ja laskea naarmuja,
Puhumattakaan tämä myyjän suututtaminen, joka sitten tarvittaessa ei
korvaa mitään jälkikäteen. Koska ei halua toista kertaa "kuulusteltavaksi"
Paras tilanne kai myyjälle, et auto häviää vähillä jupinoilla ja jos jotain
ilmaantuu, niin sekin hoidetaan puolin ja toisin asiallisesti ja nopeesti.
nimenomaan käytetystä autosta...Auton joko otat tai et.
Joten kaikki valittajat vaan uusia autoja ostamaan.
Ja laskekaapa auton kulut vuosi tasolla..Sillä rahalla tilaa taksin monet
kerrat.Pelkän polttoaineen osto ei riitä.
En ole autokauppias, en taksi asiakas. Olen käytetyn auton omistaja.
Vanhasta autosta tietää jo puolen tunnin ajon jälkeen onko auto
järissään vai täys paska.
terv.Rekkakuski - autokauppiaaton....
Miksi autokauppias yrittää myydä jotain ruosteista romua naiselle tai jos nainen on ostamassa farmarin yrittää myydä jotain pikkuautoa.Autokauppias ei kuuntelee.Olen nainen ja aina ostannut autot itse en ole tyhmä näen kyllä jos pohja on ruosteinen j n e...Miksi ???
- Ehkä ostan ehkä en
Sanohan mistä johtuu,että kun automyyjä sanoo että ei pysty jos esittää mitä autosta pitäis saada,mutta jos ostaja jos sanoo ettei pysty pidetään muka niin köyhänä ettei voisi enemmänkin maksaa.
Vai onko tosiaan niin päljon hölmöjä ostajia liikkeellä,että ihan kaikki rahat ja vielä tulevatkin laitetaan johonkin autorisaan kiinni ja leikitään rahamiestä..nimi vaan rahoituslappuihin.- cash 4
No, jos automyyjä ei pysty, se on automyyjän köyhyys se kun silloin vetää kaupan jumiin. itte ostan alle 10 000 kiesin käteisellä, siihen ei mitään helvetin rahoitusyhtiöitä tarvi sekoitella, siinä on monen myyjän turpa levinnyt kuin jokisen eväsleivät, kun eivät muka pysty, lompsaa esiin, minä kyllä pystyisin, mutta ei ole enää haluja pystyä, nauru päälle ja nähdään. :D
- Jos automyyjä
cash 4 kirjoitti:
No, jos automyyjä ei pysty, se on automyyjän köyhyys se kun silloin vetää kaupan jumiin. itte ostan alle 10 000 kiesin käteisellä, siihen ei mitään helvetin rahoitusyhtiöitä tarvi sekoitella, siinä on monen myyjän turpa levinnyt kuin jokisen eväsleivät, kun eivät muka pysty, lompsaa esiin, minä kyllä pystyisin, mutta ei ole enää haluja pystyä, nauru päälle ja nähdään. :D
ei halua myydä autoa alle omakustannushinnan. Jossain silläkin kipuraja löytyy. Siihen ei auta edes kova uhoaminen ja lompakon heiluttelu. Loppuuko uhoilu kymppitonnin kohdalla? Silloin olet vielä köyhä poika jonka ei kannattaisi pitää kovinkaan suurta meteliä keskustelupalstalla.
- Ei Jeesus...
Autokauppiaat ovat ihmisperseitä. Yksikin kehtasi tarjota 7000 e Audista (vertailemalla tehty hinta-arvio) 2500 ja jonkun peltoautoa vastaavan Nissan Sunnyn...
Ei Jeesus kuinka hävytöntä toimintaa.
Tottakai se kuinka kauan auto on liikkeessä ollut vaikuttaa! Vai mitä luulet autolle tapahtuvan jos se on 5 vuotta liikkumattomana ulkona säällä kuin säällä?
Jos ollut monta vuotta pihalla niin lähes kaikissa on järkyttävät ruostevauriot. Saa heti varautua 500-1000 remonttiin.
Nähtävästi autokauppiaat ovat paitsi hävyttömiä, myös ihan perusasioita autoista tietämättömiä.- shgddjjnyt
Autokauppias tekee elantonsa autokaupalla, jos kuvitellaan, että auto olisi 7000€ arvoinen, ei kauppias voi siitä maksaa samaa, koska todellisuudessa kauppias myy sen alle tuon hinnan....
Millä muuten teit vertailun? Nettiautostako? Siellä meinaan jokaisen yksityisen hinta on pitkä. Kun katsoo nettiautoa, jokaisen merkin ja mallin hinta on aina halvin liikkeessä.
Todellisuus lienee, että se 7000€ audisi on reaaliarvoltaan 5200€, ihmiset on täysin pihalla mitä autoista nykyään saa. - Miksi halusit
vaihtaa 7000€ Audisi Nissan Sunnyyn? Kuvittelitko että saat kauppiaalta paksun tukun rahaa. Tällaisia tilanteita lienee aika vähän, vai oliko Audisi taloudellinen totaalikatastrofi hajonneine vaihdelaatikkoineen ym mukavine ominaisuuksineen.
- mb85e
shgddjjnyt kirjoitti:
Autokauppias tekee elantonsa autokaupalla, jos kuvitellaan, että auto olisi 7000€ arvoinen, ei kauppias voi siitä maksaa samaa, koska todellisuudessa kauppias myy sen alle tuon hinnan....
Millä muuten teit vertailun? Nettiautostako? Siellä meinaan jokaisen yksityisen hinta on pitkä. Kun katsoo nettiautoa, jokaisen merkin ja mallin hinta on aina halvin liikkeessä.
Todellisuus lienee, että se 7000€ audisi on reaaliarvoltaan 5200€, ihmiset on täysin pihalla mitä autoista nykyään saa.PSkat , samanverran ajetut ja vuotiset autot on aina tonnikaupalla kalliinpia autoliikeiden ilmoituksissa.
- Ei Jeesus
shgddjjnyt kirjoitti:
Todellisuus lienee, että se 7000€ audisi on reaaliarvoltaan 5200€, ihmiset on täysin pihalla mitä autoista nykyään saa.Nettiauton mukaan auton hinta LIIKKEISSÄ vaihteli välillä 6800 ja muistaakseni 7900, joten mielestäni 7000 e oli ihan realistinen arvio auton arvoksi.
Sain auton lopulta kaupaksi hintaan 6200 yksityiselle ostajalle, että sillee...
En tietenkään olettanut saavani liikkeessä myytyä sitä lähellekään tuohon hintaan, mutta koin silti tuollaisen tarjouksen loukkaavana ja huijausyrityksenä. - Ei Jeesus
Miksi halusit kirjoitti:
vaihtaa 7000€ Audisi Nissan Sunnyyn? Kuvittelitko että saat kauppiaalta paksun tukun rahaa. Tällaisia tilanteita lienee aika vähän, vai oliko Audisi taloudellinen totaalikatastrofi hajonneine vaihdelaatikkoineen ym mukavine ominaisuuksineen.
En ollut vaihtamassa, vaan se oli autokauppiaan tarjous että 3000 käteen tai 2500 ja Sunny vaihdossa.
Todennäköisesti halusi vain itse eroon autosta, jota ei ollut mitenkään muuten saanut myytyä.
- Erik II
Arvoisa autojobbar;i teidän kansanne asioidessa olen tehnyt havaintoja ja voinen vastata kysymyksiisi.
1) Hyvinkin tärkeä tieto, jos auto seisoo kuukausikaupalla verkkohäkissäsi se on ilmeisen ylihinnoiteltu kuntoonsa nähden.
2) Jos/kun verkkohäkki kaupassasi seisoo tuontiauto, melko varmasti kilometrit eivät pidä paikkaansa tai tekniikka ajettu loppuun autobahnilla kaahatessa.
3) Tähän kyllä syyllistyvät useimmat "kauppiaat" useammin kuin asiakkaat. Asiakkaan tarjoukselle nauretaan/kiukutellaan päin naamaa. Ja jos verot maksamatta kuvastaa jotain kauppiaan moraalista.
Mutta parhaimmillaan teidän jobbareiden kanssa asiointi on mainiota viihdettä. Ja kuten tiedät loppupeleissä kysymys on siitä kumpi huijaa enemmän, sinä vai minä. Pari kertaa olen kyllä onnistunut loistavasti...- cash9
Näin se menee, ja cash is king. Itse olen autonvaihto ajatuksissa, tuota vanhaa ropposta en edes yritä tunkea väliin, säästyy näiden kitisijöiden kuuntelulta. Eli rahat näppiin ilman vaihtoa periaatteella mennään. MUTTA! kun löytyy myös sellaisia ääliöitä ja moukkia tuosta myyjäkaartista, kuten tämä esimerkki muutaman viikon takaa. Kohde ulkona metrin kinoksen alla, kysyessä josko sitä olisi voinut tarkemmin vilkaista, ei ollut myyjällä aikaa lähteä sitä esiin kaivamaan, vaan tyrkkäsi mulle lumiharjan kouraan, kattelin harjaa ja pudotin lattialle, otin lompakon, ja laskeskelin sen saatanan auton hinnan siinä myyjän edessä, ja sanoin, ettei ole aikaa mullakaan, näkemiin. Selviävät takuulla ilman 7000 euroakin, kusipäät.
- lass2
Vaihdan auton olosuhteiden pakosta,en shoppailun halusta.Jos kolariautoa eiole robotilla vedetty määrämittoihin se vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin.kolariautoissa SAATTAA olla airbakit korjaamatta,Renkaat voi olla sumutettu silikoonispreillä mikä ei renkaita paremmaksi tee.Jotkut automerkit ei kelpaa seuraavassa vaihdossa kellekään,joukossa tuontiautot.Auto kannattaa Mielestäni ostaa hyvämaineisesta merkki liikkeestä mikä helpottaa huolto ym muuta asiontia.Tarjous,vain tosiostajille,älkää soitelko turhaan,pitäisi saada varovaisen ostajan hereille,Mikäli autoa ei saa koeajaa,sitä myöskään ei kannata ostaa.
- Jrico
Minä taas en ole ikinä kohdannut ystävällistä automyyjää. Tuntuu, että alalle hakeutuvat kaikki huijarit, jotka eivät osaa tehdä mitään muuta työtä, jossa vaaditaan ammattitaitoa.
Autoa myydessäni tai vaihtaessani on myyjä aina aloittanut haukkumalla autoani, jotta saisi itsetuntoani alemmas ja itseni luulemaan, että muutaman vuoden ikäinen autoni suunnilleen kuuluu kaatopaikalle.
Mieluiten teenkin autokauppoja vain yksityishenkilön kanssa.
Eli täysin aiheeton tuo autokauppiaan purkaus.
Sinun sietäisi katsoa peiliin ja miettiä asemaasi. - Hah hah!
Hoh hoh!
