Koirien töihinotto vähentynyt

olen havainnut että

Käyn aina joskus täällä sivuilla ja kun vielä jokunen vuosi sitten aika moni otti koiria töihin (eli palkkasi niitä), tämä on nykyään selvästi vähentynyt.

Nykyään ilmeisesti samat ihmiset palkitsevat koiria esim. namuilla, jne. - eivät palkkaa niitä.

2

56

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Havaintosi on väärä

Ainakaan meillä ei todellakaan palkita koiraa. Koira tekee työtä lenkittämällä vanhaa isäntäänsä ja saa siitä hyvästä palkkansa eli kupillisen äitien tekemää, herkullista maksalaatikkoa maksalaatikkomarinadissa maksalaatikkopedillä höystettynä herkullisella äitien tekemällä maksalaatikkolla. Näin tapahtuu aamulenkillä ja päivälenkillä. Iltalenkin jälkeen taas istumme takkatulen ääreen ja vedämme päivän pulkkaan saamisen kunniaksi kunnon sikarit. Koira dentastix- ja minä Siggen.

No en sitten tiedä tietenkään muista, ehkä heillä sitten on niin yksinkertainen koira että sen kanssa selvitty päivä on urotyö ja siksi erityispalkinnon arvoinen. Ehkä...

Mutta pukeehan jotkut koirilleen hameita ja haalareitakin. xD

• Minusta koko kiistelu palkkaamisesta tai palkitsemisesta on pelkkää kieliopillista saivartelua. Siinä nimenomaisessa asiassa ne tarkoittavat samaa, joten mitä merkitystä sillä on kumpaa sanaa siinä käyttää? Kummassakin tapauksessa koira tekee jotakin ihmisen tahdosta ja saa siitä hyvästä jotakin.

Minä käytän siitä nimitystä "lahjominen", ja lasken sen kuuluvaksi samaan sanaryhmään.

Mitä muita sanoja sille koulutustavalle on olemassa? Tässä on mainittu kolme. Onko muita?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      364
      8223
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      159
      2572
    3. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      928
    4. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      60
      853
    5. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      25
      826
    6. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      823
    7. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      64
      812
    8. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      12
      810
    9. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      46
      786
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      68
      713
    Aihe