Kiinteistön lahjoitus?

sohvitsi

Kuinka toimin?

Erosin aviopuolisostani 2003 ja hän meni sen jälkeen uuteen avioliittoon 2006, jossa ex-puolisoni uusi vaimo kumminkin kuoli yllättäen. Kyseinen vaimo omisti kiinteistön ja heillä oli avioehto, mutta ko mies kumminkin halusi talon ostaa, kun oli siihen remonttia tehnyt ja ne itse maksanut. Lupauduin avuksi ja tämän edesmenneen naisen pojan kanssa tapahtui kaupat niin, että minä olin kaupassa omistaja ja todistettavasti entinen mieheni maksoi koko kaupan.

Surullista kyllä, olen kiinteistön omistaja virallisesti edelleen, vaikken tahtoisi olla. Vastuita on ollut paljon ja entinen mieheni ei ilmeisesti koskaan saa ulosottojaan maksettua. Jos saisikin, niin hän olisi syyllinen velallisen epärehellisyyteen. Minun avun oli tarkoitus kestää max kaksi vuotta. Nyt on menossa jo seitsemäs vuosi ja en oikein pääse jatkamaan omaa elämääni, kun kyseinen kiinteistö vuokralaisineen ja kaikkine muine vastuineen on kontollani.

Voisinko päästä vapaaksi lahjoittamalla kiinteistön miehelle, joka sen rahoittikin? Tulisiko se minulle kovin kalliiksi? Tyhmyydestä tietenkin maksan, koska olen tyhmyyden tehnyt, mutta en sentään kohtuuttomia, kun tein mitä tein toiseen luottaen ja ilman hyötymistarkoitusta.

2

266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Soviet Finland

      Siinä on käynyt niin, että juridisesti sinä olet saanut exältäsi lahjan eli tuon kiinteistön ja sinulla on siitä lahjavero ilmeisesti maksamatta? Kun lahjoitat samaisen kiinteistön jälleen exällesi, hän saa sinulta lahjan ja on velvollinen maksamaan lahjastaan veron. Kun kerrot veroviranomaiselle, että oikeasti mitään lahjaa ei ole luovutettu, vaan autettu hädässä olevaa exää, saat ehkä syytteen avunannosta velallisen epärehelliseen toimintaan, omaisuuden pimittämiseen jne.
      Joten pidä "kiinteistösi" ja ole hissun-kissun...

    • ihan amatööri

      Kiinnostaa, että miten käytännössä olitte suunnitelleet tuon homman hoituvan sen kahden vuoden jälkeen.

      Laitatte sen suunnitelman nyt käyntiin tai sitten myyt omistamasi kiinteistön.

      maksat mahdollisesta voitosta verot ja teet yli jäävillä rahoilla ihan mitä haluat. Voit siis antaa ne jopa exällesi jos olet ylireilu.

      ota kuitenkin itsellesi vaivanpalkka kärsimyksistäsi.
      älä anna exän vedättää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      145
      2465
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      412
      2129
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      35
      1953
    4. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1310
    5. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      111
      1269
    6. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      119
      1159
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1103
    8. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      1087
    9. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      124
      1054
    10. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      66
      978
    Aihe