- vaihtoa
Just hiljan vaihdettu autoliikkeessä tuontiauto uuteen suomiautoon, autokauppias sanoi että ei tästä voi hyvittää niin paljon kun ei ole ensirekisteröity suomessa. vaikka vaihdokissa oli nimenomaan paremmat varusteet kuin suomessa ensirekisteröidyissä vastaavissa.
- Olen noita
autoja joitakin kymmeniä viimeisten parinkymmenen vuoden aikana tuonut ja uskallan melkein väittää että ne ovat olleet poikkeuksetta parempia kuin samanikäiset Suomessa ensirekisteröidyt autot. Huomattavasti vähemmän ajettuja vain. En pidä itseäni jobbarina kun en edes asu Suomessa ja autojakin olen tuonut vain harrastusmielessä, Nekin lähes poikkeuksetta tutuille ja sukulaisille. Reklamaatioita nolla, kehuja sitäkin enemmän. En väitä ettei täältä pskaakin saisi mutta se ei ole edes kovin paljoa halvempaa kuin kunnollinen. Täytyy vain tietää mistä ostaa, hinta-laatusuhteessa parhaat saa yksityisiltä. Häkistäkin voi ostaa jos ymmärtää pelisäännöt ja autojen tekniikan päälle. Siellä vaan tavallinen suomipoika jää helposti kakkoseksi tumman tai itäblokin pojan kanssa kauppaa tehdessään.
- t7ikyrftjdhr
Narsisti sakkia,,vetäisivät haalarit päälle ja telakalle, sitten tietäisivät mitä työnteko on.
Yleensä automyyjät ovat kouluttamattomia. Eivät ota vastuuta mistään. Ostan aina yksityiseltä.- Joopa joo
Myyjät ei ole sinällään sen kummempia kuin asiakkaansa, samalla tavalla työtä tekeviä ihmisiä kuin muutkin. Se ero kuitenkin heissä on asiakkaihin nähden on että ovat rehellisempiä.
- opettele ite käyttäy
On sillä väliä, jos kutsut ostajaehdokkaita tuulipukukansalaisiksi.
- vinkujat
suomalaisen ostajan typeryys ilmenee pelokkaana pelkona kusetetuksi tulemisesta?
aina on joku kaveri jota yritetään kateellisena matkia kun juuri on haukuttu sitä milloin miksikin , sitten päässä on tämän kaverikusettajan valheelliset tarinat kuinka on ostettu puoleen hintaan auto ja vielä saatu jälkihoitona koneremppa ilmaseksi?
tämä asenne takaa että tulee turpaan kun menee ammattimiehelle näitä vitsejä kertomaan!
kukaan noita ei usko muut kuin kylän kateelliset pöllöt!
joten haistakaa..!
ootte surkeita vinkujia kaikki... on hyvä kun on joitakin jotka osaavat ottaa teiltä irtorahat talteen.... näkemiin! - Uusi bmw tulossa
ostan vain uuden auton. En koeaja enkä turhaan avaa nokkapeltiä, kun en kuitenkaan mitään ymmärrä siitä mitä siellä on. Kaikki tarpellinen tieto autosta löytyy esitteistä joita voi katsoa etukäteen. Vain toimitusaika ja hinta kiinnostaa.
- autoylläri
Miksi jobbarin joka ostaa mitälie-autoja tonnilla ja koettaa myydä uunoille kahdella (suhteuta luku muihin hintoihin) pitäisi ylistää?
Tottakai maksava asiakas haluaa hyvän tuotteen ja jobbarit jotka ei omista huolto/korjaamo toimintaa myyvät poikkeuksetta huonoja autoja kalliilla.
Merkkiliikkeet pelaavat taas sillä että hyvästäkään huolletusta vaihtoautosta ei kovin häävisti hyvitetä mitä yksityiselle myymällä saisi, mutta siellä sentään ei jää luu käteen. Ennemmin ostan Autotohtorin tarkastaman auton merkkiliikkeestä lievällä kokonais ylihinnalla kuin "halvan" sokean reetan kerran vuodessa ajetun entien kirkkoauton jobbarin lumikasasta. Sitten katsastuksessa se ylläri voi tulla kun pohja on laho ja vikoja on vaikka muille jakaa. Huomioikaa että jobbari voi katsastaa auton vikaisena "tutulla" katsurilla leimalle. - kauppias minäkin
Alkuperäiseen viestiin vastaan, että vaikka olen eri alan kauppias, ilmiö on tuttu.
Asiakkaan peruspelko ja -olettamus on, että kauppias huijaa häntä tavalla tai toisella. Hieman kärjistäen: jos tuote on ollut kauan hyllyssä tai "vanha malli", siinä on jotain vikaa.
Muutenhan se olisi mennyt kaupaksi jo aikaa sitten. Jos tuote (sinun tapauksessasi auto) on tuotu ulkomailta Suomeen, sillä on ajettu 800 000km vaikka mittarissa on 100000km, koska mittaria on kuitenkin "käsitelty". Asiakkaat näet "tietävät", että kaikkien tuontiautojen matkamittaria on käsitelty, koska keskustelupalstoilla näin sanotaan.
Jos jokin yksityiskohta (vaikkakin korjattavissa oleva) jää hoitamatta, asiakas pelkää, ettei häntä uskota ja koska kauppias "joka tapauksessa on huijari, asia jää hoitamatta. Suomalainen lähtee joka asiaan kuin talvisotaan eli pelätään, että ainostaan huutamalla asia selviää ja korjaantuu. Jotkut käyttävät lisäksi hyväkseen sitä, että kauppias tai myyjä "ei pysty puolustautumaan" vaan joutuu nielemään kaiken.
Suomalainen peruspessimismi, asiakkaan huono itsetunto ja pelko ovat pääsyynä suomalaisen asiakkaan käytökseen. Lisäksi asiakas ei ymmärrä eikä hyväksy kaupan perustuvan siihen, että kauppias saa myymästään tavarasta hieman enemmän kuin on itse siitä maksanut. Tällä ns. myyntikatteella kauppiaan pitäisi elää.
Asiakas haluaa, että hän saa itse päättää, mitä tavara kaupassa maksaa. Käytetystä vaihtotavarasta hänelle pitää maksaa vähintään saman verran kuin hän on itse siitä maksanut, mieluummin enemmän.
Työskentelen erikoisalalla mutta törmään usein myyntitilanteessa siihen ,että asiakas ei usko minua, jos suosittelen jotain tiettyä tuotetta. Joskus on käynyt niin, että kaupassa on samaan aikaan asiakkaan tuttava. Jos tämä suosittelee tuotetta ja "rohkaisee" asiakastani ostamaan tuotteen, hän myös ostaa sen. Asiantuntemukseni ei paina mitään, koska olen kauppias ja kuitenkin huijaan.
Hooh, tällaista tasapainoilua tämä on, ei helppoa. - Jobbari vs autoliike
Myös Nettiauton mukaan jobbari on aina pimeää kauppaa tekevä yksityishenkilö, joka jättää myyntivoitojen verot maksamatta. Lain mukaan kaikista tuloista pitää maksaa verot.
Autoliike eli yritys on vastuussa myymistään autoista ja myös lakisääteisten velvoitteiden kuten mm.verojen maksusta.
Nettiautossa autojen myyjät on jaoteltu seuraaviin kategorioihin:
1.
"Vähiten ostoturvaa tarjoavat valheellisesti tavallisina yksityisinä myyjinä esiintyvät myyjät eli JOBBARIT. Jobbarille on tyypillistä, että hän ei suostu maksamaan ilmoittelusta mitään, ei maksa myyntivoiton veroa, eikä takuulla suostu minkäänlaisiin jälkivaatimuksiin saatuaan rahat myymästään autosta."
2.
"Seuraavaksi turvattomimman ryhmän muodostavat oikeasti YKSITYISET MYYJÄT, joilta saa vähän tai ei minkäänlaista ostoturvaa myytäviin kohteisiin."
3.
"PIENKAUPPIAS on autokauppaa aloitteleva tai muusta syystä sivutointa pyörittävä myyjä, jolla on yleensä toiminimi, avoin yhtiö tai kommandiittiyhtiö."
4.
"VAIHTOAUTOLIIKE on lähes aina yrittäjävetoinen täyden palvelun autoliike, jolla on kiinteä kauppapaikka ja osoite jossa autot ovat nähtävillä."
5.
MERKKILIIKE- TosiOstaja
Älä ny jaksa jauhaa sontaa, mä ainaski ostan autoni vain yksityisiltä henkilöiltä oli ne sitten jobbeja tai taviksia niin ihan sama mulle kunhan saan autoni joka kerta noin puoleen hintaan kuin vastaavanlaisen liikkeestä. Ja älä pänkytä noista takuista mitään, mä osaan (kuten moni muukin sua lukuunottamatta) missä kunnossa se kaupan kohde oikeasti on. Huonon voi jättää ostamatta koska tarjontaa on vaikka kuinka paljon. Jos oot ite noin avuton niin älä kuvittele että muutkin olis. Sä voit mennä merkkiliikettä sponssaamaan sit joskus jos saat sen lottovoiton. Siihen asti voit olla ihan hiljaa, kun ymmärrys on todetusti vajaa.
- Marko*
No, minäpä kerron...
Koska suuri osa ihmisistä on idiootteja ilman alkeellisiakaan käytöstapoja. Voit ihmetellä asiaa vaikka maailman loppuun asti, mutta miksikään se ei tule muuttumaan. Hyvä kauppias mukautuu, hymyilee idiootille ottaa tämän rahat ja hymyilee vielä leveämmin matkalla pankkiin. Turha taistella tuulimyllyjä vastaan. - Huijari mikä huijari
Niin unohdit maksaa verot! Tuo jo kertoo kaiken susta autokauppiaana!
- RuttuReino
Hei, verot maksetaan sieltä pankkitililtä, sittenkun aika on jos et satu tietämään!
Jos joku tuo autokaupan yhteydessä tänäpäivänä rahaa esim. 5000 eur käteisenä, on erittäinkin epäiltävää, onko tämä puhdas pulmunen ostaja maksanut itse veron näistä rahoistaan....
Huom, vielä tälle Cowboy Builderille! Kyllä rahat pitää kiikuttaa pankkiin ensin, ei niitä kirjekuoressa verovirastoon lähetetä....
- pökiatri
Niinpä niin. Totta kai ostaja on tyhmä ja ärsyttävä, jos se kyselee jotakin.
- Over and over
Hieno puheenaihe! Kiitos siitä ketjun aloittajalle!
Minulla oli lähes puoli vuotta myynnissä virheetön Mersu, josta pyysin 50000, mikä oli 5-10 t euroa vähemmän kuin autoliikket pyytävät. Ensin soittelivat kaiken maailman tyhjätaskut, joilla ei olisi ollut rahaa kuitenkaan ja lupasivat autosta tyyliin "saat neljäkymppiä heti" Näitä kun tuli kymmenkunta, vaihdoin ilmoitukseen eri puhelinnumeron ja jätin vastaamatta tulleisiin puheluihin, jotta saatoin ensin tutkia kuka autoa "muka" haluaisi ostaa googlettamalla numeron ja sen omistajan.
