Käyn aina joskus täällä sivuilla ja kun vielä jokunen vuosi sitten aika moni otti koiria töihin (eli palkkasi niitä), tämä on nykyään selvästi vähentynyt.
Nykyään ilmeisesti samat ihmiset palkitsevat koiria esim. namuilla, jne. - eivät palkkaa niitä.
Koirien töihinotto vähentynyt
2
54
Vastaukset
- Havaintosi on väärä
Ainakaan meillä ei todellakaan palkita koiraa. Koira tekee työtä lenkittämällä vanhaa isäntäänsä ja saa siitä hyvästä palkkansa eli kupillisen äitien tekemää, herkullista maksalaatikkoa maksalaatikkomarinadissa maksalaatikkopedillä höystettynä herkullisella äitien tekemällä maksalaatikkolla. Näin tapahtuu aamulenkillä ja päivälenkillä. Iltalenkin jälkeen taas istumme takkatulen ääreen ja vedämme päivän pulkkaan saamisen kunniaksi kunnon sikarit. Koira dentastix- ja minä Siggen.
No en sitten tiedä tietenkään muista, ehkä heillä sitten on niin yksinkertainen koira että sen kanssa selvitty päivä on urotyö ja siksi erityispalkinnon arvoinen. Ehkä...
Mutta pukeehan jotkut koirilleen hameita ja haalareitakin. xD Minusta koko kiistelu palkkaamisesta tai palkitsemisesta on pelkkää kieliopillista saivartelua. Siinä nimenomaisessa asiassa ne tarkoittavat samaa, joten mitä merkitystä sillä on kumpaa sanaa siinä käyttää? Kummassakin tapauksessa koira tekee jotakin ihmisen tahdosta ja saa siitä hyvästä jotakin.
Minä käytän siitä nimitystä "lahjominen", ja lasken sen kuuluvaksi samaan sanaryhmään.
Mitä muita sanoja sille koulutustavalle on olemassa? Tässä on mainittu kolme. Onko muita?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 933451
- 1093146
- 562345
- 221912
Olisitpa rakkaimpani
Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras61748Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201735Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..111680Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein241526Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131411Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin381404