No aikaahan tässä meni ja sitten soittaessani nk "vakavamielisille ostajille" heidän ensimmäinen kommenttinsa oli "Miksi on ollut niin kauan myynnissä?"
Sitten alkoivat autokauppiaatkin soitella. Yksikin ilmoitti, ettei voisi maksaa autosta kuin 47 teur, "Koska hänenkin pitää elää" HALOO?
Loppujen lopuksi siis kävi niin, että kukaan ei käynyt koskaan edes katsomassa autoa (Vaikka pari lupasi niin tehdä) !
Myin auton sitten lopuksi nk tosiostajalle, joka osti auton näkemättä ja maksoi siitä 48 tuhatta. Ostaja oli suorastaan haltioitunut siitä miten hienon auton hän tähän rahaan sai. Sanoi katsoneensa "ainakin 20 samanhintaista, eikä yksikään ollut edes lähellä tämän kuntoa ja varustelua" No kylläpä lohdutti minua auton myyjänä.....
Auto oli muuten MB Jahreswagen ja ostin sen itse Saksasta MB-liikkeestä n. 1,5 vuotta aiemmin. ENKÄ IKINÄ ENÄÄ OSTA KÄYTETTYÄ AUTOA SUOMESTA!
Nyt ajan Audi A7:llä jonka senkin hain Saksasta vähän käytettynä! Suomessa sama auto maksaisi n. 100 000 euroa ja tämä maksoi minulle veroineen 70 000 ja siinä on KAIKKI varusteet. Jaa että kannattaako? Kyllä ja ei! Suomessa on ongelmana se, että täällä en voi koskaan vaihtaa sitä uuteen, koska ne ovat järjenvastaisen kalliita ja köyhästi varusteltuja, tai varusteltuina vieläkin kalliimpia. Toisekseen taasen suomalainen tämän hintaluokan auton ostaja ....no jaa..... on pelkuri... eikä usein tiedä autoista mitään. Ostaa sitten ylihintaisen uuden tai käytetyn Saksasta tuodun Rinta-Joupilta (ja maksaa siitäkin 10 000 euroa enemmän vähemmillä varusteilla)
Mitä opimme? Sen, että suomalaiset ovat vasta hiljakkoin laskeutuneet puista!- Toyota mies
Menin myymään autoani autokauppiaalle käyvällä hinnalla ,
tarjosi naureskellen puolet , en myynyt .
Menin naapuri liikkeeseen ja ostin sieltä auton muijalle .
Hyviä kauppoja toivottelee Toyota mies. - huppsan
Vielä löytyy vaihtoehto. Laskeudun puusta joka aamu kasariooppeliin, ostohinta 425€ 8 vuotta sitten. Kaikki tarpeellinen löytyy. Huolto- ja muut kiinteät kulut maksaa saman verran kun ton Audin huoltovalon sammuttaminen öljynvaihdon vuoksi korjaamolla.
- Miinuksista
huolimatta tämä on niin totta. Ei onneksi tarvitse välittää persaukisista tyhjänkyselijöistä, vinkujista ja renkaanpotkijoista. Ei niistä ole muutenkaan tosielämässä mihinkään.
- Asiakas pohjoisesta
No, heipä hei lippaskenkä sutki. Avautuisin näin asiakkaana.
1. Epäilisin autossa olevan jotakin vikaa. jos se on seissyt vuositolkulla pihallasi.
2. Tuontiautojen "ruuvaus" on erittäin yleistä euroopassa. Sinäkö takaat ajetut kilometrit.
3. Jos ette hoida hommianne oikein niin asiakkaalla on oikeus olla tyytymätön.
Tässä pieni vinkki: Mitä jos alkaisit oikeisiin töihin.
Heittäkää se sutkaaminen vähemmälle niin asiakkaatkin ovat mukavampia. - kwjegioreijrihoe
Auto on Suomessa niin kallis kapine ja olot täällä rankasti autoja rasittavat joten jokaista v1tuttaa ankarasti joutua ostamaan sellainen käytettynä kun tietää että siitä todennäköisesti seuraa vain riesaa ja remonttia.
Muissa maissa autot ovat halvempia, lempeämpien sääolosuhteiden ansiosta autot säilyvät paremmassa kunnossa, alemman verotuksen ansiosta löysää käyttörahaa jää helposti pakollisten menojen jälkeen taskuun, jne.
Suomi on erittäin v1ttumainen maa elää, se näkyy kansalaisten asenteessa. Jos tämän haluat muuttaa, vaikuta poliitikkoihin ja päättäjiin että kansalaisten rahatilanne muuttuu paremmaksi.- phonisti
// Suomi on erittäin v1ttumainen maa elää, se näkyy kansalaisten asenteessa. Jos tämän haluat muuttaa, vaikuta poliitikkoihin ja päättäjiin että kansalaisten rahatilanne muuttuu paremmaksi.//
Totta puhut, piti Suomesta tulla ihan Länsimaa kun EU: hun meidät huijattiin mutta mitä vielä ! Tästä tuli DDR.
Mikään ei ole toteutunut mitä luvattiin, ei ole halpaa bensaa, ei halpoja autoja, alkoholia myydään edelleenkin vain Alkossa, tupakkia myydään kaupoissa vain tiskin alta jne. jne...
- aatteellinen aatu
Aivan, se että suomessa kaikki mikä liittyy autoihin herättää niin jumalattoman suuria tunteita pohjolan isännissä että se on itseasiassa likipitäen tärkein asia tässä ihmisen pikkuelämässä,however ,totta on myöskin se kuinka valtio verottaa liikaa autoja ja kaikkea muutakin ja veisi jos voisi ihmiseltä sielunkin sisältä,ja koska valtio kiristää vyöt äärimmilleen se saa aikaan kiristyneitä ihmisiä.
- Kauppiaan auto
Haloo - olen asiakas ja haluan ostaa auton rauhassa - voisitko mennä sinne koppisi odottaamaan kun katsastan mitä autoja hallissa on. Tulen kertomaan jos joku oikeasti kiinnostaa.
Vaihtoautosta ei saa mitään kun se on paljon ajettu (yli 100.000), ei auta vaikka olisi täydellinen huoltokirja - niitä kun on niin helppo väärentää (kukas sen paremmin tietäisi kuin kauppias). Väärän v'ärinenkin, ei näitä kukaan kysy. Automaatti - joo noi ei mee kaupaksi, nytkään ei ole yhtään hallissa (kaikki myyty). Tuontiauto - ei ei kiinnosta.
Kun ole ostamassa asiat kääntyvät aina päinvastoin. Hyvä kun sisään ajetti jus 100.000 meni rikki, punainen ja toki vielä automaatti - tästä heralle kotimainen eikä mikään tuontiauto - huoltokirja on kastunut, mutta kaikki huollot on tehty. Hinnasta ei oikein voi tinkiä, mutta saa vähän ajetut suvikumit mukaan - samaan hintaan.
Todellisuus lienee jossain näiden väliltä, mutta autokauppiiaan tunnistaa aina, vaikka baaritiskillä. Kukaan muu ei jaksa valittaa niin paljon. - muori ja kaara
Oletkohan kauppias hyvä nyt oikealla alalla?
Tietenkin asiakas kyselee hänelle omasta mielestä tärkeitä asioita. Ja kauppiaan tehtävä on kärsivällisesti vastata, vaikka asiakas kysyisi ne samalla käynnillä kolme tai neljä kertaa.
Ja jos asiakas on vihainen, ei siihen tule mennä mukaan, vaan edelleen asiakaspalvelijan kärsivällisyydellä kertoa, että toki tässä on nyt mokattu ja unohdettu, anteeksi, toki maksamme ja hyvityksenä voisin tarjota auton pesun ilmaiseksi.
Ettei tässä vain olisi sellainen niin metsä vastaa...
Kyllä minä naisena ihan rönttövaatteissa olen saanut hyvää palvelua autokaupoissa. Eikä silmä ole yhtään värähtänyt vaikka auton väri on ollut hyvin tärkeä kysymys. Ja haluan tehdä kauppaa sähköpostissa. Käyn toki noin muodon vuoksi ajamassa valitsemani mallin. Toki ostan vain uutena auton. - osta aina uusi auto
1. Tietysti sillä on väliä, kuinka kauan auto on ollut liikkeessäsi myytävänä. Siinähän voi olla sellainen piilovika, jota ei saa selville muuten kuin ajamalla. Esim. korjattu ja maalattu kolariauto on päältä ihan hyvännäköinen, mutta on surkea ajettava kun auto puoltaa sinne tänne.
2. Tuontiautoja ei ruostesuojata samalla tavalla kuin niitä autoja, jotka täällä Suomessa myydään uutena. Niissä tuontiautoissa on huomattavasti enemmän ruostetta ja peltivikoja kuin näissä Suomesta uutena ostetuissa autoissa.
3. Autoliike voisi hoitaa autoverot ja muut maksut niin kuin sille kuuluu, eikä pimittää niitä, jolloin auton ostaja saa karhumakirjeitä maksamattomista maksuista.
4. Paljon mukavampaa on sopia asioista RAUHALLISESTI JA YSTÄVÄLLISESTI, jos ei automyyjä koko ajan räplää kännykkäänsä ja keskeytä kaupantekoa lörpötellekseen puhelimessa jonkun toisen torvelon kanssa.- näinon
Ei suomen autoja ruostesuojata yhtään sen paremmin kuin muuallekkaan eurooppaan meneviä autoja.Ennen tänne myyntiin tuodut autot suojattiin paremmin tehtaan toimesta,mutta nykyään,kiitos EU:n,niitä ei ympäristö syistä saa ruostesuojata.
- huppsan
Kait se nyt asiakas saapi kysellä miten typeriä juttuja haluaa. Siinäpähän selviää myyjän palvelutaidot.
Taitaapi myyjällä olla pannun tinaus kulunut puhki kun ei tommosta kestä. Jokaisella työmaalla riittää ihmisiä, jotka työntekijän mielestä kyselevät typeriä, ei koske pelkästään autokauppaa.
Muuten, jos auto on maannut liikkeessä 10 vee, ei kyllä käyttöautoksi kannata ostaa jos ei oo välillä ajeltu tai huollettu.
Aggressiiviset viestit ovat oma lukunsa, kuten tämäkin avaus, joka ei ihan rauhallisimmasta päästä ole. Käy vedä pää täyteen niin kyllä se siitä.- taas tätä
Juurikin noin.. 10 vuodessa osat ovat jumittuneet ja moottoria ainakin on turha kuvitella enää käynnistävänsä jos se ei ole öljyvoitelua saanut.
- En ostaisi sinulta
Vaihda alaa. Et sovi autokauppiaaksi.
- Halvalla hyvä
1. Tiedon kauanko auto on ollut myynnissä selvitän joko auton papereista, trafilta tai myyjältä.
Tällä tiedolla on hyvin paljon merkitystä. Uudehkot liikkeeseen 1/2 -1 vuodeksi jumittuneet autot ovat mitä parhaimpia ostokohteita. Miksi uudehko auto sitten jumittaa liikkeeseen? Liian korkea hintapyyntö, ei ole myydyimpien mallien joukossa, ennakkoluulot ~ autossa täytyy olla jotkain vikaa, kun ei mene kaupaksi. - Hymnitäti
Aloittajan asenne olisi korjauksentarpeessa, jo puhuttelu oli erittäin ikävä.
1. Asuntoakin ostettaessa kysytään kauanko kohde on ollut myytävänä, koska uskon ettei itselläni ainakaan niin erikoisia toiveita ole niin asunnon kuin autonkaan osalta, etteikö jollakulla muullakin olisi tarve tietyssä ajassa olisi tullut. Jos kohde on ollut kauan myynnissä, kertoo se että siinä kenties on jotain kaupan estäviä tekijöitä. Auto on monellekin tärkeä ja siksi sen ostossakin käytetään enemmän aikaa kuin maitopurkin ostossa, vaikka molemmat tavallaan ovatkin vain hyödykkeitä.
2. Se onko auto tuontiauto vai ei vaikuttaa ainakin siinä tilanteessa jos eteläeuroopan auto tuodaan tänne pakkaseen, autokauppiaana tiedät että pohjoiseen tuotaviin malleihin tehdään joskus valintoja osista tai laitetaan lisäosia, jotta esim öljy ei pakkasessa hyydy huohotinputkeen. Ruostetta ei ehkä ole, muttei se suojauskaan välttämättä ole riittävä tänne suolatuille teille.
3. Jos myyjänä on kaltaisesi kuumakalle, muistutan - käyttäytyminen luo käyttäytymistä. Aidosti asiakaspalveluhenkilö ymmärtäisi asiakkaan harmin, lipevä jobbari taasen ajattelee vain euroja joita kaupasta saa.
Kokeilepa joskus miettiä että vaikka oletkin liikkeessä töissä, myyt asiakkaalle auton sijaan mukavaa ja huoletonta liikkumista, jotta asiakas voisi luottavaisesti toteuttaa oikeita unelmiaan. Auto nyt harvoin on suoranaisesti peltilaatikkona kenenkään unelma !
Lisään vielä, jos luontaisia edellytyksiä ei tuohon ole, jossain varmaan järjestetään työelämän ja asiakaspalvelun psykologian koulutuksia.
Mukavaa keväänjatkoa toivottaen ! - korkokengissä
Naisihmisenä käyn autokaupoissa ja en todellakaan tarvitse mukaani miestäni. Johtuuko pienestä koostani, vai mistä, kun myyjää ei saa kiinni juuri missään autokaupassa. Heitä ei edes näy. Ikäänkuin pakoilisivat. Jos jälkeeni tulee pariskuntia, heidän luokseen riennetään kiiruusti palvelua antamaan.
ja kun myyjän onnistuu saamaan kiinni, he esittelevät minulla pieniä "kauppakassejaan" ja kertovat samalla mitenkä se on näppärä peruuttaa vaikka taskuun....
Olen kyllä tottunut kääntelemään isompiakin autoja. Minulla on kuorma-autokortti ja osaan peruutella täysperävaunuakin. Miksen sitten niitä "kauppakassejakin". Mutta esim. tällä hetkellä ajan Audilla, en millään kauppakassilla. (Vaikka eihän niissä kasseissa mitään vikaa, ei vain ole minun juttu).
Koska liikun paljon maantiellä työnikin puolesta, vaadin autoltani muutkain kuin sitä "näppärää taskuun peruuttamista". Ymmärtäkää autoliikkeen myyjät että hyvin pukeutunut, pieni siro nainenkin on maksava asiakas ja tarvitsee AUTON, jos tulee autokauppaan. Toki käyn joskus koeajamassa uusimpia tulokkaita tai autoja, joista ajattelen että voisi löytyä seuraava menopeli.
Enkä mene autokauppaan tuulipuvussa. En yleensä mihinkään kauppaan. Tuulipuku voi olla ylläni lenkillä ja lenkkipolkujeni varrella ei ole kauppoja.- kauppakassit sucks
samaa mieltä , aivan kuin pelkäisivät, ja ei se aina katso että jos on nainen niin olisi etsimässä jotain perkeleen kauppakassia! kunnon maasturi sen ola pitää!!!!
- totmo
En mene autokauppaan tuulipuvussa, vaan ihan omissa vaatteissa.
Ja paras keino on että lähestyn myyjää henkilökohtaisesti etukäteen sähköpostiin. Sitten sovitaan tapaaminen autokauppaan ja koeajoon.
Eikä koskaan ole tullut pettymystä. Olen pieni, mutta ei siro ja
autosta ei ole paljoa kysyttävää, kun sitä menen katsomaan, kaikkihan on netissä. - Sopii köyhille
Audihan on kauppakassi. Sama romu kuin Skoda.
- Näytä sille
autokauppiaalle munas niin saatat saada ehkä vähän enemmän respektiä. Tai sitten ota se teidän lemmikkipantteri mukaan auto-ostoksille. Kyllä palveluun tulee toinen sävy.
- SUOMI AUTON OMISTAJA
Näkee se kuin paska fiilis sulla on mut asiakas saa kysyy mitä hän haluaa ja toki asiat vaikuttaa ostopäätöksen ja se eteenkin miten autokauppias palvelee asiakasta.
En minä ainakaa osta mitään helvetin tuontiautoo kun kaikki on sen 100 t ajettuja oli vuosimalli mikä hyvänsä niin aian sama mittari lukema.
eli suomi auton on TURVALLINEN OSTOS.- pohjanmaan peliä
Suomi-auto turvallinen ostos? Hah!
Vaihdettiin eräässä isossa vaihtoautoliikkeessä dieselautomme 240 tkm ajettuna uudempaan. Nyt vanha automme seisoo ko. liikkeen rivissä, 160 tkm ajettuna.
Olen yrittänyt ottaa liikkeeseen yhteyttä kertoakseni, että jatkossa emme asioi paikassa ja samalla vähän vihjannut tuliko nykyinenkään oikeilla kilsoilla. Eivät ole vastanneet.
Että sellainen turva suomalaisessa liikkeessä. Ja kyseessä ei ollut mikään häkkikauppa.
- näin on
En ikinä ostaisi tuontiautoa syystä että:
Kun Saksassa vuosia sitten tulvavesi kasteli autot, niin trokarit ostivat sieltä autoja könttisummalla.
Toiseksi kaikkien km. mittareita on käännetty, eli ajettu vähemmän kun todellisuudessa onkaan.
Kolmanneksi voi olla jostain varastettu ja väärennetyt paperit. (Kauppakirjat, omistussuhteet jne.) - Ihmeteltäväksi
Niin,autojobbari.........miksikö tuontiauto nähdään huonompana.......jos et tiedä niin tässä vastaus! Sellaista ns.tuontiautoa vaihtoon tarjottaessa,te arvon herrat hyvitätte niistä huomattavasti vähemmän kuin Suomiautoista ja perustelette sen ajokilometreillä.......koska niistä ei tiedä mikä on oikea totuus..........tottahan on että ajokilometrejä on ruuvattu 90% tuduista autoista......liikkeetkin tekevät sitä.....huoltokirja ei todista mitään......niitä saa varaosina Saksasta kaikkiin merkkeihin ja leimoja myös........liikkeetkin koijaavat huoltokirjoilla Suomessa.......että miksikö tuontiauto vieroksuttaa..........
- autokauppiaan emäntä
No asiakkaana ajattelen, että kyl sitä asiakas saa kysellä mitä haluaa ja kylhän sitä nyt ois kohteliasta asiakaspalvelu ammatissa asiakastaki kuunnellla..
Itselle aikanaan (erialan koulutus) opetettiin että asiakas on aina oikeassa, vaikka se olis kuinka väärässä. Sen lisäks asiakkaalla ei koskaan olekaan tyhmiä kysymyksiä..(vaikka ne siusta kuin siltä kuulostas)
Olet kuitenki valinnut asiakaspalvelu ammatin ja kehtaat valittaa?!
Oma mielipiteeni tuontiautoista on se, että vaikka ne ois kuin ruosteettomia, et voi sanoa VARMAKSI onko sillä ajettu sen 100t vai 500t..Moottoritilatkin usein pesty, mikä herättää itsessä ainanki kysymyksiä..Ja bmw nyt ei ole edes sellainen auto, mikä tuonti autona ois sellanen "herkku" että se kannattas ottaa. huoltokirjaankaan ei olis aina luottamista...tosin ei ole kyl aina muissakaan autoissa.. - pettynyt tuontiautoo
minulla on ollut tuontiauto jossa on ollut esim. liian pienet lämmityslaitekennot eli ei puhalla niin kuumaa ja kovin että pysyisi ikkunat auki. onneksi pääsin eroon siitä. olen kuullut myös, että jossain tuontiautoissa on ollut tupla ilmastointi, eikä lämmitystä olleskaan kun ei lämpimäissä maissa tarvita. kyllä osa tuontiautoista on täysin paskoja, mutta ei se tarkoita välttämättä kaikkia tuontiautoja. pettynyt entisen tuontiauton omistaja
- KAHINAA x 2
ANTEEKSI KUN VAIVAAMME SINUA...
- kannattaa...
yksityiseltä kun ostaa! niin vähät ongelmat...!!!! :) kun tietää mitä hakee??
- hehah3
no kannattasko vaihtaa alaa jos et voi kritiikkiä sietää, ja kauppiiana sun pitäs ymmärtää!!! :D
"Periaatteessa kyllä ja käytännössäkin varmaan". Tämä lause kiteyttää autokauppiaiden toiminnan hyvin.
- white power
Kun teihin perkeleisiin ei voi luottaa yhtään.Kieroja kun venäläiset sontiaiset!
- ifa 9
niin joo, suomiauto,...alkuperäinen...suomiauto...TÖNKKÖSUOLATTU...ja
loppuun ajettu, ROMU.
etelä euroopasta saa erittäin hyviä (täysin ruosteettomia) vähän ajettuja
autoja ja huippu varusteilla.- gfdhgvhf
Joita ei ole kuitenkaan tehty ja suojattu Suomen talvien vaatimalla tavalla.
- Ruosteettomia mutta
auringon polttamia suurin osa. Katsokaapa seuraavalla etelän lomallanne maalipintoja sekä sisustan muoviosia. Ei näytä hyvältä. Mielummin auto alppien pohjoispuolelta mutta ainakin 100-200 km alpeilta pohjoiseen. Siellä vuoristossa ja sen läheisyydessä on usein enemmän lunta ja suolaa kuin Suomessa.
- tyhmä auto kauppias
idiootti auton pohja ruostuu pihalla ollessa muutamassa vuodessa ja monella ei ole rahaa ostaa turhaa romua tälläisiä ovat yleensä ulkomaan tuonti autot..yritit huijata asiakasta HÄPEÄ jumala antaa sinulle anteeksi taivaassa
- hehemoi
Ylimielinen passka
- Näin se vain on
Olin ennen kauppias,35 vuotta, tosin siitä 20 vuotta erillaisissa esimiestehtävissä, mutta olen myynyt aina yhtä paljon kuin paras automyyjä.
Nyt eläkkeellä ja siis autoliikkeen asiakas.
-Kysymys kuinka kauan vaihtoauto on ollut liikkeessä voi olla kaksi eri tarkoitusta. Sillä saa selville onko auto "seisokki" ns. hyllynlämmitäjä. Silloin voi olla hinta liian korkea tai sitten jos hinta tuntuu sopivalta niin sihen voi saada hyvän hyvityksen jos se on seisokki ja myyjä haluaa siitä silloin eroon mahdollisen pian.
- Onko Suomi auto, on sillä väliä sillä silloin voi olla että kilometrit eivät pidä paikkaansa tai siitä voi puuttua penkin lämmittimet, takalasin lämmitin tms.
Sitten seuraavassa autokaupassa myyjä sanoo että "voi voi kun se on tuontiauto, hyvitän siitä 3000€ vähemmän. Siis katso itseäsi peilistä miksi ostaja kysyy onko auto tuontiauto vai Suomi auto.
-Ostajalla on kyllä oikeus odottaa että verot on maksettu, sillä autohan on ajokiellossa jos niitä ei ole maksettu.
Mieti itse miltä sinusta tuntuu kun sijoitat ehkä vuoden bruttotulon verran autoon ja kauppias ei näe vaivaa hoitaa näitä oleellisia asioita kuntoon.
Näitä kuumakalleja joille pieni asia on maailmanloppu on ollut aina. On minuakin tultu asiakkaan pihalla kirveskädessä vastaan.
Valitettavasti minun täytyy tunnustaa että ne automyyjät jotka eivät hoitaneet töitään kunnolla merkkilliikkeissä, niitä kierrettyään aikansa heiltä sulkeutui tie kun kukaan ei heitä enään huolinut, siirtyivät ns. joppareiksi eli myyvät käytettyjä autoja. He ovat suurin syy autokaupan huonoon maineeseen. - jotain rajaa
Ostin viime keväänä käytetyn auton, joka oli ollut myynnisstä melkein 2 vuotta!!!! Hinnasta putosi puolet pois, kun laitoin asialle henkilön, joka ei ala nikottelemaan teidän koijareiden kanssa. Että kyllä niissä autoissa ilmaakin on aika paljon.
Myyntiajan kysymisessä on juuri kysyjälle jostain syystä merkitystä ja se sinun on vain kestettävä. Kyllä ostaja miettii heti sitä, että miksi auto on ollut niin kauan myynnissä, liekö siinä jokin vika! Niin minäkin mietin, mutta hyvin on toiminut, ehkä auton suuri koko ollut joillekin se kielteinen tekijä . Minun tapauksessani hintapyyntökin lienee sieltä kahden vuoden takaa ja se tuli hujauksessa alas, kun käteisellä maksetaan.- Tinkiminen kannattaa
Samanlaisia kokemuksia itselläni, auto lähes vuoden liikkeessä.
Pyyntihinta liian korkea, vielä takuunalainen auto oli kuitenkin hyvän tuntuinen kokonaisuus. Tein taustaselvitykset huolella ja mitään odottamatonta ei autosta selvinnyt.
Aika äkkiä huomasin, että vaihto ei liikkeessä onnistu. Käteiskaupalla sain oikeastaan sanoa hinnan, millä auton olen valmis ostamaan. Kauppias oli aika tuohtuneen oloinen, mutta ilmeisesti katsoi parhaaksi vain myydä alehintaan...
Tietenkin itseäni ihmeytti auton pitkä myyntiaika, mutta turhia ennakkoluuloja vain olivat. Parempaa autoa en olisi voinut saada, rutkasti huolettomia km takana :)
- autoliike
hei haloo kaheli,
ei auto ole sinun vaan liikkeen
sinä olet liikkeen renki,
sinun pitää vastata rehellisesti mitä asiakas kysyy.
jos peittelet asioita olet rikollinen.
viimeinen ohje sinulle.
vaihda työpaikkaa myyjän ammatti ei ole sinulle sopiva.
olet latvalaho - embargo
Miksi syytät asiakkaitasi huonosti käyttäytyviksi ja nimität heitä tuulipukukansaksi? Minä olen mahdollinen asiakkaasi. Olen aina käyttäytynyt autokaupassa hyvin, enkä omista tuulipukua.
Tuskin kukaan räyhää ilman syytä, metsä vastaa niin kuin sinne huutaa. Huono käytös lienee seuraus sinun käytöksestäsi.
Verojen maksamatta jättäminen vahvistaa epäilyjä autokauppiaiden ominaisuuksista. Tuontiautojen verojen maksuissa on esiintynyt paljon laittomuuksia, sen voi jokainen tarkistaa lehtiä lukemalla.
Miksi hikeentyä kysymyksestä, miten kauan auto on ollut myynnissä? Jos autosi ovat tosiaan 10 vuotta myymättä, niin taitosi hinnoitella niitä on kyllä vajavainen. - Pitkää silmät auki
Löytyykö montakaan ihmistä joka huolii käytetyn tuontiauton pihaan.
Suomi auto aina parempi vaihtoehto,mittarilukeman pystyy muutamaan.
Tuttu osti tuontimersun 70000km mittarissa,2kk päästä meni virtalukko,
kulunut haitat piti vaihtaa uusi.
Puolenvuodenpäästä meni ilmastointi,vika toisensa jälkeen.
Tuontiautoa en huoli. - täytyy tietää
laitatko autoliikkeen nimen missä olet töissä
terv
maahantuoja
voi sit kiertää liikkeen kaukaa - rahareikä
Mutta kun nyt vaan sattuu olemaan ostajan markkinat!
Tällaisena aikan ei ole viisata laittaa autoon penniäkään,se kun on pelkkää rahanmenoa koko kottero ,oli kallis tai halpa! - käteis ostaja
vai jäi kauppiaalta verot maksamatta....
- Miä
Tällä påikkakunnalla eräällä vaihtoautoliikkeellä yleinen käytäntö!
Minulta oli kilvet lähteä matkan varrella,mutta ymmärtäväiset viranomaiset antoivat matkan jatkua,kuultuaan,mistä liikkeestä olin auton ostanut.Jouduin toki hoitamaan verot itse,jonka liike korvasi,kun menin valittamaan asiasta.Ajattelutapa taitaa olla se,että kaikki eivät viitsi muutaman kympin takia vaivautua..
Moraalistahan se kertoo jotakin!
Eiköhän se kuule ole niin, että asiakas saa kysyä ihan niin tyhmiä kuin haluaa. Sinun kuuluu asiakaspalveluammatissa vastata niihin kysymyksiin, jos mahdollista. Se on ammatinvalintakysymys ja jos vastaaminen ei miellytä, olet väärällä alalla.
Toki käyttäytyminen täytyy olla korrektia ja ystävällistä puolin ja toisin. Ei asiakaskaan saa olla töykeä. Yksityisyrittäjä toki saa valita asiakkaansa, mutta jossain vaiheessa sekin osuu omaan nilkkaan.
Hyviä kauppoja sinulle tulevaisuudessa!- autollinen1
Tuollaiselta autokauppiaalta en ottaisi autoa vaikka ilman saisi. On siinä asiakaspalveluasenne kohdallaan. Jos ei ole halukkuutta vastata asiakkaiden kysymyksiin (ehkä joskus "tyhmiinkin"), niin suosittelen alan vaihtoa. Jonnekin muualle kuin asiakaspalveluun, vaikka liukuhihnan ääreen. Se ei esitä kysymyksiä.
- Pohjoisesta matkaan
Ostin kesällä auton merkkiliikkeestä, vaihdokkia ne laittanut ollenkaan, vaan jätin sen jälkikasvulle käyttöön, koska on erinomainen auto. Laitoin viestin netin kautta myyjälle, joka soittikin varsin nopeasti, maksoin käsirahan autosta samantien. Ostin lentoliput ja kävin hakemassa auton. Oli vähän ajettu, takuu peli ja on toiminut moitteettomasti. Myyjän kanssa oli hyvä asioida, hän myös totesi keskinäisen kaupanteon olleen varsin mutkaton. Autoa en edes koeajanut, koska siinä oli vuoden takuu. Kaikki asiakkaat eivät ole ikäviä, eikä kaikki myyjätkään. Ehkä metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan, eli sitä saat mitä annat.
- pidä romus
Jos aloittaja vielä mainitsisi liikkeensä nimen, niin tiedämme olla tulematta tekemään sinne typeriä kysymyksiämme.
- En pysty keskittymää
Toi IKEAN mainoksen vilkkuminen tuossa vasemmalla on jotain hermoja repivää.
- Pois byrokratia
Autokauppiaat on Suomen turhin ammattiryhmä. Todellinen välistävetäjien-syöpäläisten ammatti.
Jokainen pystyy itse myymään autonsa, jos vain haluaa. Uudet autot voisi myydä esim. rauta- ja maatalouskauppojen yhteydessä.
Näin uusien autojen hinta laskisi 10-30%. - Ajomies
Huonon autokaupan tunnistaa yksinkertaisesti siitä että ekana pitäisi alkaa hieromaan kauppoja ennen kuin annetaan auto koeajoon. Mistä asiakas voi tietää ennen kuin on koeajanut autoa tykkääkö edes autosta vai onko huonojen myyjien mielestä auton ulkonäkö se kriteeri millä autoa lähetään ostamaan ja koeajo vaan sitä varten että todetaan auton olevan kunnossa? Itse haluan aina auton heti koeajoon ennen kuin voin edes miettiä olisiko auto harkinnan arvoinen muihin koeajamiini verrattuna. Ensimmäisen koeajon jälkeen ei ikinä kannata ostaa heti autoa, vaan ensiksi kysyä kaikki viat yms asiat ja sitten pyytää auto pitempään ajoon niin että hakee auton aamulla ja palauttaa seuraavana päivänä. Näin sinulla on aikaa viedä auto autotohtorille joka alle sadalla eurolla antaa puolueettoman näkemyksen auton kunnosta ja mahdollisesta vilunkipelistä. Jos huomioitavaa löytyy, tietää autokauppias kyllä tämän koska ovat tehneet omat tutkimuksensa auton saavuttua heille myyntiin. Tästä kusetuksesta satasen köyhtyneenä voit pyytää autokauppiasta korvaamaan autotohtorilla käynti tai vaihtoehtoisesti tehdä poliisille tutkintapyyntö petoksen yrityksestä. Autokaupoissa kannattaa aina olla tosi tarkkana, koska kyse ei ole mistään kahden euron sipulipussista, vaan monen vuoden säästöistä mitä ei sovi heittää kankkulankaivoon.
- 1+5
Toisille automyyjille kesällä sortsit- teepaita yhdistelmä lasketaan ilmeisesti tuulipukuluokkaan. Toissa kesänä autoni oli pikahuollon jonossa ja oli pari tuntia aikaa. Kiertelin ympäristön muita liikkeitä seuraavan liisarin hankinta mielessä. Kahdessa ei näkynyt vapaata myyjää, yhdessä annettiin esite ja yhdessä ei ollut haluamaani mallia koeajoon koko kesänä. Pysyin vanhassa merkissä ja nykyinen autoni on edelleen samaa merkkiä.
- Se raha ratkaisee
Niin siis mitä valitat, ite tiedän että vaihtaessa auto minulle on tärkeää väliraha. Tai ilman vaihtoautoa raha mitä maksan.
Musta on kummaa kun nykyautokauppiaat valittaa täälä netissä asiakkaan käyttäytmisestä. - Autooooo
http://www.youtube.com/watch?v=HjKEOYn8HBo
Autokauppias Jope.. - nähty on paljon
Mitäs olette huijareita suurin osa..
En meinaan ihmettele yhtään.
Esimerkki..Ostatte jonkun kiulun tonnilla ja viikon perästä se on myynnissä neljällä tonnilla jollekin onnettomalle joten älä edes odota sympatioita. - BMW-mies
Kaikki autoni ovat olleet etelä-euroopan tuontiautoja. Parempi varustelutaso hinta- /laatusuhde, kuin "Suomi autoissa" ja ei ole suolassa kylpeneet. Huipputyytyväinen olen ollut, viimeiset 14v
- nonnii2
Vastaus 1: Jos autossa on jotain ajon kannalta olennaista vikaa/isompi huolto tulossa, niin auto on tuolloin pitkään liikkeessä myytävänä. Varsinkin pikkujobbarit eivät rupea korjailemaan käytettyjä autoja vaan antavat olla myynnissä sellaisenaan. Bisnes ei kannata muuten.
Vastaus 2: No onhan väliä, onko tuontiauto vai ei. Ensinnäkin mitään varmuutta ajokilsoista ei ole useimmiten. Kyllä minä ainakin ostan mieluummin rehdisti 120000 km ajetun "Suomiauton" kuin tuontiauton 120000km lasissa, koska molemmilla on kuitenkin lähes sama hinta liikkeestä ostettaessa. Suomalaiset varaosat ei välttämättä käy suoraan tuontiautoon. Varusteilla ei mitään merkitystä, jos tuontiauton (todellisuudessa ajettu 620000 km) moottori eli sydän sanoo sopimuksen irti. Tuontiauto on kyllä ehkä helpompi myydä sellaisille renkaanpotkijoille, jotka katsovat vain auton kuorta.- Suomiauto...
2. Suomiauto ei ole tae mittarin luotettavuudelle. Toki ruuvattun yksilöön törmääminen on epätodennäköistä, jos auto on vain muutamia vuosia vanha, km kohtuullisesti ja huoltokirja järkevän oloinen.
100% luotettavuus = uusi auto ;)
Reilu 10 v sitten oli varsin yleistä, että ns. paremista autoista oli km ruuvattu esim. isot Volvot, yms. Selvittelin km kiinnostavista ostokohteista, jos auto vaikutti liian hyvältä paketilta hintaansa nähden ja yleensä arvaus ruuvatuista km osui kohdilleen.
Nykyään onneksi ajo km voidaan kirjata ylös katsastuksessa, huolloissa, jne. eli auton taustojen selvittäminen pitäisi olla vielä helpompaa kuin 10 vuotta sitten.
- MIKÄONOIKEAHINTA
Autokauppa on onnistunut silloin, kun molemmat on tyytyväisiä.
Eli, kun myyjä miettii kaupan jälkeen:" Aika hyvä kate tuli,YES"
ja ostaja miettii:" Ihmeen paljon sain tingittyä, YES". - kimiri
"1. Mitä ihmeen väliä sillä on kuinka kauan auto on minulla liikkeessä ollut? Miksi täytyy kysyä "Kauanko auto on sinulla ollut?"
Aivan kuin sillä olisi väliä onko auto ollut minulla päivän vaiko 10 vuotta.
TÄMÄ ON LIIKE HALOO!! "
Miksi ei saisi kysyä esim kauanko auto on ollut myynnissä.
TÄMÄ ON ASIAKAS HALOO!!.
Tuulipukukauppias myy autoja eikä asiakas saa kysyä mitäänkö.
Mutta opetelkaa autokauppias ihmiset käyttäytymään!! . - Säääälittävää
Joppari narisee kun asiakas epäilee paskaa kaupattavan ihan rehelliseen hintaan . Kauppias jonka kaarat ovat uitettua tuontiautoa useimmin Puolassa koottuja kolari koslia . Joten kauppias kärsii kun joutuu valehtelemaan pokerina.
- joojoojoojooiuyf
Minä en maksa autosta yli 2tonnia vaikka mikä olisi. Perheessä on 3 autoa jotka yhteenlaskettuna maksaa korkeintaan 4tonnia. Kallein ruuvattava on ollut volvo v40 joka on syönyt 600e vuodessa kun jarrut kasattiin uusilla osilla ja tuulilasi hajosi. Toinen kärry on astra joka syö vuodessa satasen tai kaksi osina ja on ollut käytössä 4vuotta. 3s kosla on pakettiauto jolla ei tule paljoakaan kilometrejä vuodessa ja se arviolta pysyy kasassa vielä 15vuotta. Autojobbari tyrkyttelee minulle sähkövikaisia romuja joita korjaan kauppiaan laskuun, nauran päin näköä ja kehoitan tarjoamaan sellaisille joille auto jotain merkitsee. Eniten rahaa korjauksiin palaa 20tonnia maksavilla laatuautoilla joissa hajoaa kaikenmaailman elektroniikkaboksit ja kaikki mitä on ovissa sisällä. Autokauppias jolle fiksaan noita paskakasoja ajaa itse ikivanhalla golffilla ja myyntiautoja ajaa vain korjaamolle.
- Tärkeitä juttuja
1. On kiva tietää kauanko suomi/tuontihelmi on lojunut jobbarin nurkissa. Pitkä myyntiaika kertoo yleensä ylihinnasta tai mahdollisista vioista. Auton myymättömyyteen on aina joku syy ja se ei ole oikean ostajan puuttuminen.
2. Tuontiautoon suhtaudutaan aina sillä ajatuksella että mittarilukemaa on muutettu ja sillä on merkitystä koska historian selvittäminen on vaikeampaa. Yleensä sieltä tuodaan hieman kärsineitä yksilöitä kun halvalla saatiin ja ajateltiin kalliilla myydä.
3. Autoja ammatikseen myyvät unohtavat kovin usein suorittaa katsastuksen ajallaan ja hoitaa pakolliset maksut. Pitäisikö suorittaa automyyjän ammattitutkinto? - mamuli
Niinistökö se siellä..eikun vaan joku vittuuntunut autokauppias. ja tarviiko vielä ihmetellä jos asiakkaat on vaikeita kun ite oot tollanen hutale joka ei maksa edes veroja rakkineistaan...
- konservatiivi1
En todellakaan halveksi automyyjiä, he tekevät kovaa työtä. Kyllä suurinosa myyjistä ovat ammattitaitoisia jne. Minulla ei ole heistä huonoja kokemuksia.
- sdfssgsssf
Siinä on taas yksi sälli joka on täysin väärässä ammatissa. Kannattaa myös muistaa, että kuulut itsekin näihin "tuulipukukansalaisiin".
Hei "KauppiasPohjoisesta".....oletkohan aivan väärällä alalla?
Totta vissiin on merkitystä kauanko se on seissyt myynnissä sinulla....mieti nyt itsekin asiaa.
Jos kysytään niin narraa vaik` et eilen tuli myyntiin jos kävis kauppakin paremmin.....mut` ei meit` tuulipukukansaakaan niin vain erreytetä....
Miksi vaadit asiakkailtasi rauhallisuutta kun et itsekään tunnu tyyneyden esikuvalta.
Romaanit ne oli kauppamiehii ennen vanhaan.....- EL: ak.IM
KauppiasPohjoisesta
Toi ruostumis jutska on tietääkseni ihan totta. Suomiauto ruostuu nopeammin, kuin moni tuontiauto. Ihan perustuen siihen teiden suolaamiseen. Se suola on aika tehokas, jos toivotaan korroosiota. - Kolaarikko
Eikö sovi epäillä tuontiauto ei olekaan täydellinen ja onko kaikkien asiat jätetty hoitamatta.
- <sd
No näinhän se menee. On totta ,että osalle kansanväestöö on unohtunut kuinka ihan oikeasti käyttäydytään. No t'ämä kateellisten ja pahansuopaisten valtakunta sa mitä tilaa.....
- BMW vv. 1994-2013
Meillä on toinen tuontiauto BMW käytössä, joka kylläkin tämä nykyinen haettiin itse vuosi sitten Saksasta, 3 vuotta käytetty 530 d M-sport.
Sitä ennen oli liikkeestä Oulun läheltä ostettu 320 d, joka oli jo 158 000 km ajettu, sekin kolme vuotta ollut ajossa. Oli kuin uusi sisältä ja katsastuksessa miehelle oli ihmetelty, että on näissä erilaiset alustat kuin suomiautoissa. Silloin itse ajattelin, että tuontiauto on ok, historia löytyy avaimista ja kahden vuoden moitteettoman ajelun jälkeen möimme sen ja hankimme seuraavankin Saksasta, takuukin sisältyi hintaan. Auto oli Premium Select-tuote, turvallinen siis. Ei sieltä mistä tahansa tietenkään kannata autoa mennä ostamaan.
Tätä ennen oli vm. 2000 uutena hankittu 320 d, joka maksoi maltaita tietenkin, kun Suomesta ostettiin, varusteitakin oli. Sillä ajettiin 10 vuotta, ilman ihmevaivoja.
Seuraavakin haetaan itse, juuri auton hyvän kunnon ja varustelun takia Saksasta suoraan, toivottavasti verotus ei muutu huonompaan suuntaan. Se ei kuitenkaan muuta suunnitelmia, mistä auto hankitaan. Eikä se mitenkään hankalaa ole, jos osaa englantia. - enpuske
Katsos kun sun hoppasi on niin pitkään myynnissä että siinä taitaa olla vika
- mietiminneeurotlaita
Kummallista, että ihmiset tekevät jopa kymppitonnien ostoja tutustumatta autoon paremmin. Minä haen aina etukäteen kiinnostavan auton historiatiedot netistä, maksaa 2.5€. Soitan edellisile omistajille ja kyselen viat. Vasta tämän jälkeen edes menen liikkeeseen autoa koeajamaan ja tinkimään, jos auto vaikuttaa hyvältä jatkan kaupantekoa.
Kauppiaan puheille en anna sentin arvoa. Koskaan.
Toisten renkaitten puute -1k€, lohkarin ja sisähaaran puute -1k€
Katsastus edessä -1k€.
Ei raha puussa kasva, vaikka sitä olisikin. Laitan myyjän tekemään töitä.
Etunani tietenkin on, etten tarvitse lainaa, tai kuten nykyään nätisti sanotaan "rahoitusta". ja käteisellä asiat luonnistuvat jouhevasti. - dhsh
hmm..
- Autokauppias evp.
Onhan noita joskus ihmetyksen aiheita autokauppiaalla! Itse ihmettelin aikoinaan, kun liikkeessäni oli BMW merkkisiä henkilöautoja myytävänä, että mitä nämä ostajat joskus olivat oikein ostamassa??
Pari tapausta on erityisesti jäännyt mieleeni; meillä oli todella kaunis pieni oranssin värinen BMW kaupan, vähän ajettu ja kaikin puolin kunnollinen auto. Ongelma vain oli, että malli oli vanha, valmistus oli lopetettu ja Veho oli rekisteröinnyt kaikki myymättömät autot seuraavan vuoden alussa omiin nimiinsä. Jokainen ostaja tämän tiesi, jos ei tiennyt se kerrottiin hänelle, joten mistään filungista ei ollut kysymys. Hintakin oli varmasti Suomen halvin, mutta... Vaikka kuinka oli jo puhelimessa tiedusteltaessa tätä ko. autoa, että väri on tämä ja tilanne tämä jne. Alkoi joka kerta asiakaan kanssa vääntö, väri oli väärä, malli oli vanha... Sinänsä oli herkkutilanne värin suhteen, kun erään asiakkaamme perikunnalla oli myytävänä juuri samanlainen BMW, väriltään juuri se "oikea" punainen, joten kehoitimme BMW:n ostajiamme ottamaan yhteyttä tähän perikuntaan. Ainoastaan yksi otti yhteyttä tähän perikuntaan, mutta sekään ei johtanut kauppaan.
Toinen tapaus oli, kun isoa BMW:tä tulivat ostamaan nuoret miehet pohjoisesta ajaen lähes 700km täysin tyhjän takia. Auto oli kuten pitikin ja se yhdesä todettiin liikkeemme pihassa, autosta ei löytynyt vikaa, mutta ei vaan tullut kauppaa, niin ei tullut. Ei vain ollut ilmeisesti rahaa. Olihan saatu isän Volvo alle ja ajettiin sillä katsomaan autoa etelään... - opettele myymään
1.Jos et tätä keksi itse niin ole aika surkea ihmistuntija
mutta usko tai älä sillä on aika paljon päätöksen kannalta merkitystä.
2. Eli et ole köyhä vain järjeltäsi vaan myös lompkoltasi?
ei ihme kun huomioi käytöstapasi katso kohta yksi.
3. Ehkä kanattaisi olla huolellisempi kun tekee kauppaa,
et taida olla kummoinen kauppamies jos, et osaa niin yksinkertaista juttua hoitaa kuin vero. Tappouhkaus? Se voi joskus muuttua lihaksi olisit varovaisempi.
Niin olisi, jos teistä jobbareista siihen olisi. Sääli vain ,että
rahat palautetaan vasta kun on pistooli ohimolla. Kun se rauhallinen
puhe ei teihin oikein näytä tehoavan. Jos myy epäkuranttia tavaraa
ja jää kiinni niin tulokset ovat sen mukaiset. Laita nyt lukko siihen työmaakopin oveen ja mene oikeisiin töihin.
Kaltaisellsi kaverille sattuu enemmin tai myöhemmin todella ikävästi.- Kova on uho
hukkaan valuneen kapakkaillan jälkeen. Tulitko tänne valittamaan runkkujen välillä.
- Voi lasta
Kova on uho kirjoitti:
hukkaan valuneen kapakkaillan jälkeen. Tulitko tänne valittamaan runkkujen välillä.
En käytä alkoholia,mutta jos tuo on käytöksesi ylä-asteikkoa niin
ei ihme, että hommat ei toimi =)
- !!!!!!!!!!!!!!!!!!
1. Jos auto venyy kauan liikkeessä siinä yleensä joku vika jonka vuoksi auto ei kelpaa kenellekään. Jos et vastaa kysymykseen asiakas osaa lukea sinun elelkielesi. Kysymyksellä mittaan auton kuntoa SINUN rehellisyyttäsi.
2. Tuontiauto on tuontijätettä. Yleensä saksalaista. Saksassa auton kä'yttöik'ä loppuu noin 150 000 kilometrin ajolla. Sen jälkeen se on jätettä.-, Hullot tehdään mjyös tuon saman kilometritavoitteen mukaisesti. Ulkomailta tulee yleensä huonosti, tai paremminkin heikosti huollettuja autoja joiden käyttöikä on loppu. Mm. WV-Audi automaatit. Niiden vaihdelaatikoiden öljyjä ei vaihdeta ollenkaan "käyttöiän" kuluessa.
3. Johtuukohan se asiakaan "hermostuminen" siitä että ole aikonut jättää jäämät asiakaasi maksettavaksi. Sinun velvollisuutesi auytokauppiaana on varnistaa että ENNEN auton myyntiä verot maksettu!!! Autiokauppiaalla on vahvempi velvoite asiaan kuin yksityisellä!!!! - neivoa pukkaa
Ei se liikkeen konkkaan meno ole vakavaa. Sen jälkeen voit suhteilla alkaa tehdä pimeää kauppaa. Saat edullisesti liikkeistä myytäviä autoja ja kauppaat ne eteenpäin nettiautossa. Samalla voit nostella työttömyyskorvausta. Elämä hymyilee!
t. Ari Job & Anneli Kuusikossa - viisaampi
Kyllä on tyhmä autojobbari, ihme että ei vielä ole saanut selkäänsä. Ei tuonti auton kilsoista ole mitään varmaa tietoa, ei ruostesuojausta, ym. Ja sit ajastaan moni merkkiliike ei ota vaihdossa millään.
- yyttuu
Mitä väliä sinulle on sillä mitä ostaja kyselee? Vastailet vain rehellisesti kiertelemättä. Jos haluat helpottaa hommasi, kirjoitat isot laput auton lasiin, jossa lukee vastaukset tavallisimpiin kysymyksiin (niin sinun tartte puhua mitään asiakkaiden kanssa):
- auto on tuillut meille 1.2.2013
- auto on tuotu Suomeen Saksasta v.2011
- autosta on verot maksettu ja mikäli jotain feelua ilmenee, hoidamme kaiken kuntoon, kun kerrot ongelman vaikkapa sähköpostilla
Näin voit istua toimiston puolella odottamassa kauppaneuvottelujen alkua. - Kumman ottaisit?
Auton joka on tuotu ties mistä (todellisesta historiasta ei tietoa) ja kiertänyt jobbarilta toiselle. Maannut sitten onnellista ostajaa odotellen puolivuotta hallin perillä kun ei oikein kelpaa edes jobbarille enää.
vai...
Pari päivää sitten tullut vaihdossa suoraan pitkäaikaiselta omistajalta joka ostanut auton alunperin suomesta, merkkiliikkeestä. Aukoton historia jonka voi tarkastaa.
Jos käyttöön autoa olen ostamassa, näillä tiedoilla alkaisin hieroa kauppoja jälkimmäisestä. Hintahan tietty vaikuttaa mutta halpa ja huono ei ole järkevä valinta käyttöautoksi paitsi jollekin ti-miehelle. - Ojentaja
Hei sun heiluvilles teryleenitero. Opetteleppa vastaamaan asiakkaiden tyhminpiinkin kysymyksiin asiallisesti ilman röyhkeyttä ja ylimielisyyttä, niin saat ehkä myytyä muillekin kuin harvoille "tosiostajille".
- ...
Perseaukisten kanssa asioiminen on haasteellista, mutta siihenkin tottuu. Perseaukisilla on sellainen heikko kohta, johon on helppoa aina iskeä, toteat vain rauhallisesti, että tämä kyseinen auto lienee teille hieman liian uusi/suuri/erikoinen. Suomessa on opetettu köyhät vaatimaan, se on kansakuntamme erikoisuuksia. Oikeasti maksukykyisellä on varaa vaatia, ei ranella ja reiskalla, jotka ostattelee 14000€ vessaa osarilla. Niin ja siinä ranen 300t vedetyssä tiiselipasuunassa (huom. junttihellat nokalla) on entistä lekaa päällä 9000€, eli täytyyhän siitä vaihdossa 13000€ saada. Jep. Jokaisen kauppiaan unelma ja työn päämäärä; kerätä kiva kokoelma vanhoja paskahuusseja pihaan.
Koeta kestää! - Ei huonoa palvelua!
Suomalaisten autokauppiaiden vuoksi en osta koskaan autoa Suomesta.
Ja ihan vain tiedoksi, muistakin EU-maista voi ostaa uuden auton.- Suomlaiset huonot...
Unohdin kertoa, että mm. Saksassa on loistava asiakaspalvelu autokaupoissa. Olemme ostaneet sieltä sekä noin 90 000 euroa maksaneen auton sekä myös halvemman kotteron, joka maksoi 20 000 euroa. Halvempaakin autoa ostaessamme asiakaspalvelu oli yhtä hyvää kuin hieman kalliimpaa autoa ostaessa.
Ottakaapa suomalaiset automyyjät oppia heistä! - ...
Suomlaiset huonot... kirjoitti:
Unohdin kertoa, että mm. Saksassa on loistava asiakaspalvelu autokaupoissa. Olemme ostaneet sieltä sekä noin 90 000 euroa maksaneen auton sekä myös halvemman kotteron, joka maksoi 20 000 euroa. Halvempaakin autoa ostaessamme asiakaspalvelu oli yhtä hyvää kuin hieman kalliimpaa autoa ostaessa.
Ottakaapa suomalaiset automyyjät oppia heistä!Juuri näin, ottakaapa tuulipuvut oppia tästä, tässä on asiakas. Hän ostaa auton, eikä potki renkaita. Tälläisiä asiakkaita palvellaan, ostavat he 90000 tai 20000 autoa, kun ostava, ovat asiakkaita. Paskanjauhaja-ranet ja -reiskat eivät ole asiakkaita.
- Asiakas on oikeassa?
Itse ostin pari vuotta BMW:n ja autokauppias kehui, että on oikea suomi auto. Webastot ja pelit ja pensselit löytyy ja parempi myydä, kuin saksantuonti, kilometrit on aina tosi vähäsiä, kuin ne saksassa ajasivat kolme kertaa vähemmän.
Jos vauto on ollut kauan liikkeessä, voi päätellä heti, että hinta on liian kova tasoon nähden, tai autossa on jotain feiliä. Eihän terve vaihto-auto 10 vuotta ole kaupassa.
Autokauppiaat ovat muutenkin aivan perseestä.- Ostan auton Saksasta
Se sun tuulipukubemarisikin on tehty Saksassa... Haloo!
- herätys
Ottakaapa autokauppiaat oppia fiksuilta asiakkailta
se vihreäpaitainen nuori myyjä vw espoo suomenoja ,.
älä ilku asiakkaille
kyllä ne sinne ostamaan tulevat
mutta te pojan klopit ilkutte asiakkaille
sulta en osta mitään kun ilkuit, vaihdan liikettä - Jopparitsa
Autokauppiaan homma on vastailla ystävällisesti ja rauhallisesti asiakkaan esittämiin kysymyksiin olivatpa nekauppiaan mielestä tarpeellisia tai ei.
Sitten voi vapaa-aikana purkaa potustustaan täällä palstoilla. - mb mies
kyllä sillä on väliä onko tuonti vai suomi auto mulla ollut kolme tuontiautoa kaikki viimeksi oli kallein ja kaikilla mausteilla ja piti olla huippu yksilö ja jne.jne vaan niinpä oli huonoin auto näistä kolmesta ihan sama mitä myyjä kertoo että taustat on tutkittu on ne päältä hienoja kaikki paperit pystytään väärentämään sentään mersusta oli kysymys.tuontia autojen kans pitää olla erityisen tarkka onhan sillä ulkomailla toki hyviäkin autoja ite en enää osta tuontiautoa täällä suomessa helpompi tarkistaa taustat
- mark93939
Jos sama auto on 10 vuotta sinulla myynnissä niin siinä on silloin oltava jotain vikaa kun se ei kenellekkään kelpaa.Mielummin suomi auto kuin tuontipeli tiedän monta tapausta jossa tuontipeli on tullut maksamaan reilusti.
Ohjeet myyjälle
1. Antakaa asiakkaan katsella rauhassa jos hän niin ilmoittaa lähestyessänne.
2. Jos kerrot että auto on hyvä teidän on silloin täytynyt tarkastaa se läpikotaisin älkää muuten sanoko sitä.
3.Palvelkaa myös tuulipukukansaa tiedän monta ihmistä joka olisi ostanut uuden auton mutta ei palveltu niin vaihtoivat liikettä.
4.Älkää puhuko paskaa.
5.Muistakaa että olette asiakaspalvelijoita ei jumalia jolta tullaan kerjäämään autoa. - Pettynyt 003
Ostin uuden auton,siinä eu ollut lisävarusteita mitkä oli malliautossa jonka perusteella kaupat tehtiin. Autoliike kieltäytyi toimitamasta varusteita autoon,ja kun ei ollut mitään kauppasopimuksessa erotelua, on hyvin vaikeaa lähteä oikeuteen, kun moitin liikettä maahatuojalle, liike uhkasi lakimiehellä, miksi????. Lopputulos en koskaan osta autoa jonka varusteita ole laitettu kauppasopimukseen eriteltynä,jokaista nippeliä myöten, ja mulle piisai tämä auto, vaihdan merkkiä.......
- JKKO
NIINKÖ
- nimimerekki
On tullut näitä kansankynttilöitä ennenkin autokaupoilla vastaan. Pitäkää oikeasti töistänne huolta ja hoitakaa ne asiallisesti. Ei tarvitse sitten itkeä sivulliselle ja purkaa turhautumista paskan ammatin valintaan.
Stanan itkupilli hommaa oikeita töitä.
Opettele ammattisi olet palveluammatissa et poromiehenä! - Sole poka mikhän
Joo,tuontiautollla tässä on pakko ajaa ku ei näihin suomalaisiin o varaa.Ja ruostuuhan net pirut ku ei o kunnollista suojausta vara laittaa.Kaikenlaisia maksujaki pitäs valtiolle suorittaa eikä oo rahoja niihinkään.Myyjäkki yrittää vaan multa rahat viiä vaikkei mulla mithään ookkaan.
- 87826387
"Ei ole suomalaisiin varaa.."
Oletkos vähän hölmö?
Ostat huonosti varustellun ja maantiesuolassa uitetun, pakkasilla käyntiin kiduttamalla laitetun suomi-auton KALLIIMMALLA!?
Pidätkö ruostesuojausta niin arvokkaana!? =D
Vinkki: Katsoppas mitä ruostesuojaus maksaa..
Olisit saanut halvemmalla hyvin varustellun ruosteettoman ja hyväkuntoisen tuonti-auton, ja vielä ruostesuojauksenkin.
Mutta suomalainen katkera väenvänkäri periksiantamaton hölmö tuulipuku-pohojanmaa äijä on niin hölmö, että ajaa mieluummin suomiautolla.
Pitäähän siinä vm.94 corollassa senthään kilomethrit paikhansa!!!!
Ei sillä niin väliä vaikka samalla rahalla olisi saanut paremman tuontiauton..
Pitääkö olla noin hölmö..
Noh, siinäs kärsit ajellessasi säälittävällä koirankopillasi.
- KALLE KELLO
Kuvaa sinua erittäin hyvin, mitä on kyse. Aloitat puhumalla asiakkaista "tuulipukukansana" ja jatkat tyhmyyksien kirjoittelua loppuun asti. Olet jobbari, jonka myymillä "autoilla" takuu on voimassa niin kauan kun takavalot näkyy. Ikinä en sinun laiselta "myyjältä" autoa ostaisi.
- volkanturkan
Se, onko tuontiauto, pakko sillä on olla väliä kun autokauppiaskin sitä kysyy hyvitystä laskiessaan. Mutta jos kauppias friikkaa ko. kysymyksen tullessa ostajan suunnalta, kannattaa miettiä kaksi kertaa...
- JAPE.
Perseaukiset ajaa dieselillä ,köyhät hakee saksasta! tosi asia täälä suomessa.
- tuulipuku mummo
1. Onko jotenkin vaikea kysymys vai miksi et voi vastata siihen suuttumatta? Pelkäätkö rehellisen vastauksen laskevan auton hintaasi kun se on seisonut liikkeessä pitkän ajan jaa kuitenkaan uskalla valehdellakkaan kun siitä voi jäädä kiinni?
2. Jälleen kerran miksi et voi vastata helppoon kysymykseen? Kyllä se vähän arvelluttaa aina jos auto on tuotu jostain kuramaasta ja on muka niiiin hyvässä kunnossa ja niiiin luksusta.
3. Jos autoveroa ei ole maksettu niin autolla ei saa ajaa liikenteessä. Arvaa ketä sen sakon sitten maksaisi, NO SE ASIAKAS tietenkin. Ei teillä ollut muuta mahdollisuutta kuin maksaa, joten tottakai maksoitte. Kuinka vaikeaa voi olla huolehtia heti systemaattisesti auton pakollisista maksuista? Tottakai se ärsyttää asikasta kun myyjät ovat pihalla kuin lumiukot eivätkö pysty maksamaan edes 50 e laskuja ajoissa.
Opettele sinä tekemään työsi niin ei tarvi sitten täällä itkea kun työ on niin kamalaa. - persjalkainen tavis
Voi voi nyppiikö kun tuulipukansalainen ei ostanutkaa autoa vaikka hänellä olisi ollut siihen varaa. Hahahah jäikö provikat saamatta.
- tuontivssuomi
Miksi tuontiautoja karsastetaan? Vastaus siihen on, että media on antanut sellaisen kuvan, että tuontiautoissa on aina jotain vilunkia, ja suomalaisethan nyt uskovat kaiken mitä mediassa sanotaan.
- ei oteta tuontiautoa
Kallis tuontiauto on ongelmallinen kuluttajalle siinä vaiheessa kun se ei kelpaa lasipalatsiin. Tällä syrjintäkartellilla on tarkoituksena tietenkin estää tuontiautokauppaa.
- Terva789
Tuontiauto on aina tuontiauto on vaikea sanoa miksi se olisi huonompi kuin muut autot, mutta ehkä suomalainen kuluttaja pitää suomessa ensirekisteröityä autoa turvallisempana vaihtoehtona. Suomalainen kuluttaja suhtautuu autoon usein sillä ajatuksella että saa sille paremman vaihtoarvon jos on pitänyt aitonsa hyvin, auto on siisti, huolettu määräaiaksesti ja luotettavalla korjaamolla ja heikompi varustelutasohan mielletään usein luottevammaksi ja toimintavarmemmaksi mikä on vanhaa perua.
Olen siitä mieltä autoliike antaa itsestään luotettavan kuvan jos auto myyntihetkellä on katsastettu ja muutekin tieliikenne luvallinen eli mahdolliset käyttömaksut ja käyttövoimaverot maksettu. Se on sekä myyjän että ostajan etu. - parrupena..
Heh, kai tuolla kohdalla 2 ainakin on merkitystä onko se auto
huijaustuonti vai suomalainen joka todennäköisesti ei ole
niin suuri riski että mittarilukemaa olisi ruuvattu.
Tuontiautoista ei saa mitään todistusta sen taustoista kuten
onko kilometrilukemia koskaan kirjattu missään huolloissa tai katsastuksessa.
"2. Mitä väliä sillä on onko auto tuontipeli vai suomiauto? Usein tuontipeleissä parempi varustelu, koska suomessa autot uutena muutenkin jo kalliita joten harva rastittaa itselleen kalliita varusteita... Lisäksi tuontiautot harvoin ruosteessa!
Ja jos auto on luksustason bmw, eikö pääasia ole että auton saa halvalla ja pääsee luksus bmw.n omistajaksi?" - Näin se on.
1. Mikäli auton on ollut sinulla kauan on autossa, hinnassa tai myyjässä vikaa.
2.Tuontiautosta sinäkin hyvität vähemmän kuin suomiautosta ja otat enemmän myydessäsi.
2. Sinun luxus-Bemarit ovat halvimpia ruuvattuja Saksasta uitettuja kolariautoja..
3. auto pitää myyntihetkellä olla liikennekelpoinen kaikilta osin. Katsastus, verot, tuontiverot pitää olla hoidettuna. lisäksi auto on hyvä myydä asiakkaalle pestynä, sillä se antaa asiakkaalle arvokkuuden tuntua.
Minusta sinulla on tältä alalta vielä paljon opittavaa.- kdfdsvfdiofege
Vanhakin auto näyttää paljon paremmalta jos se on pesty ja puunattu. Tietysti kura peittää osan ruostevaurioista...
- Tärkein ressukat:
Kolme tärkeintä seikkaa suomalaisille tämän palstan ruutihatuille:
- Hinta
- Hinta
- Hinta
Aivan sama onko tuonti tai puonti kun on halpa, ihan sama myykö manne vai veho kun on vain halpa hinta, kaikki muu on teille reppanoille aivan sama ja taas itketään kun halpa p-ka olikin miina ja haetaan olkapäätä muiden äidinpoikien kanssa ja itkua parkua jatkuvaa kun halvin ei ollutkaan paras eikä siinä ollut ikuista takuuta p-ka p-seelle.
( LÄÄKE : osta aina käteisellä uusi auto merkkiliikkeestä ja vaihda se vuoden välein , ei tarvi katkeroitua juoda ja tuopakoida itseään hengiltä ja itkeä yötä päivää neiti hyvä. ) - !!!
Pääsit vuoden suosituimpien keskustelujen listalle!
Ketjusta on poistettu 33 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1532607
- 1971880
- 701657
- 921628
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91341- 721008
- 80998
- 95989
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes190914- 67901